Sabtu, 9 Januari 2010

Bila Lelaki Boleh Tahu Perempuan Dah Tak Dara/ Virgin

Assalamualaikum.

Ini adalah entri 21sx. Sesiapa yang masih belum berumur 21 dan ke atas, jangan mengada-ngada nak baca. Aku masuk tahun ni, dah berumur 25 tahun. Ehem. Tunggu masa je nak kawin. Ehem ehem. Duit nuffnang dah cukup untuk buat honeymoon. Ehem ehem ehem.

<3 hurts.


Baru-baru ni aku periksa keyword-keyword dari Google yang membawa searcher masuk ke blog aku. Dan memang tak leh blah bila ada yang search "Cara mengetahui gadis dara" oh God tak ada benda lain ke nak search. Pulak tu memang akan adalah yang di usuli dengan, "Betul ke lelaki tahu perempuan tak dara?" then "Tips kenali perempuan dara dari luaran" then "Beza perempuan virgin" then "Fizikal gadis tak dara luaran" then then sebagainya.

Tidak terkecuali ada makhluk yang buta IT pergi search macam tengah berborak je bila dia search "Iye ke lelaki boleh tahu wanita dara atau tak?? aduhhh". Penuh dengan emosi di situ. Aku bet yang search tu perempuan dan dia sedang dalam masalah seperti curang kat bf dia atau dia dah tidur dengan lelaki lain. Teet!

Btw, sila baca "Kenapa dara itu penting" di sini. Agak tergelak aku baca jawapan yang pertama. Sungguh lelaki. Comel je semua yang komen tu.


 State of mind?

Bila aku tulis ni, aku teringat saat-saat indah aku ketika lepak-lepak di tempat kutip market kat Micet. Tempatnya adalah di hadapan bangunan 4 tingkat berselebalah dengan dewan kuliah. Dari situ, korang boleh lihat student-student datang ke kelas sebab 80% yang datang ke kelas akan lalu di situ. Yang datang dari hostel akan datang dari kiri dan yang dari luar akan datang dari kanan.


Masa lepak-lepak antara lelaki, akan ada punyalah jejaka berbunyi "Perh, cun siot awek tu. Mesti junior". Atau pun "Eh lawa awek tu. Mesti bukan batch kita kan?" Perh. Kiranya gadis junior akan sentiasa cun dari senior. Memang tak boleh blah.

Situasi,
Akan ada punyalah yang cakap;
"Tengok awek tu. Siku dia hitam la, bukan ke siku hitam tu maksudnya tak dara?"

Dari ayat di atas, ada dua benda aku nak cakap. Satu, memang betullah menutup aurat boleh hindarkan kita daripada fitnah dan ke dua, itu adalah benda yang mengarut. Kita tak boleh menilai seseorang hanya dengan luaran.

Antara article yang amat-amat famous untuk dijadikan point nak-tahu-awek-tak-dara adalah ini;

Antara 'cara-cara' atau 'tip-tip' (yang kononnya betul) untuk mengetahui seseorang tu dara atau tak adalah;

1. Agak hitam rambutnya, hitam bulu matanya, hitam bola matanya.
2. Agak putih badannya, putih giginya, putih kedua telapak tangannya.
3. Agak kemerah2an bibirnya, kemerah2an pipinya, kemerah2an gusinya.
4. Agak sedang kepalannya, dagunya, sedang payudaranya, semerbak keringatnya, harum bau mulutnya, hidungnya dan badannya.
5. Melihat kelicinan dahi, pipi, sesung pipit, rambut, warna mata.
6. Cara berjalan.
7. Wajah awek yang berseri-seri.
8. Bentuk badan menjadi makin menarik.
9. Melihat siku dan lutut serta bahagia-bahagian lain.

45% point isi dan bahagian badan dari artikel sebenar telah di buang oleh aku kerana ianya terlampau dewasa. Article ni bukan di tulis oleh aku. Comment aku di tulisan warna hijau.

DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila tak dara licinnya hilang. Justru yang timbul kedutan (garis-garis) yang jarang nampak. Kedutan karana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang dimakan usia. Botox? Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bicara, sementara kedutan kerana dimakan usia senantiasa nampak dan kekal. Jangan dihilangkan dengan sembarang minyak, walaupun di zaman sekarang ada bermacam-macam minyak.

Tetapi kedutan kerana hilangnya kesucian tidak mudah dihilangkan. Untuk memudahkan melihat gadis yang masih suci atau tidak. Cuba perhatikan dahi gadis yang sudah bersuami dengan yang belum. Perhatikan betul2 niscaya nampak kelainannya. Gadis yang sudah tidak suci terdapat beberapa kedutan garis2 timbul dan melekuk didahi gadis itu. Perhatikan betul2 sebab garis2 itu tidak begitu nampak (terang).

HIDUNG

Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, ujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh ujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci ujung hidungnya merah tetapi merah pucat, terkadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat, tak percaya cuba lihat ujung hidung anak perempuan, merahkan? Tricky gila soalan. Macam lah boleh tahu dara atau tak.

MATA

Dari mana datangnya cinta, dari mata turun ke hati. Sempat lagi bermadah penulis ni.

Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantikkah, cute kah dan sebagainya. Terkadang kita memandang wanita cantik dibagian luar saja, tapi bagian dalamnya sudah habis, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak cuba tengoklah matanya. Bila bagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam (tanda memar) bererti gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. Lebam yang menunjukkan tidak suci nampak semacam garis2 hitam di bawah kelopak mata disamping warna hitam dibawah kelopak mata sedikit kelihatan berkeriput (berkedut). Gadis yang masih suci matanya berseri2, tidak ada warna hitam, lebam mahupun garis2. Apabila gadis itu tertawa di bawah kelopak matanya tidak terdapat apapun, seperti kedut (berkeriput) , bergaris dll. Wallohu a’lam.(yg dimaksud lebamnya mata bukan kerana kurang tidur loh. )

TELINGA

Telinga termasuk salah satu panca indra yang digunakan untuk mengetahui apakah gadis itu masih suci atau tidak. Di negeri China telinga sebagai peramal untuk mengetahui penyakit didalam tubuh seseorang. Betul ke kat China tabib guna telingat? Bukan ke diaorang guna pergelangan tangan untuk periksa nadi? Gadis yang tidak pernah disentuh oleh laki2, telinganya cantik dan nampak bersih, kalau gadis itu pernah disetubuhi atau telinganya pernah digigit(lovebite) atau dicium dan disentuh, secara otomatik bentuk telinga gadis itu akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan tidak lagi kemerah-merahan dan menjadi pucat. Bagi gadis yang masih suci tapi pernah kena sentuh lelaki, pucatnya tidaklah ketara sangat.

