Khamis, 25 November 2010

Anti - Teori Konspirasi, Freemason, Justin Bieber dan Evil Message.

Assalamualaikum

[By - Unknown]

Hi. Beberapa hari lepas, aku dapat beberapa spammer yang mungkin obses dan taksub dengan Freemason & Illuminati. Well, you know... Freemason....Illuminati. The things that Malaysian or mostly Malays love it so much for making the issues. So, aku amat berharap yang spammer tu masih ada di sini. Sebab aku nak troll se-troll-trollnya.

Well, aku tak faham lah. Ada orang kata Lady Gaga buat lagu yang Freemason /  Illuminati. Kalau terbalikkan lagu tu, boleh dengar mesej yang terserat. Alah. Mengada-ngada betullah lah Freemason / Illuminati nak main terbalik-terbalik lagu and mesej tersirat ni. Bagi tahu direct to the point tak boleh ke? And then, now, keluar pula isu Justin Bieber punya song bila di reverse kan, akan keluarkan lirik-lirik yang memuja syaitan dan Immuninati. Tapi kan, aku pelik sebab WHAT THE HELL IS GOING ON? Berjuta orang view video kononnya Justin Bieber / Lady Gaga / Michel Jackson ni adalah geng One-World-Order-apa-tah, tapi tak ada sorang pun nak check kan kesahihan video tu.

Dan, aku juga dapat satu video kat facebook yang gila lah gempak. Superb punya gampak sekali korang tengok, mesti gugur jantung. Tak percaya, sila tengok video di bawah.


Video di atas adalah pasal lagu Justin Bieber yang di reverse kan. Dan, bila dah di reversed, korang boleh dengar evil message yang dia nak sampaikan. So, selepas anda melihat clip video yang ada mesej yang di tayangkan di atas, apa yang perlu anda buat? Apa? Kaji? JANGAN. Jangan kaji kesahihan video tu. Kita kan orang Islam. Kita kan orang Melayu. Orang melayu mana main kaji-kaji ni. Sebab, sebagai orang melayu, kita perlu cepat melatah dan paranoid serta bersikap overreacted dan tanpa membuang masa serta tanpa berfikir, kita perlu forwardkan video tu ke serata dunia. Why? SEBAB FREEMASON IS EVERYWHERE AAARRRHHH. WE ALL GOING TO DIE!.

Then then then, kalau korang ada jumpa artilce cakap air Pepsi tu haram atau Colgate tu haram, atau air mineral ada Holy Water yang haram, korang jangan kaji artilce tu. Korang wajib percaya. Why? Sebab artikel tu at least mengajar korang untuk berhati-hati terhadap benda haram. Tak apa kalau article tu fitnah Colgate ke, fitnah KFC ke, fitnah McD ke, yang penting, objective article tu tercapai. Matlamat kan membenarkan cara. Fitnah sikit pun apa salahnya.

Duh,


This cute-cute entry, aku tujukan khas kepada sesiapa yang amat fanatik dan obses terhadap Freemason / Illuminati sampaikan semua benda nak di mark / cop sebagai Freemason / Illuminati. Atau, mereka lebih di kenali dengan penganut teori konspirasi yang tak der kerja nak buat selain reka cerita.

Well, betul ke video Justin Bieber dan evil message dia tu? Mari kita tengok kesahihan video tu.

Mula-mula, kita download video tu then kita convertkan video yang amat sahih tersebut ke audio. Of course lah kita converkan ke format yang paling mudah which is MP3. For me, aku guna Hamster Free Converter.


Then, selepas dah format, kita akan dapat audio pasal lagu Justin Bieber yang paling sahih yang ada secret message tu. Then, well, aku tak pandai lah pasal CSI atau kaji audio ni. Tapi, aku tau yang kita boleh tengok graph atau audio spectrum atau apa-apa je lah nama dia, melalui Audacity.


 3 parts in a video


Aku ambil part pertama je.


Yang belah kiri adalah original song dan yang belah kanan adalah reversed song (kononnya).


Aku select yang reversed part of the song.


Aku reverse kan nya sekali lagi. Why aku reverse kannya? Sebab katanya, part yang belah kanan dah diterbalikkan untuk dapatkan secret message yang boleh di revealkan. So, kalau dari segi teori, menterbalikkannya lagu yang dah terbalik, akan memberikan lagu original kan?


Belah kiri adalah yang original, dan yang kanan adalah double reversed part of the song.
And  mari kita compare.


Sila besarkan gambar untuk comparekan sendiri.

Okay fine korang tak percaya dengan apa yang korang lihat. Biasalah, manusia. Bila dah ada mindset yang tersendiri, memang susah nak terima pendapat orang lain. So, memandangkan mata anda pandai menipu anda yang menyebabkan anda tak percaya akan bukti yang aku keluarkan, aku dengan rajinnya mengupload lagu tersebut. Lagu Justin Bieber yang ori + lagu yang di reversed kan. Korang boleh dengar sendiri yang lagu tu dah di edit yang menyebabkan ianya menghasilkan 'evil message' bila di reverse kan. Tak tau lah kalau telinga anda pun pandai menipu.

*****************
Lagu ori pada beberapa minit pertama, then lagu yang double reversed di beberapa minit kemudiannya. Korang boleh dengar dengan jelas yang lagu tu dah di edit supaya ada lirik konon puja syaitan satanic orb.

*************

Tak guna punya Illuminati. Tak pasal-pasal, aku dah pecah rekod sebab ada lagu Justin Bieber dalam laptop aku. Sebab kalau nak diikutkan, lagu Justin Bieber memang tak pernah ada kat laptop aku sebelum ni. Tapi, bila isu Illuminati ni keluar, nak tak nak, aku kena download juga. Well, I don't like Justin Bieber. Why? Because I don't like her style and her song. Yeah, she just listed as #7 of 50 Most Popular Women Based on Google Ranking, but still, she is not my type.

Dan yang terakhir, logik ke mamat Justin Bieber yang girlish boy tu jadi Young Leader of Illuminati New World Order? Yea, Hell no. So, that video is fake and hoax video. I just proved that. Kalau korang tak percaya, korang boleh prove kan sendiri. Try ah. Wajib try bagi orang-orang yang fanatik dengan freemason-is-everywhere dan geng theori konspirasi.

[By - Unknown]

Geng freemason / Illuminati rancang kelahiran Dajjal? Alaaa balik-balik isu ni. Allah kan dah cakap dah Dajjal tu akan tubik (keluar) juga nanti. Sebab apa? Sebab Allah yang lepaskan Dajjal. Bukannya geng Freemason. Then, selepas benda pelik tu di lepaskan bla bla bla, Nabi Isa akan turun dan bunuh Dajjal tu. Tu benda dah tulis dalam Al-Quran. Nak di kaitkan dengan Freemason dan illuminati apasal pulak?

And then, pasal Horsemen. Ada pula geng Freemason kaitkan Knight Templar dengan Horsemen. Padahal Horsemen tu kan fahaman dari bible. Sejak bila pula penganut theori konspirasi ni percaya kat bible? Tahu tak bible tu dah berapa banyak kali di tulis semula sedangkan Al Quran dari dulu sampai sekarang tak berubah-ubah? See? Tak pasal-pasal korang (Peng-taksub Freemason) dah percaya kat Bible.

Terdapat dua jenis bacaan yang perlu kita tahu bezakan.

  1. Bacaan yang mengajak kita berfikir (Buku H.M Tuah, Hlovate, Irfan Khairi, Andrew Matthews)
  2. Bacaan yang memutarbelit fakta dan memaksa kita berfikir seperti penulisnya. (Black Bible, Theory Conspiracy, Mastika, Infiniti dan Blog Anti -Freemason)

Jenis bacaan yang pertama akan membentuk kita menjadi diri kita sendiri. Dan jenis bacaan yang kedua adalah propaganda yang mahu kita menjadi brainless zombie.

So, Justin Bibir ni ada kaitan dengan freemason? Iklan Tv3 ada kaitan dengan freemason? AJL2010 ada kaitan dengan Freemason? KLCC Twin Tower ada kaitan dengan Freemason? Logo Mara ada kaitan dengan Freemason? Sejarah pembetukan Malaysia ada kaitan dengan Freemason?  TNB Malaysia ada kaitan dengan Freemason? Then Knight Template Templar? Haha.

