Khamis, 30 Jun 2011

Tips Menipu Melayu Untuk Menjadi Jutawan MLM dan Affiliate Dengan Segera!

Assalamualaikum


Hello penipu-penipu dan ahli MLM sekalian.

Tahukah anda apa itu Multi Level Marketing (MLM- Sistem Piramid)? Tahukah anda apa itu Affiliate?

Pernah tak anda nampak iklan-iklan murah di blog-blog orang? Yang iklan seperti "WangSegera" atau "Join Facebok Dapat Duit" atau "Jutawan Segera!" atau "Tak Cukup Duit Untuk Kahwin? Sertai Kami!" atau "Ebook Jutawang Nuffnang Segera" atau "Rahsia Cepat Kaye" dan sebagainya. Itu adalah MLM dan affiliate yang berunsurkan bullshit yang menipu semata-mata. Siapa yang menipu? Kita. Siapa yang di tipu? Melayu!

Tapi bagaimana hendak menipu? Senang je. Mari sini saya tunjukkan bagaimana cara untuk menipu Melayu-Melayu yang buduh untuk join MLM.

Cara Menipu di Meja Makan Sambil Ajak Member-Member Join MLM
Cara paling mudah untuk menipu kawan-kawan, sahabat-handai, saudara mara dan strangers adalah dengan ajak dieorang makan. Anda kata je yang anda nak belanja dieorang makan, sure dieorang datang. Siapa tak nak makan free ye tak? Then selepas makan tu, anda cepat-cepat promote produk dan sistem MLM anda. Tapi! Pastikan anda follow dua point di bawah.

  1. Pastikan anda pandai bermake up dan pakai rambut serta misai palsu. Why? Sebab penyamaran adalah penting ketika hendak menipu orang ramai.
  2. Pastikan anda bersedia dari segi fizikal dan metal sebelum anda mengajak dan mempromote produk-produk MLM kepada kawan-kawan serta saudara mara anda. Why? Sebab once diaorang dapat tahu yang you menipu; you're fucked.
 

Cara menjadi JUTAWAN MLM menerusi blog.
Cara paling mudah untuk menipu orang ramai adalah dengan mewujudkan blog. Di blog anda, pasatikan anda membuat benda-benda di bawah untuk membuatkan mangsa anda tertarik dengan produk MLM dan affiliate anda.

Ulang perkataan yang menarik 


Anda perlu mengulangi perkataan JUTAWAN sebanyak mungkin di blog anda. Dan pastikan setiap huruf untuk perkataan JUTAWAN tu berhuruf besar. Contohnya "Belilah E-book Panduan menjadi JUTAWAN hanya dengan menternak dadih!"

Tak pun pastikan yang anda besarkan saiz tulisan anda. Tak lupa juga, kalerkan tulisan anda dengan warna terang. Warna merah misalnya. Contoh :

"Rahsia Terbongkar!!
Mari jadi kaya gila bersama 
Formula Ahli Kelab JUTAWANria Malaysia!!


Ini adalah penting bagi menarik perhatian mangsa-mangsa penipuan kita. Kalau tak percaya, lihat lah website-website penipu yang ada di internet. Berlambak dah orang yang menggunakan teknik ini untuk menarik mangsa. Ianya amat berkesan.


Tanda seru.
Pastikan setiap hujung ayat anda dihadiri dengan tanda seru. Tanda seru adalah penting bagi meningkatkan keyakinan mangsa terhadap kita. Dengan itu, jangan sekali-kali lupa untuk letak ayat seperti

"Belilah E-Book Panduan INI
Khas dari Ads2Bark! 
Menjana pendapatan 10 angka 
hanya dari rumah!!!"

Amat meyakin kan! Kan?


Ayat-ayat Maha Tipikal Tipukal. 
Dan tidak lupa juga, ayat-ayat tipukal yang mampu memperdayakan orang melayu adalah banyak sama sekali. Dengan itu, anda ada banyak pilihan yang boleh anda pilih. Contohnya, :

"Sertai kami! Hanya Rm20ringgit yuran seumur hidup! Murah bukan?!"
"Tanpa modal yang membebankan!"
"Dapatkan pendapatan empat angka hanya dalam sehari!" ---- Ayat ni serious famous. Orang Melayu sure mudah kena tipu bila dengar perkataan empat angka.
"Tak percaya, lihatlah saya. Dah dah pakai BMW wehh!" ----- Ni femes gak. Sebab orang melayu memang gilakan kereta mahal yang dieorang tak mampu nak beli. Audi R8 misalnya *Terasa*

Hanya nyatakan ayat-ayat seperti di atas di blog anda, confirm ramai yang akan ditipu. Percayalah cakap saya. Saya tak tipu!

Ass Licker


Pastikan di blog anda ada testimoni dari "Ass-licker" sahaja. Pastikan those ass-lickers memuji produk anda dan MLM anda semaksima mungkin. Segala testimoni yang mengutuk produk dan sistem MLM anda adalah di larang sama sekali. Bukan apa, tapi kita nak berniaga ni, kita kena pandai bila menipu beb. Eh, tak tak. Actually kita tak ada menipu. Kita just tak bagi tahu the truth. Itu tak dikira menipu.


Your money is my money. Soon.
Di setiap page blog anda mestilah ada gambar duit yang berlapik-lapik. Keluarkan semua semua duit ASB anda jika perlu. Dan kalau tak cukup banyak untuk gambar, pinjam duit mak. Mempamirkan duit yang gila banyak akan menarik ramai orang. Makin ramai orang yang tertarik, makin ramai lah yang akan kita tipu. Pegang duit tu then tangkap gambar. Tunjukkan yang kononya anda kaya gila sebab buat MLM. Seperti ini:



Selepas dah tangkap gambar dan bila the pictures dah di upload ke Facebook dan Blog, tak perlu pulangkan duit tu ke mak pun tak apa. Buat-buat lupa sudah.... Kita semua Melayu. Mari amalkan janji Melayu.


Palsukan bukti yang tak seberapa
Sama seperti point di atas. Jangan lupa letakkan bukti-bukti duit kejayaan hasil dari penipuan korang. Nak lagi best, tunjukkan History Funds Transfer dari account Maybank anda. Dan kalau boleh, di bawah gambar tersebut, sila letak ayat seperti

 "Ini lah bukti kejayaan saya. Jadi? 
Apa tunggu lagi!!! Beli lah 
Ebook dan Vidiyo Panduan Rahsia Duit Infinity Panties Segera
Promosi Terhad!"

Sila tulis perkataan "Terhad" walaupun ianya langsung tak terhad. Ini amat penting ketika hendak menipu. Saya berpengalaman bab ni sejak dari saya join "HyBerukbulkSms" lagi. Tu belum kira bab pengalaman saya start menipu ketika mewujudkan program menipu bersama "Ketahui Potensi Diri bersama Dr Azizang Osmang". Percayalah saya. Saya memang banyak pengalaman bab menipu ni.




Banner Menipu.
Letakkan banner yang menarik. Di banner tu anda mesti lah tulis tajuk yang memukau seperti


UsaHaiwan BLOG : Cara "Piccuuww" (laju) Jana Wang Dengan Internet.


Warna banner tersebut mestilah terang untuk menarik mangsa-mangsa kita. Ya, sila letakkan ayat-ayat yang catchy di banner anda termasuk lah ayat yang membuatkan mangsa penipuan anda tertarik seperti.

"Hanya dengan RM20, anda akan mendapat panduan tutorial membina blog seperti professional! Ini bermaksud anda selangkah kehadapan untuk menjadi JUTAWAN seperti Ahli Usahaiwan Blog Digital Naga kami yang lain!"

Dan jangan lupa untuk kata yang mana-mana ebook membina blog yang dikeluarkan oleh orang lain adalah tipu semata-mata. Ya, contohnya;

Anda dah penat terkena dengan e-book perniagaan 
Internet dari GURU AUTA?! 
Kepenatan anda dah berakhir! 
E-Book kami adalah E-book yang terbaik di dunia 
yang di ampu oleh blogger-blogger yang entah dari mana! Jadi, belilah e-book kami!

Saya tahu ada berJUTA-JUTA (Maaf kerana capslock. Dah terbiasa tulis JUTAWAN dengan huruf besar. Can't be helped yaw). Ya, Ada berJUTA-JUTA blog dan website free yang mengajar anda untuk membina blog bersama SEO yang amat hebat. Tapi kita kena yakinkan mangsa kita bahawa blog-blog tu semua adalah blog AUTA yang menipu. (Padahal kita yang menipu). Anda boleh pergi ke blog JustKhai untuk Tutorial Membina Blog Guna Wordpress secara percuma. Ya, semasa saya mula-mula buat TheOtherKhairul.com dan ReviewFilem.com, saya gunakan blog JustKhai sebagai panduan. Ianya percuma dan damn senang. Tapi, ramai yang tak tahu pasal blog JustKhai. So, boleh lah kita menipu orang Melayu. Fuh, Im good!

Bring on the FEAR. Gunakan Isu Kesihatan dan Isu Agama!


