Jumaat, 28 Mei 2010

Soalan Aku Untuk Para Gadis.

Assalamualaikum

Ah soooo true =).

Beberapa hari lepas aku dapat satu email dari seorang lelaki. Actually aku ada dapat banyak email tapi senders lebih suka kalau its only between me and them. Personal katanya tak nak tanya kat formspring.

Dari soalan dia, aku perasan sesuatu.

Perempuan.

Anda berjalan di shopping mall. Tiba-tiba ada lelaki tak dikenali tegur dari belakang dan cakap "Cik, I rasa benda ni terjatuh dari you. So, I believe this is yours." Sambil si lelaki memberikan kepada perempuan sehelai kertas kecil.

"Apa ni?"

"Number phone I. Hehe"

Then selepas tu, perempuan mesti marked lelaki tu sebagai gatal atau super croc atau miang kerana lelaki tu makes move yang funny dan kata-kata serta suara yang romantis.

Persoalannya di sini. Kenapa bila lelaki bermulut manis akan di marked sebagai gatal? Bila lelaki melayu tak bermulut manis, mula lah di tuduhnya lelaki melayu tak seromantis Mat Arab dan Mat Bangla. Tapi bila bermulut manis sikit, terus di kata yang lelaki tu pasti simpan dua atau tiga awek. Tak pun pasti kata lelaki tu buaya.

Well, romantik salah. Tak romantik pun salah.

So, korang nak lelaki jadi macam mana sebenarnya ni?

Hihihi.


56 ulasan:

  1. depends on perempuan tu jugak kowt. tak semua pompuan pikir mcm tuh. maybe lelaki yang romantik jumpa gadis yang ingat dia gatal, manakala lelaki yang tak romantik terjumpa gadis yang tak ingat dia gatal.

    BalasPadam
  2. sweet nya approve macam tu... aku suka.. bagi aku, lelaki yang gatal ialah lelaki yang bercakap perkara 18sx ngan pompuan.. selain tu, semuanya normal.. ;D

    BalasPadam
  3. yg sedang-sedang aja (sila baca dgn nada iwan dangdut). haha. well, romantik dgn sweet talker laen. kita dpt bezakan sebenarnya. hee.

    BalasPadam
  4. petikan dialog dari movie p.s i love you : women don't really know what they want.

    taaapi ada aje perempuan yang suka lelaki mulut manis, cuma jangan over the top lah. ^^

    BalasPadam
  5. kalau mat saleh wat trick camtu pon aku cakap dia gatai..hahaha.

    BalasPadam
  6. ngahahahha!! padahal sweet jee laki tu buat cmtuh~ :)

    BalasPadam
  7. lelaki susah nak faham perempuan. perempuan pun same, susah jugak nak faham lelaki.

    lg satu, lelaki tu cepat sangat. sepatutnye..dia kenal² dulu ngan perempuan tu, then baru la try² mintak no. phone. kalo main bagi je, belum tentu lagi perempuan tu nak call balik. nanti dia jugak yang malu. cakap perempuan tu sombong la ape la.

    sekadar pendapat je..huhu..

    happy blogging =]

    BalasPadam
  8. sebenarnye perempuan mengada-ngada.

    sume benda xpuas hati.

    *rasanya kalau lelaki yg mengayat tu hensem xde plak dia nk bisng2 xpuas hati*

    heh. terima la kenyataan.

    BalasPadam
  9. kitorg nak lelaki yg berani.. berani cakap ape yg die nak.dlm lelaki kat atas ni,patutnya die yg mntak no. girl tu,bkn bg no. sendiri. takkan nk suruh girl tu call?nampk mcm sng sgt pulak.

    And perempuan, bila die reject for the 1st time doesnt mean die xnak.Maksudnya nak suruh guy tu cbe untuk kali kedua.Nak tgk kesungguhan guy tu.Saje jual mahal sikit.

