Khamis, 28 Oktober 2010

Kenapa dan Apa Itu Pedophilia.

Assalamualaikum


Uh, semalam adalah hari terakhir ada kelas. So, maksudnya, selepas ni, kelas mungkin tak ada. IT IS STUDY*Dota* WEEK.

Btw, masa tengah lepak-lepak dan borak-borak, aku perasan ada satu email yang termasuk dalam Spam Yahoo!. Yahoo! Ni servis dia teruk ah. Suka sangat mark email orang lain sebagai Spam. Email spam tak pula kena spam.

 So, melalui email awek ni, dia ada satu request. Tapi sebelum tu, apa kata kita baca email dia dulu.



Click to enlarge
Okay fine korang malas nak tekan gambar dan full view it. So, aku dengan berat hati akan menulis balik email yang di kirimkan tu yea.


Assalamualaikum

Hai Mr Khairul tersayang.

I baru je follow belog you. You tau, you ni menarik even you suka mengata perempuan. Bukan sahaja menarik, malah romantik. I suka.

Lagi pun, you I amat-amat suka bila you puji perempuan. You nampak comel. I nak kutuk pun tak sampai hati.

Tapi kan, apa kata you tulis pasal pedophilia. I rasa dieorang ni amat-amat lah mengeramkan sebab kita tak boleh detect orang yang ada dengan masalah ni. Entah-entah, orang kat sekeliling kita ni adalah pedophilia. Bahaya untuk rakyat Malaysia yang comel macam you.

P/s : Sorry lah kalau I ni gedik sikit. Dah memang macam ni nak buat macam mana.

Oh, oh. Email tu, aku tak edit tau. Tak edit.

Btw, aku terfikir juga lah kan. Aku ni student psychology ke? Mana la aku tahu pasal pedo pedo ni. But actually, aku tahu lah juga sikit-sikit.

So, how many of you yang tahu what the hell is pedophile?
Rasanya, ada yang tahu bahawa pedophilia bermaksud mental illness di mana orang dewasa yang tertarik terhadap kanak-kanak bawah umur. Ya. But that is not the scary part. The scary part is, they are interested to the kids, in sexual-manner-thingy-so-bad-bad-way.


Benda yang korang patut tahu pasal pedophilia:


Myth : People with pedophilia hanya tertarik kepada kanak-kanak.
Fact : Actually, that is so wrong. Lelaki/perempuan yang pedophilia tak bermaksud mereka hanya tertarik kepada kanak-kanak dari segi seksual. Mereka kebanyakkan ada keluarga. Mereka dah kahwin, dah ada anak, ada awek, ada skandal, ada booty-call. Ada sahabat handai. Kalau nak di ikutkan, 'penghidap' pedophilia tu tak bermaksud mereka hanya target kanak-kanak. Mereka juga tertarik dengan orang yang sebaya dengan mereka. Tapi, their mental illness, membuatkan mereka kadang-kadang tertarik kepada kanak-kanak bawah umur, and super abuse them dari segi seksual.

Myth : Orang yang menghidap pedophilia tertarik dari segi seksual terhadap kanak-kanak yang dia tak kenal/random.
Fact : They fact is, most of the case, pedophile ni akan terdorong untuk cari someone yang dia rapat dan kenal, serta fantasize about them. Dia akan belanja ais kerim, jajan, toys dan sebagainya dengan kanak-kanak tu. Dan, mostly juga, kanak-kanak yang menjadi mangsa adalah kanak-kanak yang amat rapat dengan si pemangsa. Family kanak-kanak tu mungkin kenal rapat dengan pemangsa. Jarang si pemangsa nak cari mangsa yang dia tak kenal. Lagi pun, dia tau yang budak tu percaya kat dia. So, kalau dia suruh budak tu tutup mulut dengan kasi chocolates, memang tak ada hal lah. 

Myth : Pengidap pedophilia adalah lelaki.
Fact : Hell no. Ada some cases, perempuan adalah pengidap pedophilia. Tapi, tak ada lah banyak. Cuma, still ada. Samaada tak banyak atau tak dilapor kan.

Myth : Depressed people might turn into pedophilia.
Fact : Actually, anyone could be pedophilia. Tak semestinya seseorang tu perlu depressed dulu. Kawan, jiran, guru dan saudara mara semua berpotensi menjadi pedophilia. Kawan sebelah korang pun mungkin pedophilia. Cikgu korang pun mungkin pedophilia. Lecturer korang pun mungkin pedophilia. Roomates korang pun mungkin pedophilia. Try check-check laptop/pc dieorang. Tengok-tengok kot-kot ada video-video kanak-kanak yang tak sepatutnya. Termasuk anime.


