Khamis, 27 Mei 2010

Top 5 Referrer for My Blog. Big Thank You. Hug?

Assalamualaikum


Well, sejak bulan lepas, aku perasan yang banyak blogger yang jejak ke blog dan tinggalkan kesan kejadian di chat box aku serta dia follow aku tetapi aku tak linkkan (sebilangan) blog-blog mereka. Actually, aku bukan tak nak link. Setiap bulan at least sekali aku akan update link tu. Dan banuak kali aku cuba tetapi sebahagiannya tak boleh. Aku tah tahu la kenapa hanya certain blog je boleh. Blogger punya function mungkin bermasalah. Bila aku tulis url blog, dia tak kuar respond. So, kepada tuan punya blog yang aku tak dapat link in, i am so soooorrr(y)...

Btw, aku check out aku punya Histat dan tengok aku punya referrer. Referrer count Histat dan Nuffnang tak sama. Google analytic pun tak sama. Tapi aku lagi sukakan Histat. Tak tahu lah kenapa.

Well, berikut adalah Top 5 Referrer aku untuk bulan ini.

1. www.wadefuk.blogspot.com (1.9%)
Blog budak medic. Ayat memang pedas. Dia cool. Berambut pendek. Dari blog dia, macam selalu orang pandang dia sebagai pengkid atau lesbian. Well, i like pengkid and lesbian. Eh? Haha!

Amat tidak disarankan untuk anda view blog ini jika anda bawah dari 21 tahun. Juga, jangan masuk kalau otak anda penuh dengan stigma masyarakat tipikal dan stereotype. Blog untuk santai dan tahu seba sedikit pasal medic.

Aku tak pasti kenapa blog dia boleh kasi higest referrer kat blog aku untuk bulan ini. 1% = sekitar 200 visitors.

2. www.milimilo.com (1.6%)
Ini blog awek serious. Penulisnya bernama Kamiliah. Hari tu aku perasan yang boyfriend dia post satu video lagu bertajuk Hey There Kamiliah kat facebook. Perh. Aku rasa budak serious muka innocent ni mesti cair punya lah. Well, siapa kata lelaki melayu tak romantik?

3 www.dihatisara.blogspot.com (1.5%)
Seriously, aku tak tahu siapa Sara ni. But thanks sebab bawa kan aku beratus pembaca. Mungkin kita boleh berkenal-kenalan dengan lebih rapat lagi.

4. www.bvlgarigirl.blogspot.com (1.5%)
Yang awek Kev ni tak payah cerita lah. Semua dah tahu. Yang ni pun kalau nak buat kenal-kenalan okay juga. Dengar cerita, orangnya comel.

5. www.joegrimjow.blogspot.com (1.4%)
Yang ni pun comel juga. Tapi aku amat jealous dengan dia sebab dia punya traffic blog amat hebat. Mungkin selepas internet Streamyx Tmnet aku dah tak Tmnut lagi, aku akan belajar macam mana nak maximumkan SEO. (Hari ni je, dah tiga kali aku call streamyx termasuk dia punya technician personal number. Nak kena push baru reti buat keja apa?)  Brader ni la juga yang ajar aku pasal Alexa. Rank Alexa aku dah better dua kali ganda dari dulu. I'ts getting good yaw.

Cakap pasal rank Alexa, aku tak faham camne dia berfungsi sebenarnya. Aku tengok, ada blog ranking jauh lagi bagus dari aku; Tapi viewer kurang, followers pun kurang. Tapi banyak back link in sebab selalu buat tagging. So, ranking ni based on backlink eh? Tak pun sebab selalu update? Aku tengok blog yang diupdate 3 kali sehari mesti rank agak tinggi. Walaupun dia update benda-benda merapu. So aku rasa, ranking Alexa tinggi memang tak bermakud kualiti juga tinggi.

Then, aku perasan blogger yang paling rajin lepak kat blog aku adalah Kak Afzan dan Nurul. Thanks sebab rajin dan sudi lepak sini. Yang lain tu mungkin selalu juga lepak. Tapi kurang perasan dan mereka tak tinggalkan jejak. Serta juga aku ketiadaan internet.



15 ulasan:

  1. errr, daku berada di tempat ketiga kah?.. ehem.ehem.

    btw. kebelakangan ini, blog www.theotherkhairul pun antara referral utama ke blog saya. haha.!

    baru nak ucap thanks kat mr.K. ang terlebih dulu pulak. hehe

    BalasPadam
  2. ku dah buat entry pasal alexa ni, mmg ade kaitan semua dengan traffic, bounce rate, time view n so on so on
    boleh belek balik

    hargai org referrer kita ni jarang dipraktikkan oleh blogger kita
    ni satu permulaan yg baik la ni

    ;)

    eh,
    nama ak ada disana
    kekeke

    BalasPadam
  3. Dah tu bila nak link blog gua bro? ahaha

    http://ohserius.blogspot.com

    BalasPadam
  4. mestilah ramai blogger yg suka lepak kat blog u sebab blog u panasss dgn info :) All the best dude

    BalasPadam
  5. ak selalu jer bc blog ko..tp xpnadai taip bg respond..hehehe..

    ni pn br blaja naip..;))

    BalasPadam
  6. Wah !
    Thanks to you too sebab you are also listed in my top 10 referrer. sama-sama lah kita tolong menyokong blog orang melayu. woot !

    Congrats atas kejayaan sebagai seorg blogger famous Mr K

    Nak berkenalan dengan Arianna? silakan

    BalasPadam
  7. salam first time di sini
    tu pun lepas baca ntri jard

    BalasPadam
  8. sape tak suke datang sini bro.
    semuapun suka..
    cam addicted.

    BalasPadam
  9. mana ada aku innocent.mana ada aku serious weh.haha.tak sangka blog aku tak update pun boleh jadi referrer utk blog kau yg best ni. :D

    BalasPadam
  10. @Sena - I see.

    @Adrianna - Masa bila pula I ni famous?

    @Didiey - Miss me?

    BalasPadam
  11. pergh...suke ah blog dak medic tuh...lame da follow..hehehe

    BalasPadam
  12. leaps ni bolehlah berjasa kat aku boleh..jadilah referrell untuk blog aku..(tiba2 je)

    Latest Entri : Mendekatkan diri dengan puaka

    BalasPadam
  13. tak paham psl alexa,referer, semua tuh! xX

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.