What a joke.


This is the reason why, you shouldnt simply believe any video, article and shits from the internet.

P/s : Aku bet nanti korang akan nampak anonymous pencinta dan obsess theori konspirasi spam kat chatbox aku.




139 ulasan:

  1. hahaha org melayu mmg cepat menggelabah.
    cehhh mcmla i xorg melayu jekan:P

    and u pergi rajen kaji wat ape. haha.

    owh kejap, utk wat entry nie kan. i lykeee ;)

    BalasPadam
  2. Aku tak suka JB. Dia pedophile. Aku dah paranoid. arghhh. arghhh.

    btw great job, ko buat research ni. great info bro

    BalasPadam
  3. susah-susah je Mr K reversed kan lagu tu..
    memang i dont givva damn pun kat video tu before..menipu umat je.
    anyway, good job :)

    BalasPadam
  4. no offense but kadang-kadang orang melayu ni percaya benda-benda abstract x nampak ni berbanding benda-benda yang memang sahih dah salah. suka over-over.

    BalasPadam
  5. Salam.

    Oh, bagusnya ada orang yang ada pandangan sama dengan saya. Entah apa nak jadi dengan 'peng-taksub' ni - semua nak kena dikaitkan dengan freemason. :\

    Sorry you had to download that Justin Bieber song though. I bet it sux b@!!$! XD Saya pun sangat tak suka mamat tuh.

    BalasPadam
  6. bila dah paranoid..sume nak pk freemanson etc..
    btw nice entry mr k!

    BalasPadam
  7. Perghhhhhh...
    rajin gile mengkaji benda alah nie
    act mule2 aku pon nak caye
    tapi bila da makin banyak citer sal fremason bla bla bla nie,
    makin muak/jemu/bosan!
    baek kite pk camne nak tingkatkan ibadah yang dah tentu makin lama makin down,
    dari pk sal benda alah nie
    -.-"
    btw, good job!
    Congract!

    BalasPadam
  8. tahniah!
    at last... ko reveal gak menatang ni. aku nek geram tgk org dok tag2 aku video2 tah pape2.. adeh~

    BalasPadam
  9. thank you for this article!! ak dh muak lah ppl duk share link kat FB.. main copy paste aje tampa check apa2.. Skrg ni semua benda lah nk dikaitkn dgn unsur illuminati, freemason blah blah.. muak! duk umah je lah diam jgn buat apa2 klu semua bend nk illuminati bagi.. latest pasal isu tesco.. Haissh.. lepas ni apa pulak?? nasi lemak sebab bentuk triangle?

    BalasPadam
  10. aq x minat justin bibir.
    i tot he ws a gurl msa aq dngar lagu tue..
    kalu aq dngar lagu dy cpat2 aq pegi ttmpat laen..hahaaa

    BalasPadam
  11. excellent research. (:

    hmm. xreti camne nak convincekan member2 yg suka percaya benda2 ni. nama je budak medic tapi benda simple camni pun takleh nak fikir.

    ntah pape je video pasal bieber tu, nak tgk pun malas =,=

    yg pasal lagu umbrella rihanna yg sebut la elah elah tu pun kena target illuminati. wth ish.

    BalasPadam
  12. hihihii..t'lalu pnjg menyebabkan x faham.or x faham sbb t'lalu memikirkan exam esok...=P

    BalasPadam
  13. yeah
    betol2
    org melayu memang semua benda nak percaya bulat2,then sebarkan..tak fikir dgn panjang
    still in 3rd mind generation

    BalasPadam
  14. hahahha, abis benda kait dgn freemason.. hampeh!!! bertakwa je lar...

    BalasPadam
  15. justin bieber? she? haha. suara dia memang cam perempuan pon. muka pon macam perempuan.


    Alahh orang melayu memang. semua benda nak dikaitkan dengan freenmason dan iluminati ni. Dulu pon terpengaruh gak pasal menda ni.

    BalasPadam
  16. hai khairul.

    sy slh seorang yg percaya bahawa illuminati dan freemason itu wujud dan byk buat kajian ttgnya. i'm not a professional. sekadar belajar utk mengenali kehidupan di sekeliling saya.

    "Bagi tahu direct to the point tak boleh ke?"
    Persoalan sama saya utarakan ketika mula2 mengkaji illuminati. Banyak keraguan pada awalnya. Namun bila semakin mengkaji, setiap persoalan bertemu jawapan. Maka saya syorkan anda buat sedikit (atau mungkin banyak) kajian sebelum membangkang teori konspirasi. Kalau setiap persoalan awak tidak bertemu jawapan, mungkin betul illuminati tidak wujud dan saya orang yg salah.

    sy tertarik dengan entry ini kerana wujud nama JB dan illuminati. sebab setahu saya JB is not part of em. org yg sebarkan video ini mungkin fanatik dan melihat semua benda sbg illuminati.

    jumlah pengikut illuminati dan freemason adalah kecil nak dibandingkan dengan umat islam, kristian dan agama lain. ia kecil, namun ia wujud di serata dunia.

    BalasPadam
  17. Oke aku just nk ckp je psl part nie..

    *Then then then, kalau korang ada jumpa artilce cakap air Pepsi tu haram atau Colgate tu haram, atau air mineral ada Holy Water yang haram, korang jangan kaji artilce tu. Korang wajib percaya. Why? Sebab artikel tu at lease mengajar korang untuk berhati-hati terhadap benda haram. Tak apa kalau article tu fitnah Colgate ke, fitnah KFC ke, fitnah McD ke, yang penting, objective article tu tercapai. Matlamat kan membenarkan cara. Fitnah sikit pun apa salahnya.

    Ustaz aku ckp..setiap maklumat atau apepe jenis kajian yg kita dapat kita kena kaji dlu..selidik dlu..xpun ikut kata sepakat para ulama'..kita xleh terus percaya..
    Whatever it is..great job for this article..

    BalasPadam
  18. tak paham..maleh nak amek port...
    -_______-"

    BalasPadam
  19. bodo jep ckp Justin Bieber gitu .
    bengang lak pulak aku weeyyyhhh !

    pe ke sengal dorg nak pegi kaji sampai terbalik2 jadah gitu .
    nyanyi jep lah macam biase .
    ape dwg nyanyi terbalik ker .
    atau otak dwg dah terbalik ?

    pftttt . panas haty lak JB kene gitu .chewwaaaaah .

    BalasPadam
  20. encik... saya pinjam kata2 hikmah d atas.. by Eppi Bin Ancker itu ya

    BalasPadam
  21. haha.biasa lah org melayu,suka je benda pelik2.ilmu agama ntah ke mana.haha(aku pun melayu gak)

    BalasPadam
  22. hebadla mr k. bes entry nihhh~ :)

    BalasPadam
  23. Mr. K, it have been awhile since i read your blog. You're good at it though. Walaupun mengedik tak habis2 saja kenakan perempuan -.-' but i really enjoyed it and you're very sweet and romantic though so keep it up :)

    oh, and this. Please open it Mr. K. the yahudi had persecute islam. I dont know if you already know about this or not but i'm hoping that you could put it on your blog and tell other people about it . Olahan tu pandai2 sendiri laa ek hehe .

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=160921653949776&set=a.140150482693560.14435.100000958282153

    kalau tak boleh bkk, just open my blog. I've just wrote about it , tc .

    BalasPadam
  24. hahahaha..br pasan
    justin biber.. u guna kata nama SHE... dan HER..

    konpius kejap..hahaha

    BalasPadam
  25. adat kite suke share2 nie.
    sharing is kongsi rite??!!
    huhu

    BalasPadam
  26. @Sca - He is cute.

    @Broly - Ya, pretty suck. My laptop always gt hang.

    @Stalker - Hai stalker

    @Anony - Ya, ia wujud. Sama seperti pertubuhan underground yang lain.

    @Aina - Well, thank you for the picture. Its a picture of agama lain menghina agama Islam. Di spanyol memang macam tu kot. kau patut tengok di Vaticant City. Kat sana, pengaruh kristian memang tinggi. But, it got nothing to do with Freemason / Illuminati.

    For others, thank you for your comment.

