Jumaat, 18 Februari 2011

Lelaki Dan Dota. Tidak Bisa Di Pisahkan.

Assalamualaikum


Dah pukul 3 pagi. Entah kenapa aku rasa tak mengantuk. Aku ingat nak online, tapi malas. So, aku terus lah pujuk mata aku supaya mengantuk dan boleh terus bing-bing (tidur). Tapi tak boleh. Aku tak tahu nak buat apa. So, aku sms lah awek baru aku, F*sha S*ndha. Maklum lah, dia kan tengah hot sekarang. Suara pun makin lunak plus manja plus ayu.

Well, masa tengah sms-sms tu, aku dapat satu incoming call dari L*sa Sur*hani aku. Ah, potong line betul lah dia ni. Nak tak nak, aku terpaksa lah angkat bila dia call. Ye lah, supaya tak jadi isu.

"Honey! ;) Guess what? ;p" Bila si dia call, mesti ada mimik muka.
"What?"
"Guess laaaa"
"What?" Lemah betul aku bab main guess-guess ni.
"Fine, you tau, masa lepas i shooting untuk filem Ombak Rindu tu, I dapat offer untuk Adamaya 2 tau. Happynyaaaaa."
"Ooooo"
"And guess what!"
"What?"
"Pengarah dan producer tu nak you jadi Adam, tau! ;)"
"Oh...."
"You tak happy ke?"
"Hmm. Happy la juga"
"So.....?"
"So?"
"Nak tak?"
"Tapi... I tak ada masa, I baru ingat nak friendly Dota dengan kawan I"
"Alaaa... Dota je kot"
"Honey, don't get me wrong. But when we are talking about Dota,  there is no 'je', okay?"
*"Tup" Talian di matikan*

Aku rasa kredit dia dah habis tu.

Well, ramai orang kata yang Dota adallah Dunia Orang Takder Awek. Tapi sebenarnya, dota adalah Dunia Orang yang Tulus, jujur, iklas, baik, pemurah dan Awesome. Dota ada lah sebuah game yang berpuaka, berhantu dan macam-macam lah. Sekali korang start main, sure akan melekat. Sebab tu lah ramai yang putus dengan awek / kekasihnya hanya di sebabkan Dota.

Aku ada cerita pasal Dota dan seorang perempuan. Masa aku kat rumah sewa, ada 4 orang yang main dota. So, memang hampir setiap malam ah kiteorang main dota. Kadang-kadang, sampai 5 pam (round). 1 round dalam sekitar 1 jam.

One day, masa aku tengah main dota ni, aku dapat call dari Miss Alien. Aku pun angkat lah phone aku tu. Cakap-cakap dengan dia then tiba-tiba, dia perasan kenapa aku diam semacam. Then, dia tanya lah. Entah macam mana, aku boleh pulak terjawab yang aku tengah main Dota. Dia tau je aku tengah main dota sambil bercakap dengan dia di phone, terus dia marah. Aku ingat lagi macam mana dia sound aku. "I bercakap dengan you di phone and you tengah main dota? Ianya amat rude, Khairul. Where is your manner?". Perh, garang beb. Garang plus comel. I like.. Tapi sayang, aku dan dia dah 'lost contact'.

Tapi, sedikit sebanyak, ianya mengubah aku. Sejak dari peristiwa itu, bila ada je orang call masa aku main Dota, aku aku tengok dulu phone aku tu. Yang call tu kalau lelaki, aku akan reject. Kalau perempuan, baru lah aku pause game tu.


Korang ingat masa main Lan dan Online game, then nak pause tu senang ke? Kalau kat garena, korang pause, mesti ada yang resume balik. Kalau main kat rumah atau dengan kawan-kawan, then bila ada orang pause, mesti bising jadinya. Semua nya akan terpekik dan terlolong mintak resume game.

