Isnin, 1 Februari 2010

Aku Dah Malas Nak Tulis Blog. Titik. Man U Menang.

Barang import katanya lagi berkualiti dari tempatan.

Hais. Sibuk sibuk sibuk.

Mulut cakap sibuk tetapi mata boleh je layan movies.
Mulut cakap sibuk tetapi kaki boleh je bergoyang-goyang kat kedai makan untuk suatu masa yang lama walaupun tiada rokok dihidupkan.
Mulut cakap sibuk tetapi jejari sepuluh ku boleh je surf-surf Facebook tanpa henti.

Hais.

Aku dah malas nak tulis blog. So, tak ada mood dan tak ada idea. Keseronokan berblog aku rasa dah hilang. Kalau dulu, happening gila berblog. Tetapi sejak bulan 7 tahun lepas, semua macam berubah sebab semua masuk U/kolej/kerja/penanam anggur. So aku boleh katakan, banyak dari followers aku dan blogger yang lain dah berhenti berblog.

Quality beats the quantity

Kalau dulu, award-award sering di kasi kepada blog yang cute. Tetapi sekarang? Semua hanya mengejar nuffnang.

Kalau dulu, boleh menulis dengan fun fun fun fun. Tetapi sekarang dah tak fun fun fun sebab nak tulis sesuatu benda kena fikir 123456567 kali sebab akan ada anasir ugut-ugut yang apa kita tulis tu melangar akta multimedia blah blah blah.

Kalau dulu, AkuTakPeduli.com amat aktif. Begitu juga dengan lelaki import, John Hafiz.( I rindukan Abang John) JustKhai.com pun jarang menulis. Dan macam-macam lagi. Even blog-blog famous lain pun dah macam kurang taring.

Kalau dulu, aku banyak idea. Tetapi sekarang dah tak ada idea dah. Bukan je tak ada idea. Nak menulis pun tak ada masa. Nak tengok movies, mengurat awek kat YM, main Fb, tidur, makan, main hoki dan sebagainya. Oh ya. Skill hoki aku macam sial. Aku tak ada bakat.

So, aku dah malas nak tulis blog YA AKU TAHU AKU DAH ULANG NI BANYAK KALI. Tapi tak apa harap korang faham.

This is the quality. This is local. Local rocks

Jadi, aku akan rotate semua entri aku dari yang paling belakang hinggalah yang paling latest. Tak. Tak best macam tu. Aku akan rotate entri aku secara random. Macam iPod party shuffle. Juga macam iTunes dan iPhones. Aku bencikan iPad.

Cakap pasal pad, korang yang cute-cute dah buat pemeriksaan pap smear? Tolong pergi klinik kan buat sekarang. Ianya penting untuk masa depan anda nak-nak kalau anda sekarang dah berumur 21 ke atas. Kawan aku amik ringan pasal pap smear dan..... Hais... Aku jadi fobia tanpa sebab. Ianya kanser. Siapa tak fobia bila ada orang terdekat terkena?

Oh sorry lari dari tajuk. Okay. Aku akan rotate entri dari belakang-belakang. Ye lah aku terfikir yang ianya agak membazir bila tak ada orang melawat entri aku yang dulu-dulu. Buat penat je tulis.

Serta, pada hari minggu, aku akan tulis entri baru. Mungkin 2-3 entri baru dan post secara auto- schedule. Tu pun kalau aku tak busy.

Busy la sangat.

Okay dah bye.

Comment Here

5 ulasan:

  1. tu pasal berblog kene dengan jiwa
    bila kite campo dengan material, akan jadi hambar semangat untuk berblog

    mintak2 ku akan terus rajin berblog
    ;)

    BalasPadam
  2. alaa...mr k...tak syok la macam ni....tulis la lagiiii :D

    BalasPadam
  3. tipu tak stop pun.
    dah2 jgn tipu lg ok ;P

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.