GARIS TELAPAK TANGAN

Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua telapak tangannya, jikalau retak (urat2 yg mrupai retak), bukan kerana mungkin di sebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia, bererti gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua telapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua telapak tangannya ketika di tekan warnannya pucat tidak merah, jika di pecet langsung menanjal balik. Satu cara lagi, cuba perhatikan telapak tangan kanan, jika ada garis putus2 bagian tengah berarti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus2 berarti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat telapak tangan yang kanan, cuba gengam ibu jari tangannya sebentar saja kira2 satu minit, bila disaat megengam terasa hangat dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, berarti ada harapan masih suci. Ini adalah impossible. Bila di gengam mestilah darah akan lari. Dan tu juga yang mengakibatkan kebas. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sekali walaupun ada rasa hangat berarti kemungkinan besar kesuciannya sudah terbang. Tipu tipu

Cuba pegang erat jari kelingkingnya, kira2 satu minit, lalu lepaskan, tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang erat dan dilepaskan ? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf banyak2, kemungkinan ia tidak suci lagi. Tapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar2 atau ada rasa sakit seperti berdenyut2. This is too stupid. Im speechless

JARI TELAPAK TANGAN

Dengan jari2lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan, begitu pula halnya jari2 perempuan, jari2 adalah kawasan yang paling mendasar untuk mengetahui gadis yang suci atau tidak. Caranya cukup mudah, terlebih dahulu berjabat tangan, selama berjabat tangan remas2lah tangannya, kalau laki2 bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari2 gadis itu boleh di remas2 berarti peluang untuk memegang tempat2 yang lain terbuka lebar. Cuba jari2 gadis itu di belai2 dan di remas2 dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu? Part ni, ianya terlampau stereotype. Tak elok buat andaian mudah macam tu

Sentuhan lelaki dijarinya memang membawa satu rasa yang nimat dan birahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke tempat yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tidak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil bergandengan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu terbiasa di sentuh atau tidak, Cuba ulurkan tangan dan bersalaman dengannya, selama bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah?, kalau dia terkejut dan resah berarti besar kemungkinan dia masih suci. Jika disaat jari kelingkingnya disentuh dia nampak rilex saja, dan tak mau bicara, besar kemungkinan kesuciannya sudah lenyap. Macam yang aku cakap tadi, jangan mudah buatandaian

PERUT

Peribahasa mengatakan biar pecah di perut jangan pecah di mulut, begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah kegadisannya, pasti pecah perut. Bila gadis pernah melakukan hubungan badan, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit. Oleh kerana gadis yang belum pernah melakukan hubungan badan pinggangnya masih ramping dan perutnya masih kempis. Mengapa perut menjadi buncit sedikit? Di saat gadis itu melakukan hubungan badan sudah barang tentu gadis itu sampai ke puncak (organism), di saat sampai ke puncak gadis itu tidak tahan dan menahan dibagian perut. Otot2 bagian perut menahan ke puncak dengan daya tahan yang sangat tinggi dan kuat. Ketika itulah perut itu mengembang dan setelah melakukan hubungan badan perutpun membuncit. Gadis yang masih suci pada umumnya perutnya masih lembut. Bagi yang sudah pernah berhubungan, kulit perutnya agak kasar sedikit. Ada juga yang menjadi keras sebab hormon2 dan lemak mewujudkan gumpalan dibagian bawah dinding perut. 10% orang bersetuju yang gadis tak dara akan mempunyai abdoman di perut yang agak megembung. Well, aku no komen

RAMBUT

Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperan menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya memang rapi, kelihatan segar dan tidak kasar, sementara gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak bergairah. God! Rejoice? FollowMe? Hair and Shourlder? Syampoo!

Di zaman nenek moyang kita dulu, mungkin masih ada yang diamalkan sampai saat ini. Ketika seorang gadis hendak dinikahkan, ahli penghias pengantin terlebih dahulu memotong rambut didahi, ditekuk dan disebelah belakang telinga kiri dan kanan. Rambut2 inilah yang oleh mereka disebut rambut perawan. Dengan menggunting rambut2 ini, mereka mengetahui apakah gadis itu masih suci atau tidak. untuk membuktikan cuba sediakan satu buah kelapa muda yang sudah dilobangi dan airnya tidak dibuang lalu masukkan potongan rambut tersebut. Jika rambut2 itu terapung dipermukaan air kelapa artinya gadis itu masih suci. Jika semua rambut itu tenggelam artinya gadis itu sudah tidak suci. satu lagi caranya, kalau disaat ditiup angin rambut gadis itu mengembang lembut dan kembali ketempat asalnya. Alhamdulillah nampaknya ada harapan kegadisannya masih ada. Okay kalau macam tu semua yang buat rebonding rambut memang dara ah

BIBIR

Percaya atau tidak bahwa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir kebibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis lembam (bengkak) atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak tampak pucat dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah kena cium akan nampak lembam walaupun hanya satu kali saja, dan dapat merubah bibirnya juga terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir seperti irisan jeruk. Bila gadis itu tidak suci lagi, bagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi nampak kalau diperhatikan betul-betul. Ada pula yang mengatakan gadis tidak suci ketika ia tertawa bibirnya nampak lebih lebih besar dari pada tidak tertawa dan bibir bawah tampak keluar dari pada bibir yang atas.

Keterangan:
(bibir yang kering walaupun diusap (disolek) dengan gincu, bibir tetap kering. Cara membasahi bibir untuk menutup prasangka bahwa ia tidak suci lagi, oleskan minyak kelapa pada bibirnya tiap pagi, biarkan minyak kelapa meresap dalam bibir selama setengah jam. Insya Allah bibir gadis itu kelihatan berminyak dan tidak lembam. Bibir yang sudah lembam jangan diolesi minyak kelapa. No komen. Aku tak faham langsung dia tulis apa. Tapi yang aku tahu ianya tak betul.. kot

LEHER

Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, artinya perempuan itu pernah disentuh laki-laki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan kerana tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. bila gadis itu sering sering diusung lelaki( gila maut ayat. ), maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil dilubang romanya dan warna lembab kecil seperti bintik-bintik. Adakalanya lubang bulu roma tampak jelas dileher, ini juga berarti gadis itu sering disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang (jenjang), cuba perhatikan dibagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang artinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini berarti perempuan itu sudah beranak (pernah melahirkan).

PIPI

Wanita yang tidak suci lagi wajahnya tidak berseri-seri, pipi gadis yang masih suci senantiasa menggairahkan dan merah segar. Kalau pipi gadis yang pernah dicium warna kemerah-merahan akan hilang. Kalau pipi itu merah kerana dicium ayah atau saudara sekandung maka tidak membahayakan terhadap kesucian gadis tersebut. Cuba perhatikan betul-betul pipi gadis yang tidak perawan lagi terdapat garis melintang yang tidak begitu jelas/tampak. Walau bagaimanapun pipi gadis yang pernah kena cium masih tetap cantik, akan tetapi kalau sudah biasa dicium/disentuh laki-laki, lesung pipinya kurang dalam dan terdapat satu garis disebelah lekuk lesung pipinya.

Gadis yang masih suci, bila berbicara disekitar pipi kanannya maupun kiri cepat berpeluh, dan peluh ini akan keluar walaupun ditempat yang sejuk. Peluh yang dimaksud mungkin tidak nampak kecuali dilap dengan tissue. Cuba perhatikan bagian tepi telinga seorang gadis. Dibagian itu terdapat anak rambut yang halus dan lembut. Apa bila gadis itu tidak suci lagi, anak rambut itu tidak akan gugur, tetapi masih tetap ada, namun menjadi keras bahkan kasar. Apabila ditiup angin anak rambut itu nampak begitu kasarnya dan disisi pipi kelihatan agak gelap walaupun gadis itu berkulit hitam manis. God! Aktiviti harian boleh merubah semua tu.

Rajin betul korang baca benda mengarut ni panjang-panjang. Well, nak baca tak apa. Tapi dont ever give a shit of it.

Persoalannya di sini, tips-tips yang dinyatakan ni betul ke? Hell no. Its bullshit. Dan adakah anda tahu implikasi dari benda-benda macam ni yang boleh membawa fitnah? Hey bear in mind. fitnah gadis suci berzina dosanya lagi tinggi dari membunuh. Bercakap berpandukan tips-tips diatas boleh membawa kepada fitnah secara tak langsung. Serious shit korang tak perasan.

Toxic output.

Sebelum aku menulis entri ni, aku dah tanya beberapa lelaki tak kira lelaki tu dah berkahwin atau tidak. Dan majoritinya mengatakan "Jangan percaya sangat. Kebanyakkanya adalah kebetulan". Tak kurang juga yang kata ia adalah mainan dunia maya je. Iye lah orang melayu memang suka benda-benda camni bak kata Fahim.

