Rabu, 22 Disember 2010

Troll : Kenapa Perempuan Menangis

Assalamualaikum


Dulu, masa muda-muda dulu. Masa aku hingusan macam korang sekarang, aku selalu pergi ke tadika. Tadika tu macam kat dalam kampung sikit biasalah I kan orang kampung tak macam korang orang-orang bandar mengada-ngada.

Rutin hariannya aku di tadika; sebelum rehat, belajar benda-benda kenali jarum jam dan selepas rehat, belajar ABC. Time tu, aku paling susah nak ingat dengan huruf N. Aku boleh hafal semua turutan huruf, tapi mesti tertinggal dengan huruf N. Cara aku atasi masalah ni adalah dengan mengingat seorang mak we (Awek) ni. Nama dia Ann. Tapi cara cikgu tu sebut bunyik macam N. Tak tau lah kot-kot cikgu tu poyo ke apa nak berslang-slang di tadika. So, dari situ, aku kenal awek tu.

Ann ni manja gila. Sikit-sikit nangis. Sikit-sikit nangis. Tak dapat makan, nangis. Tak ada tempat nak letak selipar, nangis. Tak reti baca waktu jam, nangis. Tak dapat cari buku nota, nangis. Sembelit sampaikan 'cake' tak keluar pun nangis. Suka sangat nangis. Dia tu, bila nangis, hingus mesti keluar meleleh-leleh dari hidung dia. Dah meleleh-leleh tu bukannya reti nak lap, tapi di biar je terus masuk dalam mulut. Aku tengok pun pelik dia nangis gaya macam tu. Macam perempuan.

So, pada suatu hari dia tak henti-henti nangis sebab berebut lego dengan aku. Memandangkan aku dah fedup gila dengan si Ann tu, aku pun pergi lah ke kelas sebelah dan tanya cikgu kelas sebelah. (Aku tanya cikgu kelas sebelah sebab cikgu kelas sebelah tu lelaki.)

"Sir, why the hell awek tu asyik menangis?" Aku tanya.

Cikgu tu actually ambil masa yang agak lama untuk terangkan kat aku. Mungkin dia pun tak tahu sangat pasal makhluk yang complicated ni. Then, aku ingat lagi yang kemudiannya cikgu tu cakap "Mr K, susah nak terangkan pasal ni. Sebab... kalau nak tahu, perempuan memang suka menangis. Kalau di ikutkan, tanpa sebab pun perempuan boleh nangis. Apa pun, bila awak besar nanti, awak akan tahu". So dari situ, aku set kan di mind aku. Perempuan, memang suka menangis tanpa sebab. Tapi.....

Tapi, segalanya berubah bila aku masuk darjah 6.

Masa aku masuk darjah 6, kat sekolah tu ada buat satu program jual pampers. Pampers untuk baby kata cikgu-cikgu aku. Tapi yang hairannya, hanya student perempuan je yang boleh pergi program tu. Apa ingat kaum lelaki ni tak reti tukar pampers baby ke? Kaum lelaki bukan sahaja mahir membuat anak, malah, pandai mendidik. Abang K misalnya.

So, masa semua kaum gedik-gedik tu pergi join program tu, aku pun bersama kaum-kaum baik, pemurah, baik hati dan setia (kaum lelaki) pun berborak lah. First, kiteorang berborak pasal pampers. Kemudia topik perbualan beralih ke couple. Then beralih ke kahwin. Then beralih ke malam pertama. Dan aku ingat lagi point yang paling penting dalam perbincangan tu adalah, 'perempuan memangis di malam pertama'. Itu kata si tukang pencerita. Aku pernah cuba tanya dia pasal malam pertama. Tetapi, dia hanya pegang bahu kiri aku dengan tangan kanan dia sambil squeeze dengan eratnya dan berkata "Bila besar nanti, kau akan tau..."


So, bila aku dah masuk ke tingkatan 3 (which is dah besar), aku dah tahu apa yang di maksudkan perempuan menangis di malam pertama. Yeah, aku sendiri melihat dengan biji mata aku sendiri bagaimana a comel girl falls for a boy sambil nangis-nangis. Yeah, malam pertama selepas putus cinta. That girl, menangis macam orang gila. Sikit-sikit nangis. Sikit-sikit nangis. Padahal couple baru je satu bulan. Tapi nangis macam nak rak. Macam lah orang lain tak pernah putus cinta. Lagi pun...Couple? Cinta? Alah, penting sangat ke couple-couple ni? Penting sangat ke love-love-eww-eww ni? Tak payah susah-susah nak couple. Buang masa je semua tu. Semua tu bullshit. (Ayat orang tak ada awek).

