Sabtu, 31 Julai 2010

Fitrah Lelaki Untuk Mencintai Lebih Dari Seorang Gadis.

Assalamualaikum

 Click to enlarge.

Sumber

Boleh percaya tak? Atau lelaki memang gatal? Heh.

Contohnya tadi. Baru je tadi. Aku naik kereta follow kawan aku yang naik motor. Masa kat simpang tiga, dia belok kiri. Then masa dia belok kiri, ada awek dari kanan naik motor masuk. Bila awek tu masuk je, terus member aku tu brek sebab nak usha awek yang bawak motor tu. Well, buruk kan perangai dia. Tapi agak boleh di maafkan la sebab awek tu memang cun. Pakai baju putih, seluar hitam, motor warna merah.

Berbalik kepada poll, apa pendapat anda pasal poll di atas? Adakah poll dia atas bias? Aku rasalah kan, lelaki memang gatal, tapi tak segatal perempuan. Tapi lelaki selalu je di kaitkan dengan curang kan. Aku rasa lelaki di mark sebagai suka curang sebab bila lelaki pasang lain, dia dok cerita kat orang. Sibuk dok cerita yang dia ada dua tiga awek cun. So orang tahu. Perempuan pula, bila dah pasang lain, mesti senyap-senyap. Bak kata orang, pandai makan, pandai simpan.

Conclusion; perempuan lagi gatal doe.


26 Comments:

CIK FAYYAD berkata...

memang sama je laki ke perempuan ke..memang suka pasang ramai. tapi kalau perempuan buat benda tu BEFORE kahwin saje. biasanya. cuma lelaki ni lepas dah kawin pun sibuk cari lain. kalau mampu takpe. ni kadang-kadnag perasan mampu. memang la lelaki berhak pasang 4. boleh.silakan. asalkan adil.

jawapan : a, b, a
aku pun belum kawin. nanti dah kawin jawapan brubah kot. hahaha

addinshah15 berkata...

1. Apakah tindakan terbaik untuk seorang lelaki menceritakan kepada anda mengenai kecurangan/niat berpoligami dia? Adakah anda mengharapkan:
d. Lelaki itu menulis surat menyatakan hasrat hati dia ingin bermadu kasih dengan perempuan lain. "Ke hadapan adindaku yang dicintai, sebelum abang terlanjur, apa kata adinda benarkan abang berkahwin / bercinta lagi seorang?"

2. Jika lelaki itu tidak dapat menerima yang anda tidak rela dimadu/diduakan, apakah tindakan yang perlu dilakukannya untuk memulihkan keadaan? Adakah lebih baik pada anda jika;
c. Lelaki itu mengundurkan diri dan boleh pergi mati dengan kekasih baru dia.

3. Jika anda perempuan, apakah cara yang lebih baik untuk anda tahu mengenai kecurangan pasangan anda?
a. Lelaki itu beritahu secara ikhlas.

liyana berkata...

hmm..kn lbih baik trus trg...sng..

ken berkata...

men will always be men =)

Mimi Saidi berkata...

weh, yg bwh tu ak setuju. jantan nk maen kecoh je..tgk pompuan, cm ko kata la pndai mkn pndai simpan..

btw..jgn lupa tgk epilog syurga cinta.fiza, yg ko angau tu eroin ya..
^_^

Kimmy berkata...

Hahah.. gelak2.. selalu tengok lelaki naik motor pastu brek semata-mata nak usha awek.. hais~~

Tanpa Nama berkata...

babiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kau






;P

lassiegewdix berkata...

yup !
akui perempuan mmg gatai .
lgpun mereka ade 9 nafsu .
jadi tak mustahil mereka cmgitu .
lagipun perempuan skg lagi ramai dari lelaki .
persaingan sengit .
tak gatal tak jadi oke ?
HAHAHA

noor afzan berkata...

mana de?
bagi saya sama sahaja lelaki dengan perempuan.
sama sahaja gatalnya.

tapi lelaki lebih suka tunjuk.
sebab tu lelaki buleh kawen ramai.
dorang ada ability tuk suka lebih dari seorang perempuan.

Gadis.. berkata...

lelaki dgn perempuan sama2 gatal...:-(

Abby<333 berkata...

oi nmpknye ade unsur bias di sini..ZzZzz
haha tp x ramai la prpuan gatal

peace~

Kasih nur azie berkata...

fitrah seorang isteri : ingin dimiliki oleh seorang suami. SETIA.

fitrah seorang suami : ingin memiliki lebih dari seorang isteri. DURJANA.

beloglala~ berkata...

jgn kutuk pompuan
gua emosi~

Jard The Great berkata...

aku bantah! =p

.s.o.f.i.a. berkata...

pompuan bukan gatai.... dia nak dikasihi, dan dibelai selalu. kalau pasangan dia sebok kasih dan belai orang lain, dia carik la kasih dan belaian laki lain.... he he.... ooopps!

myra arshad (: berkata...

perempuan lagi gatal?
eehh. laki lagi gatal kot. thats the real conclusion ;p

Mr K berkata...