    BalasPadam
  27. Thanks for the info . She huh ? Nice one :)

    But still , maseh pelik . Ngee ~

    BalasPadam
  28. mmg la wujud tp xperlu la org2 melayu ni dok sebok nk kaitkan sume benda dgn illuminati n freemason haram jadah ni. xphm la..

    aneway, likes this post. thumbs up!

    BalasPadam
  29. info yang sgt berguna. ^__^

    BalasPadam
  30. nyanyian atau lagu itu tidak haram tapi ada lima perkara yang boleh membuatkan ianya jatuh kepada haram.

    Salah satu nya,berkenaan lirik.
    kalau lirik sah melencong dari syariat dan tidak langsung membawa kita untuk mengingati Allah,perlahan2 lah cuba untuk dengar lagu yang memuji Allah.Banyak choice dah skarang.nak lagu omputih,hambik kau,maher zain ada,bla bla bla ada..

    Hidup nih simple je sbenarnya.Kita fikirlah,apa yang kita nak buat tuh samada ia mendatangkan pahala atau dosa.betul tak? :)

    btw,good job bro!

    BalasPadam
  31. rajin ! tahniah. semoga tak membiak la insan yang nak fanatik dengan isu-isu ni. nanti at 1 point, google pun freemason, blogspot pon freemason.. kite orang melayu ni duk dalam gua je la.

    BalasPadam
  32. oke fine. tak berapa paham. maksudnye those 'secret msg' wujud sebab lagu ori telah diedit sesedap rasa. then, bila edited song diterbalikkan, muncul la 'secret msg' tu?

    i knew it! dari sejak lagu paparazi gaga tu aku dah agak bende ni bole direka. tapi taktau camne, er.. dan tak rajin nak cari. persoalan terjawab! thanks mr. k!

    BalasPadam
  33. gua ahli freemasin no id 764594. cawangan kuala lipis. gua sayang lu ketat2.

    BalasPadam
  34. mcm biasa... Nyawa..
    entri mr k memang berbisa...
    thanks for sharing.. entri ini membantu sy berfikir.

    BalasPadam
  35. stupid illuminati fans. jaga iman sebelum nak percayakan benda lain.haha. nice, post, der!

    BalasPadam
  36. aku rasa macam nak gelak guling2 je..ape ke sengal betul la depa yg fanatik dengan benda2 alah ni semua..siap wat kajian bukan2..haish..

    kaji je Quran sudah..yg sebok p percaya semua kat dunia ni ada kaitan dgn ilimuniti la freemason la ape jadah..

    aku suka cara kau kupas isu ni..memang buat orang lain berfikir..tapi yg memang taknak fikir tu lantak p la kat depa..

    good job mr. k!

    BalasPadam
  37. assalamualaikum :)

    orang kita sibuk pasal illuminati; pasal iman sendiri tak sibuk pulak. dulu masa mulamula isu illuminati ni timbul, bukak la ada satu blog ni baca entry dia. read a couple of them, they make sense. read more, it's quite mengarut. entahentah ada dalang nak melalaikan orang kita dari tingkatkan amal dan iman. O:

    mr.k, i've been following ur entry. this one sangat best. sebab u kaji sendiri. terbalikkan and uploadkan. good job. :)

    BalasPadam
  38. Pada saya..
    better berjaga-jaga.
    jgn terjebak kepada benda yg shubhah..

    Mari Berbicara Hati Ke Hati :
    Blogger Lakaran Hati Kasi Ayu Gift

    BalasPadam
  39. wah..
    rjin nye Mr.K..
    n thx for sharing..
    siap bg bukti lg..

    ~sbenarnye heran gak..
    npe la ade golongan yg t'lalu taksub ngn illuminati ni..
    huhu
    heran sungguh..

    BalasPadam
  40. Serius terkedu.. memang x dinafkan kewujudan freemaso ni, dan mungkin juga ada kait rapatnya dengan Night Templar tu semua, tapi hujah sgt2 x kuat.

    So, saya sgt bersetuju dgn pndpt awk yg dajal bukan diorang yg keluarkan, melainkan Allah. Serius setuju.

    Tapi, saya suggest awak letak dalil sebab mesti si fanatik freemason akan minta dalil2 bukti pada awk tntg tu..

    Hanya sekadar pandangan..

    BalasPadam
  41. Kupasan yang baik! Aku sebenarnya bekas geng2 the arrival ni gak. By time, aku makin paranoid. One day got me thinking, apesal aku bodoh sangat nak percaya bulat2 kat benda tu?

    Plus, nak selamat dengan dajal bukan dengan mengetahui dajal tu. Kan ada surah yang boleh memperkuatkan diri menghadapi dajal.

    Er.. Kalau ada masa, lawatlah blog aku yang tak seberapa ni: http://blogkucingputih.blogspot.com/2010/11/akum.html

    BalasPadam
  42. seyes. link yg menarik. 8tually aku sebagai umat islam ambil berat gak pasal hal ni. tapi xda la main redah jew.aku cuma baca n memahami. then menilai ikot kemampuan akal fikiran. kita tak boleh menidakkan atau menerima apa saja ikut logik akal ja. apa pon kena refer gak AL-quran n Sunnah.

    BalasPadam
  43. hohoho i like this one...
    bukak sikit mata meleis yg taksub sgt nk mgkaji benda alah tu...chill sudaa...

    BalasPadam
  44. Assalamualaikum.
    Yup, sesetengah dari orang melayu memang taksub dengan geng2 illuminati/freemason semua ni.
    Sampai lagu2 pun sanggup diterbalikkan semata mata ingin mencari maksud sebenar lagu tersebut.

    Baik bagi msg straight to the point je kan?
    Lembab sangat freemason nak susah2kan diri sampai kena masukkan msg sampai terbalikkan lagu.

    Memang Allah dah janjikan bahawasanya akan muncul dajjal dan nabi Isa a.s yang akan menghapuskannya.
    Tapi bro.
    Kita kena kaji apa fitnah dajjal yang
    akan membawa kesesatan umat akhir zaman?
    Sila baca surah al-kahfi.
    Takkan senang2 dajjal keluar dan ramai mengaku dia tuhan nanti?
    Takut kita adalah salah sorang yang akan sesat nanti.

    Ada yang kata kalau iman kuat, apa ada hal? haha.
    Memanglah, sekuat iman Abu bakar ke iman kita?
    Iman kita semua ni senipis kulit bawang je tp.

    Memang betul kita tak perlu takut sebab semuanya sudah tertulis.
    Seterer terer kita menunggang motor pun, kita kena pakai helmet jugak kan sebab kita tak tau kita akan jatuh atau tidak?

    Langit tak selalunya cerah.

    Tapi.
    Bagi sesetengah orang sampai terlalu taksub pun masalah juga.
    Semua benda nak dikaitkan pun x boleh.
    Habis takleh belajar trigono dekat sekolah nanti.

    Bro.
    Aku sarankan kau baca ni
    http://ibnuyaacob.com/?p=1200
    http://ibnuyaacob.com/?p=1565

    Sebab itu pengkaji teori konspirasi akan nyatakan selalunya
    " ianya hanya sekadar teori, bukan satu kepercayaan"

    BalasPadam
  45. @Adib - W'salam. Actually, most of pengkaji theori ni, adalah taksub dengan benda tu. Dan, dia memang percaya bulat-bulat bila sesuatu isu di keluarkan.

    Pasal adan mengatakan yang anda mengkaji fitnah yang dajjal keluarkan, adakah betl? Sebab apa yang aku nampak, kita yang asyik memfitnah kata KLCC tu tanda freemason lah, Mara tu illuminati la. See? Siapa fitnah siapa sekarang?

    BalasPadam
  46. Waaa.. very nice entry.. hehe..
    biar orang yang taksub tu terase siket..
    Aku rase lah, peminat fanatik theory2 nih hidup die msti tak tenang, sebab sume bende die nak kaitkan dengan Freemason etc.
    Last2, diri sendiri yang gile.

    BalasPadam
  47. cool..yeah, masyarakat melayu dengan paranoid nya. since zaman melaka. 'gene' tu tak hilang lagi. haha

    BalasPadam
  48. Arghhhhhhhh!!!! pening2!
    justin bieber ni laki ke perempuan???

