Khamis, 15 Julai 2010

Dengar Cerita Minyak Naik Malam Ni.

Assalamualaikum



Sabtu ni, aku dah nak balik Melaka. Minyak biasanya dalam rm50. Tapi Pian nak tumpang sekali. Tambah berat dia, minyak dalam rm120 kot. So kita 'kating-kating' lah Pian kan. Well, tu baru harga normal. Belum lagi kalau dah naik malam ni. Duh.

Tapi, aku tak tau lah mana datangnya isu ni. Tup tup, orang kata minyak naik. Entah mana sumber pun tak tahu. Tak boleh blah tu, ada yang kata naik 20 sen. Ada pulak yang kata naik 30sen. 20-30sen tu banyak doe.

So, betul ke minyak naik? Atau hanya kabar angin dan reka cerita yang macam biasa yang selalu orang Malaysia amalkan?


7 ulasan:

  1. KU DAH ISI MINYAK PENUH TADI! :d

    BalasPadam
  2. salam,
    nak bertahu je....minyak naik 5 sen je..

    BalasPadam
  3. even 5sen pun banyakkkk okk~!.. =.='

    BalasPadam
  4. nek 5sen.~ dgr kt pum station td T.T ngis kot. mmg drpd jrg kuo truz ta kuo r den pasni. T___T

    BalasPadam
  5. Hahaha3 setahu aku la mnyak cume naik 5 sen jek...tp 5 sen pon berhrga kan bro....mesti penuh jek Petronas kat rumah aku...haha3

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.