Khamis, 16 Ogos 2012

Cara Jadi Sweet Girl Sebelum Janda Kebas Kekasih / Suami Anda.

Assalamualaikum


Hellow semua gadis yang tak reti jaga kekasih dan suami, amacam, dah kena kebas?

First of all, saya nak minta maaf kalau anda punya suami telah dikebas oleh janda getah dan anak dara 18 tahun. Apparently, they know how to handle you lovely, charming and handsome husband more than you.

Untuk pengetahuan anda. Everytime seorang suami or kekasih meninggalkan anda, hanya ada tiga reasons je kenapa ianya berlaku. Reasons tersebut adalah
  1. Bukan jodoh anda (Jodoh yang tak kekal)
  2. Lelaki tak berguna (Curang)
  3. Anda suck.
Saya tak mahu menyentuh langsung point A dan point B. Apa yang saya nak sentuh adalah point C which is "Anda suck". Sebelum memulakan entri saya pada pagi yang hening ini, adalah sukacitanya saya memberitahu bahawa dientri ini, anda akan merasa bahang kepanasan, bahang kehangatan, dan tak lupa juga, bahang kemarahan anda kat saya kerana "Anda" dalam situasi ini adalah kaum hawa, kaum girlfriend ataupun kaum isteri. Ya, ada certain point bila si suami setia itu tinggalkan anda, anda adalah penyebabnya. So yes, now I am going to tell you about the sweet trick di dalam alam perkahwinan supaya dapat prevent anda dari ditinggalkan kekasih dah suami.

Wait. What? Are you gonna tell me bout the marriage tips? And you are not even... married? Ha. Ha. Funny.
Sorry, but are you talking to me? Guess what? I cant hear you. So, lets proceed.


Tak boleh ke kami (kaum hawa) dapatkan lelaki setaraf dengan jejaka korea?
Seperti yang kita faham, gadis-gadis comel di luar sana amatlah mendahagakan kasih sayang seorang lelaki yang bergelar suami. Tapi sayangnya, dia tak mampu cari suami, so dia pun cari lah lelaki untuk dijadikan boyfriend. And then, boom. Terputus di tengah jalan.

Well girls, dunia umpama daun di padang pasir, rumput di tengah pantai dan oasis di tengah-tengah padang. Kadang-kadang ianya nampak amat indah. Kadang-kadang semuanya nampak amat mudah. '
Tapi semuanya tak semudah yang kita andaikan.

Dari tahun ke tahun, kita disajikan dengan rintihan sang isteri dan gadis yang mengadu kepada lelaki single seperti saya tentang perangai boyriend, kekasih, tunang dan suami mereka.

Actually, ini membuatkan aku tertanya-tanya. Apa yang dilakukan oleh si lelaki sampaikan di satu tahap, segenap kaum hawa berkata "lelaki Malaysia tak romantik macam lelaki dalam Drama Korea?"

Okay, mari kita improvise situasi yang tegang ini.

***

Di malam yang romantis, si isteri tengah melipat kain. Si suami pula sedang menonton Berita Utaman sambil membaca Harakah. Si isteri berasa bosan. Lalu dia pun start lah mengada dia.

Wife : Abang.
Hubby : Ye sayang.
Wife : Abang.
Hubby : Ye sayang
Wife : Abang.
Hubby: Ye sayang.
Wife : Abangggggg.
Hubby : Iyeee saya. Awak nak apa sebenarnya ni?
Wife : Hump! *Geram*

Then, si isteri terus berasa marah lalu dengan pantasnya, dia berlari serta tukar channel untuk layan drama korea. Si Suami berasa kaget dan pelik dengan situasi tersebut. Lalu dia pun bertanya:

"Eh, yang awak tetiba tengok cerita korea ni kenapa?"
"Saja."
"Saja? Ada apa-apa ke ni?"
"Tak ada apa-apa lah. Saja tengok citer korea. Lagi pun, layan drama boleh la juga feeling-feeling sweet. Nak harapkan awak bersweet-sweet dengan saya jangan harap lah."
"Laaa. Awak nak bersweet-sweet dengan saya ke tadi?"

