Ahad, 20 November 2011

Ini Lah Masanya Kalau Korang Nak Bahan Aku.

Assalamualaikum

Hello readers.


Tahukah korang yang blog is good. Nak-nak, kalau korang tulis blog jenis relax-relax, santai-santai dan yang paling best, bila ramai orang baca apa yang kau tulis. Dan most of all bloggers membuat keputusan untuk menarik lagi-lagi ramai pembaca untuk membaca blog dengan dengan menggunakan tiga cara. Cara pertama; Letak muka awek comel / Handsome. Cara ke dua; Talk dirty. Post something yang berkaitan dengan seks, dengan benda-benda lucah sebab sex always sells. Dan cara ke tiga adalah dengan post up something funny. Well, aku suka cara ke tiga. Sebab cara ketiga amat simple dan ianya akan membuatkan orang yang membaca blog anda, ketawa.

Kalau korang perasan lah kan. Blog aku, balik-balik cakap pasal love-eww-eww dan masalah cinta. Balik-balik cakap pasal my Lisa Surihani yang di guna-guna oleh Yusri. Korang yang baca ni tak bosan ke? Aku kalau boleh, aku nak most of my blog post adalah pasal info and benda-benda yang boleh membuatkan korang berfikir. Tapi seriously, agak susah bagi aku tuk tulis benda tu semua. Susah dia sebijik macam korang nak bagi tahu sejarah negara Indonesia kat kawan-kawan korang tanpa membuatkan dieorang berasa bosan gila. Bukan je takat tak nak kasi dieorang rasa bosan tapi kalau boleh, nak kasi dieorang jadi interested dengan sejarah tu. Susah gila kan? Silap-silap, korang pun akan rasa bosan masa tulis entry tu kat blog korang.

But imagine if kalau korang boleh tulis something pasal sejarah Indonesia dengan cara tertentu dan ramai pembaca korang tertarik. Mesti rasa best gila kan? Umpama korang berdakwah dan bercerita pasal isu agama, tetapi orang di sekeliling rasa tertarik gila. Susah kan nak buat benda-benda macam tu?

Contohnya, aku biasa tulis entry pasal benda-benda kelakar. Bila orang baca je, mesti dapat sambutan yang tinggi. Macam tu la juga dengan entri separa lucah. Tulis bab-bab seksual sikit, mesti entry tu jadi laku. But then berapa banyak entry yang berinformasi dan entry yang membuatkan orang terfikir menjadi laku dan mendapat sambutan? None. But, bila sekali-skala aku tulis pasal benda-benda yang buat orang terfikir tanpa sebarang unsur funny dan entah macam mana ianya mendapat sambutan yang hangat, maka, aku rasa macam serious best.

If that so, kenapa even sekarang pun blog kau banyak pasal love-love?




95% pembaca blog aku ada teenagers. Most of them adalah single and mingle. Dan masalah paling tinggi dalam golongan remaja adalah masalah social, masalah hubungan dan tentu sekali masalah cinta. Bersosial lebih, pak we marah. Berkawan dengan ramai awek, girlfriend marah. Tengok bola too much, skandal marah. Spend time more on Dota, balak tarik muka. Dan everything adalah related to masalah cinta sebab ianya adalah fitrah bagi golongan remaja untuk rasa perasaan cinta; mencintai dan di cintai.

Kenapa Mr K dah jarang update blog sekarang?
Currently, aku tengah mood Final Exam. Aku dalam minggu Final Exam sekarang ni. Tapi actually, tu bukan alasan yang paling tepat sebab sebenarnya, aku tak ada idea untuk tulis di blog. Sebab tu lah kalau korang perasan, di Formspring, di Facebook dan di Twitter, aku selalu je tanya soalan macam

"Siapa ada idea untuk aku tulis di blog?". 

Actually, nak mencari idea yang sesuai yang dan yang orang nak baca tu susah. Most of the idea aku dapat pun adalah dari kawan-kawan aku. Tu pun masa berborak-borak kosong. Kalau tak berborak memang tak ada ah idea.

Dan aku sebenarnya dah rasa bosan dengan entry di blog yang tak ada variety. Dan untuk menghasilkan entry yang berbeza dengan orang lain bersama topik yang berbeza dengan orang lain bersama cara penulisan yang berbeza dengan orang lain; amatlah susah.

Yes aku admit yang most of my followers baca and follow my blog sebab my blog used to be funny dengan entry yang merapu-rapu. Dan bila baca blog yang tulis, "Wow, entry ni interesting", amat-amat best berbanding dari rasa "Kelakar gila blog post yang ni. Aku suka.". I want my blog to be much better than any stupid lame joke blog. I want it to be interesting with brains.

