Sabtu, 20 November 2010

Kenapa Orang Tak Nak Tengok Filem 2 Alam dR Rozmey (Or Review)

Assalamualaikum

OOOOMAIGOOD. Filem 2 Alam dR Rozmey dah cecah 40Juta dalam 1 tayangan sahaja! (?).

[Facebook - Syahirul]

Harry Potter vs 2 Alam = Cute. HAHA. Okay fine actually, it is not about compare filem Melayu dengan filem luar negara. Tapi, ianya pasal berapa orang yang sanggup lepak kat wayang untuk sesebuah filem. Agak sedih sebenarnya bila tengok filem yang kononnya boleh cecah 40 juta. But oh well, tak sure lah kesahihan gambar di atas.

So, mari kita tengok sebab-sebab kenapa most of people around us tak nak tonton cerita 2 Alam ni even KALAU berjuta orang yang nak menonton.

Terlampau kerek.
Actually, I really got no idea why dR Rozmey tidak di tulis sebagai Dr Rozmey tetapi kekerekkan beliau amat superb.

[Ihsan - Google]

Aku perasan, kalau siapa-siapa sebut je dR Rozmey, mesti dia akan di kaitkan dengan berlagak yang melampau. Ya, confident itu penting. But over confident is hell out of the line. So, dia over confident? Well, dia lancarkan wayang dia pada Hari Raya umat Islam yang rata-ratanya melayu dan dia expect most of muslims nak tinggalkan saudara mara just for a so-and-so movie? So yeah, he might be over confident.

Target 40juta? Ya, ianya adalah amat bagus bila kita target tinggi. Impian dia pun tinggi dan berbawawasan. Tapi, bila dia dah start menjadi kerek dan berlagak, ramai orang hilang respect kat dia.

Well, ye ke dia tu berlagak dan kejar fame?  Well, kalau di kira balik, berapa ramai producer letak muka dia kat poster filem berbanding pelakon?


[Ihsan - Google]

Atau buat video pengisytiharan dan perutusan movie dia? Aku ingatkan dia dah nak buat perutusan bulan puasa dah.


Iklan melampau.

[Ihsan - Google]

Iklan filem 2 Alam ni. Kalau korang baca Kosmo!, mesti korang akan perasan yang akan ada dua page yang fully dengan iklan dia. Tapi tak boleh blah hari tu aku ada baca akhbar Kosmo kat kedai makan, kat bawah iklan 2 Alam, belah kiri, boleh pula wartawan kosmo kutuk filem ni. Mula-mula aku pelik sebab dia punya iklan dah macam wartawan yang tulis. But then, bila aku tengok betul-betul, all of them hanyalah iklan.

[Gambar asal - Nor]

Aku ambil contoh filem Harry Potter. Aku tak suka pun cerita Harry Potter ni. Just adik aku je suka. But, kalau kita tengok, adik aku pun tak tahu siapa producer Harry Potter tu. So, why dR Rozmey ni nak sangat orang tahu nama dan kenal muka dia? Cara dia macam ni membuatkan dia nampak amat angkuh dan berlagak. Adakah anda nak tonton sebuah filem yang di buat oleh seorang yang angkuh?

[Facebook - Syahirul]

Ini adalah antara sebab kenapa ramai yang tak nak tonton filem dia. Well, apa pun, rasanya dia dah berbelanja besar gila untuk promosi dan iklan filem. Harap-harap dia lepas ah 40Juta. Kalau tak, dia memang akan rugi besar.

Aku ada perasan dulu, kawan aku cakap yang ada satu Group Facebook yang "We Hate dR Rozmey" tetapi bila dah beribu yang join, group tu di tukar nama kepada "We Like dR Rozmey" (Or something like that). Selepas group tu di tukar nama, terus ramai yang keluar. And now bila aku cari balik group tu, dah tak jumpa. Katanya, facebook orang yang create page tu dah kena hack. So, kalau selepas ni blog aku ada post "I Love dR Rozmey" dan puji dR Rozmey, tu maksudnya blog aku kena hack ah tu.

Aku tak berapa faham kenapa kita menggunakan ayat "Supportlah industri perfileman Malaysia." Adakah bermaksud kalau movie tu teruk, kita still perlu support? Kita perlu support sampaikan pengarah dan penerbit movie berkata "Kita buat lah filem merapu macam mana pun, mesti akan ada yang tengok (atas sebab support)". Bagi aku, better kalau kita tak tengok filem merapu. Sebab dari situ, pengarah dan penerbit akan terfikir "Mungkin aku ni pengarah yang syok sendiri. Better aku improvekan kualiti filem aku". So, tak adalah semua nak jadi pengarah then syok sendiri. Pulak tu, bila tak ada orang tengok, kecoh nak salahkan penduduk Malaysia.