So, bagi menghuraikan masalah complicated ni perihal kaum complicated tu tentang this complicated issue, aku pun berjumpa yang pakar. Yes, yang pakar. Even aku dikurniakan dengan keperibadian yang menyenangkan dan perwatakan yang memikat hati, hati yang setia untuk seorang gadis dan jiwa raga yang suci (oh, so terharu I), still, aku perlukan pakar. So, aku pun jumpa lah si pakar ni. Si pakar ni, perangai dia ada bau-bau Afyy sikit. Cute umpama perempuan. Ganas umpama lelaki. Manis umpama gadis. Three in one. Perfect 'composite composition'.

Oh, si pakar tu, bernama Ain. Bukan Aina. Tapi Ain. Ain ni cakap "Perempuan adalah makhluk yang paling kental, tetapi memiliki organ yang amat fragile dan kecil." At first place, bila dia sebut "Perempuan ada organ yang kecil", aku ingatkan dia bercakap pasal brain (Ya otak adalah organ). Tapi rupa-rupanya dia bercakap pasal heart. HEHEHE.

Then dia sambung lagi "Hati perempuan banyak keluarkan kasih sayang, tetapi tak boleh menampung banyak kesengsaraan sebab ianya fragile. Bagi menghalang hati itu pecah berkecai, air mata akan mengalir." Aku angguk-angguk faham. Padahal aku tak apa faham pun. Hati mudah pecah lah. Organ kecil lah apa lah. Cakap je la perempuan suka nangis. Kan mudah.

Dan, bila aku menjejek di tingkatan 5 which is tahun di mana usia aku dah cukup dewasa untuk kahwin dan membuat perkara-perkara keji, aku pun sekali lagi bertemu dengan sebab-kenapa-perempuan-suka-menangis.


Ianya bermula dengan pagi yang hening. Dalam pukul sepuluh. Aku sebagai seorang pengawas yang berkaliber tinggi pun pergi la ronda-ronda kawasan sekolah. Padahal waktu tu belum rehat. Saja je nak ponteng kelas. Masa tengah jalan tu, aku ada nampak seorang perempuan ni menjerit-jerit kat lelaki. Lelaki tu relax je pandnag perempuan tu dengan muka slamber. Tiba-tiba perempuan tu hilang kawalan lalu start memukul lelaki tu di bahu. Dia pukul-pukul sambil nangis-nangis. Ya, dia pukul orang, tapi dia yang menangis. WHAT THE HELL IS THAT? APASAL DIA PUKUL ORANG TETAPI DIA YANG NANGIS?. Terpekik terlolong perempuan tu menangis sambil pukul lelaki tu. Dia nangis lebih-lebih tapi lelaki tu steady je tak buat apa-apa. Well, lelaki, biasalah. *Angkat kening double jerk*

So, aku pun duduk di birai kelas sambil memikirkan tentang peristiwa yang baru aku saksikan. Sungguh aneh peristiwa itu. Tak dapat aku tafsirkan mengikut fahaman aku. Lalu, aku duduk untuk memikirkannya. Aku berfikir balik tentang peristiwa lepas-lepas. Pasal couple, pasal malam pertama pasal itu dah ini. Tetapi, semuanya amat bercanggah dengan apa yang aku faham dan apa yang aku lihat. Tapi, semua masalah aku itu terjawab bila aku teringat balik apa kata-kata guru tadika aku.

Ya. So, betullah kata-kata guru tadika aku ; "Perempuan... tanpa sebab pun boleh nangis."




116 ulasan:

  1. yup. perempuan mmg sgt fragile. tapi kalau pengkid macam mana pulak?

    BalasPadam
  2. ada perempuan yang "cengeng", ye mr.k, itu lah perempuan yang boleh menangis tanpa sebab, asal terharu, kena cuit sikit, nangis. boleh terbawa-bawa sampai besar, beranak pinak. jangan pelik.

    dan, TAK SALAH jadi cengeng. boleh jadi kesayangan ramai jejaka.

    tapi ada perempuan yang kental semangat sebab ada hidup yang mengajarnya untuk jadi begitu. yang ni, gasaklah banyak mana pun, air mata dia boleh jadi lebih mahal dariapda lelaki. kau jangan heran.

    dan jenis yang ni, dia tak akan tunjuk air mata dia pada orang yang buat dia luka. semangat dia, boleh kalah amuk hang jebat di tanah melaka.

