Selasa, 6 Disember 2011

Tips Survive And Tak Nak Sedih Bila Putus Cinta / Break Up

Assalamualaikum


Hello gadis-gadis yang kena dump sekalian. Whats up? Menangis lagi? Olololo.

Pada hari yang indah nan mulia ini. Abang K dengan rajin dan baik hatinya ingin menolong kaum-kaum lemah perempuan sekalian memulihkan hati nan luka tersebut. Mana tak nya, Abang K kesian tengok korang asyik kena dump je kan? Dengan itu, Abang K mewakili semua Dumpers di seluruh dunia, memohon maaf andai kata anda semua terasa dan merana di atas pen-dumpian tersebut. Dan lagi-lagi maaf jikalau anda semua di dump even anda semua dah setia gila kat boyfriend(s), husband and skandal(s) anda sekalian.

Sebenarnya, sebelum ini dah banyak sangat Abang K terima pertanyaan perihal per-dumpian dan Tips Untuk Survive Bila Putus Cinta termasuk Tips Lupakan Boyfriend / Girlfriend / kekasih. Tetapi entah macam mana, baru sekarang Abang K terasa nak buat tips ini. Biasalah, sebagai lelaki sejati, mana bisa tengok gadis bersedih lelama ye tak?

So girls yang wangi sekalian. Apa yang perlu korang buat bila dah kena dump oleh seseorang yang korang gila-gila sayang?

Cry.
First thing first, CRY. If you really love him and you cant forget him and you really want to cry then cry. Cry out loud. Get yourself a room, bathtub and whatsoever and cry. Cry memang tak boleh selesaikan masalah. Korang menangis macam mana sekali pun, boyfriend korang tetap in love dengan gadis lentik di tempat kerja dia. Korang nangis keluar air mata darah macam mana sekali pun, suami korang tetap bermanja-manja dengan janda anak lapan di kampung sebelah. So yes, menangis tak boleh selesaikan masalah TETAPI, memangis boleh membuatkan korang sedikit lega.

Why the hell in earth menangis boleh buat korang berasa lega? Well, if I not mistaken, kandungan dalam air mata adalah Manganese which is satu bahan yang boleh kasi efek kat kita punya mood. Which is, akan meningkatkan ketenangan dalam diri kita. Sebab tu lah menangis tu bagus tau.   


Cakap pasal menangis, aku ada sedikit tips untuk korang yang kekurangan kasih sayang lelaki ni. Ya, tips dia adalah perihal menarik lelaki handsome untuk terpikat kat korang. Macam mana? Senang je which is menangis di public. For example, korang cari la pelusuk or penjuru di dalam semua mall, then korang menangis lah comel-comel kat situ. Aku bet, nanti sure akan ada jejaka yang gentleman yang datang sambil menguhulurkan sapu tangan sambil bertanya "Awak perlukan bahu untuk lean on?".  Tapi kalau tak ada juga lelaki yang hulur sapu tangan kat korang, then tu maksudnya korang tak cukup comel dan tak cukup cantik lah. Oh oh, lupa nak bagi tahu. Ni tips untuk gadis cantik dan comel sahaja. Hihi.

Delete all of social networks and contacts.
Yaaa. Dunia dah maju. Siapa lagi yang tak ada account social network ye? Eh ada lagi ke makhluk yang tak ada social networks? Ada? Bullshit. And, aku bet yang kat social network tu sure banyak gila kenagan manis zaman cinta korang tengah mekar dulu kan? Yesss, di Facebook misalnya, sure korang pernah bermanja-manja kan? Share itu, share ini. Then bila ada stalker pandang, buat-buat like dan sebagainya. After all sure akan rasa suwit kan? Lagi-lagi sweet bila setiap hari, si ex asyik kasi quote ayat-ayat manis dan lagu jiwang kat wall Facebook korang. Somehow korang mesti akan rasa cair dengan kenangan ni kan?

But don't! Don't cair! You want to forget him, then you need to be strong, girl. And a strong girl akan boleh block Facebook dan delete nombor orang yang dia sayang. And korang mesti tertanya-tanya

"Apasal pulak nak kena delete and block Facebook, Twitter dan nombor phone dia?"

