Selasa, 15 Mac 2011

Tsunami di Jepun dan di Al-Quran. (Mythbusting)

Assalamualaikum

[Miracle]

Hello guys.

Actually, hari ni aku nak post satu entri yang simple. Tadi, masa aku curi-curi buka facebook di office, aku perasan satu article yang berlegar-legar di internet. Aku tak tahu siapa yang cipta benda-benda macam ni. Dan nasib baik pencipta article ni tak kaitkan dengan Freemason.

Sebenarnya, aku tau yang antara korang dah ramai yang baca article ni. Tapi, aku punya special sikit. Aku tak main copy paste je. Aku buat sedikit research even tengah penat.

Apa pun, sila baca dan sila terpegun.

******************


1. Tarikh yg berlaku Tsunami adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432. (Checked - Menggunakan tahun Hijrah berbanding Masihi.)

2. So, dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.

3. Jawapanya Juzud ke 14 Quran.

4. Dan bulan 4.

Rahsia angka tahun ini : Juzud 14 Ayat Quran ke 4.


1. Rujuk di Quran.

[Quran]

Jujuz 14 bermula pada surah Al-Hijr (Checked - true), dan ayat ke 4 dari surah AL Hijr menyatakan

"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".(Checked - True - Sahih International)


2. Kedudukan Jepun 



[Japan]


Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138) (Checked. Its true)

So dalam 1432, 14 dah di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.

di ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
Proved yang di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun. ( I don't know what the hell is this)

Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. Maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53 (Checked. Betul. Its Sendai btw)

Maka 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
Proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun. ( Aku dari tadi tak tahu apa kaitan semua benda ni dengan nombor 3)

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6

Masa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia. Gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..

So 1+4+4+6 =15
So next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku gempa bumi. (Checked - Gegaran naik slow-slow start dari sekitar pukul 6 UTC)


4. Hari melapetaka.


[The Down]


Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. So angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat. (Yup yup. Tapi macam mana pula dengan angka 4? Kenapa ada nombor yang tak represent apa-apa? Mungkin kerana ianya masih rahsia. Who knows?)

Di persilakan untuk share. bg mengingati kite kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat.

*******************

Aku nak pertikaikan article ni. Maklum lah, orang zaman sekarang suka sangat reka benda-benda kontroversi macam article freemason dan illuminati tu. Dan kalau macam article freemason /  illuminati, free-free je aku boleh pangkah dan hentam.

Dari article di atas, ada benda yang boleh dipertikaikan. Tapi... I got no solid reason to doubt it, tak macam entri-entri Freemason dan Illuminati yang merapu. And, article di atas adalah AWESOME. Aku tak tahu siapa buat article di atas, dan aku tak boleh nak pertikaikan langsung. Holyshhhh. Ini lah article pertama yang aku tak boleh nak pertikaikan. And it is damn true.

May Allah bless us.

[Update] This is not the good reason why you should believe on Quran. You should believe on Quran for something more than just a 'solid' statement. Agreed with Milf yang "Anybody with good analytical skill could find this after the events had already happened. It would be even more impressive if they had predict it before it happen.".


74 ulasan:

  1. nak cakap salah pown tak sure... nak cakap betul pown tak pasti... ilmu tak sampai ke tahap tu lagi... :)

    BalasPadam
  2. K...
    knpa lah otak ko ni suka sgt nk prtikaikn...
    please,aku tau tujuan ko yg sbenar...
    "stop jadi paranoid"...
    ^_^...haha...

    at least,tkar lar ayat "pertikaikn" tu...
    nmpak mcm ko "teruk" sgt smpai bnda2 cmni pun nak "prtikaikn"...
    ^_^...(tp aku tau ko x de r teruk kn...)

    btw,thnx sbb share info ni...
    smoga kita sama2 sedar dari kelalaian dniawi...amiin...

    *Senyum sokmo yek...^_^*

    BalasPadam
  3. mohon share!
    macam masa kejadian gempa kat indon dulu...

