Ahad, 25 September 2011

Saya Girl Tak Comel. Ugly. Ada Ke Nak Kahwin dengan Saya?

Assalamualaikum


Hello gadis kesunyian dan jejaka player sekalian. What's up?

Kalau korang perasan, pagi petang siang malam, aku dok sebut pasal awek comel. "Awek comel, awek comel, awek comel". Ya, sikit-sikit awek comel. Sikit sikit awek comel. Kan? Kalau check-check balik entry aku yang lama-lama, mesti awek comel je yang jadi perhatian kan? Dah tu, awek tak comel aku nak taruk mana? Obviously, how the hell I know. Pffff.

But then, bila di ingat-ingat balik, aku dah banyak kali terjumpa komen-komen di entry blog aku (Ya, aku baca setiap komen anda), aku perasan yang ramai gila cakap seolah-olah:

"Oh, untuk awek comel je entry ni. Saya tak comel, tak ada orang nak dan tak ada orang kisah. Saya tak wujud pun tak apew."

Ololololo, ciannyaaa. Oh come on, girls. Apa korang fikir lelaki hanya aim untuk gadis comel semata-mata? Okay memang ya most of lelaki sukakan gadis yang berdahi licin, gebu dan comel. But... but... but apa ya. Hmm. Nevermind. Actually, tak semua lelaki yang sukakan perempuan comel semata-mata. Sebab aku rasa kalau korang perasan pun, ramai je kawan-kawan korang yang tak lawa tetapi dah ada boyfriend kan? Kan?


Saya dah ready nak kahwin. Tapi tak ada calon suami. Nak mintak keluarga yang pilihkan, memang tak ah sebab mak ayah dah tak ada. So, camneww?
Imagine yang korang adalah seorang gadis. Korang dah ada pekerjaan, dan ada duit apa semua. Semua dah lengkap. Tinggal nak kahwin je. Tapi tak ada orang nak kahwin dengan korang. So, apa korang nak buat? Oh oh ya, tak ada yang nak kahwin dengan korang sebab korang tak cun. So, again, what to do?

Some of us asyik cakap-cakap pasal girl cantik, boyfriend kacak, perfect couple dan sebagainya. Dan sebenarnya benda macam ni la yang membuatkan girls yang rasa dia tu tak cantik, akan bertindak seperti orang yang tak cantik. And, what the hell is "cantik" anyway?

Let me tell you a story pasal seorang lelaki dan seorang perempuan yang bercinta melalui telephone rumah. Ini cerita zaman dulu-dulu tau. Zaman ni tak semua orang tahu internet tu apa kebenda jadah. And satu-satunya cara untuk contact someone dengan cepat adalah dengan menggunakan phone. Dan dengan menggunakan phone tu, aku pernah tengok member aku call random number dengan harapan ada gadis yang akan angkat. Bila dapat awek yang sama umur angkat call, haa, apa lagi, terus tackle lah. Ya, seriously, ada lelaki buat macam ni.



Dan cerita yang aku nak cerita ni pun lebih kurang lah modus operandi dia seperti di atas. Cuma, this guy tak buat random call. Dia just tersilap tekan numbor phone. And bila dia tersilap tekan nombor phone, maka, dia tersilap call orang lain lah. And orang tu adalah seorang gadis dengan suara yang amat-amat merdu. Bila dah merdu, lelaki pun cair lah. Ya, ini lah sebabnya suara tu aurat. And di sebabkan lelaki tu ciar, lelaki tu pun ayat-ayat lah perempuan suara merdu tersebut sampai dapat.

And bila si lelaki tu berjaya tackle hati si gadis, dia ajak lah si gadis tu berjumpa. Tapi si gadis tu tak nak. Why? Sebab katanya, si lelaki tu sure akan dah tak minat kat si gadis sebab si gadis tu gemuk. Tapi selepas di pujuk-pujuk, akhirnya si gadis tu setuju untuk berjumpa. And bila berjumpa apa yang jadi? Ya, si lelaki tu tinggalkan si gadis tu. No! Seriously no. Bila si lelaki tu jumpa si gadis tu, si lelaki tu agak kekok at the first place. Tapi di sebabkan ciri-ciri kelembutan termasuk kemerduan suara si gadis, maka, si lelaki tu tetap jatuh hati. And now, diaorang orang dah berkahwin. Lebih dari 10 tahun dah rasanya.