So para searcher yang terdesak nak tahu, Ada ke caranya nak tahu samaada perempuan tu dara atau tak? Ya tentu sekali ada. Ada tiga cara nak tahu samaada gadis tu masih dara atau tak iaitu;

1. Tanya.
Ya anda boleh direct terus tanya kat gadis tu. Paling kurang pun akan dapat lempangan. Dan jangan cari aku kalau tu yang korang dapat.

Dan kalau si gadis tu dah ada boyfriend dan anda bukan boyfriend dia serta anda tanya soalan maut tu, anda mungkin akan dapat bukan sekadar lempangan.

2. Kahwin dengan gadis tu.
Kawin dan buat lah apa yang patut.

3. Siasat.
Siasat betul-betul gadis tu. Kalau dia dah berkahwin dan ada sorang, dua atau lebih anak then dia kata dia still dara memang dia tak pandai menipu.

So kesimpulannya, dari luaran korang tak boleh tahu samaada seseorang gadis tu masih dara atau tidak.  Ditambah lagi dengan keadaan zaman sekarang termasuk antiviti lasak harian, masalah, stress, situasi, jenayah dan apa-apa je lah yang boleh merubah bentuk badan si gadis. So, tips tu? Tips your head.


Self destruct

Hentikan spekulasi, stereotype dan stigma dalam masyarakat. Dan secara tak langsung menghentikan fitnah ke atas para gadis. Tergamak betul mengata bukan-bukan kat makhluk ciptaan Tuhan yang satu ni. Walaupun mereka semua lampi dan slow, suka menyusahkan serta gedik tak bertempat, mereka tetap cute. Tapi jangan salahkan lelaki kalau lelaki asyik pandang perempuan cute. Mereka hanya menghayati keindahan ciptaan Tuhan. Pahala.

[Update] Tak dara di sini adalah dah melakukan seks dan bukannya dengan kehilangan secara kemalangan.

Dara tak menjamin kebahagiaan rumahtangga.- Abetan. The done is done.- De. Enough is enough.- LO.


Comment Here

126 ulasan:

  1. penting bg perempuan utk masih suci selagi belum berkahwin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak juga..dara ke tak..sama je

      Padam
    2. Peting lh...dara adalh hrta paling berharga

      Padam
    3. Dara penting...

      Padam
    4. kalo ppuan tu kena rogol n xd dara...tnpa rela dia...adakah dara tu penting lagi?? dara x penting...tu hanya nikmat je...yg pnting akhlak dia yg boleh jaga si suami...

      Padam
    5. Kalau remaja perumpuan ITU masuk pen dalam

      Padam
  2. Peh. First time aku sokong kata kau habis-habisan.

    BalasPadam
  3. masa nak kawen kena tanye ada ke x
    pentg tuuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dara itu aib. Tuhan cakap simpan aib kamu. Mesti ada sbb knp dinyatakan begitu. So tak perlu wajib utk jujur pun.

      Padam
    2. Boleh tanya sebab dalam islam ada kafaah aka sekufu..Habistu kalau lelaki tu masih teruna nak expect perempuan tu dah buat zina???

      Padam
  4. @Joe - Kalau dia jawab tak ada... Tak akan nak batalkan.

    BalasPadam
  5. good info, thanks for sharing :)

    article tu mcm pernah baca di blog anak laut. penggunaan bahasa mmg agak dewasa. huu. erk, btw. xcredit pd owner?

    BalasPadam
  6. tp sedih kan if kite still virgin tp laki lain selamba badak je ckp kite dh hilang . like wtf -___-

    BalasPadam
  7. jgn nilai luaran,ad gk pmpuan dr kecik mg kengkang je jln,mgkin sbb xbedung..bkn sbb xde dara je..dr byk2 bnda tu,ak sokg ko,byk y mg bullshit gler..better direct je tnya..bru gentle..

    BalasPadam
  8. @Ween - Tak ada owner. Kat blog anak laut? Tak pernah dgr pun blog tu. Kalau ada pun, aku jamin bukan dia yang tulis.

    @Anony - I guess I knw who u are. I know the way u talk, girl. Nonid to anonymous. You are safe here. =)

    @Rara - Tanya direct takut nanti si gadis akan cakap " Hey kau ingat aku apa sampai kau nak tanya mcam tu?"

    BalasPadam
  9. yg luar2 tu seme leh tepek plastik, nk rambut itam, nk tapak kaki merah, nk bibir merah, pemilik je yg tul2 tau virgin lg ke x

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ade btul la jgk psal mta n rmbut mlut kulit mng blw pkai la..

      Padam
  10. nyawa.haha,best2.manusia2...aku pun speechless.

    BalasPadam
  11. betul kata u , i ada my friend , yang dia pernah terjatuh dari kuda and bleeding . bukan darah haid ya . i cakap itu bukan penyebab tiada dara , itu hanyalah something tentang selaput dara . i tak ingat sangat tapi apa apa pun we should study tentang di mana terletaknya selaput dara . bukan kalau selaput dara yng koyak/pecah or wtv menyebabkan seseorg itu tiada dara .

    BalasPadam
  12. wah. bagus lah penulisan ko. mmg best

    BalasPadam
  13. dara?
    penting sangat ker untuk lelaki?
    kalo lelaki, mmg konfem ker teruna?
    zaman sekarang, dengan teknologi sekarang ni byk bezanya....
    benda ciput dlm hp tu pon bole meransang nafsu, so
    tepuk dada tanya rasa.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jawapan yg tepat

      Padam
    2. Dara mmg penting untk perempuan ..but if girl da jujur n ckp da xde dara ..keputusan kt laki je ..sama ada nk stay or tggalkan girl ..break up just because a virgin ..virgin oil kan bnyk ..

      Padam
    3. Benar lagi tepat

      Padam
  14. Pendapat Individu. Dara tak penting sangat bagi aku. sebab perempuan bukanya duduk rumah cam dulu , banyak yg agresif kerja dan bersukan.

    btw , dara bukan menjanjikan suatu kebahagian.

    BalasPadam
  15. ada Selaput Dara Tiruan sekarang dan boleh dibeli Online. hahah macam macam.

    BalasPadam
  16. salam perkenalan bro, bab dara ke x de dara itu terserah bg gua janji die baik hati dn ingat tuhan ...dan setuju ngan pendapat Mr.J

    BalasPadam
  17. @Shida - Study about it? Done. =)

    @Mr J - Ya I heard about it already. Its long2 time isnt it. But that selaput dara are fully banned dari negara2 cam Iran. Malaysia, not sure ah.

    BalasPadam
  18. @Risik - Tak dara di sini adalah based on how dia hilangkannya.

    So kalau dia hilang dgn cara tak halal, memang dia tak berapa nak baik hati dan tak ingat tuhan lah.

    BalasPadam
  19. tahun ni 21, belum official lagi...tapi dah baca...haha

    ok, penting menjaga diri :)

    BalasPadam
  20. curious pny psal..bce gk la statement maut tu..haha.then i feel stupid,pekejadah ny bace kn..ok2,no offense:p

    BalasPadam
  21. yup, banyak yang kebetulan aje..
    ada my frens dah kawenpun biibr still merah..pe kes?

    BalasPadam
  22. weh..hang cakap macam nih..susah kita nak imagine tau..ada ke tak gambaq untuk perbandingan..barula senang kita nak tau..hehe

    BalasPadam
  23. aku de gak dgr2, slalu nye laki yg dpt detect gadis tu still dare atao tak..btol ke ek?

    nice entry pakcik k. :)

    BalasPadam
  24. aku tak reti detect2 dara ke tak. heheh. yang peti bagiku budi pekerti.. cewah..

    BalasPadam
  25. ~ u memang suke wat entry yg kontroversi ek... haha.... bgus untuk hiburan saje.....

