Khamis, 11 Ogos 2011

Kenapa Lelaki Begitu. Kenapa Lelaki Begini.

Assalamualaikum


Hello ladies and gentlemen.

First of all, kita bersua lagi setelah sekian lama. Ceh-ceh. Actually, it feels really good bila akhirnya aku ada laptop sendiri untuk menulis. Apa pun, harap-harap laptop ni tak di curi lagi.

Masih ingatkah anda semua tentang entry aku yang bertajuk "Why Lelaki Suka Suruh Girlfriend Dia Pakai Sopan Tapi Dia Pi Gatal Tackle Awek Seksi?" Di entry tersebut, perh, ramai beb awek-awek marahkan lelaki tu. Di entry tersebut, ada gadis yang maki lelaki tu lah. Ada yang memaki perempuan tu lah. Ada yang memaki dua-dua lah. Ada yang bukak cerita sendiri yang hampir sama lah. Dan yang off topic pun ada.

But heyy, kenapa korang nak salahkan lelaki? Kesian lelaki. Sikit-sikit lelaki. Sikit-sikit lelaki. Semuanya salah lelaki. Lelaki buat ni, salah. Lelaki buat tu, salah. Apa pun tak boley. Lagi pun, bukan salah lelaki kalau lelaki tu asyik erm... erm... errr... err... suka pandang gadis comel. Right? Right? Right? Pffff.

Dan, merujuk kepada soalan pertama entry tersebut.

Kenapa ada sesetengah lelaki, yang taknak bagi tau girlfriend dia the truth yang dia dah bosan, fed up, muak dengan girlfriend dia and he wants to move on with someone else?
Soalan ni jarang gila aku dapat. Tapi sebelum aku menjawab soalan ni, aku ada satu kemusykilan lah. Lelaki tu pilih awek berambut karat berbanding girl yang berambut tak karat? Dan kenapa perempuan tu karatkan rambut dia? Apa dia ingat kalau dia buat rambut karat, dia boleh dapat muka macam my Hamis Jalikha? Eww peh-lis. Now way. My Hamis Jalikha kalau rambut karat sampai putih pun lawa okay. Sebab dia kacukan. Korang? Korang kacukan ke? Mana adaaa. Sebab tu la tak lawa.

Lagi pun, cer tengok my Lisa Surihani. Mana main kaler-kaler rambut ye tak? Kaler-kaler rambut tu dah ketinggalan zaman ah. Sekarang zaman dah maju. Dunia dah berubah. Zaman sekarang semua main rambut hitam.

So, berbalik kepada soalan, kenapa lelaki suka curang instead memberitahu yang dia dah fedup dengan si gadis? Actually, ye ke yang lelaki tu dah bosan dan fed up? Well, lelaki tu mungkin takut dan tamak.

Takut.
Certain lelaki amat takut untuk bagi tahu yang dia curang. Why? Sebab dia takut kot-kot dia dah buat pilihan yang silap apabila mula curang. Dengan kata lain, lelaki curang untuk 'Try and Error'. Dia curang (try). Bila rasa tak tak boleh bertahan (error), dia blah. Easy concept.

Tamak.
Bayangkan yang anda adalah seorang lelaki. Di hadapan anda ada dua orang awek. Sorang yang alim, yang baik, yang sopan santun. Dan sorang yang liar, seksi dan menggoda. So, korang nak pilih mana satu? Well, kalau boleh ngap dua-dua, kenapa nak buang satu? HAHA. That is why lah kenapa lelaki curang dan pasang dua.



How is it possible that someone yang Solat penuh lima waktu, do such things as check in into hotel, ringan-ringan, geli-geli dan bermacam-macam lagi?
Sebenarnya, solat 5 waktu tak menjanjikan apa-apa (kalau solat tak sempurna bab kata comentator) Ustaz pun ada yang merogol, meliwat. Pelajar tahfiz pun ada yang melanjurkan diri. Cikgu agama pun ada yang molest. So what upp?

Korang kena ingat satu benda. Jari telunjuk adalah ilmu. Dan jari tengah adalah nafsu. Kalau korang tengok balik, jari tengah akan sentiasa lebih panjang dari jari telunjuk. Maksudnya, even korang belajar sampai ke tahap ustaz sekalipun, nafsu adalah sesuatu benda yang amat-amat bahaya. Sebab tu la aku cakap, solat atau tak, puasa atau tak, taat ibu bapa atau tak; ianya tidak menjanjikan apa-apa. Aku pernah tengok sendiri orang-orang yang pelik. Ada orang yang tak pernah solat, tetapi puasa tak pernah tinggal. Ada orang yang tak pernah tinggal solat tetapi hari-hari pergi club.


Sebab tu lah orang kata berkahwin itu umpama menyempurnakan agama. Supaya kita boleh fight all of those nafsu. Tapi nak buat macam mana. Nak kahwin je, mintak hantaran tinggi-tinggi. Pastu masak tak reti. Pastu tanggalkan stoken suami tak mahu. Macam mana nak kahwin? Then masa nak kahwin, make up pulak tebal nak mampus. OKAY FINE terubah topik.

Tapi seriously ah, aku rasa tak ada kot orang nak bernikah dengan perempuan rosak. Contohnya, Maria Ozawa la. Kalau korang di beri peluang untuk kahwin dengan sesiapa sahaja adakah korang akan pick Maria Ozawa? Or top Vietnam model; Elly Tran Ha? Okay fine Elly Tran Ha tu ada kot (Member aku nak. Eww). Tapi realitynya, tak ada kot.


Why lelaki, suka suruh girlfriend dia tutup aurat, pakai sopan-sopan, tapi dia pergi menggatal dengan awek yang free hair, seksi?