Sebab-sebab yang seseorang itu berkemungkinan dan berpotensi untuk menjadi pengidap pidophilia.
  • Di dera semasa kecil.
  • Hubungan dengan parents semasa zaman kanak-kanak
  • Some kajian menunjukkan yang pengidap pedophilia ni tertarik dengan kanak-kanak sebab psycologinya tidak berkembang. Masa umur 13 tahun, suka budak umur 12 tahun. But then, masa dia umur 18 tahun, still suka budak yang umur 12 tahun. Something like that.
  • Ingin kan so-called-kuasa. Contohnya kes rogol. Ada certain kes, perogol bersiri bukan tak handsome dan tak mampu cari perempuan untuk check in hotel. Tetapi dia suka merogol. Mostly, dia yang suka bila tengok perempuan sakit dan melawan tapi tak mampu buat apa-apa. Hardcore punya style.

 Thanks to Cik Girang for the info.

Actually, it is hard to detect pedophilia. Kadang-kadang, orang yang pedophilia ni mungkin berselindung dengan ayat "Saya suka kanak-kanak". Well, I dont know, really.

Tapi, kadang-kadang tu ada juga jenis 'cyber phedophilia'. Yang ni aku tengok kat astro beberapa tahun lepas. Ni adalah jenis cari mangsa yang dia tak kenal then dapatkan kepercayaan kanak-kanak perempuan/lelaki tu.

Caranya mudah je sebab gaya hidup zaman sekarang 'terlampau maju'. Ye lah. Budak-budak darjah 4 dah ada handphone. Dah reti main Facebook. Dah reti chatting kat skype, YM, Gtalk. Kalau kita tengok, zaman-zaman dulu zaman nenek moyang kita dulu mana ada banyak kes pedophilia. Why tak ada? Sebab dieorang mana main Facebook, Skype, Ym and Gtalk tu semua. Tu semua bullshit.

But nowadays, kalau nak cari mangsa perempuan yang muda-muda senang je. Buka facebook, then search guna email dengan keyword nama perempuan yang di hujungnya letak tahun. Contohnya 'Wani_94@yahoo.com' atau pun "Syaz_93@yahoo.com'. Kalau tak dapat, guna lah keyword dan tahun lain. Dan cara ni memang mudah lah. Cuma perlukan sikit usaha dan masa. Biasalah. Bak kata orang, usaha itu tangga kejayaan. Tanpa usaha, siapalah kita.

Modus operandi 


Modus operandi dia mudah je. Mostly lelaki lah. Sebab lelaki kretive bila buat benda-benda jahat ni. Biasanya dieorang akan cari target. Chat-chat. Tunjukkan kejantanan memalui perbualan. Topup handphone skali dua. Kasi ayat kaw-kaw biar si perempuan akan berasa cair (biasalah, budak-budak umur 14 tahun baru nak up. Mudah je cair). Dapatkan kepercayaan si perempuan. And puff. Your lil sister is gone. Sounds cute, but hell scary believe me.

Tapi kan, kalau nak di ikutkan, ada tau 'pedophilia' jenis 'tak underage'. kalau ikut law, pedophilia biasanya orang kata 'Tertarik dari segi seksual terhadap kanak-kanak yang umurnya bawah 14-16 tahun (atau sebelum baligh). Tapi kan, aku rasa belas-belas tu adalah angka je. Andai kata kalau lelaki tu umur 45 tahun. Then dia tertarik dengan awek berumur 14 tahun, then it will be super scarier kan? But since lelaki umur 45 tu kebanyakkan dah kaya. Rasanya perempuan lagi suka ye tak? Apa barang bagi gula-gula. Bagi duit lah baru boleh tutup mulut ye tak? Maklum lah. Banyak duit, masa depan pun terjamin. Realistik. Kan?

Kalau tak silap aku, dalam psykologi, pedo ni di kira mental illness. Tapi yea ke? Kalau pedo tu mental illness, kenapa gay bukan tergolong dalam mental illness? Ada budak yang ambil law dan belajar psokologi tahu pasal ni?

Oh, oh. Memandangkan korang yang baca blog aku ni ramai perempuan. Meh sini Abang K nak kasi sikit hadiah.

اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ

Dalam sebutan rumi : Allahumma In Kunta Ta'lamu Unni Aamantu Bika, Wa Birasulika Wa Ahsontu Firji Illa 'Ala Zawji Fala Tusallit 'Alayya Al-Kafir Wa Az-Zalim.

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )

Di atas adalah doa yang aku ambil dari blog Ustaz Z. Khas untuk kaum perempuan. Bagus untuk mencegah dari di rogol dan yang seangkatan dengannya.

Tak pernah lagi aku letak doa-doa ni kat blog agaknya. Ish.

