Khamis, 16 Disember 2010

Kenapa Perempuan Suka Suami Orang.

Assalamualaikum



Hello hello hello. Hari ni, agak bosan lah. Main dota pun bosan. Tidur pun bosan. Tengok tivi pun bosan. Semua bosan. Cuma tunggu masa untuk baca novel je sebab baru tadi novel [Tunas] (Hlovate) sampai ke rumah. Ingat boleh terus baca, tepi tengok-tengok adik-adik perempuan aku berebut nak baca. Masing-masing pasang muncung bila novel kena buat lari. So, memandangkan I adalah abang yang baik, maka dengan itu, I kasi lah dieorang baca dulu. Biasalah, abang yang baik. Ehem.

So, berbalik kepada tajuk kita pada hari ni; Why the hell perempuan suka kacau rumah tangga (suami) orang yang dah berkahwin? Okay fine. Actually, aku rasa tajuknya lagi bagus kalau Kenapa Ada Orang Ke-3 Dalam Rumah Tangga.

Eh wait, yang Abang K ni nak cakap pasal kahwin-kawan apa hal? Isteri tak ada, awek tak ada tapi nak cakap pasal kahwin? Ah, aku tak kira. Ianya adalah merupakan satu persediaan sebelum aku kahwin. Well, semenjak dua menjak ni, aku asyik termimpi yang aku jumpa ular. Kata orang tua-tua, kalau mimpi jumpa ular maksudnya ada orang nak meminang. So, sebab itulah aku prepare myself.

Nevermind. Lupakan. Apa pun, senang cerita kalau kita google dengan keyword "Suami orang", mesti akan bersangkut paut dengan "perempuan suka kacau suami orang". Tak percaya, boleh search sendiri. So, the issue is; WHY? Kenapa banyak sangat isu orang ke-3 dalam rumah tangga?

Adakah perempuan yang salah sebab kacau suami orang? Ataupun lelaki yang salah sebab dah kahwin, tapi still nak menggal?

Mari kita lihat;

Si Makcik Itu Janda.


Kalau korang tengok drama-drama bersiri tipikal melayu. Asal ada si Janda yang berdressup maut je dalam kampung, mesti semua isteri dalam kampung tu tak akan senang duduk. Agak-agak korang kenapa? Ya, janda adalah lebih banyak pengalaman berbanding si anak dara. Pengalaman macam mana tu? NO. Aku tau apa otak kuning korang fikirkan. Its not about seks semata-mata. Tapi perlakuan, layanan dan kegedikkan. Aku pernah terbaca yang penangan janda adalah lebih kaw berbanding anak dara. So kenapa si janda suka kacau suami orang?

First, yeah they are good at sex since dieorang pakar makan jamu, lama makan garam dan sebagainya. Tak seperti, si anak 'dara' yang tak berminat pun nak makan jamu even dah dua tahun berkahwin. Yang 10 tahun 'kahwin', tetapi baru 1 tahun nikah tu jangan tanya ah pasal jamu. Sure tak sentuh.

Second, pasal layanan. Yang dah berpengalaman kahwin ni, tak ada nya merajuk terpekik terlolong sambil jerit "Hantar I rumah mak I. Hantar I rumah mak I" bila bergaduh. Dia yang nak lari balik kampung, dia pulak suruh orang hantar. Eish. Tak ada adab langsung. Mostly janda, bila aku 'tanya' orang tertentu, dia pandai untuk bergaduh. Dia tahu bila dia nak mengalah. Dia juga boleh kawal suami dia dan suami dia boleh kawal dia. Ada match bak kata orang. Tapi kalau anak 'dara', sikit-sikit nak ikut cakap dia. Tak matang langsung. Ehem.


Dah kahwin = kewangan stabil = secure.


Girls zaman sekarang sedar diri. Dia tahu yang dia tu bergetah, dan ada assets yang besar. Dia tahu pila dia jalan je di tengah orang ramai, dia boleh rasa ada sticker tertulis 'HOT STUFF' kat dahinya. So, dia pun berfikir "Im hot, Im sexy, Im fabulous. I should be rich." Ya, rich. Rich dengan duit orang lain. Orang muda pun ramai yang kata-kaya. Nak-nak anak datuk. Tapi kenapa still nak yang berkahwin? Ya, sebab yang berkahwin, mostly boleh terus ajak berkahwin dan ada pengalamn memberi komitment terhadap seseorang. So, secure. Kalau dengan anak-anak ikan, tidak secure. Sebabnya, anak ikan lagi suka berfoya-foya dari berkahwin dan buat komitment. Anak ikan biasanya tak nak habiskan usia remaja dengan perkahwinan. Kan?

OI PEREMPUAN, BANYAK LAGI JANTAN LAIN, APASAL JANTAN AKU GAK KAU NAK KEBAS?
Well, the issue is.... Really? Betul ke banyak lelaki lain kat luar sana yang single dan menepati ciri-ciri Prince Charming berkuda putih yang korang idam-idamkan?

Well, the higher the number of production (quantity), the lower its value. Dan bila ianya datang kepada bilangan lelaki yang semakin menurun, nilainya akan automatik menaik. So, kalau selepas ni, ada lagi girl-girl yang mintak hantaran berpuluh-puluh ribu, si lelaki jangan kuatir untuk mereka. Sound je dia bersama mak dia yang nak jual anak tu. Lelaki punya lah on demand sekarang, dia sibuk lak nak naik harga. Tak pandai nak berurus niaga anak langsung. Lelaki tak nak kahwin, mula lah di salahkan lelaki.

Makin tua, makin handsome.


Tahu kah korang, yang lelaki berjambang lagi hot dari lelaki tak ada janggut? *Terasa*. Dan semakin tua, makin bergaya? Semakin di minati? Semakin macho? Semakin matang? Contohnya, Robert De Nero. Horatio Caine (David Caruso) dan macam-macam lagi lah. Bak kata orang, lelaki, makin lama makin beharga. Perempuan makin lama makin... erm... errrr... antik. Lagi pun, men's life start at 40 kan?

Sama juga macam di kolej. Market lelaki vs market perempuan. Semakin senior si lelaki, semakin tinggi market. Semakin senior si perempuan, semakin kurang market nya. Kan?

Dan, perempuan amat-amat tertarik dengan lelaki yang matang. Even lelaki tu huduh, tak handsome dan muka pelik serta tua, tetapi kejantangan dan kematangan lelaki memang akan buat perempuan tertawan. Tu yang huduh and tak handsome. Kalau yang handsome dan macho?, haaa. Memang cair lah. Di tambah pula, agak susah nak cari lelaki yang matang dan single. Masing-masing kahwin pada umur 25-35 tahun.


Lelaki nak makan luar.



Point ni, adalah paing banyak kat dalam forum-forum online. Kalau pergi mana-mana je, point ni mesti ada. Why lelaki makan luar?
  1. Bosan tengok muka isteri yang sama setiap hari. Semua sukakan Ais Krim Chocolate. Tapi kadang-kadang, nak juga rasa Ais Krim Vanila kan?
  2. Kasih sayang lelaki terlampau banyak. Seorang perempuan tak cukup.