Biasanya, kalau orang main dota kat rumah, dieorang akan main online bersama player lain di Garena. Garena ada 4 servers. 1 server ada hampir 20 ribu orang yang log in pada satu-satu masa (di masa kemuncak). Aku ulang, PADA SATU-SATU MASA. Maksudnya, dalam 1 jam mungkin lebih dari 40 hingga 50 ribu user berlainan yang log in. Tu baru satu server tau. And, tu belum kira kalau ada yang main selain di Garena. Kalau yang main kat Cyber Cafe ke atau kat kolej ke... Then, cuba korang bayangkan berapa ramai lelaki yang main dota ni? YA, ramai gila. Andai kata korang nak ban semua lelaki yang main dota, aku rasa, memang tak kahwih ah korang. HAHA.

So, solutionnya, apa kata korang pun main dota? Belajar lah dari kawan-kawan lelaki korang. Bila semua reti main dota; lelaki akan happy, perempuan pun akan happy. 


Win-win situation.



102 ulasan:

  1. aku slalu dgr laki dok sebot2 dota..tp smpai skg aku xdpt bygkn game 2 cmne...hahaha..wtshame ;p

    BalasPadam
  2. dota tu ape??aku xpenah tw pon cara maen dye cm ne..tp aku tw la akan kewujudan dota tu...hehehhehe

    BalasPadam
  3. aah.. ada mmber aku clash dgn awek dia sbb dota.. haha

    BalasPadam
  4. aku x pernah main dota..adakah aku ni pelik??? hahaha

    BalasPadam
  5. hye Mr.K

    the problem is kan, I tak tau pon game DOTA tu camne..hahah cmne lah nak main..

    tp seriously, pernah bengang dgn BF sbb xhabis2 ngan game. rasa tersisih u! hahha

    BalasPadam
  6. Susah ar nak cari perempuan yang main dota. Tapi serius cool~

    BalasPadam
  7. selalu gaduh dgn bf sbb die gile dota. gile sgt dota smpai lupa janji nak jumpe!! geram gile

    BalasPadam
  8. ak dah berhenti ar men dota ,haha..

    BalasPadam
  9. yeahh..DOTA mmg best..
    tppp..tak reti maen..=(

    BalasPadam
  10. aku nak try main..tp aku tgk character dlm tu takda yg comel..so tak jd nak main..sighhh -.-'

    BalasPadam
  11. ahah....rileks suda kalo ad bf maen dota....aku pon nk maen tp xde org nk aja....haha....

    BalasPadam
  12. wahaha
    betul..setuju sangat..perempuan pun blajarlah men dota...baru aman damai relationship XD

    BalasPadam
  13. ajar aku main dota plzz *melutut*

    BalasPadam
  14. ajak awek main dota, baru la dia memahami..hehe

    BalasPadam
  15. haaa.

    DOTA. dunia orang takde awek. haha.

    susahlah kalau dapat bf ke laki yg men dota. saket jiwa jadinya. kalau dulu, lau dia nak men dota, syaz biarkan dia abeskan game tuh dulu, baru call or msg. lau x, haremm lah nak kacau. hehe

    anda mesti kaki dota gila2 kan? ishhh3

    BalasPadam
  16. Nanti nak mintak tolong perempuan bab2 note,assignment susah pulak kalau diorang main dota jgk.

    BalasPadam
  17. wah dunia orang tulus awesome segala.nak belajar main dota gak ah macam ni.bljr ngan google je boleh kot. ;p

    BalasPadam
  18. haha..bez sangat ke dota tu??..:p

    BalasPadam
  19. aku tak main dota tapi aku seorang lelaki.

    tapi aku main pes dan nfs. adakah aku lelaki yang LELAKI???

    antara game dan pompuan, ye, game lebih diutamakan. =)

    BalasPadam
  20. memang betul pon dota dgn lelaki mmg xleh dipisahkan. tkde awek pon xkesah. abg kwn sy kemainn lagi berjam2 main dota, mmg tak bagi can lansung kat adik dia nak guna pc. pastu ayah dia belikan lappy sbb pc tu untuk main dota je =,="

    BalasPadam
  21. belajar kat u skrg, kalau xmain DotA mmg loser rh. tp kena kawal juga kadang2. kang lain benda lak jadi.

