Sabtu, 20 Februari 2010

Skandal, Cinta Bersegi-segi dan Putus Kawan Serta... [18sx]

Assalamualaikum

Di ambil dari InfoMaya.net.
'Aku' dalam cerita ini bukan aku. Bukan juga The Other Aku.


******


Hi all

Scandal

Alkisah masa muda dulu-dulu

Semasa berada dalam army dulu memang laa aku ni jenis penakut dengan pompuan, walaupun umur dah 26 tahun.

Kehidupan sorang army semua orang tahu tak dapat lari displin. Dari soal pakaian hingga cara berjalan. Aku ni bukan lah ketegori hensom sangat, sedang-sedang gitu. Aku jenis penakut nak ngorat pompuan so tak adalah awek. So tengok je lah kawan-kawan aku berkepit ngan awek masing-masing.

Dipendekan story.

Tiap2 malam aku dan kawan-kawan aku lepak kat gerai makan station keretapi Ipoh pada masa tu.(Skg entah ada ke tak ada lagi gerai-gerai tu). Selalunya aku bersama 3 lagi kawan aku. Kami cukup intim berempat ni. Semua se-kepala.

Dalam lepak dan makan tiap-tiap malam kat situ salah sorang daripada kami menjadi perhatian sorang awek.

Rupa-rupanya kawan aku ni, Si H menjadi perhatian sorang awek beruniform yang jugak selalu lepak makan-makan kat situ setiap malam. Awek ni keja kat balai polis kat situ. Orangnya kecil molek. Hitam manis. Cantik.

So si H ni pun mulalah ber-dating ngan awek ni. Sejak dari itu si H jarang laa kuar makan ngan kami, selalu kuar makan ngan awek dia je. Tinggal laa kami bertiga. Sebagai kawan, kami beri peluang kat H bermesra-mesra dengan awek nya. Kami tak kisah.

Satu hari Si H ambik cuti kecemasan. Balik kampung kerana kematian bapanya. Lama jugak Si H kat kampung. Awek si H ni, cepat je berubah hati suka lak ngan kawan aku, L. So, si L pun layan jugak lah tak nak kecilkan hati dia. Biasanya si L kena laa temani awek ni makan-makan. Tinggal aku berdua. Kami tak kisah.

 
Flirt 
Nak jadikan cerita si L ni pulak kena pegi main hoki di penang sebagai wakil unit kami. Tinggal la kami berdua je. Si H pulak antar msg kat unit minta sambung cuti 2 minggu lagi. So jadi sebulan le si H kat kampung. Awek ni tinggal lonely le sekarang...

Satu malam sedang aku ngan kawan aku makan kat gerai station keretapi tu, awek tu antar nota melalui kawan dia. Minta nak jumpa aku kat balai polis yang tempat dia sedang bertugas. (Siapa org ipoh tau le ada balai polis tak jauh ngan station keretapi tu)

Aku serba salah. Nak pegi dengan tidak. Tapi last-last aku buat gak keputusan pegi jumpa awek tu.

Cam biasa laa, awek ni nak aku jadi teman dia sebab sepi tak ada si H dan si L. So aku pun jadi lah teman no 3 nya. Sekarang tinggal si J belum lagi jadi teman dia. Tapi aku jenis tak kedekut. So aku minta awek ni terima juga si J sama.

Dia setuju. (WTF?)

Selama si H dan si L tiada, aku dengan si J jadi teman awek ni.

Jadi sekarang dengan rasmi kami berempat ni adalah teman awek tu. Macam tak percaya realiti yg ada depan kami. Tapi oleh kerana kami berempat ni dah intim teman sekoley lagi pun dah lama berkawan sejak pusat latihan rekrut dulu, so tak ada masalah untuk terima awek ni sebagai girlfriend kami berempat. Kami akhirnya dapat terima dengan baik.

Aku (Bukan Mr K), H, L dan J terlalu mesra dan rapat dengan awek ni. Tiap-tiap malam kami berlima makan kat gerai keretapi tu. Awek ni, kami panggil dengan panggilan manja Has je. Ada awek ni adalah kami berempat. Awek ni cam suka lak ada empat bf dalam satu masa. Takat cium, romen, ringan-ringan tu semua kami berempat dah rasa. Tapi ikut turn le. Kena one-two-som. Hehehee.

Kami berempat merancang nak pergi bercuti ke Pulau Pangkor. Pada mulanya kami tak nak awek ni ikut kami bercuti. Tapi bila bagi tau kat awek ni. Dia mati-mati nak ikut kami. Kami pun setuju dia ikut kami bercuti.

Pendekkan story...

Sampai kat Pulau pangkor kami berlima sewa chalet utk 2 hari. Semua tertanya-tanya cam mana bila nak tidur nanti. Adakah awek ni tidor ngan kami berempat?

Iyer. Kami berempat tidor dengan awek ni. Tapi untuk aktiviti ringan dan berat kami ikut giliran. Gila sporting. Tapi itulah realiti beb.

Aku ngan H untuk giliran pertama. L ngan J giliran kedua. Kami tak lak aksi-aksi ganas sbb dia awek kami beb. Masing2 kami berempat dapat sorang 2 kali untuk selama dua hari kat Pulau Pangkor tu.

Balik dari Pulau Pangkor hubungan kami tetap cam biasa. Masing-masing ada peruntukan dan giliran masing-masing. Sehingga lahh.. J kawan aku tu membuat pengakuan dengan rela hati nak ambik dia sebagai isteri. Kami mulai renggangkan hubungan dan memberi laluan kepada J.