Untuk pengetahuan anda, dari dulu sampai sekarang, orang Melayu dah menduduki nombor #1 for The Most Tipu-ed Tribe In Da Universe. Ya, puak-puak Melayu ni mudah gila nak kena tipu. Kalau dulu kena tipu dengan orang Inggris. Then dengan Jepun. And now? Kena tipu dengan agen-agen Freemason MLM. Why orang Melayu mudah kena tipu? First, sebab majoriti mereka adalah Islam. Bila dah Islam, apa lagi, buat je lah ayat seperti:


"Produk MLM kami 100% Islamic gerenti halal! Kurma, Kuaci, Kismis dan Madu Asli ini di bacakan doa oleh ustaz-ustaz dengan menggunakan pembesar suara! Semasa produk kami di proses oleh mat-mat bangla, kami memaksimumkan volume bacaan Al-Quran supaya berkat bacaan itu diserap oleh produk-produk Hidup Penipu Alam (HPA) kami! Hebat gila kami!"


Ya, sila kerapkan sebut perkataan yang berunsurkan Islamik termasuk perkataan Halal dan sila ulang-ulang cakap yang produk bukan buatan Islam adalah haram. HARAMMMM. Then andai kata mangsa anda tu tak seberapa nak Islamik, anda boleh guna fakta saintifik yang dah di manipulasi seperti


"Sila lah beli produk terbaru kami iaitu pati Buah Manggis Vemmamas dan 4LiarLife
Direct dari Amerika wooo. Khasiat yang tidak pernah di ragui selama 100 tahun even 
syarikat kami dibaru buka 5 tahun lepas! Tak rugi!"


Most of orang Melayu dan Malaysian, bila dengar je buatan orang Amerika terus di kata gempak. Jadi, kita kenalah lekas mengambil kesempatan ini untuk menipu mereka.


Keyword dan Tag Lucah Menjana Pendapatan Beribu Lemon Angka Dalam Suku Hari!
Dan kalau anda nak trafik blog tanpa berfikir panjang, pastikan anda meletakkan keywork-keywork dan tag-tag lucah budak bawah umur di blog anda. Orang-orang melayu ramai sukakan awek-awek petite. Tapi memandangkan susah nak cari awek petite, "Awek seks bogel umur 14 tahun" pun boleh. Contohnya boleh rujuk seperti di bawah.

Kelik gambar untuk tumbesaran.

Lihat lah contoh di atas. Contoh di atas adalah contoh yang paling baik untuk menarik melayu-melayu yang horny yang nak tengok budak bawak umur berbogel dan membuat seks, datang ke blog anda. Bila ramai datang, anda akan mendapat income melalui impression iklan di blog anda. Ini adalah teknik memanipulasi yang amat brilliant! Hasil iklan itu mungkin haram tapi it is okay. Kita sebagai Master of Penipu rasanya tak kisah pun makan benda-benda haram ni. 



Penutup Penipuan Pada Hari Ini.
Itu sahaja daripada saya. Untuk mendapatkan "E-Book Panduan Lengkap Tips Menipu Melayu Secara MLM dan Affiliate", sila isikan Nama awek comel dan Email mereka. Dapatkan segera sebelum promosi ini ditarik balik!

Email awek comel:
Nama awek comel :
Kalau boleh nombor phone skali :


Link untuk mendownload E-Book dan video percuma akan di hantar ke email anda sebaik sahaja saya berjaya mentackle awek-awek comel tersebut.


Oh-oh, lupa nak cakap. Ketika memilih "Ass-licker" untuk testimoni produk MLM dan affiliate anda, sila cari penulis-penulis blog yang boleh di suap dengan duit. Dan adalah sunat muakat jika anda menyuruh kawan-kawan yang kaki gebang seperti anda untuk memberikan testismony terhadap sistem MLM dan affiliate anda. Jangan sekali-kali anda meminta Obefiend or Aididmuaddib untuk memberikan testismony sebab confirm dieorang akan kasi anda penyepak sebab awal-awal lagi dieorang dah tahu yang anda ni penipu. Anda juga dilarang untuk meminta testimoni dari blogger-blogger yang femes dan yang ada followers yang beribu-riban kerana dikuatiri akan kantoi.

Tapi saya ada dengar seorang blogger bernama Mr K. Dengar citer dia nak kahwin cepat. So, kalau anda kasi kat dia 3 awek petite comel berbaju nurse dan manja bersama sejumlah wang secukupnya, dia mungkin akan pertimbangkan tentang pernipuan kita. Mungkin dia dengan rela hatinya akan tulis entry bertajuk "Tips Untuk Menjadi Jutawan MLM dengan Cara Menipu Melayu" di blog beliau.

Marilah anak-anak ku semua. Mari kita tipu Melayu dan Malaysian dengan sistem MLM, sistem Piramid dan affiliate! Semoga kita semua menjadi kaya raya!

Ini adalah entry berbayar. Di bayar dengan stress dan tiga awek comel berbaju nurse sebagai pengeras. Pengkeras. Entry ni khas untuk Melayu-Melayu dan Malaysian yang tak reti-reti nak percaya bila aku kata most of sistem MLM dan Affiliate "Jutawan Segera" adalah nothing more than just a piece of bullshit.
 


169 ulasan:

  1. sangat sinis tulisan mr.k hari nie..

    BalasPadam
  2. aku pun pernah jd mangsa gak. member aku kata nak kua belanja aku mkn sekali dia g bwk aku g bengkel MLM. nsb baik free. pstu x psl2 kena byr rm70. gila ah. x bez lgsg. aku lgsg x join MLM tu sebab aku x percaya la apa yg dorang katakan tu. ksmpulnnya, dorang suka memaksa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ksian..yg x brjya biasanya yg sntiasa trjelir2 itu ini x kne,mlm itu x btul ini x btul..hbis tu knapa ada yg brjya,psal sndri x pham..itu aje,sma lar mcm g sek bljar knapa ada plajar yg pndai dn ada plajar yg bo***..@ ngok,psal yg pndai tu pham dn tahu tjuannyr tp yg ngok tu td dia x phm dn xnk cbe phm..atau yg lbih tpat lgi xnk cbe perbaiki kehidupan yg lbih baik..bkankh anda skalian yg menggadakai waktu utk org lain trgolong dlm system piramid..kcian,adkh anda xthu siapa pgkat pling dlm sesebuah organisasi atau syarikt yg anda sdang bkrja skrg bknkh ceo..slps tu brulh mnagr dlm stiap dprtmnt..dn para2 exec,sprvisor atau snior2..dn tngga dbwh skali adlh para2 pkrja skalian,..tapi bila msuk bab gji bntuk piramid dh trbalik..gji ceo yg pling byk krja sdkit tp yg bwh skali kcian..krja byk 8jm shri x ckup lburkn msa lgi tp ttap tangtu gak dptnyr..kcian melayu kita yg sntiasa d momok2kn bila nk merubah hidup,bkn smua mlm sma..klau xknlh kluar bku tntag suatu revolusi biz akn mncapai trillion dollar cmpny..oleh seorng peramal ekonomi trkenal dunia iaitu Paul Zane Pilzer yg tlh meramlkn bhwa microsft akn menggegarkn dunia satu hri nnti suati ktika dahulu..so skrg jd x?..kcian dgn bngsaku sndri..lu pkirlar bro.

      Padam
    2. Mungkin ada benarnya blog di atas.. tapi yang penting, apa yang saya buat adalah tidak menipu.. malah saya membantu rakyat malaysia dengan ikhlas.. ya saya menjana pendapatan.. namun pertolongan saya ikhlas.. cuma ganjaran adalah harga yg dibayar atas usaha saya.. paling penting simple secure n long term.. nak tahu call saya 0192004734

      Padam
  3. nasib baik tk tertipu lagi. sbb pernh tertipu skali

    BalasPadam
  4. terbaiklah!

    aku pun kekadang tak paham kenape la ade lagi manusia yg mudah kena tipu dengan menda alah ni..haishh..


    kesimpulannya, kebanyakan orang Melayu ni cepat layu bile disogok dengan kata-kata boleh dapat duit beribu-ribu sekelip mata..maklum le nak cepat kaya tapi malas nak berusaha dan kerja..macam tu le jadinye kan..hadoi..

    BalasPadam
  5. Nice tips dude. I couldn't agree more.

    BalasPadam
  6. betul tu datuk, kalau bukan Melayu yang tolong Melayu siapa lagi ye tak.

    BalasPadam
  7. setahu saya laa kan, ade 3 company MLM yang dapat kepatuhan syariah kat Malaysia ni. 1)HPA 2)SCORE A 3) STORMREADERS. Yang lain I think nope... Takpun, Mr.K try laa google utk lebih lanjut lagik. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Satu lagi Elken yg ada penasihat syariah

      Padam
    2. ELKEN ada penasihat syariah

      Padam
  8. bukan senang nak jadi senang. duit yang dilaburkan kat MLM ni elok labur kat unit trust, confirm ada untung walaupun skit. at least tak kena tipu

    BalasPadam
  9. agree!!! sistem MLM ni mmg xleh caya,,, ada kwn aku pernah suh aku join,, aku pon ckp,, "tggu ko jd jutawan dulu,, bru aku join".... soo,, selamat la duit aku,,

    BalasPadam
  10. Mr. K, pengkeras tu macam mana plak?
    hahahahaa~

    BalasPadam
  11. ahaha menarik sngt lah kan iklan ni . LOL

    BalasPadam
  12. Aku pun penah kene. Da lahh membe bek aku yg join.Ni na suh aku pulak yang join. Aku memang xcaya.Siap belanje makan semua. Sakit hati gak sebab membe. Tapi sabo je le. Let bygone be bygone..

