Ahad, 2 Mei 2010

Soalan Pedas Dari Pembaca Blog. Part 3

Assalamualaikum
A cup of luck.

1. I don't know, are your blog is totally based on gender?
No. It's based on fun. Like Dr House having fun with Dr Thirteen.

2. Kalau orang mintak suggest blog best, ko suggest blog ko tak?
Tak. Aku bukan suka mecapap macam budak kereta waja 'tu'.

3. Encik Khairul, adakah kamu seorang yang periang?
Periang, tak. Pendiam, yea. Kat blog je aku banyak cakap. Kat real life aku banyak diam.

4. (1)Suka ea gurau kasar sampai pompuan tu marah? (2)Klo aku, aku pangkah ko balik..baru equal..kan?
1. Suka.
2. Ya.

5. Kenapa kau lagi suka kehidupan maya?
Siapa kata aku lagi suka kehidupan maya? Pernah nampak aku mengurat perempuan secara sungguh-sungguh menggunakan identiti maya? Tentulah tak.

6. Sekarang ni kan femes dengan K-pop kan. Nak Mr.K kasi pendapat tentang K-pop ni. Harap Mr.K dapat jawab :)
Tak berapa suka K-pop. Aku paling tak suka lagu "I want nobody - nobody but you". Juga tak suka Super Junior. Super Junior mengingatkan aku kepada Jonas Sisters Brothers.

7. (1)Rase-rasa, lelaki ni patut d'percayai tak? (2)Reason?
1. Tak patut di percayai kalau dia cakap "I akan jaga and kahwin dengan you kalau you ikut I check in hotel (murah)"
2. Setiap lelaki tak sama lah. Ada yang baik. Ada yang jahat. Contoh lelaki jahat banyak kat luar sana. Contoh lelaki baik, yang sedang menulis ni.

Aku tak boleh wakili semua lelaki untuk jawab soalan tu. Tapi mostly, lelaki tak boleh di percayai. Sebab tu la aku suka perempuan. HAHA.

8. Ko rasa aku cantik tak???
Cantik.

9. Kenapa ada boys tu tak pernah couple but one day, he asked a girl number. What his feelings to her? honestly he had a list of number of girls. What his feelings to that girl?
Biasanya, kalau tak ada apa-apa sebab dan lelaki tu mintak nombor, maksudnya dia suka kau tu. Tapi setahu aku, perempuan yang mudah di ngurati ni membosan kan lelaki. Dan kebanyakkan lelaki bukan playboy. Mereka hanya bosan. Mereka cepat bosan. Keseronokan hanya ada bila dalam usaha nak mengurat, bila dalam main tarik tali. Tapi bila dah dapat, rasa macam... bosan. Fitrah lelaki cepat bosan kot. Personal experience yaw.

10. Kenapa lelaki suka bercakap manis kat org perempuan. Memang maksudkan ke atau memang dah jadi mainan di bibir?
Banyak sebab; Nak mengurat perempuan, for fun atau/dan test skill.

11. Hye. (1)cam doktoor love je neyh. (2)kcik-kecik dulu becite-cite nak jadi ape.
(1)Tu la. Aku tak faham kenapa semua bertanya pasal love-love.
(2) Engineer kapal terbang. Tapi biasalah la. Benda yang nak tu tak akan dapat.

12. (1)Kalau ada lelaki keluar dengan awek ko, ko marah tak? (2)Kalau ko keluar ngan awek orang lain, ko rasa bersalah tak?
(1) Agak marah walaupun tak ada hak nak marah. Tapi kalau dah keluar berdua dengan lelaki lain, nampak sangat perempuan tu perempuan murahan. Tak pun desperate nak kasi nampak hot. "Kau ingat kau hot? Aku lagi hot lah!" Ada group tu kat Facebook. Perempuan murahan tu patut join kasi nampak psychopath sikit. Baru lah lagi hot.
(2)Aku tak rasa aku akan kuar dengan awek orang lain. Awek pun tak ada.

