Khamis, 10 Jun 2010

Rafidah Hj Ibrahim (Cinta Tikar Sejadah dan Epilog Syurga Cinta)

Assalamualaikum dan Salam 1Blogger.


Kalau korang minat citer Syurga Cinta atau Nur Kasih yang pernah ditayangkan di TV3, korang patut tengok drama Cinta Tikar Sejadah yang di tayangkan di Astro Oasis pukul 11 malam Isnin hingga Khamis. (atau pukul 10 malam Isnin hingga Jumaat.)

Aku sebenarnya tak sengaja nak layan drama ni. Masa terbuka channel Oasis tu, aku terus capai remote nak alih ke channel lain. Tapi belum sempat aku alih, aku terperasan pelakon dia ya Allah punya la comel. Siap dengan lesung pipit lagi. Pakej bertudung plak tu. Nama dia dalam cerita tu adalah Siti. Heroin. Hero dia Farid Kamil. Nama watak Farid Kamil apa tah aku dah lupa. Apa jadah aku nak ingat nama dia.

Then aku layan la sebab cerita ni memang boleh di buat layan. Walaupun unsur-unsur 'melayu yang dengki bla-bla' yang masih ada, aku tetap rasa yang drama ni agak cool dan lebih sikit dari Nur Kasih. Sebab Nur Kasih tu cerita dia asyik menangis je. Tapi cerita Cinta Tikar Sejadah ni agak relax, santai dan funny. Cerita jiwang of course. Sweet gitu. Tapi lebih kepada percintaan Islam. Yea jenis Muslim punya. Producer dia adalah David Teo.

Then aku punya la semangat tunggu sampai habis nak tengok siapakah nama sebenar gadis yang bernama Siti itu sebab biasanya masa habis sesebuah drama, akan keluar senarai pelakon kan. Then bila abis, tak ada. Perh, menyirap betul. Frust rasa macam nak campak je remote controller Astro tu.

But then, aku online dan terus search. Last-last jumpa juga la jantung hati ku ini. Nama dia Rafidah Hj Ibrahim. Tapi ramai yang salah ingat yang nama dia Faridah Hj Ibrahim. Padahal bukan. Dia pernah sertai pertandingan Pantene (Juara Bintang Pantene) tu. Lebih di kenali sebagai Fida atau Feda atau Feeda atau sepupu Siti Nurhaliza. Ya dia sepupu Siti Nurhaliza. Tapi aku rasa dia lagi comel dari Siti Nurhaliza. So Datuk K, your taste is not as good as mine. So remember my name; Mr K.

Dan yang bestnya, pelakon si heroin (Rafidah Hj Ibrahim) tak plastic macam Tiz Zakiah yang dalam Nur Kasih. Juga tak plastic macam Rozita Che Wan dalam cerita Aku Terima Nikahnya.

 Eh eh cair kan cair kan cair kan?

You nampak 10 kali TAK COMEL bila bermakeup. 
Eh tak, 100 kali.

  Tak jealous. TAK JEALOUS.


Oh oh. My Lisa Surihani pun ada. Maaf Lisa. Kita putus.

I pun suka kucin juga. Kita banyak persamaan.

You tau tak, dulu, masa muda-muda dulu, kawan-kawan I 
selalu kata I ni macam kucin tau.

You look just like a penguin. HAHA!

Farid Kamil ni dari tadi dah tak puas hati dengan aku.


Alaaaa. Jangan la senyum kat I macam tu. Cair la I nanti.


Siapa kata gadis comel tak reti masak?

Well, lepak dengan singa tak apa. Tapi dengan 'buaya' jangan.


Ni gambar fav I. Sejuk perut I tengok you.

Okay okay dah berhenti berangan dan merapu dah. Cuma, aku nak cakap; Wahai kawan-kawan yang comel lottey sekelian. Malam ini, kalau tak keberatan, rajin-rajin la turn on channel Oasis pada pukul 11 malam yea Isnin hingga Khamis. Saya ulang, pukul 11, Isnin hingga Khamis. Astro Oasis. (atau pukul 10 malam Isnin hingga Jumaat.)Mesti tengok. Walaupun ia hanyalah ulangan.

Tak tengok, siap. Tak paksa. Tak paksa.

Update : Awek ni juga berlakon dalam drama bersiri Epilog Syurga Cinta. Tapi aku tak ada cukup masa untuk tengok. Duh.



37 ulasan:

  1. nak gelak pun ada time baca post kau ne. haha. bukan apa, gaya penulisan yg mmg cool! =)
    n post tu nmpak hidup. hehe

    BalasPadam
  2. oh Fida ni yang masuk Pentene ape tah dulu... dia memang comeyyy giler!


    agh nak tengok cite tu tapi sial, dekat umah takde piring astro gantung dekat atap. maka takdapat siaran astro dan takleh tngok astro juge.