Well, the answer for this stupid question is easy which is, you still in love with him but he is not. Which is you bertepuk sebelah tangan which is not good. Which is why not good? Which is because you gonna be a stalker. Which is you gonna stalk him. Which is you gonna stalk his Facebook and when you find out yang dia tengah bermanja-manja dengan kawan baik korang, korang akan rasa seperti belakang badan korang ditusuk dengan benda tajam. Dan korang tahu kan penghujung cerita ni? Yeah, korang akan menangis again di dalam mall dan tak akan ada jejaka gentleman datang untuk hulur sapu tangan sebab korang tak cukup comel.

Motivasikan diri korang untuk move on. - Don't cry depan dia.
This tips adalah about to make you forget him. Bukan dapatkan dia balik dengan simpaty yang membuatkan korang nampak macam hopeless pathetic girl. So, bila korang dah kena dump tu, korang nak merayu-rayu lagi buat apa. Dah orang tak suka, nak buat macam mana.


So, andai kata dah 5 bulan that boy tinggalkan korang, korang jangan la buat muka sedih dan mengharap simpati bila korang berjumpa dengan dia semula. Buat seolah-olah dia tak penting bagi korang. Contohnya, ex korang adalah budak sama kelas dengan korang semasa sekolah menangah. And then, dia akan datang masa reunion pada minggu hadapan. Tapi korang takut untuk pergi sebab korang tahu korang still sayangkan dia. Korang takut yang korang akan menangis bila korang nampak dia. But don't! Cari la mana-mana lelaki yang tough, handsome dan ada kereta untuk dipergunakan. Ajak dia pergi ke reunion and tunjukkan yang korang happy tanpa ex korang.

Tapi kan, aku ada satu taktik jahat khas untuk kaum perempuan. Andaikata la reunion tu dibuat kat shopping mall or tempat-tempat public dan ex korang yang dump korang tu ada kat situ, korang boleh laju-laju pergi kat dia dan sepak celah kangkang dia. Jangan risau, bila seorang perempuan tampar or pukul lelaki di khalayak ramai sambil buat muka sedih, sure orang sekeliling akan anggap yang si lelaki tu dah curang. Thus, korang boleh walk away dengan tersenyum riang. Nice kan? Nice kan? Yaa, I know I'm good.

Buang semua barang-barang dia yang boleh mendatangkan kenangan.
Burn baby burnnnn. Come on, dia dah dump kau. Kau nak simpan barang dia buat apa lagi? Dia ada bagi kau emas dan permata? Jual and then hasil jualan tu korang boleh buat bershopping. Dia pernah bagi baju kat korang? Koyak-koyakkan dan buat tempat alas kaki serta kain buruk. Dia pernah bagi korang bebear? Print out gambar ex korang besar-besar dan tampal gambar tu kat atas muka bebear tu dan jadikan bear tu sebagai punching bag. See? Life is easy. Don't make it complex.

Kalau korang betul-betul nak lupakan si dia dan move on, then korang patut buang semua barang dia. Buang semua kenangan manis kau dan aku bersama si dia. Buang semua. Jangan tinggalkan satu pun. Sebab benda-benda yang diberi oleh ex ni somehow sure akan mengingatkan korang kat dia dan kat kenangan korang. Bila korang ingat kat kenangan korang, surely lah korang susah nak move on.

Don't fall in love with good memories. Fall in love for the better future.

Don’t be lonely - Enjoy your damn life.
Buat benda-benda yang korang tak boleh buat semasa bersama dengan ex korang. Tonton cerita korea misalnya. Yeah, always distract your mind. Dont let your mind think about him. This world is fun. Ianya dipenuhi dengan benda-benda lara dan yang melalaikan. So, go for it. Shopping mall is everywhere. Gay clubs too.


You know girls, you should lepak-lepak kat gay clubs kat Malaysia ni. Aku ada seorang kawan lelaki ni. Dia belajar kat UniKL Micet kalau tak silap aku. Nama dia Sinclair Wong (Bukan nama sebenar. Nama sebenar adalah Habibullah Abdul Rais - Add him Facebook please). Dia ni suka gila lepak kat Gay Club. Bagi dia, Gay Clubs adalah rumah pertama dia. Rumah kedua dia adalah di Kedah. Dia bagi tahu aku yang masa dia lepak-lepak kat Gay Club, dia jumpa banyak perempuan tulen. Perempuan perempuan tu kata, lepak kat gay club ni bagus sebab sure tak akan ada lelaki yang nak tackle dan kacau perempuan. Dan yang bestnya, perempuan ni rasa safe je bila lepak-lepak dengan gay. Dengan kata lain, kalau ada lelaki tegur perempuan kat Gay Club, itu maksudnya lelaki tu nak berkawan dengan perempuan tu tanpa sebarang agenda. Nice kan? Ingat senang ke nak cari lelaki yang nak berkawan rapat dengan korang tanpa ada romantic feeling? Susah beb.

