Isnin, 10 Ogos 2009

Orang cakap - 1

A place to dream.

Orang selalu cakap.

Tak semua yang kita nak, akan kita dapat.
Tetapi kenapa aku, semua yang aku nak, semua tak akan dapat?

Orang cakap, dunia ini sentiasa tak adil.
Bila ketakadilan itu berlaku kat seseorang, orang lain akan mendapat 'adilnya'
Tapi kenapa ketakadilan itu sentiasa aku je yang kena?

Apa yang aku fikirkan dan betul-betul inginkan, pasti tak akan terjadi. Tak pernah terjadi.

but,
Sometimes, its the best to forget what ever we need or what ever we feel. And remember what we deserve.

It keeps me alive. With pain.

13 ulasan:

  1. allah x akan membebani seseorang itu melainkn kesanggupannya

    ketahuilah allah maha mengetahui pe yg trbaik utok anda

    BalasPadam
  2. Hidup ibarat roda, kadang-kadang kita di atas, kadang-kadang di bawah...Percaturan Tuhan sangat adil dan bijaksana...

    BalasPadam
  3. ayat terakhir ko selalu buat aku terpikir.. huhu..

    satu hari ko akan dapat semua tu. Aku pasti...
    semua dijanjikan jika kita benar2 percaya...

    buat masa sekarang, kita appreciate je apa yg ada. =)

    *peringatan untuk diri aku jugakz.. keh3..

    BalasPadam
  4. takdir...
    jgn ko bunuh diri udah..

    BalasPadam
  5. Sometimes, what you want, is not what you need.
    :)

    BalasPadam
  6. awhh. lain aku nak, lain aku dapat. yes, memang hidup tak adil sangat ar.

    BalasPadam
  7. @Popoo- okay la tu. Sekurang2nya ada gak dapat something.

    @Igniz - Bunuh diri? Hmm. Idea yang boleh dipertimbangkan.

    BalasPadam
  8. x smestinya bende yang kita nak tu kita perlukan..Allah lebih tau ape yg kite perlukan.So,dia bg bende lain.. okay?

    BalasPadam
  9. Maybe ada hikmah disebaliknya. :)

    BalasPadam
  10. Ade kata2 ni :

    "Allah didn't give u everything u wanted, but Allah give u everything u needed"

    BalasPadam
  11. what goes around comes around

    BalasPadam
  12. @kecik - It takes way too long to comes into me.

    @Intan & Pontianak - I need her. Mungkin perasaan remaja je kot. Tapi semalam, bila membe aku berckap pasal dia ternampak rambut perempuan yang aku suka (dalam bilik kat hostel), aku rasa jealous gila. Aku tak tahu la kenapa. Padahal, hal tu kecil je.

    Dan aku tak faham kenapa aku jealous.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.