So, apa kata forum? Keperbagaian dalam rutin seharian! Ya. Jangan lah balik-balik buat benda sama. Tak ada kepelbagaian langsung dalam rumah tangga. Sebab itu lah aku pernah cakap, kalau korang boleh rasa romantik bersama suami / bakal suami tanpa berborak dan berkata-kata, maksudnya korang memang akan susah bosan antara satu sama lain. Kiranya macam korang pergi dating, then baring sambil pandang langit malam tanpa cakap apa-apa pun. Then sekali sekala jeling ke pasangan. Then sekali sekala gelak-gelak. Kan sweet tu. Hais. Korang ni tak romantik lah.

Lelaki yang dah kahwin tahu nak kasi 'pandangan membara'.
Ini lagi satu salah lelaki. Lelaki bila dah kahwin, dia automatik tahu cara nak tackle, layan dan belai si gadis. Si gadis pula, punya lah naif dan lurus, terus cair. Lelaki yang dah berkahwin, amat jauh bezanya dengan lelaki yang belum kahwin. Seseorang yang dah kahwin, biasanya ada sifat sabar yang tinggi. Sifat matang yang kental dan pandai memberi pandangan serta nasihat yang amat lain. Which is, tak ada kat lelaki muda-muda. Sebab itu ramai wanita terpikat.

Idayu (bukan nama sebenar), 23, mahu masyarakat tahu bahawa tidak semua gadis yang berkawan dengan suami orang itu dianggap pengikis dan perampas.

“Saya bukan gadis yang lemah lembut dan mempunyai ciri-ciri kewanitaan seperti yang lelaki harapkan sebagai teman hidup. Sikap saya amat kasar dan tidak tahu menjaga adab sopan apabila di khalayak. Tapi sebaik bekerja di syarikat ini saya mula berubah dan punya keyakinan untuk menjadi wanita sejati,’’ katanya.

Lima bulan setelah bekerja di sebuah syarikat korporat di Petaling Jaya, kata Idayu, seorang lelaki dikenali sebagai J cuba mendekatinya.

“Pada permulaannya, J selalu datang ke syarikat saya untuk berurusan dengan pegawai atasan kami. Setiap kali dia berkunjung ke pejabat saya kami hanya berpandangan dan saling melempar senyum.

“Selama tiga bulan itu juga saya merasakan ada perubahan pada diri saya. Hati dan perasaan saya menjadi tidak keruan setiap kali terpandang wajahnya.

“Keinginan untuk berkenalan dengannya semakin hebat. Risik punya risik, saya mendapat khabar J sudah berkahwin dan mempunyai empat orang anak.

“Menariknya pula, J sering bertanya tentang saya kepada para pegawai atasan. Rupanya saya tidak bertepuk sebelah tangan, dia juga suka kepada saya dan ingin berkenalan.

“Dengan bantuan kawan-kawan, J akhirnya dapat menghubungi saya. Mulanya kami hanya mengirim mesej. Selepas itu telefon bertanya khabar. Mungkin Kak Nor bertanya kenapa saya melayannya?

“Jawapannya mudah saja. Saya sunyi sebab tidak ada kawan lelaki. Layanan dia terhadap saya membuka hati saya untuk terus berhubung dengannya,’’ tambah Idayu.

“Perkenalan itu memberi saya harapan bahawa J baik orangnya. Dia tidak mengambil kesempatan ke atas saya. Selalu dia bercerita tentang keletah anak-anaknya apabila kami berbual di telefon. Dia juga pandai menjaga hati saya, tidak menyakiti perasaan saya, walaupun saya selalu buat perangai. Dia cukup tabah dan sabar. Yang paling penting dia pandai buat saya ketawa. Saya bahagia bila dapat mendengar celotehnya. Itu kelebihan yang dimiliki J,’’ ujar Idayu berterus terang.

Namun kata Idayu, jangan salah sangka J tidak pernah memberi kemewahan, malah tidak pernah mengucapkan selamat ulang tahun kepadanya.

“Kami juga tidak pernah keluar berdua. Hanya berpandangan di pejabat, telefon dan bertanya khabar,’’ jelas Idayu.

Tambah Idayu, dia ingin tegaskan bahawa bukan semua gadis muda yang berkawan dengan suami orang itu ingin mengikis.

“Seperti saya, sekadar ingin menumpang kasih. Tidak lebih daripada itu. Belum terniat untuk mengahwininya sehingga ke saat ini. Ada masa, saya rasa bersalah pada isteri dan anak-anaknya. Tetapi saya akui semakin hari hati saya semakin sayang kepadanya. Saya cuba tinggalkan dia dan cari yang lain tetapi lelaki-lelaki bujang di luar sana tidak menghargai saya.

“Mereka tipu dan cuba kikis duit saya, itu lebih menyakitkan hati. Sedangkan bersama J, dia terlalu menjaga hati saya. Dia percayakan saya, malah dia benarkan saya berkawan dengan orang lain yang sesuai untuk saya. Hubungannya itu turut diketahui oleh ibu,’’ kata Idayu.

“Saya tidak pernah berselindung apa-apa daripada ibu malah ibu juga pernah berbual dengan J menerusi telefon. Ibu juga mengatakan J seorang yang baik. Tapi ibu mana yang inginkan anak gadisnya berkawan dengan suami orang, tapi ibu nampak bahagia di mata saya apabila J menelefon mungkin sebab saya satu-satunya anak gadis ibu. Walau marah dia terpaksa telan.

“Kak Nor, saya sebenarnya serba salah. Sama ada hendak tinggalkan J atau meneruskan hubungan dengannya. Apa yang perlu saya lakukan? Saya betul-betul menyayangi dia tetapi setakat ini belum terfikir untuk berkahwin dengannya.

“Adakah saya perosak rumah tangga orang? Saya sendiri tidak tahu macam mana boleh berkawan rapat dengan J. Tolonglah saya selesaikan masalah ini Kak Nor?’’

Oh, Kak Nor tu bukan aku okay. Ini aku ambil dari utusan.

Lelaki saja je nak test market.
Ini aku agak tergelak bila baca di sebuah forum. Actually, jangan lah kacau suami orang, sebab, lelaki ni saja je nak test market dieorang. Sebab ketika umur dieorang makin meningkat tua, mereka akan terfikir "Aku dah tua ke?", "Tenaga masih macam dulu-dulu ke?", "Agak-agak, market ada lagi tak?" atau dengan kata lain, own midlife crisis. Sebab bila dia tahu yang market dia masih tinggi, dia akan rasa secure.

***********

Actually, ada lagi point. Banyak lagi. Tapi, bairlah henti di sini dulu. Tunggu aku kahwin dulu. Baru layak cakap bab-bab dalam kelambu.

So, poligami dan orang ketiga, mostly, di hati perempuan akan berkata "Madu bagi lelaki. Hempedu bagi perempuan."

Well, siapa kata aku asyik mengata perempuan. Ni entry backup perempuan tau. See? Aku bukan sahaja abang yang baik. Malah, bakal suami yang bagus.

Aku rasa dah boleh kahwin.



