Jumaat, 11 Jun 2010

Kapal Israel Berdagang di Pelabuhan Malaysia? (Part 6)

Assalamualaikum

Apa pendapat kau tentang team F1 kita? Asyik kalah je. Aku rasa kerajaan tu bodoh sebab buat benda membazir macam tu.

First, cakap tu, fikir la dulu. Team F1 Malaysia kau rasa dah brapa lama wujud? Ya, baru 1 tahun lebih kalau tak silap aku. Tak pun dua tahun aku dah lupa. Kau expect dalam masa beberapa tahun, team malaysia boleh kalahkan team-team luar negara yang berpengalam lebih 50 tahun lepas?

2nd. Aku sokong Team F1 Malaysia. (Even aku tak pernah tengok perlumbaan F1. )Even pemandu nya bukan orang melayu atau orang Malaysia, aku still sokong sebab dia bawak jentera buatan Malaysia. Lagi pun semua tau, kereta proton buatan malaysia sucks gila. At least kereta F1 boleh la buat malaysia bangga. (Walaupun masih banyak yang perlu di modified)


Kalau perempuan virgin / dara boleh mengandung tak?
Boleh. Ada kes perempuan masih dara tapi mengandung di sebabkan process penyejatan dan kelembapan. Aku tak faham apa maksudnya. Yang aku tau, dia tulis macam tu.


Dah boleh install Command & Conquer 4? Hehehe. Review?
Dah. Tapi game tu bagi aku suck gila. Command & Conquer 4 (C&C4) dia jadi lain. Dah tak pakai konsep cari duit, beli kenderaan then serang. C&C4 kau boleh beli orang kau tanpa guna duit, tapi limited. So kalau nak terfikir nak buat jet firehawk atau orca boomer banyak-banyak memang tak dapat lah sebab dia dah guna konsep limited population macam game Rise of Nation. Dan, dah tak ada dah bina-bina bangunan, bina-bina barrack, bina-bina command post. 90% of game konsep dah berubah. So, tak best langsung.

Aku search-search, aku tengok ramai gila gamers boikot game ni. Dengan alasan lari dari tradisi C&C.

Kenapa Israel serang gaza?
Sebab yang sama kenapa Amerika serang Iraq. Which saja nak mengada-ngada.

Kanapa mesir tak bagi laluan ke gaza?
Well, korang ingat mesir tu baik sangat ke. Mesir tu dah macam boneka Amerika dah. Just kerana nama dia Negara Islam tak bermaksud mereka akan bantu Islam. But then, sekarang bila dah kecoh satu dunia, baru lah pemerintah Mesir tu sibuk nak buka border antara Mesir dan Gaza. Kalau dulu, nak buka punya la payah. Oh aku patut masukkan ni dalam entri Hikmah Israel Serang Gaza.

Dan yang paling aku perasan sejak dulu, adalah pasal Universiti Al-Azhar. Kalau siapa-siapa ada kawan yang blajar kat Al-Azhar punya cawangan dalam, try-try la tanya dia punya tempat belajar. Serious teruk dia punya facilities. Umpama macam perabut yang dah digunakan selama 50 tahun. Pemerintah tak pernah ambil kisah atau apa?

Aku baca berita kata malaysia benarkan kapal israel berdagang kat malaysia. Betul ke Malaysia ada hubungan dengan Israel?
Malaysia membenarkan kapal Israel berdagang kat Malaysia tak bermaksud Malaysia ada hubungan diplomatik atau apa-apa dengan Israel. Aku pernah baca di sebuah forum pasal ni. Memang betul kapal Israel dibenarkan berlabuh di pelabuhan Malaysia. Tapi thats all. Geng Israel akan di pandau kaw-kaw dan mereka mesti ikut syarat tertentu.

Hanya kapal Israel yang di labuhkan. Sebarang barang 'made in Israel' adalah tidak dibenarkan untuk di bawa turun. Anak kapal/ahli kapal Israel tidak di benarkan jejak kan kakinya. Kalau dieorang jejak juga, diaorang automatik akan di berkas sebagai pendatang tanpa izin.

So kenapa berlabuh di pelabuhan Malaysia? Sebab barang-barang dari negara lain. Contohnya kasut, kereta, perkakas elektronik atau apa-apa yang dari negara lain yang di angkut dan di benarkan sahaja boleh di turunkan di Malaysia. Barang Israel, tidak.

Kalau korang nak boikot yahudi, rasanya, better korang pakat boikot semua barang yang 'made in blah blah blah' sebab majoritinya di hantar oleh kapal yahudi. Tapi kalau nak harapkan barang 'made in Malaysia', memang jadi orang zaman batu lah aku.



9 ulasan:

  1. 'Kalau perempuan virgin / dara boleh mengandung tak?
    Boleh. Ada kes perempuan masih dara tapi mengandung di sebabkan process penyejatan dan kelembapan"

    - baru tau tentang ini...

    BalasPadam
  2. macam mana sperma boleh masuk? ke tak ada persenyawaan sperma dan ovum(betul ke ovum? hahaaaa biology fail!)

    BalasPadam
  3. @Naqib - Yang kes tu, pasangangan tu kira 'sedar' lagi la kalau 'masuk' konfirm dosa. So, si lelaki just habiskan di luar. Bila dia buat macam tu, si perempuan tak mandi/cucikan. Dan sperm pula masuk ikut kelembapan. Dan jadi la penyenyawaan.

    Dan ada kes, double ovum atau pa tah namanya. pernah keluar berita yang persenyawaan tanpa sperm boleh berlaku. Persenyawaan antara ovum dan ovum + addtive stuff made by scientists

    BalasPadam
  4. Dan dalam cerita House MD pun ada. Kes virgin marry.

    BalasPadam
  5. haha..
    last sentences tu memang baik punya.
    malaysia ni bukan tak ada yang bijak pandai buat produk cuma x pandai market.
    pastu bila bisnes tahu nak untung cepat je.
    tu yang ramai yang terlungkup.

    BalasPadam
  6. oh 'terbaik' punya facilities di Al-Azhar.. asrama diorang pun macam haunted mansion.. tapi standard universiti ni sangat disegani. Tapi universiti lain terlebih advance. Aku pun tak tahu kenapa universiti ni tak diupgrade facility berbanding univeristi lain di sekitarnya.

    Apa2 pun, Mesir tak boleh act lebih2..sebab kewangan kat sini banyak dipengaruhi Amerika.

    BalasPadam
  7. i study kat egypt. and serious i tell you, dealing with these ppl, make me always angry.

    dorang dah la busuk,tak mandi, tak gosok gigi, x jaga kebersiahn. xde langsung ciri2 orang islam. Selalu nak cari gaduh. Ambil duit byk student mysia hasil penipuan dorg..

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.