Khamis, 9 Jun 2011

Review Movie : KL Gangster + Rating

Assalamualaikum


Okay here is the story, masa aku lepak-lepak kat Gambang Water Park hari tu, kawan aku, Hanifah call tanya pasal tiket wayang. Well, alang-alang dah ada member kerja kat Megamall, rasanya tak der hal kalau mintak dia tolong belikan. So, aku bagi tau kat dia yang aku nak tengok first screening untuk KL Gangster. Well yeah, dia beli tiket dua hari awal. Dan itu maksudnya, kitaorang (8 orang semuanya) dapat seat yang amat cantik yang selari dengan screen panggung. So nice.

Well, the movie was great. I mean, selepas fikir-fikir, not bad lah kalau ikut standard Filem Malaysia. Kalau ikut standard filem oversea tu memang ketinggalan lah. Apa pun, satu benda je yang aku nak cakap kat sini which is, aku rasa ini lah satu-satunya movie yang ada improvement lebih-lebih lagi dari segi aksi. Why? Sebab tak ada CGI at all. And most of the action nampak agak cool bila ada babak Adi Putra. Adi Putra nampak bagus bila beraksi gaduh-gaduh dan Aaron Aziz agak bagus bila jadi watak baik. As for Syamsul Yusuf, maybe you should stick with directing. You gonna be a good director someday. Tapi kalau nak jadi actor... well, entah lah. Aku sebagai penonton rasa macam ada something tak kena je bila aku tengok dia asyik nak marah pagi petang siang malam.

Apa pun, kalau korang nak baca the whole review, boleh pergi ke my other blog, ReviewFilem.com: KL Gangster. And then, korang akan tahu kenapa aku rate filem ni dengan 6.0/10 stars