101 ulasan:

  1. Heheh...lawak tul la mr K ni yet beneficial..:)

    BalasPadam
  2. xboleh blah tgk muka H dlm bentuk love..siap spark spark lg

    BalasPadam
  3. kakak aku sendiri menjadi madu orang. tapi, hubungan diorang retak skrg. dan dlm usaha nak cerai.

    dan ini merupakan adik beradik aku yg kedua yang bercerai. aku rasa sedikit trauma dgn perkahwinan. org takkan paham kenapa selagi bukan kau yg alami, siriusly.

    bila benda cmni terjadi kat family sendiri, memang buat aku takkan nak dengan suami orang. =.="
    cuba utk open mind tp susah nak terima.


    aku jd anon sbb aku xnak org kenal aku dan family aku mcm mana. cukup la sbg 1 pengalaman :)

    BalasPadam
  4. lelaki yg baik adalah utk wanita yg baik..dan begitulah sebaliknya..
    good entry...keep it up..

    BalasPadam
  5. Woahh..banyak betul wehh..serius!
    Tak boleh nak salahkan lelaki
    tak boleh nak salahkan janda
    tak boleh nak salahkan isteri
    tak boleh nak salahkan orang ke3
    Sebab...takdir.
    hurmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn kata takdir. Sume tu bole usha d elak kecuali Mati. Mntk doa pjg umur pon bole , inikn jodoh

      Padam
    2. Jgn kata takdir. Sume tu bole usha d elak kecuali Mati. Mntk doa pjg umur pon bole , inikn jodoh

      Padam
    3. Jgn kata takdir. Sume tu bole usha d elak kecuali Mati. Mntk doa pjg umur pon bole , inikn jodoh

      Padam
  6. menarik entry ni...

    ak stuju sgt part laki nk test market n pompuan rasa lebih secure ;D

    BalasPadam
  7. mmg betol pn.laki dh bkawin mcm bajet nk test market.pengalaman k. sejak dr zaman skolah. entah napa muka sy ni lg jd tumpuan laki yg dh bkawin dr yg bujang.argh.pelik.ade sape2 leh bg jwpn? muka matang?erkk..tp sori, this type of laki, mmg tak ske.insyaAllah, laki bujang ttp jd pilihan..*hi!Mr.K(kenyit mata)*. most of laki gatai ni, sy pasan..laki yg below 10 years bkawin, anak masih kecik2..

    tips utk jauhkan diri drp laki yg sj test market (bujang/laki org)
    1. mulut manis..ckp indah2..senang sgt mulut nk bkenalan..paling x ske, nk bkenalan, tapi x bagi sdri no tepon. mtk org lain pas kan.
    2. nk kenal pasti laki yg dh bkawin, tgok punggung.sori.this is serious matter.x niat nk lucah.

    "cinta itu rasional"
    yg benar,
    comel gler

    BalasPadam
  8. some part sgt setuju..but some nope!
    never mind la kan..masing2 punya pandangan sendiri..
    anyway,best entri!=)

    BalasPadam
  9. Mr.K..org mimpi ular bukan petanda nk kawen la..tu namanya kena sihir..xtgk al kuliyyah ke?kahkah

    BalasPadam
  10. ok,aku suka giler entry ni..pandai ko pikir..mmg otak pompuan r ko ni.

    prinsip aku plak sng jer..klu skang aku kaco laki org,nnt x mustahil pompuan len kaco laki aku..kamon la..aku pun bkn cntik sgt..so saham terbaek utk kekal bahagia adelah JANGAN CARI PASAL IN THE FIRST PLACE.

    sbb tu bl pkwe aku diganggu pompuan len,aku mcm hangin sket..psl aku x kaco pkwe org laen pun..eh betul kah?hurmm..

    BalasPadam
  11. lastly nnt org tetap akan cakap, da jodoh. nak buat cmner? aiyoooo~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn kata takdir. Sume tu bole usha d elak kecuali Mati. Mntk doa pjg umur pon bole , inikn jodoh

      Padam
  12. suami org tak semestinya tua. haha!
    bila dah kawen,dia tau jaga hati, romantik, blablabla.
    ye,bofren saya suami org. adn it's not about money.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gembira nmpk kacau rmh tangga org. Bina kgembiraan ats airmata org lain..puii

      Padam
  13. "Bosan tengok muka isteri yang sama setiap hari. Semua sukakan Ais Krim Chocolate. Tapi kadang-kadang, nak juga rasa Ais Krim Vanila kan?" - giler sama dengan pengalaman aku dating laki orang. urmm...kejadah bini dah lahirkan anak susah payah, tolong jaga urusan rumah...bg alasan sampah mcm tuh...

    tips dia senang je, if kau nak jebakkan diri dengan laki orang, sila pertimbangkan perkara berikut:

    "Jika ditakdirkan aku bersuami dari klgn bujang, aku nak ke laki aku macam ni?" biasa tuhan akan balas perbuatn aniaya ni. katalah isteri dia rasa teraniaya dan doakan yg bukan2...lalu makbul? urmm...

    "If aku kahwin dengan dia, tak mustahil dia akan lakukan hal yang sama pada aku.." rujuk Madu 3 - P. Ramlee ;p

    "Kalau aku jadi bini dia, duit banyak habis kat aku. anak-anak dia macam mana? bini dia macam mana? masa dengan anak bini dia? kesian diorang..." rujuk dialog pertama.

    Dan yang terakhir, kenali isteri dan anak-anak dia. bila kau dah jumpa dan kenal family dia, dan mereka semua baik2...tentu kau tak sampai hati nak aniaya hidup wanita lain kan? kau pun wanita kan? tentu faham...

    So, kepada yang nak rampas laki orang tuh, bawak2 la istighfar. kecuali bini dia sendiri yang suruh kau kawen dengan laki dia ;p kehkehkeh...

    BalasPadam
  14. thx Kak Nor for the info!
    HAHA
    laki mmgla kdg2 tu..tak pernah bersyukur dgn apa yg ada..
    dh dpt nora nak fasha
    pas fasha meibi megan fox lak
    sntiasa nk upgrade je kje nye..

    BalasPadam
  15. part kau sebelahkan perempuan kecik je kalau nak dibandingkan part kau puji lelaki la mr.K.. =.="

    BalasPadam
  16. lelaki mmg suke perempuan matang and perempuan pon suke lelaki matang

    BalasPadam
  17. aku bukan sahaja abang yang baik. malah, bakal suami yang bagus...
    ...
    ...
    ...
    terbaik aaaa...kekekke..

    nice post anyway...n errr..maybe thanks..sbb backup wanita..(??)

    BalasPadam
  18. MR.K mcm ada harum nasi mnyak da nie..jd yg baik harus dsegerakan la..:)
    well, entry yg bguna 4 women! thx!

    BalasPadam
  19. auuuww ~ ni ase nak pegi pinang mr.K esok . hahahaha .

    eh'eh
    lassie rase boley terima lagi kalau kes gadis dengan suami orang .teruna dengan isteri orang pun suam2 kuku terima lahh kan. tapi agak tak boley terima atau senang cite "tak boleh blahhhh" kalau kes suami orang dengan isteri orang .
    ape kes pulak tu ?

    BalasPadam
  20. aku rasa,

    paling penting kena terima hakikat, atas sebb apa jua sekalipun perkahwinan itu berlaku adalah kerana sudah ditentukan oleh Allah. S.W.T.

    Siapalah kita untuk menilai. Perancangan Allah S.W.T adalah yang sebaik2nya..

    BalasPadam
  21. adoi.. tkot ah mcm ni dgn laki org.. Nnati terjatoh centa mcm mna plak?? cm na nk elak kan dri jtoh centa syg meletop ngan laki org ni MR.K??

