Khamis, 21 April 2011

SSCLS : Janji Tau. Janji Tau.

Assalamualaikum

Weird love story with static flying birds.

 
Aku perasan, zaman sekarang, bila dah bercinta nak rak tu, semua pakat main tabur janji macam ahli politik. Semua janji nak manis-manis je.

"Saya berjanji akan sehidup semati dengan awak"
"Saya berjanji akan jaga awak sampai bila-bila"
"Saya berjanji awak seorang je kat hati saya sampai bila-bila."
"Saya berjanji akan tunggu awak sampai bila-bila"
"Saya berjanji akan sayang kat awak even awak kahwin dua"

But, the fact is, most of the janji hanyalah another bullshits. How the hell si lelaki boleh berjanji akan letak awek dia sorang kat dalam hati dia sedangkan tak ada siapa pun yang mampu kawal hati dan perasaan? Dan aku tak faham macam mana a girl boleh berjanji untuk hidup semati dengan seorang lelaki yang dia belum kahwini? Hey, mana dia tahu yang lelaki tu jodoh dia? Even orang yang kahwin pun boleh bercerai, ini kan yang belum kahwin. Kan?

Masa bercouple dan bercinta, memang lah rasa macam longlasting ever. Tapi, hati dan perasaan senang je berubah. Bila-bila masa je boleh berubah. Jadi, it is not right la bila seseorang membuat janji yang tak pasti. Tak real langsung.

Daripada 100 orang kawan yang korang kenal, berapa ramai yang hanya ada kekasih dari dulu sampai sekarang? And how about your boyfriend(s) and girldfriend(s). Dieorang ada ada ex tak? Berapa orang? Pernah tak korang bayangkan, apa janji-janji manis dia kat ex dia? Adakah janji-janji yang sama seperti mana dia janji kat korang which is janji-janji manis seperti 5 janji di atas?

Apa pun boys, kalau ada awek yang berjanji akan kasi korang kahwin dua, mungkin korang patut kahwin dengan dia. HAHA.



105 Comments:

azie.iya berkata...

bile dah putus hambekk kauu . mengutuk bagai nak rakkkk

mr_right berkata...

comel !

nak jalan kaki sini bole? hee http://hafizilmi.blogspot.com/2011/04/kehangatan-makin-terase-hotfm-ker.html

Mcjust.lol berkata...

fuhhh.. dh kawin rupanya. haha! patut la ajak masuk bilik.

Faiz Tapit berkata...

semat dude. keh2

Rozuan Ismail berkata...

SANGAT ROMANTIK NYA..SWEET

[AMR]ReenaRawee berkata...

oh my..
saya tak pernah janji apa2, sebab tu bukan kemampuan saya.
:)

HARYANI berkata...

saya sangat setuju mr k :D

zey berkata...

best ayat kaw kali ni khairul. stand to the reality drpd berterusan tabur janji manes~

Amirah Nadia berkata...

tu ah,, tak leh caye la janji janji nih,, buat malu je maen janji janji dulu, com bodo je. hahahaha

ika~~ berkata...

last part pling tak tahannn!haha.
ari tu ade gak tgk vid camni kt utube tp xingtla tjuk pe..yg pasti sgt sweet!

aliarosli berkata...

ek? jap kire jap ada berapa?

12345678910blablabla

emmmmmmmmmm, infinity!

ye, ada sapa-sapa nak ngorat aku? hahahhahahha

Akira berkata...

yah!totally agree on this!!
Jgn berjanji kelak kita yg sakit hati.Nice post btw.

Shazana Mohd Suhaimi berkata...

ayat yang last skali tu siutt je kn.. HAHA... XD

syai.nia.sharif berkata...