Dan seriously, aku suka membahan perempuan. Well, korang tahu tak sebenarnya amat-amat seronok bila korang bahan perempuan? Bila perempuan tu kena bahan, dia akan marah-marah. And tahukah korang yang perempuan akan nampak comel gila masa tengah marah and masa tengah membebel?

So, kalau korang perasan, aku asyik dok kutuk perempuan. Kalau tak bahan perempuan pasal aurat, mesti bahan pasal make up kan? Kalau tak bahan pasal make up, mesti bahan pasal gedik-gedik bila snap gambar kan? Dan kalau korang perasan juga, setiap sekitar 8 bulan, aku akan keluarkan entry yang tanya korang about my blog. So, aku tahu korang amat ternanti-nantikan entry ni which is entry yang membenarkan korang untuk kutuk aku balik kasi feedback kat aku about my blog and about my self. Dan aku tau, korang mesti tak ada point kan nak bahan serta kutuk aku balik. Sebab aku ni baik. Aku tau.

So, apa pendapat korang about my blog? Apa yang korang suka dan apa yang korang tak suka?



99 ulasan:

  1. Mr Kayyyyy... Okay, I'm a girl, tapi tak brapa minat benda eww eww ni. Mungkin boleh kaitkan benda yang jadi sekitar hidup Mr K dengan apa yang orang lain alami gak? Macam, You-Can-Relate. :)

    BalasPadam
  2. You're just doing great job , tak ada idea tu biasa lah . Semua orang pun selalu blank especially blogger . So far , so good lah . Kalau nak banyak idea rasanya kena banyak merantau kot . :) Btw , I just love reading your blog !

    BalasPadam
  3. Erm, teruskan jelah. Tulis benda merapu pun bet. Muahahaha

    BalasPadam
  4. mr k !
    finally ~

    hey , i love ur blog okey .
    walaupun euuww euuw ke ape ke , tapi dalam euuww euuww you tuh mesty ade msg dlm entry . so , THATS good okeyh !

    kutuk perempuan ? no big deal . dri situ bley improve-kan diri beb . bdw , perempuan pun ade je kutuk lelaki . so, normallah ~

    u ade cre u sndr tok tarik readers . so , yeah . just keep it on ! lgpun , u punye blog xdelah pointless sgt . berguna oke for girls . i think laa ~

    p/s : goodluck for your exam !

    BalasPadam
  5. Erm, teruskan jelah. Tulis benda merapu pun bet. Muahahaha

    BalasPadam
  6. bro, aku pon baru je bace blog ni, aku suke bab ko bahan2 pompuan ni,kasi diorang sedar sebenarnya diorang tak perfek, dan isu2 sal jiwang2 yang ko tulis dolu2..

    btw, it is your blog man, ko post je ape2 yang ko minat, kitorang bace je hehe then mana2 isi yang kitorang leh tambah kitorang kasi komen.ok geng? xD

    BalasPadam
  7. ok jek aku baca, paham, tapi... kaedah penulisan ko kadang-kadang agak panjang.. :)

    BalasPadam
  8. Suka sebab banyak informasi. Tak suka sebab panjang sangat satu2 entry tu. Berpinau mata aku membacanya. Uh oh.

    BalasPadam
  9. aku sendiri tak tahu apa yang aku tak suka kat blog kau, blog kau aku suka baca..relax otak aku..

    BalasPadam
  10. oke je...
    cuma tulah,sekarang Mr K makin senyap je...hehehe



    tolong komen ni pulak boleh?

    http://azrijohan.blogspot.com/2011/11/blackberry-bold-9930.html

    BalasPadam
  11. kebanyakkan blog yang aku follow adalah disebabkan aku tertarik dengan cara blogger deliver die punye idea dari segi ayat. tak kisah la kelakar, touching, cam gampang ke or even serius sekalipun aku akan minat as long as tak gedik guna spelling yang tah hape-hape.

    BalasPadam
  12. <----suke kutuk lelaki jugak. takpe. fair leteww.. hekhok..

    BalasPadam
  13. Boleh lak lagu eric clipton muncul time baca blog anda... Aku suka blog kau sbub aku suka.. Ko mepek pun aku baca.. Nak tanya lagi???

    p/s:aku pilih nyawa

    BalasPadam
  14. kalau lu nk cari entry awek cun + lawak berguling, lu google la Tiara Fazlin..awek tu punya style of writing mmg buat wa speechless dod, dahla doktor kat ireland..angau gua

    BalasPadam
  15. pasal member selfish. bila susah baru nak mngaku kawan.

    BalasPadam
  16. superb beb!