    BalasPadam
  22. kah kah kah.

    backup perempuan konon.
    (nak muntah)

    BalasPadam
  23. i cant said anything about this cz i xpernah kawen lg or kaco suami org keh3.

    btw mr k, u silap la. ular patuk baru ade org nk meminang bkn mmpi ular je. hehe.

    BalasPadam
  24. bkn stakat org tue jew mgatal na kawen lg 1...lelaki muda yg da ade ank bini pun mgatal na usha2x awex laen..pdahal bini lg cantek dr awex2x yg die usha 2...kdg2x tgk bini punye lar baek ya amat tp llaki still mkn luar jgak...ta boleh slahkan org ke-3 100% jgak, kite just boleh bg opinion tp ta boleh slahkan...sbb dieorg je yg tau knape wujudnye org ke-3...and mcm mane plak klu wujudnye org ke-3 dlm psgan couple...?? ^_^

    BalasPadam
  25. pakcik K nak kahwin ngan sapa?=_=
    hahaha

    BalasPadam
  26. kadang2 bukan perempuan luar je jadi orang ke 3 pemusnah rumahtangga. Mak mertua (mak suami) pun boleh jadi pemusnah. (isk ada kena mengena tak dgn entry ni?). emm,bukan nak kata mak kepada isteri baik sangat tapi nak kata yang suami terlampau dengar cakap mak dia sangat sampai cakap isteri pun buat tak tahu!

    BalasPadam
  27. aha.. good points there..

    apa pun.. bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi.. so, xboleh nak salahkan perempuan saja dan xboleh nak salahkan laki juga.. masing2 ada salahnya.. heee~

    p/s: agak2 bla nk khwen tuh? haha.. :p

    BalasPadam
  28. kalau aku la kan,aku nk kawen ngan laki yg umurnye 5 tahun ke atas dari aku.kalau jumpa la.sebab utama ialah lelaki lambat nmpak tua,perempuan x.sbg lngkah berjaga2 takut nmpk tua,baik kawen ngan lelaki berumur sikit.ha3.lagipun mr.k sendiri ckp yg lelaki berusia byk pnglaman.kan?kan?kan?
    -miss a-

    BalasPadam
  29. Wah...panjangnya entri..tak larat nak baca abes..tpi tq for da info..menarik..

    jom sini,
    www.kizgarden.blogspot.com

    BalasPadam
  30. your 1st entry yg bace sambil scrool laju2 ke bawah..

    BalasPadam
  31. huh.baru tanya dekat shout box semalam.maybe awak tak perasan.so buat entry sendiri pasal ni.

    http://aelianysrah.blogspot.com/2010/12/pembunuh-bersiri-dalam-hidup-penggoda.html

    BalasPadam
  32. hmmm....kat ujung2 baru nak back up pompuan..huuu....tapi tak kisah la tu kan, janji aku suka baca...pandai buat tajuk yg menarik hati kecil ku...:P

    buat la sambungan siri kenapa orang yang kononnya da ada couple, still nak bersyg2 dgn org len? dlm bhs len nye mcm curang la kan....

    aku ni malas nak tulis, tapi suka baca....ko kan suka tulis, tulisla.....

    k lah..bye

    BalasPadam
  33. haha ye la tu..laki da kahwin ni charming die lain sikit dr laki bujang

    BalasPadam
  34. so kahwin la cepatcepat
    boleh kupas isu ini dengan lebih lanjut
    =P

    BalasPadam
  35. go get married. i think you're well-prepared :)

    BalasPadam
  36. aku penah juga tyer kazen aku..dia ank teruna..dia ckp dia sbagai seorg lelaki lebih berminat dgn prempuan y sudah bkahwin..lgi2 y dah ader anak sorg..bg die sexy..rmai jga aku tyer kwn2 dia..sume berpenadapat sama..

    huh~~tak laku le ank dare bila sume umat lelaki pikr cmni..hehhee

    BalasPadam
  37. @Anon 6:32 - Don't make it for 3rd. :)

    @Anonymous 7:38 - Suami yang dah berkahwin, punggung macam mana?

    @Dekya - Ah, tak kira. Tu maksudnya ada orang nak meminang. -,-

    @Clarky - So, isteri dia tahu tak yang kau bersama suami dia?

    @Tipah - Nice one.

    @Ika - Weh, bab nora and fasha tu, tak leh salahkan lelaki gak tau. Oh, Cursing Malay ada tulis pasal ni. Pi baca.

    @Rabiatul - HAHA. Olololo sedih betul bunyinya.

    @Lassie - Isteri orang dengan lelaki bujang = Haram.

    @Stalker00 & Angelbaik - No, its all not about takdir. Ada takdir boleh di ubah. Sedangkan umur kematian pun boleh di ubah, apakan lagi takdir :)

    @Anie - Kahwin cepat.

    @Hani - Amboi, dah pandai menggedik nampak. Ni belajar dari siapa ni?

    @Ummu - Waa. Marah betul. Ada isu dengan mak mertua ke?

    @Nurul - Why?

    @Lia - Perasan je. Dah tengok pun :)

    @Ieda - Apabarang couple.

    @Kicap - Yup, most of them minat janda / yang lebih berumur. Maybe dieorang fanatik dengan MILF kot.

    BalasPadam
  38. K, i nak book u utk anak i yg umur 12 thn boleh?
    Majlisnya 15 thn lagi, cukup matang dah u time tu

    BalasPadam
  39. most of the points, aq stuju.. tp bhgn abg yg baik & da boleh kwen, aq x stuju.. haha.. boleh x cm2?? =p

    BalasPadam
  40. kau bukan sokong perempuanlah, kau sokong JANDA!

    BalasPadam
  41. sebenarnya ada sebab kena tuhan beri kelonggaran kenapa lelaki boleh kahwin lebih dari satu.MASALAHNYA, kebanyakkan lelaki selalu salah guna kan kelebihan kahwin lebih ini dengan hanya berteraskan nafsu semata-mata. Tak berlaku adil, tak bertanggungjawab, itu yang kemudian cerai berai, anak2x terabai.Kiranya apa yang mr K tulis kat atas ini ada benarnya juga.

    Ingat surah An nur ayat 32..

    tapi kalau namanya gatal,bini cun melecun baik giler pun tetap ada jew alasannya kan..

    BalasPadam
  42. lelaki kan dah makin pupus. nak buat mcmmana

    BalasPadam
  43. mybe perempuan yg nk kt suami orang 2 rase dorang lagi better dr other guys kot...