You know, the best thing about cinta cyber / cinta phone adalah kerana ianya tak berdasarkan fizikal semata-mata. Imagine yang korang jatuh cinta bukan kerana paras rupa tetapi kerana sifat dia, cara dia bercakap, cara dia menjawab soalan korang dan sebagainya hanya dengan melalui suara / text. Nice kan? Instead of boys yang hanya aim gadis-gadis dahi licin dan badan lentik kan? Puih. Nak cari yang dahi licin je. Dahi dia penuh jerawat tak sedar diri. Bila jumpa girls yang banyak jerawat, terus tak layan. *Terasa*.

Oh, othar than that, apa yang boleh saya buat untuk dapatkan calon suami?
Pernah tak korang dengar lagu "Black and Yellow" dari Wiz Khalifah? Ya, lagu dia pernah dapat #1 dalam carta Billboard. And korang suka lagu ni? Well for me, ni lagu paling teruk pernah aku dengar. Yet, dapat no 1? Why? WHY? Sebab dia asyik di main kan lah. Lagu shit macam mana sekali pun kalau dah setiap hari play kat radio sure orang akan rasa best kan?



Begitu juga dengan your face. You're ugly? It's fine. Tapi trust me, akan ada punyalah lelaki yang terpikat bila tengok muka korang nak-nak bila asyik luangkan masa bersama-sama. Well, ini telah di terangkan oleh The Barnicle Barney dalam How I Met Your Mother tentang The Mermaid Theory. Ya, theory dia simple.

"The theory explains that no matter how unattractive a man finds a woman today, there will eventually be a time when she becomes attractive to him."

Untuk hari pertama korang jumpa that ugly boy and girl, korang akan nampak dia sebagai dugong. But selepas beberapa hari, korang akan nampak dia sebagai mermaid. Ya, ini adalah satu fakta. Why? Sebab kita asyik dok mengadap muka dia lah. Macam kawan-kawan korang. First day jumpa dia, rasa macam nak benci tanpa sebab. Tapi bila dah kenal, perh, terus rasa dia ada a good looking face. Dan juga, for certain reason yang tak boleh di huraikan dari segi fizikal, mental dan sains, wajah yang tak cantik / tak handsome akan nampak cantik / handsome untuk certain people yang lain. Sebab tu lah wujudnya istilah "Beauty is in the eye of beholder".

But how? Ya, spend your time together. Kau minat kat colleague kau, kau pandai-pandai la buat ajak dia lunch ke. Apa ke. Hari-hari tengok muka korang, sure dia akan rasa muak okay. Ya, dia mungkin akan rasa 'okay' bila pandang muka korang. Actually, 'okay' is way much better than huduh to him. Why? Sebab as long you girls boleh buat si lelaki rasa sejuk hati or tenang or selesa bila melihat / borak dengan korang, then korang boleh dikatakan ada chance untuk tackle hati dia. And of course, those unexplained phenomena adalah termasuk dengan Sex Appeal. Masih ingatkah lagi korang dengan entry Sex Appeal aku? Dengan Sex Appeal, tanpa muka yang kacak / comel pun sure akan dapat buah hati kan? But remember girls, always play hard. Kalau play cheap, sure tak akan dapat.

So, show up your face, girls and boy sekalian. Tell the world that you are handsome and comel! But please don't ask for mine. Aku pernah nak letak gambar aku yang tak handsome ni. But somehow, kawan aku ada kata "Kau tak yah lah letak gambar kau tu Khairul. 100 kali orang tengok pun tetap tak akan nampak handsome." Sejak dari hari itu. Saya give up. Wuu. Wuuu.

Please, untuk certain people, jodoh tak akan datang bergolek. Macam rezeki juga lah. Kadang-kadang, ada orang dilahirkan kaya, dan ada yang dilahirkan miskin. Ada yang kena berusaha untuk dapatkan rezeki. Dan ada yang abis belajar je, terus sambung business keluarga. Jodoh dan rezeki tu kerja Tuhan. Kalau korang kerja keras untuk dapatkan rezeki, then, why the hell korang rasa yang korang boleh relax-relax goyang kaki tunggu jodoh datang bergolek?

Tapi kalau korang super comel, tak der hal lah jodoh tu akan datang bergolek. Comel? Untung laaa.  



173 ulasan:

  1. aku benci kau.
    tp aku setuju dgn most of entri kau.

    dan ini antara yg aku paling suka.