    Masalah lelaki skrg ni,ble kene reject 1st time,trus walk away.X berusaha langsung! (okay,tarikh nafas.)Perempuan takkan jatuh dari lgt terus atas riba.U have to put some efforts!

    senang dpt sng kite lepaskan, susah dpt susah kita lepaskan.

    okay,cukup.x pasal2 buat entry baru plak..

    BalasPadam
  10. Gua bukn gadis tpi gua stuju teknik itu funny.....funny sebab old fashion r pkai teknik barang jatuh cmtu.

    Jdi sbb ppuan tu tak terpikat ngan teknik tu, jdi ppuan ktakan lelaki tu gatal,tak malu pkai teknik seposen try pikat aku.

    BalasPadam
  11. rasanya perempuan lebih suka lelaki yang romantik dari segi perbuatan berbanding kata kata.kata kata tanpa action macam sesuatu yang sia sia.kosong



    daripada cerita mr k tuh,lelaki tuh rimantik tak kene tempat.Cara approach perempuan salah.Nampak gelojoh sangat.heh Macam tak de challenge langsung.

    BalasPadam
  12. romantik lepas dah kenal. dan kekal romantik selagi bersama.

    period.

    PS: i didn't think the guy's move was anything gatal. it is kinda lame, tapi tak gatal aku rasa. especially kalau the guy is good looking. which brings us to the next issue: kemungkinan besar ini playboy. itu je.

    BalasPadam
  13. haha.lorh, mesti lah perempuan suka yang romantik. dalam kes mamat di atas, tak tahu lah nak classify ianya sebagai romantik ke tak walupun menggunakan kata-kata romantis.macam gatal pun ada gak gayanya tuh.

    tak semua perempuan anggap lelaki yang mulut manis ni gatal. orang nak ambil hati pompuan, biasalah nak guna ayat-ayat super power, tak gitu?

    actually pompuan ni simple.except pompuan yang demand giler2 lah..mereka ni nak pasangan yang caring jer..yang ambil berat..dari tingkah laku caring inilah yang menzahirkan ke-romantik-an sesorang itu....

    BalasPadam
  14. Kalau lelaki yg tak kenal, memang lah gatal. Tapi kalau pakwe, memang lah kena romantik. Hahaha!

    BalasPadam
  15. romantik hanya pada masa2 tertentu..
    be gentle in your action rather than words..but do say u love her sometimes =)

    BalasPadam
  16. errr.sebab beliau buat cara ngurat kurang maju? ekekekekee.tak semua perempuan yang fikir macam tu.ade je yang rox.tapi bukan aku la.eheh.

    BalasPadam
  17. otulah masalahnya kadang2...kalau dah kawin pastu tua2 pun romantis dikatanya gatal..padahal itu bagus kan untuk perhubungan.

    apapun..lelaki melayu tetap kurang romantis.hoho.

    Latest Entri : Mendekatkan diri dengan puaka

    BalasPadam
  18. kalau aku di situasi tersebut...gelak saje. Tapi..nah, not interested. typical..hoho

    BalasPadam
  19. saya sebagai perempuan harus menjawab soalan ini,

    saya suka lelaki yg nakal dan boleh menjadi BFF saya..
    so, senang sikit nak berkomunikasi dan tidak laa boring sangat.

    saya tak suka lelaki romantik sbb merimas kan. dan saya tak suka lelaki gatal sebab ia membuat kan saya rasa nak tampar dia selaju yg boleh dan sekuat yg boleh.

    BalasPadam
  20. kalau hensem, awww...romantik.

    Kalau muka pecah rumah, Ewwww..Geli jek!