Perempuan punya "Im fine. Im okay. Serious, I'm okay lah. I KATA I OKAY MAKSUDNYA I OKAY LAH!"
Untuk pengetahuan anda. Lelaki mempunyai instinct yang amat bagus untuk mengetahui yang pasangannya tengah moody atau pun tidak. *Bunyi cengkerik* Okay. Aku tipu. Lelaki mempunyai radar yang amat teruk untuk mengesan samaada pasangannya tengah marah atau pun tidak. Pastu, perempuan ni, dia tahu lelaki punya sensor tu teruk. So apa yang dia buat? Dia akan tingkatkan ketegangan. Contohnya macam cerita di atas la. Si suami tak nak bersweet, terus si isteri bukak drama korean dan memberi headshot "Tengok citer korea boleh la juga feeling-feeling sweet. Nak harapkan awak bersweet-sweet dengan saya jangan harap lah."

Selepas tu, baru la dia nak bukak cerita sebenar kenapa dia moody. Ni apa ni? Apa ke maksud semua ini? Tak faham betul saya. Kalau nak bermanja, terus pergi la kat suami. Kenapa perlu tunggu suami buat first move?

Dalam situasi di atas, kenapa si isteri tak bangun, pergi ke suami, turn off TV, tarik dan buang surat khabar lalu duduk bersimpul di atas riba suami sambil memberi jelingan manja dan lenggokan yang menggoda? Tu baru la betul bermanja dengan suami. Kalau setakat nak Abang-ye-sayang-abang-ye-sayang, budak umur 13 tahun bercinta pun boleh buat macam tu.

Come on lah our Khairul yang disayangi. Kami ni perempuan. Gegirl, okay? Jiwang-jiwang, sweet-sweet tu semua kerja lelaki. Awak ingat buat first move ni kerja gegirl ke? Durhh~
Hmm. Yeah. Maybe anda tak patut mulakan first move. Maybe semua love-love ni biar lelaki yang lakukan. Maybe you are right after all--- Oh hell no. Of course lah you wrong and Im right. If you think you gonna sit there and wait for your husband datang bermanja, maybe dia akan datang. Tapi itu untuk for the first years je. And as for yang boyfriend-girlfriend, lelaki akan kejar anda dari masa mula-mula dia nampak anda. And then for the first 3-6 months, dia might be akan stop to start the conversation. So, kalau dia stop untuk memulakan conversation, si gadis pun diam membisu? Kalau bab makwe-pakwe or cinta monyet ni tak apa lagi. Tapi kalau dah bab tunang dan dah berkahwin? Suami, balik rumah, makan, tidur then pergi kerja. Ulang-ulang cycle yang sama. Isteri pulak dok congok tunggu suami start perbualan. WHERE IS THE FUN? *Campak laptop*

Dah la siang-siang suami kena kerja. Nak-nak pulak kerja sampai tengah malam. Mesti la dia expect bila dia balik rumah, dia dapat layanan dari isteri. Paling kurang pun, seronok la juga kalau balik je dari kerja tu, isteri tunggu depan pintu sambil gigit bibir dengan manja. Tak pun, isteri terus tegur "Penat kerja bang, mari baring atas riba baby". Haa. Kan best. Ni tak. Suami balik kerja, "Penat kerja bang? Okay. Pergi mandi. Pastu makan.". Tak romantik lansung. Tak ada excitement langsung. Apa kata korang createkan satu excitement supaya your kekasih or suami berasa teruja dan tak sabar nak balik rumah or nak jumpa korang? Kan best. Tak Gitu?

Pastu, asal suami balik je, nampak muka korang yang tak ceria. Jangan sampai si suami kata "Balik-balik tengok muka awak. Balik-balik tengok muka awak. Bosan saya. Dah la tak comel. Pemalas pulak tu. Janda kat rumah sebelah lagi rajin". Haaaa. Haaa! Dia dah start puji janda dah tu. Tak lama dah tu. Nampak tak permainan dia disitu?


