Sabtu, 8 Ogos 2009

Kenyataan Maut.


Maya lagi cantik dari ni.

Ketika di Megamall, Kuantan. Aku keluar jalan-jalan dengan Maya. Nak save budget sebab tu keluar dengan Maya. Tak ada duit doe. Laloq baru call mintak bayar duit sewa rumah.

Well, Maya sentiasa membosankan. Sebab itu aku jarang keluar dengan dia. Aku akan keluar dengan dia apabila aku rasa hendak mempergunakan dia sahaja. Kesian dia. Sering dipergunakan.

Kemudian aku terjumpa seorang kawan aku yang juga cuti H1N1. Aku memanggilnya S. Mr S. Kami salam-salam. Gelak-gelak.

Dia ajak aku lepak KFC. Lalu aku tinggalkan Maya. Kadang-kadang aku kesiankan juga kat Maya. Tapi aku kenal dia, dia kental. Walaupun begitu, sampai sekarang, aku tak pasti samaada Maya itu lelaki atau perempuan. Tiada siapa pernah nyatakan.


Aku tahu gambar ni tak kena dengan posting ini.

Aku masuk dan duduk dia meja kat KFC bawah sebelum naik ke atas.

Kawan aku : Kau tengok awek tu. Mantap dowh.

Aku : Awek? Mana?

Kawan aku : Tu, yang dekat kaunter tu.

Aku : Oo. Taste kau India? Jiran-jiran rumah sewa aku semua India. Kau nak berkenalan. Ada gak yang lawa. India kalau dah lawa memang lawa betul tau.

Kawan aku : Bukan yang tu lah. Tapi yang kaunter satu lagi. Amoi tu.

Aku : Amoi? ceh. Laki mana tak suka amoi doe.

Kawan aku : Kalau aku dapat, perh.

Aku : Jangan risau kau tak akan dapatnye.

Kawan aku : Boleh dowh kalau aku nak. Tapi tak adalah lawa sangat. Aku tak suka style rambut dia.

Aku : Nak awek lawa-lawa. Kau tu bukannya handsome sangat.

Kawan aku : *Pengasas H1N1* Kau apasal kerek sangat, sial.

Aku : Mana ada. Aku gurau-gurau je. Kau tau, cantik tu subjektif je pada lelaki. Nak-nak lelaki Malaysia.

Kawan aku : Ye lah. Kalau lelaki Malaysia tengok perempuan based on kecantikan semata-mata, alamatnya tak kawin sampai bila-bila lah gadis Melayu kan. Hahaha!

Aku baru saje nak bersetuju dengan kenyataan kawan aku itu then gelak-gelak bersama dia. Tapi aku hentikan saja niat aku tu bila aku perasan banyak betul mata memandang ke arah kami. Dia memang tak pandai cover suara.

Aku : Aku tak kenal kau doe. Aku tak kenal kau.

Betul ke kecantikan itu subjektif.
Lelaki memang suka usha gadis yea walaupun diri tak brapa nak handsome.
Dan betul ke gadis tak pandang akan kehandsoman lelaki.

29 ulasan:

  1. bg pendapat aku,klu nk pilih pasangan, most guy akan tgk fizikal dulu...
    kalau girl,akan tgk perangai,baik ke jht ke..hoho
    itu pndpt akula..

    n laki mmg ske usha girl..walaupun laki tu dh kapel..ish ish..hoho

    BalasPadam
  2. haha
    igt laki melayu handsome sgt ke
    bek usha laki chinese
    haha

    BalasPadam
  3. cantik tu subjektif
    sume org len2 taste
    jadi xleh nak ikut pndangan kita je

    BalasPadam
  4. heheheh....kecantikan satu subjektif...setuju2!!!

    erm..tipula kalo pompuan xpndg pada kehenseman lelaki...tipu2..tapi kalo hensem hati xbaik nk buat ape...

    biarlah xhensem mane pon tapi hati baik....huhuh

    BalasPadam
  5. @Fiza - Ya. Kebanyakkan lelaki akan tengok fizikal dulu. Ada yang tak kisah muka huduh asalkan body mantap. Dan laki tu bukan aku.

    @Aqilah - Eh. Mestilah lelaki melayu handsome. Haha! Btw, bukan ke gadis suka lelaki India dan lelaki suka gadis cina?

    @Lala - Bukan ke semua lelaki handsome 'baik-baik' belaka? Yang tak handsome lak semuanya jahat =)

    BalasPadam
  6. perempuan mmg akan pandang hati baik dulu. hendsome atau tak, itu belakang kira. paling penting, baik ke tak.

    handsome tapi perangai macam buaya, nak buat apa...., kan??

    BalasPadam
  7. standard a
    semua orang suka benda cantik
    laki suka tengok pmpuan cantik
    perempuan suka tengok laki hensem
    fitrah manusia :p

    BalasPadam
  8. saye rase mcm salah je kenyataan anda...
    bkn kerana lelaki y tgk pmpn cantik.. tapi mane ade pmpn y bekenan ngan jantan y kebanyakan xbleh pakai sekarang...
    amacam??

    BalasPadam
  9. @Mahira - Ish. Ya ka? Tidak. Tidak. Aku tidak rasa sebegitu. Hahaha

    BalasPadam
  10. haha,lawak2 membe ko tu. nasib baik x kne simbah air ngan awek2 kat sebelah

    BalasPadam
  11. innallahha jamiilun yuhibbub-jamal...
    setiap ciptaan ALLAH cantik2 belaka...
    jom lumba jd yg "tercantik" di sisi ALLAH..
    Peace

    BalasPadam
  12. dowh, maya tuh laki ka pompuan?.. hahahaha.. cian dia ditinggalkan..

    hurm, camana pun manusia tak akan lari dr menilai seseorg dr paras rupa.. org akan lebih sukakan mereka yg hensem/lawa berbanding yg hudoh/tak lawa, baik laki ataupun perempuan.. sgt normal dowh..

    tp camanapun, bila nk mendirikan rumahtangga, kebaikan dalaman diutamakan.. tak ka begitu?.. (^^,)

    BalasPadam
  13. layan je, melayu cina india. kalo hot, jln je la. test drive. mcm beli kete. ekeke

    BalasPadam
  14. pmpn nk lki yg baek ati, buley bimbing tuk idup.bkn encem tp ape pn xde.lki kn gonna b family leader.