    BalasPadam
  26. sangat juling mata membacanya
    anyway,good info

    BalasPadam
  27. haha, oh yeah, ada ramai lelaki yg suka bercakap psl tanda2 perempuan tu masih dara atau tidak.
    soalnye, yg cakap tu, lelaki2 yg cakap tu, berani ke mengaku yg mereka tak pernah rosakkan anak dara org.

    great entry btw. :)

    BalasPadam
  28. susah nak cari perempuan yang betul-betul dara skang.

    BalasPadam
  29. perempuan yg baik utk lelaki yang baik.~quran~

    BalasPadam
  30. kawin dan buat apa yang patot tu camne ekh. haha

    BalasPadam
  31. HAHA, bagus la entry ni. Betul, tak baik buat fitnah. Skrg ni teknologi dah maju, dalam surat khabar pun dah kata ada rawatan laser untuk rawat selaput dara. Senang2, doa je kepada Tuhan semoga dipertemukan jodoh dengan orang yang baik2, kan?? :)

    BalasPadam
  32. orang slalu bising prmpuan x suci.. lelaki? patut dilepaskan cmtu je? x penting? pk balik? rasenya sama banyak je lelaki yg x suci.. cuma yg adil ngan x x ade cara nk tahu kecuali lelaki tu mengaku..

    BalasPadam
  33. penting bro dare ni....kawen pompuan nak hntaran macam2,rugi woi dapat bekas orang ni , islam sendri kate mau cari bini 1st--->> agame,,pasal bile dh de agame kompom2 la de dare..hakhak..wallahualam...cume pendapat...

    BalasPadam
  34. mostly lelaki suka bertanya pasal dara ke tak dara dah?
    but adakah dia tuh teruna?
    kalau ada si dara yg dituduh tidak berdara oleh lelaki yg kononya ade teruna sangat tuh,tak ke kesian kat si dara tuh!HHAHAHA
    so dara or tak dara is not important,just like you said,
    the done is done
    enough is enough:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beza Benda Longgar Dgn Tk Longgar Batang Mne Boleh Longgar Bodoh La Ko Ni

      Padam
  35. nko lum kawen. ko aper tau??

    kawan aku ckap,, (ni kawan aku ckap k), nk tau pempuan tu dara atau x bulih tgok dr cara dia jlan da.

    yg mak2 org n dah kawen ni cara dia jlan len sikit. aligment dah lari.

    klau gadis jln dia lemah gemalai sket. xdibuat2... sekian.

    BalasPadam
  36. Hai semua. saya dah xde dara. sbb dlu saya pernah bodoh,naif dan jahil ttg 'cinta'. Ex-bf sy pn same la.

    Tp Ahamdulillah, Tuhan dah sedarkan sy ttg akibat perbuatan sy. Sy dah break dgn ex sy dan skrg dipertemukan dgn seorang pemuda yg agak baik, xpnah ade gf tp die suke sgt kt sy 1st time jumpe sy(since die xpnah kapel, for sure la die teruna lg kn sbb 4 sure die xnah sentuh pempuan).

    Sy dah bgtau die ttg kisah silam sy sbb sy sygkn die... sy bgtau mse awal perkenalan kami, sgt berisiko kot, tp sy bgtau juga...cos sy x fikir sy layak utk die. Memang die marah gile n kutuk sy mcm2, tp die kate die masih ade rse syg kt sy. Sy kesian kt die n suruh je die carik pempuan len yg lg bek, tp die kate die xnk.

    Mak dan kakak die menentang habis2an utk die kwn dgn sy, kate dorg, 'sy bkn budak yg baik'.

    Sy xtau ape ptt sy wat skrg...sy ckp je dkt budak laki ni, kalau Tuhan izinkan kte bersama, ada jodoh , ade la...kalau xde, kte kene terime. Sy pn xnk die bersama dgn sy sbb terpakse (sbb die asek tingat saat2 sy dgn lelaki lain).

    Sbb sy heartbroken sgt, sy da sampai tahap, xkisah da kalau smpi bile2 sy xkwen, atau ditakdirkan dgn lelaki penzina jgk, pn sy xkisah. I deserve it.Tp sbnrnye sy pn msh berharap cinta dr budak lelaki tu.

    Kpd yg masih berdara, jaga la baik2..walaupun korg da 10 tahun bercinta ke, da bertunang ke, selagi blum ijab kabul, jgn la gadaikan, biar la bf korg nk ckp ape. Kalau die pakse, tinggalkan je die on the spot. Dan jgn buat bnda2 ringan2 yg boleh galakkan kpd zina. Silap2 lelaki ni slhkn korg sbb korg yg goda dorg dlu. Tu nasihat sy. Dan berdoalah agar korg dpt hidup dgn lelaki yg dpt membimbing korg ke jln yg benar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. naif....apa yg berlaku pada anda sama macm saya....cuma saya di pihak lelaki....gf saya pon pernah terlanjur....bukan sekali...bukan seorang....tapi 4 ex bf....sebelum saya....dan saya teruna...yg terakhir

      jujur saya kata kan...dulu bila dgr kawan2 cerita pasal main awek....saya sebagai lelaki rasa mcm perbuatan kawan2 itu mcm nothing...perkara biase..saya anggap itu hak masing2....xde kaitan dengan saya...

      tapi bila terkena batang hidung sendiri...Allah sahaja yang tahu perit nya hati menanggung sakit....azab nyer cinta....benar la kata2 nabi dan alquran...keburukan zina bukan setakat mengandung sahaja...tetapi jiwa dan perasaan.

      kepada wanita diluar sana....kalo masih dara....saya merayu....jgn tewas dgn ape jua kata2 lelaki selagi x nikah...jika betol lelaki itu sayang...xde isu ringan2 sekali pon....dan yg sudah xde dara....rahsia kan dri suami....dan tolong jgn ulangi lagi....kalo lelaki tanya...ckap sahaja tak tahu dan xpernah buat ape2 walau pon xde darah bila malam pernikahan nnti...


      saya merayu dan berharap dan berdoa...supaya tak ada lagi lelaki yg rasa ape saya rasa....mencintai dan disakiti...

      ya Allah...maanfaat kan la tulisan ini...agar dapat menyelamatkan sesiapa sahaja....dan jauh kan lah kami dari kesusahan di dunia dan di akhirat...perkenankan la doa hamba mu ini...wahai Tuhan yang memperkenankan doa sekelian manusia...amin.

      Padam
    2. sangat memahami. kisah lebih kurang sama. mencintai dan disakiti. hanya yang mengalami akan memahami perasaan tu. semoga diperkenankan doamu oleh Tuhan yg maha agung aminn!

      Padam
  37. yo...hmm..lau ada laki mtk bukti kadaraan pmpuan memg gatal la laki tu...paloi...

    BalasPadam
  38. HAHAHA. No komen pasal cara tgk dara nie.

    Tapi sumpah diskriminasi kalau perempuan ja kena. HAish -.-"

    Silap sendiri, kena la mengaku. Cuma paling penting, bertaubat.

    Lepas bertaubat, jangan la pegi buat lagi. Penampor karang!

    BalasPadam
  39. Lepas habis baca , aku bukan nak komen sal dara . Aku cuma nak bgtau ape pendapat aku tentang kau .Btw , kau sgt hebat dlm menulis . U get a point . Great . Sumpah aku rase nak buat kau mcm idol blogging aku . Kehkeh . And and and , otak kau , minda kau , pemikiran kau , sgt stylo ok . Dara tak menjamin kebahagiaan ? Wahhh , kat situ nampak kau matang doe . Ni bukan menganjeng . Serious . untunglah mak kau sebab lahirkan manusia mcm kau . Sebab ?