    T__________T


    eh mr.k, best la entri ni :)

    BalasPadam
  3. cite ni dah lama ada.
    sekarang ni astro ulang balik.

    BalasPadam
  4. Dialog ciptaan tu kelakar.
    penat gelak. HAHA.

    Tapi cite ni penah layan gak la.
    Not bad.

    BalasPadam
  5. haha, x jelous eh?
    tp, serius suka dia sbb dia mmg pakai tudung, bkn cuma blakon je :)

    BalasPadam
  6. berangan itu FREE..
    hahahhahahhahah

    BalasPadam
  7. haha!mr K dah angau lah tu letak gambar dia banyak2 nie.papepun, dia memang comel..haa mr K, suruhlah lisa surihani kau tu pakai tudung.silap2 lagi comey dari fida ni.haha.

    BalasPadam
  8. beliau adalah gadis pantene =P

    BalasPadam
  9. wahh kagum & suka...pelakon bertudung...ok nak tgk mlm nie ada kan...

    BalasPadam
  10. dia ni la yg menang siti nurhaliza mencari bintang tu,yang pantene tuh,,
    pas menang tu dia de pernah audition AF kalo tak silap aku tapi tak lepas..aku de bace dulu orang tanye dia ni de sedara mara ke dgn CT dia kata tak de then orang dapat taw memang dia bersedara gitu..

    BalasPadam
  11. mmg sweet.stat dr awal brtudung.lisa tolak tepi..ekeke

    BalasPadam
  12. aah mmg comel sgt2 dia neh. dulu menang yg pertandingan pantene siti nurhaliza tuh. oh bkn dia dh tunang ke? eh ke aku salah org. haha.

    BalasPadam
  13. @Otak ketat- Ah, kalau dia dah kahwin pun peduli apa. Cinta itu buta kan? HAHA

    @Chemo & Norain - Lisa? Lisa Surihani? Siapa Lisa Surihani tu?

    BalasPadam
  14. memang boleh sangat buat calon menantu kan...

    BalasPadam
  15. Oh,, cinta baru ye? ahaha~

    dah angau kau ni Khairul.. siap boleh plak tak ingat Lisa Surihani kau tuh..

    alala~

    yes, Fida tu cantik.

    BalasPadam
  16. @Kl Citizen - Calon menantu apanya. Calon isteri ke dua lah.

    BalasPadam
  17. takda astro... tp mmg chumel la gadis pilihan kau tu.. ehehe

    BalasPadam
  18. tergelak aku baca entry kau ni..kelakar :D

    fida ni yang masok bintang pantene tu kan..

    BalasPadam
  19. aku pon minta gler citer tuh , tapi lyn sekajap jer dulu ...

    BalasPadam
  20. gila punya jiwang.
    i like!
    (tulis saja nak i like fb aku tak ada)

    BalasPadam
  21. wah2..
    akak dah laam layan cite ni.
    best2.
    dia ulang tayang ni kot sebab hari tu dah tgk final episode.

    BalasPadam
  22. Genial brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.

    BalasPadam
  23. "Tapi aku rasa dia lagi comel dari Siti Nurhaliza. So Datuk K, your taste is not as good as mine. So remember my name; Mr K." --->sengal.. nk same dato' K ngan mr.K~

    BalasPadam
  24. You tau tak, dulu, masa muda-muda dulu, kawan-kawan I
    selalu kata I ni macam kucin tau.


    ayat tuh aku mmg xley blah! hahaha

    BalasPadam
  25. best cite epilog syurga cinta uh .
    lg2 digandingkan dgn si comel mia sara ;)

    BalasPadam
  26. i'm new here,,, waa,,, ske la blog ni,,, style2,, =)

    BalasPadam
  27. hahha, yg mana satu nie mr. k? kak lisa k kak fida? hihi, x pe, dua2 cun :)

    BalasPadam
  28. haha..style la..aku pon xpuas hati ngan Farid kamil nih...haishh..nasib baik ye xkacau Heliza-aku-punye...btw,aku dh subscribed your blog!yeahhh!!

    BalasPadam
  29. ok,.teeet,aku hanya mmampu tersenyum,hehe

    BalasPadam
  30. dan sekarang anda lihat la ketidak plastikannya 2.... hehehehe.... fyda skrg da tak seperti dulu... semoga dia kembali sweet sprti dulu2... amin..

    BalasPadam
  31. Patutlah suara fida bila bercakap sama mcm siti..

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.