13. Paling menyampah perempuan kecoh tapi main cakap lepas jek.. Tapi pada masa yang sama kadang2 baik hati tolong kawan..but stil ungkit sikit2..hurm..apa pandangan?
Dia rapat dengan lelaki kot. Sebab tu la terikut-ikut dengan perangai lelaki yang main cakap lepas. Apa salahnya ungkit-ungkit. Unkit penting supaya tak buat sejarah silap yang menyakitkan. Kau mesti tak suka subjek sejarah kan sebab subjek tu ada banyak bab ungkit-ungkit. Oh wait, ada ke orang yang suka subjek sejarah?

14. Apa pendapat kau tentang lelaki lembut.
'Hot' dan ada ramai kawan perempuan.


15. Aku keluar dengan sorang perempuan. Dah 2-3 kali keluar berdua bersama... Tapi bila aku ajak couple, dia tak nak... Benda ni dah berlangsung hinga bertahun-tahun.. Ko rasa dia nak ambil kesempatan? Or just have fun? Or kikis duit aku?
Aku lelaki. Aku tak pasti apa jawapan kepada soalan kau. Tapi kat blog ni ramai perempuan yang mungkin boleh jawab. Anyone?



39 ulasan:

  1. Salam.
    No wonder people like to ask you questions. So far semua soalan ko jawap dengan bersahaja namun ada isi - isi yg boleh dijadikan panduan @ pedoman semua. Thumbs up.

    Oh ya, ko patut jadi ahli psikologi :D Haha. Ko lebih memahami manusia.. Hoho ~

    BalasPadam
  2. ahaha
    memang banyak gila soalan pasal love.

    jawapan 15; dia masih belum percaya lagi dekat kau.
    wait! 2-3 kali keluar tapi dah berlangsung bertahun tahun? pelik. ;P

    BalasPadam
  3. aku nak jwb kan soklan yg last sekali tue.

    yee! anda di permain kan, amik kesempatan dan dia mmg kikis duit ko.

    BalasPadam
  4. nk jawab soklan last

    dia cuma selesa bkawan, xnak ade relationship...

    BalasPadam
  5. aku laki. aku straight. tapi nak jawab soalan 15.

    jangan belanja dia lagi. belanja aku (tak perlu bertahun tahun). faedah dijamin. dapat pahala. masuk syurga.

    BalasPadam
  6. aku nak jawab s.13 je, bole?
    Aku minat gila ok History. If ada kos degree utk Sejarah je aku nak amik hahaha.

    Bukan aku je, ramai lagi eh.
    huhu teros aku rasa defensive amat.

    BalasPadam
  7. soalan last tu...kna tanya reason perempuan tu sendiri la...die nak ambik kesempatan ke...die nak have fun ke...nak kikis harta sekalipon hanya dia saja yang tau...
    perempuan memang ramai boleh jawab soalan ni...tapi orang berkenaan sahaja tau jawapan yang sepatutnya...

    BalasPadam
  8. @Faten - Aku main cakap je sebenarnya.

    @Masturah - Tak pelik. Aku pernah alaminya.

    @Liez - Sweet la kau cakap aku kau dengan aku. Kau tanya pasal benda 'tu'. Tapi bila aku tanya pasal benda 'tu' kau tak jawab pula. Mesti sebab segan-segan. =)

    @Babbling - Keep defensive.

    @SSSS - Berkenaan terhadap dia belum tentu kasi jawapan yang jujur.

    BalasPadam
  9. weyh mne form spring ko?
    ak nk gak tnye soklan

    BalasPadam
  10. Ni soalan formspring ke? Aku letak kejap je, pastu buang balik. Hehe.

    BalasPadam
  11. @Anony - Tengok kat sidebar aku.