    BalasPadam
  2. btol2. org2 comel sgt lucky. die dok diam2 jer ramai yg dtg tackle.
    ade gak org yg tak huduh tp low self confidence and afraid to be in love. ade jer org approach n try tackle tp dsbbkan takde pengalaman, si polan neh reject la sume org. alasannye, takut. takut ape? ntah la. it's a mystery. haha

    BalasPadam
  3. ;) suka sampai tershare kat FB....:)

    BalasPadam
  4. mmg untunglah jadi gadis comel & cantik, sbb selalu jer dapat perhatian..

    apa2 pun kt sbagai manusa kenalah bersyukur dgn rupa paras yg kt miliki..

    jgnlah pandang seseorg itu hanya dari luaranya sahaja, tapi pandanglah hatinya & budi pekertinya jua.

    BalasPadam
  5. salam ,FACT kan bende nie . Tapi most lelaki skang pandang sume tuh . ssh nak cari yg betul2 x kesah .

    BalasPadam
  6. aku ske entry ni.tp btol awek xlawa susah dpt boifren.hehe
    aku pun single zz.sebab xlawa.

    p/s: kau xdtg raya umah aku gilee.
    -zira-

    BalasPadam
  7. letak la pic mr.K , kalau orang tengok lama2 pon , mesti ade yang cakap not bad gak mr.K ni . tadelah ta hensem sangat .

    semua manusia tu cantik . ciptaan Illahi . subhanallah . ^_^

    BalasPadam
  8. aku pn sedang mencari jodoh yg terbaik buat diri sndiri.. huhuu!!~


    pada pendapat aku.. kadang2 kita rasa diri kita tak cukup baik dan sempurna, tapi pada mata seseorang, kitalah yang terbaik dan sempurna.. dan mata seseorang itu ialah orang yg dapat menerima kita seadanya (org yg mencintai kita)



    ^^

    BalasPadam
  9. kalau jodoh, tak kan ke mana. comel ker tak comel ker, Allah dah tetapkan bagi setiap orang pasangan masing-masing. Yes, of course kena usaha. tapi usaha dengan cara yg betul, ikut syara'.

    pilihlah dari segi agama, nescaya untung dunia akhirat.

    BalasPadam
  10. you just made my day today by reading your entry. thanks.

    BalasPadam
  11. tapi ade je orang yang comel tak kawen2. kenape ye? HAHAHA

    BalasPadam
  12. me as girl rasanya semua girl akan jatuh cinta dengan lelaki yang concern dekat dorang walaupun pada mulanya benci .

    jodoh ni datang macam -macam cara kan

    BalasPadam
  13. sayasegannaktunjukblogsaya25 September 2011 pada 5:57 PTG

    awwww.mnyentuh perasaan siot entry ko.

    sungguh menusuk ke qalbu sbb ak adalah gadis y tertanya, ad ke org nk kawin ngn aku.ak secara jujur,bukan ak je rasa cm ni.mak ak pon penah ckp.ak mmg xcun.mmg huduh r.bile mekap lg huduh.perangai pon kasar.bukan ak underestimate dri sndri.tp mmg betul.seyus.

    dah la usia pon dah bertambah (baru 22 padahal), ak pon berusaha la cuba jadi ayu sikit.sandal pon ad heels sket.baju kurung selalu gak pki (student engineering ssh nk pki bju kurung hari2.lab je memanjang.) yela.mna la tau ada spa2 terminat ke.kan.

    entri seyus buat ka tacing.sbb xde lg membe ke ckp cm ni kt ak bila ak ngadu ak takut smpi tua xkawin sbb ak xcun.suma angguk,senyap je.

    ak ade bestfriend laki.mmg mcm y ko tulih, hari2 ngadap muka dia je.tp bukan sbb ak minat dia.sbb dia ja kwn ak pon.haha.lepas bca entry ko, ak rasa mungkin ad possibility dia rsa ak xla huduh sgt.kan.haha.

    anyway.tq mr k.u made my day. ^_^

    BalasPadam
  14. peh,nasib baik aku comel..haha


    http://azrijohan.blogspot.com

    BalasPadam
  15. ok.. tp aku prefer 'jumpa' someone tu dlu b4 kenal dia dri phone ke, apa ke.


    bila face2face, even dia tak 'kacak', bdn dia gemuk pun hati aku masih bleh terima compare kalau dgr suara dia yg garau dan macho tp muka tak berapa nak sedap hati ni nk pndang. mulalah.. akal jahat dtg menghsut.


    kesimpulan : aku lebih suka pertemuan yg dari mata turun ke hati. sbb aku dh byk kali 'terkena' dgn cara guna phone tuh.


    bukan 'dia' yg lari, tp hati aku yg tak leh terima. oppss,tapi aku tak comel pun. hehe..


    miacuteker.blogspot.com

    BalasPadam
  16. tak sangka aku bila kau pun guna "untunglaa" ,,
    anyway,, its a great great derr,,

    BalasPadam
  17. kadang-kadang disebabkan comel ada sesetengah lelaki tak berani nak tackle sebab persepsi dorang yang anggap girl comel biasanya sudah berpunya.