    btw, DotA is superb duperb awesome games. ><

    BalasPadam
  22. betul wa sokong~! kita sebagai dota player bukan tak ada cinta, tapi diorang yg tak nampak..meh wa dah list kan apekah erti cinta di dalam dota...hahaha nanti ade part 2 pulak http://argentum-schneider.blogspot.com/2011/02/dota-player-tiada-cinta-hahah-silap-lah.html

    BalasPadam
  23. dota ... penah gak main ... sekali main mmg tak bleh renggang da.. best gak, smpai leh wat ak leka
    XD XD

    BalasPadam
  24. aku xpandai main dota tapi ak kaki pes :-)

    BalasPadam
  25. haha.. dota ngn lelaki mmg xleh dpshkn... best ea??

    BalasPadam
  26. i try once. konon nk blaja sendiri ar. hampeh!xpham langsung game 2 cmne. kalah je selalu. *noob*
    haha.. but seriusly i agree with u. dota and lelaki memang xdapat dipisahkan. i baru je post kt status fb i a few week later.. haha..
    and yes!dota bole retakkan perhubungan seseorang. kwan i clash ngn gf dier sebab dota. dier bole marah gf dier sebab kacau call dier tyme main dota n wt dier lost focus n kalah. huh?perlu ker smpai cm 2 kan??haha.

    BalasPadam
  27. ak benci org kaco ak maen dota...nk3 tgh owning...
    =__=

    BalasPadam
  28. serius . masa main kalo ada org call mmg spoil je rasa . bukan boleh main pause2 macam main mario tu

    BalasPadam
  29. yesss,,hahah..pakwe aku syg kat aku...tyme die men pon die still eply msg aku..tapi lmbat jgak la nk mnggu..hehehe

    BalasPadam
  30. tetap xboleh.. walaupun bagi dia main dota, tapi dlm hati xikhlas pun sebenarnye~ =,=

    BalasPadam
  31. nak tahu x? nak tahu x? link awak ni kawan saya bg sebab dia tau saya anti gila dengan dota btw nice entry...

    saya nak hentam member blogger saya dulu hahaha

    BalasPadam
  32. betul tu. tapi quote tu! hee. like!
    mtk izin share eh, n nak amik qulte tu. thanks!

    BalasPadam
  33. hohoho.. laki berkualiti makin pupus la cenggini..semuanya disebabkan dota! aku pon kne try jgk la try maen mende alah tu, blh try kongsi cter ngan depa lak..haha(ye kerr =.=')

    BalasPadam
  34. dah berzaman ak dgr psl DOTA tp ak x ambk pot pon..sbbnye ak ase tu games ntuk org laki..
    Mr K ko x leh xplain ke games tu camne??ak dh naik cuak dgr sal game ni,tp x thu upanye camne..

    BalasPadam
  35. nak copy ckit this post .
    nak share with my bf .
    sbb dia pun giler DOTA smpai x tdo mlm .kdg2 geram gak , tp mls da nak kata ap2 , biar kn je lah . janji dia epy .
    =)

    BalasPadam
  36. dulu, ak slalu kutuk member yg main dota ni....
    lelame ak try main...addicted bai....
    seriously player dota ni xde awek pun x kesah....haha
    satu frame sejam...ce kalo 7 frame..abis klas je, dota..rosak2...

    BalasPadam
  37. hahaha.elok la tu.main la dota reramai pastu main lagi main lagi main lagi sampai pengsan.lelaki=gamesssssss.hee :D

    BalasPadam
  38. dh try main tp x reti sgt...hehehee... =P

    BalasPadam
  39. dh try dh main dota tp x best pun..mungkin x reti kut..hahhaha...

    BalasPadam
  40. tak habis2 dgn DOTA tu.
    ni nak tanya ni,
    u terror ke main DOTA?
    ke selalu Kalah je?
    hahaha

    BalasPadam
  41. This entry make my day.


    Aku tahu aku ade geng.