    BalasPadam
  44. Bab kahwin ni senang je,
    asalkan mampu.Ni takde duit
    nak mengatal =.='

    BalasPadam
  45. nak sibuk jap,
    mimpi ular tu ada dua maksud tau,

    1. kene sihir.
    2. nak dipinang.

    kui kui kui, tak tau lah betul ke tak.

    btw, nice entry. tapi, as budak budak, tak reti nak komen lebih lebih. HEHE


    peace. :P

    BalasPadam
  46. mr. K. entry yang menarik.=)

    just for asking. macam mana awak tertarik nak ceritakan tentang "kenapa perempuan sukakan suami orang" ni ek? huhuhu~ saya suka entry ni. tapi saya nak menyoal jugak. pernah tak awak terlintas nak selitkan tentang " lelaki menggatal selepas bergelar suami?"
    nge~~~

    hurm, lelaki pon bijak dalam main peranan. mana ada lelaki yang nak test market cakap dia suami orangkan?!mesti dia mengaku bujang.
    huhuhu~

    BalasPadam
  47. Lelaki yang dah kawin memang hebat mengorat.. haha
    Sebab tu bini yang susah sekali nak dapat, yang first..
    Pastu senang dah :P

    BalasPadam
  48. best best, aku taktau kenapa aku boleh habiskan entri yang panjang gila ni sebab aku bukanlah suka membaca sangat.tapi apa-apa pun aku nak follow dulu. HAHA

    BalasPadam
  49. lelaki muda mmg banyak yang ANNOYING GILEWWW!

    tapi aku tanak pilih laki org. cuma tanak lelaki yang muda baya2 aku. huh

    BalasPadam
  50. lect aku pnh kt, laki mn x cari pmpn len kalau dah bini masa bercinta lain, dah kawen lain? mak janda jugak yg di gilakan? ok, sng cita. masa bcinta, nak dating, bmekap 10 jam..(cth)..wangi nauzubillah. bf tgk pon sonang hati. bila dh kawen, rmbt sanggol tinggi, kai kain batik, muka penoh an bedak sejuk..mn laki x lari kt janda? bak kt MR K..janda kn howt! hahaha

    BalasPadam
  51. Astaghfirullah..

    Mr.K, awak ini belum lagi kawin...banyak betul input2 mengarut nih, don't trust anybody absolutely..especially media. crap.

    Anyway, aku lelaki. Dan kalau benda kawin-cerai ni aku salahkan lelaki. Sebab, lelaki itu ketua keluarga. Nobody else yang berkaitan.

    Sorry guys, my point is like this:
    When you marry a girl, what is the real deal? sexually? artificial beauty with make-up? artificial body glass figure with corset? what?

    So, when you fail to figure this out, 95% of the chance your marriage will not last. another 5% is mostly both genders fault due to not trying to understand and give in.

    aku punya la tengok comment kat atas, well, these are all expected.

    union of a guy and a girl that could last forever selalunya for us to accept each other weakness, celebrate each other strength..ni aku tak ingat sapa yang cakap, mungkin bible kot.

    dalam kitab kita pun, there is nothing in there saying about cinta, love and marry a girl because you love her. no. cari la apa yang tuhan kata pasal marriage ni. and dah berkali-kali kot ustaz2 kat satu dunia ni canang that our prophet marriage is not about lust. it's about his faith to Allah.

    so,
    sapa2 yang bujang nak tackle janda. ok.
    sapa2 yang bujang nak tackle yang dah kawin or vice versa. tak ok.
    so macam mana nak kawin 4 korang tanya...no need.
    unless you want to help the girl/janda/ibu tunggal tu dari maksiat...yes. be a man. grown man. ok?

    BalasPadam
  52. mana ada gedik, sesuka hati jew.
    belaja dari Miss wana, kah kah kah.
    (habis kalau Wana baca ni, kena bantai cukup2.)

    BalasPadam
  53. ni la entri plg xpekdah pakcik K oi..

    BalasPadam
  54. pnh kawan dengan lelaki yang pernah berkahwin. i mean dia pernah ade wife. bukan still ade wife. n memang sangat matang .. tak macam laki bujang. tapi memang sbg pmpuan kna byk hati2 sbb lelaki ni byk trick. tak begitu mr K? ehem.

    p/s : ye. kawen la cpt.

    BalasPadam
  55. ehehe..
    stuju, Horatio Caine dlm
    CSI Miami mmg macho..
    berkrisma lagi, tmbh2 bila
    diatanggal n pakai glasses, haha
    ;p

    BalasPadam
  56. lps bace tetibe terfikir........knp laki org suka pmpon muda ek???

    BalasPadam
  57. kalau lah dikatakan lelaki curang kerana kawin lagi satu atau lagi dua...... atau lagi tiga :) macam mana lelaki nak kawin lagi satu atau lagi...... tanpa belaku "curang". pening aku memikirkan nya.ataupun mana2 lelaki yg kwin lebih dari satu adalah lelaki curang?
    atau kawin lbh dari satu mesti laki gatal.... kalau hanya kawin satu tak gatal???

    BalasPadam
  58. Owh saya mmg tertarik dgn lelaki yg lebih tua tapi bukanlah suami org. Sy tahu mcm mana saket nya hati ni andai apabila stu hari nnt sy bersuami dan suami saya ada org laen d hatinya..oh saya xnak nasib yg sama menimpa diri saya. Jadi saya xnak la menjadi org ketiga menghancurkan hidup org laen. Hope dijauhkan drp cinta suami org..

    ye ke lelaki berjanggut lg market?? patot ah sy suka ushar laki ada janggut comel2

    BalasPadam
  59. ~Assalamualaikum..

    janda, bukanlah nk berburuk sangka,
    sy try to think +ve,
    biasanya, klu janda, berpisah ngn ex dia sbb x nk bermadu,
    then, pikat husband org, sanggup la plk bermadu, sbb nya anda yang muda?? dapat layanan, lebih disayangi??

    then, bila mulakan hubungan tu, mulakan dgn baik, barulah processnya baik, ini tidak... bercinta, bahagia anda atas kelukaan org lain... cuba ikhlaskan hati untuk menjalinkan hubungan, betulkan niat, fikir perasaan org lain. anak2 n isteri.. dan sy tujukan juga untuk kaum lelaki, yang bergelar bapa... anak2 anda perempuan, dan mestilah sgt sensitive terhadap menda2 macam ni.. fikirkan masa depan, jangan terlalu ikutkan nafsu yang ntah pape...

    maaf, teremosi..
    sekadar berkongsi..
    terima kasih~~

    BalasPadam
  60. aq asyik2 knl je laki org2...pelik susah tol nk jmp laki bujang ni...last2 kawen ng laki org gak...tp skg dia hnya mlik aq...

    BalasPadam
  61. hye Mr K..boleh x sambung artikel ni..menarik sgt..nak tau lagi..plis..=)

    BalasPadam
  62. Assalamualaikum,

    Aku ada case yg mana dulu arwah suami dia buat skandal dengan perempuan lain. Yg si bini ni datang keja hari2 nangis mengadu masalah laki dia. Bils suami dia dah meninggal, si bini ni pulak buat skandal dengan laki orng. tak paham betul. Dia pernah rasa mcmana suami curang, alih-alih dia pula ganggu rumahtangga org. Tak tau lah dia manusia jenis apa. bukan perempuan namanya.. ni jenis betina kot.

