Takdir Vs Kebetulan.

Assalamualaikum


Semuanya berkenaan pada Tahun 2009 dan 2010+.

Let see;

1. 1 Muharam (Maal Hijrah) = Hari Jumaat

2. Aidill Adha = Hari Jumaat

3. Christmas = Hari Jumaat

4. New Year = Hari Jumaat

5. Dan hari ini, Maulidul Rasul = Hari Jumaat

6. 1 Sha'ban tahun ini = Hari Jumaat

7. Raya Aidilfitri tahun ni = Hari Jumaat

8. Asyura = Hari Jumaat

9. 21.12.2012 (2012) Hari banyak gempa bumi = Hari Jumaat

10. Gerhana Bulan & Gerhana Matahari = Hari Jumaat* (By Intan)

11. Wesak & Depavali = Hari Jumaat* ( By Huda)

Well, ianya adalah kebetulan. Nampak cute je semua kena pada hari Jumaat.

Apa lagi peristiwa yang akan jatuh pada hari Jumaat?


Ulasan

yana.lili.lala berkata…
hari cuti.. haha
si pOlan berkata…
erk.haah..ta pasan lak
Huda berkata…
wesak day, 28 May = Jumaat

Deepavali, 5 Nov = Jumaat

huhu
bidadarihijau berkata…
baru jugak terpikir....
chea tak chachat berkata…
owh ok..
baru terperasan..

thanks for the info..
=)
dinsblog berkata…
Allah saja yg tahu disebalik setiap kejadian...yg penting kita kena sentiasa bersedia..
Mimpi berkata…
Semestinya hari kiamat.
zackzara berkata…
Hari Kiamat juga dikatakan jatuh pada hari Jumaat. Penghulu segala hari.

Hari Ulangtahun Kelahiran saya pada 2012 juga jatuh pada hari Jumaat.

Semuanya bukan kebetulan. Semuanya sudah tertulis sejak azali. Bagi DIA, tiada kebetulan. Bagi manusia, mungkin satu kebetulan...kerna kita hanya merancang.
fndrocka berkata…
aku baru terfikir benda ni mlm tadi..

suratan atau kebetulan?
dila john berkata…
err.. kawan mak meninggal hari jumaat. baru jab tadi.
gerhana bulan dan gerhana matahari=hari jumaat
cik EPAL berkata…
Anything happnd 4 a reason :)
AyanaAsham berkata…
yang pasti ttp ade sesuatu di sebalik hari jumaat...
suke hari jumaat dis sem....coz cuti
LORD ZARA 札拉 berkata…
aku tengok banyak sangat hari Jumaat, rasa kecuakan yg terserlah pul~
Hana Kimi berkata…
hari cuti untukku!
CAHAYA berkata…
nice! jumaat penghulu segala hari. :)
ha chemo berkata…
Allah lebih mengetahui=)
aemyLina™ berkata…
amazing.. but interesting..,
x alert plak ngan bnda ni sume..
rasa takut pon ada gak
hannamaruku berkata…
aku dah tau lame.
aku dengar itu tanda kiamat hampir.

wallahualam.
♥kAsiH+CiNta♥ berkata…
kiamat pon pada hari jumaat kan..takut lak..huhu..sekadar nak ingatkan dri sndri..
cik ery berkata…
peringatan bersama..moga hidup dan mati dalam iman
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.