    BalasPadam
  18. haha. theory mermaid and dugong, How I Met Your Mother. =D

    BalasPadam
  19. x comel x pe, yg penting hati n attitude mau comel..right girlz..

    BalasPadam
  20. cant agree more... mermaid theory tu leh pakai...haha... aku ade gak member yg kawin sbb cintacyber kenal xsampai 4bulan pastu kawin...btw si laki kurus n pompuan chubby...but both look sweet together...hihihih... cintailah org tuu kerna sifat internal bukan external...hihihi

    BalasPadam
  21. One man can make one woman hate all men.
    -well said quotes. cilok bentar yow.

    cantik itu.. um. kalau dah jodoh tkkan kemananya ye tak?

    BalasPadam
  22. ho yeah. selepas membaca entry ni, aku rasa aku paling hensem kat dunia.kah3..
    wahai mr k, letak je la gambaq hg tuh, takda sapa nak kutuk pun..ahaha

    BalasPadam
  23. true indeed. jodoh tak mengenal rupa. tak cantik pun boleh dapat pasangan segak n tampan. tak handsome pun boleh dapat awek lawa putih gebu.

    its the heart that matters. if u're beautiful inside, there's nothing to worry about. someone somewhere will eventually see the true you.

    eh eh jadi esei pulak dah. haha. =D

    BalasPadam
  24. to girls,jgn lah rasa rendah diri klu diri tue x cantik or x comel cam girls lain coz Allah cipta semua makhluk-Nya cantik2 dan ada kelebihan masing2.

    so,be happy with urself !

    klu bab jodoh,kne berusaha lah coz xde bnde yang datang bergolek tnpa usaha kan.cam mkan jugak,xde nyee nasi tue nak masuk dlm mulut klu kita sendiri x berusaha nak suapkan dlm mulut.
    klu nak carik jodoh,tengok lah pada AGAMA,pasti bhgia..insyaAllah ! :D


    sory terpanjang lak..hahaa

    BalasPadam
  25. bro~aku suke entry ko yg mcm ni~
    entry membangun!
    *tepuk2 tgn*

    BalasPadam
  26. Macam mana nak tunjuk muka ke luar dunia kalau asyik2 orang kutuk dia huduh?

    Cuba kau buat entry utk para gadis yg rasa awkward berdepan dengan dunia luar sebab dia rasa dia xcantik.

    xyahlah tulis pasal awek comel lagi sebab nanti dorang kembang bermangkuk-mangkuk and makin menggedik lg.

    BalasPadam
  27. nice! mmg seswai utk gadis2 mcm kami y rasa x brape nk comel ni..hehe.. :D

    BalasPadam
  28. saya tak sedar kawan saya cantik sampailah ada orang bagi tau yang dia cantik .

    BalasPadam
  29. Huhuhuhuhu~ super comel pun belum tentu dapat haihh

    BalasPadam
  30. Nice entry seperti selalu. Saya comel tak? LOL

    BalasPadam
  31. kalau perempuan kecik macam mane pula?

    Saya rasa boy tak nak dengan saya sebab saya kecik..huhuuu T_T

    BalasPadam
  32. Ni macam entri luahan perasaan ko je woi, har har har. tukar jadik saya boy tak hensem, bla bla bla..


    Hik3

    BalasPadam
  33. wah..terasa dgn entry ni..hahaha..yelah aku ni gemuk..muka pon xlawa..tp bila ada yang tersangkut, rasa macam pelik..kadang2 tertanya2 ikhlas ke dia terima aku??heeeeeee ;p

    BalasPadam
  34. setuju dengan kata-kata tersebut..