Awhh gambar yang laaast sekali tuhh <3

nurul lalala berkata...

setuju sangat2..masa bercinta mmg la sumenye indah belaka..bila kawen baru nampak perangai sebenar~heee

hamizah halim berkata...

ceh ayat yang last skali tu x mnahan!!ha3 ade ke gurls yg janji kt hubby dye leh kwen dua??btuah beb

yuyu lar berkata...

janji.mungkin hanya satu perkataan je.tapi makna besar.

kalau rasa tak mampu utk buat tak payah tabur janji byk2 ..kan?hehehe

s.u.h.a berkata...

action speaks louder than words. so tk payah nak berjanji sgt. kahwin dua? its a big NO. haha

CassiaSiamea berkata...

salam..

that right bro

wat pe janji kalau tak leh nk tepati
wat sakit hati org je..

Shima Hishamuddin berkata...

hahahaha agak2 ramai tak pmpuan yg sggup bagi laki dia kawen dua ? hahahaha

actually, saya snggup je, hahaha tapi, gila perit.

Lili Sakina berkata...

ending mesti nak troll perempuan kan???kejam

Arif berkata...

Semuanya kehendak DIA. DIA yang lebih mengetahui.

aKuSiGaDiSbiaSa berkata...

Setuju Mr.K! Lagipun, Kita bukan peramal yang tau apa akan jadi esok ari. so bercinta jelah mcm hari nie hari last korang becinta. Saling menghargai, tak perlu nak tagih2 janji..

cik EPAL berkata...

cehhh itulah laki. pasal pasang dua tiga kemain laju. mungkin aku boleh buat entri balas melalui entri ini?? jeng jeng jeng haha


aku memang suka bab bab ngata laki ni . asyik kau je ngata perempuan haha

encHIx laNDax berkata...

Ok..i choose Comment =P

aku suka ngan part yang last tu..kalau lah ada awek yang sangat baik macam tu..Ondaspot cari duit,Kawen!hahaha..

aduh..ko ni kan..buat aku tetiba teringat,ape le awek aku pernah janji kat ex dia dulu kan? =_=

o.hara berkata...

beselah ni...so bile bcinta tu jgn la tlampau taksub ngat kn..bia sederhana...
gna akal yang waras tu fikir...jgn ikut nafsu..

munirah berkata...

haha betul jugak ye dok ? haha janji kalo tak penuhi tu yang payah tu :D nice one :D

Pijahh' de-Arr berkata...

hehee..katun nih dah boleh pegang tangan dahh..~

kawin tak ajak eaa~~

gadis melayu berkata...

terharu ngan katun kt atas.. betol jgk jnji manusia mmg kta x boley pegang sgt.. sbb semua nie ketentuan Allah.. kta hanya mmpu merancang tp Allah yg mnentukan..

x sokong bab kawen dua tue.. ngeeeee~

yanyan berkata...

hmm entry neh buat yanyan berfikir..

K2r~90 berkata...

itu chenta express namenyew..

Mazni Zulkifli berkata...

how sweet .
tak suka dengan janji yang pelik.haish .

Nurul Ain berkata...

Ayat last skali pling x boleh blah.Haha.XD

~BUDAK-CINTA~ berkata...

haha..aq rase tak salah kalau si isteri nk berkongsi somi kalau si somi tu mampu ADIL dgn kedua-dua isteri beliau...plus kenapa perlu tamak simpan sorang2..tapi last2 dapat tau si somi pasang skandal kat lua..kan naye tu...wee~~

nini syuffina jalil berkata...

cHAHAHAHAHA ;D

milimilo berkata...

awak,silalah kahwin dua.empat pun boley.janji nak jadi yg first.haha. ;p

nur haslinda zainal berkata...

lebih baek tak payah janji ape2 kn kalau tanak buat org saket hati. plus tak payah susa2 duk pk sape la nak jd boypren or gurlpren kite. huhu pesanan utk diri sendiri jugak (;

Ery Farieha berkata...

hahahaha terbaca lak komen mili atas neh. oooo mmg samting korg ni rupanye. ekekeke :P



ok berbalik pd post, aku pun penah tanye2 camtu, dan mmg aku lbh suka jwpn yg dlm katun ni. tak perlu lah nak bermanis mulut sgt kalau x mampu. huuhuhuh

eyjalukman berkata...

tak suka berjanji .
haha;D

ayat yg last tk bole blah ;p

Mr K berkata...

