Bila Dah Bajet Bagus

Assalamualaikum

 Act nice.
TANGKAK: Dia pandai agama hingga dilantik menjadi guru mengajar al-Quran, malah turut diamanahkan sebagai imam.
Malangnya, di sebalik sifat warak itu, ustaz berkenaan rupa-rupanya syaitan bertopengkan manusia apabila disyaki mencabul lapan murid kelas agama di sebuah sekolah dekat Taman Lagenda di sini.

Lelaki berusia 30-an itu mengajar mata pelajaran Pendidikan Islam dan kelas membaca al-Quran di sebuah sekolah rendah berhampiran taman berkenaan dan mangsa kerakusan nafsu syahwatnya adalah kanak-kanak berusia 10 tahun iaitu murid tahun empat di sekolah rendah berkenaan.

Tembelang ustaz syaitan yang dikatakan meraba buah dada dan kemaluan anak murid ketika mengajar al-Quran itu akhirnya pecah apabila seorang bapa mengesyaki sesuatu tidak baik berlaku terhadap anak perempuannya yang lewat pulang dari sekolah, kelmarin.

Bapa seorang daripada lapan mangsa, berkata apabila ditanya mengenai kelewatan murid itu pulang ke rumah, anaknya hanya menjadikan alasan terpaksa berjumpa dengan guru kaunseling kerana didenda akibat tidak menghantar kerja sekolah.

“Selepas didesak beberapa kali, barulah dia menceritakan hal sebenar. Terkejut saya apabila dimaklumkan dia antara lapan rakannya yang sering diraba ustaz ketika belajar mengaji di sekolah.

“Saya marah kerana ustaz sepatutnya mendidik ilmu agama tergamak menjadikan anak didiknya alat untuk melampiaskan nafsunya,” kata bapa berusia 41 tahun itu ketika mendapatkan pemeriksaan anaknya di Hospital Tangkak di sini, semalam.

Bapa berkenaan melahirkan kekesalannya terhadap pendidik yang disifatkan sebagai sukar dipercayai tergamak melakukan perbuatan terkutuk itu sedangkan pada masa sama mengajar anaknya membaca al-Quran.

Difahamkan, ustaz itu sudah mengajar lebih dua tahun di sekolah itu dan bapa berkenaan bimbang lebih ramai murid yang menjadi mangsa lelaki itu sebelum ini.

“Menurut cerita anak saya, ustaz itu akan mengusap badan anak saya setiap kali duduk bersebelahan, malah ada di antara murid yang diramas buah dada dan disentuh kemaluannya setiap kali kelas itu berlangsung pada setiap Isnin,” katanya.

Ibu seorang lagi mangsa, berkata dia mula menyedari perubahan sikap anak bongsunya itu sejak minggu lalu lagi apabila dia sering tidak mahu pergi ke sekolah dengan menjadikan alasan sakit perut dan demam.

Tetapi apabila mangsa dibawa ke klinik, doktor mengesahkan anaknya itu tidak sakit seperti didakwanya.

“Apabila sebut saja pasal sekolah dia terus menangis seakan-akan terdapat sesuatu perkara yang ditakutkannya.

“Selepas didesak beberapa kali akhirnya dia mengaku menjadi mangsa raba ustaz itu sejak awal sesi persekolahan tahun ini,” katanya.

Wanita itu turut kesal tindakan pihak sekolah yang enggan memberi kerjasama, malah menangguhkan pertemuan ibu bapa bersama lelaki terbabit.

Sehubungan itu, dia bersama tujuh lagi ibu bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Sagil supaya tindakan segera boleh diambil. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris, mengesahkan pihaknya ada menerima laporan dan kes terbabit masih lagi dalam siasatan.

Macam yang aku pernah cakap dulu. Belajar agama tinggi-tinggi tak pernah bermaksud lagi bagus dari yang belajar agama tahap biasa.

Ulasan

Ain Aryssa berkata…
bajet bagus untuk keyakinan. hahaha :)
'AQILAH berkata…
dah penat dengar kes raba.rogol,liwat...macam tak de benda lain je nak buat.
Hana Kimi berkata…
sokong2. rasa nak bg pnampor je kat ustaz tu time aku baca news tu
tp, aku ttp x suka girls x pakai tudung...
srilah weiyh...
miss faten berkata…
haa.
aku sokong post ni.
bagus betul2 ada orang yg berani nak buat laporan and bawa benda ni ke media massa supaya ramai lagi yg tahu topeng - topeng palsu dorang tu.
noor afzan berkata…
apalah nak jadi dengan dunia sekarang..
macam dah terbalik..hoho~
Mr K berkata…
Ye lah kan. Balik2 berita sama. Balik2 pasal rogol, bunuh dan bla-bla bla. Tak unik dah.
et berkata…
aiii.xabes2 kes mcm neh.adei~
Lilianna Mardiana berkata…
benci sangat dgn manusia yang bajet bagus sebab dia pandai agama ni. :)
CaHaya berkata…
pernah jumpa 'ustaz' macam ni.
Masa mengaji time sekolah rendah dulu ada kawan kena gigit hidung.
zaman budak mana nak tahu tak boleh salam lelaki kan.
ish.
moga sekarang 'uztaz' tu dah berubah.