    BalasPadam
  21. agaga~
    :p

    ak rase cara lelaki tu romantik lah! :pp

    urm.. its depends gakk.. romantik kne bertempat. skarg perempuan dh maju. alasan je kalau perempuan keta lelaki tu gatal SEBAB DIA TAK SUKA KAT LELAKI TU. simple.

    kalau dia suka mesti ia akan layan gak sikit. kalau lelaki tu hensem and nampak smart or educated look.

    i mean bukan layan menggedik. masudnya macam td bila dpt kertas tu then that girl will smile to that man and say okey. tu yg paling mudah lah.

    tp kalau lelaki tu sndiri muka nampak pervert, x macho langsung kemungkinan besar akan dpt lah title lelaki miang tu. hehe,, ;p

    BalasPadam
  22. aku rasa ni bukan masalah manis atau tidak, cuma perlu kena tempatnya.

    ia bergantung pada apa yang kita panggil 'progression'. pompuan yg baru jumpe, terus beri no phone mmg la kena cop gatal.

    tapi cuba kalo kita borak skit dengan die dulu. buat die gelak skit dulu dgn lawak bernas / bodo mungkin aksi yang sama x kan dilihat camtu.

    contoh yang biasa mamat guna?

    hey, i was passing by and i couldnt help noticing how familiar u look. r u a star of some sort? did u study in sheffield before?

    contoh laki mulut manis yang mungkin dicop sbg croc?

    "sayang, u saja yg bertakhta kat hati i. xde sape yg boleh wat i rasa camni. kalo u terima i, sumpah i takkan cari yg lain. sumpah i x pandang pompuan lain."

    tipu la kalo ckp x pandang pompuan lain. mulut manis stok camni la yg buat pompuan melenting.

    contoh laki mulut manis yang pompuan lihat sebagai 'owh.. he's so sweet..'?

    "i tau i x perfek, mungkin buat silap, mungkin wat u nangis... tapi tu x bermakna i love u less. tu x bermakna i x sayang u... u tau how i feel for u kan? laki len tgk u cam trophy, a prize to be won. to me, u're so much more. dgn u je i feel at 'home'..."

    die mulut manis, tapi x over. bunyi jujur so pompuan lebih mudah cair.


    ps : okay, aku paham.. ko tanya pompuan bukan aku. :P so maapkanla aku sbb beri pandangan.

    BalasPadam
  23. x pyh marked laki cmni gatal.
    juz kena trima laki memang mcm tu kot.
    bmulut manis.
    hee~

    BalasPadam
  24. aku dah ade laki yang romantis.
    so tak perlu lah aku jwp soklan ko kan?
    =P

    BalasPadam
  25. @fQ - Dialog dan teknik tu hanyalah contoh. Aku tak dapat fikirkan cohtoh ayat mengurat lain.

    @Liez - Sbuk =)

    @Didiey - Statement terbaik.

    @The Unknown - OMG your technique is just soo... old..

    BalasPadam
  26. lol @ khairul.

    i dont use anymore techniques these days. lol, dont need to.

    was juz quoting the usual thingy peeps say when i was at *your* age, studying at the unie.

    at my age, achievement says it all.
    women are not attracted to u because u can talk but by what u can achieve.

    juz curious, does ur technique work mr K?

    remember that it's irrelevant whether something is new or old, if u cant hook up with the girl that u love, it sums up to nothing. :P

    nuff said.

    BalasPadam
  27. Mostly gals tak layan taktik begitu. Tapi ade yang layaann jugak.
    Depends on luck.. bak kata worang la, worang kata..saya tak kata.. belum cuba belum tawu juga abang..

    BalasPadam
  28. @Unknwn - Pretty not so working. The girls cm out with "is that a pick up line?" HAHA

    BalasPadam
  29. so lame okay taktik 2. xperlu xperlu.