J mengilkat tali pertunangan ngan si Has ni.

Bermula dari sini lah hubungan kami dengan J serta Has renggang dan renggang... Sehingga lah Hasliza buat kerenah putus tunang dengan J dan kahwin dengan orang lain. Sampai sekarang bila masing--masing dah resigned army aku tak dengar kabar berita lagi tentang Has, si awek polis tu.




Moral of the story : Bila nak bermadu, jangan bermadu dengan kawan.



26 ulasan:

  1. kisah benar ke?. Dahsyat betol diorang. Haish

    BalasPadam
  2. mana dapat cite macam ni..
    sangatlah..
    arghh...pe nak jadi la dengan certain pompuan zaman sekarang...

    p/s : malu beb~

    BalasPadam
  3. perempuan tu macam ade masalah jek..huh macam2

    BalasPadam
  4. oh,menarik..tpi agk teruk!

    bad girl(*_*)

    BalasPadam
  5. gler murahan pompuan tu.. ade jugak org nak.. hmmmm

    BalasPadam
  6. @Hamiza - Ya mungkin.

    @Afzan - Malaysia kan dah maju.

    @Aqilah - Kasih sayang perempuan tu banyak sangat kot. Jadi dia perlukan banyak lelaki utk curahkan kasih sayang dia tu kot

    @Chemo - Hmm. Dia comel kot.

    @Jard - Ni la masa paling sesuai nak cakap "Cinta itu buta"

    @Gades comel - Tak baca memang la rasa panjang. =)

    @Ain - ?

    @Ai - Tulis.

    BalasPadam
  7. murah nya nilai perempuan tu....
    isk isk isk..

    BalasPadam
  8. gle greedy pompuan nie...bagi la chances yg kat another single ladys kt sane...:))

    btw...i follow u!~

    BalasPadam
  9. omg ! mr k ni kisah benar ke?

    aku tak tahu komen ape..duhh

    BalasPadam
  10. omg ! mr k ni kisah benar ke?

    aku tak tahu komen ape..duhh

    BalasPadam
  11. ish ish... gempak gak layan blog nie

    BalasPadam
  12. ish...cam tak caye je..teruknya pompuan tu..

    BalasPadam
  13. kalo ni cerita fiction, wahhh hebat la si pengarang tu memerah idea, tapi kalau ni kisah benar, mak aihhh, tak takut dosa ke ape, hahaha.

    btw, great entry! as usual. ;)

    BalasPadam
  14. slalu ny manusia tengok luaran..

    luaran boleh dicipta,
    sbb tu bleh kna tipu,
    klau xtipu pn mcm ni lah jadi ny
    nak2 benda2 camni(@#$%)

    dlm citer ni xtau r nak ckap sapa paling bodo.
    pmpuan murah tu tau 4lelaki yg ber'madu' tu

    BalasPadam
  15. perempuan tu macam sial, lelaki berempat tu macam gampang.

    reading this story serius buat aku rasa nak muntah~

    BalasPadam
  16. ape pnyer pmpuan la...haish!!!ade jgak mcm tue~

    BalasPadam
  17. terbaik ah pempuan ni, skandel dekat2..
    x buang masa cari mangsa yg jauh2..haha

    BalasPadam
  18. hye, im ipohrians.
    okeyhh im not:P
    tapi sekarang dh xdela gerai kt stesen ipoh. n balai polis ngn train stesen mmg dekatt pun.
    but seriusly, btol ke cite nie?
    or u reka2 je.
    cz i still xley caye.

    BalasPadam
  19. adeh...
    cite ni betul ke x blakang punye cerite la. tp ape2 yg aku tau..
    crite ni da lame da..
    mau 10 taun or lebih dari tu da..

    p/s: bro khairul member IM gak ke????

    BalasPadam
  20. mau komen.

    patutlah budak2 skrg kecik2 nakal n pelik.

    sbb mak ayah zaman skrg masa muda pun sangat pelik dan biasa ngan jenayah mcm ni.

    kalau dia bertaubat, dgn sungguh2, selagi x mensyirikkan allah, allah akan terima taubatnya.

    tapi kat dunia ni, bila pk smula kalau cite ni betul la kan...watak2 keluarga zaman sekarang, yang dimainkan oleh mereka2 yang buat jenayah ni la yang akan lahirkan generasi akan datang.

    entah mcm mana diorg nak didik anak2 diorg nanti. andaikan diorg masih x bertaubat, dan anggap jenayah tu hanyalah sbg perkara nakal yang penah dibuat waktu muda.

    saya memandang perkara ini serius dan saya pandang begini:

    x mustahil anak mereka juga berperangai demikian- ila masha-allah, kecuali allah mengkehendaki yang lain.

    sebab tu, moral sebenar, saya rasa, jgn wat jenayah mcm ni waktu single. jgn rs dah kapel bagai nak rak, then kawen, nampak bahagia itu bahagia. TIDAK. TIDAK selagi anda belum bertaubat dan memenuhi syarat taubat.

    bertaubat- dan tambahkan ilmu dan didik anak baik2, supaya cycle ini tidak berulang lagi.

    biarlah anak2 kita suka lepak2 gak kat kedai. nampak gak awek cun lalu lalang. diajak jugak oleh awek cun utk berkapel. tapi anak2 kita ada ketahanan diri yang tinggi pada benda2 mcm ni. heh.

    panjang benar. harap disiarkan.

    heh.

    BalasPadam
  21. Best giler pompuan tu..dpt rasa 4 size

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.