    Blog ko lah satu2nya blog yg aku gigih baca entrynya walau pjg meleret(actually aku tak suka baca pjg2, cepat bosan)

    Tp ko lain sbb ko pandai susun ayat dan cerita ko walau pjg tetap str8 2 the point and ada isi.

    Dan Funny & ilmiah tetap ada

    Kawe suka, vote tuk BLOG ko!



    tak kurang juga

    BalasPadam
  17. Mr.K takyah letak gamba hot-hot comel-comel lotey pun still ramai peminat. still ramai orang tertunggu entry terbaru. tu la specialnya Mr.K ni. hehe :)

    BalasPadam
  18. ak ska je blog ko.... tp ak x stuju bla ko ckp ko x de idea nk 2lis blog... ko leh pasal mcm2 kot... for example mknn, bnda2 yg ko ternmpk msa jln.... siyes byk gle topik yg ad... mslh ko mls je ni... ha3

    BalasPadam
  19. aku tak suka kau pasang innity. aku jeles. muahahahahahaaha.

    BalasPadam
  20. frequent entry posting please. entri2 mr. k slalu informational n interesting, terutama skali the istidraj one. :)

    BalasPadam
  21. mlsnyer nak komen.haha

    blog ko ckp hal btl,pasal tu org sng marah~

    eh,gurls sng marah. :D

    BalasPadam
  22. aku rasa blog kau ni best je.
    banyak je entri kau yang informatif.
    kalau kau takde troll aku rasa macam baca blog orang lain pulak.
    yang idea tu, kalau ada aku nak request entri boleh je kan aku emel kat kau?
    tu pun kalau kau nak tulis la.

    so kesimpulannya, be yourself.
    selalu la update. jangan malas-malas. haha.

    BalasPadam
  23. lu nk jadi kaum gua tak? keh keh keh :p

    BalasPadam
  24. Assalamualaikum...

    semua entry best. sebab kekemasan meng'ayat'. Buktinya byk blogger lain copy and paste entry kamu. hehe. Banyak sangat nak puji tapi rasanya apa yang nak dipuji tu akan sama kot dengan pembaca yg lain.

    yang tak bestnye tentang blog ini ialah ...tak update setiap hari. hehe takpe lah nama pun student. All the best!!!

    BalasPadam
  25. I honestly dig the info and the way you writes the entry.

    Not so much for the love eww-eww, sebab er saya lelaki, but then again hey good to know those kind of things.

    BalasPadam
  26. Eza suka je semua entry Mr.K. Kalau selit-selit pasal agama dan dakwah, better lagi. Isu semasa berkaitan life kat universiti ke, adab bergaul, adab dengan ibu bapa, mengenai kematian ke.. Just nak beri cadangan.. Sebab Mr.K amat berbakat dalam pengolahan gaya bahasa dan penulisan. :D

    Tak sabar nak tunggu next entry Mr. K :), semoga terus berjaya!!

    BalasPadam
  27. salam Mr.K>lelaki spectacle kalau tak silap aku. skg,aku nak kritik blog kau. mula2 kan time aku baca ntry2 kau n knal dgn blog ni,aku rasa puiiyooo,pndainye dia tulis.msti pnulis blog ni hebat.tapi, time by time aku mengadapkan muka aku yg tak berjerawat lgsung ni kat depan lappy utk bca blog ni.aku rasa. blog ni mmg hebat dr segi pnulisan entry. tapi, bg aku~owner dia..lahh.. kalau lawan futsal ngn aku,lumba lari, lawan nyanyi,karaoke sume tu,aku lg hebat. so, aku reliazed!sume org ada bakat tsndiri.mybe kau pndai tulis entry drpd aku.but.bila dh baca ayat2 kau hari2, mmg aku dpt agak mcmne peribadi,personaliti kau, mmndangkan aku mmg bljr subjek interprsonal komunication, aku dh aply kat kau secara diam2.then, aku tahu.. sbnrnya aku blh msuk ngn kau.sbb kita sekepala. cuma kau tak kenal aku. tu jelah yg aku nak komen. means. blog kau mmg related gak la. sekian, terima bunga.

    BalasPadam
  28. walau apepon..kite tetap suke blog mr.k yg merapu, yg suke bahan perempuan, yg suke cite pasal lisa surihani,...bla bla bla,hahaha

    BalasPadam
  29. aku rasa, blog ko ni 'kadang2 berinformasi'.. but mcm yg ko tau, byk sgt psl lisa sampai aku rasa 'mr k ni loser ke?' gitula..
    btw, mmg menjadi impian setiap org tuk jadi berguna untuk orang lain, aku pun nak bg informasi2 berguna kat orang kalau boleh..

    cuma sekarang, drpd ko mengarut, baik ko jgn update.. well, supaya org x bosan.. ini pendapat aku je n aku tau org akan

    "wtf minah ni, biar la mr k update blog byk2.. kami suka w/pun mr k tulis satu huruf.."

    p/s : kualiti harus diutamakan... melainkan ko kejar traffic semata..

    tapi

    ko tak kan??