    BalasPadam
  3. pukul org x pnah plk nk nangis tapi kalo tgk cter sdih tuh..menitik jgkla---kantoi plk

    BalasPadam
  4. =,=
    ape ntah...
    the point is hati prempuan lagi lembut n fragile...
    wpun org ckp "prempuan nangis tanpa sebab" at least prempuan dicipta lagi kuat dalamannya..
    that's why org prempuan je yg kena mengandung + beranak + period bla3...

    well, it's ur perspective kan...
    nvm laa...

    BalasPadam
  5. " kening double-jerk ! xD " Hlovate


    wahh . kalau lelaki yang menangis ? +_+

    BalasPadam
  6. dah start dah kutuk perempuan balik. haha nice one bro

    BalasPadam
  7. aq perempuan gak...tp xreti nangis...

    BalasPadam
  8. hahahaa best best...
    jawapan pade persoalan ko perempuan ni hati dia sensitif. mudah tersentuh

    (:

    BalasPadam
  9. you have a pretty good journey in your life. that's good. I wish I was you. HAHA.

    BalasPadam
  10. yup2..
    hati pompan ni lembut..
    sbb tu snang ngis..

    ~btw, ayat *Angkat kening double jerk* cam kenal je..
    bace karya hlovate ye..??
    kantoi...
    haha

    gurau je..
    jgn amek ati, Mr.k..

    BalasPadam
  11. yep. pompuan tengah ketawa ketawa pun boleh nanges..mungkin perempuan/wanita/gadis/ibu mertua/nenek dan yang berkenaan bce post anda ni juga sedang menangis.. :P

    BalasPadam
  12. budak darjah 6 boleh cakap pasal perempuan menangis bila malam pertama?
    wow!

    BalasPadam
  13. sebetulnya pompuan ini sensitif, terlalu mudah teremosi dan terlalu mudah untuk berfikir bukan-bukan aka negatif. sebab tu mudah je nangis.
    hoho~

    BalasPadam
  14. hahaa.. bukan tnpa sebab, tp sebab yang laki tak paham~ ;p

    BalasPadam
  15. ahaaa , hati wanita fragile :)

    betul la tu kot . hehe . wanita hatinya lembut . cewaahh . hehex

    terkini : DARAH GEMURUH
    KENAPA ?
    Apa itu PISANG ?

    BalasPadam
  16. betullah tu mr k. nanti kau ada awek, jawapan kau mesti macam tu jugak.

    BalasPadam
  17. hahaha..kelakar la part yang..

    "APASAL DIA PUKUL ORANG TETAPI DIA YANG NANGIS?"

    aku kecik2 klu pukul adik laki aku cmtuh jugak..pukul dia tnpa henti lg2 kat bhgn muka tapi dlm msa yg sma nangis bagai nak rak..br besh..hahaha

    BalasPadam
  18. perempuan yang menangis dekat tadika tu mengada2 okay,
    btw hati perempuan memang diciptakan lembut lah.tu lah maksud fragile tu.bukan setakat senang menangis je.tapi senang menyayangi jugak~

    BalasPadam
  19. wakakaka..entry poyo yang thumbs up! -tasnim-

    BalasPadam
  20. alah.. mcm la lelaki x pernah menangis.. cuba cuit sikit bahagian dalam hati lelaki, confirm berair mata dan hidung...tunduk malu konon nak cover takot orang nampak airmata.. ada plak tu yang siap genggam penumbuk lagi konon mcm tengah berazam selepas kecewa.tapi apa dia? aha..korang boleh tgk laki nangis lepas program motivasi kt skolah yg contentnya menyentuh hal ibubapa..kalo laki tak nangis time tu memang ada ciri2 anak yang tak nak insaf lah..

    BalasPadam
  21. sokong!!!
    pompuan mmg bole nanges tanpa sebab

    BalasPadam
  22. semua ni lumrah bagi seorang perempuan la.
    tapi laki pon ada jgak. x nak tunjok je, dalam bilik kemain nangisnya..

