Selasa, 18 Mei 2010

Aku Cuma Nak Bagi Tau 26 : Kahwin Paksa.

Assalamualaikum
Pulse.

Aku rasa... Aku rasa aku dah baca banyak sangat novel pasal kahwin paksa. Novel umpama Aa+Bb contohnya. Erm, kahwin paksa yang mula-mula benci antara satu sama lain tapi lama-lama jadi sayang. Agak sweet di situ sampaikan aku rasa macam nak paksa parent aku paksa aku kahwin dengan pilihan dieorang. Baru lah ada thrill dalam rumah tangga. -_-

Then aku baru teringat. Cerita dalam novel tu semua penipuan dan tak lebih dari cerita dongeng. So bagi sesiapa yang tanya, ya, aku tak percaya cerita yang ada dalam novel tu akan/dah ada kat dunia sebenar. Dan aku tak percaya kalau gaduh-gaduh benci-benci lama-lama akan jadi sayang.

Itu hanya dalam novel. Jangan nak campur adukkan. Dan, jangan berangan lebih-lebih ketika baca novel. It won't happen. Won't happen.



26 ulasan:

  1. i love aA+bB.. sWEET sangat..haha

    BalasPadam
  2. aku benci novel alaf 21. haha. cerita slalu mcm lelaki kaya gila jatuh hati kt perempuan miskin. cis betul. tp aku pn slalu berangan ada lelaki kaya jatuh hati kt aku. cis jugak. haha.

    BalasPadam
  3. kalau kahwin atas pilihan keluarga mcmana plak mr k? adakah tidak akan bahagia jugak? betapa aku mengharapkan ia seperti itu. berdosa sungguh aku! :(

    BalasPadam
  4. errmm.. tapi memang betul ada kot.. gaduh2 bagai.. benci sakan.. tapi akhirnya sayang! suka! lansung kahwinn! hhihihi..
    ada.. ada..
    ada contoh terdekat... hmmm?

    BalasPadam
  5. kawen paksa?
    ade a pro & kontranya
    besenye yg diplih mak bapak kompem mamat kaye raye ngn kacak seadanya..
    hahha. tu yg penting
    ...
    sori, sy jnis materialistik

    BalasPadam
  6. ramlee awang murshid (thumbs up jugak!) ;)


    baca novel dengan terlalu menghayati.
    perghh, leleh. haha.
    sekarang tengah berusaha menghabiskan gurindam jiwa by jemari seni publishing. ;)

    BalasPadam
  7. ada la wei. ade jew org yg aku knl benci nyampah last2 kawen. huhu. gle sweet okay.

    BalasPadam
  8. memang ada yg mula-mula gaduh,lpas tu jd kawan baik,lpas tu jatuh cinta,lpas tu kahwin.. semua tu tak mustahil.. ia wujud dalam dunia nyata,tp mungkin tak ramai.. in fact, i'm now in love with someone yg dulu aku sangat benci dan tak suka..hmmm.. by the way, Aa+Bb memang best..

    BalasPadam
  9. tu klau benci. benci lawan nya sayang. heheh.. tp klau meluat + menyampah + fedup gile + pedih mate klau tgk + rase nak bg lempang sedas? haha mcm mane? agak2 bleh jadi cinta jgk ke klau mak ayah kawinkan? haha.

    contoh : klau korg ni awek comel cute miut dan di paksa kahwin dgn anak penghulu kaya tp die seorg pemain gitar bwh pokok kelapa yg kaki suwit2 ank dara balik dari kedai topup? haha boleh cinta ke bile dah kawen nnti? heheh pk2 kan..

    BalasPadam
  10. WILL
    eventually happen....
    gyahahhhaha~

    BalasPadam
  11. encik K,
    tolong pecaye org tua2 ckp 'jgn gado nanti kahwin' sbb mmg betul, serius.

    pdn muka i, dulu ckp benci2 last2 skang dh jd ehem2 -__-

    BalasPadam
  12. hmm.. marah2 sayang... sweet.. tapi kalau marah, boleh ke sayang lagi? haha

    BalasPadam
  13. amboi yakinnya.perkara tu tak mustahil jadi dalam kehidupan realiti dan mungkin pernah jadi.tiada siapa dapat halang takdirNYA.

    memang ada kan ayat yang jangan terlalu benci sesuatu sebab mungkin ia baik untuk kita dan sebalinya

    BalasPadam
  14. actually it could happen. seriously.

    BalasPadam
  15. novel punya cinta terlalu indah beb..
    ssuah nak jadi realiti.
    tapi bukan x ada, ada je cinta realiti yang macam novel..=)

    BalasPadam
  16. depends on orang tu la..tengok sebab apa kita benci dia..kalau sebab tu memang tak memungkinkan timbulnya cinta so memang mustahil la..

    contohnya kalau orang tu mat rempit,kaki lepak,bla bla bla,of course takkan jadi cinta..tapi kalau orang tu berubah,who knows??

    apa-apa pun, anything is possible..just my 2cents, peace.. :)

    BalasPadam
  17. >>___<<

    hahahhaha ~
    novel x sama ngan reality.

    but it happen ~~ :)


    selebihnya, no comment!

    BalasPadam
  18. pernah jadi bro..
    n kebanyakkannya bahagia cume seketika sbb di tengah2 kisah, bbrapa kisah yg tk prnh dketahui sblum dijodohkan dulu muncul dalam kisah mereka

    i dun no..but lots of pro n konts

    kmudian msg2 akan kata .. 'dulu bukan i yg nak dekat u pon...parents kite yg jodohkan..so apa salahnya i kawin lain...'


    ni realiti....
    mmg happened tp bahagiakah kita?atau yg mnjadi mgsa?

    BalasPadam
  19. sape ckp dlm novel xjd kat luar?
    jd ok, jd!i experienced it!=)

    BalasPadam
  20. aku rse tw bnde tu k..mmg la blom smpai thp kawen ag..but bfore this, ak benci thp gaban kt satu mamat poyo tu..nengok muka pn xslera nk mkn..but yet perasaan tu ALLAH tukarkn jd syg..well, aku ni superwoman, aku xde la nk kapel2 ni..he is one of my bes fren now..

    BalasPadam
  21. Setuju sngt, it won't happen. Check web aku utk kupasan lanjut. ;)

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.