The issue nya sekarang ni, aku rasa lelaki tu terperangkap antara nafsu dan long term planning doe. Biasa lah, darah muda. Sekali awek hot tackle, sure cair. Dan bila dia tengok perempuan blond yang hot dan seksi tu, aku bet yang dia nampak adalah nafsu. Dan bila dia tengok awek dia (ex), apa yang dia nampak adalah 'future wife'. Dan bila dia fikir-fikir balik "Hmmm. Future wife ni lambat lagi kalau nak naughty-naughty pun. Tapi kalau awek blond ni, bila-bila masa boleh". Actually tak semua perempuan seksi dan tak tutup aurat tu adalah liar. Tapi dalam kes ni, siap dah check in hotel. So faham-faham la.

Actually kan, ada certain lelaki ni dia suka tau kalau ada lelaki lain pandang awek dia sambil cakap "Weh, seksi gila awek kau. Badan dia, perh". Then lelaki tu sure rasa bangga bila kawan-kawan dia bercakap pasal body awek dia. Ya, ewww. Aku tak faham kenapa ada certain lelaki boleh share-share cakap pasal part-part badan awek dia dengan lelaki lain. Dan rasanya tentu sekali dia tak nak jadikan awek dia tu sebagai wife dia. Lagi pun, no way lah korang (boys) nak lelaki lain usha dan fikir yang bukan-bukan pasal yang calon isteri korang kan? Dan yes, most of lelaki, dia akan cari gadis yang baik untuk di jadikan calon isteri. Yang liar dan entah apa-apa tu, hanya di jadikan stok dan bahan simpanan je.

 
Lagi pun, korang bayangkan ye, korang ada seorang awek yang baik gila. Nak ke korang rosakkan? Mesti korang nak jaga elok-elok kan? Konsepnya sama je. For example, korang ada kereta. Kereta korang lawa. Then superb. Korang beli mahal gila. Di sebabkan mahal, korang jaga la elok-elok kan? Sanggup ke korang kotorkan kereta tu? Sanggup ke korang drive guna kereta tu di kawasan berlubang-lubang sampai rosak? Mesti tak sanggup kan?So, instead dari merosakkan calon bakal isteri sendiri, baik rosakkan bakal bini orang lain ye tak? HAHA. See lelaki ni pandai sebenarnya. Ehem.

*********************

Well, dalam dunia ni ada bermacam kes pasal lovey dovey ni. Ada yang begitu, dan ada yang begini. Tapi, aku rasa dalam banyak-banyak tu, mesti ada yang nak menuju ke alam perkahwinan kan?
Well, kahwin ni seronok sebenarnya. Kadang-kadang gaduh manja. Kadang-kadang gurau-gurau kasar. Kadang-kadang suami yang merajuk. Kadang-kadang isteri yang pujuk. Berkahwin adalah sesuatu stage dimana kita dah di satu tahap yang berkeinginan untuk hidup dengan pasangan kita untuk satu jangka masa yang amat panjang. Contohnya, aku nak hidup dengan seorang gadis yang aku tak akan pernah rasa bosan untuk bersama. Ya, antara sebab aku berkahwin adalah sebab aku nak bersama dengan girl yang aku suka for the rest of my life. My whole life. Bangun pagi nampak muka si dia, terukir senyuman indah. Masuk tidur pun, nampak muka si dia dan senyuman indah itu tetap terukir. Tak akan pernah rasa bosan.
And... yeah. Saya tahu saya romantik. Sila jangan terpikat.


128 ulasan:

  1. Saya tahu saya romantik. Sila jangan terpikat.


    hahahha

    BalasPadam
  2. oke..setuju..lelaki tak pernah salah..bhahaha
    disebalik rusuhan london?

    BalasPadam
  3. i do not know how to comment on this. yes i do read the previous post regarding this matter.

    lelaki yang baik tuk perempuan yg baik. dan sebaliknya we heard bout this. so guy and gal, let us be good please.

    to every girl who's going through this kind of matter believe in yourself that u r just way too good enough for that guy who did this :)

    thanks for the eksposey the other khairul.

    BalasPadam
  4. setuju....lelaki memang mcm tu.tapi aku tak kisah sebab biarlah dia rasa..bila dah kena nti..pandailah dia merangkak balik tu..hahaha.lainlah kalau kita reject dia terus..mula2 dia akan senyap pastu..1 bulan 2 bulan..kesian..dok..merayu2 minta kena terima..ai..lelaki2..

    BalasPadam
  5. sweet lah Mr K part yang last tu.
    *background song: Maher Zain - For The Rest of My Life*

    by the way, 'trial and error' ok.

    BalasPadam
  6. HAHAHAHA...
    MR.K romantik??ye kot..skit2 entri jiwang2..xpe lah..best apa..
    byk kata2 membina..tengs..

    ouh, ouh..laptop ada bau kedai lagi lah..hehe...mesti nice kan...:)

    BalasPadam
  7. best bro...

    btw...
    first time ohhh dengar word jari telunjuk ilmu n jari tengah tu nafsu..


    kalau ada masa free lepas tekel awek,sudi sudi laaa jengah baca entri ni okehhh

    STATUS FB SEBELUM MENINGGAL DUNIA

    http://azrijohan.blogspot.com/2011/08/status-facebook-sebelum-meninggal-dunia.html

    BalasPadam
  8. Lelaki tengok pompuan seksi freehair = salah pompuan sebab tak tutup aurat?

    Oh pelissssss this statement is overrated. Dua dua salah. Sorang dah zina mata, sorang lagi pendorong zina.

    Actually we need more lelaki suci,so that akan banyaklah girls2 yg jaga kesucian like tutup aurat etc.

    Contohnya, bila girls freehair nampak hana tajima pakai shawl lawa, dorang pun terikut nak pakai shawl sebab nak nampak lawa. So at the same time population org bertudung bertambah*walaupun tak sempurna sangat*. So at the same time kesedaran agama tu akan ada sikit sikit.

