Ahad, 12 Jun 2011

Kenapa Lelaki Mudah Bosan / Chipsmore / Hilang-hilang

Assalamualaikum


Hello lonely girls and playerboys sekalian.

For the past few months I got so so so so so much question about the "Chipsmore Boys" in my formspring. Kalau formspring tu ada button search, tolong lah search dan tengok sendiri soalan-soalan pasal lelaki yang mula-mula suka tapi selepas beberapa hari, dia akan menghilangkan diri. Well, bila aku kata yang lelaki ni jenis makhluk yang mudah bosan, ramai yang macam tak faham.

So, aku fikir-fikir tentang isu ni. Macam mana ya nak kasi si gadis comel ni faham? And then, aku dapat satu idea. How if, aku bagi tahu tentang the real thing yang lelaki selalu alami. Yeah, you all tak akan faham apa yang aku nak cuba sampaikan kalau korang tak "alami"nya sendiri. So now, im gonna show you the Love Story Side Lelaki vs Side Perempuan. Well, di entry ni, korang akan baca apa yang lelaki akan dan sanggup buat bila nampak awek comel. Tapi bila dia dah dapat, dia akan tinggalkan.

Dari pandangan lelaki.

Week 1
Nama aku Lelaki. Tadi, masa aku berjalan-jalan hendak pergi ke kelas, aku ada terserempak dengan seorang gadis comel. Nama dia Siti Saleha. Sekali pandang je aku rasa macam terpikat. Dia nampak pendiam dan baik serta pemalu. Aku suka gila lah kat awek tu. Tapi kalau dia pemalu dan malu-malu bila di tegur, macam mana aku nak steady tackle dia? Lelaki akan jadi amat kekok ketika si perempuan malu-malu. So how?

Week 2
Hari ni aku dan Siti Saleha tu sama kelas lecture. Dia duduk satu baris sama dengan meja aku. Dan hari ni dia pakai tudung serta baju kaler pink. Aku suka awek yang pakai pink. Pinky is sexy. And then masa tengah usha-usha tu dia terperasan yang aku tengah pandang dia. Then aku terus pandang depan. Malu beb. Tapi clearly ah kantoi aku usha dia tadi. Tapi aku buat derk je. Be cool.

Week 3
Sebagai lelaki, aku kena pandai buat first move. Dengan nervesnya, hari ni aku approach dia. Aku tanya dia pasal study, tapi dia jawab sepatah-sepatah je. Cara dia jawab pula macam nak tak nak. Then aku mintak nombor phone dia. Dia kata dia tak ada handphone. Ah, alasan tipikal. Tapi aku tak akan give up. Lelaki never give up. Dengan itu, aku jumpa lecturer aku.  Aku jumpa dia dan mintak dia arrangekan untuk letak aku satu group dengan awek tu.  Lecturer aku tu lelaki dan dia tu kepala gila-gila so dia okaykan je. Gila ah sporting.

Week 4
Hari ni, aku dan Siti Saleha sama kelas dan juga sama group untuk kerja berkumpulan. Aku gila ah happy. Tapi dia macam nak jauhkan diri dari aku je. Aku rasa dia dah tau kot yang aku sukakan dia. Dulu, aku ada baca blog seorang mamat kerek bernama Mr K. Dia kata, perempuan sukakan lelaki yang ada leadership. So, dengan beraninya, aku tawarkan diri sebagai leader untuk kumpulan tu. Ahli group lain tak kisah. Dia diam je.

Memandangkan aku ketua kumpulan, benda pertama yang aku cakap adalah "Okay group, nanti sebelum habis kelas, kasi saya nombor phone korang semua ya. Nanti mudah kalau saya nak arrangekan perjumpaan untuk assignment" So, nak tak nak, dia kena kasi aku nombor phone dia. Itu lah cara aku dapatkan nombor phone dia.

Week 5
Sejak minggu lepas, hampir setiap hari aku texting dengan Siti Saleha. Mula-mula kitaorang cakap pasal study. Tapi lama-lama, aku mula ubah topik kepada topik yang lebih personal. Bila dah masuk bab personal, aku mula la masukkan sedikit ayat-ayat jiwang kasi dia cair. Pastu pandai-padai la buat caring sikit. Nanti sure dia jatuh cinta punya lah.

Week 6
Semalam, aku dengar ada seorang senior minat kat Siti Saleha aku tu. Perh, dia cakap kat depan-depan aku pulak tu. Dia tak tau ke aku cop dia dulu. Awal-awal aku dah dips dia okay. Dan disebabkan terlampau rasa insecure, aku pun bagi tahu la classmate perempuan aku yang aku sukakan Siti Saleha tu. Aku try tanya classmate perempuan aku tu macam mana taste Siti Saleha tu. Mana tau kot-kot aku boleh jadi lelaki idaman Siti Saleha. Biasalah, lelaki akan lakukan apa sahaja untuk dapatkan girl yang dia suka.

Week 7
Entah kenapa, sejak semalam, aku perasan yang ramai gila orang gossipkan aku dengan Siti Saleha. Aku syak classmate perempuan aku tu bocorkan rahsia la kot. Tapi kan, aku tak tahu nak marah atau pun tak. Sebabnya, bagus juga bila ada gossip ni. Tak perlulah aku nak susah-susah luahkan perasaan. Cuma... is it okay for her? Tak apa ke kalau dia digossippkan dengan aku? Takut juga aku di sebabkan dia kena gossip, dia bencikan aku. Tapi bila aku pandang dia setiap kali kena gossip, dia macam relax je. Kenapa ya?

Week 8
Hari ni, aku luahkan perasaan aku kat dia secara face to face. Dan dia tersenyum je. Perh, aku rasa heaven gila. Akhirnya dia jadi milik aku beb. Setelah berhempas-pulas, hati dia berjaya aku curik. Malam tu, kitaorang texting sampai ke pagi.

Week 9
Aku tak pasti lah kenapa. Tapi aku dah tak rasa excited dengan hubungan aku dan dia. Kalau dulu, bila pergi ke kelas, mesti bersemangat nak jumpa dia. Tapi sekarang, bila pergi kelas, aku pandang dia dah rasa tak ada apa-apa. Nak text dia pun rasa malas. Nak call apatah lagi.

Week 10
OMG guess what? Tadi masa aku pergi ke cafe untuk beli makanan, aku terlanggar awek junior yang comel. Pergh, cair beb tengok pipi gebu dia.

*************
Well apa yang aku tulis di atas adalah based on apa lelaki alami dari side lelaki. Now, mari kita tengok dari side si perempuan.



Dari pandangan perempuan.

Week 2 - week 4
Aku benci seorang mamat ni. Sejak dari minggu lepas lagi dia asyik usha aku. Kawan-kawan aku semua dah perasan. Aku mula-mula dulu buat derk je. Tapi kawan-kawan aku semua dah kecoh kata itu ini. Aku rimas gila. Ada sekali tu, aku tangkap dia tengah usha aku. Bila dah kantoi usha aku, dia cepat-cepat pandang ke lain. Macam ah aku tak nampak.

