Isnin, 27 September 2010

Apa yang Perempuan Tak Tahu Pasal Lelaki.

Assalamualaikum


Happy weekend gentlemen and gedik girls sekalian.

Hari ni, erm. Bosan gila ah. Bangun-bangun, aku terus rasa macam sakit perut gila. Terus pergi tandas. Tak tau la sebab makan kat Warna Warni Aidilfitri Micet semalam atau apa. Tapi perut memang sakit. Masa aku lepak-lepak dalam tandas tu, aku terus teringat soalan-soalan pelik di email dan formspring aku.

So, aku terfikir untuk buat entri yang based on soalan-soalan formspring dan email. Dan YA. Semuanya berkisar tentang diri gadis-gadis yang tengah runsing pasal kekasih dia. Alah. Sibuk pula dia dengan kekasih. Kahwin terus kan mudah.

Okay. Lets start;

Lelaki bercakap macam keling. Dulu dia kata dia akan tunggu aku sampai bila-bila. Tapi sekarang, dia dah couple dengan girl lain. Maybe sebab girl tu lawa. Tapi, dulu pun aku suka dia. Cuma aku tak berapa yakin aku suka dia atau tak. Persoalannya, kenapa lelaki bercakap macam keling?
Eh, kenapa nak salahkan lelaki dalam hal ni. Lelaki tu cakap nak tunggu. Tapi macam ayat "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots".

Macam mana kalau si lelaki tu dok tunggu-tunggu and tunggu, then tiba-tiba, kau couple dengan lelaki lain. Kesian dia dok tunggu taw. Tapi awek dia sekarang ni comel ke. Bertuahnya dia. Geram pula I.

And now you menyesalkan? Siapa suruh you jual mahal sangat. Hargai someone yang suka kat kita.

I benci bf I. Bila date, dia mesti datang lambat. Perangai pun kadang-kadang tak senonoh. Kalau jumpa perempuan, mesti pandang-pandang usha-usha. Kalau dia kantoi dengan i yang dia pandang perempuan lain, boleh pula dia sengih-sengih je. Tapi I sayang dia. Kenapa eyh?
Yaa. Tu sebab aku cakap Mr Right or Prince Charming or apa-apalah yang tersenarai dalam list korang (girls) adalah tak berguna. Tak payah nak sibuk-sibuk buat list "Ciri-ciri lelaki idalam aku" sebab sekali kau dah couple kahwin, semua ciri-ciri tu hanya jadi sampah sarap je.

Pasal lelaki suka pandang perempuan lain even dah ada awek pula, well, aku rasa memang normal lah kot. Tapi biasanya flirt paling terbaik adalah di hadapan orang yang kita sayang. Sebab masa tu lah kita boleh tengok orang yang kita sayang tu jealous. Lelaki suka tau tengok awek dia jealous sebab tu tanda sayang. (Geli sial aku dok ulang perkataan sayang tu dari tadi). Sebab tu lah perempuan tak boleh ada ego tinggi. Kalau jealous tu, cakap je yang kau jealous. Tak payah nak kumpul ego. Mengada-ngada.

Saya jumpa video-vidoe tak senonoh kat dalam handphone bf. Eeeiiuuu tak senonohnya dia.
Eley, macam la kau tak pernah tengok benda-benda tak senonoh. HAHA.

Kenapa bila perempuan baik dengan lelaki, lelaki akan perasan yang perempuan suka kat dia? Kenapa?


Banyak betul kenapa kau. Actually, bukan lelaki perasan. Tapi memang... tapi... tapi you know. Lelaki kan dah limited. Sedikit sebanyak memang ada punyalah yang suka. Lagi pun, lelaki dah kenal dengan konsep lelaki dan perempuan tak akan ada istilah kawan baik.

I suka kat sorang lelaki ni. Tapi i segan lah nak mulakan perbualan dengan dia. I selalu jalan depan dia. Tapi dia tak pernah pun tegur I. Dengan perempuan lain, relax je dia borak-borak.
Aku rasa lelaki tu suka kat kau tu. Lelaki biasanya segan gila bila dekat dengan perempuan yang dia suka. Tak pun, kau tak cukup comel kot. Tapi kan, cuba kau jalan depan aku. Mana la tau kot-kot aku tegur.

Boyfriend I jealous gila bila i lepak-lepak dengan kawan baik i (lelaki). Tapi I memang dah biasa keluar berdua dengan kawan baik i tu. Boyf I pula boleh kata i curang kat dia.
Secara logicnya, bf you tak ada hak langsung nak jealous. Tapi secara moralnya, dia memang ada hak nak jealous. You pun tau kan, lelaki tak akan keluar and belanja and beli barang-barang untuk perempuan kalau dia tak suka perempuan tu. So, i rasa kawan baik you tu suka kat you.