@Biru - Eh, eh. Awek memang tak ada. tapi... HAHA.

@Azie - Tau tak apa.

@Rozuan - Saya memang manis terima kasih.

@Shazana - Itu ayat mahal tauuu.

@Syai - Terpikat? ;)

@Nurul - Eh, mana ada. Belum kahwin dah nampak perangai sebenar. Haha.

@Hamizah - ADA. ADA. HAHA.

@Suha - Could not agree more.

@Shima - Siapa kata perit? ;)

@Lili - Hai kakak ;)

@Arif - Indeed.

@Epal - Buat lah. Tak der hal.

@Hara - Yup. Kekalkan kesederhanaan.

@Mili - Haha. Awak jangan cabar saya. Kang saya betul2 kahwin empat macam mana? Awak jadi yang first, mesti yang 2,3,4 takut. Awak kan garang. Haha.

cik azeya berkata...

haha. hanye mampu gelak. -_-

Tanpa Nama berkata...

i'm agree with that , diorg reti ckp je but NOTHING !

ara_Qa berkata...

well said.
everything you can imagine is real one

pYro berkata...

ouh jgnla sbut kawen 2..my bf x abes2 ngecek nk kawen 2.ngn kte pn lum kawen lg kot..ades..=_="

strawberry PinK berkata...

hahaha!notty!
sian cik mili~

Ar-Rasyid berkata...

Terbaek lah story nie.memang beri pengajaran..
yg ending tue lagi best ~~ tp untuk under 18 tak sesuai...
*Ibu bapa: sila awasi anak anda.. :)

✿ gadis biasa ✿ berkata...

man borned as so-called sweet talker
man do promises n women do trust to that
almost man forget their words..
most women cry bcuz have kuat ingatan that remember all man words

sorry alls if komen tu cam emo siket

i'm struggle much to forget HIS words. :(

Tanpa Nama berkata...

HAHAHA..betul ohh..pernah melalui semua tuh..bila perasaan syg ditarik balik satu rasa syg pon xterdetik..tp yg pelik boleh bertaut kembali..cinta anugerah tuhan..apapun x leh riak bila memilikinya.aiceh ayat cm motivator plak! :p

kiSz berkata...

cisss
knp aku rse macam kena fire je ni. HAHA

seyha berkata...

Bila dah clash, macam nak mampus dia punya frust! moral of the story, jangan mintak ditabur janji dan jangan berjanji :)

nasihat utk diri sndiri jgk

.:padie_eyla:. berkata...

haha. menangis aku bace komik yg last tu.! haha!

gua sokong lu.!

fazrezal.yusoff berkata...

aku suke yang last tu jek. haha

A I N A berkata...

i never believed in this so-called-janji manis.haha.

Dale berkata...

awak.

lets go get a room :D

amal_fc1303 berkata...

tau xper. tabur la jnji semanis mana pon. sdah la xleh pakai n xleh trima la jnji tu sume..

fazilah berkata...

lepas bace entri nie. rase macam...

ma, kite xnak belajar dah. nak kawen !! *dush. kene pelempang*

HAHA .

cute lor :)

fazilah berkata...

lepas bace entri nie. rase macam...

ma, kite xnak belajar dah. nak kawen !! *dush. kene pelempang*

HAHA .

cute lor :)

Noraziyan Zakaria berkata...

ye la tu lelaki sekarang ni takde ingat lain....poly je la...