Dan lebih malang lagi, aku dan dia berada dalam satu kumpulan untuk sebuah assignment. Aku tak tahu la macam mana aku nasib malang sangat boleh group dengan dia. Ni nasib atau kebetulan? Dan yang paling tak boleh blah, dia mintak nombor telephone aku dengan alasan nak buat perjumpaan. Padahal boleh je dia suruh ahli group lain yang bagi tau aku. Tapi aku tak nak argue-argue so aku bagi je la.

Week 5 - week 7
Sejak minggu lepas, dia asyik texting aku. Mula-mula cakap pasal study. Tapi pandai je dia ubah topik dan buat benda-benda kelakar. Dan somehow, aku rasa dia ni sweet juga. Dia pandai jaga hati aku. Dia jugak pandai buat hati aku berbunga-bunga. Dan yang penting, dia caring gila.

Week 8
Aku sebenarnya dah start suka kat dia. Entah macam mana, aku rasa di awang-awangan bila ternampak dia. Nak-nak bila dia luahkan perasaan dia kat aku. Weh syok weh. Dan aku tak mampu kata apa-apa. Aku just mampu senyum je. Hehe.

Week 9
Minggu ni, dia jarang gila contact aku. Kalau dulu setiap hari call and text tau. Sekarang, kadang-kadang bila aku text, dia tak reply pun. Aku call pun kadang-kadang dia tak angkat. Dia tu kadang-kadang baik je layan aku. Dan kadang-kadang, aku rasa dia macam tak nak layan aku langsung. Macam chipsmore. Aku tak tahu lah kenapa. Dulu sebelum aku rapat dengan dia, dia tackle aku macam nak rak. Tapi bila dah dapat, terus dia hilang.

Week 10
Minggu ni, dia langsung tak call or at least, text aku. Aku ada gak try text dia, tapi dia tak pernah reply. Aku call je dia tak pernah angkat. Bila jumpa aku kat kelas, dia bercakap dengan aku nak tak nak je. Di sebabkan terlalu kusut dan serabut. Aku pun buka la Formspring TOKhairul dan tanyakan masalah ini kepada beliau.

*************

So, kalau korang baca balik tentang apa yang sedang berlaku dari side lelaki, mesti korang akan nampak macam 

"Semuanya nampak macam perfect di permulaan cerita. Semuanya berjalan dengan lancar. Lelaki tu suka, then tackle, then dapat. Tapi bila dah dapat, laju je lelaki tu blah. Kenapa? Di mana silapnya?"

The real thing is, tak ada silap di mana-mana. Because, the fact is boys can get bored with you in just a second. Unless, kalau dia berjaya melepasi comfort zone. Mana tak nya? Hari-hari bergayut. Hari-hari nampak muka. Hari-hari lepak-lepak bersama. Siapa tak bosan? Even kalau orang berkahwin pun boleh rasa bosan dengan pasangan masing-masing nak-nak bila dieorang di dalam comfort zone.

So, how to surpass the comfort zone?

Actually, I have no idea about this. Dan bukan lelaki je yang kadang-kadang bosan bila berada dalam comfort zone. Perempuan pun sama. Tapi kemungkinan untuk lelaki tu bosan adalah berganda-ganda lagi tinggi berbanding si perempuan. Apa pun, all you can do is just berdoa.

Well, aku tak tahu cara untuk surpass comfort zone. Tapi antara sebab seseorang gagal dalam comfort zone adalah:
  • Bosan 
  • Tak excited seperti masa mengurat dulu-dulu.
  • Terlampau banyak membuat dosa.
  • Too much "I love you" maybe. Have you ever heard this?

“Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padany.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu siapa jodoh kita.”

Dan point yang paling sakit sekali adalah "No reasons". Dan bila lelaki to bosan dan dah hilang perasaan tu, mula lah diaorang keluarkan ayat:

  1. Sorry la awak. Saya rasa kita tak ada jodoh
  2. Sorry la you. Saya tak boleh kasi komitmen
  3. Sorry la baby. Awak, hubungan kita rasanya tak akan berjaya.
  4. *Or simply leave you with no kata putus.*

Bagi perempuan yang tanya tentang "Apa sebenarnya yang berlaku", Well, ini lah yang apa sedang berlaku kat korang. Bila korang bercinta tu, cepat la kahwin. Lagi pun best tau kawen ni. Boleh main masak-masak. Boleh main macam-macam. Kalau rindu, boleh hug-hug. Kalau tak kahwin mana boleh. Kan? HAHA.


Apa pun, berdoa lah mintak ada jodoh dan mintak jodoh berkekalan. Berusaha then berdoa. Lagi pun, jodoh tu kan takdir yang boleh diubah. Jodoh tu di kira 50-50 antara korang dan Tuhan. Kalau korang berusaha, ada lah. Kalau tak berusaha, mana nak dapat. Tapi kalau korang bernasib baik, tanpa usaha pun boleh dapat jodoh. Dan kalau korang kurang bernasib baik, korang usaha macam mana pun jodoh tu tak sampai-sampai gak. HAHA. So, fight for it and get married fast-fast.

Dan, harap-harap dah tak ada soalan berkaitan dengan lelaki chipsmore di my Formspring.


178 ulasan:

  1. dan sekarang aku rasa aku baca entry drpd org yg sudah berkahwin. ko dah kahwin ke mista khairul?

    BalasPadam
  2. cam sayu plak baca , seriously...


    “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”

    T_T

    BalasPadam
  3. Nice entry MrK [:

    BalasPadam
  4. stuju!dah lame sangat kenal naik boring dah nak jumpe same sendiri..

    tapi apepon kite kne la jage hubungan sendiri,jangan harapkan laki je nak jage sume..jangan terlalu harapkan laki je yang nak entertain korang,

    ade page kat facebook,

    ''asyik aku je jage hati kau,sape lak nak jage hati aku''hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha. Aku stuju dngan kata2 tu. Klau asyik lelaki ja yang entertain lama2 habis la entertain tu. Yang pompuan tunggu jaa dri laki. Bila laki x dak nk entertain apa lgi, sibuk la si perempuan ni kata "awak ni memboringkn la, x pandai nk cipta benda baru" hahahaha. Terbaik laaa.

      Padam
  5. betul ke jodoh tu 50-50?antara kita ngan tuhan? xpernah tahu pun...source?

    BalasPadam
  6. isu yang best dipersoalkan. anyway sy rasa pendapat awak dan permasalahan yang awak perkatakan itu betul..

    memang lelaki bila dah dapat. terus jadi lain. dah tak secaring dulu. cheh!orang kata dulu ayat2 semua manis. sekarang semua da masam ..ermm

    ye btul. cinta lepas kawen lg heaven.