    BalasPadam
  30. mungkin sebab tuh smua cara lapok, kot?
    lelaki should be more creative and inovatif.
    ah.
    da macam moto u aku je.
    he he.
    make a new move la.
    tak kesa la cmne pon.
    yang penting, cuba try yang baru.
    sebab mungkin, cara cmtuh, adalah cara yang ditiru daripada mat bangla dan mat arab tuh tadi.
    he he.
    neh pendapat aku je.
    ape-ape pon, lelaki melayu, stay gatal.
    barulah lelaki melayu namanya.
    ha ha ha.
    ukeh.
    joke.
    =)

    BalasPadam
  31. pasal lelaki approach tu aku x blh nk komen sgt sbb x pnh lg ada lelaki approach aku... maklum la perempuan hodoh... x de org nk... tp kalau ada lelaki approach aku mcm tu mmg aku lari...lagi2 kalau time aku tgh sorg2.. senang ckp aku mmg susah nk berkenalan ngan stranger.

    pasal lelaki yg romantik pn aku kurg gemar sgt... sikit2 blh la... aku suka lelaki yg annoying suka cari pasal ngan aku tp aku tau dia ambik berat pasal aku (tu x dikira romantik kn?)

    perempuan (read:aku) mmg complicated... kadang2 aku pn x tau apa yg aku nak

    BalasPadam
  32. haha.depends on perempuannya macam mana la. bf aku mengorat cara macam tu jugak dulu tapi dalam bentuk yang lebih gentleman la. still aku sangkut jugak sampai la ni dah dekat 3 taun bersama. haha. XD

    BalasPadam
  33. btw..klo tektik apply kat tipikal perempuan melayu, berkesan tk bro?


    sekadar bertnya.....(serius ni)

    BalasPadam
  34. benda nie subjektif.. ada pompuan suka.. ada pompuan tak suka..
    as for me.. zaman dedula.. paling tak suka orang lelaki yang bersiul siul kalau kiter dok jenjalan tuh.. rasa cam tak best,.. nak kenal secara pro lee.. hehehehehhe

    BalasPadam
  35. aku rasa camni kot.

    tak perlu ko nak tiba tiba romantik bila ko first time nak mengorat.

    die mcm.... erhhh kau pahal?? camtu..

    aku rs perempuan prefer laki untuk be cool n gentleman time mula2 berkenalan, jgn la tiba tiba ckp "no tepon i jatuh la, i mimpi jumpa u la hapa la" bila time 1st nk berkenalan. seriously nmpk mcm geli n terdesak n gatal boya pervert.etc.etc.

    be cool bila nak mengorat. jgn tunjuk mcm rakus sgt. menakutkn.

    and bile dah in a relationship brulah slowly slowly manja ke, romantik sikit sikit ke ape ke.


    well yeah, aku rs cmtu kot pikiran aku. haha.

    BalasPadam
  36. aku bg pendapat mgikut pndangan aku :)

    yes. aku mmg suke lelaki yg romantik tp tak adalah jiwang2 sgt. bg aku, lelaki yg berskap begitu adalah the best ! sbb klu lelaki yg mcm jenis slumber, mksd aku mcm tak ada nak romantik2 sgt, tak syoklah ~ sbb naluri seorang prempuan mmg nak lelaki yg mampu manjakan die. is that clear? haah ;D


    eh btw, aku suke dgn cara lelaki tu bg num phone die. haha ;D bg aku mmg sweet tapi aku kena pk byk2 kali nak terima atau tak sbb skunk ni kan mcm2 hal dah berlaku. hehe :)

    BalasPadam
  37. dalam situasi dia atas,aku sendiri nak cop lelaki itu sebagai gatal..aiyaa..

    BalasPadam
  38. ermm sumer tuh depends pada keadaan n situasi wktu tuh laaa... romantik pn bertempat ok laaa =p ehehehe

    BalasPadam
  39. nice move ah..gile kretiveeeeee..