    BalasPadam
  15. haha. kecantikan itu subjektif. mungkin. ada kebenaran di situ.

    tapi apa pun, looks akan beri kita first impression. biar tak handsome tak cantik, tetapi asal bersih. smart. itu sudah :)

    lagi satu. tolak unsur hipokrasi.
    :)

    BalasPadam
  16. i like chinese guys n korean!
    sepet! =)
    prpuan lelaki same jek tgk lawa ke hensem ke n swktu dgnnye..
    then dh kenal..due2 akan taw hati budi msg2..
    mase ni la beze..perempuan akan tgk yg bek..laki x kesah asal cantik =p
    btol x?
    huhuhu

    BalasPadam
  17. aku rasa lelaki melayu tak berapa nak hensem..kalau yg hensem pun, mesti ada mix mana2..aku xsuka lelaki hensem..byk persaingan..hoho

    BalasPadam
  18. kajian dah mnunjukkan laki akan tenok rupa paras dulu seblum tackle seorang gurl...kenyataan ya......dan kajian jugak dah buktikan gurl tak kisah rupa paras, asalkan aty bek n kena dengan cita rasa dia...tpi biasalah..tak suma macam tu....cuma terpulang kepada individu la.....huhu....

    BalasPadam
  19. lelaki ensem byk persaingan...

    xbest...

    tp tak semua pompuan menilai hanye pndgan ensem je...

    ade yg tgk dr segi perangai gak...

    BalasPadam
  20. kalo dulu, aku setuju perempuan sker yg ensem2 utk jd partner diorang. tp,zaman skrg tak lagi dah.. aku tgk pompuan tu cantik camner pun, tgk balak super comot. huhuhu.

    maybe diorang takut pakwe kene kebas org. so, langkah selamat. amik yg xensem .hahaha.

    for me, enuff kalo laki tu leh accept my famili esp my mom. ade education(sbb nak bg makan anak bini)and xsombong.

    if sombong, bley blah!!!

    BalasPadam
  21. laki x hensem mulut jahat.
    laki hensem ramai nak.
    jd, aku tak nk ckp apa2 dah.

    BalasPadam
  22. hakikat kot?
    mmg lelaki suka kat perempuan cantik2.

    padahal dorang bukannye hensem sgt pon? tambah2 kalau lelaki tu kaye. komfem akan dpt perempuan cantik.

    sebab tu la golongan perempuan tak cantik mcm saya kene belajar bersungguh untuk jadi pandai gila, supaya in case kalau takde orang nak kat saya, saya still dapat survive one day dengan education dan duit saya sendiri :)

    saya kurang setuju yang perempuan melayu banyak tak cantik.

    ramai lelaki cina suka perempuan melayu, tapi mereka tak ngorat atau berniat nak kawen ke ape, sbb dorang taknak convert islam.

    seyesly, mmg fact. byk chinese friend saya cakap cmtu.

    BalasPadam
  23. apa kata hati?
    cantik itu... ?

    BalasPadam
  24. amoi cuci gune tisu weyh...
    tak mandi pagi...
    oo lupe... lelaki suke yg busuk2 ni..

    BalasPadam
  25. weh...aku tatau la, bile aku bace entri2 ko mcm aku ckp ngan adik laki aku hahahha..ke, mmg laki2 style ckp cmni bile sesama dorg(?)

    BalasPadam
  26. Depends :)
    Ad org tgok luaran semate-mate , ad yg tgok prangai , n ad gak yg tgok both :)
    Tp , bile dah fall-in-love tu jatuhla jugak kenn ? ;)

    BalasPadam
  27. Ramai komen tak de point sebenar....basically laki mula2 tgk perempuan body n rupa cun...tapi tu mula2 time nak enjoy saja...bila dah suka n feel nak kawin perangai juga paling jadi tumpuan. kalau dia rasa perangai tak kena so faham je la touch and go. enjoy abis n tinggal. Sebab tu perangai mesti nak ok. Sejenis minority lelaki yang walau dah tahu gal tu cun tapi perangai mmg teruk tapi sbb cun dia terus terkejar2 kelak mmg dia akan cukup menyesal dlm hidup dia...kalau girls...jenis tgk rupa sgt ni mmg ada attitude problem sikit....biasanya focus utama mereka mmg pada lelaki yg pandai ambil hati mereka saja...sbb tu dgn siapa pun mereka akan couple. miskin kaya gempal pendek tinggi garang lembut sotong negro arab bangla so on. ini la kehebatan hati mereka tapi selalu salah sbb fikir guna hati sangat bukan guna akal... sbb yg jahat tu la pandai mengayat. kalau lelaki berniat baik ni jarang nak guna ayat2 power utk cairkan girl yg dia btl suka sbb dia tahu ayat power semua Bull Shit je. satu lagi type girls tu tak yah bincang la mmg tak leh pakai punya jenis. jenis mata duitan....kawin sbb nak kemewahan..ni bila laki dia jatuh miskin dia lari dulu ...arrrghhh puuiiittt tuuuihhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..aku rasa betul gak..cakap kau ni..hahaha..always kena guna akal jangan marah ye..hihihi

      Padam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.