Then, bila ada orang utarakan pasal isu ni, pulak sibuk kata "Melayu tak habis-habis nak kutuk melayu". Well, tak akan lah nak puji bila bangsa sendiri syok sendiri dan berlagak habis? Memang sampai bila-bila ah filem Malaysia jadi filem syok sendiri.



72 ulasan:

  1. susah betul ada org yg over confidence mcm dr rozmeyyy tu

    BalasPadam
  2. kalau p tgok muvi, mmg takkan pilih cte melayu..
    sbb at the end msti menyesal..huhu

    BalasPadam
  3. dR Rozmey mmg sengal..

    ko jgn nk tukar jadi

    mR k. plak..sumpah hodoh..

    haha

    BalasPadam
  4. saya setuju, kadang2 kritikan itu membina,walaupun 'pedas'..huhu...

    BalasPadam
  5. aku suka entri ni..jujur habis.. :) kalu dr rozmey dpt rm40juta tu konfem aku buat rambut style dia..ekeke :p

    BalasPadam
  6. xtau nak komen ape sebab aku pun belum tgk lagi cite tu. haha..

    apepun aku rase dr rozmey memang kerek...orang kenal die lebih daripada pelakon cite tu..

    BalasPadam
  7. nak promosi lebih larr tue...
    sampai berlagak mcmtue...
    hurm...

    BalasPadam
  8. hahahah.. ulasan mantap... sebelum ni tm 1st baca iklan ni.. igtkn dh kuar panggung... pastu br pasan.. LOL... br nk tayang... HEHEHEH.. x nafikan iklan dia gle superb... n pnah gak terpk mcm u pk... rmi ke nti g tgk agknye... hihiih ^^

    teringin gak nk tgk cte 40juta ni... mcm mana agaknye sbb iklan pun superb... :PPP

    BalasPadam
  9. ku pun tak ada hati langsung nak tgk cite tu..
    malah tak tahu pun cite tu sape pelakonnya (malas nak tenung poster sebab muka dr tu je dok menempel).
    baik layan social network.
    yok kita tgk.

    BalasPadam
  10. haha..=) mmg dye over tersgt ...
    - xad niat pn nk g tgk cite 2

    BalasPadam
  11. kalau tgk preview citernya macam ok tapi the way dR (doktor ke?) promote macam masuk bakul angkat sendiri..

    BalasPadam
  12. tak kanlah si rozmey ni tak tau harry potter keluar hari yang sama dengan film dia. fans harry yang memang ramai kat malaysia ni mestilah nak tengok hp, lagi2 ni dah nak dekat final film..tu pun masih nak angkuh lagi...
    apa salahnya merendah diri, tak dikutuk di langit, tak dikeji di bumi

    BalasPadam
  13. aku de bce kosmo td...tajuk dye sal dr.Rozmey lpas neyh nak wat filem watak utama dye nak pnggil PAMELA ANDERSON !! errkk..hahaha cita2 tnggi sngguh...;P

    http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1118&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

    BalasPadam
  14. LIKEE!!

    dia ni memang confident tahap impossible. -_-

    BalasPadam
  15. jujur giler mr.k..tak pasal2 kena kutuk dah dR Rozmey

    BalasPadam
  16. nak tgk gak sbb WAHHHH CITA BEST LAH SANGAT... chehhhh... pordahhh... jln cita sebijik mcm cita drama baik tgk drama tv... tp nk tgk gak sbb AARON AZIZ je... mendongak muka dia je pun ok...

    BalasPadam
  17. mr k!!!
    i sgt sokonggggggggg u ;)
    still lyking wat u wrote :)
    nak taw x, cousin dr rozmey nie kwn i, dye cam xde duet tp dr rozmey nie xtlg pulak cousin sndiri. adehhh.
    myb pas dpt 40juta baru nak tlg cousin dye kowt, hehe thinking positive nie:P

    BalasPadam
  18. Korang tak ada yang dah tengok ke?

    BalasPadam
  19. tak terasa pon macam nak tengok cerita ni. layan harry potter lagi best. tapi kelakar la yang poster dr romzey tiruan tu. haha. tapi betul lah. overconfident ni orang menyampah jugak tengok

    BalasPadam
  20. kena sebijik. xnk kutuk2 die dh sbb dh ramai kutuk. hehe

    Setuju ngan beberapa paragraph akhir ko. Kalau nk support tp filem teruk, baik xpayah.