    BalasPadam
  49. Mr K.. gua syg lu ketat2 !


    http://juanyuan.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

    BalasPadam
  50. Saya suka blog awak bro...

    http://tunhatta.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

    BalasPadam
  51. " SAYA SUKA BLOG AWAK LA .. "

    kami join segmen ni.....
    http://drsongo.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

    BalasPadam
  52. SAYA SUKA BLOG AWAK LA.

    http://thebluestar-nurulhani1302.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

    BalasPadam
  53. comel je ada yg konpius jb ni laki ke pempuan :P

    Mr K, at lease ke at least?

    BalasPadam
  54. aku xpaham la dengan umat zaman sekarang.
    buat amal pahala sudah la.
    dunia pun tergelak tengok karenah manusia.haish.

    BalasPadam
  55. hebatlah Mr K!
    pernah dgr pasal illuminati ni kat lagu lady gaga.
    rupanya byk lagi lagu yang macm ni.
    thanks sebab sharing nih.
    baru ada kesedaran pasal english song.

    arap2 lagu melayu takde macam ni.
    :)

    BalasPadam
  56. mmg bende2 macam ni wujud, serate dunia. tapi kite x leh cepat tpengaruh. betul. kajian harus dijalankan. lagi satu. berhati2 terhadap diri sendiri. dah cukkup tul x?

    BalasPadam
  57. alangkah aritu ketupat pun kena, apatah lagi benda2 berunsur hiburan kan?

    sigh~

    BalasPadam
  58. kene jangan taksub sangt ngn sesuatu..relaks2 sudah..
    JOM BACE ENTRY BARU
    "1.i love u"

    "2.Pen Merah Pen Biru"

    BalasPadam
  59. damn is true dude..

    orang kita dapat email camtu je mula gelabah ayam. gelabah ayam bila tau org nak sembelih dia.
    huh!

    buat fenin kepala orang je.
    itu tak boleh.ini tak boleh.
    mmg kalau dapat ku baca gak tapi tak pecaya.

    konspirasi belaka je ni.
    dunia dunia.

    BalasPadam
  60. well, i dun even like justin bieber too..

    BalasPadam
  61. baguslah mr K nih.buat kajian.well,good job.keep it up ya!and kongsikan la lagi banyak2 isu ye.dunia ni terlalu banyak sgt isu.mr K je yg rajin nak kupas kupas mende ni sume.thanks la for sharing ye mr K.sharing is caring right? ;)

    BalasPadam
  62. dapat kat sini

    http://iklanmasteragent.blogspot.com/2010/09/restoran-bogel-di-bangsar.html


    nanti bagi la credit dekat blog kita jugak. hahaha :D

    BalasPadam
  63. haha. like ur point, setuju, banyk sgt article yg boleh memutar belitkan semua benda, org melayu yg jd mangsa penipuan. dulu sy penah wat kajian gak kat lagu lady gaga, dunload, and reverse kan. bila igt balik, waste my tym je.

    kalau mcm tu kan, kepada pencinta- pencinta dan obsess theori konspirasi, taleh mkn ketupat palas sebab bentuk segitiga ada mata evil kat dalam tu. hahahahahahaha.

    BalasPadam
  64. hekhekehj...aku suka time ko kias kat 'melayu' tuh...memang betul....melayu cepat melatah...

    BalasPadam
  65. justin bibir lagi la style dr justin bieber ni.. ahaks~

    BalasPadam
  66. lagu justin tu yang paling tak tahan. hahadoi (-.-")

    BalasPadam
  67. la x abeh abeh lagi cter pasal freemason ni.

    buley terbalik dunia la camni.

    p/s: dajal ke hape aku tak pedulik. yang aku tahu hanya ALLAH je yang taw bile nak kiamat.

    miszhelena. =)

    BalasPadam
  68. sebab tu aku cakap... those yang fanatik akan mengaitkan klcc / mid valley / sunway pyramid ada unsur2 free mason...

    bila nak cakap sesuatu, kena ada facts.. untuk kukuhkan penyataan.

    tapi..
    adakah bro dah baca link yang aku bagi? or u just abaikan je?

    aku harapkan kau baca dulu.. and then baru boleh nyatakan ..

    kalau ada masa, tengok2 la berita pasal pembinaan masjid ground zero

    p.s: aku bukan taksub ... cuma when it comes to fakta.. macam mana nak deny?

    BalasPadam
  69. i've seen my friend did this before. she used 'sound recorder' (u can find it at all program -> accessories -> entertainment -> sound recorder).

    mulanya dia open lagu tu (file -> open).
    pastu reverse lagu tu (effects -> reverse).
    pastu pastu decrease speed lagu tu (effects -> decrease speed).
    pastu tambah echo twice or trice (effects -> add echo).
    pastu play balik.

    she use win xp. win vista n 7 x tau la plak cmne.anyway, ada la dgr mumble2..

    BalasPadam
  70. setuju sgt dgn entri ni.kdg2 aku xphm npe taksub sgt freemason haram jadah ni. dajjal lah ape lah. aku rse nk jeri kt dorg, 'dajjal mmg akn kua la ngok !'

    BalasPadam
  71. hurrrmm..
    tetiba rasa nk ckp sesuatu.
    yup.
    pelbagai cara org melihat dunia nih.
    akal yg Allah bg pd mnusia tu mmg sgt hebat.tiada mkhluk lain yg dpt akal sebgitu.
    kalo x,xkn mnusia xboleh smpi ke bln.
    kalau x,xkn mnusia boleh jmpa minyak kt dlm pdg pasir.
    kalau x,xkn mnusia boleh jmpa mutiara kt dasar laut.

    tp xsmua kejadian yg Allah jdkan itu,akal mmpu m'tafsirkn.
    kalau guna akal semata2.guna fkta semata2 tnpa jiwa.rosak.

    ak pn xpsti kesahihan freemason.tp ada btulnya.
    kalau utk m'bidas dgn tknologi yg tggi2 tu.& gunakn pdgn akal anda semta2. truskn.

    tp bg ak, org sprti ak yg x b'ilmu.bljar pon xtggi mana.baik senyap.lbih baik jgn berjuang kalo lbih byk keslhn yg dibuat.lbih baik jgn b'juang kalo Allah lbih murka pd kita.

    jika redhoMu Kau beri pdku,sekalipun slruh dunia m'hinaku aku xpeduli~

    sekian
    zinnirah~

    BalasPadam
  72. finally sy jumpe org yg sependapat dgn sy..even kalo lagu 2 ade mksd lain dlm die pon, ape yg die dpt dgn wat cm2.. ngarut betul..

    BalasPadam
  73. tekink menyelitkan mesej rahsia di dalam lagu dipanggil backmasking..

    chanting dengan memuja2 syaitan di dalam lagu bukan perkara baru..

    lagu ni setakat yg aku taw x ada unsur tu.. tp jgn kata x ada langsung kat lagu2 len.

    makna yang tersirat di sebalik lagu menunjukkan si pembuat lagu memang ada niat memuja2 syaitan..

    BalasPadam
  74. salam...
    aku bukan nak menyokong mana-mana pihak tapi bagi aku..
    kita amik jalan tengah.. mana yang baik kita ambil.
    yang tak ok kita tolak..
    saudara K dah tengok ke the arrival??
    kalau belum tengok dan hayatinya...
    tak cukup ag stud saudara k tentang hal ini..
    sebab pengkaji dan pengkritik yang baik akan melihat dan menilai dari 2 2 pihak..

    BalasPadam
  75. dude, someone took that same vid and put it in his/her blog with the link to your blog under it.

    but the blog owner's entry is quite the oppossite of yours.
    if i didn't check the link to your blog i would have thought that you're the source of his/her illuminati+freemason concept/thoughts.

    i saw it here:
    http://negative46.blogspot.com/

    personally i didn't think it's that harmful but maybe not everyone understand the sarcasm in your "forwardkan video tu ke serata dunia" paragraph.

    LOL. why not try making the sarcasm more understandable. (maybe someone misunderstood that part?)
    i don't know.

    but the reversed graph was okay.
    i actually compared the peaks according to the coloured boxes.
    (LOL)

    BalasPadam
  76. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  77. pilih nyawa atau komen?aku pilih atau boleh??
    btw,kau ni little bit suspicious la.
    hmm tp kau melayu kan.haha kuat jugak kau melatah haritu...