Lelaki suka bergurau kasar. Bila dah bergurau kasar, si isteri jangan la beremo-emo. Setakat nak merajuk-merajuk manja selepasi kena bahan-bahan manja dengan suami tu tak apa lah sebab aksi pujuk memujuk selepas kahwin memang diperlukan. Lelaki suka main pujuk-pujuk manja ni sebenarnya. Lelaki memang suka memujuk. Tapi kalau dah berhari perempuan jual mahal asyik nak merajuk je kerja. Memang dapat ke janda rumah sebelah lah suami korang tu. So, korang kena pandai-pandai la balancekan keadaan. Ingat senang ke jadi isteri? Aku bercakap macam aku pernah jadi isteri pula.

Dan tak dilupakan juga. Most of the girls ni fikir pasal nak dibelai je. Kadang-kadang, masa tidur suami nak gak rasa dipeluk. Bak kata orang tu, spoon. Cuba la kalau tidur tu korang (wives) peluk suami dia. Korang fikir korang seorang je ke nak rasa disayangi, di manjai dan dibelai? Korang apa tau. Tau nak dimanjakan je. Memasak tak nak. Huh. Korang kalau tak pandai jaga dan belai suami, tak apa. Ramai janda yang pandai. Tu belum kira janda punya masakan. Korang ni, nak goreng ikan pun terlompat-lompat sebab takut terkena minyak panas, ada hati nak compete dengan janda.

Tapi Khairul, I dah buat semua benda ni atas. Now apa aku dapat? I seolah-oleh gadis yang cheap. Cheap girl yang desperate. Last-last, dia tinggalkan I juga! Tips you semua tak boleh pakai punn. :(

Korang ingat lagi tak yang aku pernah kata curang is an option? Atau dalam bahasa melayunya, curang itu adalah satu pilihan?

Aku bagi contoh. Andaikata dalam dunia ni tinggal 3 je lelaki, mana korang akan pilih:
a) Lelaki handsome, baik dan banyak duit. Tapi nak anak kurang dari 5 orang.
b) Lelaki handsome, baik dan banyak duit. Tapi suka gila kacau korang.
c) Lelaki handsome, baik dan banyak duit. Tapi nak anak lebih dari 5 orang.

Siapa yang korang akan pick? Well, doesnt matter right? Sebab korang akan pick any of them yang nak kat korang. Kan?

Sama la dalam kes curang. Dalam kes curang, ianya datang dengan dua syarat ianya lelaki dan perempuan.  Syarat basicnya adalah berlainan jantina dan wants you too. Curang akan berlaku kalau other people (orang ke tiga - lelaki or perempuan) yang boleh offer way much better than your life partner. Tak kisah la kalau janda (in this case) tu lawa atau sebagainya. Kalau dia tak tertarik kat suami anda dan suami anda pulak setia macam Mr. K, sure lah kecurangan tak akan berlaku kan?


But if you treat your husband shits, you gonna get shit. Sebab at the end of the day, korang akan dengar ayat yang korang paling takut nak dengar. Ya "Saya boleh kahwin empat kalau saya mahu". Kata suami. Its gonna be unfair. I admit zaman sekarang ramai lelaki kahwin empat bukan sebab sunnah. Tapi sebab nafsu. But, what can you do, cry out lout dengan harapan suami tak akan madukan anda? Or anda nak diceraikan?

Ini bukan sahaja untuk para perempuan. Nak curang tu, tak kira dah jantinanya. Once sebelah pihak lost the grasp, lost something to give, kecurangan akan berlaku. Ini diapplykan untuk both lelaki dan perempuan.

Curang is an option. And it takes two to tango. Don't expect your pasangan untuk buat segala benda demi relationship korang. Do your part. Give and take.



44 ulasan:

  1. Ya betul Kena ada Give and Take. Jangan ingat anda gadis, maka semua nak kena lelaki control. Itu one way ticket dan ianya ternyata suck.


    Ter emo pulak aku. Haha

    BalasPadam
  2. wah! suke sgt la. haha.. nak sweet2 jugk ;)

    BalasPadam
  3. ohhh ok.
    Alhamdulillah tak terasa pun sebab tak ada pengalaman.. hahaha

    BalasPadam
  4. entah kenapa, tapi entry ne buat I rasa bengang pulak..geram..