    SOCIETY IS SAD. SOCIETY MAKE US BAD.ebab tak tutup aurat?

    Oh pelissssss this statement is overrated. Dua dua salah. Sorang dah zina mata, sorang lagi pendorong zina.

    Actually we need more lelaki suci,so that akan banyaklah girls2 yg jaga kesucian like tutup aurat etc.

    Contohnya, bila girls freehair nampak hana tajima pakai shawl lawa, dorang pun terikut nak pakai shawl sebab nak nampak lawa. So at the same time population org bertudung bertambah*walaupun tak sempurna sangat*. So at the same time kesedaran agama tu akan ada sikit sikit.

    SOCIETY IS SAD. SOCIETY MAKE US BAD.

    BalasPadam
  9. perenggan last tu aku suka, bukan sebab point kan ko ni romantik or nak terpikat. peh-lis.

    tapi point kawen dengan org yang kita tak akan bosan tengok muka dia, bersama dengan dia, pagi petang siang malam..! the rest of my life. InsyaAllah. Amin.

    BalasPadam
  10. haiss.. untung lah mil[i dapat lelaki gatal.. =,= orang lain mana ada..

    Typical Melayu Bagi Nasihat Yang Tak Matang.
    (jangan baca kalau korang tak nak tahu kenapa aku cakap kita sendiri punca kawan kita menderita)

    BalasPadam
  11. ayoyo.. i hate to say this but i just hafta agree with everything u said!.. tamak tu sgt la betul.. n to me,sume org tawu lelaki bole berpoligami,so dats y lelaki mampu utk syg lebih dr 1 ppuan.. mcm ppuan, kalau dah 1 tu de ade, dia akan stay syg yg tu je(regardless ppuan player)..sbb de tawu, utk dia hanya 1... so guys mmg ada tendency utk ada byk gf..

    n dlm entry yg lps ramai gile lelaki ckp "ur d man!"...haha ..well ramai lelaki yg rase JANTAN bile mampu ada lebih dr 1 gf, n mmpu plak rahsia kn, n kesemuanya hot plak tu! ..n stuju ngn awk ckp sal 1 hot, 1 agi alim, kalau bole dpt dua2 nape nk buang 1..

    well cume 1 je yg sy rase tk adil..n ppuan dieksploitasi kaum adam.. sbb isu yg hot or wild hanye utk simpanan.. yg baik utk wat wife..yada yada.. lelaki asek nk yg perfect je, wlaupon diri sndiri tak perfect..patotnye dia ukur perfect tu pd diri sendiri, sama ade dia layak utk dpt yg perfect ke x..on the other hand, ppuan bersalah jugak dlm hal ni sbb membiarkan diri di-eksploitasi lelaki..

    p/s:would really look forward to read ur next entry.

    BalasPadam
  12. setuju.kalau aku,aku pilih model vietnam tu.haha.

    BalasPadam
  13. astafrullahalazim...SOALT 5WAKTU XMENJANJIKAN APE2???????dlm AL-QURAN ade sumenye,
    awak2......pikir dlu wkt sblm tulis..kaji dlu wak sblm tulis...tlg,

    BalasPadam
  14. aku mmg nk jawab camtuh. keh keh keh

    BalasPadam
  15. nice entry after sahur..haha..
    zmn skrg ni ustaz pn lau tgk gurl seksi bulat2 gak mata nya..don't judge book by its cover..
    btw btol ke love is karma?

    luffy

    BalasPadam
  16. 4 thumbs up for this entry....

    BalasPadam
  17. (^^,)

    eeeeeeeeemmmm.....

    BalasPadam
  18. yeah last2 lelaki jugak yg WIN kah3

    BalasPadam
  19. Ohhh lelaki pon berangan kahwin2 ye :)

    BalasPadam
  20. Hehe, penulisan ko sentiasa fun n exciting untuk di baca. (perasan lah tuh). tapi betullah, pokok pangkalnya pada nafsu. kalau tak mcm mana bulan ramadhan yg takde setan pun ade yg x puasa jugakkan. mestilah kerja nafsu. ek, lari topik sikit.

    BalasPadam
  21. Haih. nasib baik lepas sahur aku terus baca entry ekau ni. terus tak jadi sambung tido >.<

    BalasPadam
  22. ahaks....
    itulah lelaki..
    yg kami kena terima hakikat..
    nakal2 skit xpa jgn over sudah..hu3

    ayat last xleh blah~~~

    semoga kite sume(girls) jmpe laki2 yg baik n hot!!

    BalasPadam
  23. hurmm. lelaki ni sukar nk ramal juge.;) abg syu kapel dgn dua org, yg si A da kapel dari sekolah smpai skunk, yang B baru dua tahun. yang pelik, yg si A tak kisah lgsg abg syu dgn si B. tp si B tak tahu abg syu dgn si A. kdg2 kesian tgk dua2 org tu. syu terfikir jugak, abg syu tak fikir ke dia ade adik pempuan buat anak org camni. ;p

    syu pnh tnye abg, klu 1 hari dye nk kawen, dye nk mane. dye ckp malas pk. rase macam nak rembat je dgn penyapu bile dye ckp camtu. kiki. ape dye ingt pempuan 2 org tu mkin lame mkin muda ape. yg syu lg pelik, bila si A minx putus, abg tak nak. pastu, hari tu kantoi dgn si B Abg syu dgn si A. jadi. si B minx putus, tapi tu pun abg syu tak nk lepaskan, atoii. pening.

    utk pengetahuan mr Krol, antara A dgn B, B lg cantik lah. mungkin abg syu konfius kut, nk yg cantek ato yg faham dye? kan?

    hihi.. sori ler, klu topik cam lari dari entry mr krol. kiki. ;)

    BalasPadam
  24. sebenarnya lelaki memang sampai bila takkan paham pompan and same goes to woman,saya rasalah sebab allah jadikan laki n perempuan utk saling melengkapi,kalau due2 dah perfect takdelah masalah ni sume.heee.ape2 pun,chill sudah ;D

    BalasPadam
  25. wah.. perlu ker statment puji diri tu?? hagagaga..
    tp betul la.. saper nak barang yang rosak jd milik abadi smpi kesyurga kan.. so i rasa gurl kat luar tu if notice that, patut berubah la pelan2 utk masa depan yg lebih baik..

    yup kawin mmmg best.. rasa tenang je pas kawin.. heeeeeee

    BalasPadam
  26. Man: God, why u make woman so beautiful?
    God: So u would love her.
    Man: But God, why u make her so dumb?
    God: So she would love u!