    BalasPadam
  23. well..gurl memangla kuat nnges..hati tisu..hehe..kadang-kadang kata orang air mata prmpuan la buat lelaki kalah,..haha..tp ramai jg i jumpa llki yang jnis hati tisu jg,,haha

    BalasPadam
  24. Nice entry Mr K
    Some of the point tu mmg ada logiknya bila difikir-fikirkan kembali.hehe.
    Tapi bila menangis mmg boleh release tension. Kalau tak caya cuba:P

    BalasPadam
  25. tentang gadis menangis, menarik.
    yeah, kadang kadang air mata tibe2 sahaja mengalir tak twu kenapa.

    perempuan mmg suke menangis sebab dengan menangis sahaja dapat melepaskan pew yang tak dapat di tahan.

    lelaki memang memendam dan misteri sebab itw payah untuk mengenali lelaki tapi sikap lelaki kadang kadang kebanyakan nyer memang adw same nyer.

    mencari lelaki dan perempuan yang berbeza dari yang laen memang payah. haha.

    sebab itwlah jugak, perempuan lemah dan lelaki kuat.

    i think, i want share kat my bloggie hee. tapi tak semua kowt hanya sedikit sahaja mungkin. haha.

    boleh kan?

    BalasPadam
  26. amboi... suke giler kutuk girlss ye... xpe.. kitaorang fragile pown sbb kitaorang dh bg byk kasih syg..(pd org yg baik le..) hati pompuan ni sensitive..walau die tomboy camne pown.. die tetap akan menangis kerana die xtahan disakiti.. kalo x nanges boleh gila mr.k oii... u mau ke nanti bini u tu gile?? haha... erk. geli kowt setia?? boleh caye ke?

    BalasPadam
  27. bro..walau sy pompuan sy pon tak phm nape pompuan suka nanges...kena buat research lebih ni bro..dah buat nt sy gtaw nape popmuan suke nangis...hohoho

    BalasPadam
  28. bro..walau sy pompuan sy pon tak phm nape pompuan suka nanges...kena buat research lebih ni bro..dah buat nt sy gtaw nape popmuan suke nangis...hohoho

    BalasPadam
  29. ha2..br arini baca ur blog..kwn yg cdgkn..so funny,informative..

    BalasPadam
  30. Adakah anda lebih suka perempuan yang berhati beku macam ais batu kat Kutub Utara tu? Sekali-kala nangis tu, biasa la... membersihkan protein2 yg terkumpul kat mata...

    Lagipun, saya percaya ada juga lelaki yang menangis tapi dalam diam je. =). Entah2, Mr K pun salah sorang daripada golongan ini?

    BalasPadam
  31. aarghh!! aku konpius jap baca ni. grrrr..

    BalasPadam
  32. perempuan mmg ska ngis..
    sbb ape perempuan ngis???
    sbb lelaki....wlaupn ak x ska sbb 2...huhuhuhuhuu
    bkn smue prempuan ska mengis..krana laki 2 tgglkn dia....tp prempuan 2 ngis sbb dia rse bodohh knal laki cham 2...sng crte jgn bercinta klu x nk d'lukai...ulallalala~ :)

    NSD~

    BalasPadam
  33. aah pompuan nages tnpa sbb..
    e.g. aku menanges guling2 ni bce entry ko.
    hehe.
    eh kecik2 dulu cikgu da pggl ko Mr K ke? musykil2.

    BalasPadam
  34. angkat kening double jerk <-- pengaruh Hlovate kah?? hehehe

    BalasPadam
  35. me as perempuan. setuju yang amat perempuan menangis tanpa sebab bcoz i did that almost all the time. :p

    BalasPadam
  36. hu7,
    pompuan nanges sebab nak release tension.
    kaum kau kalau tension boleh belasah orang.boleh buli adik2 pompuan.boleh salahkan tiang lampu
    tp,pompuan ni punye cara lepaskan tensen gentle sket.biaselah.pompuan.

    BalasPadam
  37. entri ni macam sindir i je..
    huhuhu..
    : (

    BalasPadam
  38. sorryyyy, saya copy ayat ni boleh? "Hati perempuan banyak keluarkan kasih sayang, tetapi tak boleh menampung banyak kesengsaraan sebab ianya fragile. Bagi menghalang hati itu pecah berkecai, air mata akan mengalir."