    HAHAHAHAHHA! -.-

    BalasPadam
  42. mmg nak try main dota tp dorg x nak ajar punn..
    huhu

    BalasPadam
  43. idok la hamba nak main dota... tp lau terpaksa.. kena belajar ni.. spa enak jd cikgu sy???

    BalasPadam
  44. HAHAHAHAHA sooooooooooooooo true. My boyf pon kaki dota. But it's okay la, at least dia main game. If main betina, tak ka hang sentap kan? haha

    BalasPadam
  45. aku pna maen.. pakwe aku ajo.. siap buleh dating kot dalam tu.. *wink*

    BalasPadam
  46. sakit jiwa if laki da stat berDOTA!!
    mmg tym dowg stat maen,, its really looks like they in DUNIA ORANG TADE AWEK.. sigh~

    BalasPadam
  47. kawan2 lelaki aku time kat u dulu GILE main dota nih smpai terpksa extend pengajian sebab pointer jatuh gile2 jugak..sian betul..

    BalasPadam
  48. huh menakutkn tol dgr ... best sgt ker ???

    BalasPadam
  49. lelaki dengan dota, perempuan dengan shopping..so, win-win situation..haha

    BalasPadam
  50. kah3...aku tak reti main dota or apa2 jenis game....
    mcm mana tu??

    BalasPadam
  51. @Azeya - Belajar lah.

    @Rudy - Sweet couple.

    @Petite - Alah, missed jumpa sekali sekala apa salahnya. HAHA.

    @Hamba - Aku pun tak tahu bila nak berhenti.

    @Luckiey - Suruh la bf ajar.

    @Adziim - Betul juga kan.

    @MC - Good daddy.

    @Pooh - HAHA. Nampaknya, dota tu still penting bagi dia.

    @Amiey - HAHA.

    @Asraf - Aku pun sama dulu.

    @Amoi - Sebab selalu kalah lah nak kena main hari-hari. HAHA.

    @Swift - Shit, nama kau ingatkan aku kat Taylor Swift.


    *********

    Nanti aku ajar korang semua main dota yea.

    BalasPadam
  52. u reminded me of someone i knew.
    psl jwb fon mse men dota tu den lost contact..same.

    is it u? haha.

    BalasPadam
  53. this is so true !!!! hahaha
    i mean , those quotes !

    BalasPadam
  54. my boyfriend loves dota, i tried, tp not to my liking. so, i just give him his dota-moments lah during weekend.

    above all, baik lah dy hujung minggu main dota dari keluar ngn pompuan lain. terima kasih DOTA, pencipta dota dan pemain2nye sekalian.

    BalasPadam
  55. eleh mR k, lelaki bukan setakat main DOTA je dia ignorekan girl dia.

    main pool pin sama gak,

    tu tak kira lagi bila depa nih main futsal....

    haiihhh...lelaki,. girls hang out ngn member gegirl dorang pon still texting korang taw!

    BalasPadam
  56. Saya bermadu dgn DOTA. Sekian.
    Wasalam.

    *smile*

    BalasPadam
  57. dota tu ape? sampai skrg tak tahu -.-

    BalasPadam
  58. owh yeah! aku salu teman bf aku maen game..tapi tak pernah maen dota sebab takut addicted..selalu nya kami aen Left 4 Dead..mmg menjana kebahagiaan betul lah..hahaha!!

    p/s : lepas stalk and follow blog kau buat sekian lama, ini lah first time aku komen..sekian.

    BalasPadam
  59. kalau pompan banned laki2 yang maen dota, korang pun xkawen jugak!

    solution : laki kawen je dgn dota =P

    conclusion : win-win situation!=)

    BalasPadam
  60. okay

    member ak (perempuan) blaja main dota dari bf dia
    *sebab nak faham sangat apesal bf dia suka gile dota sampai msg dgn gf pun cam bab1.

    kowang taw ape jadi?
    gf dia addict gile dgn dota, sampai join bf die men dota.
    then







    sampai bf die ajak kua mane2 gf dia akan jwp
    "xnak, nga dota ni"

    bf die terkedu, rasa tersisih pon ade sbb da byk kali kena

    tpi ak teringin nk ckp

    "eh, pesal lu nk terase? pdn muke lu ah"
    f

    BalasPadam
  61. aku reti main. tapi belum tahap addict. haha dan aku noob. i givap...