    BalasPadam
  13. aku terkene skali.. emall namenye.. bengang siot..

    BalasPadam
  14. aku dulu kena jugak ngn kawan2 aku ni,kawan lama ttba nak jumpa,makan sesama pergh!
    yup perkataan halal,berkat semua ada.
    aku tak kisah la diorang nak buat2 bisnes ni,tapi takpayah la sampai nak tipu kawan2 kan,aku dah naik muak ngn taktik diorang ni.cari makan betul2 la.

    BalasPadam
  15. mohon share Mr K ! post ni memang terbaik untuk kaki kaki yang gatal nak duit cepat

    BalasPadam
  16. nyampah betol org yang sikit2 bangkitkan isu agama . kalau betul keadaan tak apa !

    BalasPadam
  17. tak pernah layan benda camni. sudah terang lagi bersuluh yang mmg xkan dapat hasil

    BalasPadam
  18. nicely done..
    naseb bek x join walopun bnyk yg ajak..
    XD

    BalasPadam
  19. nice! good job mr.k.. MLM=malam=zzzZZzz =.=

    BalasPadam
  20. MLM adalah salah satu musuh utama!

    BalasPadam
  21. dan ORANG MELAYU macam kau ni lah yang suka menjatuhkan orang melayu sendiri..hasad dengki dengan kejayaan orang lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalahnya yg ky2 tu smakin kaya dgn memberi harapan palsu kat kita ni. Ko tau ke sapa yg start mlm ni. Yg hinanya mlm ni suka sngt trget budak2 ipt, bru keja, yg bodo xtau apa2 psl brniaga. Bkan dengki diorang brjy tapi cara mencari kejayaan tu yg penting, kadang2 xberi peluang untuk berfikir dulu. Cara berniaga macam tamak sgt pun ada. Tamakan downline.

      Padam
  22. mcm br lps terkena je..haha like like mmg pedih usus org MLM bace ni

    BalasPadam
  23. good blog i like it

    keep up the good work dude

    Obe

    BalasPadam
  24. pernah.kena.dengan.kawan.sendiri.

    belajar dari kesilapan beb!

    jangan sahut seruan tu even bestfriend atau family kau ajak kalau nak maintain duit kau. jangan tamak sangat. org tamak selalu rugi.

    BalasPadam
  25. mr. K, atceli ramai jek yg dah tau sal MLM nih.mang dyorg akan try elak..tapi akan terkena gak.sbb kat tmpt aq, ade sorg bro nih, maen pukau kwn2 aq.then, kwn2 aq dgn rela ati nyer bg rm1000 plus2 kat brader tuh semata2 na join MLM nih.yg lagi teruk, bdk2 yg kne tuh, sumenye g pengaruh bdk2 laen juz becoz caye bebeno kat brader tuh. it's like a chain reaction(ceh mcm blajo fizik lak).pas sorg kne, yg laen mst akan kne gak..n stakat ni, yg terkena nyer boys jek lah..hehe..boys mang mudah terpengaruh, kan?kan?*wink

    so, aq rase, better ko wat entry sal cmne na avoid brader2 yg suke men pukau org nih..bahaye..ari ni bru jek happy duit ptptn masuk, esok jumpa brader nih, terus lesap sume..

    BalasPadam
  26. Mr K kau ni. cmna melayu nak maju kalau semua berfikiran mcm kau? cuba contohi cina sikit.












    aku suka betul dialog di atas. sebab aku selalu kena mcm jnfvsdkghssgios. p blajaq tetinggi cr keja baguih la. sibuk nak jd jutawan segera suruh tuntut ilmu pemalaih.

    BalasPadam
  27. dimanakah link yg ko mntk kt aku tu?hahaha

    BalasPadam
  28. tipu sgt sehari dpt 4 angka..berniaga pun blom tentu dpt mcm tu...

    BalasPadam
  29. betol sgt..
    dh rmai sgt ajak.
    n yg ajak majoriti bangse sndri..
    ape la..klau la duit tu dtg sng2 mcm tu tnpa titik peluh tade usaha buat ape.
    ditambah dgn mnipu..
    smue tu UNTUNG ATAS ANGIN je..
    sedarlah!!!!

    BalasPadam
  30. haha...bnda yg paling ngok dlm iklan MLM ni msti diaorg akn letak testimoni org bgambar kat kereta BMW, Mercedez, dan mcm2 tu. tp kn, dia punya bj tu nmpk sgt dibeli kat pasar malam n pakai selipar jepon jer. entah kereta sape pulak yg diaorg pakai utk camwhore tuh, haha

    BalasPadam
  31. dengan itu bacalah blog aididleaks.mcm2 produk scam lagi korang akan jumpa.

    BalasPadam
  32. paaaaaaaaaaaling best :D

    BalasPadam
  33. paaaaaaaaaaaling best :D

    BalasPadam
  34. 2006 terkenal psl HYIP. Best ooo labur duit, bleh ganda duit dlm masa singkat. After that baru tau mende ni HARAM. MLM ni kebanyakkan skim cepat kayap...

    kincinx.blogspot.com

    BalasPadam
  35. terbaik la bro !! pasti terbakar ..hahahaha .. :D

    BalasPadam
  36. Say NO to MLM..
    It will bring more disaster than goodness.

    Bila mak sendiri ditipu didepan mata anak yang dok belajar dekat Uni...ini dah cukup untuk membuat si anak ini untuk membenci MLM seumur hidup...


    btw thanks to put me in the bloglist walaupun aku tak lesbian..tapi aku minat tgk lesbian..kah kah kah

    BalasPadam
  37. Aku suka lagu Innocence ni. Haha tu je okay bye.

    BalasPadam
  38. dah 2 kali pasal belanja makan tu. tp yg plg aku xpuas hati dia kata education x penting. apa yg blaja kt sekolah tu xberguna. paling geram boleh dorg tanya aku blaja math utk apa. hidup b'gelap,tunggang lembu, hidup dlm gua la jawabnya sebab xda org nk design electricity, bangunan, automotive, highway sume..hahahaha
    pas tu compare "org lain" belajar x tinggi pun. come on la, nampak sgt x kaji sebelum nak menipu kt aku...hahaha

    BalasPadam
  39. hahaa. padan muka MLM'ers sekalian >XD

    kaw kaw punya entri menganjing

    BalasPadam
  40. almost terkena kot bsness MLM nie tyme kt asasi dulu..

    skrang dh xmau pcya benda2 cenggini..mn ada jln mudah nk cpt kaya n untung dlm bsness..

    BalasPadam
  41. MLM tu cuma sistem je. tp terpulang pd mereka2 yg menguruskn sistem tu. kne la bijak. kaji dlu btl2, sblm join. Sbb kn nila setitik, rosak susu sebelanga wey. Cube tgk kaum cina, wlupn blaja tinggi2 tp tetap wujud kn bisnes. Kerja MAKAN GAJI nie, lum tntu jamin masa dpn pn. Nama pn mkn gaji ye tak. Nk saving pn bp sgt lah. If majikn nk buang kt kerja..ikut suka dia je. Then gaji ttp maintain mcm tu jgk wlupn keja da b'puluh2 thn. Nabi kt pun berpesan. 9/10 rezeki dtg dr berniaga. Knp kt masih terkejar2 dgn yg 1/10?? Fikir2kn lah ye. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul2! Sokong kak! Bkn smua mlm gtu..

      Padam
    2. Memang nabi sarankan berniaga, tapi berniaga jenis apa, islam ajar tolok ukur lakukan sesuatu ialah halal haram, dosa pahala. Kalau dah sah mlm ni menipu, memang berniaga pun, tapi perniagaan yang haramlah. Direct business yang disarankan. Bukan mlm. Haih kau ni.

      Padam
    3. Kaji btol2 dulu sebelom setuju dgn blog ni..ramai org melayu kita suka berada dalam comfort zone..pagi masuk keja malam balik cukup bulan terima gaji xcukup gaji pinjam sana sini.gaji 3,000 pun dah berlagak bagai.Cuba faham n usaha untuk belajar system business n know how to create passive income not active income.