    HAHA.

    BalasPadam
  27. okey, terlalu romantik. wakakaakak

    BalasPadam
  28. Well said. Semua lelaki akan cakap bnda yang sama kan kan?:)

    Perempuan pun tak suka naughty2 boy or boy yang entah pape tuuuu.
    Perempuan pun tak suka lelaki yg ada terlalu ramai kwn pmpn and terlalu sosial dlm gmbr peluk sana sini dgn kwn pmpn dia.

    Sama je pmpn and lelaki. At the end of the day, masing2 nak yang terbaik as their partner :)

    Nice Mr. K! :)
    Be a good boy, always.

    BalasPadam
  29. haha..

    okeyh..

    semua yang dicakap/ tulis semuanya betul.. so takder bantahan.. :D

    BalasPadam
  30. "Sebenarnya, solat 5 waktu takk menjanjikan apa-apa." ???

    sesungguhnya Allah suka menguji orang yang Alah sayang..

    BalasPadam
  31. ahh gua tak puas hati betul dengan mr k ni. mesti nak menangkan lelakiiiiiiiiiiii
























    kbai *emo

    BalasPadam
  32. Bila baca entry nih, tiba2 rasa..
    Erk, is it worth to be in love with someone?

    In relationship <--scary okayh!

    Lbh2 lgi klau dpt lelaki yg berciri2kn lelaki sprt dlm entry ini..

    Hmpphh.. Xnak!

    BalasPadam
  33. menjadi lelaki adalah perkara paling indah dalam hidup ni =)

    BalasPadam
  34. tak agak2 ayat kau yang last tu kan ? tapi memang susah nk faham kaum korang ni.=='

    BalasPadam
  35. such a good entry..
    really make me understand more bout guys :)

    BalasPadam
  36. the other side of you kt perenggan bawah skali tu..suweet.....

    BalasPadam
  37. hahaha...
    ni mesti sarcastic pasal solat tu kan..pdahal solat dpt mencegah kemungkran...
    kalau maseh lakukan kemungkaran maknanya solatnya bekum sempurna..
    sebab tu x kasi kesan..hihi

    BalasPadam
  38. nice guy finish last..hurm...

    _iris_

    BalasPadam
  39. still tak dapat nk paham. kenapa lelaki still nk suruh awek die ttp aurat,, tp still nk m'gatal ngn pompuan mcm jal****. perlu ke lelaki nk jadi mcm tu??? kalau betul sayang, cinta, long term la.. pe jadah semua tu, kenapa mesti curang? kenapa mesti pk nk seronok2? kenapa mesti pk "ngn future wife ne lmbt lg nk noty2"

    pas tu ayat "So, instead dari merosakkan calon bakal isteri sendiri, baik rosakkan bakal bini orang lain ye tak? HAHA. See lelaki ni pandai sebenarnya. Ehem" helooooooo??? apa tuuuuu? kalau yg bakal bini org lain tu adik @ kakak awk, how u feel?

    kalau betul sayang, cinta, nk sehidup semati bagai, jgn la nk pegi menggatal ke, berseronok ngn pmpn lain. kalau betul nk jga bakal bini tu, jaga la hubungan juga.

    BalasPadam
  40. kesimpulannya , laki mmg gatal . thays all . hahaha

    BalasPadam
  41. tanggalkan stoken suami tak mahu? kesian r sape jd bini ko.haha

    BalasPadam
  42. ko ni bkn ordinary blogger je oh, ko ade psikik gak kot. everytime aku wondering bout some topic, cnfirm later on ko come out with it. hahaha.

    BalasPadam
  43. Its good to elaborate things by using your own words. But one thing nak tegur.

    ' solat 5 waktu tak menjanjikan apa2'

    I think, this words, tak patut letak. bg aku, ayat ni macam orang yang tak percaya suruhan agama dia sendiri.

    harap teguran dapat diterima :)

    Salam Ramadhan.

    BalasPadam
  44. point dh bagus..
    tp aku bosan dgn ayat kau yg suke puji diri sendiri..
    sooo ewwwwww..

    BalasPadam
  45. Aku suka baca entry ni..sempoi je. tapi cuma satu. Bila part 'solat lima waktu tak menjanjikan apa-apa pun'. Aku agak sedikit terkilan.

    Solat itu kan tiang agama. Kalau solat itu sempurna barulah akhlak pun sempurna. Tak eloklah katakan solat itu umpama tak ada berikan kesan apa-apa. ada sebab kenapa solat itu didirikan.

    Apa-apa pun nice job.

    Salam Ramadan!

    BalasPadam
  46. Romantik lah kau Mr K. xD HAHA. And yes, lelaki memang macam tu. Ehh, tak tak. Aku rasa dua-dua sama je, lelaki OR perempuan. Bila nak main-main, nak yang liar, yang seksi, yang gitu-gitu. Tapi bila nak kahwin, nak jadikan calon isteri calon suami, semua nak yang baik-baik, yang manis yang suci.