    BalasPadam
  5. emm...xtau nk komen ape..xminat bab2 ni...huhu

    BalasPadam
  6. On the other hand, pasal janda yang rampas suami/bf orang tu, camna dia boleh jadi janda? sebab dia pun x pandai jaga or belai ex-husband dia?

    one more thing, cara Mr.K tulis kat atas seolah2 semua perempuan suri rumah kan? boleh kata skrg 80%isteri bekerja..

    BalasPadam
  7. haha , tak terasa cuma kelakarr & rasanya betul kott apa MR.K tulis :DD muahaha .

    BalasPadam
  8. actually entry ni baus untuk lelaki baca gak. hahahaha. for fun i guess? guling2 kot baca ayat2 troll girls XD

    BalasPadam
  9. camne nk wt lelaki playboy menyesal..ahhaha??

    BalasPadam
  10. stuju sangat dengan sensor lelaki yg lemah..
    so, klu pmpn rasa apa2 kena direct je..
    hohoho

    BalasPadam
  11. betul betul betul kadang2 isteri kene give n take jugak kadang2 penat balik keje nk masak nk mengemas tp itu dh tanggungjawab kita kan.. tp si suami tak boleh la ambik senang jerr perempuan perlu dihargai sekuntum bunga pun boleh buat si isteri senyum lebar (klu isteri yg syg suami la kan)ataupun ucapkan terima kasih klu si ister buat sesuatu..klu bab gurau2 kasar mmg betul pun menyakitkan tp sbnarnya dia takda niat pun sahaja nk buat isteri merajuk..kita pulak jgn la emo kang boleh bwk gaduh...si suami jgn la gunakan perkataan2 kesat sewaktu bergurau.ini pengalaman.. huhu

    BalasPadam
  12. Banyak benda yang tak setuju di entri kali ini. Terpulanglah kan. Sebagai pembaca kita tak akan sama dalam menilai at the end of it. Same goes to me!

    Anyway, setuju dengan komentar seperti: para janda sudah tentu ada yang tak bijak 'belai' hati bekas suami sebab itu jadi janda. Ke dua, agreed dengan most of women nowadays are career women! bravo! *itu petanda wanita sedar diri perlu ke hadapan even if '1 step' forward. wanita patut bangga kita mampu miliki kereta sedangkan ada lelaki yang merengkok dalam penjara kerana sudi jadi hamba dadah. Kemudian, kita kena ingat jodoh rahsia Allah. apa yang happened, ada beutiful hidden reason behind it, Allah knows it all. contoh terbaik, kak Abby Abadi selamat berhijrah dengan hidayah Allah berikan dengan berstatuskan janda.

    nota: sama-sama kita renungkan apa yang berlaku. lihat dengan mata hati . bukan dengan mata sangsi. kerana wanita itu dijadikan oleh Allah sebagai pebantu dan teman bagi lelaki. bukannya untuk dijadikan musuh!

    PS: Tak sampai hati nak tulis entri dengan heading like this "Hellow semua para suami yang tak reti menghargai kebaikan isteri, amacam ? Dah puas makan kat kedai sebab isteri tak sanggup memasak kat awak?"

    BalasPadam
  13. curang adalah satu alasan untuk memutuskan sesuatu hubungan . kadang-kadang lelaki tu tak nak pon curang tapi terpaksa , sebab terpaksa tu sebabnya girl bukan sebab lelaki jugak , kalau lelaki dengan lelaki tak ke gay namanya tu , tu memang suck .

    BalasPadam
  14. Point yang menarik & ada kebenarannya.. ^_^

    BalasPadam
  15. "On the other hand, pasal janda yang rampas suami/bf orang tu, camna dia boleh jadi janda? sebab dia pun x pandai jaga or belai ex-husband dia?"-setuju

    nanti kite dah ada seseorang istimewa kita nak buat surprise untuk dia every single day n nanti dia pun akan buat surprise untuk kite n then kite n dia akan hidup bahagia selamanya, hihihi

    btw mr k, we want more entry about lucid dream!!!