    BalasPadam
  62. aku lebih suka main fighting cam KOF...

    BalasPadam
  63. bhaya nye dota ni
    klau suma awek ban laki yg men dota
    ramai la nnti xkahwin
    xkahwin nnti xde zuriat
    xde zuriat nnti xde generasi
    xde generasi mnusia pupus.
    jom kita ban dota.

    BalasPadam
  64. hahaa mcm abg aku, cncentrate hbs kalau main dota. hilang cncern slama ni kt adk dia nie. hahaaa. oh tp tp. sbb dah biasa ngan dia, so mcm dah tak annoyed bila mcm nk gather ramai2 bdk laki ckp 'taleh arh, ktorg dota mlm nie' ;p

    -ika-

    BalasPadam
  65. aku tak tau nape kawan2 laki aku rmai main permainan ni

    BalasPadam
  66. nak juga main dota ni..nanti belajarlah.. dulu ex selalu g cc main game.. dah faham sgt so memang tak kacau time dia.. tapi kalau game lain kitorang duk bersaing kot..haha kadang2 dia lak bengang sebab tak kisah dia tapi penting game

    BalasPadam
  67. haha. trase plak bile bace. :P
    mmg agree sgt bab dota buat org melekat. u really cant do anything to change dat. >.<

    BalasPadam
  68. gua tabik spring ar kat lu brader~~

    BalasPadam
  69. no wonder la my bf addict sgt bnd neyh..u pon addict gak haha
    boys n DOTA lyke girls n shoes :)

    BalasPadam
  70. dulu I selalu gadoh dgn my ex sbb die selalu utamakan dota dulu,lepas tu baru I. I tunggu lame gile ingat kan die tengah bz buat kerja, rupe2 nye sibuk dok layan dota. macam haram je.

    BalasPadam
  71. @K2r~90

    DOTA : Dunia Orang Terlalu Awesome... wkakaka

    BalasPadam
  72. nak share :)

    http://farareanuar.blogspot.com/

    BalasPadam
  73. Mr.K..
    Now its ur responsibility 2 teach women how 2 play it...
    Siyesly eager 2 noe...hahaha

    ~ Qis ~

    BalasPadam
  74. i'm a girl n i play dota..n yes, its addicted!!! =))

    BalasPadam
  75. sy penah men dota jgk.cuma pmpn, biasala.suke men game yg ala2 comel and dak laki salu kata game bodo.huu so,quit dota after a few months :)
    plus,ad kwn2 pmpn len yg taleh tgok pmpn len 'menceburi bidang dota' ni sbb dorg kata 'shes trying to be poyo and hot among the guys' whatsoever. :)

    BalasPadam
  76. skrang nih dah genap 6 tahun main dota..cuba berenti ,,huhu,,jgn harap la dapat berenti...untuk pengetahuan korang dota mmg best gle2....game nih mcm bola..perlukan good teamwork ,skill,berfikiran bijak, and kene tau good timing , and kene tau what need to get and should not base on keadaan...its like a real war...you are the hero..

    BalasPadam
  77. huhukkk...aku sedih kenapa dorg bangga sngat ngan DOTA.. "DOTA" merosak kan masa ja... x main dota pun lelaki jugaklah...(jangan isau)

    klau nak main dota.. amat di alu2 kan...