      Padam
    4. Upload gambar ijazah business ko dulu kat sini. Pastu baru sembang kat sini

      Padam
    5. Aku ada sorang member rapat lama.. dah bertahun x jumpa kot.. pastu dia tegur aku kt fb.. ajak makan luar.. aku pun happy la sbb rindu la kan dah lama x jumpa kot.. pastu bila jumpa kt luar, dia x abis2 sembang pasal mlm ni.. walaupun aku kata x minat.. tp dia ttp teruskan pasal topik mlm ni.. aku ingat boleh la sembang pasal kenangan lama..serious SHIT giler.. paksa org.. ada lg sorang member aku sama ipt.. dia ni aktif gak dlm mlm.. tengok post fb dia semua kata2 motivasi.. satu ari tu aku dpt group assignment ngan dia.. ingatkan dia hebat sgt, tp habuk pun xdak.. dah la x bagi komitmen langsung.. Alasan ada hal kt luar.. kelas dah la selalu x dtg..

      Aku pon x tau nak ckp APA.. lantaklah mlm followers nak ckp aku 'negative thinking' ke.. yg pasti bisnes mlm ni sgt BULLSHIT.. korang ingat korang betul 'postive thinking' la kononnye..

      Padam
  42. Terbaiklah bro...MLM sume kencing lebih je..tau nak kelepet duit orang je...sucks!!!

    BalasPadam
  43. okeh,aku suka entry.sbb aku pernah terKENA adik beradik kepada MLM.dan sgt menyesal.macam kena PUKAU.sejak tu aku TAK TEGUR langsung budak yg xmsk akal tu..

    BalasPadam
  44. @Arcx - Link tu aku mintak sebab nak tengok contoh2 geng2 MLM dan affiliate je -,-

    BalasPadam
  45. ini best bro !!!

    kwn aku dulu pernah kena cmni..dia ikut sorg kwn gi mkn...entah cmne dia boleh serahkan lptop dia sbgai jaminan utk mulakan MLM tu..mcm kena pukau...perghh

    hati2 ye kwn2..kalau ade org ajak gi makan secara tiba2..jgn lupa pakai spnder terbalik..org cakap susah nk kena pukau haha..chow!!

    Untuk Bacaan Lelaki Yang Dah Bersunat Sahaja


    .

    BalasPadam
  46. mmg terang2 ayat2 MLM...hahahaha
    9/10 rezeki dtg dr hasil p'niagaan.
    tp, modal air liur tu kira b'niaga lah ea? :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu namanya promotion..klu g pasar pon ko akn dengar org promote..beza kat volume je

      Padam
  47. pergh..
    kalo link blog ni ak pass kt kaki MLM bro setuju x?

    BalasPadam
  48. so nice.. hahha.. like this post..

    BalasPadam
  49. sblom ni aku ada buat entry pasal MLM.

    ada yang kata MLM ni ada baik dan ada yang buruk.

    kat mana baiknya pun taktahu la.bukan banyak menipu je ke?hihi

    BalasPadam
  50. Bila nampak je agents MLM ni bergambar dgn duit berkepuk dalam gambar-gambar diorang, I fikir satu je "Bak sini alamat rumah hang, nak hantar toyol rompak malam ni jugak" :P

    second, kenapa mesti sampai nak 3 serentak awek comel petite berbaju nurse,why oh why? haha

    BalasPadam
  51. http://www.scribd.com/doc/123045/Trump-Kiyosaki-Network-Marketing

    BalasPadam
  52. bErfikir sebELum menulis..
    menkaji sebeLum menulis..

    satahu saye ade 3 MLM yg mendapat kepatuhan syariah..
    1-SC0RE A
    2-HPA
    3-STORMREADERS
    ce MR.K search dlu ek..

    BalasPadam
  53. ak percaya bnde2 cmni confirm dapat duit tp dgn syarat kene cari downline segala lah kan. toksah nk kutok dowg sangat lah sbb ade je usaha perlu dilakukan utk dapat duit. pastu yg budak2 MLM ni, toksah la nak kutok2 mana2 yg tanak join kata tlak rezeki lah, melayu tanak maju lah, ape lah. ko sape nak tentukan rezeki kami. choii!

    BalasPadam
  54. mr K, tak elok lah kau kutuk beriye sgt. ade je yg dah berjaya dgn buat MLM. it depends dgn org sebenarnye. so kau jgn lah stereotype sgt. habis, org2 kerja kerajaan, org2 yg makan rasuah semua tu, takde pulak kita nk label2 kan? give some space lah bro. dorg cari makan. lagipun mmg 9/10 rezeki dtg dari BERNIAGA. ada je produk MLM yg betul2 bagus. aku xbuat MLM, aku makan gaji je. tp aku nampaklah, ramai yg dah berjaya dgn MLM ni. bukan easy money, they really work hard to achieve what they want in life. like, really really hard. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg sgt2 btol mlm perniagaan..Dan 9/10 rezeki dtg dr bniaga..9tuh tuk up line 1 tuh tuk down line..sbb tuh yg jutawan ke yg kai Ferrari ke nisbah yg sgt2 kecil bbanding yg joint.. hardwork pon perompak hardwork pon ble jd kaye.. tp hardwork cm ny ke yg islam ajar?

      Padam
  55. ko merupakan Melayu yang paling bodoh yang penah aku jumpa! ko join menatang MLM tu, tak leh hasil ko nak salahkan sistem tu pulak? kamon la. jangan burukkan peluang rezeki orang. aku join affiliate okey je. tak penah lagi aku tipu orang rasanya. n sampai skang aku tak jadi jutawan pon. at least aku dapat income dari affiliate. dari ko yang bodoh sombong tu! dah la bodoh, sombong pulak!

    BalasPadam
  56. Buatlah pilihan sendiri... Anda ada akal dan fikiran yg waras... Gunakan Hak anda sebagai Pengguna... Apa2 pun MLM, Affiliate yang wujud, itu semua hanyalah kaedah dan cara.. Akhirnya nanti yang membuat keputusan adalah Anda!

    BalasPadam
  57. mr.K, HPA MLM yg x gne sistem piramid..MLM yg gne sistme piramid memg pedajal org..tp HPA memg truly islamik bumiputera org melayu kita punye buat, org2 yg bkerja dgn HPA smua org Islam kita, dan HPA bukan nk pomote untk jd jutawan sgera, tapi lebih kpada ntok produk halal, zaman skang byk bnde x halal mr.k..trsentap sikit tengok mr.K stated sal HPA hidup penipu alam sdgkn ia dibangunkn utk org2 ISlam kita..

    BalasPadam
  58. sorry to say all this thing....hurm i ade untie n uncle yg dri dlu wat MLM n affliate...n alhamdulillah dorg dah jdi embassador dlm biz dorg tuh...dlu mse mule2 mmg dorg susah tp dorg really work hard tuk achieve all that....actually MLM n affliate x mnipu org...cume org yg xnk berusaha jerk dats y dorg x dpt hasil n downline...i ckp ats pengalaman..even im not one of d jutawan but i dah dpt income from MLM n affliate n quit lumayan....pe yg pnting jgn lah masuk biz yg salah komfem2 lah u kne tpu...

    p/s :: nex time jgn lah nk wat entry yg mngutuk2 sgt tkut oneday u mkn dwet from MLM jugak... askum :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan risau..xde org nk join mlm pas bce entri ni.aku tak hadap nk join mlm ni. Bisnes sendiri lagi bagus

      Padam
  59. salam...me silent reader ur blog.. =) 1st time comment n tertarik nak komen di sini..hee! mmm, sbb my housemate buat MLM. sblm ni tak tahu pun dia buat part time apa tapi tau dia buat 2 kerja, sgt kuat bekerja semata2 nak keluar dr kesempitan hidup. finally, she did it. plg nampak, BMW..hua hua~ sbb depan mata. hasil perniagaan MLM..siket sbyk mengubah kehidupan. sekurg2nya, ada impian yg boleh dicapai.. =) Apa pun, ketegasan mR K dlm menyatakan pendapat mmg sangat terer..teruskan menulis~~

    BalasPadam
  60. Bro macam mna klau kawan ak kena tipu ngan benda ni,
    boleh bg tips x utk ak nasihat dia?
    Tolong ye...

    BalasPadam
  61. wah..
    apehal komen yang menyokong MLM banyak guna 'Anonymous'?