Play Dota.
Korang tahu tak apa yang lelaki akan buat bila putus cinta? Ya, play Dota. Nuff said.

You are single, then go mingle.
Kalau dulu, korang asyik ber YM dengan pakwe korang je. Pagi petang siang malam, mesti YM. Kalau tak YM, Skype. Kalau tak Skype, BBM. Kalau tak BBM, main webcam sambil londehkan baju. Tapi itu dulu. Itu dengan pak we korang kan? Alaaa, aku tau lah. Korang kan perempuan. Mesti suka suruh boyfriend korang londehkan baju nak tengok six packs kan kan kan? Tapi sekarang ni pakwe korang dah dump korang. Dia dah tak sayang korang dah. Dia tengok muka korang pun dah naik menyampah. So, there is no reason untuk korang main webcam sambil main londeh-londeh baju dah kan?


But, ianya adalah satu good reason untuk korang luaskan social circle korang. Get known. Join aktiviti kerakyatan. Buat tweetup ke, Facebook gathering ke apa ke. Flirt dengan jejaka sixpacks ke. Buat je apa-apa aktiviti sosial yang korang tak boleh buat masa tengah in relationship dulu. Be a creazy girl. Buat girls out and buat benda-benda gila serta tak masuk akal. Mana la tau kot-kot masa korang tengah buat aktiviti gila tu, ada bekas Imam Muda or Ustaz Don nampak korang and dia rasa korang perlukan pembimbing ke jalan yang benar. And then, siapa lagi yang nak mimbing korang kalau bukan dia ye tak. Tup-tup dia datang rumah korang nak meminang korang. Kan happy ending tu? 

Tapi cerita pasal Imam Muda dan Ustaz Don ni berlaku dalam blog aku je lah. Kat realiti jangan harap la boleh berlaku. Apa korang ingat Imam Muda dan Ustaz Don nak ke kahwin dengan perempuan yang gila sebab baru putus cinta? Please.

**************

Well, even korang setia macam mana sekali pun, lelaki mungkin akan dump korang semua. Biasalah, lelaki kan kaum penyayang. Kasih sayang dieorang terlampau banyak untuk dicurahkan kepada seorang gadis. Je.

And, don't hate boys please. Dont make it as "Semua lelaki sama je" sebab korang tak jumpa lagi dengan semua lelaki lebih-lebih lagi lelaki yang lahir pada 1990, baik, setia dan berasal dari Kuantan Darul Iman ni. Well, aku dengar, orang Kuantan semua setia-setia orangnya.

Hope aku boleh apply semua benda ni kalau aku kena dump. *Nangis* 



127 ulasan:

  1. Cool one, really.
    Tapi, aku penah buat satu je, nangis. Actually, it's true, feeling lega ^^v

    BalasPadam
  2. Wah, layan jgak guwa baca tips nih. Tapi, tips ni apply utk awek jer lah kan. Nak bagik awek guwa baca lah supaya beliau lebih bersedia. Kah3.

    BalasPadam
  3. Betul.. Lelaki Kuantan memang setia. :D. So, korang kalo putus cinta, amalkan apa yg MrK list kat atas tu. Itu semuanya benar belaka. Tips yg boleh dipakai. Kalau tak cukup lagi, ada tambahannya di sini. Mekasih sebab rajin nak tengok :D peace ...

    http://lydsunshine.blogspot.com/2010/04/tips-putus-menangani-putus-cinta-cara.html

    BalasPadam
  4. hahahaha... ade yg pnah aku wat.. tp still single lg skunk nie.. lagu mane mr k... huhu...

    BalasPadam
  5. nice entry! tp kuantan darul iman? hakhak :P

    BalasPadam
  6. 1990?? wahh..muda lg mr k nih... kihkihkih

    BalasPadam
  7. pahang darul makmur la weh. HAHAHA.