    [Klik Sini]Oh Suamiku Kaki Lucah

    BalasPadam
  35. wow . aku suka entry ni . n kebetulan member aku pun tgh ada mslh skrg . aku kgsi entry ni kt dia .

    serius aku suka blog ko mr k . blog ko mmg ada kt tab aku . senang bila aku nk bukak . click je . tak payah nk susah google .

    aku suka blog ko sbb blog ko umpama 'good love makes u see the whole world through one person ' and ko buat aku tengok ragam dunia melalui blog ko . tapi aku tak de la sampai fall in love nga ko cm awek2 lain sbb aku da macam 'one man can make one woman hate all men ' . well done and keep it up :)

    p/s : aku tak de blog . aku tak suka menulis . aku suka membaca .

    BalasPadam
  36. @Hatred - Jangan benci nanti lama-lama sayang.

    @Mastura - Takut di lukakan kot.

    @Liana - Welcome.

    @Anonymous - Alaaa. Raya haji nanti la aku datang rumah kau. Aku nak mee soto tu pun kalau kau reti masak lah. Haha :B

    @Zqa - :S

    @Bella - Well said.

    @Anonymous 5:43 - Welcome.

    @sayasegannaktunjukblogsaya - Kawan pun, lama-lama boleh jadi lebih dari kawan kan? ;)

    @Yana - Aku benci sebenarnya dengan ayat "Untung laaaaa". But oh well.

    @Mardianna - Damn right!

    @Una - Indeed.

    @Eman - Well said.

    @Fallen - Honestly, rasanya tak ada kot orang yang kutuk depan2. Yang rasa ada orang kutuk tu, mungkin hanya sebab dia fikir lebih2.

    @Ila - Eh, ye ke kau tak comel?

    @Adeeya - Eh, mana tahu? ;D

    @Ana - Nooooo. Banyak gila lelaki sukakan girl yang kecik (petite).

    @Akim - Auch!

    @Syalillah - Well, I cant answer you that question :)

    BalasPadam
  37. tertanya-tanya gak..
    bila la jodoh nak sampai ni. hahaha,
    tetibe...

    BalasPadam
  38. hehe .
    comel atau buruk seseorang tuh still sudah ditetapkan jodohnya .
    cume antara cepat dan lambat .

    so, takperlu takowd =)

    bdw , im freaking hodoh but yet my bf still here with me .

    so , rupa bukan segalanya isn't it . cantik itu satu kelebihan =) and buruk itu bukan satu keburukan .

    i think ~

    BalasPadam
  39. Awww~ ILY Mr.K ! Hahah, jkjkjk. Thanks a lot btw! ^^

    BalasPadam
  40. Aku rasa aku tak comel. Tapi ramai cakap aku comel. Ramai nak usha aku tapi kadang2 aku rendah diri sebab rasa tak comel. Sekarang aku dah ada pakwe. Dia buncit tapi aku sayang je. Tak kisah. Dia selalu cakap aku comel. Dia selalu rendah diri sebab aku nak kat dia. Hehehe.
    -Peah-

    BalasPadam
  41. Orang kata aku cantik (aku tak kata orang kata okayh , please please) tapi aku lambat gila dapat BF . Kawan aku yang 2 kali ganda size aku ada boyfriend yang handsome gila . So siapa kata orang cantik ramai BF orang tak cantik tak laku ?

    BalasPadam
  42. aku setuju dgn mermaid theory but then bnde tu x mustahil utk jdi sebaliknya kan? mula2 syg tpi lme2 bnci.

    BalasPadam
  43. kenapa aku angguk2 je ape yng ko xplain kt ats..
    huh....
    bleh kte btul gak laaa....
    so entri ni bleh la aku bce,sbb smua golongn kn bleh bce,bkn golongn comel je kan..
    muahahahha

    BalasPadam
  44. Sumpah entry neyy besttt and i agree with most of them :))

    BalasPadam
  45. mungkin kau boleh baca buku noor suraya.. tajuk dia, langsir biji remia. kelasss gilerr.. and lebih kurang macam apa yang kau tulis.. it's more interesting la..:P haha

    BalasPadam
  46. mr k saya pun jenis yg takut utk relationship ni. mcm mane ni?? umur plak makin naik...adooyyy

    BalasPadam
  47. nice entry mr k! btw,thanks..at last ade jgk entry utk perempuan xberapa nk cun like me..haha :)

    BalasPadam
  48. nice entry :)

    apa yang dibincangkan boleh dipertimbangkan dalam hidup. well, we have to give an effort for whatever we want. sebab benda tak datang dengan sendiri tanpa usaha ke arahnya.