Btw, bila yea aku nak jadi Ustaz K ni?. Ehem


44 ulasan:

  1. Ahhahaha!

    firstly, aku tak berapa concern ape benda pedophilia ni. and rasanya tak pernah jumpa pun org macamni kot. just tau fakta je. tak sangka ada org tanya kau pasal ni. ish3.

    second, kau edit suke2 hati je emel tu ye? hahah..

    ketiga, baik punye lah abang K nih. mekaceh.. ahahha.. jadilah ustaz K bila2.. ;)

    BalasPadam
  2. nice articel bro, byk info dari myhts yg org tak tau

    BalasPadam
  3. nice entry..good explanation..

    tak pernah jumpe lagi orang mcm ni..takot kot kalau jumpe..eeeuuuwww..


    thanx for sharing the doa..^_^

    BalasPadam
  4. salam.. info ni cik giRang amek dr http://www.minddisorders.com/Ob-Ps/Pedophilia.html

    causes of pedo:
    biology factor
    hormon testosteron menyebabkan lelaki melakukan perbuatan pelik n x masuk akal.

    tapinya, kebanyakan pakar menyatakan pedo berpunca dr faktor psaikologi. antara sbbnya:

    1)sexually abused as a child.
    2)interactions with parents during their early years of life.
    3)Some researchers attribute pedophilia to arrested emotional development; that is, the pedophile is attracted to children because he or she has never matured psychologically.
    4)Some regard pedophilia as the result of a distorted need to dominate a sexual partner. Since children are smaller and usually weaker than adults, they may be regarded as nonthreatening potential partners. This drive for domination is sometimes thought to explain why most pedophiles are males.


    ok..yg tu cik giRang malas nak translate. kalu nak tau lebih, sila lah berkunjung ke http://www.minddisorders.com/Ob-Ps/Pedophilia.html

    BalasPadam
  5. salam.
    fisrt tym kot komen cni
    sbb tertarik ngn doa yg dikasi
    btw.suka blog ni klu bab2 kasi
    kesedaran kat ppuan.thnks ya

    p/s:ad gaya ustaz K dah tu iA:)

    BalasPadam
  6. banyak2 benda, inila yg paling aku xleh terima. pedophiles. disgusting. too much thinking bout sex and too much browsing porn sites smpi smua nak try. doakan Allah bagi hidayah je kat diorang ni. eventhough org akan argue ini adalah mental illness etc, Allah jadikan derang cmtu lalalala, tapi benda2 ni smua sbnrnya ujian drpd Allah je. Nak tgk u break or u get stronger. Allah xkan aniaya makhluk Dia. kat USA, derang ni terima treatment dan kene duduk kat treatment facility/ mental institution indefinitely. Malaysia should do the same.

    BalasPadam
  7. nko tak yah jadi ustaz.. jadi Mr K sudah lah..

    kupasan yang menarik.. baru pakcik tau

    BalasPadam
  8. @Kim - Kat malaysia banyak tau. Kes nurin. Kes budak di culik.

    @Ayie - Welcom

    @Girang - Thanks for the info

    @Lady - Boleh je sis.

    BalasPadam
  9. Salaam. thank u kongsi doa tu.
    insyaAllah blh jd ustaz K satu hari nnt.."usaha itu tangga kejayaan".
    :)

    BalasPadam
  10. owhh really, i yg study medic pn xtaw:P
    but thanks for da info ;)

    BalasPadam
  11. humm...pedo memang menjengkelkan...tapi kalo ko perasan, hari demi hari, golongan pedo ni makin bertambah...kenapa gay tak dikategorikan sebagai pedo??sebab pedo suka mendera tapi tak suka didera... ko fahamkan nape aku cakap pedo takleh jadik pedo?

    Gorengbaek - Tips untuk awek...supaya saham tak jatuh...

    Hangit habis dah - Korang perasan tak??

    BalasPadam
  12. oh, kes nurin tu pun dikira pedophilia jugak ek? i see.. hmm..

    BalasPadam
  13. bagusla ustaz K. datok k nak tak? amin doa yg bagus d amalkn. mg murah rezki :)

    BalasPadam
  14. info sharing yg sgt bgs, sb x ramai yg tau..(^_~)

    alhmdulillah, dpt sumthing yg lbh bharga utk coretan anda kali ni, iaitu DOA.. (^_^)

    smoga bnr2 dpt mjd ustaz..
    x salah mcuba sumthing yg lbh baek..
    amiin.. (^_~)v

    BalasPadam
  15. Ai...dh ada pangkat abang la pulak..lps ni ustaz K plak.

    BalasPadam
  16. ramai gak google pasal pedo pastuh jumpa blog aku. ehehe.. cuba wat entri pasal bercinta dgn janda/duda lak..