Reen berkata...

soooo damn true! jangan nak berjanji segala bagai. hati kita bukan milik kita tapi milik DIA . sekali DIA sentuh, mampu berubah. usaha, doa, dan sandarkan sgalanya pada Allah :)

norhaslinda ismail berkata...

wallawey hee

♥CIK SHA♥ berkata...

aku ok je..bole je kalau laki aku nak kawen dua..tapi pas aku mati la..jadi bini dia lepas aku tu jadi bini nombor 2 dia..aku tetap yg pertama..ahaha..

SweetyMui2 berkata...

idk why i dont like this entry.ok bye :)

Ahmad Fadhil berkata...

oho damn! sumpah terasa! luckily tu semua perangai aku yang dulu. love this kind of entry. sangat terkesan.

Gimi berkata...

"saya janji akan bertanggungjawab"

perut suda nmpk, lelaki lari..pompuan dok pikir nak buang mana pasni

miss fatihah berkata...

hahak beengong

Hanis berkata...

Hakk.Janji konon.Pigi dah =.=' Blm tentu berjodoh.

Tanpa Nama berkata...

salam..sweet jgk entry ni..tp ms couple x pyh janji apa2..janji sehidup semati last2 satu hidup satu mati...naya

khairul farhan berkata...

Aku pun nak jugak awek yang janji bagi kahwin dua. Mana?

Farah Nordin berkata...

Sumpah sukaaaaaaa :D

nedd berkata...

SETUJU. janji itu bullshit!

cikbunga berkata...

that's why aku x suka guys yg ckp x serupa bikin. yup their words are just bullshit!

LiyaNa NaNa :) berkata...

haha .. tgk gambar kat atas ..
awal2 , sweet jek ..
yg last skali tuhh .. hahaha ..

Tanpa Nama berkata...

yang bullshit tu yg sweet. aww ~

didi mopa berkata...

mr.k buat entri jaga hati sendiri ke?haha

mohd Lamka berkata...

pergh seriyes betul, nipu blake

Tanpa Nama berkata...

yeahhhh!
i like dis post!

cbe bygkn klau kite penah b'kapel(nauzubillah) n b'putus kapel(nauzubillah),bnyk2 kali

n then,
satu hari,
bile kite kawen,
dgn org laen,
tetibe ex-pakwe2 kite yg dulu tu,
kwn ngan suami kte
x ke maluuu?
dh mcm2 mende kte wat ex2 kte tu
tibe2 kawen dgn org lain

erk~
mintak dijauhkn dr smue statement di atas
amiin

azee salim berkata...

mr khairul mahu link ke blog saya:)) maseh! harap boleyh:))

deijah'z berkata...

cute cartoon...sweetnyer llki tuh...=))

PeNgEmiS dUniA berkata...

aku tengah cuba push awek aku leh bagi aku kawen 2 . so baru aku semangat nak kawen dengan die . muahahahaha

Tanpa Nama berkata...

haha...memng terbaek la kn...hehehe..mmg xblh cye..p cm mne lau org 2 mmg btul2 ikhlas?kcian jgk kan...so..conclusion nye..xsume orng kaki mnpu je n xsume orng btul2 jujur...so,4 dats..kte blh ltk kpercyaan kte kt orng..p bkn 100% cz no body is perfect...^_^v

Tanpa Nama berkata...

anon: "yeahhhh!
i like dis post!

cbe bygkn klau kite penah b'kapel(nauzubillah) n b'putus kapel(nauzubillah),bnyk2 kali

n then,
satu hari,
bile kite kawen,
dgn org laen,
tetibe ex-pakwe2 kite yg dulu tu,
kwn ngan suami kte
x ke maluuu?
dh mcm2 mende kte wat ex2 kte tu
tibe2 kawen dgn org lain

erk~
mintak dijauhkn dr smue statement di atas
amiin"

sebab tu nk bcinta..jgn buat bukan2..even pegang2 tgn sekalipun.
-naziha-

eiz_ezzy berkata...

hahaha !

chummy cliche berkata...

kita kena pijak dibumi nyatakan.. tapi mendengar janji tu konon buat kita rasa secure, dihargai.. haktuihhhh hahaha...