    BalasPadam
  4. penah baca kat fb juge..
    masyaAllah..

    BalasPadam
  5. No 3 yg ko tak tau...fyi jepun adalah no 3 dalam kuasa ekonomi dunia sekarang...
    1st USA, 2nd China, 3rd Japan...

    BalasPadam
  6. wtf dgn number tuh =.=

    BalasPadam
  7. 1st time tak boleh nak bust article? haha

    BalasPadam
  8. tulah sal. nie yg tga pening nie. kejadian Allah takde sapa boleh ungkaikan dgn sebetul2nya.

    BalasPadam
  9. the things that I hate the most are self fulfilling prophecies. Anybody with good analytical skill could find this after the events had already happened. What would be even more impressive if they had predict it before it happen. what do u think k?

    BalasPadam
  10. emmmm.....nak cakap apa ea??

    mintak izin share...hehheheh~~~

    tQ mr kay! :)

    BalasPadam
  11. Subahanallah.. I've no doubt about Quran. Kuasa Allah sapa yang boleh lawan.

    Tapi ada 1 benda lg yg buat aku risau iaitu ada sesetengah pihak yang terlebih akal nak pesong2 pemikiran manusia dengan kisah 2012, iluminati dan freemason tu. Haaiiyaa.. Manusia..manusia..

    BalasPadam
  12. wah..info terbaru nie..nk share yer mr.k..tengkiuu..=)

    BalasPadam
  13. kiamat dah nak dekat, dari dulu lagi kot tahu

    BalasPadam
  14. janji Allah itu pasti. thank you for this entry. :)

    BalasPadam
  15. rajin mr. k check ye.. saya tahu segala yang berlaku memang Allah dah turunkan melalui al quran.. tapi tak tahu pula begitu detail begini.. perkara tu kan rahsia Allah..

    BalasPadam
  16. wow !! mana kau dpt ni mr kay ??
    aku sempat jumpa yg ni je.
    http://www.facebook.com/notes/jeming-hasan/tsunami-di-jepun-bukti-kiamat-semakin-hampir/10150120762093350

    BalasPadam
  17. aku igt ko nk pangkah artikel ni.. bukan aku tak caya tp kdg2 manusia ni suka timbulkan bnda2 yg tak sepatutnya tertimbul

    BalasPadam
  18. aku baru nak tanye kau pasal isu ni. tapi kau dah publish. bagus bagus.

    takleh pertikaikan ? itu tandanya dia bijak bertempat dan dia tahu apa yang dia tulis.

    btw, nice one.

    BalasPadam
  19. minx nak share yea.. thnks mr. k..

    BalasPadam
  20. what a great thinker....aku respek sape yg buat nih....mmg mendalam dia kaji....nak cakap xpecaye pon xboleh....haha....really make me wonder....pape pon...Allah dah cakap dlm Quran kun fayakun....dan aku terbaca pasal rosmah ckp tsunami jpn ad kaitan ngan green technology....haha...its funny....green technology bgs mane pon kalo Allah dah cakap jadi,maka jadilah sesuatu tuh...

    sorry telebih pnjg aku komen...=D

    BalasPadam
  21. ermm.wow..
    taktau nak komen ape..
    tapi..
    sesungguhnya Allah maha mengetahui yang lepas mahupun akan datang..
    dan kite manusia...
    kalau mengkaji..insyaAllah akan dapat petunjuk dan ilmu...