    BalasPadam
  8. Mr.K,i love you ;)

    seriusly ape yang awak bagi semua motivasikan diri.memang sangat perlukan tips macam nie coz baru lpas break.hahaa .memang kena masa lah u buat entry niee .

    thanks ea.

    blog u mmg awesome ! :D

    BalasPadam
  9. cmne plak klu berkenalan di alam maya
    suka kat dia....n nak lupakan dia
    nak buang fren kat ym syg la plak
    so how
    huhuhu....nk buang perasaaan ni cpt2

    BalasPadam
  10. "Print out gambar ex korang besar-besar dan tampal gambar tu kat atas muka bebear tu dan jadikan bear tu sebagai punching bag."

    Terbaik! ak x terpikir pun

    BalasPadam
  11. aik.. sendiri bagi tips, sendiri pulak macam kedengaran tak mampu melakukannya. camne agaknye rupe Mr. K nangis ye?

    BalasPadam
  12. haha.. tabik kt post ni..
    tp x dpt trima statement yg last tu..

    BalasPadam
  13. how about kalau kite yang kene tinggal kan pasangan sebab tak dapat restu keluarga.

    sy dah couple dengan my bf dekat 4 tahun. kami saling bergantung sama lain. dah banyak berkorban sama2.

    please khairul or others help me.. (cry)

    BalasPadam
  14. kalau untuk lelaki pulak?tak de tip ke...

    si dia dah bahagia dgn kekasih baru...

    BalasPadam
  15. ayat mintak pnampo je bnyk,hahaha

    BalasPadam
  16. eyh..rupanya lahir taon 1990..sama~ :D

    BalasPadam
  17. hmmm klau break tpi si prmpuan cool jeee...xde pon nangis2..... mcam mne tuh??dorg x in love ke smasa (relationship)) ni???

    BalasPadam
  18. haha , nice entry . suka baca kat sini ^^

    BalasPadam
  19. hahhahahahhaaaa.....good job..eh eh laki kuantan very setia ke??ekk..hahahaaa

    BalasPadam
  20. boleh pakai jugak ni .
    hahha .kelakar :D

    BalasPadam
  21. KUANTAN DARUL IMAN YEEEEEEEEEE. HAHAHAHAHA.

    BalasPadam
  22. hahahaha..

    skrg nga bcinta dgn laki yg gemuk glew tahap obesiti tapi sayang die la jugak..

    penah kne dump dgn laki hensem that's why pilih yg xde rupe.. tp die caring.. =)

    hepi

    BalasPadam
  23. entry kelakar.baca sampai ak terguling.neahhh XD

    BalasPadam
  24. naaa..kemain lagi dulu nak rahsiakan umur..1990 eh ? kan dah kantoi..ekeke..btw org kata pasangan ideal beza umur 5 tahun tau..wahaha..:P

    BalasPadam
  25. Perasaan dump orang tu adalah perasaan yg sgt awesome. :B

    BalasPadam
  26. mr. k, nak add on sikit since none of the above mengingatkan utk kembali pd Allah. solat taubat is truly helps to survive a break-off. sebaiknya, bersihkan diri drpd dosa-dosa yg dilakukan semasa bercinta dulu. its good actually to have dumper in this world because it teachs girls to become stronger :)

    BalasPadam
  27. agak2 kalau gua nangis comel2 kat mall ada yang datang pujuk tak?? bhahahaha

    thumbs up bro (^^)b

    BalasPadam
  28. Girls sarawak, 1990 comel-2 n baek-2 belaka lepas tuh putih-2 dan semua setia .

    BalasPadam
  29. mr K ni kadang2 membantu gak

    BalasPadam
  30. hahha.. ade yg boleh pkai, ade yg hancuss jgk nasihat ko ni Mr K.. eh ko lahir tahun 1990?

    BalasPadam
  31. wow. we actually same age but ur knowledge is superb ^_^

    BalasPadam
  32. kena belajar main dota la nampaknya. haha

    BalasPadam
  33. kes saya,dia yg dah block fb saya.awl2 marah jugak sbb tk de keje kan?tapi sekarang bila dh baca entry ni,sya sedar yg si dia tk mo ingt dh kenangn dulu.(saya pun)

    BalasPadam
  34. Love this entry. You know what, agak kasar. tapi masuk dalam hati aku.