    BalasPadam
  17. @Jard - Mana aci. Aku tak ada pun dapat referral pasal pedo. :(

    BalasPadam
  18. nice one.

    insyaAllah, one fine day,
    Ustaz K. (:

    -jeed

    BalasPadam
  19. Ni kena masukkan dlm sukatan pelajaran malaysia..dulu kat skolah takde pun belajar.nasib baik skrg dah ada encik google

    BalasPadam
  20. Quote: "Kalau tak silap aku, dalam psykologi, pedo ni di kira mental illness. Tapi yea ke? Kalau pedo tu mental illness, kenapa gay bukan tergolong dalam mental illness?"

    Aku setuju...! All these are sick.sick.sick people!

    BalasPadam
  21. Ustaz K...eh2 silap plak belum jadi ustaz lagi kan..:P

    Mr.K,
    Best la entry kali ni..I like!!
    Betul cakap fndrocka tu..kena masuk dalam silibus pendidikan sivik kat sekolah..budak2 sekrang kena brainwash sikit pasal issue ni..makin menjadi2 aku tgk..Rase nak siku2..tetibe aku plak yang emo..hiks

    BalasPadam
  22. Salam.Kiranya Paul Walker (pelakon Fast &Furious ) tu pedo ar?

    BalasPadam
  23. wow.. baru tahu walaupon buat course mental health. tak penah dgr benda ni, (bengong betul).
    anyway thanks for the info.
    :)

    BalasPadam
  24. wahai mr k...
    saya suka baca blog awak..memang sempoi habis..hahaha.
    tajuk yang menarik.pedophilia..
    saya suka..
    Ustaz K??i like that too..
    hope suatu hari nnti termkbul,tak salah kan..bertmbah sikit golongan yang berdakwah..lebih-lebih lagi ramai yang baca blog mr K..
    apa salahnya..^^

    BalasPadam
  25. ko pnye ayat AL-QURAN xlengkap.x same dgn tulisan rumi.sila betulkan.

    BalasPadam
  26. macam-macam la zaman sekarang ni. anyway aku nk ask adekah pedophilia ni ade kne mngena dgn supermale (xyy sex chromosomes)yg sllu detect kat perogol bersiri?

    so parents adlh most important party to avoid this. budak2 zmn skg ni pon kne alert ckit kt surrounding mklum zmn da modern mcm2 la mende2 xsenonoh bleh jd xkirela kat bdak kecik ker ataupun kat org dewasa

    BalasPadam
  27. thank sal doa 2... :)
    amat3 berguna tuk kmi kaum p'puan nii..hehehhhee
    entry yg mnarikk...huhhhhh...bru ku thu...eeeee tkut bagat sihhh..hrap3 x kn jmpe owg cham nii..huhuhuhu

    BalasPadam
  28. mr.k....nk tnya ni..
    dkt tlisan jawi 2 ayat dia sampai Alayya Al-kafir...tp dkt tlisan rumi 2 samapai Wa Az-Zalim....jd yg mna btul ni mr k???
    NSD~

    BalasPadam
  29. @Anonymous 1:09 - Yeah. betul gak kan. Aku tak perasan pulak. Tu aku ambil dari blog ustaz Zaharuddin. Mungkin ada tambahan kot. Aku pun tak sure.

    BalasPadam
  30. dear mr.k..
    gay,les mmg psy disorder la..
    same je dengan phil..
    diorg punye prob under sexual identity disorder..
    alah..sng2 mmg dorg ni ade masalah identiti lah.
    p/s..i bwu follow blog u. tu y lambat komen:P

    BalasPadam
  31. boleh tahan kau punya aura eh..aku baca post kau je mesti nak komen..jampi ape ni..haha.. aku nk kongsi sikit,,masa kecik dlu penah gak jiran aku ajak aku masuk umah dy belanja gula2 semua, aku dalam umur 6,7 tahun kot.. tapi aku rasa lain mcm sebab dy macam buat gangguan semacam je.. so aku balik citer kat mak aku..ape lagi jiran2 kecoh then ramai2 belasah pak cik tu.. scary gak sebab area rumah cam bhya ..rumah flat kan.. aku x tahu dy tergolong x pedo2 ni tapi mcm ada mungkin nya

    BalasPadam
  32. salam..
    hey!..yang email hok ade blablabal_93 tu..
    weh,93 bukan budak2 lah..:(
    dah 18..da besar ok..

    *baru perasan mr. K orang kuantan lah...:)

    BalasPadam
  33. owh , baru tahu apa itu pedo .. ekekeke ~~

    BalasPadam
  34. <--dh 16 thn lbih hdup kt bumi , bru hri nih tau apa bndanye pedo tuh . thanks xD

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.