    BalasPadam
  49. Mr.K, comel itu subjektif...

    http://secretissecret11.blogspot.com/

    BalasPadam
  50. untung lah sape yg comel, sume suke~sume nak back up ! wuwuwuwu

    BalasPadam
  51. jatuh cinta sebab suara? sebab text? tak bunyik too easy ke? no offense.

    saya rasa saya comel je. cuma orang yang tak nampak. sebab saya tak tunjuk. rugi gila siapa tak nampak. HAHA. boleh pulak la kan.

    tak perlu tunjuk comel. biar orang lain tak nampak, asalkan si dia yang DIA tentukan nampak. kan? jangan risaulah. banyakkan berdoa, jodoh tu ada. ;) nice entry lah MR K.

    BalasPadam
  52. ala... baru nak minta Mr. K upload pic. hehehe. teringin nak tengok. =)

    BalasPadam
  53. perasan gila.
    dulu aku suka kau.
    sebab aku suka kau, perasaan suka tu dah jadi benci.

    aku suka gila bila aku benci kau.

    BalasPadam
  54. haha..nak comment jgak yer~
    "tiada wanita yg paling cantik..
    yg ada hanyalah lelaki yg lemah dalam menilai kecantikan wanita"
    semua wanita itu cantik~

    BalasPadam
  55. mr. K, orang cakap aku comel tapi aku rasa aku biasa2 je. few years ago, aku pernah suka dekat seorang lelaki ni and aku terbagitahu die. and die cakap "awak ni terlalu baik untuk saya" dan esoknya terus die couple dengan gadis free hair yang seksi meksi.

    dan selepas kejadian itu, aku takut dengan lelaki.

    BalasPadam
  56. no one should believe yg dirinya tak comel / not pretty. one day you'll find someone who thinks you're the prettiest girl in his life - and reminds u of that everyday.

    tapi kalau ada jugak yang susah hati rasa diri tak comel, there's many other ways to get around - use you brain, cuz smart is the new sexy kan!

    http://defeating-the-distance.blogspot.com

    BalasPadam
  57. ok, entry best.

    tapi aku tak suka, pompuan cantik tapi asik cakap dia tak cantik. Padahal da elok da putih, mata bulat, slim, ramai gila mamat mengurat/masuk jarum(ini dah menunjukkan segalanya), tapi still cakap dia tak cantik. Puihh!

    Kalau yang cantik lagi market macam tu tapi kata tak cantik abis yang kurang cantik ni apa? hodohhhh gilee?

    BalasPadam
  58. sy jatuh cinta dgn awak, Mr.Khairul <3..entry awk semua best.ari2 sy bace :)..ni pun boleh kire jatuh cinta tanpe pandang rupe kan?hehehe

    BalasPadam
  59. ramai je kawan-kawan korang yang tak lawa tetapi dah ada boyfriend kan? Kan? -terasa-

    betull..itu semua kerja tuhan..tapi kalau aku dapat boyfriend bukannya suami baik tak payah...

    BalasPadam
  60. dalam byk2 writer, aku plg tak sabar nak jumpa kau kat UYA tu.

    BalasPadam
  61. "Kau tak yah lah letak gambar kau tu Khairul. 100 kali orang tengok pun tetap tak akan nampak handsome."

    Hahahhaha, ayat menarik :)

    BalasPadam
  62. tengok nasib jugak ...kalau kena yg baik ok la kalau tidak sendiri mahu ingat...

    BalasPadam
  63. Even tak comel macam awek comel yang lain , awek-awek tak comel still je ade boypren yang howt-howt .

    Euwww .
    Jeles saya .
    Ape pun Mr K . Nice entry .

    BalasPadam
  64. I'm one of yang jadi mangsa cinta sms..well alhamdulillah,buruk cmne pun I he still accept me after 3 years :)

    BalasPadam
  65. @Peah - Lucky for you :')

    @Wani - Kau perasan cantik kot.

    @Kisz - Yup, tak mustahil.

    @Vampire - Apa publisher dia?

    @Ain - Umur brapa?

    @Zainatul - Sure.

    @Hatred - Waaa, ayat kau dah macam equation thermooo.

    @Mia - Dia yang rugii.

    @Big - Marah nampak?

    @Anonymous 12:10 - Errrrrrr.

    @Ayue - Doakan supaya aku btl2 datang.