    BalasPadam
  22. Mr K yang dihormati,
    Pertamanya, persoalan tarikh. Dari mana tarikh masihi atau hijri datang??? Adakah wahyu daripada Allah yang menentukan atau tarikh-tarikh itu semua hasil ciptaan manusia?
    Tarikh Masihi sudah tentunya bukan datang daripada wahyu. Tarikh tersebut dicipta oleh manusia yang menganut ajaran Nabi Isa Alaihissalam. Tarikhnya ditentukan berdasarkan kelahiran Nabi Isa.
    Tarikh Hijri pula adakah datangnya daripada wahyu yang diturunkan kepada Nabi atau manusia yang menciptanya?
    Jawapannya, manusia juga yang menciptanya iaitulah Sayyidina Umar Al-Khattab. Tiada sandaran daripada wahyu. Para sahabat bermesyuarat sesama mereka yang akhirnya menetapkan tarikhnya berdasarkan penghijrahan Nabi dari Mekkah ke Madinah.
    Justeru, atas dasar apa, apabila berlakunya sesuatu peristiwa maka muncullah pihak-pihak yang cuba untuk ”mengeksploitasi” keadaan dengan mengatakan bahawa peristiwa ini menunjukkan kebenaran Al-Qur’an kerana Al-Qur’an telah memberikan isyarat kepadanya.
    Maka muncullah teori-teori karut yang tiada asas ilmu direka cipta kononnya membuktikan kebenaran Al-Qur’an.
    Peliknya, apabila ‘isyarat’ daripada Al-Qur’an itu mempunyai persamaan dengan tarikh masihi, mereka gunakan tarikh masihi sebagai bahan ‘ujikaji’. Apabila wujud pula persamaan berdasarkan tarikh hijri, tarikh hijri pula dijadikan bahan ‘ujikaji’.
    Barangkali kalau mentaliti sebegini wujud di Negara China, maka tak mustahil andainya ada persamaan dengan kalendar China, maka kalendar China pula bakal menjadi bahan ‘ujikaji’.
    Sebagai contoh:
    Apabila berlakunya peritiwa serangan 11 Sept 2001 di Amerika, muncullah pihak-pihak yang mengatakan bahawa Al-Qur’an adalah benar kerana telah menunjukkan secara tersirat tentangnya dalam Surah Attaubah, ayat ke-109.
    Surah Attaubah adalah surah ke-9 dalam Al-Qur’an = Bulan September
    Ayat ke-109 = Tingkat ke-109 yang menjadi sasaran serangan pesawat.
    Dan pelbagai lagi teori berkaitan yang cuba direka cipta.
    Ayat yang dimaksudkan dalam surah Attaubah itu adalah ayat yang maksudnya: “Adakah sesiapa yang mendirikan binaannya atas dasar Taqwa kepada Allah dan keredhaanNya itu lebih baik ataupun mereka yang mendirikan binaannya di tepi jurang yang runtuh, maka runtuhlah ia ke dalam api neraka”.
    Kini apabila berlaku peristiwa di Jepun, maka tarikh hijri pula digunakan kerana wujudnya persamaan angkanya dengan Al-Qur’an. Lepas ini, kalau berlaku peristiwa lain dan isyarat daripada Al-Qur’an punya persamaan dengan tarikh kalendar China, maka golongan bermentaliti sebegitu tidak akan teragak-agak menjadikan calendar China pula sebagai bahan ‘ujikaji’.
    Kadang-kadang tertanya juga apa tujuan artikel tersebut dibuat, mengapa penulis tulisan tersebut bersusah payah mengkhayalkan teori-teorinya??? Bahagikan tahun hijri kepada dua 14/32 dan sebagainya. Untuk apa?
    Untuk menunjukkan bahawa Al-Qur’an itu benar??? Untuk membuktikan keajaiban Al-Qur’an? Kalau ya pun agak-agaklah, tak perlulah nak me'reka cipta' teori-teori sebegini. Tak gitu Mr. K?

    Sekian, wassalam

    BalasPadam
  23. dahsyat kau K. penat penat pun hadap jugak benda ni.