    BalasPadam
  7. Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.” ..i like this..~
    how bout rebound..??dia guna kan kita utk jadi distraction..tp in the end dia comeback ngan ex dia gak..~

    BalasPadam
  8. thats y ade pepatah ckp sygkn bini tggl2kan..
    i think 'pjj' works!:))
    lg jauh,lg jrg bersua,lg tebal rindu itu :)

    BalasPadam
  9. salam,
    haha. benda ni pernah terjadi dekat fatin. tapi, sekarang i will be extra careful. keep blogging bro! :)

    -->http://namakufadhillah.blogspot.com

    BalasPadam
  10. Wow. Bagus lah entry nie. Good points. xD

    BalasPadam
  11. hurm..aku rase elok kawen je..ade la manis die tu..ekeke

    BalasPadam
  12. terbaeklahh entry niehh . thanks for the tips :)

    BalasPadam
  13. baca lepas solat maghrib, pergh xsangka aku bleh habiskannya!

    lelaki bukan cepat boring, pompuan cepat sangat bagi. lalala

    BalasPadam
  14. suka ur entry kali nie, u go beb ;) n sebab2 tu semua sgt betul :)

    BalasPadam
  15. FUYOO..AKU BACA SMPAI ABES..

    MMG PNJG GILA..

    upp..

    i hv no idea to leave a comment

    *sorry
    but de quote “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”
    sngat indah..=)

    *aku mrupakan mnusia y mudh bosan dgn sesiapa saja..=)

    BalasPadam
  16. erm, ex dlu pernah gak buat cegini. time exam pulak tu.last tak tahan sgt, ak mntak break. smpi skg x bertegur sapa dah~ HAHA.
    pdn muka for both of us.

    BalasPadam
  17. Haha.

    Hilang keterujaan kalau apa yang sepatutnya disimpan utk waktu lepas kawen korang dah reveal habis. Mananya lelaki tak bosan.

    BalasPadam
  18. laki pompuan same jek..

    BalasPadam
  19. weh apesal bila aku baca 'dari pandangan lelaki' terngiang ngiang suara lelaki.
    bila aku baca 'dari pandangan perempuan' terngiang ngiang suara perempuan.

    haha! gila!
    *hentak kepala kat dinding*

    BalasPadam
  20. Mr K , mana dapat perempuan punya side of the story?

    HAHA. dah lama tak comment blog anda :D

    BalasPadam
  21. ahhaha nice one! tapi kan.. perempuan pun ada jugak mcm tu. cuba terbalikkn situasi lelaki tu jd perempuan. mcm mn agaknya kalau perempuan plak yg dkatakan chipsmore hehehh..

    BalasPadam
  22. aku x penah g jmp laki yg mcm chipsmore . nape ek ???

    BalasPadam
  23. Mr K, ni adalah entry terbaik ever n ever yg pernah u hasilkan tntang love story,
    gud job =)

    BalasPadam
  24. 1st time nak comment dlm blog ni sebab tertarik dgn kata2 di bawah.

    “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”

    BalasPadam
  25. adakah ni turut bermakna yg lelaki tu cepat berubah hati pd pompan lain?hmm...

    BalasPadam
  26. entry yg sangat berguna untuk sang pecinta n penerima cinta..

    tpi kan, if lelaki ni cepat bosan, mungkin x dorang akan bosan gak bile dengan relationship yg lain2 lepas tu? sampai bile lelaki ni akan trus bosan n bosan? kesian laa kat kaum wanita ni.. :(

    BalasPadam
  27. hu3 soo true..
    die cpt bosan sbb die suke muke je..
    bkn pade hati..
    heheh pndai2 je akoo
    =)

    BalasPadam
  28. nice entry...
    dan skrg br tahu lah kn..
    knpa dan knpa mereka macam tuh..:)

    BalasPadam
  29. eh, knpa ceritanya macam realiti aku. Ayat pon lebey kurang sama? hahaha... apa2, aku setuju sgt Mr. K!!!!

    BalasPadam
  30. “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”


    i like!

    BalasPadam
  31. indahnya bercinta slps berkahwin. betul x??

    BalasPadam
  32. entry panjang tp aku xmiss 1 word pn. nice 1 :)

    BalasPadam
  33. WAHAI KAUM LELAKI YANG KACAK LAGI BERGAYA, BILAKAH ANDA AKAN MENGHILANGKAN PERASAAN BOSAN ?? hahahaha... ngah menunggu nie !

    BalasPadam
  34. Pernah jugak rasa macam nie sebelum ni..tapi still bersabar sebab jodoh tak akan kemana selagi kita menjaga hati masing2...kan

    BalasPadam
  35. yup setuju dgn entry nie..hakiatnye mmg mcm gtue lah, kalau dah selalu sgt jumpe n buat benda yg same lame-lame bosan..So, moral of the story...bcinta selepas bnikah adalah lebih terbaik..tak gtue MR.K....? (^___^)

    BalasPadam
  36. Seorang lelaki pernah berkata : Orang lelaki ni ada graf waktu bercinta. Mula-mula naik, pastu mendatar. kalau graf tu turun, memang kesian la kat perempuan tu..hmm

    BalasPadam
  37. entri paling best minggu ini. keh3.. memang macam real jer.. oppss.. memang real pon.. nak puji nih.. mmg dah sama taraf ngan zaxk zukhairi nih.. suke gile entri nih.. whoaaa..

    “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.” :))

    BalasPadam
  38. " Lagi pun, jodoh tu kan takdir yang boleh diubah "

    is it true ? tak pernah dengar pon. huhu. tapi kalau betul mmg betul lah kite kena banyak berdoa kan. hee. just saying :)

    BalasPadam
  39. Is that it..? because I always be there for him, so he LEFT..???!
    oh dear.. okaylah. good lesson.
    lepas ni terus kawen je. haha :)

    BalasPadam
  40. terasa !!! heee
    bukn laki yg buhsan dgn aku
    tpi aku yg slalu buhsan dgn laki .
    ehehehehe * no feeling

    BalasPadam
  41. Paling lama aku kapel dua tahun. memang muak gila tengok muka dia. text, call pun rasa malas je nak balas. Haha! Tapi aku cuba sabar n jarakkan sikit hubungan kitorang. berjaya, tapi datang balik bosan tu. so, aku chow! haha.