    Oh, thanks dumpers :)

    hee, btw, aku copy your quotes. <3
    hope tak marah :D

    BalasPadam
  35. pergi laju2 kat dia then sepak celah kangkang dia. Hahah.

    BalasPadam
  36. hahah. mmng tu la aku buat tyme aku break dulu. tpi mmng sush ooooooo.

    BalasPadam
  37. kamon. setel ke masalah? haih!

    BalasPadam
  38. testimony ~ dulu wktu kena dump, aku dah wat most of the suggestion and i got happy ending till now.. ini sirius k.. sesirius sirius black.. :)

    BalasPadam
  39. darul iman pun bole.

    yes , org kuantan mmg baik2 belaka :D

    dota? haha, itu yang cool.

    BalasPadam
  40. kau kutuk kawan aku pyer boyfiee! hahaha. linda must know this. xD

    BalasPadam
  41. naper la entri yang best tahap gaban nie ada ending camtaik......??? *pengsan*

    BalasPadam
  42. dude, kuantan darul iman ? are you sure ? or kau mmg saje buat lawak ?

    BalasPadam
  43. dude, kuantan darul iman ? are you sure ? or kau mmg saje buat lawak ?

    BalasPadam
  44. erk... dota untuk yg baru putus cinta je ke?? hahaha tipu la

    BalasPadam
  45. daripada kena dump baik girls yg buat move utk dump guys. we do have 6th sense. ade yg tak kena? DUMP HIM. SIMPLE.

    Dump org serius best.

    BalasPadam
  46. haha imam muda & ustaz don :D

    kuantan darul iman? apakah? org yg pernah rasa je taw cne sakitnya kena dump =)

    takpelah we will get the better one hehe ;D

    BalasPadam
  47. cik kayrol, aku x tao la kenape bile aku bace nie, aku rasa cara ko mcm nabil kat dalam pisau cukur...yang slalu cakap oley tu...hahahaha...kalau ko tgk cite tu la* yang kitorang nie tga dga nasihat ko. bgus jugak la tips ko nie. aku da bt semua da. cume sekarang nak hapus memori dlm kepale je yg payah. good jobs! eh sme taon 1990.

    BalasPadam
  48. Salam, i'm currently doing master in TESL in uitm Shah alam.. i'm doing a study on language in blogs, do u approve me to study ur blog? semasa mencari2 blog yg sesuai, i came across ur blog, yg menarik dan cool.. Harap sgt dpt ur approval.. tqvm!

    *study tu pasal kenapa ppl suka campur2 bahasa (esp BM with BI) dlm blogs.. jgn risau, content tak disiasat, n nama takkan disebut.. cuma penggunaan bahasa dlm aspek tu je..

    BalasPadam
  49. ....Sorry, comment yg awal td, bole la diabaikan sbb tak complete..

    Salam, i'm currently doing master in TESL in uitm Shah alam.. i'm doing a study on language in blogs, do u approve me to study ur blog? semasa mencari2 blog yg sesuai, i came across ur blog, yg menarik dan cool.. Harap sgt dpt ur approval.. tqvm!

    *study tu pasal kenapa ppl suka campur2 bahasa (esp BM with BI) dlm blogs.. jgn risau, content tak disiasat, n nama takkan disebut.. cuma penggunaan bahasa dlm aspek tu je..

    kalau approved, sy perlu email address untuk communicate in future.. mine: tumadhir@yahoo.com

    BalasPadam
  50. thanks Mr. K. Entry nih sgt2 membantu. Btw, i dah nangis. dah delete no dia and semua2 pasal dia tu. and dah packing semua brg dia. nak campak jauh2. haha. tp masalahnya tiba2 dia dtg balik merayu suruh kembali dekat dia. But i say NO AND NEVER BE HAPPEN. sebab dia tinggalkan i because of dia suka perempuan lain and sbb permpuan tu lagi lawa dr i. Just that. And i tak fikir semua lelaki sama sebab kalau tak kena sekarang ni. I tak belajar. Semua ni pengalaman. Allah dah atur elok untuk kita. Btw, thanks again =)

    BalasPadam
  51. tak boleh nafikan lagi pak cik K memang pakar putush chenta..