    BalasPadam
  62. Nothing good in MLM+Pyramid Scheme with Product, its a fact

    Ada sijil kepatuhan syariah belum tentu ianya halal adik2 yang baru nak naik

    Dirasmikan oleh pak menteri belum tentu bisnes tu legit adik2

    Tak diharamkan di malaysia, bukan bermakna ianya halal, sbg cth arak dan judi, penah dgr ayat dlm berita "pusat perjudian haram diserbu" <--sejak bile plak ade judi halal (asalkan ko bayor lesen semuanye lulus, pahamkan itu, open your eyes, open your mind)

    kalau 1 orang cari 2, 2 cari 4, 4 cari 16, 16 cari 256 dan seterusnye, korang rase kat mane endingnye? kat kiamat? ke kat ketepuan pasaran di mana dah takde sape yg hengen nak join? pastu lingkup tukar name MLM? yg masuk last skali nak mtk sedekah kat sape pulak? adil ke bisnes camni kalau ade kpatuhan syariah skalipun?

    kepada org2 melayu yg masih lagi x nmpk mcm mane MLM ni boleh merosakkan bangsa kite, banyakkan membaca dan tingkatkn pemikiran logik korang, kalau x berjaya gak, teruskan lah bergelumang dgn duit haram hasil penganiayaan bangsa sendiri, lembs

    BalasPadam
  63. Tidak semua orang seperti mr.k. segala tulisannya tidak boleh dijadikan ukuran kepada bangsa melayu. Kena teliti maksud yang tersirat dan tersurat tulisannya itu yang tidak menunjukkan profesional langsung. Tulisan sebegini sebenarnya cuma menunjukkan kekurangan yang ada pada dirinya sendiri. Mungkin ini menunjukkan kegagalannya menjalani kehidupan yang sempurna dan bahagia. Saya dapat lihat dari tulisannya itu menunjukkan beliau seorang yang kecewa dalam hidup. Beliau mahu orang lain juga kecewa, mundur, berfikiran negatif. Beliau tidak mahu melihat orang melayu maju, berjaya dan memberi sumbangan besar kepada negara. Secara tak sedar sebenarnya di luar sana telah banyak orang melayu yang berjaya dengan affiliat dan MLM. Affiliate memang penting terutamanya kepada newbie melayu yang tidak ada modal untuk berniaga dan juga penting kepada vendor2 untuk memasarkan produk mereka. Please Be Positive.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya setuju tu siti.. Positif sikit. Ni le tipikal melayu sifat dengki tu sgtt tebal dlm diri. Org bangsa lain tolong menolong bantu sesama sndr. Tolong laaaa tak nak buat takpe tp xyh hasut maki hamun org lain yg buat. Bukan semua mlm tipu le...

      Padam
    2. Brniaga klu guna modal sndri xpalh jgak..ni smp push org smp kna bt loan dgn aeon apasal??sbb nk bli brg penapis ayaq bgai..brniaga jual brg sndri bkn jual brg org,pnapis geder bgai..bisnes apa mcm 2??pas2 nk gna pkai alasan melayu lh..gna alasan brdengki lh..fcuk elken,ska push org...dh ckp xnk,xnk lh..xpham bhsa MELAYU ke??

      Padam
    3. SANGAT SETUJU DGN SITIAINAH..TULISAN ORANG YANG GAGAL DALAM HIDUP... DIA SENDIRI MENGAKU PERNAH MENIPU ORANG LAIN SEBELEUMINI....DIA PUN NAK ORANG GAGAL MACAM DIA...KESIAN..

      Padam
  64. Ayat standard pengamal MLM tegar, mesti ade perkataan negatif, perkataan positif, org yg menentang semua negatif, yg sokong semua positif, weh labu ko baca tak comment aku sebelum ni?

    Tolong lah sedar diri, korang yang buat MLM tu cume agent MLM, wakil jualan, bukannye businessman, businesswoman, upline korang je yang buat cerita konon2 korang buat business, padahalnye skim piramid

    Korang buat keje haram jad, pakse2 orang join pastu suruh beli barang2 merepek dgn harga tak masuk akal, kutuk pulak org makan gaji padahal yg korang target kakitangan kerajaan, takkan dah ludah jilat balik, pathetic

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm pendapatan bulanan ko tu 100% halal...ko taw ke 100% pendapatan ko dr mana? Dalam hidup x leh lari sistem piramid bro..cube ko susun institusi keluarga ko, jd sistem kuboid ker? Sistem piramid gak kan?

      Padam
    2. Itu bukan MLM..institusi kluarge tue lain.stupid MLM people!

      Padam
  65. MLM dengan Affiliate Berbeza wahai Tuan penulis Blog. Cuba Tuan kaji dengan jelas dulu apa beza MLM dengan Affiliate sebelum nak hentam dengan meletakkan nama kedua - duanya.

    Saya sendiri BUKAN penyokong MLM, namun demikian adalah seorang agen affiliate.

    Affiliate ini adalah merupakan SALES PERSON kepada satu - satu company.

    Nak jadi affiliate tu, tak perlu nak bayar modal apa kebenda. Rata - rata program affiliate PERCUMA sahaja untuk sertai. Dapat payment bila kita berjaya buat sales. BUKAN REKRUIT orang.

    Contoh program affiliate, dari AMAZON... Berjaya jual produk kat AMAZON, maka dapatlah komisyen. Tak berjaya jual, duduk diam - diam je lah.

    Macam kat blog Tuan ni pun, saya lihat ada banner promosi sebelah kanan dan belah header blog. Saya percaya tu adalah salah satu PROGRAM AFFILIATE yang Tuan sertai untuk dapat komisyen kan? Sama ada PAY PER CLICK, PAY PER LEAD mahupun PAY PER SALE.

    Jadi, PERBETULKAN TAJUK tulisan Tuan tersebut dan terangkan apa beza AFFILIATE dan MLM dengan jelas supaya tidak misguide orang - orang yang tidak faham benda ni.

    BalasPadam
  66. Assalamualaikum...saya bersetuju dengan yang xbernama..saya pun sekarang baru sahaja menjadi agen Affiliate...saya rasa Affliate memang sangat berbeza dengan MLM..ini buat saya bingung membaca artikel Tuan ni dari hinggalah saya terbaca catatan yang xbernama nie..bagi Tuan, apa pendapat Tuan tentang Affiliate? harap Tuan dapat kaji hal ini agar kita sama-sama sebagai orang Islam dapat tahu hakikat sebenarnya..kita sebagai orang Islam perlu sama-sama lebih banyak mengkaji untuk berjaya dunia & akhirat! Akhirat xtinggal. dunia pun xtinggal..

    BalasPadam
  67. typical mlm thinking.

    cukup2 sudah MLM.
    paling kaya dalam MLM adalah boss syarikat itu.
    sekaya-kaya upline, akan lebih berganda untung syarikat MLM.
    Harga markup. ahli beli saja syarikat dah untung banyak.

    kenapa ada yang berjaya?
    sebab pandai manipulasi. simple.

    BalasPadam
  68. Haha.. Org lain buat MLM kaye je.. Sape yg xkaye kne tipu tuh?? Haha.. Asal bodo sngt smpai kne tipu.. Kalu cerdik xkne tipu kot.... Haha.. Mlm di malaysia lebih dari 40 tahun dn ramai lahir jadi jutawan malah billionaire org melayu dari MLM .. Sape je yg KOMEM2 kar atas nie dh jutawan?? Ade kr? Haha sian xde... Dh biase dh tngok org negatif cm nie akhir nyer miskin yg membelengu.. Listen... INDUSTRI xpenah salah or tipu. Yg tipu nyer org. Same jgak perfileman ot sbgai nyer.. Industri xslah xbyar gaji tp production yg slh.. .. Eh ckp bnyak pon xgune haha.. Supe ckap ngn org bedu!! Haha jiran i jadi jutawan coz jual penapis air je?? Hahaha dsyat2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takde maknenye kalau kaya sbb Multi Level Menipu kau tue...3org yg berjaya,30000 lagi yg join sengsara....kna tanggung hutang bank..

      Padam
    2. Hahahaha..ok ni paling klakar..ramai melayu mlysia jutawan n bilionair???.. 20org terkaya kat mlaysia pon boleh kira lah bape org melayu ...bodoh. yes sistem mlm tak menipu tapi org yg menipu..yes.betoll..org yg menipu tu org yg mengamalkan mlm lah..haha..n satu lagi..kami yg makan gaji memang bukan jutawan..tapi kami tak miskin ok..dan kami tak bodoh..dan hakikatnya kau sendiri bukan jutawan..kahkahkah..bodoh..balik2 ayat bodoh korng ramai yg dh berjaya join mlm dan jadi jutawan..tapi org tu bukn yg bercakap..blik2 org lin..puih..

      Padam
    3. Boleh bagi nama jiran ko yg jdi jutawan tu tak? Nak tau? Ko pe cer? Jutawan gak ke?

      Padam
  69. owhh..tanpa nama lagi...

    Tokey genting pun jutawan juga hasil kasinonya yang 'halal' di sisi undang-undang. ape nak pelik?

    BalasPadam
  70. toke toto pn kaye... yg beli org kita.. urm...

    BalasPadam
  71. Haha ayat org malas yg x berjaya n sakit hati....hahaha nice bro. Teroskn bro

    BalasPadam
  72. sistem piramid, dan skim piramid adalah berbeza.
    skim piramid menipu. mlm juge ade ciri2 skim piramid.

    BalasPadam
  73. For gain 7 download. many thanks.

    Here is my blog; xerox phaser 8560 ink sticks

    BalasPadam
  74. Irony... "It’s so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don’t say it" as stated kat http://theotherkhairul.blogspot.com/p/quote-of-day.html

    BalasPadam
  75. Senang je nak elak kalau orang approach aku pasal MLM ni... aku jawab je... " sori bro, aku ni ALLERGIC mlm..".... terus dia belah nye... hihihi

    BalasPadam
  76. Tuan blog ni budak lagi.. Baru umo bpe.. Bru nk naik. Pengalaman dlm idop pon ade ape la sgt.. Awk igt awk budak uni aok bijok sgt le? Pendapat aok ni leh pake le sgt ye? Huhhh

    BalasPadam
  77. Tahniah khairul...panas bontot la skrg puak puak scamers mlm affiliate baca perkasas perkakas di atas....haha good luck barua mlm penipu melayu kaya atas kesengsaraan orang lain.berkat hidup korang haha

    BalasPadam
  78. ni serupa SUARA IBLIS benci benar tengok SAMA2 MELAYU baru nak KAYA........ bangang punya MELAYU....pasal tu la sampai SKANG DOK BODOH je.....yg nampak MAKAN GAJI 24 JAM.....