miang la kartun ni

wahidbushra berkata...

sweeettt~=)

Chenta Momon berkata...

erkkk...aku baru je janji ngn tnang aku yg aku xkn cari lain,,xkn naik angin x tentu hala....hahahah...sape kata xda siapa buleh kawal hati dan perasaan? bg aku hati dan perasaan ni mcm nafsu...kawal guna akal...pimpin dgn doa...dan kalau kau perasan lg,,bkn org becinta je suka main tabur janji ni,,org x becinta pun sama je...brapa ramai yg slalu buat janji ngn emak2 kesygn,,tp most of the janji hanyalah another bullshits...

cikpia berkata...

biasa la pompuan.... nnak yang suwit2 aje..... dan biasala jantan.... nak janji yang suwit2 ajer...... lumrah dah kata camtu.... =)

нαηιмQαtяυηηα∂α berkata...

sweetnya kartun tu.... =)

Anif Abdullah ® berkata...

haha.. kadang2 pernah gak terfikir mcm tue.. :)

IftiMonstaa berkata...

that is soo true mrK!! banyak lg orang yg kita akan jumpa pada masa akan datang. mmg peratus longlasting tu tipis gile ah. haha btw takleh blaaa ayat last doodle tu. HAHAHA

GEMOK berkata...

yg ayat last skali tu..x blh bla..

LORD ZARA 札拉 berkata...

weeeeeeeeeee....

:)

Mr K, ajar la nak lukis camne.

:)

Republic Aku berkata...

ayat tak hengat...hehe

::n.u.r.f.a.r.h.a.n.a:: berkata...

hahaha. comel la mr K buat kartun tu. heee. ehem, ngn dialog die skali. :')

Budak Kampung berkata...

aku sokong dengan hg...
double thumb up der...=)

biar muka nmpak brutal,janji hati ada taman..sori,lari topik..ahaha

crayon berkata...

entri ni memang trigger.. nice gilababi.. hahahahaha.. fuck you!

cHemPakA daNiSh berkata...

comel nyer!!!!kiut~~perghhh,speechless....

srikandi zurra berkata...

cute katun pak cik K ni..ahahahaha

*entri? no komen. xpernah b'cinta kot. lalalalalala

Tanpa Nama berkata...

Islam tidak menghalalkan cara..wpun niat nk kawen tu adalah baik,tapi cara ke arah itu tidak semestinye halal semua..jauhi couple..jauhilah zina,zina hati,zina mata dan zina telinga..bercintalah selepas kawen..insyaAllah lebih berkat

♥sophie♥ berkata...

jatuh cinta kat kartun tu la,, comel wokk XD heeeee

Kazen berkata...

haha ayat last tu...xleh blah tue...haha

Bella Bell berkata...

biasalah tu...masa bercinta taik pon bau wangi..


lepas putus haktuihh..pndang muka pon dah busuk..haha!!~

sayedamatang^^ berkata...

hahah . memang lahh .hati bile'' boley berubah

shidah rashid berkata...

haha..last xleh blahh..btw,nice post n very very b'ilmu kot mr.k nie..hehe.. :)

Solihin Zubir berkata...

ngek btoi kartun tu.. yg last tu buat aku gelak.. hahaha..

memang! ex aku janji nk shidup smati dgn aku, tp dia 'mati' dulu.. tipu dowh..

♥BELLALICIOUS♥ berkata...

k. sweet gile! ^_^v siyes sweet. i xprnh percaye dgn jnji lelaki. sbb blum tentu dia dpt kotakan jnji dia. termasuk i sndri. mcm k ckp la kn, smua tu diluar kuasa kite. kite hanye mampu berdoa. :)

Disclaimer

This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any type of graphic forms that are posted on this blog are indexed from other sites and they are just for personal purpose only.

For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.

Light 18sx contents.

All related names mentioned are totally fiction and got nothing to do with your and my life.
 
Powered by Blogger