    BalasPadam
  63. salam..

    best entry ni.apa yg mr.K tulis mmg btul.suami org lebih berpengalaman, jadi mereka lebih matang dan penyayang berbanding lelaki bujang.

    aku pun ada pengalaman jatuh cinta dgn suami org.in fact skrg aku masih lagi dlm proses utk memperbaiki keadaan sebelum aku tinggalkan dia forever.

    apa2 pun keputusan sebenarnya terletak di tgn perempuan.kalau dah tahu lelaki tu suami org,jgnlah teruskan hubungan tu. sanggup ke korg musnahkan kebahagiaan org lain? daripada jejaskn kebahagiaan rumahtangga org yg dh lama terbina,lebih baik musnahkan kebahagiaan sendiri yg blum bermula pun.btul tak?

    cari la kebahagiaan kat tmpat lain.kebahagiaan kan ada di mana2..kan mr.K?
    :)

    BalasPadam
  64. Ni cite benar.
    I tangkap hubby i ada hubungan "terlarang" dgn kakak angkat adik ipar I awal this year. Kakak angkat adik ipar i tu berstatus J - Janda. masa jumpa, i bawa sekali uncle i jadi witness. I relakan dia org kawin tapi dgn satu syarat, lepaskan I. Tapi hubby x nak sbb katanya dia nak kembali ke pangkal jln sebab dah tersasar jauh. Masa jumpa tu, si J ngan hubby i gaduh besar. I dah bosan dah kes mcm ni sbb dah 5 kali my hubby buat hal. but this is the worst sbbnya, dia org dah "bersama". kalau ikutkan hati, nak je lari. x nak pandang smua yg menyakitkan hati nie. manala si J tak perasan dia disukai oleh sblah mertua. Mak mertua I kalau dtg KL mesti lepak kat umah die. Dia lak pernah gi umah in law I bawak anak2die sekali (3 org) & stay 1 week kat sana. Terasa sgt maruah I sebagai isteri, menantu, adik & kakak ipar dah tercalar habis. Siapalah diri inikan. Skrg, we all masih bersama. tpi jauh di sudut hati, I dah x percayakan smua org. I learn a lesson.. hidup memang kena selalu berpura. samada kita suka atau tidak org tu, senyum ajelah. Buatla kerana Allah. sejujurnya, sudah hilang rasa hormat dan kasih syg. Si J tu pun, cam ne la bole terjerumus dlm kancah maksiat nie. pakai je tudung. entahla, rasanya kan kat malaysia ni jabatan agama patut laksanakan hukuman zina mengikut alquran. supaya, smua beringat dan takut utk melakukan perbuatan munkar.

    BalasPadam
  65. ni nak share my own experienced.
    i dpt tangkap hubby i ada hubungan "terlarang" dgn kakak angkat adik ipar i awal tahun 2011. Best part, i x tahupun die org ni satu ofis. smuanya dirahsiakan dgn baik oleh kluarga mertua dan hubby I. I relakan die org kawin tapi dgn 1 syarat, lepaskan I. but hubby refused katanya nak kembali ke pangkal jln. masa jumpa pompuan tu, si J - Janda, i bawa sekali my uncle. Hubby pun ada sama. hubby ngan si J gaduh habis masa jumpa tu. si J ni rasa in laws I memang sukakan dia. sbb mak mertua selalu tido umah dia kalau dtg kl. dia pun pernah dtg umah in laws & spent 1 week kat sana. bawa anak2 dia sekali (3 org) Masa tu rasa nak lari. Maruah sebagai isteri, menantu, kakak & adik ipar dah musnah & tercalar habis. Kami masih lagi bersama tapi sejujurnya I dah x percayakan sesiapa lagi. Hingga ke hari ni, i masih lagi tertanya2 dan terfikir2 kenapa hubby dan pompuan J ni sanggup lupakan ugama dan mengamalkan hidup seolah2 gaya barat. Sepatutnya, jab agama kita kat msia ni ikut hukum alquran. Hukuman berzina- bukankah patutnya disula dan direjam di khalayak rama? mencuri pula dipotong tangannya? rasanyala, kalau betul2 ikut hukum alquran, segala masalah social di msia ni bole dikurangkan. kluarga pun harmoni. renung2kanla.

    BalasPadam
  66. to mia/ anonymous... why shld u stay? if i were u, i'll get d'vorce, watpe dok tinggal lg ngn suami yg telah curang apatahlagi 'berzina'. if 1 day u giv him prmssion 2 marry tht bitch, u'll be left out... Kalu x kawen pon..don u think they'll get back 2gether.. ice cream vanilla beb..ntah2 sekali sekala depa mengidam..

    to mr k... i loike ur entry.. funny and somehow its true, eventhough x cukup lengkap nk hurai sume tp ok la..just as a piece 2 share ;)

    BalasPadam
  67. nie pengalaman aku sendiri...aku dl kawin gan suami aku coz dia msh lg jd suami org....mesti semua org ingt aku nie ada skandal gan laki aku dl br aku kawin...tp sebenarnya aku gan laki aku tak de apa2 pun...cm beks isteri dia yg tb2 meroyan mencabar laki aku nikah gan aku...lps dah nikah dia lg meroyan mintak cerai...jaja sana sini cite kata aku perampas berbagai2...aku diam kan diri je coz aku kt apa pun org tak percaya...lm2 dah lbh 5 thn baru terbongkar rahsia yg x wife suami aku dl sebenarnya sejak balik ke m'sia berskandal gan x bf dia ms study kat jepun dl...bl dia org nikah baru terbocor rahsia coz slh sorg kwn bercerita yg pelik mcm mn suami aku leh tak tau yg x wife dia sll pegi outstation ke utara sambil2 pegi tuk keje n sambil2 dating...coz ramai kwn2 kat sn terkejut laki aku tak tau...yg aku tau x wife suami aku terpaksa tunggu 5 thn coz bf dia tak dpt bercerai gan isteri dia...bl dpt bercerai baru2 nie trs dia org nikah...pelik kan tp itu la yg terjadi...kdg2 aku terfkr nape x wife suami aku tak bgtau je yg dia tak blh idup dgn suami aku...then dia org bercerai cr baik...nie jadikan aku sebagai alasan tuk bercerai...tak psl2 aku jd kambing itam...

    BalasPadam
  68. Mr K...entry yg bagus. I love my husband..tapi dah lama berkahwin..anak dah besar...baru saya sedar..my husband sebenarnya tk pernah cintakan saya. Kecewa saya...bayangkanlah...kami semacam hidup dalam kepura-puraan. Dia tak pernahpun melihat saya dengan mata yang menyintai saya..that loving love. Ada 2-3 orang sangat meminati saya...tetapi pasal anak2..saya korbankan perasaan ini. Almost all my years with him, there were tears more than anything. Tidak ada pula orang ke3. But my friends said tk masuk akal gaya dia...mungkin telah diguna2... I feel really sad right now. This morning dia mimpikan ular. Bila dia jerit tu..dia pandang muka sy. Ngam2 mata saya terbuka masa tu... Minta nasihat semua disini..dan encik K...apa perlu sy buat. Sorry....emo...i just want to know..apa maksud mimpi dia. Saya masih mengharap kasih suami. Bodoh kan saya ni?

    BalasPadam
  69. Mimpi ular petanda sihir, sis. Pergilah berbekam suami isteri..

    BalasPadam
  70. Mimpi ular petanda sihir atau gangguan jin. Pergilah berbekam suami isteri, sis

    BalasPadam
  71. Mimpi ular petanda sihir, sis. Pergilah berbekam suami isteri..

    BalasPadam
  72. Salam...
    Janda akhir zaman mmg x ada maruah . Sama ajer dwngan suami zaman nie . Aku isteri muda tegang mampu semuanya tapi suami tetap kejar Janda beranak 3 .umur dah 44 tahun. Tetek pun dah tinggal sebelah .lagi cuba runtuhkan masjid orang .