    Ingat janji Allah, lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan begitulah sebaliknya. :)

    BalasPadam
  47. mr. k, i think part yg "solat 5 waktu tak menjanjikan apa-apa" tu, is not good enough u ckp mcm tu.. tak betol pandangan awk mcm tu.. solat 5 waktu tu kewajipan dan tiang agama.. kalau tak solat bermkna runtuh lah tiang kita.. kalau tiang dh runtuh, nk bina atap mmg tak ah..

    cuma beza nya, org yg solat 5 waktu belum tentu baik tapi org yg baik dia akan solat 5 waktu.. sama situasi nyer kt situ.. boyfren dia solat 5 waktu tp belom tentu baik.. well, betolkan kalau saya salah..bukti nyer, still buat maksiat dgn perempuan lain..

    the same situation pd ustaz.. ustaz hanya lah gelaran tp semua nyer bermula dari dlm hati.. kalau betol iman nya kukuh, tade lah dgr kes ustaz liwat budak la, rogol lah.. i disagree with ur word : "Sebab tu la aku cakap, solat atau tak, puasa atau tak, taat ibu bapa atau tak; ianya tidak menjanjikan apa-apa"..


    sebab semua bermula dari hati..
    nabi pun pernah bersabda : "dlm jasad manusia ada seketul daging, jika baik maka baiklah seluruh anggota, jika rosak, maka rosak lah seluruh anggota, itulah hati.."

    BalasPadam
  48. 4 the 2nd soalan tdi 2.. saya nak kongsi sket.. "solat mencerminkan peribadi seseorang" .. jadinya, kalau solat tak sempurna, terjadilah contoh2 perbuatan yang mr K bagi tu.. kalau solat sempurna [insyaALLAH] , peribadinya juga elok.. so.. tak heranlah ada yang berkelakuan begitu walaupun beliau solat penuh lima waktu.. tapi sebagai manusia, bukankah patut kita memperbaiki solat kita.. supaya solat tu diangkat ke langit..

    i'm not perfect.. kalau ada silap, tolong tegur ya

    BalasPadam
  49. well..nice article..itu untuk lelaki bujang..how about married man yg noty..aku rasa concept tetap sama..cuma tak faham kenapa ada perempuan yg boleh cair..

    http://erniefaizalsiti.blogspot.com

    BalasPadam
  50. ur point tetap macam nak defend kaum kamu ye..... yo lah tu....

    BalasPadam
  51. itulah . lain org lain ragam nye
    tp rase nye x semua mcm tuh
    pegangan agama tu sgt pentg sebenrnye , pokok pangkal diri kite sendiri yg tentukan selebihnye

    BalasPadam
  52. hahahaha..suami merajuk ,bini pujuk yer....ceh.nk manja2 jugak dia..kui3

    BalasPadam
  53. cewahh, yang part kawin tu jiwang betul. hahaha.

    BalasPadam
  54. mane tau si lisa tak colour rambut? skang dah ada colour yg dark untuk colour rmbut.

    BalasPadam
  55. terbaik pny entri...sgt pndai menulis lah kmu....

    BalasPadam
  56. "solat 5 waktu tak menjanjikan apa-apa" Ouh really ? Don't make others misunderstanding the message you trying to say.

    BalasPadam
  57. kamon mr.k. komen2 kat atas sume cakap pasal phrase ko tu. berhati2 la pasni. :)

    BalasPadam
  58. alhamdulillah dah nikah. memang best! ((; kamu bila lagi? hi². ;p

    BalasPadam
  59. aku rasa entry-entry hang bukanlah nak defend sgt lelaki.. tp lebih kepada nak bantu gurlie ni jadik pmpuan baik dgn membongkarkan rahsia lelaki. hihi

    BalasPadam
  60. ish susah nye camni...camane kita nak taw kita stok simpanan ke masa depan?..kalau kita baik pon, mesti ade je lagi baik..ish3..kokot simpanan...lol

    BalasPadam
  61. good writing la..i loike!teruskan,haha

    BalasPadam
  62. ayt last ko tuh mmg tak blh blah . hahaha .

    laki mmg bijak .

    BalasPadam
  63. salam u...mabe u dah tau, tapi nak share dgn yg lain kat sini...
    try bukak ur own blogspot addres, pastu cut huruf 's' tu jadi macam ni

    http://theotherkhairul.blogpot.com/

    tgk wat hapen...thanks =)

    BalasPadam
  64. alamak baru nak terpikat.. haha mana ada.. gurau saja..

    keterangan banyak back up lelaki je.. well penulis nya pun lelaki kan.. ish3! ;D

    BalasPadam
  65. itu lah lelaki. bila nak kawen, nak cari yg baik, tutup aurat semua. tp korang sendiri rosak kan perempuan2 yg ade ni. bukan sepatut nya, korang bimbing diorang jadi lagi better ker? bukan nye korang merosakkan diorang lagi.think again, u ade 2 awek. sorang stok bini, and sorang stok geli2. u rosak kan yg stok geli2 sebab yg stok bini tu konon nya u nak simpan sampai korang dah nikah. but, suddenly, ade laki lain yg rosak kan stok bini you'all tuh. then, terua u guys xnk terima pompuan yg stok bini tu. padahal,bila pk balik. korang dengan perempuan yg rosak ni pun xjauh beza. korang merosakkan dan mereka dirosakkan. so, knp sebok nk cari perempuan yg baik kalau diri sendiri pn xberapa nak baik? :)

    BalasPadam
  66. yang part atas tu oke, boleh diterima.

    tapi bila sampai perenggan last tu macam kau tuju untuk diri sendiri je?

    HAHA.