    BalasPadam
  39. yup..mmg girl suka nangis..aku kutuk2 gak girl nangis..tapi masalh nyer aku baru sedar aku akn nangis if nak release tensen..=_='

    BalasPadam
  40. haha..macam2..nice entri bout u..klaka pon ada...

    BalasPadam
  41. waaa~ sedapnye ckp pmpn cm2.. x stuju! x stuju!

    BalasPadam
  42. haha.
    kau ni encik K.
    agaknya kalau kau dah start bencintan esok baru la kau betul betul tahu kenapa perempuan ni suka menangis.
    haha. haish.

    BalasPadam
  43. Haih, apalah nak jadi. *gelengkepala*

    BalasPadam
  44. salam to all EW-EW boys and cute girls... mmg ftrahnya kaum hawa ni berhati lembut...sePENGKID mana pn beliau..jauh disudut hatinya ttp terknci satu sdut ke'woman'an dia..
    so...according to ur story yang hang p tgk pmpuan duk pukul2 si EW_EW tu, ntah2 laki tu men2kan si cutie tu..who knows..sume org ade point of view..bgantung lah pd org tu..."fragile??"..nope...hati wanita bukan kaca yang fragile but bersih dan suci...tak tahan degn kotorn yang melekat...

    so.."menangis" tu mmg ftrah..mngkn gak popuan tu nangis sbb nak bersihkan mata beliau..knknkn?..:_P..
    (*_*)...
    salam beb~

    BalasPadam
  45. -Q- biarlah girls nk nangispun.mrK ni sibuk je lah.*rolling eyes*...yg penting i tau, lelaki takut if girls nangis sbb dia. n ianya sgt klakar. sbb boleh nampak lelaki tu tgh cuak.ah ha ha~ and and i suke tgk muka diorg time tu.comel je.

    BalasPadam
  46. teringat mase kecik i was among the toughest girl alive = boyish. tapi bile makin besar, jiwa makin jadi keperempuanan. maka terkeluar la sifat sememeh ituh.

    some girls menanges bukan sebab sedey sbb putus cinta semate2. sebab x reti marah org pon boleh bawak nanges.

    menanges sbb marah, berdebar, gembira, terkejut, takut, rindu. tu cara kaum hawa ekspresikan perasaan dorang. since sifat ni opposite dengan kaum adam, i find it unique. :)

    BalasPadam
  47. aku pompan dan aku susah nanges . amacam? haha :D

    BalasPadam
  48. @Wafa - Pengkid la comel.

    @Nur - Eeeeee

    @Aanz - Panas ke cik adik? HIHI

    @Nooraiman - Bukan mengutuk, tapi menyakat.

    @Zati - Hlovate is good.

    @Syakira - Tektik tak nak kasi orang serang balas eh?

    @Fina - Tak pernah jadi for me ;(

    @Nadiah & Nini- Sure.

    @Red Heart - Eh, mesti la. Kelas pertama punya setia ni tau.

    @Sakinah - Welcome to the club.

    @H - Eh eh mana ada mana ada.

    @Sena - HAHA

    @Joe - Yup.

    @Amoi - PERASAN. Tak ada kena mengena dengan you. You nangis, I gelak je. Haha

    BalasPadam
  49. *Angkat kening double jerk*~
    gaya HLOVATE..
    suke :)

    BalasPadam
  50. Respek la dekat mr. K! Sebab kecik2 hormon testosteron sudah meningkat tahap petala kelapan. Cerita malam pertama pun sekolah rendah sudah pandai layan. Huahuahua


    Entri terbaru

    BalasPadam
  51. @Anony 12:51 - Oh ye ke. Actualy, aku takut gila bila a girl menangis bila tengah cakap / call aku. Rasa mcm tak tahu nak cakap apa -,-

    BalasPadam
  52. perempuan-
    menangis kerana hati wanita mudah tersentuh dan sangat lembut. Well, girlsss.

    lelaki-
    susah menangis kerana ego yang sangat tinggi. well, boysss.

    BalasPadam
  53. ak yg pompuan ni seyes susah gile nk nanges..but kezen ak yg laki tu cengeng nk mati..dh lah suka mrajuk...ak siap gelakkn dy ag tu..so..?