    Aku ada sorg kawan , dia pernah buat seks . Then laki tu tgl dia cmtu je . Dia pernah nak bunuh diri . Now , dia tgh buat asasi . 1 yg aku ta phm , asal dpt je laki mane , sume dia nak kaut untuk wat husband , sbb dia sgt takot tade org nak dia wat jd bini .
    Aku tau dan aku sedar , dia dah buat silap , tapi kenapa laki kat luar sana pandang perempuan macamtu macam sampah . Walhal yang buatnya lelaki jugak kan ? Lelaki yang pandang tu pun belum tentu terunanya ,

    Aku tak cakap kawan aku tak berdosa . Yes , dia dah bertaubat . Tapi yang ta boleh blah tu la . Dia kaut je sape yg nak buat dia bini . AKU BUKAN NAK BUKAK AIB DIA . Cuma kongsi pendapat . Aku sendiri tengok mcm mna dia teseksa . Serious takot weyh .

    Dan aku rase nak kapak je laki yg buat pompuan2 cmni . Tu je komen berjela aku :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul2 dua dua kena bertanggungjawab...buat dosa perlulah bertaubat ikhlas ...laki pon hilang teruna gk klau berzina...so pompuan kna tanya laki tu ade teruna ke x.?

      Padam
    2. Yang aku punya GF camne plak.Aku lelaki first yg jolok.Tp mmg takde selaput dara pun.Aku percaya sebab dia pernah prolapse akibat terjatuh.Dia cakp tak kisah pun tak kahwin dengan aku.Dan dia bagi tu bukan tanda sayang.Dia boleh bagi kat sape2 je.

      Padam
  40. ak suke care ko.xharsh n slalu optimis.haluss je..keep it up.

    BalasPadam
  41. Dara tu penting. Nie soal agama. Tade diskaun2. I mean pd sape yg suke wat perlakuan terlampau tu, u deserve some1 yg mcm u gak. Tp klo u dpt sum1 yg better, dat mean tuhan da turunkan seseorg utk membimbing u ke jln yg bnr. Kpd si dara yg dpt hubby yg da xteruna, anggap la ia merupakan ujian utk korg. Pahala tu. In da nutshell, i tetap ckp dara tu penting coz tu la satu2nye benda yg kt akn regret klo kehilangannye pd yg xlayak.

    BalasPadam
  42. saya x ada dara....sebab saya lelaki hua..hua...

    BalasPadam
  43. aku tak ada dara...sebab aku lelaki...hua...hua...hua...

    BalasPadam
  44. Ada lelaki kisah tentang dara *maksud aku belum ada hubungan sex dengan mana-mana lelaki

    Tp aku sebagai perempuan, dara or tak ada dara, even suami tak pernah kisah tentang tuh, sebagai perempuan, jagalah maruah diri masing-masing.

    Nak ke serahkan body pada lelaki yang bukan suami kita. Kesian suami kita yang susah-susah bayar 'hantaran mahal-mahal' tp orang lain dulu dah sedut manisan ko.

    Kejam kan?

    BalasPadam
  45. mmg penting pun dara ni,, nak kwin bukan nya murah zaman skrng ni tau jaa r.. smua nya nk mhal.dah la bayaq mahal2 pas tu esk kwin x dak dara?? x ka rugi duit,, dah tau x da dara bek kasi herga murah sikit. lau orng kaya x pa la, isk3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooh,, kau pikir maruah pompuan ni boleh jual beli ah yerr.. Bongok --'

      Padam
    2. Ko pikir dara pompuan ni boleh di juall beli ke sakai..!!! Nk komenn tu agak2 ahh sikit bongok!! --' tu maruahh pompuan bknnye dri segi fizikal tp hati.. Apabila brcakap mcm tkder perasaan je

      Padam
    3. Oii .. xpham ke?? Dia ckap rugi la byar mhal tup2 bini dia org lain dh dapat.. org laki msti la nk yg msih fresh.. apa la

      Padam
    4. Ada jugak bengap pg marwh balik.. mmg la maruah xle di jual beli. Mslh skrg. Pmpn tu dh bg free kt jantan lain. Pastu kt orrg yg halal siap bt hantaran jadah bagai, dpt yg 2nd hand.. mmg bengang la.. bodo jgk..

      Padam
  46. Aku pernah couple, tapi tak pernah ringan - ringan, pegang - pegang, raba - raba atau buat seks. Aku cuma pegang prinsip "hari ni kita buat org, esok lusa orang lain buat benda sama kat ahli keluarga kita". Sebab aku ade dua adik perempuan, yg nak naik dewasa, jadi aku pun kenalah jaga tingkah laku. Alhamdulilah, aku teruna lagi, harap nnt bakal isteri aku pun pandai jaga dara dia. fair2 la kan. Tapi kalo dpat yg x de (maybe faktor lain) kena belajar menerima slow2....kalo xdpt terima, tinggalkan perlahan2....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ; serius ? tak pernah ? jarangnya jumpa lelaki macam ni :) . hee ~ aku pun macam kau . TAK PERNAH ! ada jugak time couple dulu 'pakwe' minta sebab dorang cakap untuk tunjukkan sayang . aku cakap , " sayang ? sorang laki yang matang tu dia jaga maruah bakal isteri dia . aku sayang kau tapi aku lagi sayang suami aku sebab dia yang boleh terima aku seadanya :) . " then terus dorang minta BREAK XD ! maybe bengang dengan jawapan aku c(= ! tapi aku rasa bersyukur sangat sebab Allah masih beri aku perlindungan dari buat benda-benda macam tu and aku harap kau pun macam tu sebab kau AWESOME ! okay lah ea ? maaf if ada cakap benda yang tak sepatutnya . byebye . Assalamualaikum :) ..

      Padam
  47. Certa y borink ler.! Laki bodoh nk pning2 klpa
    Fkir mcm mna nk taw awek tu vergin ke x..
    Law ak bru jmpa awek tu ak direct tnye
    'sblum ne ko prna ke bt mksiat ngn laki'
    Jd la Gentle ckit bro! Law dy ckp prna bt,so xpyh lyan.. Law khwin ngn gdis y jujur tp dh xsuci bek xpyh cmfrm jiwa skit bro..

    BalasPadam
  48. aku tak nafi dara tu penting.. tapi manusia pun buat silap..tak perlu nak hukum orang atas kisah lalu. kita pun bukan baik sangat kan?;)

    BalasPadam
  49. yup la. mmg menakutkn ble org ckp 'lelaki dpt bce seseorg tu dara atau tk..well,lau nk tau tnye trus la pd tuan pnye bdn. ap main2 teka n buat andaian sendri berdsarkan mklumat enth pape ni kn. ekeke.. ap pn, dara tu lau bersukan aktif sngt pn leh pecah gk tau. apkah itu pn dkire hilang dare??ngee.. n bgaimana pula dgn prempuan yg hilang dara gara2 drgol tu??."dia tk rela pn, bahkn mgkin trauma dgn lelaki,so people.please dont judge..kte tk brhak. well, as long as ble kwin nnti,bia la urusan dia ngn suami je kn,

    BalasPadam
    Balasan
    1. X da dare pun sdap lah .ape lah nk pening

      Padam
  50. prempuan x pandai jaga dari nak mcm mana .....sudah gatal mcm2 alas utk tipu mak ckp duduk kat umah kwn,last2 mlm keluar dgn laki lain .....bodoh kan org skrg

    BalasPadam
  51. saya rasa lelaki tak perlula tahu perempuan tu dara atau tak,kalau nak tahu sangat,tanya terus jer kat perempuan tu.

    BalasPadam
  52. kau kate tnye..indeed da tnye, jwpan xde. jujur nieh, tp xkn kau nk neglect n dump dia just for that? mnausia xperfect bro..asalkan dia sdr, taubat..ap lagi kau nak? dara atau x, xjamin masa dpn, kebahagiaan. contoh paling perfect : cite setia hujung nyawa ler..huhuhu

    BalasPadam
  53. aku xpercaya kalau ade laki ckp dara xpenting..tgk pd statistik penceraian..majoritinya mengenai dara..kes laki makan luar..ade pasangan lain..sume punca sbb dara..dara ni ade 2 jenis..selaput dara n dara(faraj ketat)..yg bru nk kwen slalu pkir selaput dara..yg da lame kwen slalu pikir faraj ketat..ble da longgar da xsesedap cm mula2 kwen dlu Msti laki kan ambil langkah cari ppuan lain..sbb tu aku ckp dara amat penting..ppuan yg mementingkan dara suami mereka xakan selingkuh..bg ppuan yg anggap dara tu nothing special..anda silap..suatu hari nti pasangan anda tu plak anggap anda nothing special tuk die..kamu jge katil kamu dgn baik..suami kamu akan jge kamu dgn baik jgak..