    BalasPadam
  67. syabas bro... entry yang jujur
    macam kena jerk ngan lelaki2 yg kat luar sana tue termasuk "aq"

    yg statement nie mgkn ramai keliru

    "solat 5 waktu takk menjanjikan apa-apa (kalau solat tak sempurna bab kata comentator)"

    baca banyak kali dan pahamkan betul2 maksud kiasan nie.. jgn lupa ayat dalam kurungan

    sekian

    BalasPadam
  68. best la kalau perempuan pun boleh try and error ! kira aku boleh buat jugak la kan ? :D
    Kau penah dengar pasal lelaki kena control dgn perempuan sebab nafsu ? Hahaha, cool gila :D *well contoh yg takbaik, tapi best sebab aku jarang jumpa lelaki yg vulnerable sampai mcm tu sekali.

    BalasPadam
  69. terpulang, x semua lelaki baik, x semua lelaki jahat, x semua perempuan baik, x semua leaki jahat. aq x menyebelahi mana2 pihak.

    BalasPadam
  70. gua sangat tak setuju woi bab ni: "So, instead dari merosakkan calon bakal isteri sendiri, baik rosakkan bakal bini orang lain ye tak?"

    ni dah maca downgrade kaum wanita. think bout ur sisters or any sedara mara perempuan kau kalau kau nak cakap macam ni.

    aku jugak tak setuju idea lelaki yg nak buat awek sexy buat stok geligeli or main2. Penipu ah senang kata. menipu bakal isteri. menipu diri sendiri yang paling teruk.
    kalau betul nak isteri solehah, jaga diri sendiri. as simple as that.

    ada point kau aku sokong, but last part amatlah tak sokong. sekian

    BalasPadam
  71. sejahat2 lelaki, dia tak akan buat jahat pada perempuan yang dia nak jadikan isteri - someone said that to me

    BalasPadam
  72. owh, so skrg i dah tahu kenapa my ex dumbed me yg dh couple selama 4years and pergi dekat gurl yg sexy, pakai skirt, rambut karat. i ni disuruh pakai tudung la, jgn bju ketat la. kalau boleh kuar pkai bju kurung. jubah lg bgus.

    i love dis part bila mr.k cakap :
    "Dan bila dia tengok awek dia (ex), apa yang dia nampak adalah 'future wife'.Dan bila dia fikir-fikir balik "Hmmm. Future wife ni lambat lagi kalau nak naughty-naughty pun. Tapi kalau awek blond ni, bila-bila masa boleh"

    p/s: terpikat la dengan mr.k. tapi kamu dh ade milimilo ^^

    BalasPadam
  73. tak habis2 mintak tanggal stoken..masalah otak btol la mr.K ni. kudung tangan ke ape....

    BalasPadam
  74. betul3,,

    ada je yg ustaz perangai tak semenggah..

    BalasPadam
  75. hahaha,tabik ah dekat lelaki,.fewit

    BalasPadam
  76. errmmm...mcm knal la bila kata try and error tu..hehhe..tp apa2 pun, nice entry.. ^_^

    BalasPadam
  77. "solat atau tak, puasa atau tak, taat ibu bapa atau tak; ianya tidak menjanjikan apa-apa."

    btul ke camtu Mr K?

    BalasPadam
  78. kalo stokin pon nak kena bukak, memang bapak pemalas la kann!

    BalasPadam
  79. okay, adakah disebabkan seseorang girl itu dicop sebagai "potential future wife" oleh seorang lelaki, she should feel honored and patut stay dengan laki tu walaupun laki tu ada "stok perempuan geli-geli"?

    one thing pasal perempuan ni. we don't like to share.

    pernah dengar quote, "I don't want to be your number one, I want to be your ONLY one."

    BalasPadam
  80. awak romantik. saya tahu itu.
    saya terpikat!!

    haha.
    dua ayat yang last. superb! kah kah kah ~ :)

    BalasPadam
  81. nice one bro!!..

    eh, jom baca entry aku yang bertajuk.


    " cinta terlarang facebook ".


    selamat berpuasa.

    BalasPadam
  82. er... rasa nya part solat lima waktu tu kena baca betul2x kot.... dlm caption (kalau solat tak sempurna.... etc
    mana ada isu rendah kan martabat solat.

    Ramadhan kareem, bersangka baik suatu tuntutan ^.^

    Mr.K, ko join tabligh eh??? >.<

    BalasPadam
  83. what u do is what u'll get.

    BalasPadam
  84. betol ke semua laki nak perempuan yang alim utk buat bini?

    klu camtu kenapa mawi pilih ekyn instead of ina?

    knp khairul fahmi pilih dahlia instead of elia?

    Mungkin realiti lelaki sekarang lebih suka perempuan seksi jadi bini kot.

    BalasPadam
  85. siapa kata perempuan tak macam tu

    BalasPadam
  86. sama ja lelaki dan erempuan, nothing is impossible

    BalasPadam
  87. Assalamualaikum. your post really remind me to my teacher. "jangan marah kalau suami anda pandang perempuan. tetapi, peliklah jika suami anda pandang lelaki. "

    but, anyway, depends on situation and people.

    and about ustaz meliwat and sewaktu dengannya, bukan hak kita kan untuk menghukum. adakalanya, manusia membiarkan nafsu menunggang diri. and kita sebagai manusia tak layak untuk menghukum bukan. apa yang datang adalah ketetapan. =)

    BalasPadam
  88. guys is always guy so that is why we call them guy,isn't?

    BalasPadam
  89. hahaha,,mmg x leh blah tol entry kali der,,ko romamtik ke??juz wait n c jer la~

    BalasPadam
  90. setuju someone said 'what u do is what u'll get.'

    what goes around comes around la. so, pandai2 la pikir both girl and guy.

    why nak rosakkan bini orang lain, u guys might end up dgn dgn perempuan yg rosak.