I rasa boyfriend I gay. Hari tu masa dia jalan-jalan dengan I kat mall, dia jumpa kawan dia and terus raba punggung kawan dia tu omg omg. Kecewa gila!
Banyak betul aku jumpa keyword dari google yang macam "Adakah BF I gay?". Aku rasa ramai awek-awek di luar sana salah faham. Kalau you all nak tahu, lelaki ni pelik-pelik sikit. Jumpa member then raba-raba memang dah biasa. Sama la macam perempuan yang pegang tangan. Lelaki tak nak pegang tangan tau. Dia nak pegang benda lain. Adil la tu. Tapi yang you kecewa kenapa? You kecewa dia raba lelaki dan bukan raba perempuan? Ish ish ish.

Salam. I sekarang dalam dilema. Tak tahu nak pilih lelaki yang mana satu. 'A' kaye, pandai dan hendsem. Kalau pergi mana-mana, mesti die ada belikan i something. B pula, biasa-biasa je. Tapi i rasa yang i suka kat B lebih. Tapi terjamin ke masa depan i kalau i dengan B?
Tak terjamin. You kahwin dengan B, you akan merana. Sebab semua kebahagiaan terletak pada duit. Tak ada duit tak akan happy. So, kahwin lah dengan si A yang banyak duit. Lagi pun, normal lah. Ada duit, you pun dia boleh beli. Selepas dia dah beli you, masa depan you pun carah. Yeah, realistik kan?

Okay-okay. Sorry. Actually, go for the B. Bukan sebab dia tak kaya atau apa. Tapi sebab you lagi suka B.

Kebanyakkan perempuan tengok duit dalam memilih pak we. So, kalau a girl tu tinggalkan someone just semata-mata kerana lelaki lain yang lagi kaya, maka perempuan tu dalam big problem. Why? Sebab jangan terkejut bila lelaki tinggalkan korang kerana lelaki tu jumpa perempuan yang lagi cantik. Perempuan pilih based on duit. Lelaki pilih based on kecantikan. Adil kan?

Perempuan mungkin akan cakap "I perempuan cantik. Lawa. Mesti lah high maintanance. So, i layak dapat lelaki kaya.". Then lelaki akan balas. "Aku kaya. Aku kerja keras untuk dapatkan banyak duit. So aku deserve perempuan cantik. Jangan salahkan aku kalau aku tinggalkan kau bila aku jumpa perempuan lagi cantik dari kau. " Again, adil kan?


Aku ada seorang kawan ni.. Dia main kayu 3 dengan bf dia and slepas kantoi, bf dia minx clash. So skang aku berkawan rapat dengan ex-bf ni. Tapi hari tu ex-bf dia, call aku cakap kawan aku ni buruk2kan aku kat ex bf dia. Aku rasa dia jeles kot. Tp sapa suh curang..ape ko rasa

Aku rasa kau patut tacle ex bf kawan kau tu.

Aku (perempuan) selalu bergaduh dengan sorang lelaki ni. Aku suka gak dia sebenarnya. Tapi ego aku tinggi. Tapi kan stiap kali gaduh je, mesti akan ada orang cakap "Asyik gadoh je, kahwin kang baru tau". Kenapa orang suka cakap macam tu?
Sebab, orang yang dah kahwin, dia gaduh masa siang je. Tengah-tengah malam masa nak tidur tu, berbaik le.

Okay dah bye

Have a nice day. Out to KFC bersama F tersayang.



62 ulasan:

  1. pelik pula bila ada perempuan yang nak tanya soalan2 macam ni. haha.

    BalasPadam
  2. i like!!! jwnpan yg tepat!!!! ko buka satu ruangan khaslah...yg special soalan yg berkaitan ngn lelaki nih...keje ko jwb je...

    BalasPadam
  3. haha. kelakar kot. aku ade soalan gak arh. kenapa perempuan dan lelaki tak boleh jadi bestfriend?

    BalasPadam
  4. yang last tu memang TERBAEK~!!!!!!! i loike!!!!! he he..............
    (kalau aku LIKE entri2 ko yang berbaur kelucahan adakah itu membawa maksud aku lucah.............???)

    BalasPadam
  5. jawapan y terbaek!!!!
    tergelak bc sume ques n ans...:)

    BalasPadam
  6. ewah! pandai ko jawab soklan ek. nanti lenkali aku tanye soklan lain macam sket ek haha

    BalasPadam
  7. tringat lak kisah sal pakwe ngadu kt radio awek dia tglkn sb pat bf br yg lbh kaya...aishh...

    BalasPadam
  8. @Kim - Pelik. Tapi memang ada.

    @Aze - Mana boleh tanya kat sini.

