Jumaat, 10 Julai 2009

Kontroversi untuk Awards yang aku mahu wujudkan bagi kalangan gadis-gadis dan jejaka kacak.

Be Defferent, Only One
Aku ada dapat award. Terima kasih kerana sudi memberikan award tersebut kepada aku. Aku menghargainya. Sayangnya, aku tak nampak dimana penghargaan yang sebenarnya ada pada award tersebut.

Award tersebut cantik (khairul ni dapat award sikit da kecoh). Tetapi rata-rata award yang aku nampak hanyalah ditujukan kepada followers. Dan juga award-award tersebut di-passing2. Di foward-foward maksud aku. Kadang- kadang, apabila anda memberi award kepada aku, aku berasa bangga. Tetapi apabila aku melihat ada orang yang tak dikenali juga mendapat award yang sama, dari orang yang berlainan, aku rasa semacam. Mana perginya nilai penghargaan (award) tersebut?

Bayangkan. Dalam satu pertandingan, ada 50 peserta. Kesemua para peserta itu berghempas pulas untuk menang dan diakhir pertandingan, mereka semua mendapat hadiah yang sama. Termasuk lah pemenang sagu hati. Pasti tak rasa syok dan bangga kan? Itu lah point aku.

Be Defferent, Be Unique

Jangan salah faham.

Aku tulis ni bukan untuk menyakiti mana-mana pihak mengenai awards. Awards dan tags adalah permainan para gadis. Dan kebiasaan gadis yang suka bermain dengan benda ni adalah gadis-gadis comel. Dan aku sukakan gadis-gadis comel tersebut. Sebab diaorang comel. Kalau tak percaya, korang boleh la tengok kat list sebelah kanan belog aku ini. Mereka semua comel-comel. Aku tak pasti kalau ada lelaki dikalangan mereka. Jikalau ada, mereka pasti comel juga.

Tetapi, aku ada jumpa seorang gadis yang membuat awards sendiri dan menyatakan agar para followers dia yang menerima award tersebut tidak men-foward-kan award tersebut kepada orang lain. Well, dia ada kesedaran mengenai quality dan penghargaan mengenai award. Gadis comel tersebut adalah http://nottygirlz.blogspot.com(Ms Farah). Begitu juga dengan http://myhaengbok.blogspot.com(Ms Fiza) . Awek ni sudah berpunya. So aku tak patut cakap banyak-banyak. Tapi yang aku pasti, kesemua adik beradik dia comel-comel termasuk adik dia yang sorang ni http://zielala.blogspot.com( Ms Zie). Juga yang ni http://norhazrin.blogspot.com(Ms Aryn). Yang nie juga telah berpunya. Hey, kenapa gadis-gadis comel zaman sekarang semua sudah berpunya? Jangan salahkan aku kalau aku menjadi gay dan sia-siakan wajah umpama Zachary Quinto aku ini. Cheh. Kau diam Zarif.

Be Different, Special

So aku ada cadangan yang bernas untuk mengingkatkan kualiti penghargaan anda:
  • 1. Nyatakan kategori bagi award untuk followers anda. Kasi nampak lagi tinggi penghargaan.

  • 2. Buat award yang diciptakan oleh anda sendiri dan pastikan ada trademark anda agar ianya tidak difoward-fowardkan.

  • 3. Nyatakan nama orang yang layak mendapat award tersebut sebab dia memang layak. Dan, dia pasti rasa dihargai sangat-sangat jika nama dia tertera. Special gitu.
Defferent. ( dah tak de idea)

Kepada penggemar memberi awards, teruskan niat suci anda untuk menghargai para follower anda. Entri aku ni tak ada apa-apa sebenarnya. Just untuk memberitahu tinggi dan rendahnya nilai award tersebut.

Dah aku suka dapat award dari korang semua. Cuma, aku ketiadaan masa untuk postkannya di entri. Serta, anda semua memang comel. Aku mungkin nampak agak pervert. Jangan salahkan aku. Salahkan ke-comelan anda semua.

P/s: Aku akan try buat award sendiri. Special punya. Nanti aku kasi.

6 ulasan:

  1. lain kali aku bg award.
    aku kasi kau sorang je.
    bole?
    hahaha

    BalasPadam
  2. haha..pas khairul suh tengok ke kanan kat list blog org2 comel tuh...nisah terus pndang..owh! sungguh kecewa..nisah tidak tersenarai..hehe..

    tp x per..nisah kurang suke dgn tag n award...sebab ade bnyak bnda nk di blog dari tuh semua..n kdg2 award n tag yg sama diterima berkali2..

    huhu~~
    bukannyer x hargai..tp kdg2 tuh nisah kumpul saje semua dulu then ade mase bosan2 baru publish..heee..

    so......nisah x comel la eyh?
    HAHA

    BalasPadam
  3. @Jeed - boleh aja jeed. Tu pun kalu kau rajin haha

    @Nisah - hahaha. Mesti la comel. Nnnt aku add kan yea. List tu dah lama aku tak update.

    @Zarif - Get your own life. Not messing with other s

    BalasPadam
  4. Em mostly yang passing award ni cuz maybe diorng xde software utk edit sume.
    As for me, wat award ni something yg fun cuz leh tunjuk kreativiti kita at the same time leh tunjuk appreciation kt kat org. =)
    tpi of course aku x ske if org forward award yg aku wat yg tertera nama n blog aku..
    so aku cdg wat award general yg org leh passing..
    promote ckit
    http://haengbokdesign.co.nr

    btw, adakah anda tau norhazrin tu akak ku? not adik ye..hehe

    BalasPadam
  5. Ish. Amatlah aku tak tahu. Sebab famili kau aku tengok semua muka awek2 muda.

    kalau tak silap aku umur kau 22 kan. Abis tu Aryn tu umur brapa? Hebat betul awek muda dia.

    BalasPadam
  6. dia tua setahun je dr aku..23..that's why..dulu kecik2 ktrg cm kembar,skng aku dh mcm akak dia la plak..haha

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.