    BalasPadam
  24. hahahaha.. kena buat kitab tajul muluk 2 pulak lepaih ni weh

    BalasPadam
  25. kahkahkah

    kaenapa dorang ni x jadi ahli nujum or tukang tilik pkai quran je?

    ooopss

    berdosa kan menilik nasib sume tu

    BalasPadam
  26. dh pernah bc sal ni,...kejadian2 dlu pown ditafsir cam ni gk///

    BalasPadam
  27. first time bace artikel tu pon, dah x faham amende kaitan no 3 tu dgn jepun n seedai

    BalasPadam
  28. for da first tyme,,,
    ak ingtkan ko akn bakar hbs2 article tuh...
    mcm yg sblum2 nie..
    anyway MR K thanks 4 da sharing info..

    BalasPadam
  29. aku pn xphm ngn article tu..tp mmg tbaek la org yg bleh mcipta article tu..salute

    BalasPadam
  30. apa yg berlaku mmg dah termaktub dalam Al Quran

    BalasPadam
  31. aish.. kepala diawang-awangan.. rasa xmoo kaji dan tahu semua ini..sebab memang semuanye berlaku ade hikmah,
    dan kebenarannya hanya Allah yang tahu...sy xnak jadi manusia akhir zaman..and its pain to accept we are near akhir zaman.. mungkin dengan solat dan melakukan aktivit harian seperti biasa adalah yang terbaik.. too much concern about this world make me felt moral down... :(
    this is nice article..beringat2 la kita semua.thanx khairul.

    BalasPadam
  32. im speecless. ada jugak baca article yang lebih kurang sama. tapi masa tu pasal tsunami dekat Acheh.

    kuasa Allah. cuma kita lambat tersedar. thanks for the info. saya nak share.

    thank you

    BalasPadam
  33. hehehe saye pon post artikel ni kt blog saye ..first2 saye ingt ok je tpi bile saye tnye kwn saye blik...kawan saye pon ckp dkt angka 32....kalau dia pisah kan 3 dan 2...3 tu refer kt bandar tu...then num 2 apa plak? xckp pape pon?mungkin ada rahsia ag yg kite x tahu....ape2 pon semua nye berlaku dengn hendak allah s.w.t..

    BalasPadam
  34. salam...mr.k, pe pendapat ko tentang msg berantai tu?? alaa..yg pasal loji nuklear ngn hujan asid tu??? sahih x haa weh???

    BalasPadam
  35. bro.. bukan ke hari pertama dalam islam hari ahad? kalau ikut nama arab pun,, bunyinya macam ni...

    ahad = wahidun = satu
    isnin = isnani = dua
    selasa = salasatun = tiga
    rabu = arba'atun = empat
    khamis = khamsatun = lima
    jumaat = jama'atun = enam
    sabtu = sab'atun = tujuh

    BalasPadam
  36. @Mim - Aku hanya 'paranoid' kat orang yang super paranoid.

    @Fatimah - Yeah, maybe.

    @Azwan - Perfect coincident.

    @Milf - I think you are right.

    @Syira - You should have no doubt with no reason.

    @Anonymous 1 - Ya, aku nak pangkah sebab aku agak anti benda-benda angka dan benda macam Theori Konspirasi ni. Tapi yang ni, agak susah nak pangkah. Perfect coincident mungkin?

    @Luckiey - Errrr. Aku tak tau pulak pasal tu. Tapi bila kau search pasal big mama tu, aku jumpa satu artilce yang dia cakap pasal tu tentang enviroment di malaysia. Dan vidoe tu tak ada kena mengena dengan jepun pun. Check this out. http://kyo9.blogspot.com/2011/03/reaksi-jpon-terhadap-kartun-tsunami.html

    Or simply here. https://lh5.googleusercontent.com/-PSGzWshgKEw/TX-FKbMMtdI/AAAAAAAABSQ/VAe5Qg9NDYM/s1600/komen+3.JPG Tak tau siapa yang betul. Dan orang yang post vidoe ke CNN tu, account dia dah didelete.

    @Fathifawwaz - Aku pernah terfikirkan pasal tu. Tapi, rasanya kita semua tahu yang Quran bukan hanya untuk masa lampau sahaja. Ianya fits sepanjang zaman. Kan? And God surely can predict the future kan. But still you are right about the facts.