    Better cari pasangan yg buat korang selesa, boleh jadi diri sndiri, tak over dlm hubungan. kan? simple.. ;))

    BalasPadam
  42. Hahahaha. Pmpn pun cepat jugak rasa bosan kalau jmpa lelaki yg camni ;p

    BalasPadam
  43. bagus sgt entry ni esp for girl out there yg asek putus cinta tapi taktau apa sebabnya.. :)

    BalasPadam
  44. jadi lelaki memang best, if u like a girl just being nice to her n eventually she'll start falling for u.

    jadi girl pulak kalau suka xboleh nak tackle dia. kalau tackle pon sekejap je relationship, lelaki kan cepat bosan.

    life is soooooo unfair *rolling eyes macam encik K slalu buat~

    kesimpulan: jaga je diri baik2, kan Tuhan dah janji org baik utk yg baik : ) [optimis habis]

    BalasPadam
  45. ntah hai.. xyahla bcinta.
    dh sk, kenal2 jap pstu trus je nikah.
    bkn ssh pn... tp sshla sbb kne de duit br leh ckp... hehe

    BalasPadam
  46. aku stuju,,,ni mmg typical love story ...mmg mcm ni..my opinion is that kalo nak bagi perasaan tu sentiasa ada kena la pandai main tarik tali...gado2 sikit...buat2 situasi bagi jeles sikit...baru la ada mcm2 perasaan dlm hubungan tu...xde la bunga2 cinta je memanjang....bosan~

    BalasPadam
  47. same cam my story..tapi ni adelah my first bf..dulu beriya2 nak kat sy..we never do "such" thing because i really care about my future. kami pun tak slalu berjumpa.tapi setiap hari tak pernah miss text msg. but i dont know where are my mistakes when after he got succeed on a few things in his life, then he started ignoring me...hmm...maybe die dah bosan kot.entahla or die dah lupe asal usul after kejayan demi kejayan yg die dapat..or maybe die too bz dgn keja die? but he doesn't seems like himself now.i really miss to talk with him the way he was..hmmm....i don't know...

    BalasPadam
  48. Nice entry..
    Perghh mmg aku bca sampai habes laa..haha
    Dan .... mcm sama yg jd kat aku ja? hahalahaii~

    BalasPadam
  49. orang sekarang xtawu betapa mahalnya perkataan "I love you"...

    baru kapel 3 4 bulan..tiap2 ari da kata i love u x mahal langsung..nampak murah..

    BalasPadam
  50. lelaki mmg sinonim dengan bosan.tapi pernah tak fikir perempuan yg ciptakan kebosanan tu sebenarnya.ce jgn majuk,jgn gedik,jgn terlbih manja,jgn terlalu berharap dan jangan jgan jgn..hahaha


    lelaki juga ciptakan kebosanan dia sendiri jgk sbb tak fikir lebih jauh,tak matang,hidup nak enjoy je,pentingkan diri sendiri,sentiasa carikan keburukan ppuan utk dia bosan...

    arghhh..hihi

    BalasPadam
  51. Post yang membuatkan saya bertambah takut to get involve in a relationship dan menambahkan azam saya untuk fokus study sahaja. =)

    BalasPadam
  52. Aku rasa benda yang sama, macam yang kau post. Tapi, lepas baca entry kau, aku dah mula faham kenapa relationship aku dengan dia habis macam tu je. Dulu, aku selalu jugak tertanya tanya. Yelah, macam relationship aku dengan dia end up macam tu je; for no reason. Seriously Mr. K, you answered all the questions in my head. And for that, THANK YOU :)

    BalasPadam
  53. terletak juga kepada masa dan tempat kejadian...

    BalasPadam
  54. Dah nama pun manusia. Mesti akan hilang sikit-sikit rasa sayang tu. Ecehh.

    "Wondering why we bother with love if it never lasts" - Mine by Taylor Swift

    BalasPadam
  55. banyak kebenaran dlm entri kau ni.

    *aku nak kena kawen cepat ni. adeh

    BalasPadam
  56. sebenarnya, apa yang lelaki inginkan drp perempuan. i mean it's harder to get such a true love from a guy.

    BalasPadam
  57. eh ak suke gile post nih..xtau nk kate...and the part which i plg suke is

    “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”

    super mr.k!!!

    BalasPadam
  58. arghh tension aku baca entri ni, buat aku terbantut nak mencari jejaka idaman :|

    BalasPadam
  59. the main point is kawin dulu, yg laen kemudian

    BalasPadam
  60. erhh , asal laki cm plek eh prangai , srius aq tak phm hha ,
    anway , mr.k aku suke gile dgn blog ko , hha :D

    BalasPadam
  61. terbaik !! aku baca sampai habes,pehh pehh memang tulisan mcm ganja,ketagih! hahaha...

    bosan tak bosan,sekali dah jnji kena la tunaikan...dah sedai berdosa,nak tmbah dosa mungkir jnji lak ke..kan..huehue

    BalasPadam
  62. really love the quote,


    “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”

    semoga Allah memberikan jodoh yang baik kpd kita semua.. ^___^

    BalasPadam
  63. Fine. Aku tengah alami situasi nih skang. DAMN! haha.

    BalasPadam
  64. terbaek ar jawapan ni..! patutlah kenapa aku dah rasa bosan ngan ex-gf aku dulu.. ko dah buat aku jumpa jawapan yg aku sendiri susah nak huraikan.. terbaek bro..!

    BalasPadam
  65. omg.entri terbaik gila.like laju-laju.

    BalasPadam
  66. “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.” sdap betul quote ni..100% true

    BalasPadam
  67. aku nak nyawa+)http://caaee.blogspot.com/2011/06/perempuan-pun-tahu-bosan-ingat-tu.html

    BalasPadam
  68. HAHAHA. ok ak dh tawu reasons ape sbnrnye tglkn ak. DAMN !! hahaha

    btw gud2 job mr K.
    penglmn terbaek. siap la leps nh ak maen2 lak sume laki. HEHEHHE

    -LARRA91-

    BalasPadam
  69. Weh comfort zone tu macam mana?

    BalasPadam
  70. Well said Mr. K.

    Pegang tangan (cth) tu dh jadi kebiasaan dlm bercinta. Bila dh biasa, tak akan rasa itu satu kesalahan. Lebih2 lagi bila ada yang puji.."ohhh shooo shuweett la both of youuuu". Lagi bunga2 hati..huhu..

    dan sbb tu, sy setuju dgn u..maybe "banyak buat dosa". Kalau tuan ladang bagi you all rasa buah-buahan hasil tanamannya, tapi you all pulak bukan saja rasa, malah bawak balik lagi, pegi jual nak dapat untung..Agak2 tuan tanah nak bagi lagi you all rasa buah2 tu lagi tak? mesti lah tak kan..

    Bila ada 'rasa' cinta/suka/sayang..itu datang dari Allah. 'Tuan' punya 'rasa' tu. kalau sentiasa buat apa yang Allah tak suka, agak2 Allah nak kekal kan lagi 'rasa' itu?

    Ya, bercinta risikonya besar utk buat kesilapan. Kita manusia. Syaitan pula memang tugas nak sesatkan manusia. Bila kalah, itu normal tapi mohon la ampun pada Allah. Jangan terus-terusan buat sampai pegang tangan pun tak rasa dosa :)

    p/s: perkongsian dari orang yang dah 5 taun menyulam kasih dan bakal berkahwin tak lama lagi, insyaAllah :)

    -tasnim-

    BalasPadam
  71. weh. tapi kan. perempuan pun kadang kadang ada mcm chipsmore jugak. hehe. nyway, good entry.