    Pada janda di luar sana .....
    Grow up la..... jangan di sebabkan rumahtangga ko dah jahanam .... habis semua rumahtangga org ko nak ganggu.....
    Mmg la suami zaman skrg x tau d untung dan buta mata hati lebih mengejar janda ....
    Diorg yg dtg cari janda ...
    Mmg itu lah alasan janda x bermaruah d luar sana
    Ko tu dah la x sempurna
    Patut nya pk nasib anak2 engkau
    Nie ko hancurkan org lain yg x bersalah
    Jgn la d sebab kan ko dah divorce kau berhak nak goda laki orang n berani nak ke hulu hilir buat maksiat dgn dia
    Mmg x bermoral janda sekarang !
    Or shud I call u JALANG ! .

    dekatkan diri pada yg maha esa.
    Ko pun dah sakit
    Pk masa depan anak ko tu
    Sedeh!

    BalasPadam
  73. Sangat menarik.. terjumpa web ni sebab mencari keyword "Suka suami orang".. Honestly. Sy seorang isteri yang sedang berperang dengan perasaan sendiri. Walaupun seorang isteri, saya mencari kasih sayang dari lelaki lain. Tapi saya ada alasan yang sangat kukuh (saya tak akan ceritakan di sini).. sehingga saya menjadi tawar hati dan tiada perasaan dengan suami sekarang. Rasa give-up.. saya suka dengan suami orang. Kat office yang sama.. hanya kerana dia pernah tunjukkan "keprihatinannya" walaupun mungkin tanpa niat dan mungkin tanpa dia sedar yang dia telah membuatkan
    saya rasa ingin hidup bersama dia. "Keprihatinan" dan perasaan selamat yang tak saya perolehi dari suami sendiri. Seksanya.

    Jujurnya.Saya sangat berasa seksa. Memikirkan anak2 membuatkan hati lagi seksa.. yang mcm saya cakap tadi - sebab

    anak2 takkan dapat kasih sayang yang sama seperti ayah kandungnya..Itu yang saya fikirkan. Tapi bagaimana pula dengan

    saya yang perlu menghabiskan masa dengan orang yang saya tak cinta. Untuk seumur hidup? Kalau saya kini isteri orang

    dan masih seorang, saya akan ucap selamat tinggal dengan pantasnya tanpa menoleh lagi. Sangat seksa. Bila kita

    dipersimpangan. Call me bitch sebab sayangkan suami orang.Thanks.

    BalasPadam
  74. Aku suka blog ni.aku bertuah dpt laki yg sgt baik,rajin dn handsome...kata org mcm pinang belah dua....cwah...tp tuhan telh uji rtgga aku.kat ofis ada 1 janda yg selalu goda dia.dia pn tersangkutlah..x cantik pn.bercinta 2 bln je dn keluar mnum2x.ada member inform ke aku....pahtu aku minta dia kahwin je dgn j tu aku tak kisah cinta x boleh dipaksa...ceehh...dlm hati tuhan aje yg tau....sedih ooooii.tp laki aku nangis2 nyesal,...mungkin betulnkata org lelaki nisj nk test market.janda tu plak mmg terdesak nk berlaki...skrg dah pn berlaki dgn suami org gak tua plak tu.tp tu la hati aku ni dah rs mcm kosong je..tp x apalah seme itu asam grm...hidup pn x lama..sabar dn redhala dgn ujian tuhan.

    BalasPadam
  75. Salam. Pada pendapat saya, sebab utama perempuan asyik tengok-tengok lelaki yang dah kahwin (biasanya kalau lelaki tu muda lagi dah kahwin) walaupun kita tau yang dia dah kahwin is because kitorang berminat nak tengok kenapa perempuan (kaum kitorang yang cerewet ni) nak sangat kahwin dengan lelaki tu?? Tak ke tersangat muda lagi?? Adakah dia handsome? Alim? Kaya? Baik? Kitorang just nak tengok dia and bagi jawapan untuk otak kitorang yang terlebih curious ni. Kalau lelaki tu baik and sweet dekat perempuan tu, biasanya yang kahwin awal ni macam tu lah, tak tengok pun perempuan2 macam kitorang yang tengok2 dia, kitorang akan judge dalam hati "ohh patut lah perempuan tu kahwin dengan lelaki ni. Lelaki ni setia kot. Tak pandang perempuan lain sekilas pun" Camtu je. Kalau lelaki yang dah berusia pulak, sebab berharta lah especially kalau pakai coat apa sume tu tengah-tengah panas kat Malaysia. Macam, wow, Dato' kah itu? Mercedes Benz hitam? Haha. Poyo la jugak. Tak semua lah. Setakat tengok kereta dengan pakaian je sebenarnya. Mana tau Menteri ke, kerabat diraja ke, boleh kecoh kat kawan-kawan ada jumpa menteri. Mostly kalau kitorang tengok2, takde niat langsung pun nak jadi wife nombor tiga ke nombor empat ke, or lagi teruk, perempuan simpanan, sebab 99% perempuan rasanya memang tak suka untuk dimadukan. Peace.

    BalasPadam
  76. Allah membalas setiap perbuatan kita. Itu pasti. Kalau kita terlibat dlm meruntuhkan rumahtangga org, balsannya pasti ada. Perempuan ada pilihan. Namun, pilihan kita biasanya menyakitkan hati seorang perempuan yg lain. Alasan, takdir. Lelaki ni mulut manis baiiii... kalau bini x de salah apa pun, dia pandai reka salah bini....takpe. saya tuntut kat sana je nanti. Tak mampu nak pertahankan lagi bila ex hb mengaku dia pernah tido dgn 4 org perempuan sepanjang 11 thn perkahwinan kami. Dgn bangganya dia mengaku baik janda, anak dara, bini org, semua dia rembat....kalau dah mcmni, bagaimana bini kat rumah nak kelihatan baik dimatanya. Suka lagi la syaitan. Dan dia kata zina cuma satu cara hidup moden dan saya yg kolot dan lahir salah zaman. Jadi, nak tak nak, saya nekad bercerai. Alhamdulillah. Mood ups and down sbb baru 5 bulan bercerai. Anak 3 org. Tapi saya yakin, ini yg terbaik utk anak2. Mereka perlukan father figure yg baik. Bukannya yg tido tiap kali magrib!

    BalasPadam
  77. As slm...entry yg menarik...

    Sy pernah tnya suami...ada ker skandal kat luar...dia bgtau sy...nak ker???

    Sy tnya...nk anak dara ker janda...???
    Dia nak janda berhias (wow ! marvelous punya citarasa)...

    Sy tnya lagi kenapa nak janda berhias...jawapan suami sbb masih brgetah & berpengalaman.

    Suatu hari,suami kantoi sbb sy jumpa mesej dia nk brkenalan dgn seorg pempuan dlm facebook...(akaun rahsia suami)...tapi Allah bg petunjuk kat sy...Alhamdulillah...

    Lepas baca mesej tu..,sy terus solat isyak...(terlewat sikit solat...sbb byk urusan rumahtgga yg perlu dibereskan trmasuk tidokan anak2)...lepas solat...tak sempat buka telekung lagi...sy kejutkan suami yg tido...sy bgtau dia...sy izinkn dia kahwin 1 lg...