    BalasPadam
  54. mcm mane lelaki yg ego simpan sedey tu lame2? hurmm mcm mne lelaki yg se-stedy dye.. laz2 lentok dgn pmpuan? gaahhh durjana2 HAHA =___=

    anyway, girls~ yg nanges2 ni beremosi lembut! ngehh laki ape paham? tarapapa tarapaham ... ;p

    BalasPadam
  55. haha rasa kelaka plak entry ni,,
    hoho tp kene kawal juga,,jgn bazirkan air mata kerana bende yg mmg xpatut ditangisi

    BalasPadam
  56. menangis tu senjata wanita sebenarnye. senjata yang paling tajam..

    BalasPadam
  57. pompuan ska nangis. ok. lau tak suka pompuan nanges, jgn kawen an pompuan la bro..sng...hahahahaha

    BalasPadam
  58. u know wat MR. K..gurl yg menagis sambil meleleh2 hingus tnpa reti nk lap smpai msuk ke dlm mulut is cute.. :) ..

    perempuan menangis bersebab..tanpa sebab jua mungkin sebab feeling tu nk dtg..lgpn bila menangis rasa puas...

    BalasPadam
  59. aku pon pelik apsal kawan2 perempuan cepat nangis sebab aku tak macam tu...aku pon takut n tak taw nak wat pe if kawan2 perempuan aku nangis...AKU PON TAK FAHAM!

    BalasPadam
  60. "Perempuan... tanpa sebab pun boleh nangis"..
    etu je conclusion y u dpt..??
    hahahahahaaa~

    BalasPadam
  61. aku susah nak nanges.xtau la nape..asal nak kuar je airmata tu,mesti dia masuk balik.so mmg aku x mampu nak melakonkan babak2 dramatik yg menyentuh ati stiap insan yg memandang la..

    slalunya aku tido jer klu ada prob..tp dah tua2 ni,aku dah beralih arah dgn mbebel sorg2 xder org yg phm apa yg aku bebelkan.pilihan terakhir,diamkan diri smbil tyg muka ketat.tapi nanges mmg tak ahh..

    nak gak feeling2 pompuan lemah gemalai yg sket2 berhingus sretttt sretttt pastu ada pkwe dtg pujuk..euww2..

    BalasPadam
  62. menangis tanpa sebab...mgkin bOleh diterima akal mgkin jugak tidak erm...tp bg aku la menangis tu kadang2 leh jd terapi apa???.. so x slh pe klau menangis atlist bleh kurangkan tahap "ketensiOnan" ngEE~~~

    BalasPadam
  63. ad sstgh perempuan nangis sbb dia tak dapat tahan rasa marah yg membuak dlm diri. bukan semua orang jenis outspoken kalau marah terus lepas. nangs, sebb taknak tunjuk rasa marah. mungkin lelaki fikir perempuan ni cengeng or apa2 jela tp bg permpuan ni that's the best supaya tak mengeluarkn kata-kata kesat yg memalukan diri sendiri.

    BalasPadam
  64. tak semua perempuan :) haha :p

    BalasPadam
  65. woman do cry for no reason. hati fragile kan..

    BalasPadam
  66. well mr. k..nk bwat cmne lg..da mmg hakikatnya pompuan ni sng nanges..we r very sensitiv ya..u man kena la phm..tp klu minah2 gediks yg gediks3 ngan pakwe dye cm yg ko cite 2 mmg xpatowt r..pukul org laen..nanges sendiri..pelik10000x...(tp bukan sume pompuan taw.agk2 sket mr.k)...

    BalasPadam
  67. Salam,

    Ye.. perempuan menangis,tp lelaki pon menangis jgk.. tanpa air mata waktu bertaubat.. sgt rugi..
    ape kate mr.k ckp psal knpe
    Allah jd kn air mata plak.. haha, *Angkat kening double jerk*.. XD

    BalasPadam
  68. guys will always be able to make girls cry, if a girl can make a guy cry, she must really somthing to him.

    BalasPadam
  69. perempuan banyak emosi.

    -N

    BalasPadam
  70. HAHA NICE TROLL.

    Perempuan memang gedik. Suka menangis lepas tu nak suruh orang pujuk. :p

    Banyak betul girls komen tak puas hati. Cute.

