Ahad, 9 Mei 2010

Bola Sepak vs Awek(s) Peraturan untuk Si Gadis Semasa World Cup.

Assalamualaikum

Just like a tatoo.

Question : Gua bengang dengan awek - awek member gua yang bengang dengan member-member gua  pasal kitorang lepak malam sampai pagi tengok bola. Kalau lu jadi gua lu  sound apa dekat awek-awek? (kamon la, jangan kata lu tak layan bola pulak?) - Anonymous. 

Ya, again, soalan dari Formspring.me aku. Dan orang yang tanya tidak tinggalkan apa-apa butiran diri seperti link blog untuk aku isikan.

Answer : Btw, gua terfikir lah kan. Lu bengang dengan awek-awek member-member lu.  Awek lu macam mana? Atau.. lu tak ada awek? Eh? Haha!

Okay, sorry boh.

Actually, aku sebenarnya baru je bejinak-jinak dengan bola. Semuanya di sebabkan member serumah yang gila syok dengan Liverpool yang membuatkan aku menonton match Liverpool selama 3 jam dan... kalah. Tapi, entah kenapa perkataan Chelsea tu amat-amat menarik minat aku. Mungkin kerana kehandsoman Drogba. So, I go for Chelsea.

Manchester Shitnited? Tak pernah dengar pun.

Bagi masalah lu. Gua rasa awek-awek member-member lu tu jealous sebab member-member lu sanggup spend banyak masa mengadap tivi dari melayan karenah diaorang nak-nak masa dieorang sibuk nak menggedik dan mengawan.

So gua rasa jalan penelesaiannya mudah je. Ada dua cara. Pertama, lu kena control awek-awek lu. Dan yang ke dua, menipu. Tapi, kalau lu ni jenis muka kalau-tipu-mesti-orang-akan-tahu, better tak payah tipu. Bukan apa, perempuan sekarang kuat benar merajuknya. Aku bergurau sikit, block facebook. Aku kacau sikit invisible YM. Hais. Susah betul jadi orang bermulut yang jujur tanpa tapis-tapis ni.

Ada orang komplain aku asyik letak gambar perempuan.

Banyak lelaki yang tak boleh di pisahkan dengan bola. Tidak seperti lelaki dan perempuan, lelaki boleh curang terhadap seorang perempuan / awek comel. Tetapi bila dengan bola, lelaki akan setia dan tak akan curang dengan pasukan favorite mereka.

Jadi, saranan aku, lu kena suruh member-member lu control awek mereka. Jangan jadi queen control. Lu suruh kawan-kawan lu berdiri kat hadapan awek-awek dieorang dan sebutkan 10 peraturan yang mesti mereka ikut semasa musim bola.

10 Peraturan ketika World Cup;







(Ingat, korang kena berdiri di hadapan awek(s) / skandal(s) korang, buat muka serious dan kecilkan sikit mata. Biar kasi nampak ganas. Control mereka)

10 Peraturan Terhadap Awek(s) ketika World Cup;

1. Dari 11 June ke 11 July 2010, anda (si awek) perlu baca sport pages so anda akan tahu apa yang sedang berlaku dalam World Cup. Team mana yang menang, team mana yang kalah. Siapa rembat gol cantik, dan siapa tak reti rembat gol. Dengan itu, anda akan ada point untuk join conversation. Kalau anda tak dapat buat ni, DO NOT EVER complain about not receiving any attention. No sulk-sulk.

2. Anda boleh duduk bersama si lelaki untuk menonton satu perlawanan bola  dan bercakap mengenai game tersebut hanya ketika half-time break dan  hanya jika score perlawanan tidak memihak kepada pihak lawan. Sebagai  tambahan, sila ingat yang aku kata "satu". So, sila jangan nak menggedik  kata bulan World Cup adalah alasan yang terbaik untuk luangkan masa  bersama. There is no such thing.

3. Jika korang sudah kahwin ( + nikah), si lelaki tidak akan kisah kalau anda nak mengada-ngada crawling dan menggedik di hadapan TV selagi tidak mengangu si lelaki menonton bola. Dan kalau anda merancang untuk stand naked di hadapan TV dengan tujuan nak mengalihkan pandangan, jangan buang masa, ianya tidak akan berhasil. Dan, pastikan anda cepat-cepat pakai baju. Si lelaki tidak akan ada masa untuk hantar anda ke hospotal atau klinik jikalau anda demam. Pergi sendiri.

4. Semasa match bola pasukan favorite si lelaki, si lelaki akan jadi buta, bisu dan pekak melainkan jika mereka perlukan seseorang untuk refill air atau seseorang untuk sediakan sesuatu untuk di makan.

