Isnin, 17 Ogos 2009

Deskriminasi - 5

Diskriminasi

Ini tidak adil. Mengapa para gadis asyik mendapat perhatian?

Kotex.com.my. Website tu hanya untuk para gadis. Bagai mana pula dengan para jejaka? Kami juga mahukan perhatian.

Tapi memandangkan tak ada website untuk lelaki yang seprti kotex.com.my, aku pun masuk la website para gadis ni. Best juga baca pasal mitos terbongkar. Macam mana mitos pasal nak mengenali samaada perempuan tu masih dara atau pun tak.

Dan bukan itu saja;

Terus terang aku cakap, setiap orang perlu explore kotex.com.my. Amat banyak info yang memang korang tak akan duga. 70 % info pasal gadis, 15 mengenai lelaki dan lelebihnya info bersama. Kesemuanya berkisar tentang tubuh badan, hormon, sosial, seks, dan penjagaan diri. Dengan kata lain, ianya adalah 99.9% complete info mengenai diri untuk para remaja. Dari benda yang amat kecil, sehinggalah ke perkara selepas mengandung. Bab cintan-cintun tak terkecuali. Info pasal homoseksual (gay/les) pun ada. Sebab tu aku kata info dia perfect. Tapi seperti yang aku cakap tadi, 70% adalah lebih kepada gadis.

Dan aku baru tahu, perasaan cinta ini bukan datang dari hati, tapi dari otak. Bahan kimia di otak.

So, adakah lelaki pervert jika memabaca hal-hal sulit para gadis yang amat-amat privasi ini? Mungkin ya. Dan mungkin tak.

Bagi lelaki, korang akan awek, dan juga isteri. Tak terkecuali juga skandal. Dan anak perempuan. Dan info yang tak pernah di ajar di sekolah ini amat penting. Kita para lelaki adalah penjaga bagi mereka. Kita perlu tahu sedikit sebanyak tentang diri mereka memandangkan mereka amat pemalu untuk share everything. Contohnya Pap smear. Sumpah sebelum ni aku tak pernah dengar perkataan Pap smear. Tapi para gadis semua tahu apa yang dia perlu untuk mereka lakukan. Pap smear penting untuk mencegah kanser seawal umur 21 tahun. Dan jikalau isteri anda tidak tahu mengenai Pap smear ini, siapa lagi yang harus bagi tahu?

Ketika aku menulis entri ni, UniKL baru sahaja di tutup. So kehidupan aku amat lah membosankan. Jadi, aku mengambil masa dari pukul 11 PM hingga 4 pagi untuk explore setiap sudut website tersebut.

Kat kotex.com.my pun setuju bahawa cinta pandang pertama tak wujud. =)

9 ulasan:

  1. aku tak percaya lah cinta pandang pertama. aku cinta dengan orang yang aku betul2 kenal aje.hahaha

    alah, aku rindu layout do yg dulu wei.

    giler lame ko kaji website tu wei.wahaha

    BalasPadam
  2. heheheh....lame nye bukak website tu...hurm..
    4 me,xslh lelaki amek tau psl perempuan..

    BalasPadam
  3. encik Khairul.ko nie terlalu prihatin pasal wanita.
    aku hargai.
    :)

    BalasPadam
  4. bagusla kamu..
    bertuh l sape jadi bini kamu nanti..
    sebab kamu amat2 pihatin pasal perempuan..
    nak pi tgk la website tu sat lagi..

    BalasPadam
  5. aku suke bace mitos dr kotex nih tp aku xsuke pad kotex..xbest..huhu

    BalasPadam
  6. @Liz- Ya. Agak lama aku kaji layout yang sblm ni. Dk modify gila la ssh. Tapi dah hari-hari tengok, menyampah pulak aku.

    @Lala- Kebosanan. Sebenarnya ni entry yang dah lama dulu masa kotek buat iklan kat TV.

    Didiey - Erk

    @Noor - Malang. Bukan bertuah. >,>

    @Milli - Pad kotex nipis dan tak best. Yang paling tebal dan paling di sukai whisper kan? HAHA. Aku tahu segala-galanya.

    BalasPadam
  7. hmm x tahu ttg cinta pandang pertama...tapi aku pcaya bila kita mula mem beri perhatian, kita akan mula menerima perhatian.

    and this entry is a gud start, thank you f caring.well boy, I can see some one get the fun with all the attention wink^

    scorer !

    BalasPadam
  8. haha. tak salah laki baca okay? maksudnya, ko nak tau lebih pasal opposite gender kau.

    tak salah. itu bukan pervert. itu caring.

    hehehe.

    okay, memang tak wujud. dan itu bukan cinta.hehe

    BalasPadam
  9. ko tde kije laen? wbesite laen bkak? cheyht! sumpa tde kije =,=

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.