Ahad, 2 Ogos 2009

Aku cuma nak bagi tau - 6

This is not a happy ending.

Cukup la menipu diri sendiri dengan manyatakan yang anda tak dapat melupakan dia. Padahal, anda tahu yang diri anda tidak sanggup melepaskan dirinya. Tiap-tiap malam, menangis memikirkan apa yang dia mungkin akan lakukan untuk membaiki hubungan. Dan anda terus menangis akan segala happy ending yang anda impi dan angankan.

Tetapi anda tahu yang ianya tak akan berlaku. Anda tahu akan jawapan kronologi perjalanan hubungan cinta anda tersebut. Jadi berhenti berangan dan berhenti menipu diri sendiri.

Kerana anda boleh menipu diri anda sendiri. Tetapi anda tak mampu menipu aku.

Well,
Orang selalu cakap masa mampu mengikis perasaan sayang terhadap kekasih yang lalu.
Tetapi aku cakap, cinta tulus jujur dan iklas yang baru, mampu menghilangkan terus luka yang berlarutan itu.

22 ulasan:

  1. ahaha..akhirnye terrpublish jugee entry kaw nie.

    ok.
    cnte ikhlas yg baru,aku suda dapat.
    dan aku telah berjaye menghancurkan hati si ikhlas tersebut.
    *kejamnye diri sendiri.
    adess...

    BalasPadam
  2. "cinta tulus jujur dan iklas yang baru, mampu menghilangkan terus luka yang berlarutan itu"

    sokong2...

    BalasPadam
  3. @Joe - =)

    @Akhis - Pernah mengalaminya?

    @didiey - Apasal?

    BalasPadam
  4. hermm..aku asek terrfikir yang lame.
    and selalu bandingkan dorang.
    hishh..sangat teruk attitude tu,aku taw.

    dea yang baik tu sangat penyabar dengan aku.
    ta perna marah.walau sekali.
    walau manyak sangat salah aku wat kat dea yang baik tu.

    aku da ta larat tipu diri sendiri mengatakan aku akan cube lupekan dea yg lame sebab aku ade yg baru.
    GAGAL melupakan :(

    BalasPadam
  5. adeh..
    mcm terkena jew kat aku ni..
    urm..
    sdg mnggu ayat y last tu jadik kytaan lah..
    =p

    BalasPadam
  6. betul...aku rasa kalau aku dh jumpa mr right, semua yang dh lepas aku leh lupakan...dan semua luka akan terubat...

    kan ku tunggu dia muncul dlm hidup aku =)

    BalasPadam
  7. cubaan melupakan tu bagus..
    tp mmg payah la..

    betull..sokong ayat last skali..

    BalasPadam
  8. ~er..
    ~xpenah...
    ~mharapkan ia terjadi pada diri ini
    ~huhuhu...

    BalasPadam
  9. @Didiey- then kenapa couple? Tak apalah. Lebih baik kau stop sekarang daripada kau stay lama2 dengan dia.

    BalasPadam
  10. kenangan xmungkin bole dilupa..
    mybe ngn org baru boleh ubati luke itu hehe

    BalasPadam
  11. bila kita kuatkan hati, fikir kedepan semua nya dapat dilupakan.

    mind set tu penting. kalau dah pilih nak hidup dalam masa lampau, susah nak patah balik. the things is throw away those unnecessary memories and live life happily :)

    BalasPadam
  12. saya mampu lupekan cinta lama...walaupun ianya bertahan selama 2 tahun...tetapi...saya xdpt lupakan cinta yang mmpu bertahan hanya dalam masa sebulan...kerana si dia pergi menyahut seruan Ilahi....tapi skang...cinta baru datang...walaupun ada pihak yg kata hub kami ni lebih kpd rebound relationship...tapi...cinta baru ni...mmbawa sejuta kebahagiaan kpd saya....alhamdulillah..saya seorg yg tabah....dan mampu untuk mmbuka buku baru dalam hidup....nice entry khairul...

    BalasPadam
  13. @MiSZue - Sejarah tetap sejarah.

    @Myra - Mesti peritkan bila bf kau tu pergi tuk selamanya.

    @nysaa - tak nak cerita ke pasal kisah cinta kau.

    BalasPadam
  14. paan stuju ngan ayt last tuh.. ;D

    mmg susah nk melepaskan. paan pun tgh berusaha gigih nih.. hua3

    BalasPadam
  15. sgt perit....hu hu hu....dia da tempah cincin pertunangan kami da...hu hu hu!

    BalasPadam
  16. @Myra - Auch. Sumpah pedih. Tapi awalnye korang nak bertunang. Apa maksud rebound relationship?

    BalasPadam
  17. kesah cinta aku? haha, aku kasik sinopsis je.

    MEET TOO MANY JERKS.

    so its easy to move on.

    sekarang turn kau pulak.

    BalasPadam
  18. "cinta tulus jujur dan iklas yang baru, mampu menghilangkan terus luka yang berlarutan itu"

    sangat setuju! already experience it b4.

    cop! mana Mr. K tau ni? penah mengalaminya jugak ke?

    BalasPadam
  19. yeaaaaaaaahhhhhhhhh!!!!!! cinta br mampu merawat luka lama...

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.