    BalasPadam
  54. Komen aku ialah "please, think it before you ask." Maybe dia akan titiba suruh kita kawin ngan dia plak..eh....!!

    BalasPadam
  55. ade wanita y dilahirkan tanpa dara..
    siapa kita untuk mengadili org laen..
    smua tu urusan dia dgan y maha kuasa..
    takde sape y sempurna..kita pon x sempurna ..
    jngan ingt kita sempurna utk dapatkan org y smpurna segalanya..

    BalasPadam
  56. Selama ni sy dgr n bca kisah2 prmpn yg trlanjur dn dtngglkn bf slps prbtn tu.sy de brknln dgn seorg lelaki.pd mulanya sy xsuke dia sbb agk kbdk2kn.lme2 kami brcnta.sy rse dia lain dr lelaki yg sy knl sblm ni.hati sy kuat sgt kata ye dia jodoh sy kali ni.tp ble kami brjauhan,Allah uji hub kami.dia mtk yg bkn2 dgn sy..sy menolak dgn cara baik sbb sy syg hub kami.tp dia ttap hari2 msj mtk bnda yg bkn hak dia.sy ajk dia kawen,tp dia xbrsedia dr segi kewangan.tp dia jnji,ble dh buat sex dia akn brtggjwb.sy xnmpk dia jnis lelaki yg jht pd mulanya.dia ckp dia rse lain ble brsma sy.dia nk bkti sy msih dara.sdgkn sy xprnh buat seks dgn mne2 lelaki pn sblm ni.tp dia curiga dgn sy.sedih sgt.akhrnye sy trmkn pjuk rayu dia sy tewas.kami buat..tp mse tu xde darah yg keluar.sy rsau sy ade dara lagi atau tak.dia ckp sy xde dara.dn nk mtk buat kali kedua ble kami jmp lg.tp sy ckp sy xnk ulng lg kslpn tu.slps tu sy dh insaf.slps tu jg dia buat kptsn tgglkn sy tnpa fkr prsaan n janji2 dia pd sy.skrg ni sy rsau utk mse dpn sy dgn bkl suami sy.ble mlm prtma mesti dia tau sy dh xde dara.ape yg perlu sy buat? Sdgkn ade ustaz ckp tak wajib pn bgtau ttg ksh slm tu.itu aib sy..tp sy ttap rsau.smpai sy dh xde hati utk cari pggnti dia.sbb sbg lelaki mesti dpt rsa kn pmpn yg dia nikahi tu de dara atau x.bantu saya utk kekusutan ni.

    BalasPadam
  57. Selama ni sy dgr n bca kisah2 prmpn yg trlanjur dn dtngglkn bf slps prbtn tu.sy de brknln dgn seorg lelaki.pd mulanya sy xsuke dia sbb agk kbdk2kn.lme2 kami brcnta.sy rse dia lain dr lelaki yg sy knl sblm ni.hati sy kuat sgt kata ye dia jodoh sy kali ni.tp ble kami brjauhan,Allah uji hub kami.dia mtk yg bkn2 dgn sy..sy menolak dgn cara baik sbb sy syg hub kami.tp dia ttap hari2 msj mtk bnda yg bkn hak dia.sy ajk dia kawen,tp dia xbrsedia dr segi kewangan.tp dia jnji,ble dh buat sex dia akn brtggjwb.sy xnmpk dia jnis lelaki yg jht pd mulanya.dia ckp dia rse lain ble brsma sy.dia nk bkti sy msih dara.sdgkn sy xprnh buat seks dgn mne2 lelaki pn sblm ni.tp dia curiga dgn sy.sedih sgt.akhrnye sy trmkn pjuk rayu dia sy tewas.kami buat..tp mse tu xde darah yg keluar.sy rsau sy ade dara lagi atau tak.dia ckp sy xde dara.dn nk mtk buat kali kedua ble kami jmp lg.tp sy ckp sy xnk ulng lg kslpn tu.slps tu sy dh insaf.slps tu jg dia buat kptsn tgglkn sy tnpa fkr prsaan n janji2 dia pd sy.skrg ni sy rsau utk mse dpn sy dgn bkl suami sy.ble mlm prtma mesti dia tau sy dh xde dara.ape yg perlu sy buat? Sdgkn ade ustaz ckp tak wajib pn bgtau ttg ksh slm tu.itu aib sy..tp sy ttap rsau.smpai sy dh xde hati utk cari pggnti dia.sbb sbg lelaki mesti dpt rsa kn pmpn yg dia nikahi tu de dara atau x.bantu saya utk kekusutan ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello sis. I want to help you. Please dm me Asap. My email is umiaizam95@gmail.com

      Padam
  58. Selama ni sy dgr n bca kisah2 prmpn yg trlanjur dn dtngglkn bf slps prbtn tu.sy de brknln dgn seorg lelaki.pd mulanya sy xsuke dia sbb agk kbdk2kn.lme2 kami brcnta.sy rse dia lain dr lelaki yg sy knl sblm ni.hati sy kuat sgt kata ye dia jodoh sy kali ni.tp ble kami brjauhan,Allah uji hub kami.dia mtk yg bkn2 dgn sy..sy menolak dgn cara baik sbb sy syg hub kami.tp dia ttap hari2 msj mtk bnda yg bkn hak dia.sy ajk dia kawen,tp dia xbrsedia dr segi kewangan.tp dia jnji,ble dh buat sex dia akn brtggjwb.sy xnmpk dia jnis lelaki yg jht pd mulanya.dia ckp dia rse lain ble brsma sy.dia nk bkti sy msih dara.sdgkn sy xprnh buat seks dgn mne2 lelaki pn sblm ni.tp dia curiga dgn sy.sedih sgt.akhrnye sy trmkn pjuk rayu dia sy tewas.kami buat..tp mse tu xde darah yg keluar.sy rsau sy ade dara lagi atau tak.dia ckp sy xde dara.dn nk mtk buat kali kedua ble kami jmp lg.tp sy ckp sy xnk ulng lg kslpn tu.slps tu sy dh insaf.slps tu jg dia buat kptsn tgglkn sy tnpa fkr prsaan n janji2 dia pd sy.skrg ni sy rsau utk mse dpn sy dgn bkl suami sy.ble mlm prtma mesti dia tau sy dh xde dara.ape yg perlu sy buat? Sdgkn ade ustaz ckp tak wajib pn bgtau ttg ksh slm tu.itu aib sy..tp sy ttap rsau.smpai sy dh xde hati utk cari pggnti dia.sbb sbg lelaki mesti dpt rsa kn pmpn yg dia nikahi tu de dara atau x.bantu saya utk kekusutan ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aq sebagai lelaki yg x seberapa sngt...kita hanya berserah saja pada Tuhan...Tuhan itu maha Pengampun...and dont worry about ur future..just go ahead and make it simple...slalu menjaga solat...aq ckp ni bukan utk kw saja tapi utk kita semua...