    BalasPadam
  30. sebenarnye nak mnx komen blog je kan?pun dah berjela -_-" adoiyai mr.k..kalau youtube ade matluthfi as a hero, blogger have you as a hero :D

    BalasPadam
  31. ya, Mr. K. Here's my comments. You do write a pleasant relax blog. Keep doing that coz people really love the way you write. But bout the intelectual things, keep doing that too becoz ur post bout istidraj really caught me. Even there's other people who wrote the issue really well but ur work should be granted a compliment too. Enough saying good things of yours, just to remind you, ur writing really touched womens' heart out there. As a girl, something we do refer to ur blog as a view from man's eyes. Just being 'baik' in the best way and never try to be buaya darat. :) Last but not least, may Allah bless you always.

    BalasPadam
  32. saya suke tapi tak tahu kenapa. dan tak pernah tak suka. juga tak tahu kenapa. maaf.

    BalasPadam
  33. Assalammualaikumm..mr k aku dah lme dah follow ko punya blog...hmmm dari ape yg aku ngk blog ko ok jepp dan kekdg bila aku rase stress aku jejalan ah kat blog ko n gelak2... Aku pon rase teringin nak wat blog pon sebab inpirasi dari ko...huuuu kalu x aku pon xda wat blog kot just baca blog org jeah...aku rase ape yg ko tulis tu ada gak kebenaran nya bese ahhh kne trime kebenaran walaupun pahit kan kn muahhahaha cettttt senget dah aku...tetttt

    BalasPadam
  34. setiap dari kita ada cerita dan jalan hidup masing-masing..
    dan blog juga medium untuk berkongsi apa saja..
    tak pelik sgt lah kalau ada blog tu eew..eww..
    yang blog ni plak..
    jiwang tahap lelah semput bagai..

    masuk sana serius,masuk sana kutuk org,masuk sini condem org...
    tak kesah la..
    nk jugak rasa semua tu..
    dalam masa yang sama boleh jugak menilai diri..
    if semua blog buat bnde yg sama je rasa bosan plak aku..
    mcm dunia kalau semua hitam je tanpa warna rasanya rela mati dari hidup..

    BalasPadam
  35. cube buat satu entry tentang cemane cara ko atasi problem n care ko berfikir utk setelkn ape saje problem y ko rase org laen tak terfikir utk buat bende tu.. sebab cara entry ko mmg jenis suke buat org trfikir kan.. especially girls y sgt exited membace tapi xpersan y dia tgh kena perli ngn ko =P... sebab bagi ak kan.. a sweet talker always know how to survive in any story.. so what he do to survive..? so story la.. im not saying u're a sweet talker but u know urself better then others rite.. haha (dengan sopan santon)

    BalasPadam
  36. ohhh...lupa lak aku nak komen skali. kau ni sombonk..seriously..antara semua blogger yg byk follower lah.kau plg sombonk skali.even abg Ben, lyssa sume pernah lepak blog aku.kau sorg,btg hidung pon tak nmpk. tau la kan...apa kes nak lepak blog aku yg mcm budak tadika tu~tapi kau sombonk r..buekkk! klau dpt depan2, aku sapu ngn pnyapu.huuh!

    BalasPadam
  37. ahaa. rilek laa. blog bro memang layan. tak kesah laa pasal pe pon. sometime u give such a good info. and kadang2 terfikir gak cmne bro taw, asik2 tepat jeh kne muke reader2 sekalian. haha. good job. keeep it up!

    p/s : gudluck!

    BalasPadam
  38. mr mmg suke mengutuk pompuan ek? ak betol2 xsuke bile mr k kutuk3 pompuan . kinda of geram gilaaa. mcm mr k perfect sgt? ahaha. sblm kutuk tgk diri sendri dulu. kutuk laki xbanyak. tpi kutuk perempuan yg melampau2 sangat.