    BalasPadam
  66. Salam bro.

    aku tengah boring kerja malam2 ni tak tahu nak tgk ape dah kat tenet ni tetibe post kau ni memey terbaik la really attractive. :)

    In my view pasal cintan cintun ngorat kapel ni memang la most of guys will pilih muke instead of budi pekerti. tapi bukan semua. and yang pasti lelaki yang memilih muke cantik bibir pink badan nice2 ni, someday dia akan carik jugak perempuan biasa sebab normally perempuan yang hot ni takkan boley ade balak utk long term. sebab ape? sebab dia hot la. semua laki nak tackle dia. even dah terang2 in a relationship with. kan?

    cam aku, aku tak, eh er er tgk muke sikit2 la. haha tapi aku tetap akan filter dulu. kalau harapkan muke je tapi pangai hancor. tak leh nak behave mmg payah la kan. baik aku kapel dgn kucing lagi besh setia ngn whiskas..

    laki pempuan lebiy kurang je. yang cantik carik yang ensem2. yang comel2 carik yang putih2 gebu..
    adoii pun. memang malang la nasib orang cam kite ni ha tak laku2 kan? adoi. takpe2. sabar2, jodoh dan pertemuan tu sume ditangan Dia, kite just stand by je. :)

    asalkan jgn terlalu memilih and jgn tak memilih sampai dapat yang K.O. itu parah la. hahaha

    BalasPadam
  67. woohoooo.. aku suka artikel ni.. agak jujur.

    OK READERS, READ THIS

    yes, lelaki suka perempuan comel, but gegirl remember that, not all the boyz suka perempuan yang comel because comel susah nak jaga ok. kalau ada lelaki yang suka pada you all yang tak comel, that mean you all ada X FACTOR yang lelaki tu dah jatuh hati pada you all. and lelaki for this type actually lelaki yang bukan lelaki skandal. Believe me.

    Tak caya sudeyy..

    BalasPadam
  68. memang sukar nak jadi awek comel ni. kekadang bila dgn bf rasa diri ni kecik je sb takut org pandang and cakap 'ee, awek dia taklah comel oun tp bf dia boleh tahan' *aku lah org yg selalu judge couple2 camtu, haha* tapi serious aku suka tgk couple2 yg comel time kitorang dating and kdg2 rs rendah diri sb yelah, kite takdela comel kan kan.

    Mr K is right that cinta cyber and cinta phone ni tak bedasarkan fizikal tapi sifat, cara bercakap and paling penting hati dan bukan rupa. AKU SUKA KAU LAH MR K!

    *and i'm the one who from cinta cyber and now we've been together for 2 years now. and we really take serious about this relationship and hope it will remain, alhamdulillah

    BalasPadam
  69. Selalunya perempuan tan cantik mesti dapat bf/hubby yg hensem...dan sebaliknya...
    renung-renungkan ye gals yg tak cantik

    BalasPadam
  70. Untuk semua perempuan di atas muka bumi:

    Kau PEREMPUAN cantik andai perintah TUHAN kau laksanakan..
    Kau PEREMPUAN cantik andai sunnah NABI kau lakukan..
    Kau PEREMPUAN cantik andai solat FARDHU kau segerakan..
    Kau PEREMPUAN cantik andai hati ROHANI kau jagakan..


    Kau PEREMPUAN cantik andai agama ISLAM kau dakwahkan.

    BalasPadam
  71. suka sgt dengan komen miss Star.."thumbs up"..

    BalasPadam
  72. akak sy comel je..tp xsape brani dekat ngn dy sbb dy sgt lah da stable skrg..dy dah ade kete n uma sndr..but yet still xde kekasih hati..huhu..laki skrg sila la blaja tnggi2..huhu

    BalasPadam
  73. Instead of boys yang hanya aim gadis-gadis dahi licin dan badan lentik kan? Puih. Nak cari yang dahi licin je. Dahi dia penuh jerawat tak sedar diri. Bila jumpa girls yang banyak jerawat, terus tak layan. *Terasa*.


    HAHAHA! btw, nice entry *terasa* ;p

    -tasnim baik-

    BalasPadam
  74. ak stuju 550% ngn entry nih.... mybe coz ak bkn awek chumel 2 kot

    BalasPadam
  75. oh ya..
    aku repeat thermo. mungkin sebab tu ayat aku menyerupai equation thermo.

    thermo = kau = kebencian aku

    BalasPadam
  76. aku tak cantik comel apatah lagi -.- tp aku ok sebab sekurangnya aku tau org kwn atau suka dgn aku bukan sebab aku cantik.