      Mmng ayat lelaki begitu manis..tapi jgn sesekali terkena hasutan syaitan yg direjam tuh...kuatkn iman...zaman sekrang mmng senang cari lelaki yg ckp psl seks...so kita kene la berhati ii..jgn lyn lelaki yg mcm tuh....better jgn lyn dpn ii sbb zina akan berlaku from eye to eye..mouth to mouth...and our feeling..ingt masa depan kita...cerah or gelap..it start from now...think positive :-)

      Padam
  59. Tinggalkan ulasan anda
    Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.
    - Sukahati aku. ko tak suke remove :P



    Orang dulu2 tengok tumit.
    G tanye opah korang.
    Cara yg pasti aku pun masih mencari!!

    done is done de- mmg la..menanggung x semudah kata :P

    BalasPadam
  60. Dara itu penting guys tetapi semasa bercinta..klau dh kwin tak pyah ckap la...dara itu penting semasa bercinta spua tak ada masalah peribadi.,,nanti bila nak kawin g tnya doktor..lps keputusan doktor twu kta dia dh tak suci.,,so??rasa tertipu yg kmi lelaki ni plak hti yh tlus mncintai ttpi dia tdo ngan jantan lain...aku mmang tak lempang dia lh.,tuhan yg akn lempang n blas jasa2 dia tu,,

    BalasPadam
  61. Bila kekasih dia tahu yg perempuan dia tak dara...ofcoz lh lelaki itu akn wat benda yg sma dgn pmpuan lain..apa kau rasa bila kau dh tk dara ?klau lelaki bwat bnda yg sma dgn pmpan lain,,,.hati2 awek klau tak nak dblas dgn rsa yg sma...

    BalasPadam
  62. (this is very long comment one. im sorry guys.. idk how to cut it down;)hope u guys hv some mins to waste on this :p )

    Hey, seems many people think virginity is too important right. Its really important. Couldn't agree more.
    But who care? Who r we to judge?
    To those people out there, dont blame people out there who were lost their virginity and stuffs are all bad. We the one who should take this responsibility to ask them to the right path.
    They r not as lucky as us, who r well educated enough to distinguish between right/wrong. They r not like us who hv enough strength to avoid from doing maksiat. So, forgive them guys. They r human too who did mistakes.
    U r liars who said u never do mistakes/sins. Chill man.. Who knows the one that u downgraded n disrespect now step into the heaven even earlier than u?
    Allah didnt say anything about who will go to his heaven or not untill the last of our day in mahsyar. Whatever it is, i would like to ask those who visit this page and read my comment here to be general n fair with all people.. Help them to the right path. Dont u feel some emphaty to them?
    One more thing, there was one dalil saying that, dont reveal ur past (sin) to others when u repent coz Allah already forgive u. and that will be the secret between u and Allah. if u open it, thats ur fault. Allah already cover it for u, why u should open it again??
    So, to those who lost his/her virginity by intention or not, seek forgiveness from Allah.. and thats ur right to not telling ur husband/wife on what u hv done before as they hv no right at all to know about that.
    afraid u will disobey him? ohh please.. think again. husband is valid as ur husband just after u marry him, he is not ur husband before that. bear in mind that, he has no right to know about ur virginity.
    What the most important now, is what will u do now n in the future. Always pray to be avoided from doing any maksiat.
    then, if ur bf/gf ask about ur virginity, for me, he really shows no respect on u. trust me, they aren't really accept u as what u r. If i were u, i'll just left him coz, u deserve someone better than him.
    after marriage, if any problems happen, there must be a reason. look back on what u hv done before. and ask for forgiveness. dont blame each other, coz nobody can be blamed except urself.
    hope u guys always happy now and hereafter..('',)

    BalasPadam
  63. Dara ke x dara sama je...janji ikhlas dan orang tersebur sudah insaf dengan apa yang dilakukannya dahulu...sejarah silam x perlu nak diungkit kembali....

    BalasPadam
  64. Dara ke tak dara.tak penting.pusing sini pusing sana kalau dah jodoh tu jodoh jugak.terima seadanya dah tertulis die jodoh kita apa boleh buat.perlahan2 terima .in shaa allah hati kita sebagai lelaki akan terbuka.

    BalasPadam
  65. Aslkan perempuan tu jujur dan sudah bertaubat. tiada salahnya kita menerima dia.

    BalasPadam
  66. Dara mmg penting. Kena jage. But aku still pelik kenape ramai sgt nak expect benda tuu dgn benda2 pelik. Doktor bila cek die akan tengok dekat perempuan punya tuu ade kesan koyak or tak. Kalau yg ade dare. Die takde kesan koyak langsung. Tepi2 tuu pun still cantik lg. Takde garis2 koyak or ape2. Tak perlu lah nak tengok mata lah. Ape lah. Mcm kelakar je benda tu. Pergi check doktor jee sng.

    BalasPadam
  67. I really agree with you. All those info saying that woman is not virgin by how their skin's color or lips color or their butt whatsoever is a bullshit. Because of those kind of articles women are misundersand and those men who are fool would believe it. Even if the author - not you author but others - said they just want to share info, they should think further before they spread the fitnah to the innocent virgin women.

    BalasPadam
  68. Alhamdulillah , finally i end up reading your page. maybe some readers are not quite agree with you because it has something to do with the religion right?
    . well , this is my opinion. Islam memang amat melarang dan mengharamkan persetubuhan atau zina. Like we always said , people make mistakes. Kengkadang , manusia khilaf begitu jugaa wanita. kami khilaf but then , pintu taubat are always open right? Allah tak pernah tutup pintu taubatnya melainkan tiba hari pembalasan. i agree with your words , "dara tak menjamin kebahagian"
    so here's my words.
    Untuk wanita yang masih dara , bersyukurlaa kerna masii kuat dan teguh menjaga mahkota drii Allah S.W.T tpii ingat , jangan takbur dengan semua tu. Dalam sekelip mata Allah tarik. Wallahualam.
    untuk yang sudah tiada daranya , no worries , if no one wants you, ingatlaa Allah S.W.T ada untuk kamu , jangan rasa hina dengan keadaan diri , sekurang-kurangnya kamu sedar dan bertaubat. InshaAllah Allah memudahkan semuanya untuk kmu..
    .
    this one for boys yang persoalkan duit hantaran yg mahal sedangkan gadis teda dara. well here's the thing. Duit hantaran bukan bermaksud ko beliii perempuan tu tau or ko belii dara diaa , nope. Duit hantaran tu actually dipakai untuk memudahkan urusan perkahwinan kmuu nanti. Harga barang naik , dan hantaran tu sebagai tanda nafkah yang permulaan drii bakal suami. Kena faham sebelum cakap.
    And stop judging the girls. This is my opinion tho. no offend oke thanks

    BalasPadam
  69. habis kalau dah kena rogol tuh dah takda dah?

    BalasPadam
  70. Apakah situasi jika seorang perempuan itu masih ada dara tapi pernah melakukan seks tetapi zakar lelaki tidak masuk kemaluan perempuan? Maap ya sy sekadar bertanya tiada kena mengena dengan sesiapa.

    BalasPadam
  71. sebb nie ke lelaki bleh tau kita ada dara ke x . . .

    BalasPadam
  72. Sangat penting la ,sapa cakap xpenting

    BalasPadam
  73. memandang perempuan lbeh dar satu kali dgn niat mmandang, xkn dpat pahala woi, dosa dpat la, tp, klu tngok jgak kmudian dia kata masyallah indahnya mkhluk allah, tu bukan dia sbut nma allah, tp,mmpermainkan nma allah, nk buat artikel sentuh psai agama, kna pkir dlm2, jgn dok main hkum akal

    BalasPadam
  74. Aku laki, pendapat aku dara penting bagi aku sbb aku tak pernah meniduri mana2 perempuan..not fair kalo tahu awek dah tak dara(dah kena).. Bagi yg kata xpenting tu maybe pernah la kot..

    BalasPadam
  75. Perempuan Gedik tp cute..OK yang tu I like..muahahaha .. Anyways facts yg nak tahu dara atau tak, tak boleh pakai jugak. Tak leh blah yg part perut tu..ek ehh ingat semua perempuan tu ramping Dan leper kau perutnya? Habis tu yg buncit takde Dara lah. Camtu? -_- grr.. #lepas ni anak2 Dara sekalian jom kita sit up leperkan perut +,-"..