    BalasPadam
  39. entry utk mr.k..wajib baca kalau ada maruah.. nyawa2 tak main..wakakak http://lifeofusea.blogspot.com/2011/11/blog-other-khairul-ketandusan-idea.html

    BalasPadam
  40. blog MrK memang menarik , entry semua cool je , even yelah mengutuk perempuan pun tapi lepastu pandai pula ambil hati. saya baru je pun layan blog Mr.K ni and dah terus tertarik .kalau stress pun layan je so itu membuktikan kalau blogg anda adalah sangat hebat buad lawak . okay MrK yang lawakkan entry tu , so it's seriously funny , yeahh funny in your way :)gaya penulisan walaupun agak berbelit tapi tetap boleh faham.it's just , your blog awesome , i do love it :D

    BalasPadam
  41. salam mr kay..
    blog anda mmg best walaupon asyik kutuk perempuan je..but its okay..
    certain things akan buat perempuan open up their eyes and tahu sedikit sebanyak apa yang lelaki fikir tentang diorg..

    actually i have a request..
    boleh tak tulis about this situation:

    girl A and B was a bestfriend..then B ni rapat dengan this boy (C)..afterwards suddenly the boy cakap dekat B yang dia nak kawan dengan serious with A..and B was helping him untuk rapat A..but then bila girl A and C dah rapat..then B mcm tak puas hati and rupa2nya dia suka kat C..so what should A do??

    BalasPadam
  42. First time bce entri dkt sini pon psl pompuan yg x habis2 kne *bahan*

    Sejak situ dah suka msk blog ni ...

    ( suka lah kena bahan macam ni =D )

    BalasPadam
  43. aku tadak masalah with ur writings. at least bila ko kutuk2 kaum aku, aku tau where and what to be improved.

    so just keep on writing. coz i'll be keeping on reading.

    BalasPadam
  44. suke suke ngn blog ni :) gaya penulisan yang sempoi even blog ni teramat la SIMPLE.. normal la blogger ilang idea time nak post something :) heeehe

    p/s: jom blogwalking, mai singgah bace entri :)

    JOM SINGGAH : Beli Camera DSLR Kerana Trend Atau Bakat ?

    BalasPadam
  45. entry kau tak banyak gambar kau. TETT! =D

    BalasPadam
  46. blog kamu mmg best gile. my suggestion, cuba jadikan ur blog as ur diary..rasa2nye ramai tak lagi peminat kamu kalau kamu wat camtu, eksperimen ni best jugak kan ;)

    BalasPadam
  47. entri byk sgt psl euw euw la..ke memang ni blog pasal euw euw? mentang2 la ko join terfaktab gak. papepun aku nak bagitau yg..aku dah bosan dengan euw euw ittew. kbai

    kalau aku la kan, aku lgi suka kalau ko buat entri islamik/motivation. tak semestinya ayat kena skema (walaupun ko mmg nmpk skema kt blog) yg penting msg tu smpai kt org ramai. aku tau ko boleh buat org yg malas membaca lagi2 bab ilmiah (mcm aku) ni gigih baca entri tu smpai habis. itu kelebihan ko. aku yg takde blog ni pun boleh jadi silent reader n tetiba komen kat sini ape kes?

    igt nak kutuk ko kaw kaw tapi aku rasa mcm takde berbau kutukan pulak komen ni. sekali terbagi kutukan membina pulak. (membina ke?) kbai

    tapi kalau susah sgt takde idea ko gi curik entri awek ko laa. mesti ko nampak cam comel2 je kat blog kan pastu. haha jangan mare mili.

    selamat mencipta entri yg berpekdah.

    BalasPadam
  48. Salam....nak komen nie....hihihi

    Well, most of your writing sy dh baca. Sy sukakan penulisan awak. Tapi spt yg awk ckp td, most of ur writing banyak merapu dan paling penting banyak bahan pasal pompuan. Sy yg pompuan sy tak marah sebab kdg2 kala semua tu betul. *tp sy tak,.hihihi*

    Kadang2 tu jugak ada je penulisan awk yg sy tak tertarik langsung nak baca dan kadang2 dh bosan sebab asyk benda yg sama je. Tertunggu-tunggu jugak bila awk nk tukar topik entry kepada yg lebih berinformasi atau selain dari bahan pompuan. I'm looking forward to it.

    Anyway, thanks. I like you! ^_^

    BalasPadam
  49. Aku suka Mr K & Mili disatukan. Boleh gitu? Haha :D

    BalasPadam
  50. apa kata ulas pasal peribahasa melayu or pantang larang orang2 tua zaman dulu kala.

    kdg2 tu pantang larang tu mcm nonsense e.g anak dara duk kat tangga nti xde org nak minang. cuba mr. K kupas/menyelami pemikiran nenek moyang kite yg mengeluarkan pantang larang sebegitu.

    idea ni mcm merepek..tp sbnnrnya nak tau nape org2 tua dlu byk pantang larang n sendiri x bape rajin nk pk sebab musabab di sebalik pantang larang yang berbakul2 tu sume..heheheh

    juz a sugession...