    BalasPadam
  52. tak perlu lah nak sedih2 bagi gadis2 yang kena dump dengan boyfrens. buang karan. daripada sedih sebab break up,

    lagi baguslah kome sedih mengenangkan dosa, mengenangkan nasib di alam barzakh, itu lah sedih yang lebih baik, paham?

    toksah sedih la.

    BalasPadam
  53. well abang k...

    i just got dumped 3 weeks ago after 3++ years bercinta and the best thing is my ex is from kuantan darul iman and born in the 90's tapi sangat tak setia pun..im just saying (:

    BalasPadam
  54. ohhh.

    girls out there.

    try it out.

    its really work out.

    heee

    BalasPadam
  55. orang kuantan setia???hahaha dalam mimpi lah kan..
    kalau da egois ta mungkin lah setia.ya dok =)

    BalasPadam
  56. hahahha mr. K promote cerita korea? yela.. tips ni untuk laki2 pun okay gak.. sebab ramai kena dump kan..

    BalasPadam
  57. @ImFarah - Mesti lah tahuu. Semalam kan hari dumping sedunia.

    @Miziey - Ayat Casanova tuu.

    @Syazawati - Saya sentiasa muda.

    @Noratiqah - Delete la YM.

    @Kakachan - Better kau approach family dia.

    @Yong - Lelaki putus cinta main dota je.

    @Anonymous - Maybe perempuan tu da bosan kot.

    @Sheira - Very laaa.

    @Joe - Yup. Mengundi pun tak register lagi.

    @Kamiliah Milimilo - Amboiiiii. Ada pengalaman nampak. Jangan la dump saya (Nangis)

    @MaiTuty - Yup.

    @Hidayah - Not really. Aku google je sebenarnya.

    @Anonymous - Kuantan kan daerah. Sejak bila la pulak daerah ada nama panjang belakang.

    @Cik Tum - Nak sebut nama pun tak ada tak der hal. Email boleh tengok kat sidebar blog aku ni.

    @Aina - Biasa latu boys. Bila tak dapat, laju je kejar balik.

    @Milk - Dia mesti bukan Kuantan sejati!

    BalasPadam
  58. kenape post the other khairul dan terfaktab sama postnye???

    adakah tuan terfaktab dan the other khairul adalah sama?

    BalasPadam
  59. pahang darul makmur la.kata anak jati,tp x ingat.muahaha.ok naty aku cuba amalkan ye.

    BalasPadam
  60. Sepanjang j0in baca..
    Ayat ni tak pernah b0san
    Hehe..kelakar betul lah
    Sesuai t0k dibaca kepada gegirl putus cinta...

    Yup!! terkena pada big point
    Thanks bro...
    M0ga kembali dgn idea yang lucu & ilmiah :)

    10/10

    BalasPadam
  61. mna ko tau suami aq ngah bermnja-manjaan ngan jnda ank tujuh nie?? stalker eyh?? hahaha XD

    BalasPadam
  62. aku baru tau yg air mata tu ada manganese sruh kwl mood bagai2 tu. for real?

    BalasPadam
  63. betul3.. sangat setuju dengan statement pasai orang yg lahir tahun 1990 tu... hahahah

    BalasPadam
  64. laki main dota bila putus cinta? masalahnya tyme tgh bercinta pun main dota tak ingat dunia. baik bercinta jela dgn dota tros kan. hehe

    BalasPadam
  65. "Korang menangis macam mana sekali pun, boyfriend korang tetap in love dengan gadis lentik di tempat kerja dia. " HAHAHAHA like!!! nasib baik aku tak pernah putus cinta walaupun aku dh pnah ada pkwe n aku single skang.haha.mean aku tak pnh putus cnta teruk2 n gila2..hoho. bdw, aku knal sinclair wong tu. dgn semua pompuan dia brkawan. muka dia bleh tahan. hahax

    BalasPadam
  66. macam tau tau gak ni

    huu

    nice one btw

    BalasPadam
  67. macam tau tau gak ni

    huu

    nice one btw

    BalasPadam
  68. jaga mili elok2 tawwwww. nak datang wedding korangg!