    BalasPadam
  78. aku tak tahu lah pendapat aku ni betul ke x
    bab reverse'kan lagu ni orang kata ada evil message
    tapi bagi pendapat aku
    kenapa benda yang tidak ada nak diadaadakan?
    biarlah lagu tu tak di'reverse'kan
    and selagi lagu tu tak di'reverse'kan
    ia tetap tiada evil message kan?
    lain la lagu yang tak di'reverse'kan tu
    memang terang lagi bersuluh ada evil message..
    so ape pendapat ko pasal pendapat aku ni?

    BalasPadam
  79. kalau pasal sejarah freemasonry, saya cadangkan baca Global Freemasonry, by Harun Yahya, ada reference yang mantap, penjelasan yang tiptop ;)

    BalasPadam
  80. hahahahaha. actually u guys, semuanye berkaitan dgn freemasonry.. semua ke ?? ade yg x. sjarah melyu ade yg bohong. x sume btol. klcc, rokok n etc. bkan tu je. logo police pon ye. x percaye cube tengok. logo bintangkan ???? duit USA, logo rokok dan lebih2 lagi fanatic korang iaitu seerti mu, real mandrid, chelsea n etc. mereka artist hollywood nie x sume yg satan worship. ade yg lagu dye have a hidden message whereas they unaware it. that's meant, mereka sume just victim. mereka x sedar tp lagu dye ade bende2 mcm tu. sebenarnye, korang dengar je lagu mereka korang dye fiir " ah, mmg sah satan worship" sebenarnye tidak, x sume. bkan aku x boleh terima. music industry nie yg memainkan peranan. mereka perangkap artist2 tu. x caye u all boleh kaji. aku video psal lagu2 diorang. video nie aku buat hampir2 280 lagu aku kaji. nnti aku upload smbil aku blogging psal nie. insyaAllah blan dpn siap. jgn slah mereka, ade yg mereka mmg stan worship. tp jgn slah kan sume. mereka just victim. salahkan music industry tu.

    BalasPadam
  81. saya tak paham, serius. saya tak minat jb pun tapi serius saya tak faham freemason dan yg berkaitan.
    freemason ni pemujaan syaitan kan?sebenarnya ada kena mengena dengan dajjal semua tu?

    BalasPadam
  82. serius aq x paham, maksodnye jb yg hampeh nie ade kaitn ngan freemason ke x??? aq rse blajo biology ngan add math pon lg sng dr pham nbnde nie.

    BalasPadam
  83. Benda yg x dibuktikan BETUL dia WUJUD buat apa nak percaya..sedangkan benda tu TAK WUJUD. Buat apa nk sebok kaji psl benda ni.. asal ko Percaya yg 6, Ikot rukun Islam btol2..insyaallah tak kena..aku pon kadang2 tak paham sebab ramai kwn aku percaya benda cmni

    BalasPadam
  84. salam..mungkin betul freemason itu wujud...

    tapi...

    kalau setiap bende pon nak kaitkan dgn dyorg wth kan?

    xkan la kuih dam tu pon kitenak kate agenda freemason kan?

    BalasPadam
  85. Pergghh seriously dah confuse, bukan about the fact, but whether to believe or not. For me, whatever the Freemason thing is, as long as we stick to Allah, we won't get affected or actually practising their philosophy!

    BalasPadam
  86. From: EzzuDean HeadSpin ( UITM ), Aku xtaw nk cakap apa lagi pasal Illuminati @ FreeMason or whatever larhh.. tapi apa yg aku nampak, Manusia memang mudah mengelabah. Sikit hal, Melatah lebih..~~ Aku dah tgk the arrival, dah tgk blog & baca buku by Harun Yahya, dan baca anti-Conspiracy.

    Daripada memfokuskan Semua tu, baik kita beramal, bertakwa dan berdoa kepada-Nya.

    Saya x setuju pasal Matlamat membenarkan cara. Beb,dalam islam(menurut Ustaz Asjad) Matlamat tidak membenarkan cara. So, what that points came from??

    Maaf, saya masih belajar tentang agama dan fahaman. =)

    BalasPadam
  87. hlovate? style! :D

    BalasPadam
  88. hahahah part JB rank #7 most beautiful women 2 plg mmbunuh gigih ak cr kat google...haha tp psl AHMAD DHANI kumpulan DEWA 2 pon tipu je ke yg die 2 FREEMASON??sbb dorg buktikan bkn ats secret message tp video clip die sendiri mmg byk tanda2 yg mmbuktikan die 2 freemason..n kat berita pon pnh ckp yg die pengikut ajaran sesat...blh x tlg revealkan psl ni heheh tq....

    BalasPadam
  89. slm..aku suka keje kau ni klu leh kau please inform aku perkembangan terbaru o bab aku ni minat gila sgt2 ngan Lady Gaga ok. Thankz and truskan keje kau ni. I appreciate it

    BalasPadam
  90. Sya dah download hamster converter tu. so awak ajar sya mcm mna nak edit video lain mcm video justin beiner tu please k.Ini facebook sya firdaus_c.r@yahoo.com please help me ok

    BalasPadam
  91. sya minat sgt lady gaga and bleh awk tolong sya nak wat video lain mempunyai subminal message tak??

    BalasPadam
  92. "Anonymous said...

    Oke aku just nk ckp je psl part nie..

    *Then then then, kalau korang ada jumpa artilce cakap air Pepsi tu haram atau Colgate tu haram, atau air mineral ada Holy Water yang haram, korang jangan kaji artilce tu. Korang wajib percaya. Why? Sebab artikel tu at lease mengajar korang untuk berhati-hati terhadap benda haram. Tak apa kalau article tu fitnah Colgate ke, fitnah KFC ke, fitnah McD ke, yang penting, objective article tu tercapai. Matlamat kan membenarkan cara. Fitnah sikit pun apa salahnya"

    astaghfirullah... apa dah jadi dengan pemikiran manusia?? are you crazy?? fitnah sikit ke banyak ke, sama jugak namanya fitnah. dosa yang lebih besar dari membunuh.. watch out your word.. islam tidak pernah mengajar kita "fitnah sikit"

    BalasPadam
  93. Ilham - Kau tak ada sarcastic sense lah.

    BalasPadam
  94. Plus, nak selamat dengan dajal bukan dengan mengetahui dajal tu. Kan ada surah yang boleh memperkuatkan diri menghadapi dajal.

    bro kuceng puteh..aku nak tanye kat ko la bro...kalau dajjal tu datang kat ko..ade dia nak bitau ke kat ko yang dia tu dajjal.

    aku x rase pun dajjal tu bodo sgt nak bgtau dunia yg dia tu dajjal kan...kalu ko tak kaji dia betul2 mcm mane ko nak tau dia dajjal ke x??ak bagi contoh la..korang smua tau dia bermata satu..tapi mate belah mane yg buta??

    BalasPadam
  95. Assalamualaikum..salam sejahtera..
    maaf andai pe y akn sy ktekn menyinggung sesiapa..dan tlg betulkan andai sy salah...

    sbg muslim mmg xslh kite slg mengingatkn y lain..ttpi jgn smpai wujud fitnah..ssuatu perkre perlu dikaji dan dinilai dlu dalam sblm percye dan mnyebarkan..Islam sendiri mnyrankan umatnya berpesan2 dgn kebenaran..
    menurut pndpt sy y cetek ilmu ni, xslh klau nk ragu2 pd sesuatu..tp kaji dlu..xpun lau dh xnk kaji ckp jge diri je..jgn smpaikn sesuatu y kite sndri xtau benar @ x, tkt jth fitnah..besarnya dosa fitnah tu lbh dr dosa membunuh..
    akal diberi utk diguna..ilmu y baik utk dikongsi..gunakan lidah utk menegur dgn baik bkn utk mengutuk dan mengata..andai ada y slh tgr dgn berhemah xperlulah smpai mnjthkn maruah org lain dan menguris rase mereka..
    dan y plg terbaik, jge iman dan akidah agar xterpesong dan xrosak..

    sekali lg sy mohon maaf andai ada antre kate2 sy y mnyggung dan mgguris hati sesiap..niat bukan utk mnykitkan tp utk berkongsi sedikit ilmu dan sedikit peringatan sbg sesame umat..utk kebaikkan kite bersama..
    wasalam...

    BalasPadam
  96. boleh-boleh lah . tapi masih terdapat kekurangan di article psal freemansonry .
    pasal JB pula . buat apa lh org2 nak kaitkan budak tu dgn pmujaan syaitan . he just a kid . adui . budak masih tu .