    BalasPadam
  79. Cuba fikir 1 malaysia joint mlm... Apa jadi... Mana nak cr beras ayam sayur lori kereta sambal...

    BalasPadam
  80. lol ramainya MLMfaggots kat sini? hahah best kan dapat duit dari menipu orang?

    JOm masuk neraka

    BalasPadam
  81. Tuan punya blog ni sangat jelas punya hasad dengki yang amat tinggi dalam diri atas kejayaan2 anak2 melayu kita yang sememangnya berjaya melalui business MLM atau lwbih teoat jika AWAK WAHAI OWNER BLOG ni guna istilah NETWORKING BUSINESS! Jangan cakap tanoa ada fakta dalam kepala otak anda yang kecil tu. Kerajaan sendiri meluluskan business networking ni tetapi berlandaskan syarat2 dan terma2. Bukan niat menipu. Kalau yang business2 tak betul mcm letak gmbr pegamg duit byk2 tu wang segera iklan fb semua tu kalau memang fishy and suspicious mmg layak lah kene dgn blog anda ni.tetapi banyak lagi business netqorking lain kt luar sne yg semenangnya berlandaskan dengan PRODUK yg berkualiti DAN SISTEM YANG TERJAMI SELAMAT DAN LULUS DRI KERAJAAN. Jadi sila dan silah brushup ur knowledge and RE-ENTER SCHOOL AGAIN BEFORE U GIVE UR OPINION TO OTHERS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. English tu masih ada kesalahan grammar..tolong pergi ke kelas bahasa inggeris untuk penambahbaikan
      Cadangan kelas..
      Smart reader (ada kelas komunikasi dan penulisan bagi orang dewasa)
      Terima kasih

      Padam
  82. 'RE-ENTER SCHOOL AGAIN BEFORE U GIVE UR OPINION TO OTHERS'.....elok sgtlaa tu...nk guna English tp bahasa xde standard langsung...tulis Melayi udahlerr...

    BalasPadam
  83. Cmni la kalau xde usaha atau peluh keluar pstu dpt duit atas angin cepat2 la tinggalkn sbb duit itu sumber syubhah berdekatan samaada halal n haram..

    BalasPadam
  84. Blogger ni pe malas sebenarnye. Pandai merapu je. Nak publisiti murahan kot. Karangan drjh 5 die tulis ni tak stu pun die terangkan tang mana, cengmana mlm, affiliate tu menipu. Nampak na takdo ilmu. Penah masuk tapi sekerat jalan je kot. Tak pun jenis org takde skill business atau pon die ni, tak bercampur org kot. Muka sombong ni ..... seebab tu kureng.... NAK KEBENDAAn KENA USAHA La KAWAN...... bukan senang nak senang.....

    BalasPadam
  85. Aku kaya & Berjaya!!! Hahaaa....Bia la.....ape Org nk kata........bisnes Tampa ilmu mcm Org yg tulis blog ni la.....jd nyaaaaaa.......* joMmm......pkat rmai2 doakn beliau insaf negatif kn org......"muhasabah diri!!!.......

    BalasPadam
  86. dari pada kita join mlm dan affiliate yg merapu ne beak layan affiliate junction(mykad smart shopper program)ternyata tiada penipuan,kerana affiliate junction menguna kan kad ic(mykad)sebagai kad diskaun untuk membantu rakyat malaysia berbelanja dgn lebih berjimat cermat,jika anda berminat untuk mengetahui projek mykad smart shopper program ini boleh col saya di 0174224731 faris

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betol tu En. Faris..projek mykad smart SHOPPER program ad LAH stu projek yg trbaik..benefi2 yg rakyat Malaysia xthu..xkan hanya mahu simpan jew mykad ANDA..hahaha..ingin mengthui pm kami En faris di no 0174224731 n sye(riz) 0175745489..
      Kpd tuan pnya blog,kaji dulu ap yg mahu dikatakn..kerana jgn kerna mulut mnympaikan mklumat yg krng psti n bercngah..,anda mnanggung dosa..hahaha...

      Padam
  87. Affiliate Junction (mykad smartshopper) pendapatan yang kita boleh peroleh dari perbelanjaan/peruncitan rakyat malaysia. ini bukan MLM, sekarang ni sudah masuk ke FASA PENGIKLANAN. DI MEDIA2 CETAK. bERITA PUN SUDAH MASUK. nO MLM this bussnes. Saya Arif Abd Halim wakil dari pihak Affiliate Junction. Kalau nk lgi pencerahan boleh hubungi sy )012-9639859 wassup or call

    BalasPadam
  88. Senang jer...nak buat...xnak sudah!!!!..kerja kalo gaji 10k keatas boleh sembang KLCC...bagi dorang yg gaji bawah 3k tuu..lagi 50 thn kamu kerja non stop rasa2 mampu tak beli umah besar2, keta besar2....jgn harap la...hutang pun x terlarat nak bayar...hutang pun sampai ke mati...bini nak kena tanggung...anak2 nak kena tanggung..

    Satu lagi aku x suka jenis org yg ckp..."syukurlah dgn apa yg ada"....tapi bila lepak berborak sume....maki2 belakang boss...gaji kurang la, boss kedekutla, company x bagi ot...mana syukur korang kat situ??? Itu cara yg korang pilih...so hadap ajela....nak merungut buat per..

    Jgn salahkan mereka yg buat affiliate atau MLM....mereka mencari peluang, mereka mencari perubahan....bkn utk dorang...utk family, utk anak bini...org yg tulis blog ni ker bagi duit???....memang tidak la....pemikiran tolong jgn kolot sgt boleh x??? Tuhan bagi akal utk berfikir, tuhan bagi kudrat bkn shj bekerja, malahan mencari peluang yg bagus...

    Taubatla sapa yg buat blog nie....buat malu r....

    BalasPadam
  89. mlm xbagus ker? ja kerja ape yg bagos tok dibuat? bg pendapat sikit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi imam masjid, penggali kubur,byk lg la..

      Padam
  90. pada hakikat nye..org mlm ni dah terdesak sebenarnye nk cari downline or jual produk..ade target die nk capai..diowg ni dah terdesak dah..diowg dah tk kisah dikutuk di hina dah..janji masyukkk kencing owg..diowg tk leh nk undur or batal balik coz diowg dah rugi mase n duit belanja mee goreng mamak or minyak kete..bagi diowg tu sume modal..air liur pun modal gak..diowg lau dah join mmg ssh nk stop..member2 diowg pun sume nye owg mlm je..lau dpt kwn baru..dlm kepala otak diowg satu je iaitu MONEY$$$..lepas tu bermula lah ayat bodoh dan paling keramat diowg KO NAK KAYA TAK..pastu bermula lah tazkirah dan nasihat sebijik mcm fazilah kamsah (maybe diowg belaja kt tv3 kot..ala kan dulu kt tv3 fazilah kamsah selalu bg ceramah..hehe)..keje mlm ni mudah..owg pemalas nk berniaga je yg join..keje mlm ade kene angkat berat2 tk?..tkde kan..modal nye air liur je..kepada bebudak mlm..contohi la ramlee burger tu ha..dripada owg tu berniaga burger tepi jalan..kene kejar ngan majlis perbandaran bape kali dah tu..tpi now die dah ade kilang daging burger sendiri..pakai mlm ke die berjaya tu..?pakai air liur ke?..ade pakai plat form mcm elken ke nk berjaya?..ingat ringan ke nk angkat stall burger tu lari sane sini..itu bwu btol usaha..tk kaco idup owg duit owg masa owg..nk membantu gi sedekah kt fakir miskin tu..bukan cari kaya or berduit tuk join eleken alfiate haram sume tu..ayat senang je..konon nk membantu..yg makin kaya jadi kaya..yg miskin jadi hape?..budak mlm ni mmg cerdik..cri owg berduit je..lau owg miskin gaji cukup2 mkn bole join tk?..lau owg gaji 200 sebulan tu mcm mane?..dah la gaji rm200 sebulan..gaji tu cukup2 tangung mkn mak ayah die ubat ke pae sume coz mak ayah die duk tgh sakit..kowg tarik jadi die bisnes patner..die byr modal rm70 nk gune duit dri mane?..katekan la die dapat gaji rm200..rm70 ko dah sebat..pastu tangung hutan 7500..pastu kene push tk dpt cari downline byr 7500..pastu time bile nk jage mak ayah die sibuk duk cri downline?..pikir la skit..rezeki masing2..jgn digangu dihasut..hidup kite tk lame..buat mlm pendapatan same mcm kerje je..dah la amik mase lame..diowg tau promote je..pastu alasan nk train..