    24 : 26 "perempuan2 yang keji adalah untuk laki2 yang keji, perempuan2 yg baik adalah untuk laki2 yang baik"

    BalasPadam
  91. hehe , nice entry (:

    BalasPadam
  92. lelaki..comel..n c0mplicated..wlawpon xsec0mplicated p0mpuan..:)

    BalasPadam
  93. huaaaaaaaaaaaaaa... belum bercinta, jadi tak boleh nak komen. kang kene kat batang hidung sendiri pulak. apa pun, if a guy is ready for a commitment, he will choose the best and will do the best for his partner. kan?

    BalasPadam
  94. kalau macam ni baek aku cepat-cepat kawen. senang siket nak gaduh manje. hahakhak

    nak join GIVEAWAY? hadiah best tau!
    http://patehadnan.blogspot.com/2011/08/hadiah-happy-giveaway-si-budak-kurus.html

    BalasPadam
  95. "Saya tahu saya romantik. Sila jangan terpikat."

    ohh peh-lis la mr.k =.=

    BalasPadam
  96. tapi Mr K...ada je lelaki yg tgglkan pompuan yang baik dan tidak rosak utk pompuan yg seksi,hot dan sewaktu dgnnya end up kawen ngan pompuan yg seksi dan hot tu... stok bini la tu? ce explain.

    BalasPadam
  97. harap kau dapat future wife yg 'suci tanpa was2'..

    BalasPadam
  98. bile bace entry nih, aku teringatkn si dia yg baek dgn aku..yang sanggup closed kan dota semata lyn saya nk merepek..tp masalah yang timbul bila saya sendiri yang xsanggup nk tutupkan fb tuk lyn kata2 dy..is not fair enough, i know that n actually i'm bit confius about myself..aku nih bebenar suka si dia yang baek tue atau tidak??!

    btw, nice entry =.='

    BalasPadam
  99. Salam. Hi, I'm one of your silent reader. Best baca entri2 awk ni coz for some part, sy pn b'fikir mcm awk jugak but today..hohoh..ada bnda yg sy kurg b'kenan.

    It's the part when you wrote :
    "o, instead dari merosakkan calon bakal isteri sendiri, baik rosakkan bakal bini orang lain ye tak? HAHA. See lelaki ni pandai sebenarnya. Ehem."

    Sy tak tau la apa yg awk fikir ms tulis part ni. Sy pasti awk nk your future wife adlh someone that is tak pernah dipandang apalagi dipegang lelaki lain selain drp apa yg ptt.Of course kategori lelaki perasan baik nk pompuan mcm ni. Llki2 yg perasan baik ni nk pompuan yg baik utk diri dia tp dia sdri blh pula nk buat tak tntu pasal kt pompuan len yg bkl jd isteri orang jugak satu hari nnt dgn alasan "sbb-pompuan-tu-mmg layak-untuk-dibuat-stok-mainan-sj-siapa-suruh-dia-murah-sangat"

    Ini ke yg dicakap llki itu bijak? Lebih kpd mendedahkan your own stupidity ada la.Sedar atau tak, statement tu dah menunjukkan yg llki jenis perasan baik tu sbnrnya tak layak pn nak dpt pompuan baik untuk diri dia.

    Ok, geram dah abis. Haha. Nampak sgt emo. Btw,nice entry overall. Keep up the good work. :)

    BalasPadam
  100. masih mencari cinta Allah17 Ogos 2011 pada 4:13 PTG

    to mr k. for the first time i read ur blog n u gave me a really bad bad impression!

    aku sgt lah tdk setuju ble ko kate part solat tu. wadefish man. ko mcm lg mnggalakkan lelaki2 yg mmg lemah iman kt luar sane untuk tdk solat. ibrtnye mcm ni la."buat ape solat hati busuk, baik xpyh solat, ustaz pon buat jahat"

    *okeh kt ctu pon da mnggmbarkan thp iman kau*

    ko pnh dgr x satu hadis ni org ni solat 5 waktu tp keje die mencurik sedangkan solat sepatotnye mncegah kemungkaran. tapi nabi ckp lame2 solat dia itu nt akan buat die berenti buat kerje jahat.

    and then u said, solat, taat mak bpk tu sume xmnjanjikan ape2. pergh rase nk memaki je org2 sewaktu mcm ko ni. ko kne ingt2 org2 yg bersolat 5 waktu ni wlopon dorg buat keje jahat tp ko kne sedar dorg maseh tau taat Tuhan. kte diuji sbb kurngnye ketaatan kte pd Allah..
    its all about pahala beb. pahala kte xnmpk kt dunia, kt akhirat bau Tuhan tunjuk.

    sbb tu la aku xsuke bc blog2 mcm nih. kdg2 mmberi pndapat tu ikot suke die je nk ckp ape, ikot nafsu masing2 nk ckp ape.. kdg2 blog ni sgt mpengaruhi minda sumone.. so be careful man klu menulis. people like ur blog then tulis tuh biar kasik betul. okey.

    doa setiap wanita dlm solat adelah meminta laki yg baek2. aku pecaya Allah simpan laki yg baek2 untuk ppuan baek2. korg org ppuan nk laki yg blh jdk imam dlm solat, ubahlah diri jgk. nk yg soleh, dri kne solehah. yg bese2, dpt la laki yg bese2 je.okeh!

    BalasPadam
  101. Salam.

    lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan begitulah sebaliknya.berkahwinlah kamu untuk menyempurnakan sebahagian agamamu. cepat kahwinlah mr.K..hehe .;)

    BalasPadam
  102. TL:DR

    LOL

    aku suka baca komen orang butthurt. Thanks.

    BalasPadam
  103. Maaf ye, Hanis Zalikha mmg kacukan. Zaman moden skrg lagi bnyk kacukan drpda dia. Jadi,Pada saya orang ISLAM YANG RAMBUT KARAT SAMA NK MENYAMAI DGN ORANG BUKAN ISLAM. Menyamai org bukan islam itu juga menyamakan kita dgn org bukan islam itu. maknanya dah terkeluar akidah. HARAP MAKLUM YE SAUDARA :)

    BalasPadam
  104. kebanyakan lelaki inginkan prmpuan yg baik2 untuk menjadi isteri.. ya, tapi adakah lelaki itu dah cukup baik untuk dapatkan perempuan yg mcm gitu?? layak kah?? fikir2kan..