    BalasPadam
  51. Salam and doumo~

    Dear Mr. K,

    no matter how much euww euww stuffs you"ve written, you did a great job making 'em readable and not too...annoying?

    but your posts that got me thinking, 'hell yeah, that's reality'
    are the one that keeps me back for more.
    eg: latest post about istidraj (so true man, so true)

    no idea? biasaklah tu...it'll come..

    p/s: Thanks for writing all those awesome posts (minus euww2 stuffs). They keep me motivated. ;D

    BalasPadam
  52. Aloo bro, chill chill suda. Act d sbb kn aku bace blog ko la aku t'grak ati nk wt blog. Dan gaya penulisan ko mempengaruhi gaya penulisan aku. Sume tip2 psl blog yg ko tulis tu aku follow. Thanks so much bro!

    BalasPadam
  53. tulislah pasal hormone yg kau tulis haritu,banyak isi lagi kan,
    about love is fine,
    anything scientifically ,
    about boys,
    i tak pernah faham boys ni makhluk macam mana sebenarnya,seriously

    BalasPadam
  54. assalamualaikum Mr K..

    aku mmg suke entry2 kau dlm blog nih..

    yeah,mmg kdg2 kau suke kutuk pmpuan..
    n aku sbgai pmpuan spatutnye marah,tp aku rse kau ckp bnde yg betul,yg aku rse lah mostly pmpuan buat..

    so,mcm kelakar bile bce entry kau psal pmpuan..

    aku paling suke kau post psal LELAKI..perangai,tnda2 laki suke lah,tnde laki curang lah...
    sbb entry tu buat aku smakin pham dgn perangai lelaki...

    but,aku ade 1 tajuk ni..n aku rse kau ptot ceritakn kt blog kau..
    why lelaki suke bg harapan kat prempuan @ prempuan cepat perasan dsbbkan jiwa sensitif?

    n lg 1,perbezaan antara kebodohan dgn pengorbanan...

    BalasPadam
  55. Gila.

    Oh, that was my first thought bila baca blog kau pasal usya mak nyah tu. entah apa tajuk dy. at first aku tak minat sgt blog kau. Tapi since kawan2 aku kata blog kau ok, so ak cubala follow utk tahu apa yang ok pasal blog ni. Then I find out something. OMG you are so annoying dramatic and sarcastic. tp aku rasa byk bende yang kau tahu selain drp lovey dovey mushy story ni. Apepun, I like the way you think.

    BalasPadam
  56. aku nak cakap 1 je ~ tak payah la nak kutok2 p0mpuan sangat ! N0b0dy's Perfect la kat dunia ni ... nyway ! AQ teringin nak kenal kau,then b0leh aq bun0h kau .. feedback me !

    najihahleeyana.blog...

    BalasPadam
  57. entahla.. aku rasa kau sangat yakin dengan setiap pendapat yang kau ada dan tak ragu-ragu nak nyatakan benda tu kat org ramai.

    sesuatu yang aku harap, aku pun ada sebenarnya..

    durrf~

    BalasPadam
  58. kadang2 point yg Mr K gune utk serang we olz sbagai ppuan ni agak bole diguna pakai... tapi kadang2 rase cam, ''wahhh,suke2 ati je ea kaw ngate ppuan,laki pon sme lahh''

    tapi pape pon blog Mr K mmg happening lahh, walaupun xde la mcm funfair sgt kan..hahah All d bez Mr K!

    BalasPadam
  59. sila tunjukkan wajah mu mr.K haha

    BalasPadam
  60. Urmm I think blog ni best je. Sbb most your entry mcm based on reality or current issues.

    Walaupun bila cakap pasal lelaki, ade unsur-unsur biased sikit and selalu kutuk perempuan, tp still rasa seronok baca walaupun kaum sendiri yang kena kutuk :-P hahaha

    Ape ponn, keep it up..

    BalasPadam
  61. aku rasa macam nak kutuk kau tapi memandangkan nama kita sama which is KHAIRUL , aku taa jadi kutuk . HAHA

    BalasPadam
  62. Mr. K. all your post entries semua best-interesting-superb dan memang membuatkan perempuan "ouch, terasa" hahaha. nice job bro. err banyak post fasal eww eww sebab most of people suka huh.. sekali tak sekala tulis la fasal life. interesting gak apa....

    BalasPadam
  63. Yang sebenarnya, mr kay ni adalah gay. Luls

    BalasPadam
  64. hahaha.. kongasam laa tu dok bhn bdk pmpn..

    mcm ein mmg hentam jela tulis kt blog nie.. huhu

    BalasPadam
  65. Kahwin jangan lupa jemput kitorang yer mr.K? Serious shit ak teruja nak tengok muka kau. Hehehh. -AAK-

    BalasPadam
  66. blog kau too much sarcasm+a bit annoying+giler funny+kadang2 glabah+kadang2 bertakwa+ separa seksual = universal = i likeeeeee!
    keep it up bro! -akuperempuan-

    BalasPadam
  67. weh aku speechless..

    first time masuk blog yang banyak anonymous..

    hebatlah..hikhok~~




    aku tau aku cute bila marah*derm

    BalasPadam
  68. siyes aku tak paham ape yg aku nak pahamkan...warghh~~

    BalasPadam
  69. aku suke blog ko.. hahahaa.. satu2nye blog yg aku follow.. yg aku up to date slalu.. reason, coz ur writing is so relax.. topic2 yg ko main kan pun sounds interesting..