    BalasPadam
  16. kenapa bila bace entri ni sy dpt rasenkan yg mr k tengah membebel eh? hehe.. ^^"

    BalasPadam
  17. haha kebanyakan lelaki memang tak paham hint2.. diorg lebih direct to the point.. huhuhu

    BalasPadam
  18. Dalam situasi di atas, kenapa si isteri tak bangun, pergi ke suami, turn off TV, tarik dan buang surat khabar lalu duduk bersimpul di atas riba suami sambil memberi jelingan manja dan lenggokan yang menggoda? Tu baru la betul bermanja dengan suami. Kalau setakat nak Abang-ye-sayang-abang-ye-sayang, budak umur 13 tahun bercinta pun boleh buat macam tu.

    wah, seronoknye, . . . nak kawen, nak kawen, amboi gatai nye aku, hahaha :P . .

    setiap orang muda kene tau bende ni :D

    BalasPadam
  19. being loyal is another option. too. :)

    BalasPadam
  20. heheheh... you memang berbakat mengarang... i like your opinion... memey betul perempuan suka corner... kadang2 tak corner.. dok tang tu je... cakap ke tak cakap... hehehe.. duk tang dalam hati je laaa.. .. u buka i ppunya minda... nanti nak sweet2 dgn hubby laaa... hahahaha...

    BalasPadam
  21. good point.. macam terkena batang hidung sndri pn ade jugak.. huhu

    BalasPadam
  22. fuyooo berbaloi singgah sini :P

    BalasPadam
  23. rasa macam dah umur doploh smilan anak 3 pulak baca sketol sketol ayat entri nie..bole dipraktikan nie selow selow nie..eh!

    BalasPadam
  24. A reply myb.

    1)myb sbb lelaki kat Malaysia ni suka sgt cari janda, that's why the girls cari jejaka-korea-yg-kiut-miut-laa-sangat. ouh myb kaum hawa kene jd janda, baru dapat kaum adam who is eventually just menjandakan wife diorang. COOL!

    2)kaum hawa nowadays dah ramai yg workaholic. takde mase nak layan2, duk atas riba, ketap bibir manja-ly kat depan pintu bagai. jgn tanye laa kenapa wife-wife ketap bibir sexy-ly dgn husband jiran sebelah yg wayyy hotter than husband sendiri. HAHA.

    3)oke tak kalau perempuan says : "I'm fine. I'm okay. serious I'm okay laa. I kate I okay maksudnya I okaylah" dushh! *pijak kaki, hempap perut boyot suami. baru thrill.

    4)tak sweet sweet, tak jiwang jiwang drpd laki pon takper. dah bosan. asyik same je time P.Ramlee dulu. nyanyi nyanyi bawah pokok. bench kayu tetbe. mst tepi tasik. mata kelip kelip. terjojol mata baru tau!

    5)suami:"balik balik tengok muka awak. balik balik tengok muka awak. bosan saya. dah laa tak comel. pemalas plak tu. janda kat rumah sebelah lagi rajin. saya boleh kahwin 4 kalau saya mahu".
    isteri:"ohh abg! jangan laa begitu. pehlishhhhh".
    suami:"huh!" si suami buat muka bangga yg konon dpapat gertak si isteri.
    isteri:"saya sygkan abg. sgt! tp kalau abg berkeras jgk. takpe laa. saya undurkan diri. Lepaskan saya. You may hv your own life. tak payah dah tengok muka saya yg buruk ni". si isteri pun buat buat menangis padahal dah terbayang bayang nak buat macam macam dgn duit nafkah lepas cerai nnt. 'apa kau ingat aku takde market? kat office tu berlambak officer officer nak kat aku. lg sexy drpd kau. pooddaaa! yeayy. i believe i can flyyyy'.

    Either the sweeter or the bitter we are, you guys just have to accpet that you guys are more to coffee yg pekat gila kalau minum boleh muntah hijau. lalala~

    Ohh yaa. agree with 'Curang is an option' tp lagi best if 'Break up is the coolest'. kan?

    Like u said Mr.K-yang hensem-even-tak-pernah-tengok-muka, 'do your part. give and take'.