    BalasPadam
  69. ada orang kata : ni tips aku , cari CINTA sebenar , cinta yang tak akan bawak kecewa langsung , cinta yang betul-betul romantik , cinta yang lepas ni memang tak de frust2 smpai kna pergi gay club ke ape ntah , cari cinta TUHAN . bila dah jumpa , takde nye nak cari tips yang super duper ni . haa , right ? wallahua'lam . no komen . ^^ *walaupun scara rasmi aku dh komen .

    BalasPadam
  70. Part Uztaz Don tu tak leh blahhh ! HAHA . lawak lah .

    Pkwe kuantan setia? tak pernah lagi jumpe even aku duk kuantan . grrrrr .
    sila kaji semula . HAHAHAHAH

    BalasPadam
  71. huhu..sume pun macam penah buat.sangat nak lupekan lelaki itu!hidup perlu diteruskan tanpa dia.Anyway,he's Kuantan boy ok!

    BalasPadam
  72. nice!!..tq abg K...erkk.??...hehe..:))...

    BalasPadam
  73. Hehehe thanks mr k. saya lah yang hantar email tu. sangat membantu. thanks once again.

    BalasPadam
  74. <--- tetiba rasa nak balik kg kat pahang skrg.nak jumpa mr K. ><

    BalasPadam
  75. hm.moga dia tabah bila aku dah dengan bf baru sekarang..huihuihuhuhu..

    BalasPadam
  76. perlu la awek2.. pakwe2 ni... suami isteri cukuppp :)

    BalasPadam
  77. Tapi kan, aku ada satu taktik jahat khas untuk kaum perempuan. Andaikata la reunion tu dibuat kat shopping mall or tempat-tempat public dan ex korang yang dump korang tu ada kat situ, korang boleh laju-laju pergi kat dia dan sepak celah kangkang dia. Jangan risau, bila seorang perempuan tampar or pukul lelaki di khalayak ramai sambil buat muka sedih, sure orang sekeliling akan anggap yang si lelaki tu dah curang. Thus, korang boleh walk away dengan tersenyum riang. Nice kan? Nice kan? Yaa, I know I'm good.


    Salam..
    aku tak rasa idea tu bagus. Harap kau melawak je.

    BalasPadam
  78. huhu...
    boys are stupid, some mens too..
    ,,,,,,.......

    BalasPadam
  79. sebenarnye kaum hawa la yang paling ramai hancurkan hati kaum2 lelaki.....i guess this theory is a fact : smua perempuan akan kawan dgn semua lelaki dlm usaha mencari yang terbaik. bila dah jumpa yang terbaik, lelaki yang lain akan rasa diperalatkan. tapi lelaki tak. bila mereka kawan, mereka menaruh minat dan mereka fokus. amcam? ada hujah lain?

    BalasPadam
  80. lelaki kuantan sy tdak taw . tp perempuan yg stay kt kuantan was so so so so so so desperate . gosh ! tak phm !

    BalasPadam
  81. tips ni berguna untuk saya sekarang.nangis?dah tak boleh nangis.heh.

    BalasPadam
  82. if i cant.. T.T then i will leave him.. but how.. im stupid idiod girl.. Cinta?? Allah tak ajar aku semua ni.. kenapa aku perlu.. dan bila gaduh sebab benda benda remeh aku nangis.. dan dia boleh minta putus.. esok lusa kapel balik.. kenapa aku ni bodoh sangat.. betul kapel tu berdosa.. macamna aku nak tinggalkan semua ni.. aku teringin nak jadi seorang aku.. yang tak mudah nangis tanpa dia.. tapi aku tak kuat.. aku tak boleh.. when i have my own blog then dia tuduh aku nak curang lagi.. untuk apa aku create blog ni dengan nama nama dia sekali.. sebab aku tak nak dia salah sangka kenapa aku buat blog ni.. aku.. bodoh..

    BalasPadam
  83. btw tenks sbb entry ni buat saya tersenyum walaupun menitis air mata ni ni.. :')

    BalasPadam
  84. Ayat yg paling aku suka.. " Laki semua saja ja.."

    BalasPadam
  85. saya selalu disakiti teman lelaki sampai nangis.tapi sbb syg saya tahankan je.sekarang ni saya ada habit menangis.kalau tak nangis sehari,rasa macam tak kena.mungkin sebab dah terbiasa kene marah dengan bf sy.betul kata mr.K.lelaki bullshit.mr.K je baik.