    BalasPadam
  76. Perempuan Gedik tapi cute.. OK yg tu I like..muahahahhaha. Btw, tak leh blah part yg nak tau perempuan tu Dara or tak melalui perut dia -_- ek ehh ap dorang igt semua gadis tu ramping ke?? Habis tu aku ni buncit so aku bukan Dara lah ye -_-".. What DA hell.. #anak2 Dara semua meh kita buat sit up hari2 ye kasi perut leper..hihi.. #anyway for men, kalu nk girls yg baik, u should behave too ;)

    BalasPadam
  77. Tak wajib bagi seorang isteri menjawab pertanyaan suaminya "masih dara atau tidak?" . Well dara mmg penting sekarang , tapi bend tu mmg tak menjamin kebahagian Hilang dara boleh dari banyak segi , kene rape atau suke² , tapi kalau perempuan dah betaubat , apa salahnya . Semua manusia penah jadi baik sebelum jadi jahat . Terima lah dengan hati yang terbuka untuk seorang wanita , kerna wanita untuk dimbimbing .:) . Bukan untuk dicerca . Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik . Salam . Btw , congrats admin , page yg sangat bgus dan menarik perhatian . ;)

    BalasPadam
  78. Tak wajib bagi seorang isteri untuk menjawab soalan "awak masih dara atau tidak" oleh suami . Zaman sekarang mementingkan dara . Yes , betul dara tak menjamin kebahagiaan . Perempuan boleh hilang dara melalui pelbagai bentuk aktiviti Jangan pandang hina secepat mungkin pada yg tidak bedara . Btw , nice page . ;) tertarik dgn ayat dan ulasan . ;)

    BalasPadam
  79. Tak wajib bagi seorang isteri menjawab pertanyaan suaminya "masih dara atau tidak?" . Well dara mmg penting sekarang , tapi bend tu mmg tak menjamin kebahagian Hilang dara boleh dari banyak segi , kene rape atau suke² , tapi kalau perempuan dah betaubat , apa salahnya . Semua manusia penah jadi baik sebelum jadi jahat . Terima lah dengan hati yang terbuka untuk seorang wanita , kerna wanita untuk dimbimbing .:) . Bukan untuk dicerca . Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik . Salam . Btw , congrats admin , page yg sangat bgus dan menarik perhatian . ;)

    BalasPadam
  80. Tepuk dada tnya slera..

    BalasPadam
  81. Tepuk dada tnya selera laa..

    BalasPadam
  82. i totally agree with your entry. to me, perkahwinan itu tak semestinya untuk mencari "dara". kalaulah ada wanita yg tak pernah lakukan seks before nikah and secara fizikalnya menujukkan dia kononnya tiada dara, mmg smpai bila bila pun x da org nk kawen dgn dia. people should think wisely. jgn trlalu memandang " dara". jodoh dn maut itu sudah ditentukan oleh Allah juga. tips tips yg mcm bullshits semua tu cuma utk menakutkan gadis je. jgn mudah percaya dgn bnda karut ni. have a pray and put our trust to Allah. that's it.

    BalasPadam
  83. Aku xda mood nk komen psl benda ni.. sbb aku dh tahu kisah awek aku.. hrp dia berubah jd lebih.. dlu lain skrg lain.. moga dpt berubah jd solehah.. betul la.. zmn skrg susah nk cari yg suci.. terima seadanya la cibai.. hahaha..

    BalasPadam
  84. Macam mana nak tau x de dara sebab jatuh (accident n sbgnya) dgn hbgn seks? Bila buat hubungan seks, si lelaki boleh tau ke dara si perempuan ni x de sebab apa?

    BalasPadam
  85. Kesian si teruna yg menyimpan harapan pada dara .

    BalasPadam
  86. memang betol dara tu penting . tapi kan byak sebab dara tu boleh pecah . cuma lelaki tu cepat sangat jugde perempuan . aku sokong khairul . boleh je tanya . tak perlu nak fitnah perempuan macam²

    BalasPadam
  87. Memng lah smua lelki x baik smua pmpuan x baik tpi sikap adil lah ..klw sygkn dri kluarga ..jga lah dara law x sygkn dri tau kluarga ksian kn lah bkal suami kmu ksian dia ...ermmm ...lelki pun bgtu bukn msa kwin memilih nk dara tpi pcah kn dara pmpuan sblum kwin nak ingt lah sedap pun kw buat xdk kmana ugak ..sdap skjp pastu kw trsiksa..lbih baik kw jga smua pmpuan jga ubah drng jdi baik klw kw lpas pun kw dpt phaala fkirlh ya lelaki ...klw adik tau kakak mu dibuat bgtu kw x mau kn jdi fkir2 kn lah .pmpuan pun jga laj nafsu jgan layan lelki yg gatal ok asalamamualaikum

    BalasPadam
  88. Cara melihat dara

    BalasPadam
  89. Bukan sebab lakukan S#x saja dara pecah kadang terjatuh dan main sendri pun bolay pecah ..sebab dara tu nipis..sapa yang ada lagi jaga la jagn buat sgt akctiviti lasak..skank menyesal pun x guna..hanya mampu berharap di jodohkan ngan laky mampu trma kita seaadanya...
    Aku dah malas rasa nak kawen sebab mals nak explain kepada lelaki yg kemungkinan besar anggap kita pernah terlanjur ...tapy aku still relax sbb aku tau aku xpernah buat..skank aku cuba plan2 tiggalkan aktivi...berat aku..

    BalasPadam
  90. Boleh ke nak share something n nak mintk pendapat ?

    BalasPadam
  91. sy ad bf.. kami xpenah buat yg berat2..kami hanya buat ringan2 saja.. adakah sy tiada dara? setahu sy tiada dara bila lelaki sudah masukkan senjatanya ke dlm mahkota wanita..btul? maaf sy tnye.. sy nk kepastian aje..

    BalasPadam
  92. Dalam tafsir al quran ada tulis.. Kaum musyrikin akan di satukan dengan musyrikin, mnakala muslimin akan disatukan dengan muslimat
    . Pabila dia melakukan taubat tetap dikahwinikan dengan musyrikin.. Allah maha adil.. Jikau dikau menjaga kemaluan kau maka jodoh kau sempirna.. Kalo kau pon dok main kemaluan ko.. Jangan tanya bini ko ada dara ka tak

    BalasPadam
  93. salam. Aku just nak share. Tbvh, aku dah takde dara. I lost my virgin when I was 18 years old, right after SPM. Jujur aku ckp, lepas habis spm aku enter alam pekerjaan sekejap. then, haha aku culture shock. lolz. ok, so nak dipendekkan cerita, first aku hilang virgin dengan pengkid. how? jari. but then putus ah sbb aku pun nak masuk U dah masa tu. aku dgn peng tu around 9 months jugak ah. then, aku mcm emm betul ke aku ni dah tk virgin en haha ye ah sbb bukan dgn laki pun ke en. hm ok, lately............... now im 21 years old. aku, terlanjur dgn boyfriend aku. but before that dia tahu aku pernah dgn pengkid, dia tahu aku tak virgin. entah taktau la pulak kenapa masa hari tu em............................... time tu cuti mid sem, mlm tu aku nak balik U dah. petang tu aku jumpa dia. then tu first time. tapi dlm 2 minggu cmtu gak ah, dia jarang gile contact aku. (kteorg long distance err) and till now mcm aku pulak tehegeh dgn dia. (btw kiteorg baru 2 years) ............. adakah..... dia? faham tak. sumpah aku rasa menyesal hanyut ...............................

    BalasPadam
  94. Jodoh itu ketentuan ilahi.jadi faham seniri la.kita merancang hanya Allah yang menentukan.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.