    BalasPadam
  91. Apa pun MLM mmg x guna..kpd macai mlm yg konon dh berjaya,bak sini tgk bank statement,geran kereta dsb...mmg bengap x abis2 beruk2 mlm ni..

    BalasPadam
  92. memang bodoh org buat blog ni..ikut sedap mulut..tak pakai akal fikiran yang Allah beri..entah dia ckp ni..dia dah buat belum..igt tau..Allah bagi kita satu kelebihan..iaitu akal fikiran yg mrmbezakn kita dgn haiwan..akal fikiran kita di beri untuk kita berfikir sebelum bertindak..sebelum kita join mana syarikat..gunakan lah akal fikiran tu betul2..nilai baik2..pasti kita akn dpt yg terbaik..MLM adalah nama gelaran sahaja..tp syarikat lain2..dan tak semua syarikat menipu..masing ada system..nilai dr system..ibarat kereta juga..contoh..kereta ada bnyk jenis..semua kereta kelajuan dia sma kew..??takkan..??kalau kita ambil tindakan..kita cek betul..pasti kita akn tahu..kereta itu laju atau lambat..so..fikir dulu..sebelum buat andaian..

    BalasPadam
  93. memang bodoh org buat blog ni..ikut sedap mulut..tak pakai akal fikiran yang Allah beri..entah dia ckp ni..dia dah buat belum..igt tau..Allah bagi kita satu kelebihan..iaitu akal fikiran yg mrmbezakn kita dgn haiwan..akal fikiran kita di beri untuk kita berfikir sebelum bertindak..sebelum kita join mana syarikat..gunakan lah akal fikiran tu betul2..nilai baik2..pasti kita akn dpt yg terbaik..MLM adalah nama gelaran sahaja..tp syarikat lain2..dan tak semua syarikat menipu..masing ada system..nilai dr system..ibarat kereta juga..contoh..kereta ada bnyk jenis..semua kereta kelajuan dia sma kew..??takkan..??kalau kita ambil tindakan..kita cek betul..pasti kita akn tahu..kereta itu laju atau lambat..so..fikir dulu..sebelum buat andaian..

    BalasPadam
  94. Yg malas n bodoh shj percaya rencana engkau ni...bingai!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang bodoh dan bebal tak belajar sampai universiti akan percaya mlm ni.bdk2 universiti yang kena tipu tu yang cgpa bawah 3.0

      Padam
  95. lohh naper cakap pakai baju nurse... apa ke maknanya.. ermm lambang seksi atau seks ke nurse... sedih lah sy sebgai misi ..apapun terima kasih atas entry yg menarik ni..thanks for sharing.

    BalasPadam
  96. Tak semua org makan gaji. Tak semua org buat bisnes, tp bukanlah MLM sj option nak buat biz. So ada pendpt yg mereka selesa mkn gaji, ada yg suka buat biz BUT NOT MLM. Biar la dorg. Kau cari jela rezki mlm kau kalau kau yakin blh naik. Xde halangan. Prndpt masing2. Thats why faction tu ada, which supported business and others dont. Just let them be. Thats life, we have options. For me personally, mlm mmg di d psycho spy berfikiran " spe tolak mlm, dia -ve and narrow minded ppl". In fact they re not. Nt all ppl who rejected mlm tu narrow, they are considering whats best for them. As for me, yg penah terjebak mlm, u will face the same thing, padahal Allah tunjuk terlalu byk jalan to gain money, not only mkn gaji or mlm, but some other way. Siapalh tk pasang niat nak bawak mak ayah pergi mekah, holiday, ? But plz don use that statement just to attract ppl to join u. Every ppl will find their own ways how to attain thier goals. Scope business terlalu luas. Pendapat sya yg rendah diri ini. Assalammualaikum

    BalasPadam
  97. bagai menegakkan benang yang basah, mlm2..

    BalasPadam
  98. Betol tu En. Faris..projek mykad smart SHOPPER program ad LAH stu projek yg trbaik..benefi2 yg rakyat Malaysia xthu..xkan hanya mahu simpan jew mykad ANDA..hahaha..ingin mengthui pm sye(riz) 0175745489..sye adalah seorang pemegang lesen yg berdaftar n syarikat sye pn telah di iktiraf..
    Kpd tuan pnya blog,kaji dulu ap yg mahu dikatakn..kerana jgn kerna mulut mnympaikan mklumat yg krng psti n bercngah..,anda mnanggung dosa....hahaha...APA KHABAR ANDA SEMUA!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berapa banyak income yg en dapat skrg ni dari program smart shopper tu?.. Boleh cerite?... Atau.. Almost income dtg dr jual lesen?? Lepas tu yg beli lesen dr en pun jual lesen lg kt kawan2 die sambil2 en pun dpt komisen... Sng cakap.. Sistem piramid.. X nampak ape yg diniagakan disitu.. Hanya lesen bayangan.. Cerite2 smart shopper bagai tu hanyalah picisan je.. Mmg wujud tp hanya sbgai selingan utk tarik org beli lesen. Kalo en nk tau.. Sy pemegang lesen AA.

      Padam
  99. Pendapat saya mudah je, kalau Ada Yg nak share dgar Dan fahami. Jika ia benar terus kan, jika ia salah ialah pengajaran. Anggap lah ilmu. Tak perlu macam ni lah. Ada akal fikiran, buka Minda. relaks okay. Cepat sangat buat andaian pun tak syok. Saya tak buat mlm, boleh je dengar. Semua benda mesti Ada kelebihan Dan kekurangan. Tambah lah ilmu. Pandangan saya. Tak semua orang akan terima, that's life right ? Keep stay broke for 40 years. Art jonak.

    BalasPadam
  100. MLM
    AYAT MUDAH BAGI
    sapa Jual barang pandai
    Sapa beli barang bodoh
    9 Dari 10,rezeki adalah berniaga. Berjuta peliang perniagaan, MLM jgk korg sokong. Pengalaman aku pd sorg akan yg Cuba Jual produk penapis air Kat aku:- soalan aku. Knp join bendalah nie?akak Tu jawab sejak join nie (baru join je pon) smgt akak utk berniaga mencanak- canal naik. Aku tya knp smgt nk bila join? Dia kata, dia nmpk sinar bila buat bends nie. Aku ckp knp tiba2, knp Jual penapis Ai baru nk smgt
    knp xcuba Jual Goreng pisang ke. Nasi lemak ke, knp kene join MLM nie baru nk smgt. Dia diam. Pastu push nk Jual penapis air Kat aku. Dgn harga mahal nk mampos. Sedangkn bran Panasonic yg berkualiti tu pon separuh harga je. Aku sound tepek je. Akan mmg bijak. Dia Kembang. Akan bijak bila dapat Jual. Tp sapa beli. Bodoh n bahlol. Aku belah dr situ tgk muka akak Tu Merah padam. MLM MEMBER sekalian. Aku xksah korg Jual barang. Tp kali berpatutan okla jgk. Tp kali harga mcm Celaka. Sapa nk beli. Siap Jual nama agama bila nk Jual. Siap kutuk produk yg da mainstream. Korg ingat aku nk percaya
    pegi mampos

    BalasPadam

  101. MELAYU PEMALAS!!!!

    NAK KAYA TAPI TAK NAK USAHA!!!

    MELAYU CUMA TAHU PORAK PERANDA!!!

    HASAD DENGKI!! BUSUK HATI!!

    MELAYU MEMG TERKENAL DGN SIKAP TUNGGU DUIT TURUN DARI LANGIT TANPA PERLU USAHA!!!!

    APA2 BISNES PUN MESTI USAHA DULU SBLM BERJAYA!!!! MNELAYU BODOH!! TAK MCM BANGSA LAIN!!!

    BalasPadam
  102. Maaf. Saya kurang setuju dgn artikel tuan. Tak semua MLM atau program Affiliate tu menipu. Ya, ada yg menipu, ada yg kurang mantap sistemnya hingga tak dapat bayar komisen ejen dll. Tapi tak semua tuan. Ramai yg dah jadi jutawan dgn sistem2 ni. Sistem2 di atas wujud untuk menjual produk.

    Salah ke jual produk?
    Salah ke jual ubat resdung utk pesakit resdung?
    Salah ke jual vitamin utk org yg kurang vitamin?

    Kami bukan jual ganja pun

    Kenapa adik, abang, saudara, kawan kita ramai buat MLM?
    Kenapa ramai jgk yg buat affiliate?

    Sebab mereka takde modal besar macam Shell, KFC, Milo utk buat iklan kat TV, Radio.

    So, dgn MLM & Affiliate jer sesuai dgn kemampuan mereka utk mencari sesuap nasi utk anak, isteri & mak ayah mereka.

    Saya sendiri, pernah satu tahap langsung tak ada duit nak berniaga. Nak menangis bila fikirkan nasib anak dan isteri. Mujurlah, dgn program affiliate nilah yg membantu saya mencari rezeki. Saya bukan promote bukan2 pun. Saya promote breastpump jer. Tak salah kan?

    Daripada tuan memburuk-burukkan sistem ni, baik tuan tulis sesuatu yg bermanfaat untuk menaikkan pendapatan tuan & followers tuan.