    BalasPadam
  86. nice shot..lalalalla...well kat kl mn ea nk cr lesbian club??anybody?

    BalasPadam
  87. hehhe Fira pun ade tip putus putus cinta jom baca http://firasayangdia.blogspot.com/2012/03/tip-putus-cinta-assalammualaikum-alo.html

    BalasPadam
  88. join aktiviti kerakyatan.tak boleh belah . :P werkk kat mr.k. anyway, all boy sama je. aku kapel ke.aku tak kapel ke,sume boy sme. oh ye, pasal webcam tu plak, londeh baju tu terjadi apabila pmpuan gedik dh tak pikir mana sbb dh bet yg laki tu dia je yg punya, but diselidik balik, boy yang start dulu sume tu, pastu dah dpt, mudah la ditinggalkan. sebab dah merasa. ye tak mr. k? kan? baik mngaku cepat? ~well, mr k kah salah satu boy terbaik kat dunia tu? hekhek

    BalasPadam
  89. be friends with anyone, . . . . .

    but be careful, . . .

    cause when dealing with friends, we usually let down our guard or precautions, . . . . and that made us exposed to "danger", and prone to "infection", . . . . . . .

    but when we deal with enemy or stranger(not friend), we usually be extra careful and maximize our guard or precaution, . . . . .

    and that is how sometimes, friend can be much more dangerous than enemy or stranger(not friend) . . . . . .

    bace entry ni dapat idea untuk buat entry, . . .
    PERTARUNGAN NINJA antara 2 sahabat seperjuangan : Antara Kebencian dan Kemaafan

    BalasPadam
  90. This is great :) Thanks K.

    BalasPadam
  91. Well said. Thanks a lot for this entry.

    Mmg ngah sedih bout my relationship... Huhuhu..

    but in da middle of baca entry ni, bley2 plak sy gelak2 sambil mengalirkan air mata. hahaha~

    rasa trus hilang smua sdey n luka (cheewaah) pas baca entri ni. thanks again for entry yg menarik ^^

    BalasPadam
  92. nais la abg k..hahaha.. mcm nak lagi jea =P

    BalasPadam
  93. abang k, eylla nak copy tip, then i will mention u :) boleh kan ?

    BalasPadam
  94. tengkiu atas perkongsian sejam saya menangis dalam bilik air . now , i can forget him . lagi 1 , kalau nak tenangkan hati , banyakkan baca quran , berzikir , ingat Allah n ingat kita still ada mak ayah yang sentiasa sayang kan kita :)

    BalasPadam
  95. nk tnye ley???kalau lelaki tu dh maki hamun seorg prempuan pdhal dia kata yg dye sygkan prempuan tu....perlu bagi dia peluang ke sekiranya dye mnta cple balik???

    BalasPadam
  96. Sy syg lelaki tu dan dia terima tpi lama kelamaan dia mcm melupakan sy dan cari gf baru..

    BalasPadam
  97. Entry berguna...sy seorang yang susah nak move on

    BalasPadam
  98. Entry yang cukup Comel! Thumps up. Btw, orang kuantan -,-

    BalasPadam
  99. Sangat berkesan . Tq awakkkkk.

    BalasPadam
  100. Good..nk ngis puas2 tak bleh..nnt mata bgkak..esok keja org tya plak{:'(

    BalasPadam
  101. haha tak . yang aku tak faham gambar atas sekali tu ape kena mengena ?? haha . btw bro .. nice ! hahaha dari aku sesedih terus tergelak baca artikel kau .. but dalam kes ni bukan dia dump aku tp family dia ... ouh nampaknya aku tak cukup baik lagi .. oke baiklah faham ..sob sob sob sob

    BalasPadam
  102. kejam . but nice ler . kahkahkah . laki kuantan setia ke ? erm mcm tak je 😂

    BalasPadam
  103. Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

    BalasPadam
  104. HANYA DI QQ96ACE .ONLINE
    WhatsApp : +62 823 6229 3153
    * Bonus newmember 200%
    * Cashback PARLAY 100%
    * Bonus Harian 20%
    * Minimal Deposit Rp25.000
    * Semua Game Bisa Dimainkan di PC/Android/IOS
    * 24 Jam Customer Service

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.