    "and Mr.K was giving advices to us. wow! he's awesome. mst dia pandai jaga wife dia. what? he's not married yet?" puffff. campak scrambler yg baru modified.

    p/s: aku suka baca blog kau. best. lg best klu aku bg 'feedback'. ohh. you are truly 'cute' Mr.K. -__-'

    sincerely,
    Tanpa Nama with the capital S ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kata2 berdasarkan pengalaman..haha..
      Bagi aku,
      Rilek sudah le..masing2 ada pendapat..kena ingat dunia ni sementara..tuhan dah beri nikmat akal jadi gunakan bukan pakai nafsu..cakap to the point memang ok tapi kekadang kena fikir gak ye owner blog..hehe..
      Percaya karma,setiap perbuatan ada balasannya..kalau kena kat diri menyesal x sudah.

      Padam
  25. GG boss.

    perempuan,ingat dia sorang je bole merajuk?

    laki pun nak merajuk jugak.

    *lari-lari anak*

    BalasPadam
  26. Msing2 kne pndai main peranan.serasi n sekufu bukn ukuran mse sblum kwen, slps kwen pun kne skufu n seiring..biar tiada jurg level pemikirn..apa y utama adlh asas agama y cukup, jika urusn/hubgn kte gan tuhan terjga, insyaAllah allah akn mnjga hubgn kte sesama makhluknye..cume kte perlu igt, y mmberi kebahagian adlh Allah, kte sbgi hambanye hrus berusha n memohn padNye.skdr perkgsian..wa,lm.=)

    BalasPadam
  27. mrK,aku dah lama baca blog kau.dalam 3 tahun lebih,lama lah tu kan.

    awal2 dulu ada sekali dua aku komen,sebab aku annoyed dengan apa yang kau cakap.tapi bila fikir balik sekarang ni,aku rasa apa yang kau cakap tu,betul.i was wrong.and i'm sorry.



    entry ni best.and yes,mcm komen kat atas-atas-atas,kau memang suka membebel.haha

    BalasPadam
  28. Even sy seorg ppuan..tp point y mr k ckp sume btul..berkali2 baca entry ni hokeyy..