    BalasPadam
  72. ehh baru pasan shy shy cat love story: nikmat cinta terhalang tu lebih kurang mcm komen saya..huhu..Sorry, i repeated it again :)

    tapi bila gabung mcm teory and practical ;p

    -tasnim-

    BalasPadam
  73. nice entry la...:)

    kdg2, PJJ pon bley timbul rasa cpt bisan walaupun xdpt jumpa hari2...:)

    BalasPadam
  74. @Eqah - BAKAL KAHWIN

    @Roti - Yup. Pandai2 lah.

    @Ayue - Aku akan tulis di next entry

    @Laskar - Bercinta selepas kahwin memang heaven. Tapi zaman sekarang perlukan banyak duit ah nak kahwin

    @Hidayah - Dia yang buat rebound? Well, biasanya rebound relationship tak akan tahan lama.

    @Ika - InsyaAllah pjj and LDR works.

    @Joe - Nice said "Perempuan cepat sangat bagi." Like.

    @Smiles - Maybe kau tak akan bosan dengan jodoh kau.

    @Hush - Sebab aku ada letak suara kat dalam tu. Hebat kan aku.

    @Vy - Reka sendiri. HAHA. Eh, hai. ;)

    @Teeni - Lucky you.

    @PEAH - Di ambil dari tumblr munsyi rasanya.

    @Miera - Yup.

    @Puteri - Betul.

    @Yanz - Thanks for reading it :)

    @Syanabel - REAL GRAPH

    @Husna - Aku akan tuliskan di next entry.

    @Anonymous 9:18 - Maybe because there is no wink-wink between both of you?

    @Yana - Yup.

    @Fara - Eh, ramai gak ek -,-

    @Timon - Tak salah menjadi optimis.

    @Saya - Apa yang perlu adalah kepelbagaian dalam perhubungan.

    @Wert - Sekarang, perkataan ILOVE YOU AMAT MURAH

    @Yuyu - Maybe betul.

    @Fazrini - Kenapa pula?

    @Anonymous 12.52 - Amboi. Kang kena balik mula la nangis.

    @Tasnim - YOU ARE GETTING MARRIED? I hate you. -,-


    For the rest you, thanks for your support.

    BalasPadam
  75. entri yang paling best!


    “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padany.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu siapa jodoh kita.”

    nice one. :)

    p/s: taw tak? kalau aku baca blog kau nie rasa macam dibuai mimpi2 indah. macam something yang real. macam tengok tv. haha. double thumbs up for you bro. keep up the good work. and one more thing you should know that boys kalau berkarya sangat deeeppppp ok.

    macam terlebih puji pulak. haha. tapi ini ikhlas dari hati taw. :)

    teruskan berkarya! :D

    BalasPadam
  76. “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”

    kta-kata ini berjaya menghentak banyak hati..syabas inspekt0r sahab!

    BalasPadam
  77. terbaek la bro!! baru ak tau cmne nk hilang kn rase bosan time2 bercinta..

    BalasPadam
  78. seriously entry ni mcm stalker saya.hahaha

    neway,saya mtk pinjam ayat “Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padany.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu siapa jodoh kita.”

    ok:) hehe good!

    BalasPadam
  79. so damn true.....mr k,aku rasa ko patut buat entry - apa yang kaum adam nak sebenarnya.

    BalasPadam
  80. I like this! memang jadi macam ni, last skali saya kena ngorat dia balik dengan cara macam mana dia ngorat saya dulu, haha tapi fun juga :)

    kadang2 sengaja saya ckp "kita puasa contact masing2 ye..nnt busan la..." lucky me he understand, still stick together xcari lain. haha. doakan jodoh kami ye! :D

    BalasPadam
  81. aku untungla sebab dpt pasangan yg x bosan.. kalau kena camtu kat aku, esh,, mati hati aku

    BalasPadam
  82. laki chipsmore = laki kurang matang.. ade banyak lagi lelaki colgate 24hr

    BalasPadam
  83. hehehe...berdasarkan pembacaan aku dari pandangan lelaki tu kan...rasanyeeee macam pengalaman ko je mr.K....

    mr.K i nak tya lah sama u...KALU I yang pompuan ni time bercinta dulu2 rasa cam diri ini macam side lelaki camner yerr...???...really need your opinion...my mail ash_aisyah@yahoo.com

    BalasPadam
  84. SETUJU sangat.tambah2 bab kalo berkenan terus je kahwin
    sebab lama-lama akan bosan

    perempuan pun mudah bosan bukan laki je.
    tetiba perasaan suka tue hilang..cam tak rasa apa-apa dah.
    nak cari pun tak jumpa..

    camna plak cerita perempuan chipsmore?

    BalasPadam
  85. bro~ mmg terbaek r bro... thanks for sharing... keep blogging.. =)

    BalasPadam
  86. betul2.. lelaki mudah bosan.. aku ade laa antara mangsa.. kenapa tetiba aku jadi bosan.. maybe to much of "I luv U"...

    BalasPadam
  87. post yg ditunggu-tunggu n i like it..tq MR K..luv u la

    BalasPadam
  88. Mr K, i think you are pure genius :)

    BalasPadam
  89. sgt setuju!tp kdg2 pmpn pn cepat berubah hati.....it's just 2-2 kene setia la~~

    BalasPadam
  90. haha..perempuan pun rmi jenis chipsmore incik K..klau relationship tu dh tak excite kte so much does that means its not LOVE??LoL..seriously I have no idea about these..=_=

    BalasPadam
  91. nice article~tenkiu ya.:)

    tapi ade gak perempuan yg cepat bosan. err.

    BalasPadam
  92. Eh betul juga ni...nak share lah yer...

    BalasPadam
  93. aq rasa aq pernah jadi chipsmore dulu and tell to the world that there is 'no reason' for the break up. but oh, come on, things happened for reasons it just the matter to tell or not.




    tp lepas tuh,dia yang fast-fast moving on. aq cuma mampu tgk je dr jauh, dan aq hapi gila, at least aq tak broke his heart smpai jadi gila kan.

    BalasPadam
  94. very sweet of u! :D seriously entry ni sgt best!

    BalasPadam
  95. pergh tbaek lah !

    BalasPadam
  96. kenapa jodoh juga diperslhkan :/

    BalasPadam
  97. tak semua pompuan setia jugak kan.. ^_^

    BalasPadam
  98. bgs2...terbaik la entry kali ini...(^^;)

    BalasPadam
  99. cerita lelaki tu mcm cycle of a player

    BalasPadam
  100. Mehla aku try pecah rahsia nak bagi lepas comfort zone tu...

    jual mahal walaupun dah jadik endut...tapi pada masa yang sama tunjuk respon yang positif kalo jantan ni cam ayat..

    memang endut korang kejor gila-gila la...tapi berhati-hati...jangan jual terlalu mahal...nanti customer lari...