    BalasPadam
  40. bleh romantik....tp kn tggu die jdi milikmu dahulu bru syokkk maaaa....

    klu blom jdi milik yg sah! watpe...buang mase rase menyampah.(bleh x kate camtu?hehe3)

    klu org laki tue dh mmber rasenye no hal...romantik gurau2 ngan mmber...tp klu bkn mmber rase menyampah la kot...hahahahaha3
    (bleh k kate camni? boleh...ikt suke hati aku la kan nk tulis pe...hahaha)

    BalasPadam
  41. hahahaha...sape2 yg wat trick mcm tuh mmgla ampeh...ade ke bg no fon dia..minta no fon kita la klo nak..
    then expect kita kol dia ke?klo prince william bg no fon dia pun aku xkan call..cam hebat sgt ar suoh kita lak call..
    aku nk ngurat lelaki minta no fon dr derang..direct xyah tunggu setiap hr dia kol...nk sgt kolla sendiri..and sape2 yg buat cara di atas, aku letak je no tuh kt public place..untung2 dpt awek..ag untung dpt teman gei..

    BalasPadam
  42. hot girls wont give respons to that kinda approach..trust me..pling2 pon dy senyum..amek krts tu n cmpk dlm dustbin..haha..dats kinda cruel..i know..tp awek bajet hot kan mmg gtu..

    except..girl y gedik..eewwww..n plus klu laki tu macho+handsome+watsoever mmg r prmpn tu lyn....

    ak kte: ape standard nk kol laki tu blik..u wan us..u call us..

    BalasPadam
  43. hehe, ramai denga pompuan ego yg ckp camni...

    "u wan us..u call us.."

    pastu bile jual mahal, xde sape beli mula la panic. terbalik plak ayat tu nanti.haha.

    BalasPadam
  44. eheheh.. i hate all 'bout de stupido love like dat. single is much100 better.. enjoy ur life. just push aside all the lovey dovey like that.. urrghh

    BalasPadam
  45. bagi aku dpends on cara laki tu approached pmpuan td.i mean in a gentleman way la.we can differentiate whether laki tu gatai or sebaLikny from the way he behave kn ;)

    p/s:hmm.ayt last kau tu mcm xadil je bg aku.kdg2 laki2 pon same gak.kalo selisih,kit0rg senyum ckp kit0rg gedik,kalo kit0rg xsnyum ckp kit0rg s0mb0ng.
    renung2kanlah ;)

    BalasPadam
  46. hahaha...lawaklh...klaka...kui3

    BalasPadam
  47. it really depends.

    Well, we can't expect for boys to be perfect and yes a perfect man is unreal.

    The only solution is that treat each other like equals.

    Everything depends on the girls perspective in 'tackling' and flirting from a guy.

    BalasPadam
  48. kalau ade lelaki wat macam tu n dia handsome,okeyy..hehhe!

    BalasPadam
  49. klu org tak knal tibe2 approach mcm tu mmg kne trus cop gatal. tapi klu laki yang da lama kita kenal, atau dia tu memang bf kita, wat something yang swit2 gitu, xdelah cop gatal tu..tapi masalahnya bf-bf skunk xpenah nak berusaha pikir something yang swit tuk gf dorang..susah nak cari laki yg betul2 romantik skunk =(

    BalasPadam
  50. klu org tak knal tibe2 approach mcm tu mmg kne trus cop gatal. tapi klu laki yang da lama kita kenal, atau dia tu memang bf kita, wat something yang swit2 gitu, xdelah cop gatal tu..tapi masalahnya bf-bf skunk xpenah nak berusaha pikir something yang swit tuk gf dorang..susah nak cari laki yg betul2 romantik skunk =(

    BalasPadam
  51. Kalau sy, sy akan jawab

    'Eh awak, awak pun tertinggal something. Awak tertinggal hati awak. Kan awak dh terjatuh hati kat sini. Nah ambik bawak balik rumah siram dgn baja okaayy lepastu baru ngorat saya'

    Okaay lawak hambar. -_-

    P/s : Nice entry

    BalasPadam
  52. sweet jugak laa kalau ade guy buat cam2.........KALAU...die HANDSOME,TALL AND FAIR...hahaks

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.