    Btw..kamu mmg kelaka n i love ur blog!hee

    BalasPadam
  29. Lelaki, semakin tua semakin manja. Jika dr segi hukum, mmg smua tugas adlah tanggungjwb suami. Dlm ceramah seorg ustaz tersohor, suami yg baik adlh suami yg buat smua perk. Berdsrkn penglmn n pemerhatian, lelaki yg semakin berumur semakin nk perhatian dr istrinya.klu zamn mudanya si suami xpnh nk mnja, bila dah msuk usia perkahwinn 6-10 thn, ms ni la si suami nk mnja.tmbhn lak jika umur si suami around 34-40 yrs old.bila difikirkan blk, mmg kena give n take. tp klu pompuan buat smua perk pun xleh gak, takut nnt si suami anggp wife dia superheroin, jd smua tnggngjwb dia letak atas bahu istri. si istri kena tahu ms bila dia kena give n take. dgn lelaki, si istri xleh nk bermetafora sgt(len la klu lelaki tu jenis jiwang karat) tp bgtau direct dgn ayat tersusun dan tak menyinggung prasaannya. jika si istri terluka dgn perbuatan suami, jgn mengamuk dl.. duduk sendirian n menangis seorg dri sepuas ati sambil ingtkn Allat S.W.T.senjata wanita plg kuat adlh air mata.jd, scr x langsung si suami tu akn dtg memujuk istrinya(melainkan si suami buta ati n perut). klu si pompuan nk bermanja dgn suami, tak slh jika dia yg kna mulakan. klu si istri nk menggedik pun ape slhnya?(dh jd suami istri halal, apa nk heran?)belai2 lelaki n mnja2 ngn dia (ckp dgn lemah lembut n suara mnja)..nk mnari tango pun blh...satu lg, pandanglah muka n mata si suami dgn penuh rs kasih syg(biar ianya iklas dr ati), dan dia pun akn bls benda yg sama (sbb manusia ada minda di bwh sedar).sentiasa berikan senyuman pd suami tatkala dia keletihan blk dr kerja. bila dah ada anak, mmg ksh syg seorg istri akn trtumpu lbh pd anak2 bbnding suami..jgn biarkan situasi itu menghmbrkan hub suami istri. si istri kena bijak mainkan peranan n bahagi ms... ingt si suami xjeles ke si istri dok bg perhtian kt anak2 je? dia pun nk perhatian dr istrinya.jika nk pergi pasar ker, bengkel kereta ke, g shopping ke,etc(slalunya org istri lps bab2 kereta kt si suami), lbh baik selalu berdua dan saling meneman. dr situ si suami dan istri leh berkongsi idea dan pendapat.xde la seorg je yg wat keputusan. jika suami xpndai bergurau senda dgn istri, si istri kena amik peranan(sbb pompuan ni ada sifat mnja cute2 and gedik skit).bergurau la dgn si suami xkira la kt umh ke, dlm kereta ke..si suami pun xleh la nk keras serupo kayu sdgkan Rasulullah S.A.W pun suka bergurau-senda dgn para istrinya. satu perk lg, kalu blk kg yg jauh, si istri jgn dok tdo je kt sblh ms suami mmndu. teman dia walau si istri rs letih(si suami lg rs letih sbb mmndu long-distnce).klu si istri msh bertenaga, dan si suami dah keletihan, ape slhnya si istri tawarkan dri utk memandu pulak(penting org pompuan ada lesen zaman skrng ni). lelaki tu akan lebih trasa dihargai. skali-skala, cuba istri belai lembut rmbut si suami. belek2 muka dia (picit jerawat ke)..mmg prbuatan mcm ni weird, tp scr x langsung perbuatan yg kita rs pelik tu la mmbntu hub suami n istri.kesimpulan, kena ada give n take and si istri kena tahu bgaiman nk memenangi ati suami krn sikap lelaki semakin berumur semakin mnja n spt keanak2an.

    BalasPadam
  30. hmm.pendapat saya,and nasihat to gegirls:
    1.expect less.guys mmg biasanya kurang sensitif,so dont expect them to know what you want kalau you guys xcakap.
    2.jgn harapkan balasan.ikhlaskan hati bila buat something untuk yg tersayang.jangan merajuk/rasa x dihargai bila dia x balas your sweet2 geli2 thing.
    3.surprise him.nak buat sweet2 tu jangan terlalu kerap,nanti dia ingat korg ni nak melekat je,then dia cepat rimas.
    4.be supportive.ingat tarikh2/event2 penting dlm hidup dia mcm exam/interview/etc.buat dia rasa dihargai.
    5.paling penting,if he say no,then dont.
    ;D good luck!

    BalasPadam
  31. Pndi la ko.wt evr ha2

    BalasPadam
  32. Macam mana pulak dengan husband yg gila janda dia balik sebab janda dia tu first love. Dulu tak heran ke jnda dia. Sibuk terkejar kan aku. Bila dah divorced baru nak kejar balik janda dia. And he want both sedangkan alahai entah la malas nak cakap la. Bukan aku tak puaskan dia pon. Apa yg dia nak suma aku ikut. Dulu cakap janda dia tu tk pernah nak puaskan dia. Now aku dah puaskan dia janda dia jugak yg sibuk dia cari. Nak kata lawa lawa lagi aku dr janda dia. Hahaha body pon aku lagi mantap. Cuma mungkin sbb dieorg ni first love and dh cinta dr zaman sekolah. Hello kalau nak citer bab first love yg selok ke aku then g cerai tu dh kenapa kalau end of the story aku pulak yg syok sndiri.

    BalasPadam
  33. perempuan dia x akn buat hal klw llki jga dia dgn baik...hello..suami adalah penentu sama ada isteri akn jadi bidadari atau ahli sihir...

    BalasPadam
  34. The holy book of Islam was certainly sent by Almighty. Just imagine how much amazing a book would be if it is authored by Almighty. Undoubtedly it is the substantial book ever created. Furthermore, this book contains valued information answering essential questions with humans in mind, like why we were created and what happens after death.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.