    sebelum ni aku da sorg kwan masa aku blajar.. dia la founder dota kat kta org... semua membe aku dah jd kaki dota... aku pun hampir trjerumus dalam kancah dota nie... sempat gak la... aku blajar... mmg memukau+mengasyik+mempesonakan masa2 kami.. setiap ari pas klas atau x sempat ke klas dan adakalanya x ke klas langsung kami hanya br"dota" saja... masa tu kami mmg dah jd geng paling jeruk(x mandi)dok dpan pc kesayangan kami je.... haha awsome kn.. kami mmg dah addict DOTA...
    sebelum nie selalu ja kmi main futsal... tp sesudah mengenal dota... futsal tiada lg..
    tp malang ny kawan ku.. trsungkur d tngah pejuangan dalam pelajaran... huhuk... aku sedih... aku amik pengajaran dr kwn aku tu... aku berhenti bermain dota.. (tp x bleh siot= cam isap rokok) huhu...
    bnyak masa kami dah trbuang dek dota... masa kami berlalu begitu sja tanpa berjasa...

    tp serius Dota mmg trbaik mempengaruhi kami...
    haha....

    BalasPadam
  78. ak ska men d0ta..
    hehe.. tp still leh c0ntr0l..
    x la addict sgt..ngeh3

    BalasPadam
  79. Quote ; kalau pompan banned laki2 yang maen dota, korang pun xkawen jugak!

    solution : laki kawen je dgn dota =P

    tak pa xkawen, kami ada DOTA! HAHA! pompuan ada apa? ;P

    BalasPadam
  80. aku tak reti main dota..main fight of character pn asyik kalah je..so x minat la.. tapi aku minat kalau game shooting cam Counter and Call of Duty..bak datang lawan aku..HAHAHAH

    BalasPadam
  81. garena jom seround meh ~!
    room 24

    BalasPadam
  82. slm Mr.K awak nie sebenar nya pemain Game DOTA ALLSTARS kah??? sya nak add awk kat garena

    BalasPadam
  83. bongek la ko kerul...hahahhaa

    ko telah men'trigger' hormon aku untuk try maen DOTA !

    oh, YES !

    hahahaha

    BalasPadam
  84. best r dota...dota mne leyh blaja dr google jer...kne ade orang yg ajr...n take time nak btol2 pndai maen dota nie...pastu bru leyh maen kat garena...dr situ dpt improve skill,teamwork,timing...klo de mse 2 tgk r guide dye,video,n replay orang pro maen...hahaha...

    BalasPadam
  85. Well i'm a girl and i play dota.. (using my bro account :P)hell yeah i understand why u said when a man truly like that girl he would pause the game to answer the call LOL xD

    Girls probably hated this game cause it's idk but most girl gonna hate it and im sort of alien girl who likes things like this xD

    but yeah girls, if u have just broke up with some jerks try play games like Dota!! It's more exciting rather than boys false word "i love you duh" *rolling eyes* happy DOTA! ;)

    BalasPadam
  86. serious s*** .. aku btl2 x fhm ngn DOTA nie.. dota tu apa?? game apa?

    BalasPadam
  87. weh ape id garena? lai add aku: croness

    meh pwn cina! muahahahaha

    BalasPadam
  88. haha, aq ngan awek aku men dota. so, xde problem

    BalasPadam
  89. dlu main... tp dota consume lot and lot of my time... jadi, kalau cuti la main dengan adik.. tu pun dah kena kutuk kaw2 dengan drg.. n mmgla, dota tu game yg buat kita gla addicted..
    no offense utk bdk lelaki yang main dota... tp tlgla, klu tym tu sdg main dota, bgtau awal2.. girl, they know waiting and leaving too

    BalasPadam
  90. Quote ; kalau pompan banned laki2 yang maen dota, korang pun xkawen jugak!

    solution : laki kawen je dgn dota =P

    tak pa xkawen, kami ada DOTA! HAHA! pompuan ada apa? ;P

    kitorang ada 7 word's..bunyinya camni
    FREEDOM !!
    tak perlu dah ingat kat korang..dah mkn lom?? lalala~ hakhak

    BalasPadam
  91. Pergh... Aku lama da tinggal dota ni da 4 thn.. sejak membe skolaa aku main dota dan ajak pulak aduhh.. aku try men garena pulak rasa seronok.. bayangkan nak exam nk men jugak dota aduh.. pening.. knp la xleh nk pisahkan dgb dota.. adoi

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.