 Barcaaa!

5. Sebarang arahan dari si gadis untuk fetch si awek balik rumah, buat homework, dodoikan tidur dan bergayut adalah sesuatu yang mustahil ketika match berlangsung. Don't ever think about it.

6. Please, please, please jika anda nampak si lelaki tengah bersedih ketika team favorite-nya sedang kalah, DO NOT EVER say "get over it, it's only a game" atau "Jangan risau, mereka mungkin akan menang musim akan datang". Jika anda pihak perempuan yang lafazkan ayat ini, anda hanya akan membuatkan si lelaki bertambah bengang and will love you less. Ingat, anda tak tahu apa-apa pasal fav team si lelaki dan "kata-kata semangat" korang tu hanya akan membawa kepada break-up dan penceraian.

7. Semasa World Cup, pihak perempuan jangan sekali-kali bunyik "Baik you  pilih, spend masa untuk I atau lepak kat kedai mamak menonton bola  sepak?". Ya jangan ugut sebegitu sebab si lelaki akan memberikan jawapan  yang boleh membuatkan korang kecewa gila. Fikir 2345678 kali sebelum  ugut.

8. Ulang tayang (replays) of the every goals adalah amat penting. Tak kira lah si lelaki tu pernah lihat atau tak pernah atau buat-buat tak pernah lihat jaringan gol tersebut. When si lelaki wants to see it again, si lelaki will see it again. Many times. No excuses.

9. Match bola adalah dalam range 8pm hingga 6pagi (habis) (waktu Malaysia). Pastikan anda check jadual match teams favorite si lelaki kerana sebarang keinginan untuk bermanja, menggedik dan mengawan pada waktu match adalah mustahil untuk berlaku.

10.Dan yang terakhir, sila simpan perasaan anda yang menunjuk kepada "Oh Thank God the World Cup is only every 4 years". Si lelaki adalah immune terhadap kata-kata dan expressions tersebut, because after this comes the Champions League, Italian League, Spanish League, English Premier League, etc.

Anda = Si awek / gadis / perempuan
Si lelaki = Boyfriend anda.



*********
Dan jika anda (yang baca ni) adalah perempuan dan ada boyfriend / suami / tunang, sila ingat 10 benda ni. List-list di atas aku kaji dan study melalui buku (Facebook). Penting untuk masa hadapan. Lagi pun jangan la putus-putus. Kajian menunjukkan most lelaki tak suka "used item".

**********************


Happy mistake-after.

Dan cara kedua untuk masalah lu, adalah lu kena belajar menipu sikit. Tak banyak, sikit je. Skill mulut-mulut manis tu setiap lelaki komfem ada. Tunggu nak kena upgreade untuk pandai twist ayat je.

So, andai kata pagi hari tu ada match bola. Lu tipu la cakap yang lu dah insaf tak nak jadi mat rempit dah. And kata je yang korang nak study final ke, study test ke atau apa-apa je la. Tak penting pun apa alasannya. Perempuan ni bukan fikir panjang sangat. Dieorang cuma perlukan sidikit alasan untuk diam.

Then, apabila dieorang call pukul 3 atau 4 pagi dan bertanya "You tengah  study ke?", pastikan yang lu jawab "Tidak". Ya jawab tidak dan di ikuti dengan "I tengah rehat-rehat sambil tengok bola kejap". Why? Sebab lu orang ingat kaum perempuan percaya ke kalau lu cakap yang lu study dari malam ke pagi? Nak menipu ni, tak boleh fully tipu. Lu kena selit dengan sedikit kebenaran. Lagi pun nanti andai kata penipuan tu kantoi, boleh lah lu nak buat penipuan baru dengan menggunakan sedikit kebenaran tu. Ya. Hell  nice.

Harap dua cara di atas mampu tolong lu dan kawan-kawan lu semua.

Lu, ingat pesan gua;
Tanpa kita (lelaki), siapalah mereka (perempuan).

Good luck and all the best.






32 ulasan:

  1. haha bola bola bola.
    layankan aje la si lelaki nk tgk bola kan.
    bukan selalu pun.
    i go for chelsea too plus germany! :)

    BalasPadam
  2. baru na sokong ptua ptuihh kau ni. Sekali support Chelsea lak daa. Fine!

    BalasPadam
  3. nice one! XD

    tapi macam mana kalau situasi vice versa pula?

    si gadis yang suka tengok bola, tapi jejaka tidak suka tengok bola. boleh diterima pakai juga la kan peraturan2 tersebut? HAHAHA.