    BalasPadam
  105. pada saya.

    biasala kot laki suka pempuan comel. tapi x bagus suka tgk. sbb allah suruh tundukkan pandangan. suruhan kpd laki n pempuan.

    cuma kalu timbul isu kenapa laki suka pumpuan lawa n comel, saya sendiri rasa x yah komen la kot.

    sbb kalu x kenapa rasulullah menetapkan 4 kriteria pilih isteri. kecantikan termasuk sekali. last br agama. sbb menunjukkan islam x lah sangat tertutup sampai x leh nak ada impian dapat isteri lawa. cuma hikmahnya kenapa agama diletakkan yg akhir, sbg ujian utk lelaki, apakah mereka masih mahu memilih wanita yg lawa atau comel, sekiranya agamanya kurang? masa tu baru teruji. itula hikmahnya.

    pempuan byk. lawa ramai. x lawa pun ramai. so terserah la pada diorg nak pilih sapa kot.

    be realistic.

    heh.

    BalasPadam
  106. salam,encik khairul,entry yg boleh diterima akal gud job,xp lelaki mmg pelik..and ingat ney,mmg x suma owg yg sembahyang cukup 5 rakaat 2 baik,xp owg yg baik akn smbhyang cukup 5 rakaat,and mmg x suma owg yg pakai tudung 2 baik,xp owg yg baik akan pakai tudung.renung2kan~

    BalasPadam
  107. hahahah lelaki memang bijak pn .. memang tak dpt disangkal lg

    BalasPadam
  108. firman Allah: laki-laki itu pelindung bagi perempuan kerana Allah telah melebihkan sebahgian mereka atas sebahgian yang lain... (4:34)

    Allah melebihkan lelaki dr wanita!
    ='( untungla korang sbg lelaki, rosakkan brp byk prmpuan sekali pun, xde kesan pape kt korng tp dkt gal??? emosi gal slalu terikat bila da involve ngan hal2 sex.. apelagi kalo da dirosakkan. tubuh diorng,emosi diorng comfirm akn cedera. tp kelebihan guy, korang bole buat utk suka2 je tanpa emosi.. mean guy bole rosakkn wanita sesuka ati sbb dia xkn cedera, yg cdera wanita. lgpun bini org lain bkn isteri korang.. kn? :p
    sbb tu lelaki bole senang2 je kata rosakkan bini org xpe, asal permpuan yg dia syg x rosak. T____T

    fikir2kn la kalau laki yg berada di sekeliling calon isteri, mak, kakak, adik perempuan korang berfikiran mcm ni -->"instead dari merosakkan calon bakal isteri aq sendiri, baik aq rosakkan bakal bini orang lain, perempuan lain ye tak? HAHA.!!! eppy? :p

    teringat kata2 ustaz pahrol
    " ah lelaki... jika jiwamu tulus krn ILAHI, pasti lurus perananmu sbg lelaki!"

    lelaki, kalau hati ini bole berhenti dari mencintai mrk,
    kalau fikiran ini bole berhenti dr memikrkn tentang mrk,
    aq la wanita plng bahgia. -azie91-

    BalasPadam
  109. bodoh bodoh bangang tpi best!

    BalasPadam
  110. saya perempuan.
    saya pun takut,
    juga tamak.

    BalasPadam
  111. tak akan terpikat in your words. but thanks for some information about man.

    BalasPadam
  112. well..now ..im thinking that you're actually a girl ;)

    hahaha

    BalasPadam
  113. "saya tahu saya romantik, sila jangan terpikat"
    seriously.. haha i'm already falling into ur arm.. xD ayat jangan sweet sangat boleh x MR.K .. :p

    BalasPadam
  114. Lelaki makhluk aneh, mungkin tercipta dari north pole atau dari planet pluto. hahaha ..

    BalasPadam
  115. cmayau

    Saudara yang menulis tahniah ada perkara nak ditulis dan dikongsi.. tapi saya rasa perkongsian yang saudara kongsikan ini ada positif dan negatif... negatifnya mengajar lelaki diluar sana jadi tak baik... kenapa nak jadi tak baik macam merosakkan perempaun seksi dan akan berkahwin dengan yang tutup aurat dan alim... kenapa tak masuk entry yang menjadikan anda lelaki sejati yang boleh membawa perempuan seksi itu ke alam yang alim/menjadi baik... bukankah itu nilai positif yang baik untuk dijadikan tauladan..dan anda mungkin menjadi hero ikutan lelaki-lelaki lain.. mengapa dalam entry ini seperti berbangga mengatakan lelaki itu merajakan nafsu sebelum berkahwin.. bagi yang beragama islam itu bukan yang diajarkan dalam islam...astagfirullah hal adziim..

    BalasPadam
  116. lelaki yang LOW IQ je yang camtu.bukan semua lelaki seperti itu.lelaki terpelajar tidak akan cari masalah dalam diri seperti itu.ini kerana lelaki diciptakan dgn 9akal.dan hnya 1 shj nafsu.

    BalasPadam
  117. lelaki yg LOW IQ shj yg begitu.bukan semua lelaki bersifat begitu. ini kerana lelaki ada 9akal dan 1nfsu.lelaki berpelajaran tinggi takkan musnahkan hidup dengan benda2 pelik begitu.

    BalasPadam
  118. walau solat tak sempurna, siapa lah kita nk pertikaikan, yg penting dia solat. Sampai masa sedar la dia akan kesalahan yang dia buat

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.