    BalasPadam
  21. Goshh ! Dye tuh tatau nak cakap apa dah. Pelik bin ajaib. Buat orang gelak je weh.. Agakagak lah kan. David Teo pun ta over lagu tuh haishh.

    BalasPadam
  22. dh tgk ke cite dye?
    best ker?
    nk tau gak komen2 org yg dh tgk..
    since nnt nk tgk wyg..
    kalo best,nk try gak.

    BalasPadam
  23. cukup 44kali sebut pasal punggung especially punggung dia. sangkutlah makwe2 dengan punggung dr rozmey.

    BalasPadam
  24. dR Rozmey...wowowowo! i like! bhahaha!

    BalasPadam
  25. omg! tol ke cm2.. cian2.. sblm nie de kuar kat paper an yg die xsaba sgt nk kuar an cite die 2..

    BalasPadam
  26. xkanla pulak ade yg dah tengok. kalau ada pun maybe sebab ade reward dapat makan carls jr ke.

    anyway nice thoughts. yg xboleh blah pasal dia nak buat movie with pamela anderson. itu pun ada perutusan mcm nak beraya.

    tah pape, dekat msia sendiri pun belum tentu berjaya nak ajak mat salleh buat movie. =,=

    BalasPadam
  27. dan yang tak boleh bla, rasekan filem ni satu fenomena...

    BalasPadam
  28. aku pun tak faham kenapa dr tu die tak sebut doktor tapi sebut D R sebutir sebutir..tujuan??

    aku pun rasa pelik kenape die beria-ia sangat promote movie die tu..dan kenape la tetibe die nak buat movie??bukan dah kaye ke jual jusmate5 die tu?

    serius ke poster filem die tempek gambar die bukan tempek gambar pelakon??memang gile ah..

    aku takde rase pun nak tengok cite die ni..bek aku tengok movie omputih..kalau dah sangap sangat nk tengok movie melayu aku rela tengok cite ngankung yg lawak bodo tu lagi..haha..

    *sori terlebih lak membebel kat sini..kui3..

    BalasPadam
  29. gosh.I dont even know about the existing of his 'pengisytiharaan' whatsoever video tu.
    2 alim is hilarious! lol. creative! :D

    BalasPadam
  30. Suka dengan phrase cik Paan,
    "Tak dikutuk di langit, tak dikeji di bumi".

    By the way, bukan taknak sokong filem Melayu tapi semuanya bukan so - so lagi dah tahap sangat bawah dah tu. Asyik2 genre sama, asyik pelakon sama. BORING.

    BalasPadam
  31. aku tak tahu kenapa setiap kali baca nama tu aku terbaca doktor romzey

    akukah y bersalah? haha

    BalasPadam
  32. entah kenapa aku rase entri ni kelakar. tapi aku pon agree sangat2 la. meremang bulu roma tengok iklan die byk sgt. rasenye x lame lagi ade la tu tayang kat tv plak sbb tade org tengok.

    BalasPadam
  33. xpernah minat ngn citer meLAYU...genre citer sama je. Ntah apa2 ntah...

    Indah Khabar Dari Rupa...

    BalasPadam
  34. ingatkan aku sorang je berfikiran tak suka pada cara dia~hahaha

    BalasPadam
  35. tak tengok lagi, tapi jalan cerita mcm drama swasta ASTRO jerrrr.sebab si dr ni overconfident sgt,tpotong napsu nk tgk.ape2 pon cik ramly sirap nyanyi lagu andai kutahu ost 2alam. sdap do...

    BalasPadam
  36. lebih baek tgk citer adele:the rise of mummy.walaupon mengarut, xde la producer die nak blagak semacam je..

    BalasPadam
  37. Errr...ni ar 1st rsenye sy skong mr.k

    well kalu tgk wayang, sy jrang lyn movie mlayu..agk2 cm rugi je kot.

    BTW, kalu tgk posternye bajet cite mmg seram, tbe2 msuk plak mke die yg ngah sengih kerang 2..ilang slera nk tgk hak hak hak..

    BalasPadam
  38. die menjadi pelawak di arena penerbitan filem.
    mmg EPIC la...

    BalasPadam
  39. masalah betul~
    tp dr rozmey over sgt.
    xmalu ke if xcecah 40 ribu.

    bukan pecah panggung.
    pecah punggung jawabnya..



    Mari Berbicara Hati Ke Hati :
    Nasi Goreng Kucing

    BalasPadam
  40. setuju dgn bro. seriusly , aku xtgk filem dia dekat panggung . just download je.

    xsuka betul org bajet bagus camtue.. melampau2 sgt dia punye bajet .