    BalasPadam
  4. hahaha terbaekk wokk. style gila entri ni

    BalasPadam
  5. nsib gua tak kisah semua ni..nak tengok bola sampai lebam pon bole..tak perlu nak tipu2....tak feeling tipu2 ni..da thu tgh musim bola..musim2 len kene la postpone..hik hik

    BalasPadam
  6. err aku suka xavi! tetbe. haha. bagus entry kau neh. ala perempuan biasa ah. nak perhatian selalu. wakakaka.

    BalasPadam
  7. hahaha. tak boleh belah.
    tapi aku suka.
    nasib baik aku pun suka tengok bola.
    so, aku pun paham perasaan lelaki tgk bola.
    untung boyfriend aku. hahahaha.
    hebat kajian kau, tahniah. :D

    BalasPadam
  8. bukan semua kot perempuan seperti yang ko sebut kat atas ni. pelik tapi benar, aku antara perempuan yg layan bola hanya pada musim world cup n euro sahaja. yang lain? x reti.

    BalasPadam
  9. Pergh...100% terbaik r tips ni. Mana-mana perempuan yang tak baca..memang rugi.

    BalasPadam
  10. lepas petua ni, aku rasa lelaki dah tak boleh tipu, sebab nanti mesti dia kata,

    u dah baca blog mr. k kan?

    ahhahaha

    BalasPadam
  11. alamak....!

    saya selalu ketawa bila Man U kalah....mesti si dia sedih kan??

    tapi...saya awek yg sporting...lagi tak suka bila pakwe tak suka bola...

    saya suka Man U...sebab si dia suka Man U....ayah saya suka Man U...adik lelaki suka Man U...

    ~Glory Glory Man United

    BalasPadam
  12. haha. tbe2 aku rse ko mmg x gay. haha

    BalasPadam
  13. owh macam tue enk.
    kalau macam tue aku tak de masalah kowt.
    sebab kepala aku ny boleh jewk join psl bola.
    tp make sure pemain dia hensem dan tdk cepat pancit. hahaha..

    *cakap aku kau di blog menambah kan lagi kemesraan/shweet sesama blogger. hahaha..

    BalasPadam
  14. awek gua memahami wa cakap lu.

    BalasPadam
  15. @Zhet - Yup yup. Bukan selalu lelaki nak menggedik.

    @Didiey - Haha. I knw u love MU soooo much.

    @Wani - Kalau vice versa, perempuan si lelaki patut bengang. Haha!

    @Aminah - Betul la. Bola live. Benda2 lain boleh tangguh.

    @Otak - Perempuan.. biasalah.. emo - Ayat Hlovate.

    @Lyana - 2-2 tengok bola. Bagus lah.

    @Dila - Hahaha. Nice point, girl. =)

    @Myra - Well, u gonna be special in the family then. =)

    @Liez - U cakap apa. Tak faham.

    @Kap - Oh bagus. Tapi mana la tau kot2 lu saja cakap member2 lu yg kene marah, padahal lu yang kena queen control.

    BalasPadam
  16. ntah laa..
    i pown tak paham,
    i cmmt apew..
    hahaha

    BalasPadam
  17. pakwe saya tak minat bola..so saya tak dapat mengalami keterujaan apabila diabaikan ketika world cup mahupun musim2 bola yang lain *bawak diri (_ _")

    BalasPadam
  18. susah2 bwk je gf skali layan bola..

    BalasPadam
  19. pelik btol camne dapat stok2 gambar menatik ni
    haiiihhssss

    BalasPadam
  20. MR.K, sape suruh kate drogba hensem ha????? tengok, sampai sekarang intan kene gelak dgn kawan2!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  21. @Joe - Secret

    @Intan - Kita kenal ke?

    BalasPadam
  22. tp nurul komen lepas baca 10 peraturan tu.

    haihs.. mmg sengal hahahaa

    BalasPadam
  23. tetiba rasa nak pelempang mr k laju2 kerana berjaya membuatkan nurul x sabar nak komen tanpa menghabiskan baca entri. hahahaha.. kelakarrrrrr!!

    BalasPadam
  24. good mr.k !
    how about GAME ! boleh bg tips jgak x ? sbb sme je kan laki = game = bola

    BalasPadam
  25. ahaks. time wc aku siap gado ngn pkwe aku sbb ktorg sokong diff team. org len tgk sume tnye ktorg okay x. padahal bese je kami gaduh sebab bola. haha

    BalasPadam
  26. hahha boleh dipraktikkan .

    tengs fer the info .

    BalasPadam
  27. pemilik blog ni sure lebih2 pandai twist2 ayat~ mesti selalu praktik nii...

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.