@Lassie - Akhirnya, ada gak yang mengaku ;)

♥cutebabygirl♥ berkata...

sy tak! sy pmpuan yg setia~ :)
tp x dinafikan, mmg ramai pmpuan psang byk.
jgn kate yg cun je, yg x cun pn leh jd player!!!

Tanpa Nama berkata...

Lelaki memang gatal..lg2 yg dh ada pasangan tak kira yg dh bertunang mahupun suami org.Sampai skrg ini insan yg ku kenal walaupun dh putus kegatalan dia dh sampai ke tahap gaban..tak guna bergelar ustad kalau hati kotor bergelumang maksiat.ustad2 xde masa nk surf website xxxx ni tp lain pd ustad sekor ni..ape nk jd,insaflah wahai ustad sg petani.

yunyun berkata...

Pnh kena. Tis boy mngaku single,then bila kantoi nak dua2 plk. Gatal kan? I just persetankan ia..huh. X pnh terpikir lak laki or gal lebih gatal, sama kut..hati n nsfu msg2 lorr...=O

Tanpa Nama berkata...

its not the main subject to blame on whether male or female. i totally disagree with u if u said that pempuan lg gatal. we shouldnt judge by the sexes but, if judge individually,yes its the correct one!please dont be bias. TQ:)

LaDy_aFieFa berkata...

hohoho...
laki lg2 gatal~

Mi Ss KaLeKaLe berkata...

mesti la ! bukan mcm lelaki , dah pakai buang . takde adab .. haha

Insan berkata...

Salam buat semua, rasa nya tidak elok jika kita memperkatakan hal-hal begini.
kerana fitrah seorang perempuan itu adalah besar berbeza dengan fitrah seorang lelaki.
Pernahkah kita terfikir mengapa perempuan boleh melahirkan? Itu adalah kelebihannya.Mengapa Syurga dibawah telapak kaki ibu? Mengapa pula lelaki boleh bernikah lebih dari satu? Mengapa lelaki yang mewalikan atau mengimamkan? Semua persoalan ini hendaklah kita selalu merujuk kembali kepada Al-Quran & Hadith. Jangan la kita menuduh sesama manusia.
Belajar dan kajilah fitrah kejadian diri. Jika kita perempuan kaji lah fitrah bagaimana fitrahnya seorang perempuan dalam islam. Serta hak & kelebihan perempuan dalam islam. Apakah asal kejadian dan bagaimana seorang perempuan itu fitrahnya didalam agama.
Jika kita lelaki belajar lah mengenai fitrah sebagai lelaki serta kelebihan dan kekurangan. Dari yang demikian kita boleh mengawal kelemahan serta kekurangan yang ada dalam diri kita manusia.
Jangan kita sewenang-wenang nyer mengatakan orang itu gatal baik lelaki mahupun wanita.
Kita kena tahu bahawa nabi junjungan kita juga ber isteri lebih dari satu. Dan baginda juga seorang lelaki. Jika kita tidak suka tidak apa tapi janganlah kita berkata hina.
Begitu juga siti Aishah r.a berkahwin diusia yang muda. Dan dia adalah seorang perempuan juga.
Oleh itu setiap kejadian itu ada kelebihan dan kekurangan nya, hanya Allah swt yang serba sempurna.
Pada saya tidak baik kita mengatakan siapa yang lagi gatal. Yang lebih baik kita sama-sama muhasabah diri.
sekian maaf jika ada tersilap kata dari saya. Segala yang baik datang nya dari Allah swt dan yang buruk itu datang dari diri saya sendiri. Wallahualam.

faiz zaini berkata...

entry ni buat ak gelak terkehel kehel ..
hahaha
btoll btol , perempuan ni lau menipu , pandai benor cover nye

fahana_ann berkata...

setuju dengan Insan
my abah still mengurat pmpuan kat tepi jalan wlopon my mak kat sebelah dia.. sajer2 tanpa niat dimaafkan.. sajer2, ada niat, tapi datk buat pun dimaafkan..hakhak..kalau tak saje2, tak de niat, tapi terbuat tu kena siasat la..tak saje2 ada niat, dan buat..huhu..yg ni macam sedihle..

Disclaimer

This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any type of graphic forms that are posted on this blog are indexed from other sites and they are just for personal purpose only.

For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.

Light 18sx contents.

All related names mentioned are totally fiction and got nothing to do with your and my life.
 
Powered by Blogger