    BalasPadam
  97. Salam. great article. first time baca ur blog. tengah baca2 pasal freemason. my fren ramai yg taksub benda2 ni. tp saya mmg wat bodo je coz i think everytg is just BS. u prove em wrong. great job!!

    BalasPadam
  98. betul3! i perasan yg org kita ni ada 'superpower' bab2 melatah cepat, melenting bgai n obsesi dgn iluminati. the thing is benda tu mmg dah ada. yeeeee! i sbg peminat n org yg selalu perform lagu kena selidik lirik2 bgai. cuma i x mampu nak blaja pkai soundforge ke apa sbb lappy buat hal. haha~

    so, i nak ckap kat sini. i yakin MJ n whose that girl? JB kan? haha... mreka ni mmg kafir tp x de kaitan dgn iluminati. plisz fahamkan lirik k you allz! pastu, gaga pulak mmg ada hasrat nk sebarkan freemason sbb dia jelas tunjuk dlm video so dah terang lg bsuluh. cuma tulah, org kita ni cpat sgt nk kaitkan bnde yg blom tentu asalnya dgn freemason n iluminati pastu takut2kan org2 mcm i. muslims especially. dia buatkan kita hidup dlm krisauan sdgkan kita x patut mcm tu pun. paranoid u kata. rite? tq~

    BalasPadam
  99. well, mmg isu ni tsebar kat facebook satu ketika dulu sampai semua member2 aku pun pcaya yg lady gaga n jb tu pengikut setan. pfttt. aku terang tang-tang tak caya. wth nak reversekan lagu yg kononnya ada evil message. org gila mana je yg denga lagu terbalik? isu mcm ni lama dulu ada dah, masa lagu hotel carlifornia. kalau betul pun sebutan lirik tu bila di reverse kan memberi maksud yang berlainan, apa kata try reverse lagu raihan ke rabbani ke dan terbalikkan. itu semua kebetulan.

    BalasPadam
  100. Assalammualaikum....

    Kepercayaan biarlah ianya bersangkut paut dengan Al-Quran dan Al-Hadith. Apabila keduanya kita berpegang dgn teguh maka sebarang penyebaran yg tidak benar pasti kita bleh lumpuhkan.

    Mungkin juga saudara tidak mempercayai teori konspirasi mengenai illuminati dan juga freemason tetapi ianya belum tentu x betul & mungkin tentu juga ianya tidak benar langsung.

    Maka, sekiranya kita x mempercayainya x semestinya kita ni betul dan org lain salah. Seperti yg saya sebutkan diatas, kepercayaan mesti bergantung pada Al-Quran dan Al-Hadith.

    Lgpun ianya adalah konspirasi. Boleh jd betul dan juga boleh jd ianya tidak betul. Semuanya berdasarkan pentafsiran dan penyelidikan yang kita sendiri lakukan.

    Sedangkan anda kena faham satu perkara bahawa org2 yahudi & puak2 kuffar tetap akan cuba menghancurkan umat Islam walau apa jua cara sekalipun, melalui video, muzik, lirik dan pelbagai sumber lagi. Sedangkan byk ayat2 Al-Quran dan Al-Hadith memberitahu berkenaan hal ini. Berkenaan fitnah akhir zaman. Yg terang lagi nyata berkenaan dajjal dan yahudi. Byk hadith Rasulullah yg membicarakan hal ini. Bilamana kita dapat selarikan ayat2 Allah & Al-hadith dgn apa yg terjadi di atas dunia maka secara automatik kita akan alert dan sentiasa berhati2 akan fitnah agung Al-Dajjal.

    Walaupun video lady gaga, madonna, dan mana2 video artis luar yg tidak ada kaitan langsung dgn illumnati tetapi video mereka itu banyak menyesatkan & merosakkan akidah umat Islam. Adakah ianya dibenarkan dalam Islam? Dah tentu tidak.

    Cuba lihat video lady gaga ini:-
    http://youropportunityplace.net/konspirasi-dajjal/432-ketahui-disebalik-lagu-alejandro-oleh-lady-gaga.html

    Sekalipun ianya tidak melibatkan illuminati tapi video ini cukup menggambarkan perkara yg boleh menyesatkan. Sesuaikah ianya ditonton oleh umat Islam?

    Bab reversekan lagu mungkin ianya terjadi secara kebetulan. Bab lain tu Wallahu alam...

    Cubalah selidik dan cari kebenaran sendiri.

    BalasPadam
  101. To those yang mencari n cuba mencari info on mason. Sbb hendak memahami...its ok..tp Mmg silapla utk pk freemason yg bawak kluar dajjal...the real msg was.. golongan freemason/illuminati ni worhipers for dajjal(al-masih) lagi byk yg terpengaruh...percaya bertambah2 la berleluasa...

    Xsalah buat kajian asalkan aqidah tak lari... paling penting persediaan diri utk akhirat... tak perlulah nak kutuk for those yang berminat nak faham ape sebenarnya mason/illuminati...

    rasanya the arrival documentary already explain alot why they decide to reveal about masons/illuminati for us to prepare ourselves for future... no one knows tapi tak salah kan bersedia... all they want islam to unite xkira syiah, or anythg...berlainan fahaman politik pun xpatut jadi penghalang utk islam bersatu... islam sendiri tuntut "rapatkan saf ketika solat..sbb dari saf la tau pertahanan sesebuah agama..."

    xperlu jadi liberated or too konservatif... findout and understand the basic... choose whether to sebar or keep... condemn is not the best way... after all "we just tiny human being created by almighty god, ALLAH"

    Like it or not sooner or later we will be at war... war with nature, among human...cyberwar... only god knows...subhanallah...

    BalasPadam
  102. Revealation not only from Muslims...all other religion also reveal regarding this masonic and illuminist..madonna is a kaballah believer...kaballah is link to blackmagic...blackmagic link to devils... same goes to masons and illuminist they have rituals dedicated to devils..

    This is why people trying to understand what is illuminati and masons... exist or not we should avoid from falling into devil worshipings regards what religions you believe in...

    Be open... not to take sides and condemned...

    BalasPadam
  103. penglihtn ada dua, mata dan mata hati.mata manusia amat mudah tertipu hanya mata hati yg tahu kebenarannya.tajamkn mata hati anda dgn zikir bersanad, anda akn tahu yg mne bnr.x gne klo setiap org tegakkn pndirian masing2 sdgkn x de spe tahu kbnrannya.x gne klo aku ktakn sesuatu itu bnr sdgkn ko ttp pd pendirianmu.tundukkn akalmu utk mghidupkn hatimu.ok aku da pilih komen drpd nyawa aku.ahaha.lgpon ko bce ke sme komen yg byk gler ni?sbb aku bsoan jer aku tls kt sni.anyway nice blog.i likeeee.

    BalasPadam
  104. mmm....btol la kn...org melayu ska fkir yg ngarut je... terlalu ingin tahu dgn freemason dgn illuminati yg memang tgh cuba untuk jahanamkn umat islam...jd kita kena abaikn suma tu, buat derk je...ikut cara barat... nafikn suma psl 2..hehehehe terima kasih en.k...kerana "menyedarkn" kami..semoga Allah akan membalas segala kebaikan en.k itu...salam

    BalasPadam
  105. btul3.. xkan sume benda ada freemason. last2 kita yg gila sbb was2 plak. hurm..this article is really good. lantak la kt freemason tu. janji kita berada dlm landasan islam :)

    BalasPadam
  106. Salam....
    Sory Bro menyampuk...aku buat blog nie pown sebab nak bagi pandangan aku...xpernah la pulak Tpkir nak buat BLOG....Aku pown xtaw la camne leh tercampak kt blog nie..tiba2 rase nak bagi pandangan.....

    aku bukan nak cari salah sape2...aku xperfect pown....pada base kau ckp kau xtaksub dengan benda nie dan nak Tlg org lain ubah padangan diorg...ok aku cuba paham....tapikan kenape pulak BRO rajin nak buat kajian bende nie...samata-mata nak ckp bro buat 2 betul dan mamat yang post video 2 kt atas salah...maybe dia tahap taksub bukan tahap membuat kajian..