    @Sofia - Tidak. Tapi, bukan ke setiap orang suka benda-benda lucah?

    @Sue - F tu roomate aku.

    @Khai - Eww.

    @CKYN - Mana satu soalan kau?

    @Lee - Tau tak apa.

    BalasPadam
  9. eh yeke laki susah nak cakap dengan girl yang die suke?setahu den,kalau die suke,lagi die try nak tackle?

    BalasPadam
  10. eh aku belom bagi soklan lagi hahaha
    nanti aku pikiaq

    kalo aku ade kemusykilan psl lelaki ni akuterjahko terus la hahaha

    BalasPadam
  11. Haha~ jawapan ko semuanya puaskan hati diri sndiri je nmpk gaya.

    BalasPadam
  12. ada la beberapa soklan tu menjawab persoalan yang kufikir juga pasal lelaki..
    tak sama but ada related la.
    =)

    BalasPadam
  13. @Ema - Betul. Ada certain lelaki. Bila setiap hari dia usha, dia akan jadi segan bila bercakap.

    @Abyss - Mana ada. Soalan aku memuaskan hati semua lelaki. Haha.

    @Noor - Good. ;)

    BalasPadam
  14. @Lili Sakinah - Hai, budak kuat marah. Lama tak nampak.

    BalasPadam
  15. kalau i..pary yang paling last tu paling tepat la..
    siang2 xpe..gaduh cam sial haram jadah sume..
    tp mlm2 nti..berbaek2 la..
    dah kate suami isteri..kn..kn..
    realitinya..i rase mmg ramai la berada kat situasi mcm ni..kalu mlm2 gaduh gak..alamat xberanak pinak lak nanti.:P

    BalasPadam
  16. lama x nampak????
    ade potensi bukak couple/marriage consultation,
    mesti Mr K kaya raya

    ($.$)

    BalasPadam
  17. aku ada masalah jugak neh.. huhu.. care to advice?

    BalasPadam
  18. mula2 aku cam biasa lah.terkedu ngan intro 'gedik girls sekalian' (xleh nak immune)

    tapi pas baca sampai bawah,aku cam kagum ngan kau.kalau aku kena tanya..aku blah awal2.

    merepek ntah hape2 ntah soalan.

    BalasPadam
  19. keling tu ape?

    p/s: bhati2 skit bahasa tu.harap maklum

    BalasPadam
  20. @Rizuan - Keling bermaksud keturunan india. Which is bila seseorang tu ada darah daging india. Any problem with that?

    BalasPadam
  21. Aku ada seorang kawan ni.. Dia main kayu 3 dengan bf dia and slepas kantoi, bf dia minx clash. So skang aku berkawan rapat dengan ex-bf ni. Tapi hari tu ex-bf dia, call aku cakap kawan aku ni buruk2kan aku kat ex bf dia. Aku rasa dia jeles kot. Tp sapa suh curang..ape ko rasa

    Aku rasa kau patut tacle ex bf kawan kau tu.

    ok ,i sangat suka jawapan u yg ni! hahaha! soalan mereka sagt kelakar, tp u jawab lagi kelakar :D

    BalasPadam
  22. cane lak klu dpt statement...

    " i xde org laen slain u..i nak u sorg je even u ade org laen....xkira la klu u kawen ngn org len pun...i tetap tunggu u....i nak u jgak..u cerai pun i tetap nak u.."

    tup2...beberapa bulan pas2, da ade org len da...haha! jadahnye ape eyh??heheheh....

    BalasPadam
  23. hahah nice one dude ,sometime those question pop up in my mind hahaha

    BalasPadam
  24. haha, kagum ngan kau... sebab ko seorang yang mempunyai pemikiran realistik... :-)

    BalasPadam
  25. walawehhhh
    mr K jwb dgn best sekalik..
    mcm nk tny gak soklan
    but maybe not today...

    BalasPadam
  26. hum.. i think betul tentang kenapa lelaki suka sangat perasan bila perempuan nak rapat dengan dia. sometimes gurls cuma nak be friend or r we bein to nice then they get confused hum.. it sonfuse me..

    BalasPadam
  27. aien suka semua jwapan mr.k..bernas lgiiii syok di baca,,gd..

    BalasPadam
  28. kita dp kenal perempuan bila tengok laki tu miskin .
    kita dpt knal laki bila tgk perempuan tu cantik ,
    ehh gitu ke ?
    confuse . haha

    BalasPadam
  29. satu benda je ak nak komen...blog ko memang terbaekkk la bro... wuhooo!! ayt mmg best gle.. ble jd menti x? haha xD

    BalasPadam
  30. Kalau nak cakap keturunan India pun x payah la tulis Keling. Jaga sikit hati kaum lain.