    @Hami - Kau patut biarkan je. =)

    BalasPadam
  12. suka ah baca jawapan mr k.

    soalan bernombor 15 , nurul rasa, mungkin dia nak main2, atau tidak bersedia, atau mahu mengenali dgn lebih dlm ttg seorg lelaki. perempuan tu mungkin jenis yang mahukan hubungan serius yg berkekelan.

    ada sorang kenalan nurul sama ah mcm perempuan tu. cuma bezanya, dia cari lelaki tu sewaktu dia memerlukan bantuan lelaki tu je. agak pelik. dan mengambil kesempatan, nurul rasa.

    BalasPadam
  13. dude, first time read blog nih. haha. aku xpandai nak cerita, tp aku suka bace cerita. so aku perlukan cerita2 mcm blog ko. sempoi & terbaik!

    soklan 15 tu.
    susah2, cari awek lain je. kenal lebih ramai perempuan dan sikap mereka. kemudian baru tau kenapa dat girl perangai mcm tu. pengalaman akan jd pedoman. haha

    Nice blog dude! two thumbs up!

    BalasPadam
  14. sy peminat hl0vate jugak..

    BalasPadam
  15. u tengok cite house. great ade jodoh ngn dctr nie haha:P

    BalasPadam
  16. sy nk jwb soalan yg last....
    mgkin perempuan 2 agap awk sbagai kwn dia je.....bila sowg p'puan 2 dahh anggap lelaki 2 kwn dia..ssh tukk dia trima llaki 2 sbgai bf dia...cnta x boleyyy d' paksa dan sy rse awk kna trima jika dia hnya megagap awk kwn dia je....x slahh kn klu awk cbe berkwn dgn dia..cnta x bermana memiliki,,, :)

    BalasPadam
  17. aku nak jawab soalan ko dalam jawapan ko num 3...
    errr betul ke aku cakap?
    yess!
    dulu tym SPM aku suke giler SEJARAH!

    BalasPadam
  18. aku sker gler no 9!
    n itu mmg btol bg aku!!

    BalasPadam
  19. aku terase ngn num 12.
    tp aku kwn je..laki tu ckp die kua ngn byk kwn pmpuan..biase je..xde pape pn..tu mse mule2 die ajk teman mkn..salah ke aku?aku anggp die kwn la..cmnie pun kire curang ke?kire murahan ke?sedihnye hati aku... *die kwn yg baek.. =(

    BalasPadam
  20. answer 4 soklan 15....hm....dye sebenarnye da ade pakwe...n dye sebenarnye mahu kawan je la...so jgn ambik seyes ngan dye....carik yg lain lg bagus...^^

    BalasPadam
  21. as salam...sy nk bg pndapat soaln last..baik tanye pmpuan 2 sndiri baru dpt kpastian...pmpuan ade byk jenis tau...lau sy kuar mybe sbgai kwn just fun n enjoy...p mesti awk dh dpt nilai pmpuan 2 cmner sbb dh kenal dia lame kn...lau pmpuan 2 jenis nakal mybe dia nk pmainkan aje...p lau pmpuan 2 jenis baik2 mybe dia nk time p malu2..so dia jwb mlalui prbuatan je...:)

    BalasPadam
  22. tuk jwpn no2, sape budak kereta waja tu?

    BalasPadam
  23. cara kau jawab..fuhh..thumbs up...
    tringat bku hlovate..stiap cerita and persoalan ada jwpn yg diktakn boleh dtrima pkai..^_^

    BalasPadam
  24. jawab soklan last ley?? pompuan tuh sah2 xde feel lebih dr sorg kawan kt ko...ak pnah jd pompuan dlm soklan ko tuh...cuma ak baik skit, xdela smpi 2 3 thun aku wat cmtu..just for a couple of months jer...sbb dlm msa ak kuar ngan mmat tuh, ak try adakan feelings utk dia..tp xley...mmg xde feel..so, move on..tu je nshat ak..tp xthu la kn kot2 pompuan tu mmg alim bnar, xk kple b4 kawen..tu je la possibilites dia huhhu

    BalasPadam
  25. nak jawap sokln last..
    mgkn gurl tu lebih selesa bersahabat dri b'kasih..& xbermakna juga dy nak kikis duit..bukan semua nya jenis pisau cukur..