    BalasPadam
  101. perempuan nampak pathetic la pulak.

    ok nak smbung cerita,

    lelaki mintak clash and perempuan tu bawak diri.dalam masa 3 bulan xcontact,dan pompuan dah recover dari kecewa yang euw,

    lelaki datang balik pastu nanyi 'baru ku tahu nilai cintamu(lagu arwah sudirman)'

    dan perempuan pun cakap

    'babeh,minggu depan i kahwin.sorry to say but i happy sekarang.bui bui'


    dan lelaki pun membujang hingga akhir nyawa.

    ending yang cun.sekian.

    BalasPadam
  102. setuju dengan entri ini. nice.

    BalasPadam
  103. nak belajar pk cara lelaki ah.. simple n senang je

    BalasPadam
  104. Law of Attraction..semudah itukan..hahaha

    BalasPadam
  105. pakwe aku mkin sayang jek kat aku lepas kapel, sbb aku lg byk chipsmore dr die..kihkih. so pompuan kena r blaja tak cling sgt kat laki baru r diorg reti nk appreciate wpun dh lama kapel.

    BalasPadam
  106. Menyamakan aku dengan Zack Zukhairi adalah satu pujian bagi aku.....
    ceh....spe kata tu??

    BalasPadam
  107. so kalo si lelaki mahupun si perempuan yg mudah bosan dgn perhubungan..better kalo jarang berbual,jarang texting..n jgn cari gf or bf yg sama kelas,tempat kerja atau sewaktu dgnnya..kalo ada gak yg suka girls or boys sama tempat blajar or kerje tu..simpan perasaan tu,x yah nk luahkn InsyaAllah korang x akn mudah bosan sbb he/she x tahu perasaan org yg dier minat giler tu.Kalo psl yg dh berkahwin timbul rasa bosan dgn pasangan..baik jgn kawin dgn org tu..sbb tu adalah pilihan sendiri..perhubungan yg di ikat dgn ikatan suci x kan ada sifat bosan kalo takat gaduh comel tu semestinya ada dlm hubungan suami isteri,akn tetapi gaduh2 manja tulah yg mengeratkn lagi hubungan suami isteri ni..melainkn si suami n si isteri sememangnya jenis yg gatal merenyam x leh nampak lelaki or perempuan yg hensem or cun sikit.

    BalasPadam
  108. Week 10
    OMG guess what? Tadi masa aku pergi ke cafe untuk beli makanan, aku terlanggar awek junior yang comel. Pergh, cair beb tengok pipi gebu dia.
    ( kirenye laki ni nk pompuan yng cntik jelh cmtu? sebbtu die ,c, chipsmore? dpt yng ctik je nk2 memng hidung belang. hohoho)

    BalasPadam
  109. setujuuuuuuuu gile dgn mar k!!!! aku penah mengalaminya..SETUJU 101%%%%

    BalasPadam
  110. auh..lelaki..

    paling sadis aku dengar bila pakwe kawan aku mintak break ngan dia sebab tak serasi..

    2 thun bercinta in the end xserasi? seminggu pas tu kapel ngan org lain yg lg cntik plak..benci aku lelaki hidung belang ni..grrrr..xpa2..ingat je..KARMA ada.

    http://aida4eva.blogspot.com

    BalasPadam
  111. http://cume-aku-tau-sape-aku.blogspot.com

    BalasPadam
  112. Assalamualaikum,

    sedikit perkongsian .
    takdir ada dua.
    yang boleh diubah dan yang tidak boleh diubah.
    yang takbole diubah termasuklah JODOH.

    JODOH SUDAH DITETAPKAN DI LUH MAHFUZ,

    yang hanye boleh ditukar atau di ubah adelah seperti,
    kite gagal dalam peperiksaan.
    tapi kite boleh ubah dgn care berusaha bersungguh sungguh.

    wallahualam,

    apa apapun, takperlulah risau pasal sama da ianya boleh diubah ataupon tidak .yang penting , untuk mendapatkan yang solehah jadilah soleh dulu dan vice versa.


    * ;-) hanya sekadar perkongsian daripada apa yang saye belajar dan baca. terima kasih. peace no war

    BalasPadam
  113. ye maaf.
    dan ade sedikit penambahan daripada komen saya pasal jodoh tak boleh ubah tadi.

    saya ada baca satu artikel, dari www.iluvislam.com

    "
    Jodoh?

    Masih tidak yakin dengan janji Allah.?
    Di dalam kuliah, seorang ustaz menerangkan bahawa qada' bermaksud perkara yang akan berlaku dan qadar perkara yang telah ditetapkan sejak azali . qada' terbahagi kepada dua iaitu qada' muallaf iaitu yang akan berubah manakala qada' mubra adalah perkara yang telah ditetapkan sejak azali yang merangkumi jodoh, ajal, rezeki dan beberapa perkara lagi.
    Bukankah Jodoh itu telah ditetapkan oleh-Nya?"

    harap mr K bole publish pasal ni di blog mrK takut-takut ade yang salah faham ttg jodoh.

    BalasPadam
  114. hahhaa,...terasa bab i love u byk2 kali..hahaha..oke pas nih diam

    BalasPadam
  115. thanks share topik2 mcm nie..ak suker sgt..
    cumer part pempuan tu ader yang ak setuju...ade yg x..
    ak ader tulis kat blog after ak bace entry nie..nak share2 la ngan korang sumer :)

    http://nia-shengallol.blogspot.com/2011/06/re-knape-lelaki-mudah-bosan-chipsmore.html

    BalasPadam
  116. aku taktau kenapa aku bca entry kau ni 2 kali..haha!btw,semoga kau dikurniakan dengan jodoh yang baik!*doakan aku jugak ya..^_^

    BalasPadam
  117. Cool!
    It makes sense..
    Sebab tuh elakkan bercinta, kenal2 terus kawen..
    Sebab bercinta dengan bukan mahram dengan bercinta dengan suami/isteri sendiri lain..
    Bercinta tanpa nikah macam takde matlamat, end up boring taley lebih2..
    Dah kahwin, boring2 boleh buat cara lain, aktiviti lain :)

    PojiePooh; Hanya Satu...

    BalasPadam
  118. Well, aku tak tahu cara untuk surpass comfort zone. Tapi antara sebab seseorang gagal dalam comfort zone adalah:
    Bosan
    Tak excited seperti masa mengurat dulu-dulu.
    Terlampau banyak membuat dosa.
    Too much "I love you" maybe. Have you ever heard this?..

    Saya nak Buat entry pasal kenapa ada manusia chipsmore ni :P hehe

    BalasPadam
  119. emh...ya ka smuanya ni betul. Emhh, mdak smua lelaki rasa macam ni..kdang2 pompuan yang telebih2 nak di manja sangat..kalo mau di katakan tu sehari jer mungkin tak per, ni mcm nak hari2..mcm lelaki ni tak der kerja len plak.. nak ngusah tu memang la kena caring dulu kan..sam juga dengan belajar...kena berusaha lebih masa belajar..bila dah berjaya dan dapat kerja yang baik tu dah di kira dapat habuannya... pompuan pun slalu jer bagi mindset yang tak betul kepada lelaki, kata lelaki cepat bosan, tapi pompuan pena tgk diri mereka tak dulu yang slalu jer bagi tekanan dengan lelaki..haiya...