    BalasPadam
  71. saya tetapkan dalam hati saya yang sehari kalau tak menangis, saya rasa hati saya kotor..saya rasa hati saya keras..tapi tentulah, menangis hanyalah untuk Dia yang menciptakan.
    ~hannahzad

    BalasPadam
  72. Perempuan nangis comel sangat. Tapi yang cengeng tu menyampah la pulak. Huu

    BalasPadam
  73. menangis itu sesuatu perkara untuk perempuan yg terlalu banyak menanggung kesedihan dlm hati. lelaki ni kuat. terlalu byk masalah, dia leh lepaskan dengan pukulan. perempuan ni lemah, menangis sahaja yg mampu.

    dan kalau suatu hari ko dh kawin nnti, dan istri ko menangis, cara paling baik untuk menenangkannya hanyalah dengan memeluk dia erat sambil berkata, "it's ok, i'm here"

    BalasPadam
  74. "Perempuan... tanpa sebab pun boleh nangis."

    opsss...

    BalasPadam
  75. Hahaha... ramai gila awek x puas hati.. aku plak jenis susah nak menangis.. nak mnangis sbb x leyh nak mnangis pun x boleyh jgak... haha terbelit jari mnaip..

    tpi kdg2 tu ada gak sebak2 skit bila tgk crita2 yg brkenaan friendship atau family... klu psal love2.. nak sebak2 tu mmg xleyh lgsung.. pelik gak la.. ngeh3

    BalasPadam
  76. perempuan nangis - comel
    lelaki nangis - mintak penampar

    BalasPadam
  77. macam ler ko x pernah nages, nages tu satu keperluan

    BalasPadam
  78. nice bro nice. gua suka entry mcm ni hehe. lpas ney bwat la entry psal laki ngis plak hehhe

    BalasPadam
  79. betul kata cikgu tadika anda itu..hehe..

    BalasPadam
  80. nangis arr bagus..bleh cuci habuk2 kat mata.. :)

    BalasPadam
  81. esh....prmpuan nanges bkn xde sbb...prmpuan memiliki hati yg sensitif..bila dye nanges dye ade satu seribu sbb yg membuatkan si lelaki ni sampai pening nak phm kenapa sang gadis ni menanges..contohnya...si lelaki ni mintak break gn prmpuan tu...maybe prmpuan tu marah sbb laki tu break dgn dye...dan dye nangis sbb dye still syg lelaki tu...kan byk sbb tu..hehe...kwn sy pernah ckp..."lelaki ni ibarat lampu laser,prmpuan ni ibarat lampu suluh"...maksudnye prmpuan memikirkan sesuatu tu dgn byk cabang...lelaki fikiran dye satu cabang je...(kalo xphm,phm2 kan sendiri) :)

    BalasPadam
  82. dude, entry ni khas nak fight kau punya statement. Haha

    http://azrarahman.blogspot.com/2010/12/blogger-lelaki-cenderung-menulis.html

    kau tengok lah kalau kau free.

    choww.

    faith,
    www.azrarahman.blogspot.com
    -Azra Rahman-

    BalasPadam
  83. Quote from these girls..

    -----------------------

    aanz said...
    =,=
    ape ntah...
    the point is hati prempuan lagi lembut n fragile...
    wpun org ckp "prempuan nangis tanpa sebab" at least prempuan dicipta lagi kuat dalamannya..
    that's why org prempuan je yg kena mengandung + beranak + period bla3...

    well, it's ur perspective kan...
    nvm laa...

    ------------------------

    HIDAYAAH said...
    alah.. mcm la lelaki x pernah menangis.. cuba cuit sikit bahagian dalam hati lelaki, confirm berair mata dan hidung...tunduk malu konon nak cover takot orang nampak airmata.. ada plak tu yang siap genggam penumbuk lagi konon mcm tengah berazam selepas kecewa.tapi apa dia? aha..korang boleh tgk laki nangis lepas program motivasi kt skolah yg contentnya menyentuh hal ibubapa..kalo laki tak nangis time tu memang ada ciri2 anak yang tak nak insaf lah..

    ------------------------

    Nunu Nurul said...
    well..gurl memangla kuat nnges..hati tisu..hehe..kadang-kadang kata orang air mata prmpuan la buat lelaki kalah,..haha..tp ramai jg i jumpa llki yang jnis hati tisu jg,,haha

    ------------------------

    Couldn't agree more~~ tu je. :D

    BalasPadam
  84. wow! nice entry!
    hehehe..
    pompuan sensitif kot..
    aku yang pompuan pun tak phm..hahahha
    ni kan budak laki nak paham..
    tapi seyes kalau pompuan datang nak sedih..mmg gile2 sedih la pompuan..termasuk aku..
    hahahha..
    so jgn buat pompuan sedih..tak larat oh..

    eh cane laki sedih lak ea?
    buat2 macho je la kan ..huhuhu

    BalasPadam
  85. lelaki kalo menangis dlm hati......