    @Mimi - Of course kita kena kaji. Kita tak boleh main terima je apa yang orang suap.

    @Amir - Ni bukan pasal islamik atau tak islamik.

    @Anonymous 2. - Tu semua bullshit lah. Aku tak rasa radiasi boleh buat hujan acid.

    @Anonymous 3 - Yup. Dalam bahasa arab hari ahad adalah hari yang pertama. Tapi aku tak pasti lah pasal ni. Ni antara benda yang boleh doubt tapi tak ada bukti kukuh.

    Sebabnya, bumi di ciptakan pada hari sabtu. Tapi, nabi Adam di ciptakan pada hari jumaat. So, tak tau macam mana nak dikategorikan sebagai hari pertama >,>. OMG THIS IS SO COMPLICATED.

    BalasPadam
  37. yup . ni pon aku dah check semua , betol tp still tak paham apa yg di maksudkan dgn 3 n jepun ?

    http://hakeemkira.blogspot.com/2011/03/kejadian-pelik-dipantai-mexico.html

    BalasPadam
  38. orang yang mempunyai otak yang lemah, senang mempercayai benda2 karut.

    BalasPadam
  39. ingat ahad adalah hari pertama

    BalasPadam
  40. Jumaat ialah pnghulu segala ari dlm bln Islam...dlm kalendar Islam..Jumaat adalah ari yg pertama...

    BalasPadam
  41. hopefully yang basic x ditinggalkan...(solat etc..)
    da lame sy pk kenapa mcm-mcm teori telah dikeluar..start dari freemanson punye hal lagi..ini mungkin jugak dakyah mereka nak menakot2 kan umat islam..
    and sy ase the best way yang patut kite lakukan kan sekarang adalah bersedia dari segi mental, dengan pelbagai lagi dakyah akan datang pas ini..kite boleh jadi betol2 paranoid tentang perkara2 macam ni. ye la...kite manusia biase mesti banyak lagi perkara yang xbersedia..siapa x takot mati kan..?sape x takot kiamat kan..??
    dengan artikel ni arap lebih ramai umat manusia bersedia untuk di worst part..take action..

    dan lupa lak.. xmustahil hari esok kite akan meninggal...:)

    just be prepared..

    BalasPadam
  42. MUNGKIN NO. 3 TU SBB BULAN MARCH KN3..?

    BalasPadam
  43. nombor 3 tu kan dye da separate 14||32. 14 tu juzuk, pastu dye separate kan lagi 3||2 plak.. pastu amek 3 je, 2 buang mane ntah.

    pastu (Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)
    3+6+1+3+8 = 21
    so next 2+1 = 3 <-- jumlah nombor-nombor ni same dgn 3||2 tadi tu..

    tu je yang dye nak tunjuk aku rase. tp still aku tak percaye bende mengarut ni.

    BalasPadam
  44. aku dah agak ko akan post pasal ni..
    ko kan suka wat kajian pasal mende yang di saher di facebook..
    interesting bro..

    bagi aku, aku percaya Allah, Rasul, Malaikat,Kitab, Kiamat, Qado' dan Qadar..
    thats more than enough..

    BalasPadam
  45. wallahualam..tapi masa untuk menginsafi diri.
    salam to mr k
    :)

    BalasPadam
  46. aku berjaya paham part juzuk tu je ;(

    paling tak paham skali kedudukan jepun tue.

    dia amek latitude,longitude sendai,jepun then tmbah2 jd no 3 which tatau what it means, which represent the places again and it been said as proved ?! siapa paham tlg explain ;(

    .ika.

    BalasPadam
  47. Mr K, aku nak share entri ni dlm blog aku boleh? Thank you. And jgn risau aku tulis tu kau punya entri.

    BalasPadam
  48. insafi setiap kejadian...itu lebih baik.