    hurm bagi aku kajian 2 xsalah...sebab 2 Allah S.W.T bagi kita akal fikiran yang salah nyer org caya bulat2...MCm org yang menyokong anda...diorg hanya pecaya benda nie sebab kau hanya buat 1 kajian(kajian yang salah kau nak salahkan lagi maksud aku kajian mamat kt atas 2 la)....
    xleh sikap cam2 bro....
    tolak orang mentah2 kalau dia salah jgn la kondem dia...nasihat la dia...

    lagi satu aku kecik hati sgt2...ngan org melayu sekarang...sumpah aku kecik hati...
    terlapau banyak sangat kondem bangsa sendri...tlg la...ahli keluarga korg melayu jugak...baik korg ckp mcm 2 dekat mak korg..same jew pown aku rase..(sory contoh melampau)
    aku xpernah pown dengar kisah nabi kondem bangsa dia...(tapi xtaw la kalau ade?question mark k..jgn salah paham)

    Nabi nak wafat pown dia bagi nasihat kt umat dia..xde lak nabi pergi kondem umat dia...So kita manusia same2 bantu igat mengigati semasama manusia bukan islam sahaja tetapi manusia mana la taw dia tertarik dengan ajaran islam kalau kita buat baik ngan dia...dapat pahala lebih skit kt kita....

    Nak ckp pasal dajjal pown xde la reti sgt..sebab kita xpernah jumpa pulak..so xberani ckp besar...
    salah 1 cara nak atasi dia kita solat kuatkan iman,bertakwa, dan terus melakukan ibadat yang betul...ibadat pown banyak bukan solat mengaji jew...tlg sama kita igatkan iya....

    so kt sini aku nak sampaikan sikit je...tapi bagi explain skit la takut ade org salah sedut...dan jgn pecaya sgt apew aku ckp nie..mane la taw time ni aku dihasyutti oleh bisikan shaitan....

    membuat kajian xpernah salah yang salah cara kita menerima dan memberi(memberi fakta palsu autau putar belitkan cerita)...contoh dia ramai prof atau dr yang cuba menentang fakta dari al-Quran ....tiba2 membuat kajian al-Quran akhirnya dia terjatuh or tersentuh dengan Islam 2 sendiri...

    So JGN kita terlalu pertingkan diri sendiri...kalau doa pown sebaik2nya untuk ibubapa kita dahulu(sama gak ngan org lain)kemudian diakhiri dengan dirisendiri...(nak ckp aku buat selalu xde la tapi ade)...

    NAK MINTAK MAAF KALAU ADE YANG TERASE..XSENGAJA MINTAK MAAF LA SGT2..SAME2 LA UBAH FIKIRAN...
    SALAM..

    BalasPadam
  107. Terima kasih atas maklumat niii . Memang da lama cari pasai mende nieyhh .. :D

    BalasPadam
  108. assalamualaikum..
    bg pndangan saya..xslah klu kita mgkaji musuh kita..dgn kajian baru kita akn mngetahui kekuatan dn kelemahan musuh kita..begitu jgak dlam hal dajjal ni..

    rmi umat islam yang sbnarnya trlalu jahil dn memndang rendah kpda fitnah dajjal dan rmi jgak tidak mngetahui btapa bhayanya dajjal kpda manusia.

    mmg kta ketahui bhawa dajjal mmg akn kluar tp xkn boleh mlawan kuasa Allah s.w.t...yg nk sya tekankn disini adalah bnda yg pling patut kta risaukn ialah FITNAH DAJJAL itu sndri.tahukah kta cra melawan FITNAH DAJJAL itu klu kta tidak mgkajinya??

    FITNAH DAJJAL disebut oleh nabi salallahualaihiwassalam sebagai fitnah yang terbesar akan menimpa manusia. Rasulullah salallahualaihiwassalam pernah bersabda (yang bermaksud) : “Sejak penciptaan Adam sehinggalah terjadinya kiamat tidak ada perkara lain yang lebih besar dari Dajjal.” (Hadis riwayat Muslim)

    Di dalam riwayat yang lain, Abdullah Ibn Umar ra berkata rasulullah salallahualaihiwassalam bersabda : “Aku sungguh-sungguh berwasiat agar kamu semua berhati-hati terhadapnya. Tidak ada seorang nabi pun yang tidak memperingatkan kaumnya tentang bahaya Dajjal namun aku akan memberitahu kalian tentang sesuatu yang tidak pernah diberitahu oleh seorang nabi pun sebelumku kepada kaumnya iaitu bahawa Dajjal itu buta sebelah matanya dan Allah itu tidaklah buta sebelah mata. (Hadis riwayat Bukhari)

    Rasul sndri mmberi amaran keras tntg FITNAH DAJJAL.jd marilah kta sama2 tgkatkn takwa kita kpada Allah..yg baik it dtg dr Allah dn yg buruk dr sya..wallahualam

    BalasPadam
  109. assalamu'alaikum... tanpa nama saya nak tanya kamu ni solat cukup 5 waktu tak??? dan solat jemaah kat masjid sentiasa tak??? sbb org tak solat jemaah di masjid tanpa sbb yg dibernarkan dia org yg munafik sbb ustaz saya kata org yg munafik ni kesahihan maklumat yg diberikan adalah bertaraf ragu-ragu...

    BalasPadam
  110. Assalmu'alaikum...saya nak tanya encik tanpa nama adakah solatmu cukup 5 waktu dan sentiasa solat jemaah di masjid kecuali sbb yg dibenarkan utk tidak dapat pergi...kerna ustaz saya kata org yg tak solat jemaah di masjid dia org munafiq dan dia taraf kesahihan maklumatnya adalah ragu-ragu.... tu je nak tnaya supaya dpt kenalpasti... terima kasih...

    BalasPadam
  111. tak tau nak cakap orang yang buat entry ni bagus ke tak! BUT,, y not tayah rajinkan diri kaji benda2 neyh. . orang yang kononya freemason ney gelak ja kat kita, , tak percaya tapi kaji. . yang percaya pulak jangan amek port dengan entry ney, , DAPAT APA BUAT ENTRY NEY???

    BalasPadam
  112. aq paling x suka org kaitkan sume bende2 bodoh ni ngan melayu x blh ke umumkan sikit jangan kaitkan bangsa boleh x??? adoi..semua yg tulis komen n wat artikel aq rs melayu tp duk kutuk2 melayu bangsa sndiri..b positive la.. jangan kaitkan melayu blh??adohai..bangsa lain x kutuk bangsa sndiri, tp kita kutuk bangsa kita sndiri.. setiap ayat keluar dari kita ni kadang2 masin tahu??ag satu psl freemason ni.. bg aq perlu kita kaji bnd ni.. bkn ap utk tahu serangan2 die kat islam..supaya kita blh beri ingatan kat org lain..entah la.. jgn selfish..

    BalasPadam
  113. kelakor lak aku baca komen atas ni..semua cam sherling..anyway, apa kepebeden tajuk lagu justin bierber tu? and bro... kaalu u anti, kenapa nak wat kajian? nampak sgt lu taksubkan?..udah lee...

    BalasPadam
  114. Senang cte jgn dgr lgu yg xdpt pahala. Mengaji dgr nasyid
    ke dgr org ngaji ke dpt jgk pahala. Meh sini aku nak bli
    masa korang sume yg suka buang masa dgr lagu
    bkn2

    BalasPadam
  115. Salam. Terima kasih kerana mnulis tentang ini, sbb aku pon geram dgn benda2 tu dulu, semua nak post based on video or article yg xsahih sumbernya...

    cuma kat sini, aku nak bgtau apa y aku dpt hasil bacaan aku tntg buku2 Jerry D.Gray (bekas tentera Amerika yg dah memeluk Islam dan giat berdakwah di Indonesia)..

    Aku baca, dan kaitkan dgn apa yg tertulis di dalam Al-quran, gambaran yg diberikan mmg sgt mengejutkan,

    Aku setuju, Dajjal itu Allah yg keluarkan, Allah yg lepaskan...tp sebelum itu perlu ada usaha-usaha yg dilakukan oleh org2 yg begitu memuja syaitan dan Dajjal...kau nmpknya begitu tahu tentang isi Al-quran, maka kau juga pasti tahu, yg Dajjal akan keluar apabila langsung tiada azan lg yg berkumandang dlm dunia ni kan?