    BalasPadam
  120. been there,done taht..at first..sweet sngt...pkul 2 3 pg pown snggup x tido sbb nk gyut..then..x smpai 1 tahun...bila tnya how serious he is dgan relationship nieyh..sng2 dia jwab.da bg more effort..tp x rsa apa..so its the end..bab2 uat dosa 2 x kowt..sbb nk jmpa ssah..n i still jga tata susila sbgai seorg perempuan muslim

    BalasPadam
  121. Bismillahirrahmanirrahim.
    Saya suka idea2 khairul...
    keep it up...
    just polish sikit la the grammar:P
    always looking forward,
    thanks for the great ideas!
    (Cloud Dudette)

    BalasPadam
  122. thats why lah haku malas nak kapel2 and bagi muka kat laki2 nih...bila dah dapat, cari yang len plaks...ha3..~~~
    pelik2 jer~~

    BalasPadam
  123. almost been there, done that and going over that! aha! masa mula2 aku jugak yg jual mahal. tp mahal yang berpatutan la. sbb aku pn lambat nk suka org. jatuh hati lagi la jauh. hehe. jd aku memperkenalkan konsep "kita partner" instead of in relationship. kalau dia rasa tak seronok, dia can go. and same goes with me. sort of besfren+lover. it went well actually. tapi semuanya gelap bila aku sudah jatuh hati. haha. yes we went through week 1-week 10. dan akhirnya aku yang amik inisiatif. mcm mana aku CUBA get over that? well senang je. tunggu sampai time dia susah. HAHA. sebab bila susah, u'll only remember ur besfren kan? so lepas meluahkan semuanya, we try to build things up again. n for now, things are going on pretty good. bagus jugak dah melalui benda ni. belajar dr kesilapan. n u'll know how to win the game in the end. HEHE

    BalasPadam
  124. well bro, you need to highlight one more thing,

    “jika anak Adam itu berpacaran sebelum waktunya, maka setengah dari kebahagiaannya setelah menikah nanti akan dicabut oleh Allah.”

    and jodoh itu tidak boleh ditukar. orangnya dah ditetapkan. cuma waktu berjumpanya yg boleh berubah. barangkali kita dah pernah jumpa. barangkali belum. barangkali takkan berjumpanya dan insyaAllah berjumpa di syurga nanti.

    BalasPadam
  125. mr k ni umo brape? sejak dulu lg sy tertanya2

    BalasPadam
  126. pd saya r/ship yg ada pasang surut adalh r/ship yg x matang.slh satu @ dua2 pihak masih lg dlm pringkat nk bseronok, enjoy....

    r/ship yg matang adalh hubungan yg kukuh.solid tidak bgoncang. msg2 dah tahu erti tggjwb, erti sabar, erti mberi & mnerima dll.

    prkhwinan bkn utk seronok2. kalo utk enjoy shj,prkhwinan itu akn mudah hancur bila dilanda badai.

    sekian.

    BalasPadam
  127. haha....for me...that girl kenelah tau lelaki tu serius ke or just suka suka je.... and bab comfort zone tu..i think the best is both parties should start to appreciate each other. kadang2 kita lalai sebab lupa nak appreciate orang. and kalau satu dunia ni lelaki yang usha perempuan, aku yang perempuan pula selalu usha lelaki.kekekekeek terbaliknye dunie

    BalasPadam
  128. nice entry about mr.chipsmore! i sllu jmpe laki mcm ni. haha tp afta bce ur entry ni. i pkr, move on jela. better focus kat study je dlu. huhu

    BalasPadam
  129. aku benci betol ngan laki yang curang nih.. sometimes terfikir, ok jgk kn kalu pompuan plak curang.. asyik laki jer..

    huhu.. tp 2 org lain la.. aku tetap akan jaga hubungan aku anugrah terindah dr Allah untukku.. Oopss.. terjiwang plak..

    BalasPadam
  130. wow.. macam real jer bro..;p

    tapikan ini realiti tau.. aku pernah alami perkara mcm ni sebijik.. tapi dalam situasi yang berlainan la, after graduated gitu.. akupun bajet cool macam pompuan tu (perasan jap) tapi last2 aku plak tertanya2, apa salah aku tetiba jer mamat ni mcm xnk langsung ckp ngan aku... kalau masa mula2 lelaki la paling excited kot... then, bila kita da suka, dia akan hilang mcm chipsmore..

    pengalaman betul.. sejak dari tu, aku mula fobia kot nak kenal lelaki..;(

    dan yang paling sedih, xlama lepas tu dia kawin.. WTH!!! padahal, masa mula-mula aku suruh dia terus terang lepas nmpk dia mula menjauhkan diri, sama ada dia da ada perempuan lain ker??? dia cakap NO la... ok fine... tup tup dia kawin..

    bagi aku itu mungkin bkn jodoh aku.. aku x kisah.. tapi sbg seorang perempuan, mmg sakit la bila ditipu mcm tu...

    Mr. K, lelaki mmg suka tipu pompuan ker????

    BalasPadam
  131. absolutely right..dah banyak kali alami situasi mcm ni even not exactly the same...haish..waktu nak, bukan main lagi usaha ek, dah bosan tinggal macam tu je...

    BalasPadam
  132. haha..aku(perempuan) penah kena sebijik mcm ni...grmla jugk..tp nk buat mcmne kn..huhu
    so skrng ni aku buat balik mcmtu kt lelaki..haha:D jaht x?

    BalasPadam
  133. cinta chipsmore ni hanye berlandaskn paras rupa n fizikal smate2..sbb 2 cinta mudah hilang bile jumpe prmpuan yg lgi cntik...susah juge jdi prmpuan cantik..cinta mudah dtg n pergi... biasenye cinta yg dtg kt prmpuan yg kurng dri segi prs rupa tula cinta yg sejati...ksimpulannye pada yg terase diri 2 cntik berhati2lah..n pade yg biase2 saje bersyukurlah:)

    BalasPadam
  134. sebab tu aku lagi suka kalau bercinta lepas kahwin... dan aku tak suka kalau lelaki jatuh cinta kerana rupa... hahaha!!~

    BalasPadam
  135. TERBAEKKK...
    i really like this post..
    LIKE!!!!!
    thanks to admin..

    BalasPadam
  136. hai! dropping by to read ur entries...
    cool!nice one...

    and i did make one entry based on personal thought..just my opinion..
    basically i agreed to what you're saying... feel free to drop by and read it ;)

    http://yusrinilyana.blogspot.com/2011/07/dont-stop-believing.html

    BalasPadam
  137. now i know..thanks utk post yg jujur ni..