    BalasPadam
  49. wah pasni leh la ramal negara mane lak yg kene tsunami...

    BalasPadam
  50. tak bape nak faham -,-
    huhu

    *lembab

    BalasPadam
  51. jage solat jage amal lg baik

    BalasPadam
  52. LOL..fyi u said that "And God surely can predict the future kan" sbnrnyer Allah yg tntukn semuanya>>qada dan qadar<< bkn nyer predict?? BTW it's not juzud or jujuz>> only juz' or juzuk<< n most important dont juz simply accept the theory kaji dlu..kita bukan 'ahli' dlm bidang quran ni..salam 1malaysia

    BalasPadam
  53. Just nak tanya je. kalau nak diikutkan surah Al-Hijr merupakan juzu' ke 15 selepas dicampur juzu' pertama iaitu Al-Fatiha.

    BalasPadam
  54. pertama kali aku rase ko tak poyo. Tapi ni aku nak tny, ko dah cek ke btol2 longitud dan latitud jepun tuh?

    BalasPadam
  55. bro! sounds pathetic but then i salute u la sebab rajin membuat ujikaji sebegini *terpegun*

    BalasPadam
  56. hm.

    penah dgr pasal code 19?

    artikel ni nak mengarah ke situ.

    guna nombor dan kaitkan ngan quran.

    islam tidak begitu sebenarnya. jika ia berlaku, atas ketentuan allah, dan tak perlulah nak kira2 mcm tu.

    saya sarankan encik stadi code 19 dan rashad khalifa. dia dibunuh dalam masjid di US kalu x silap kat arizona. kalau x silaplah.

    dan ulama yang terre bidang tafsir - kita panggil mufassir, tidak memasukkan kajian kira-kira hatta sains pun utk membuktikan keajaiban quraan. dalam ilmu tafsir, yang penting adalah ayat quran ditafsirkan dgn:

    1. ayat quran juga.
    2. hadith nabi yg sahih.
    3. kata2 sahabat-semoga allah meredhai mereka. ameen.
    4. dan 2 generasi terbaik-tabi'in dan tabi' at tabi'in.
    5. bahasa arab klasik.

    guna nombor2 mcm ni, walaupun benar, ia kurg berkesan dan ada impak negatif. encik boleh check sendiri di JAKIM, berapa byk ajaran sesat asalnya dari kira mengira mcm ni. agak cm ssh nak terima kan..bila saya tegor cmni, tp ada implikasi yang kurg baik.

    namun, saya sangat bersetuju dgn last statement encik.

    quran diterima dgn pengetahuan bahawa ia adalah kata-kata allah yang benar. di dalamnya terkandung majoriti ayat2 aqeedah dan tauheed.

    disampaikan oleh rasulullah.

    dan utk dihayati setiap masa dan keadaan secara tepat sebagaimana dihuraikan oleh rasulullah, dan dipraktikkan bersama sahabat2 baginda.

    cuba encik fikirkan, mengapa org arab quraisy, majusi, kristian dan yahudi dulu menerima quraan? apakah sudah ada ilmu kira2 ketika itu?

    tidak. mereka menerimanya kerana keajaiban bahasa, mereka memahami lalu submit kepada allah, dgn hidayah allah.

    jgn salah faham. saya tidak menentang kaitan antara sains dan quran. cuma bab2 kira2 ni. kureng.

    harap disiarkan. heh.

    BalasPadam
  57. mne kau taw bkn keje freemason?
    freemason dah kaji al quran selepas muhammad mati kot,freemason siap hafal lagi.paus/pope bkn setakat 30 juzuk je dia hafal,maksud dia cara dia nak hancurkan islam semua dia dah pk dah kaji,bkn aku nak bangga dia r tapi org melayu ni klo bab2 mcm ni bkn main sebok lagi nak kaji,baik lu hafal al quran kaji ikut sunah rasullulah lagi bagus sebelum hilang semuan tu

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.