    Dengan mamai2...dia pelik...kenapa tgh mlm2 buta sy ckp mcm tu.
    Pastu, sy tunjuk mesej yg dia anta kat pempuan tuh...dia tak marah...tapi dia ckp itu just suka2...nk test market katanya...

    Pastu sy pun ckp kat suami...ok lar...sy pun nak test market jga...sy pun masih lawa lagi (bkn nak masuk bakul) tapi kenyataan...walaupun anak dh 2 org tpi masih ada getah lagi...

    Terus suami senyap...

    Note : Kita wanita jgn mengalah...cuba perbaiki diri...jgn ingat lelaki jer ada power...kita pun masih ada sengat lagi...cuma jgn sampai lupakn Allah...

    Wallahualam...

    BalasPadam
  78. Perempuan suka lelaki yang telah berkahwin, terutamanya lelaki tersebut sebab sudah mempunyai good background, asas kewangan keluarga yang kuat dan lelaki tersebut mempunyai isteri yang sihat dan anak-anak yang sihat. Maka pengetahuan tentang latarbelakang lelaki yng telah berkahwin begini yang disukai oleh kebanyakan wanita yang single ataupun isteri orang . Latarbelakang lelaki yang sebegini yang menjadi penarik bagi wanita yang minat laki orang. TQ.

    BalasPadam
  79. Hubby sayapun baru dikesan ada skandal dengan j anak 4 (2 kali status j) kenal melalui fb 3 minggu,, kiranya pasangan jarak jauh.

    Gamaknya kepuasan mereka bila malam2 berwasap mengenai perkara2 atas ranjang ketika saya tidur.

    Bila terjumpa mesej2 berbau cinta, saya terus telefon j & dengan egonya dia mengaku sangat sayang dgn hubby saya walaupun dia tau hubby saya tidak mampu untuk berikan nafkah zahir sebab tidak punyai kerja tetap, amat yakin dia dipertemukan jodoh dengan hubby saya dengan izin Allah disuatu hari nanti, kononnya hubby saya sangat baik, banyak beri nasihat pada dia dsb.

    Langkah drastik, saya musnahkan semua sim kad dan padamkan akaun fb hubby, esoknya belikan no baru untuk kegunaan harian & dipantau..

    Dipendekkan cerita selepas kejadian itu, hubby saya tidak berhubung lagi dengan j.

    Alasan yang diberikan dia hanya suka2, amat sayangkan saya dan anak2, cuma mada dia agak kosong sebab pada waktu itu saya sangat sibuk dengan urusan rasmi.

    Mulanya si j ceritakan keperitan dia & anak2 dek kemiskinan dan penceraian, kononnya hubby saya adalah pendengar yang baik, akibat kesian mereka jadi rapat, sekarang ini si j sedang meroyan di dalam fb akibat putus cinta yang baru terjalin seminggu di alamaya.

    Alhamdulillah kasih sayang kami suami isteri semakin utuh, kami sama2 perbaiki diri dan paling penting, saya pastikan layanan terhadap suami adalah terbaik, setiap saat jika berpeluang bersama, kami seakan sedang di alam percintaan, hakikatnya hampir 20 tahun melayari rumahtangga.

    Buat sahabat2 diluar sana, sebelum kita menunding jari mencari salah di pihak sana, kita tanya diri sendiri, sebab apa suamiku boleh memandang wanita lain? salah satu punca adalah kita tidak dapat memenuhi kehendak batin si dia, renung2kan..

    BalasPadam
  80. Scare jujur nye.sya lbh ske bkwan gan wanita yg bumur.sb wnita yg bumr ni lbh mmahami krekte psangan nye..dn juga wanita yg bumur ni manja..entah lah...hinge ke ari ini sya mseh melayan wanita yg beusia..nak2 lagi isteri yg gersang..kami selalu betemu n besame..

    BalasPadam
  81. Apa yang kau cakap nie bro, kau kata kau berkawan ngan wanita berumur, kau sebenarnya nak main-main dengan perempuan berumur je...bukannya nak buat bini...blog nie bercerita mengenai perempuan suka laki orang, yang kau nie pulak bercakap pasal nak layan perempuan berumur dan isteri yang gersang...aku nak tanya kau nie hensem sangat ke raut wajah kau sampai perempuan tengok pun cair?? tak kira lah perempuan berumur atau tidak? Ukur baju di badan sendiri. kau jangan pulak ambil kesempatan dengan wanita berusia yang telah berkahwin SEBABNYA you are not dealing with a small matter because it can jeopardise your LIFE and JOB and CAREER and your whole life. Think of it, jangan layan wanita berusia dan don't be don't be some damn fool and don't cut your own throat. Understand?? Ini adalah satu pengajaran dari seorang bro yang telah harungi semua itu. Ukur baju di badan sendiri is a good peribahasa which you could make use of.

    BalasPadam
  82. Bro....dari "cakap-cakap" tu lah satu-satu benda tu jadi kenyataan...
    Mulut orang dan kawan-kawan kita ni pedas dan masin anytime kita boleh kantoi

    BalasPadam
  83. Entah la.. Aku ney kawin dgn suami org.. 2 pn thu dia suami org n ada 4 org anak bila dah 4 bln kawin.. Semua ahli keluarga dia cakap dia 2 x kwin lg. Rupe2 nye dh kwin..semua penipu..sekarng ahli keluarga dia semua aku bnci..n keluarga aku pn memg benci keluarga dia... Tpi aku still isteri dia.. Dia dah cerai kn isteri yg first 2 skrng..tpi entah la.. Klu di ingat2 balik aku bnci btl la dgn hdp aku. Tpi sabar je la.. Dah takdir aku..

    BalasPadam
  84. Soalan: knp si janda suka kacau suami org?
    Tp jwpn tu xkena la bro..
    Patut soalnnya: knp lelaki suka si janda?

    BalasPadam
  85. Setuju part laki nk test market & suka mkn luar. Setuju juga part suami org ada daya tarikan lbih drpd lelaki bujang.. hehe..
    Tp aq benci laki mcm ni.. mulut manis tp dlm hati pahit lekang.. permainkn perempuan bujang dgn alasan 'lelaki mmg cmni".. mmalukn kaum laki jaa.. & klau niat nk kawin 2 plk mesti nk slhkn isteri ptama da x lawa.. dayus.

    BalasPadam
  86. Bodohlah ko ni yang beri ulasan di atas, sebabnya nasib baik ko tak kawen dengan Negro ke atau Mat Salleh, lelaki Melayu berlambak yang nak kawin tergila-gilakan kan ko...tu lah Tuhan ko dah tutup kan pandangan Hijab ko supaya ko kantoi dengan laki orang... terpaksa ku cakap ko ni bodoh kesian mak bapa ko sebab ko suka laki orang, kesihanilah mak bapak ko dan masa depan ko

    BalasPadam
  87. Pompuan bila dh mono.. sdgkn suami dh 50-60an masih steady. Bab itu perlu diraikan secara baik-patuh syariah. Sbb itu Islam beri kelonggaran dan ramai pompuan adartu atau janda.. mrk juga perlukan penuhi fitrah secara halal.

    Jika ada muslimah rasa dh lama sgt sendirian elok cuba nasib... hilangkan stress.
    Kami ada lelaki2 yg mencari... just email : raiben60@gmail.com


    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.