    Entri terbaru -> Selamat Aidiladha 2010

    BalasPadam
  41. aku harap dengan duit dia yang berlambung tu, dia upah hairstylist

    BalasPadam
  42. aku sokong melle. haha. rmbut dah cam ape nta.
    filem 2 alam tu dah dikaburi magis harry porter. 40juta ape? 40 orang tgk ade kot.huhu

    BalasPadam
  43. ahkahkas.
    Oklah. Aku sokong komen Melle di atas ni.

    BalasPadam
  44. aku takdelah nk komen pasal movie dia sbb tak pegi tengok pn kan. tp part yg dia overconfident tu aku sokong je. dan promo movie dia berlambak2 kot. tengok je lah berapa dia dapat nnt

    BalasPadam
  45. huh,,,,
    xteringin langsung nk tgk cite dya.. nnt kita donlod ramai2 k...
    haha

    BalasPadam
  46. mmg annoying ngan dier..iklan pasal muvi tu dh lama kuar..dulu,ingatkan citer pun dah kuar..upanyer, "bakal ditayangkan" je..duh..plis la..
    pub giler la..

    muka lagi banyak dlm iklan..WTH??dier ke pelakon utama??huh

    BalasPadam
  47. Aku tak tahu ni...but is he even a real doctor ? Doctor apa jenis ? Tak macam perangai doctor pun. my opinion lah.

    BalasPadam
  48. jadah ape letak muke dye kat poster. sape nk tgk. adoi

    BalasPadam
  49. taktau pon ade kewujudan filem nih.-_-".

    dalam video siap mention lagi gelaran penoh.haissh.

    BalasPadam
  50. to : dear khairul lain

    nak lari tajuk jp

    p/s : knp tkleh tggl msej kt s/b? kna banned.. klau blog len ok..

    from : ciktaqietheothergedix

    BalasPadam
  51. @Love - Why?

    @Taqie - Kena banned? Sure ke tak boleh post?

    BalasPadam
  52. Hmm..aku setuju gak pasal benda ni. Sekarang ni pun aku tak rasa ingin nak tengok 2 Alam hehehe.

    Cuma, kadang-kadang kita double standard. Contoh macam kiter tgk citer korea. Kadang-kadang jalan citer sama jer. Perempuan/lelaki kaya bercinta ngan lelaki/perempuan miskin. Selalu sangat dah aku tengok plot citer mcm ni kat citer korea. Tapi kita semua tetap suka kan??

    Cuba citer melayu plot sama saje. Mesti ramai kata orang kita takde idea sangat.

    I dont know if you get it. Even drama indonesia yang ntah hapa2 pun still ada ramai orang suka.

    BalasPadam
  53. die bkn doktor sebenar sbb tu die pkai dR bkn Dr..
    dulu2 die pakai Dr tp sbb org komplen tukar jd dR. heh

    BalasPadam
  54. filem malaysia skarang is annoying and frustrated bila tengok...so, jangan harap nak ada support klu stakat buat filem syok sendiri...kn?

    BalasPadam
  55. hahaha...x terlintas pon d fikiran nk p tgk cter 2 alam...huahuahua..

    BalasPadam
  56. hahaha..
    susah2..
    hahaha..
    tinggi sgt target uh..
    terlebih tinggi..
    wat malu sendiri ade la..

    p/s:
    mak aku ckp..
    "knpe buruk sangat rambut c rozmey nie?..dah mcm xterurus je.."
    hahaha..
    so..
    ade kan la gaye rambut anda..

    BalasPadam
  57. hahaha. semua kutuk rambut die kan

    BalasPadam
  58. totallt 19990% agree wth u..mmg super kerek pon die tu..xslh nk tget tggi2 tp cr tu biaqlah kena..ini idok..mmg sje wt nk bg org maki dia..haha..nseb ko la rmbt cndwn..huh!

    BalasPadam
  59. betul. xsalah kalau die ade target tinggi, cume target tu biala realistik sikit.

    BalasPadam
  60. haha
    terbaik ! mmg haram takkan dpt la 40 juta...rakyat Malaysia pon x sampai 40 juta....ade pulak la orang nak pegi tengok sampai 2 kali....
    and betul kita perlu sokong filem melayu yang berkualiti ;)

    BalasPadam
  61. Klau tak silap dr tak boleh komersialkan diri. Melanggar etika kedoktoran. Sebab tu dia tukar jd dR. I think so..x silap ade org pernah ckp.

    btw, aku agree dgn apa yg ko ckp.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.