    BalasPadam
  70. ok aku setuju .. pompuan mmg comel mase tgah marah ... lagi satu.. bab kutok perempuan.. mmg akan rase kepuasannya .. hahahah < gelak jahat

    BalasPadam
  71. aku suka kau kritik girl sebab nmpak cool. wlau pun aku ni girl tapi aku tak kisah. sebab apa yg kau ckp betul. dan perlu ke kitaorg (girl) nak tegakkan benang yang basah? dr situ girl2 boleh perbaiki kkurangan diri. =)
    tapi entry kau terlalu panjang. kalau pndek sikit mybe lebih cool.
    kdg2 aku jd stress bila bce entry pnjg2 kau. grr!!

    BalasPadam
  72. suggestions:
    1)WRITE SHORTER POSTS
    2) OKAY JE KALO NAK BAHAN PEREMPUAN, BUT SOMETIMES ITS TOO MUCH. REGARDLESS OF DA SILLY EXCUSES YOU MADE, LIKE HOW WE LOOK CUTE WHEN WE'RE MAD. IS NOT LIKE WE PURPOSELY GET MAD SO DAT WE CAN MAKE YOU THINK DAT WE'RE CUTE. THERE'S A BORDERLINE FOR EVERYTHING. SO YOU KINDA NEED TO BALANCE IT OUT OR CUT OUT ON THOSE KIND OF POSTS.
    3)YEAH MORE VARIETIES. I MEAN IF YOU DONT HAVE ANY IDEAS, THEN DONT POST AT ALL. RATHER THAN HAVING THE SAME 'OL LOVEY DOVEY POSTS, ID RATHER YOU BLOG SOMETIMES BUT WITH VARIETIES. :)

    BalasPadam
  73. salam..

    penulisan Mr. K actually sgt menarik perhatian utk org baca..x kira la entry tu pasal apa..tp its better kalau entry tu memberi manfaat kepada pembaca & u sendiri kan..

    ehhmmm....eehhhmm..boleh buat entry pasal kahwin muda?& macam mana nak dapat restu parents?

    BalasPadam
  74. kepala otak kau, kepala otak aku, almost the same. apa aku nak tulis kat blog, aku dah baca kat blog kau dulu. at last blog aku terbarai habes sejak aku baca blog kau sebab, ermm kau almost legend weh. :D

    post pasal istidraj, efek aku gila gila. from that moment, aku muhasabah. thanks beroo. banyak pahala tuuuu. :)

    BalasPadam
  75. salam.
    aku rasa mcm tgh berborak depan2 dengan kau je bila baca post ni. padahal aku x kenal engkau pun. :D

    basically, aku rasa, setiap satu post kau kat blog ni shows you and yourself. cemane kau pikir.you expressed urself.that's actually what blogging is all about (bagi aku la~ for expression)

    mmg aku tgk pun...dulu2 kau suka buat entry merapu n sengal(fun). skrg, kau rasa lebih kepada nak buat entry yang berisi, right?

    it just means that ure getting more matured. haha. mcm geli. tapi serius, cara berpikir kau evolve jadi makin matang. and congratulations for that :)

    my advice, go on with what u feel like doing (buat entry2 berisi), even if it cost you ur fans and viewers.

    btw; aku suka lawak sengal kau.haha
    semoga kau sakses exam final :)

    BalasPadam
  76. Mr K, saya suka blog nie sejak tahun lepas, mase saya baru nak aktif blogging..saya suka bila awak buat entry troll pasal perempuan dan entry2 pasal love eww eww tue..teruskn blogging ye...(^___^)

    BalasPadam
  77. blog ni adalah blog pertama yg aku baca sampai jatuh cinta kat ayat-ayat kau tu,hari-hari aku nak update.sampai adik-adik aku cakap,"along ni x abih2 ngan TOKhairul tu".blog kau memey best la.tp lately kurang sket.