    BalasPadam
  86. utk komen yg ke 100...aku nak cakap..aku rase perempuan complicated...

    kau rasa??

    kau pernah dengar org ckp...

    lelaki dikata hebat kalau boleh tahan kemarahan..perempuan dikata hebat kalau boleh tahan airmata...

    ni quote ni aku reka sendiri...

    sekian mr.K..=)

    BalasPadam
  87. ah cisssss....

    aku ingat auto approve komen2 kau..

    cisss..memalukan je...isk

    BalasPadam
  88. x dpt la nak jadi yg ke 100 ye dak?
    hehe

    BalasPadam
  89. nangis : taktik kotor bile kantoi wat salah

    also tentang jiwa ppuan : http://otakkuotaku.blogspot.com/2010/12/entri-seorang-pemalas-women-dont-mess.html

    BalasPadam
  90. bila bahagia, xde dahlaa nangis3. hehe. senyum sokmo. =D

    BalasPadam
  91. sori aku terkutuk ko dlm blog aku..sket je

    BalasPadam
  92. well perempuan mmg terkenal dgn isu menangis..hati kami sgt rapuh ye mr K.. Sumtimes sy pon tiba2 menangis and i have no reason for that..

    BalasPadam
  93. hahahahaaaaa....
    ble bce..bce dan bce..
    huuuuuuuu....
    bengong je ayt trakhir..
    so the answer..
    perempuan..mmg ska mnangis tnpa sbb..
    hek3...ye kot...

    BalasPadam
  94. mr k.. perempuan ngis sbb nak cuci mate lah.. haha..

    BalasPadam
  95. Saat Kuciptakan
    wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama. Kuciptakan bahunya,
    agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga
    bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi
    yang sedang tertidur.

    Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan dan mengeluarkan
    bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali ia menerima cerca dari
    anaknya itu. Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap
    bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

    Kepada wanita, Kuberikan kesabaran untuk merawat keluarganya walau
    letih, walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.

    Kuberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai
    semua anaknya dalam kondisi dan situasi apapun. Walau acapkali
    anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula
    yang akan memberikan kehangatan pada bayi-bayi yang mengantuk
    menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat
    didekap dengan lembut olehnya.

    Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui
    masa-masa sulit dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukannya
    tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak
    terkoyak.


    Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan
    pengertian dan menyadarkan bahwa suami yang baik adalah yang tak
    pernah melukai istrinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu
    akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar
    tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.


    Dan akhirnya Kuberikan ia air mata agar dapat mencurahkan

    perasaannya. Inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita, agar dapat
    digunakan bila pun ia inginkan. Hanya inilah kelemahan yang
    dimiliki wanita, walaupun sebenarnya air mata ini adalah air mata
    kehidupan".

    BalasPadam
  96. kaum gedik-gedik ? nasib baik saya bukan perempuan. saya wanita .

    BalasPadam
  97. ye ke? ntahlaa tak taw betul ke tak..

    CR tak suka menangis dkat skul...

    Tapi, mngakulah pnah mngis kat skul.. 2 3 kali kowt spnjang 16 thun hidup nie.. mse skul rndah sekali jee.. hehe..

    smpaikan kawan2 kte, spnjang bersama CR dr skul rndah ke skul mngah, Tak pernah nampak CR mngis (mse tu CR mngis sbb takut mata jdik buta..)

    CR pown bru terpkir pasal tu.. hahaha...

    *kat rumah standardlah mngis kan.. hee~*

    BalasPadam
  98. aku nanges sebab kau tak layan aku mr.k! -.-

    BalasPadam
  99. ye..pempuan mmg cpt nngis..ati ktorg ney..halus sgt..sgt2..sgt2..:)

    BalasPadam
  100. buat gelak ja ... haha tp kt ujung2 'pompuan nangis tnp sebab..' aiyoo... ingat ada explanation best nye ... haha btw nice! ~.^v

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.