    BalasPadam
  26. amboi,terasa kott
    super junior best laa
    hehe tp tapela,ur opinion rite?

    BalasPadam
  27. gler wei..mmemg superb la jwapn2 ko...sempoi p layan..n pnuh mkna..

    BalasPadam
  28. wee~ fy nak jwab quest no15 tuh ... rsa2 nyur girl tuh blum ready to be in a relationship ... coz klaw dea skdar nak men2 xkn bley berlarutan smpai b'thun-thun kn...?? but still if u want the truth ans .. better tnya girl tuh .. wee~

    BalasPadam
  29. (o_O)"
    Hakhakhakhak.......macam2...
    aku x dak jawapan...
    mampu nak gelak jer...

    BalasPadam
  30. ceh..x sangka ko pn layan Aa+Bb..tp serius best novel 2..ntk blog ko y awesome,thumbs up!:)

    BalasPadam
  31. ceh..x sangka ko pn layan Aa+Bb..tp serius best novel 2..ntk blog ko y awesome,thumbs up!:)

    BalasPadam
  32. jwpn soklan ke 15..klw prmpuan tu x gune sesen duit ko mse ko klua ngn die mknenye dy xbpe percaya ngn ko o ragu2 ngn ko..klw die gune duit ko mse ko klua ngn dy mmg yes!!anda telah dipermainkan!!

    BalasPadam
  33. Tak sememstinya...kadang2 nak berkawan je...tak lebih dari itu...bila dh aggp kwn, keluar skali tak selalunya da prob kan...just frens...kalau nak main, dia boleh kapel nan kau and ade rmai boyfie lain kat luar...

    BalasPadam
  34. jawapan saya utk soklan yg last skali tu...
    knp die selalu tolak lamaran couple?? mybe die nak uji kesetiaan... mmg la x logik kenn dengarnye, nk uji kesetiaan bertahun tahun lamaya... pebende... tp itu mungkin care die... mungkin die ade cerita pahit tentang couple2 ni...
    tp kalau takut d permainkan... cbe r try stalk die... kalau die ade berkawan ngan laki lain n die layan laki2 tu sume ngan layanan yg same die layan kau... kau patut la tinggalkan die...

    BalasPadam
  35. aku rse soalan last tu ade 2 kemungkinan 1, perempuan tu suke kat ko sangat2.. tp ade perkare kat ko yg die x suke n berharap ko akn berubah..tp die ckp dlam hati je (biase lah ppuan) tp dah makan tahun x ubah2 pulak..jadi die tunggu je laa..
    ke2, die stay ngn ko tu mayb sbb xde org lain yg ngurat die..cube ade..genti ko kene tinggal

    BalasPadam
  36. usually ade certain people bile da jd kwn baik die xkan ade perasan cinta...cm ak, ak ssh nk syg lebeysomebody especially my friend(girls)

    BalasPadam
  37. Weh. Ko serius terbaek~ Ntah, aku tbe2 je ske blog ni..(pdhal aku mmg jnis ssh gler nk bce blog org)..just do ur best la..mcm skrg aku da 3 jam ngadap blog ni la~~

    BalasPadam
  38. aku ada baca jawapan kau kepada soalan yang menyatakan lelaki jenis cepat bosan kepada pempuan lepas dia dapat (mengorat,gf, wife).
    boleh kau relatekan stmt kau kat tang mana yang kata lelaki cepat bosan dgn pempuan dgn nabi muhammad.
    ini idola aku. cer cite sikit.

    BalasPadam
  39. Aku nk jwb soalan no.17 tu..girl tu x nk couple bukan sje nk amik kesempatan or kikis or watever yg buruk.die mybe serik n boy or having bad experience in previous relationship.mcm aku gak hhahahhaahhaahahahhahah

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.