    Semoga tuan dan follower semua kaya dan berjaya.
    Manfaatkan masa anda dgn perkara yg bermanaat :)

    BalasPadam
  103. Salam hormat Mr.K dan semua yang baca tulisan ini.

    Saya pernah ikut serta dan baca mengenai MLM. Ia adalah satu sistem perniagaan yang berjaya samada dengan cara menipu atau jujur. Malah saya perasan sistem ini boleh jadi ditiru dari sistem yang dilakukan oleh para nabi.

    Hah! para nabi yang ajar?

    Biar betul.

    Mengapa yahudi ada kaitan dengan firaun (amalek - al-malek) dan piramid di Mesir. Mengapa nabi Muhamad ajar supaya kita mengajarkan apa yang dia ajar kepada orang-orang kita. Kebanyakan sistem ini berbentuk piramid dan multi level marketing.

    Tetapi 1000 X sayang, manusia nampak dunia lebih dari nampak akhirat sehingga rela laku apa saja untuk dapat dunia. Sedangkan cara ini adalah salah satu cara terbaik untuk perniagaan akhirat.

    Kebetulan tarikh lahir saya dan isteri saya begini 17:21 dan kebetulan selepas saya hadir satu sesi taklimat MLM, saya terbaca terjemahan al-quran ayat 17:21 yang bnyinya lebih kurang begini:

    17:21. Perhatikan bagaimana Kami lebihkan sebahagian mereka di atas sebahagian lain! Dan sesungguhnya akhirat adalah lebih besar darjatnya, lebih besar kelebihannya.

    Ya, apabila kita hadir sesi MLM, kita rasa kagum dengan pencapaian mereka. Seolah-olah kita sedang melihat piramid yang besar tegap di depan mata. Kebetulan pula, ayat 17 ialah ayat berkaitan bani israel. Ada banyak maklumat yang saya dapat darinya.

    Terima kasih semua dan terima kasih Mr.K.

    BalasPadam
  104. wahai bani melayu..selamat menipu dan ditipu hingga ke anak cucu..amin

    BalasPadam
  105. wahai bani melayu..selamat menipu dan ditipu hingga ke anak cucu..amin

    BalasPadam
  106. Sistem MLM itu tak salah bro. And sistem tu memang dah gitu. Tp org2 yg dah gunakan nama MLM dgn cara salah. Awak pun dah letak maksid MLM itu sendiri.

    Kalau nak tau, kerja opis sehari2 tu pun boleh kata MLM tau. Tapi lagi rigid sbb bos ada sorang tu je. Pekerja2 tu la downline. Nampak tak?

    BalasPadam
  107. Penulis dengki, dengan mlm ramai yang dah jadi kaya , kawan saya, uncle dan auntie saya, jiran saya, tok nek saya, imam kg saya , yang hairan bukan saya :) saya harap sembang je lebih

    BalasPadam
  108. Cara2 sopan nk berbusiness. *ini tips aku bagi percuma. selalu budak2 MLM tak tahu ni.

    1. Firstly, cam biasa la ajak rakan2 anda pergi makan.

    2. Rakan2 anda dah sampai je korang belanja la minum. Atleast korang keluar modal air la rm 5 gitu dan air liur anda skit.

    3. Seterusnya, pastikan anda berpakaian kemas. Kalau ada phone mahal please show it, and siapa nak percaya kau kalau kau pakai pun tak kemas.

    4. Untuk menjaga hubungan baik antara mereka, korang kenalah tanya pasal khabar dorang dulu. Contohnya kau boleh la start dulu tanya dorang ni sihat tak ? buat apa sekarang ? dah makan belum ke belum gitu la. Mana lah tau kan dengan akhlak kau yang baik ni dapat lah menarik minat mereka.

    5. In addition, lepas borak2, agak2 nampak dorang dah selesa dengan kau, tanya dulu dorang bole tak spend time dengar kau punya proposal. Ahli MLM denga ni, tahu lah business korang berjuta2 tapi atleast tanya elok2 sama ada dorang nk denga taknak. bak kata orang tua2, pintu jangan dibuka kasar2 sebab boleh je buka elok2 :).

    6. Moving on, sedang asyik kau sembang pasal business kau tiba2 ada sorang ni macam tak suka je business kau, dengar dia punya point dulu baru kau sambung balik. ( takmau la orang pikir kau ni syok sendiri.Sebab bila dah berbusiness ni kita kena lah lalui ups and down kan? negative and positive. Kuatkan mental anda dan jangan lah anda mudah tersinggung. Nak cerita pasal Nabi Muhammad S.A.W pun berbagai2 rintangan dihadapinya untuk menyebarkan Islam. So paham2 la kan ? Nabi yang mulia pun berbagai ups and down yang dilaluinya sebelum berjaya menyebarkan islam di seluruh dunia.

    7. Next, Ini warning!! Jika ada rakan2 kau yang ada plan nak habis belajar dulu jangan la kau cakap belajar tak penting ke apa ke. Bukan apa, daripada dorang duk sebuk nak business sana sini, baik focus dulu apa yang dorang tengah buat betul tak ? yela takut2 membe kau sorang ni slow skit, dia buat business ngan kau abis belajar dia tinggal, lepastu kalau business kau ni dia takleh go dia terbogel lah dengan education takda lagi.

    8. Seterusnya, kalau ada pulak rakan2 kau ni yang takda mak ke bapak jangan lah cerita pasal mak/bapak dengan dorang. Nak business business jugak, perasaan orang tu jangan lah lupa. Nabi ajar kita akhlak mesti maw jaga kan ?

    9. Lastly, kalau rakan2 kau ni tak berminat, jangan lah kau nak push lebih2 pulak. *iye betul 9/10 rezeki datang dari business. Tapi kenapa yang sunah itu je korang pandang? sunnah2 menjaga hubungan silaturrahim tak pulak kau pandang ? sunnah2 yang lain pun banyak lagi yang bagus untuk dipraktikkan.

    Aku bukan lah ahli mana2 MLM, tapi aku tau lah sikit2 basic nak jaga hubungan kita dengan rakan2/saudara2 kita. Jangan lah sebab MLM ni kita berpecah.. ingat tu ye rakan2, tak mau la sebab nak kejar untung sanggup kita sakitkan hati rakan2 kita :). Setakat ini saja lah perkongsian saya ye. Kalau ada yang terasa ke tersinggung dengan comment saya ni, saya mintak maaf banyak2 kerana yang buruk datangnya dari saya dan yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T

    BalasPadam
  109. Assalam . saya nak lepaskan lesen kesayangan saya . lesen AA . saya nak lepaskan sebab nak pakai cash dan tidak dapat persetujuan dan restu dr ibu bapa keluarga saya . harga market 23k tp saya lepaskan 15k . incubator pun still full . boleh hubungi di 010 4210365.

    BalasPadam
  110. Mc ocean..mc ocean..mc ocean..mc ocean..mc ocean..jom support mc ocean..mc ocean holding bosss!..company global worldwide bosss! Siap ade doctor ambassador mc ocean bosss! Siap ade kolej sndiri bosss!..ye betol! Ye betol ye betol! Betol baq hang!

    BalasPadam
  111. tentang affiliate x explain pon.. macam xbetul je ni

    BalasPadam
  112. blog sampah...seronok baca orang sewel menulis...yang sokong pun sama sewel.baru pandai buat blog free dah sombong. kata semua orang tak betul. manusia spesis pondan siang jantan malam betina.

    BalasPadam
  113. ADMIN LUPA NK TAMBAH AYAT COVER NI DARI PENIPU N BAKAL KNA TIPU. BARU SAT NI AKU COPY PASTE DR WHATSAP SAHABAT AYAT NI BILE AKU TUNJUK BUKTI YG DIA NI BAKAL KECUNDANG MSA DIA KEMPEN KT AKU JOIN ...ADOI..:-..."Mana2 pun ade penipu. Pk haji pun mnipu jgak. Kalau nk kena dduk dlm gua pun kena tipu jgak. Pegi Bank pun kena tipu jgak, dlm masjid pun org berani mnipu, guna nam Allah lagi. Kalau takut kena tipu .....aku pun x tau nk buat camne. Yg penting cuba2 dn cuba lagi. Sekali jatuh xkan selamanye x nk bngun2"...HAHAHAHA..LANTAK KAU LA LABUUUUUU.....

    BalasPadam
  114. Sebab tu orang jujur berniaga pasti cakap.

    "Jual kebaikan produk, bukan jual Marketing Plan."

    1. Kalau produk tu memang baik untuk umat manusia apa salah dia jual. Tol tak ? Memang ada bukti produk tu memang baik untuk kesihatan manusia. Berdaftar dengan Kementerian Kesihatan dan dirasmikan oleh Menteri lagi.

    2. Kalau awal-awal dah kawan ko tu cakap pasal macam mana nak kaya, cari duit, tambah pendapatan ker, Har... itu barulah penipu. Jangan percaya ! Ada beza orang jual produk dengan orang jual Marketing Plan dek. Jangan samakan yer.

    Sekian dan terima kasih.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.