    BalasPadam
  138. besh la,, nak share bole tak..? :)

    BalasPadam
  139. tak payah bercinta kalau tak bersedia nk beri komitmen . komitmen dan rase tanggungjwb tuh yg penting. :)

    BalasPadam
  140. sgt betol la. klaw da xde feeling, ckp rayu cmne skali pn xde makne da. tpi kira ok lgi putus cmtu dari go on relationship just atas dasar SIMPATI. pergh.. mmg xbley bla tang tu. yg pmpn lak dok pening pale knape ley jdi cmtu. asyik pk yg dia ada wat salah pape ke. salah cakap? salah layan? xabis2 blame diri sndiri. padahal...

    BalasPadam
  141. tula lumrah hidup...pompuan terlalu perasan....laki kurg sgt perasan

    BalasPadam
  142. owh... I see. so this is how it works. takut pulak tiba2 tak memasal. tp bukan semua kan lelaki yg mcm tuu. serram ni. =p

    BalasPadam
  143. suka part "Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padany.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu siapa jodoh kita.”

    BalasPadam
  144. hmm...it happens to me..mule2 je die ok..2 bulan lpas tu die snyap cm tu je..da la die duk Singapore..aku lak duk Malaysia..mmg tk pena jmpe..lagi la tmbah sedeh,aku dpt tau die mnipu aku..byk sgt die tipu aku.aku harap sgt die sedar ape yg die buat and mnyesal sbb buang pompuan yg syg die.. *sori la jiwang sket..Allah je yang tau mcm mne prasaan pompuan naif mcm aku dipermainkn/dibuang..

    BalasPadam
  145. aku bercinta bagai nak rak 5 tahun tp akhirnya aku kawin dgn bdk sekolah lama aku.dia pnh minat kt aku tp aku xsuke dia sbb dia player.last2 aku kawin juga dgn player ni.aku bcinta dgn player ni lps kawin jela.terbaekk! haha

    BalasPadam
  146. hehe nice article ...

    BalasPadam
  147. So,klo lelaki tu dah bosan atau graf keterujaan dia tu dah menurun..what should we the girls do?hurm..Mungkin ktorang ptot tinggal kan the guys dulu before the guys tinggalkan ktorang.I mean sebelum the guys buat derk dgn the girls..y don't the girls yg buat derk dgn the boys dlu?baru the boys nh tau nak appreciate kita.

    BalasPadam
  148. Nyawa.

    BTW, jawapan utk entry lelaki chipsmlore ni ada dlm buku John Gray: Men are From Mars, Women are From Venus.

    Enjoy. :)

    BalasPadam
  149. i like dis entry.. :D
    MANTAP kot...!

    BalasPadam
  150. yesss...sy setuju tu..nape llaki sblm dpt..hamboihhh...kemain lg..dah dpt wat xtau lak..klu kita nk lps,tau lak takot..ape sbnarnye dlm kepala dorang ekk..

    BalasPadam
  151. hmm..susa btol nk cari org btol2 ikhlas ngn kite =='


    #btw. blog ney superB ! :D

    BalasPadam
  152. merepek , maaf cakap.perempuan dan lelaki sama je , kalau bosan tetap bosan la.kalau dah jumpa true love.masing2 akan fokus dan berubah lebih baik.ko nie khairul dah x pernah kahwin , ada awek x? takde pengalaman jangan ulas.aku boleh tgk sekilas lalu je laki tue seorang yg baik dan x baik.aku x pernah stay in relationship yang buat aku rasa cam sial.thats all.THE MAIN CONCEPT IS , both kena give and takes , not one give and other takes.its not enough.contoh , kalau korang rasa seronok dipujuk dan dipuji , other partner pun harapkan yang sama.zaman sekarang , banyak cara nak romantikkan hubungan.bukan sekadar i love u je.byk cara , alasan bosan hanyalah bila kita dah jumpa somebody else.otherwise make it work.sebab tue teknik nak mencari jenis lelaki/perempuan yang boleh stay in relationship perlu ada

    BalasPadam
  153. Its better both man n woman never get married n fall in love..it just hurting.:'(

    BalasPadam
  154. Mr.K sy bru je jumps blog ni and semue entry ni Sgt best .. sy x pernah bgi tau sy minat kt dia tp kawan2 tau

    BalasPadam
  155. Mane blh cmtu huhhhh xadil

    BalasPadam
  156. i suka ayat kalau suka seseorang jangan beritahu dia... mengadulah pada Allah... situasi i pula, i xpernah beritahu si dia, i hanya berdoa ... chipsmore tetap ada...sekejap mesej and after 2- 3 weeks mesej balik (i biasa buat si dia mesej dulu). Kalau ikutkan dah 7 bulan kami begini...jarang jumpa tapi he keep contact me even jarang mesej... Bagi perempuan how long nak tunggu kan.... Kekadang kita as perempuan kurang faham, dia anggap kita ni siapa sebenarnya.... bagi pendapat u, apa i perlu buat tuk tahu isi hati dia ni

    BalasPadam
  157. Ucapan I luv u bukan untuk suka2... Saya mmg x ucap masa time cinta2... Bila dah kawin baru kami ucapkan. Tapi Bukan selalu sebab hilang manisnya nanti. Begitu juga erkataan sayang. Jangan selalu digunakan. Perkataan sayang adalah ucapan terakhir saya dgr dari arwah suami.. Dan masih segar dalam ingatan.
    Al-fatihah buat suami tercinta yang telah kembali ke rahmatullah pada tanggal 3/2/2014.

    BalasPadam
  158. Ko ni lelaki ker pompuan sbb dua2 betul....haha

    BalasPadam
  159. Hahaha.lawak plak baca blog mr.khairul, pas aku solat sbuh tetibe tfkir ex aku.die yg breakkan aku die yg ckp kite jadi kwn.die yg unfren aku kat fb cm aku yg pedajal die.so aku google kenapa die unfren pas break.hahaha.junpe lah blog nie.mr.k ko ckp bosan sbb jmpe ari2..aku duduk jauh ngan die.xjumpe ari2 pun.cal n msg je.tapi xtahu r bende jadi.pas setahun dua sweet.tiga empat berantam bergaduh.lima enam tahun bru masuk fasa memahami n acceptance.then die tgal aku.smpai skrg xtahu mane silap aku.yg paling best smpai skrg aku xleh lupa die.xleh gak trima laki lain dlm hdup aku.mls dh nk bcinta cintun.ppuan mslah die cpt attach.tue lah aku doa sllu jgn bg ht aku lekat kat sesape yg bkn utk aku.sakit beb..pas 6 tahun ko blh ckp nk jadi kawan.kalu 6 bulan leh trima.ape2 pun..aku hrap ex aku hepi n bjaya dunia akhirat.dpt ppuan better dri aku.jgn jumpe ngan aku agi..aku tkut aku ngis jumpe ko.even 2 thun dh blalu..hnya tuhan je tmpat aku cite.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.