    Org Islam ini kuat imannya klw xde gangguan / dugaan...kalau xde usaha-usaha jahat dari penyembah syaitan, maka Islam akan teguh berdiri, dan tiadalah umat akhir zaman yg seolah-olah hidup dlm zaman jahiliyyah mcm dulu...dlm al-Quran juga ada cerita bagaimana umat akhir zaman ini, mereka hinggakan berzina di tepi2 jalan kerana lgsung xmalu dan byk kejahatan yg berlaku lagi pd akhir zaman...kau agak bagaimana semua ini berlaku? tentu ada dalang yg cuba merosakkan umat Islam supaya lemah dan rosak imannya, kalau tidak, mcm mana nak 'mencipta' suatu keadaan yg ramai org tak lagi solat, ditindas sehingga tidak boleh melaungkan azan, di mana akhirnya situasi itu, dengan izin Allah mengeluarkan Dajjal untuk menguji manusia pd ketika itu...

    Maaf, tp aku cuba memberi gambaran tentang apa yg mereka perlu lakukan supaya kita umat Islam ini, jauh dari Islam, dan ketika itu lah, sampai waktunya, betul2 hampir pd kiamat, selepas imam Mahdi dan nabi Isa ada di muka bumi ini, dan di akhirnya Islam menang besar menghapuskan semua kejahatan dan ketidak adilan....seterusnya kiamat.

    Aku cuba memberi gambaran betapa mereka bersungguh-sungguh melekakan umat Islam demi mencapai matlamat utama mereka, iaitu New World Order..
    aku bukan taksub, aku cuba memberi gambaran, supaya kita sama-sama lindungi diri dari terus leka dan terpengaruh dgn hiburan..

    Pesanan utk aku, kau dan semua juga, InsyaAllah..amin...

    semoga apa yang aku tulis bermanfaat utk semua. :)

    BalasPadam
  116. Stakat ko kaji lgu ni je baik x pyah,elok ko kaji bnda lain lgi la,prbnyakan rsearch...org yhudi sronok je tngok org mlyu ktggalan zman bfkiran cmni,pmkiran kolot!!bsepah lodge Mason kt mlaysia,tu pn sdar lgi..dh elok mlaysia jdi cm indon bru org mlayu nk glabah..

    BalasPadam
  117. Mmg kewujudan penyanyi ni smua adalah usaha utk kebangkitan dajjal..kita umat Islam yg xperasan..leka..

    BalasPadam
  118. Kesian dgn budak buat entri ni...dan plg sedih yg komen setuju membuta tuli..btol la tu ko pun melayu gak...sama je xbole lari .bajet pandai buat kajian sendiri...sekutu dajal tu tgh gelakkan budak n konco2 nya..aptb

    BalasPadam
  119. bijak kan..kite bertikam lidah atas sbb freemason tu sendiri..freemason buat kitr bpecah belah

    BalasPadam
  120. Sekadar berhati hati percya teori2 ni..jng caya bulat2..main coc lgi best..leh usha dikononkan lmbang firaun di base tu..haha..whatever..

    BalasPadam
  121. Hei nama saya adalah Jessie Aatiya saya dari Asia, saya di sini untuk bersaksi bagaimana saya menjadi pelakon Super di seluruh dunia, dengan perintah Freemasonry, saya sangat mencari bantuan, apabila seorang kawan saya yang merupakan pelakon yang paling popular di Singapura , memberitahu saya tentang perhimpunan Freemasonry, selepas tahun penentuan menjadi salah satu daripada 10 pelakon Top di seluruh dunia, akhirnya saya mendapat dihubungi dengan bantuan Lord Davis, kini saya gembira dengan apa sahaja yang saya lakukan dalam kehidupan hari ini, selepas saya telah mendaftar penuh , Saya menyertai perhimpunan, saya menerima jumlah €50,000,000 sebagai manfaat saya dan gaji bulanan saya, yang €800,000 juga saya diberi dilindungi, kemasyhuran, pengaruh kuasa e. t. c, satu perkara yang saya mahu untuk membetulkan adalah bahawa, Freemasonry tidak melakukan pengorbanan manusia atau menyakiti sesiapa , jika anda baru sahaja dimulakan mereka akan memberikan anda benih kekayaan dan memberkati anda dengan kebijaksanaan, kuasa, pengaruh e. t. c anda perlu berjaya. Satu lagi perkara adalah bahawa masyarakat mempunyai berkat khas untuk ahli politik, pemain bola sepak, dan bintang Super. Sebagai ahli Freemasonry adalah keputusan peribadi, masyarakat tidak memaksa atau mohon orang untuk menyertai mereka. Saya menyertai kerana saya mahu mencapai impian dan matlamat saya dalam kehidupan, tiada siapa yang memaksa saya, dan saya sangat gembira untuk menjadi ahli hari ini kerana mereka telah menyumbang banyak kepada kehidupan saya dengan membuat saya salah satu pelakon yang popular di dunia. Jika anda berminat untuk menyertai Freemasonry ibu pejabat kenalan melalui e-mel: unitednationalmasons@protonmail.ch atau WhatsApp European Union, +31687718900 untuk maklumat lanjut mengenai bagaimana untuk menyertai perhimpunan.

    BalasPadam
  122. Salam dari perintah pencerahan yang hebat kepada negara bersatu dan kepada seluruh dunia, ini adalah peluang terbuka untuk menyertai komuniti orang yang tercerahkan, di mana anda boleh menangkap semula impian anda yang hilang, dan juga di mana anda boleh mendapatkan semula cahaya melihat kekayaan dan bahagia tanpa ada pengorbanan darah. Dan kami juga membayar sejumlah $550,000 untuk mendapatkan semua ahli baharu apabila mereka menyertai persaudaraan dan juga ke rumah pilihan dan lokasi anda dengan pelaburan dan peluang dalam hidup ini untuk menjadi terkenal.

    FAEDAH DIBERIKAN KEPADA AHLI BARU MENYALA LAMPU.
    1. Ganjaran wang tunai sebanyak $550,000.
    2. KERETA Impian Anggun baharu bernilai $150,000 USD
    3. Membeli rumah idaman di negara pilihan anda.
    Perundingan selama sebulan dengan 5 terbaik di dunia.
    Pemimpin dan 5 selebriti paling penting di dunia. Jika anda berminat sila hubungi alamat e-mel sebelum ini = illuminatiworldwideorder@gmail.com atau wahtsapp kami +12529306744



    https://www.gaia.com/article/what-is-the-illuminati

    BalasPadam
  123. Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari semasa melayari internet, saya terjumpa posting Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya dalam dirinya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubungi beliau melalui e-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com atau WhatsApp +2348056051569.

    BalasPadam
  124. Mijn getuigenis over hoe ik lid werd van de Illuminati. Ik wil mensen leren kennen die zich bij de grote Illuminati willen aansluiten als een groot lid van de Illuminati en willen dat ik een groot lid word. Zijn naam is Heer Felix Morgan. Help me mijn leven terug te krijgen na de doodsfase. Uitgebracht na ongeveer 5 jaar en zes maanden. Na te zijn verraden door zoveel leden van de Illuminati. Door de jaren heen was ik hopeloos en financieel aan de grond. Maar op een dag kwam ik tijdens het surfen op internet de boodschap tegen van het grote Illuminati-lid Lord Felix Morgan en zei dat als je een van de grote Illuminati-leden bent, je beroemd, rijk en succesvol in het leven kunt zijn. Ik nam contact met hem op en legde hem alles uit en hij raadde me de gebruikte opname aan en ik betaalde het grote lid om aan de slag te gaan en ik maakte kennis met de Illuminati World Order. Daarna gaven ze me alle richtlijnen en lieten ze me weten dat nieuwe leden na de initiatie worden beloond met een bedrag van $ 1.000.000 in contanten. Met de hulp van Lord Felix Morgan. Ik was volledig ingewijd als volwaardig lid van de Illuminati. Als u van mening bent dat u al een oplichter hebt geprobeerd of u bent het, is het aan mij om u te helpen deelnemen, probeer dan Lord Morgan. Dit is je beste kans om te worden wat je wilt in je toekomstige leven. Neem contact met hem op via WhatsApp +2348056051569 of per e-mail: Illuminatiofficial565@gmail.com

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.