    BalasPadam
  78. cak pomm ! kedebom ! haha
    ok datang untuk komen merepek..sedia~ mula..
    ok..firstly rasanya dah lambat kot entry ni ..Lima hari yang lepas..tapi tak apa..setiap orang yang ada blog ni mungkin ada haluan mereka yang melakukan tu..kan ?

    seterusnya, saya ni layan orang tulis artikel pasal agama,ilmu dunia and apa2 je..sebab benda2 macam ni memberi kita pengetahuan,
    walaubagaimana pun tak ramai nak baca entry2 sebegitu..mungkin panjang atau tak seronok ,,

    tapi tak apa..benda begitu lumrah kepada blogger sekarang. sebab makin ramai blogger yang tak pernah ada blog ,sekarang ada blog dah ada gelaran Blogger ! hebat betul ! haha

    akhirnya..itu sahaja celoteh saya..sekian..

    BalasPadam
  79. sy pun sgt2 suke this blog...siap ltk kat bookmark lg~~ tiap2 ari nak tgk kot2 mr.k update blog..ternanti2 gitu..hehe
    best of luck mr.k (^-^

    BalasPadam
  80. owhhh exam pon boleyh pk pasal nak up entry terbaekkk~~


    [nak ckp aku skema leteww, heheh...]

    boleh bg feedback kan =DD....hhuhu....

    btw, ske kutuk pompuan sbb nmpak cumil ke?? XD ponn boleyh...


    btw, ap kate pasni MK up entry pasal pape persoalan org bukan islam terhadap agama islam....errr, contoh >>> "mana tuhan kamu?? kalau wujud buktikan"


    memng takleyh nak elak lg klu jumpa org post benda2 camni mesti bapakk skemaaa....err penulisan diorang....

    tp, jarang2 jumpa yang care penulisan dan jawapn sempoi je klu org bace leyh wat meremang bulu roma.....errrr....ade kot...heheh sbb aku pnah bace gak....

    p/s: klu idea ak merapu abaikan kayh ;p btw, gudluck laa exam....takyah tension2 sgt =)

    BalasPadam
  81. huwahuwahuwa..bia ler mr.K duk bahan gurl2 pon..tp aku ttap akn bce blog ko..ntah2 ko letak magnet ek?? hahaha..btw,love ur blog bery2 blueberry..=P
    keep writing..=)

    BalasPadam
  82. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  83. mr k...aku mula baca blog ko...bile adik aku suggestkan....dia asyik puji penulisan ko kaw2 punyee...aku pun teringin nak baca....
    wahh..patutlah adik aku suka...
    lame2 aku pun jatuh cinta ngan blog ko tau!.....best..mcm2 dpt kat sni....apa yg ko rasa..dan nk smpaikan..aku rase....kebanyakkan dr reader ko dpt terima..

    pssttt:aku nk ko tulis....tentang...liku2 kehidupan ..ujian.yg penah ko alami...dan mcm mane ko handle prob tu..

    BalasPadam
  84. u always make me think..
    thank u for that..
    aku suke blog ko..
    lallalalala..

    tapi, mmg betul la.. bab cintan cintun yg menarik.. lalalalala..

    BalasPadam
  85. hm.nk ckp xsuke kg, mg tol ko laki yg sk bahan pompuan..ckp suke pon, tkt ko lg sk bahan pompuan gak..tapi xpe2..
    ak ttp mngikuti kisah2 kt blog ko nih..sekurang2nya..setiap sesuatu mesti ade kesinambungan yang mendewasakan alam2 remaja ke selanjutnya kan..so, mari jadikan bloging wardah perkongsiaan bahan buat titip teladan dan pengajaran(^^D)

    BalasPadam
  86. assalamua'laikum,

    well mr, k. inilah saat2 yg aq tunggu2 slame aq usha blog ko, ape yg aq nk kritik ttg blog ko ielah, blog ko ni terlalu DUNIAWI. ye, DUNIAWI. aq kompom minoriti readers blog ko adalah non-muslim. so, apa masalahnya kalau kau post benda yang mengingatkan tentang akhirat dan mati. profit untuk ko sbb ko ni blogger yg agak er, agak femes. so, kalau ko post pasal keagamaan maybe org nk terime plus dgn lwak sarkastik ko tuh. dan aq benci dan meluat bile ko jwb soklan BODOH tentang cinte murahan dr minah entah pape dekat formspring ko. jgn tnye kneape.

    BalasPadam
  87. kau tulis panjang sangat, aku plak suke tengok gambar je.hahaha

    BalasPadam
  88. haha, memang kau sengal la mr.k
    ayat kau memang la membuatkan aku rasa nak bagi kau makan penyepak la jugak. Tapi bagi kau ok lah gak n aku rasa isu kau kadangkala dakwah dlm bentuk x t'lalu serius dan ringan untuk dibaca oleh k'banyakan teenagers yg memang konfem la malas nak dengar ceramah even kat tv sekalipun. All the best for ur final exam.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.