    BalasPadam
  31. Dude, Gilew smart!
    Cam twu2 pew prempuan pkir.. terbaek..

    BalasPadam
  32. ni aku ada buat entri yang mengkritik kaum lelaki pulak. kalau rasa2 cam tertarik nak baca pergi kat link ni
    http://kurakuraygslow.blogspot.com/2011/06/8-kata-kata-kaum-itu-yang-langsung-tak.html

    BalasPadam
  33. hmm,,,kalau lah relationship 2 bertahan smpai 2 tahun,,,adakah bermakna laki itu serius????

    BalasPadam
  34. menarik..saye perempuan. mcm tertarik pula nk tnye soaln. ade fb or mail ke tweet ke for asking anything.

    BalasPadam
  35. salam mr. k.. i just nk tnya ur opinion since u r "dr.cinta" yg h0t skrg. lol :P i ada s0rg kwn lelaki , dlu i xrpt sgt dgn dia n slalu jgk lwn kutuk. but then, lps ktaorg hbes skol tetiba ktaorg dh jd mcm kwn baik. act x la baik sgt sbb c0ntact kdg2 jaa , hahah. yg i peliknya , bla msg byk btul bunyinya ( cerita/smbng ) tp bla hangout/lepak2 skali , snyap pulak. kdg2 i prsn dia mcm malu nk tgk mka i tp i buat cara i je laa , ckp byk. haha. what's ur opini0n?

    BalasPadam
  36. aq nk tanye, aq ade sorg kawan lelaki... actually kwan aq tu kwn (lelaki) pd kwn aq...kami kenal ntah cm mner..tiber2 die kontek aq n kol aq setiap mlm... die pnh ckp suke kt aq... tp pde mse yg sme die ade awek... wlu cm mne pown..die care sgt sal aq... ari2 kol n msj..even nk g keje pown gtw aq... aq dh start sukew die n kdg2 jeles dgn die n awek die... aq just xfhm dgn kwn aq tu ape yg die nk sbenanye dr aq..

    BalasPadam
  37. Perempuan pilih based on duit....
    owh.. no3..!
    x sume pompuan cmtu kowt??

    BalasPadam
  38. Saya jumpa video-vidoe tak senonoh kat dalam handphone bf. Eeeiiuuu tak senonohnya dia.
    Eley, macam la kau tak pernah tengok benda-benda tak senonoh. HAHA.

    dah tengok delete lah,yg siap save bagai tu kenapa . HA HA HA lelaki lelaki .

    BalasPadam
  39. Pasal lelaki suka flirt dpn gf sbb seronok tgk awek jeles. mcm xlogik ja. Kalau setiap kali kuar asyk pndng girl lain, lama2 sakit jg hati. Mcm xrespek ja awek kat sblh. Girl yg dia pandang lak mesti akan rasa "gatalnya bf laki tu.dah ada awek pun nak pandang girl lain".Lelaki suka tgk awek jeles sbb jeles tanda sayang??? kalau xsayang xkapel la.ishk2...

    BalasPadam
  40. mcm sy,, kitaorg mcm kwn2 jea tp bf/gf. Sy sgt syg dia sejuta kali. Even dia tak romantik, x selalu ajak sy kuar, katanya, "takda manisnya lagi sebelum kawin bila da buat semua'. Kadang2 sy marah, merajuk n yang bersangkut paut, tapi sy tetap syg dia. dia jrg text, call,, love is blind

    BalasPadam
  41. kenapa lelaki pendiam suka kutuk/mengumpat kwn2 dia dkt famili dia? takde bende lain ke dia nk cerite?

    BalasPadam
  42. hye mr k,
    nak tnye u student MICET ke?

    BalasPadam
  43. "Tapi i rasa yang i suka kat B lebih. Tapi terjamin ke masa depan i kalau i dengan B?
    Tak terjamin."

    Hahahahaha ayat yg ni memang buat aku pecah ketawa gila la

    BalasPadam
  44. yg last skali tu aq...tp kn rmai kwn aq ejk aq ske die

    BalasPadam
  45. Itu lah cindu buta...hahahaha

    BalasPadam
  46. Oooo.... But tu bukan ciri ciri saya 😱😱😱😱😒😩👌

    BalasPadam
  47. Honestly . This is a blog thats make me hate and love you at the same time laa

    BalasPadam
  48. honestly,, i really like the way u spill sth,, haha kdg2 vulgar,, but but but interesting,, hey handsome boy,, kipidap naa?

    BalasPadam
  49. Kami dh clash...dia ckp dia dh move on...tapi kenapa tetiba ajak I dating?

    BalasPadam
  50. Memang bile ex bf ni clash ngn someone tu, diye akan selalu kutuk ke someone tu atas sebab ad something yg diye tak puas hty ?

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.