Sabtu, 8 Ogos 2009

Aku cuma nak bagi tau - 7

How to: Grow up, faster.

Ada seorang kawan aku. Seriously kawan aku. Dia ada masalah dengan awek dia. So dia selalu tanya aku “Mengapa tidak aku dilahirkan lebih awal?”. Seriously, aku pun pernah tertanya-tanya kepada diri sendiri kenapa lah aku tidak dilahirkan lebih awal, awal 5 tahun mungkin? Awal 5 tahun agar aku jauh lagi matang dari sekarang.

Unrealisable dream

Dan soalan tentang mengapa tidak aku dilahir kan lebih awal itu tiba-tiba terhenti apabila aku sedar akan sesuatu. Aku sedar, jikalau aku lahir awal dari pada yang sepatutnya, aku mungkin tak akan mengenali Si Dia. Dan mengenali diri nya adalah sesuatu yang indah. Terindah dalam hidup aku yang tak pernah aku lalui, walaupun dia bukan tercipta untuk aku.

Hikmah dari Tuhan

15 ulasan:

  1. tanyer mak ko ngan bapak ko..
    wakakaka.

    BalasPadam
  2. aku slalu gak bertanya soklan tu..sebab mcm banyak awek cun2 skrg sumanye lagi matang dari aku..hakhakhak!XD
    p/s: aku penah bertanya, "nape la si kembar dua org kat sekolah aku tu tak lahir at least 5 tahun lagi awal?"XD

    BalasPadam
  3. semua tuh dah tertulis sjak azali..Allah je yg tau..

    BalasPadam
  4. I don't think dilahirkan 5 tahun awal is a good thing ahaha, in another 5 years you'll become matang also ;D


    sorry for my rojak language O.O

    BalasPadam
  5. ramai je popuan kawen ngan anak ikan skang..chill aa

    BalasPadam
  6. matang x smesti nya dtg dari experience, maturity can develop from observation/learn. Tada ! smart ny aku ha-ha.

    BalasPadam
  7. @kecik - Ya. Then bila Si Isteri dan tua and mati, automatik anak ikan itu telah menjadi bapak ikan yang beharta. Then bapak ikan tu kahwin la pula dengan gadis2 muda. Then terjadi la seperti yang di entri aku yang lepas. =)

    BalasPadam
  8. relax r..
    p0mpuan skrg b'minat pd lelaki yg lg muda dr die..

    xbesh r lahir awl,
    nnt kene kawen p0wn awl..
    hehehe..

    BalasPadam
  9. @Liez - Kahwin awal la best. Dapat anak awal.

    BalasPadam
  10. masanya akn tiba. dan anda akan matang sepenohnya ;D

    BalasPadam
  11. i think im comfortable with my age now. janji dapat nikmati hidup, dah cukup bersyukur :D

    BalasPadam
  12. @Nysaa - Aku tak dapat menikmati hidup.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.