    BalasPadam
  77. You're precisely correct on this piece

    BalasPadam
  78. kdg2 org kate aku cantik la, sweet la..n dalam kwn2 gurls aku, mostly sume dh kawin & dh kapel..

    n diorg ni + kwn guys pn selalu assume aku dh ade bf, tp konon mysterius, diam2 je tamo cite..even best fren pn kate cmtu nih..sedeh tol,ishk

    padehal..mmg single kot~~aiseh!

    sebenarnye, aku tau mcmne mau memikat lelaki thru experiments zmn dahulu kala. thru that, aku tau ape asset n daya penarik aku..when i talk to them and look straight in the eye, smile here and there.Experiments showed that my assets are eyes (they said it sparkles..wah, efek kontact lense kah?) + smile...ceccecece

    but now, i lost the self confidence, aku jd tkt dgn rakan2 lelaki, aku xkan bergurau bergelak lebih2 dgn mereka, aku kurang senyum dgn lelaki, bile dgn rakan lelaki aku jd sedikit tegas dan tergarang, bila ada yang suke aku jd takut sgt dan gabra, kalo bleh nk lari jauh2..

    iye, bile aku analyze blk, aku mgkin sedang mengalami fobia dgn cinta. aku sgt terkesan dgn breakup yg dulu. tertekan, hilang arah, buat2 sibuk, perangai fake hepi utk beberapa lama smpailah dlm beberapa lama br betul2 dpt accept utk bgn balik berseorangan.

    so, skang aku bknlah msh teringat kt ex ke ape, x teringat lgsung dh..klo teserempak pn, xde hal kot, dh ade life msg2. tp sgt2 terkesan dgn the feeling of lost kot..
    risau gak, dh 3 tahun since brekup,umur makin tua, takutnye tak kawin jd andartu..tp aku sedar, perangai aku yg buruk, aku kene barubah..tp belum berjumpa bagaimana~~

    alamak,sori.aku lari tajuk ke?haha.
    saje sharing

    BalasPadam
  79. eh, rs malu plak bc komen aku yg ats tu..mcm perasan cntik tahap miss universe ke ape.

    point aku di situ senanye,utk yang rs muka huduh, kenali asset anda, daya penarik anda. aku rs, myb sbb ni lah, ramai je gurl2 tak lawa pn kapel je (spt byk statement dlm prev. komen).

    mcm awek2 comel tu, dh tentu2 la dok diam je org dtg berduyun.
    tp beauty juga dtg dr personality, kindness, the way u communicate with ppl. u never noe sape yg sangkut,just be kind and honest.beauty from inside to outside.

    p/s:aku bila bermuka ketat dan garang,mmg menakutkan dan huduh sekali..xde sape pn berani dekat

    BalasPadam
  80. Saya nak tanya, betul ke org x comel, bila dia dpt lelaki yg btul2 suka dia kerana diri dia, sgt beruntung sebab zaman sekarang susah nak cari lelaki yang pandang pada hati kita. Betul x statement saya tu?

    BalasPadam
  81. to mr k,
    ak ada sorg kwan...dia boleh kata agak(bolehla) cantek n muka dia pon sejuk mata memandang.tp tak penah kapel2 pon sampai skrg..rmai jgk org nk tekel tp dia buat innocent cam tak paham je...ak respek la kt dia...
    tp ada jgk org kata dia ni cam sangat sombong n suke jual mahal...tp dia selalu je senyum kat kekawan dia(org y dia knal jelah)...
    so ak pon rasa cm eager nk taw sape la pilihan hati dia sek sok...bagus sangat ke laki tu...
    motif ak story sal dia kt sini ak tk sure la...by

    BalasPadam
  82. laki /girl hensem/comei sgt pon orang takot nak tekel. so, syukur dgn ape yg ade. =D

    BalasPadam
  83. actually teori mermaid tu pernah jadi kat aku. tapi terbalik, aku ada minat sorang mamat ni, but for some unknown reason kwn2 aku semua tak suka die. tapi dah suka kan, semua pun baik = mermaid. however, lama kelamaan aku annoying pulak dgn mamat tu, aku macam dah boleh nampak apa yang kawan2 aku nampak = dugong :D

    BalasPadam
  84. errr.....so, nak kena date ngn laki tulaa ye?? err....ok...ahhaha....tak boleh tak boleh....huhh~ eyh ke bukan date?? ajak ramai2~~ hikhik

    text pom boleh....untungla kedit 6% tak nek....untungla xmsg ngn dia hari2~ wuuuuuuu~


    takut dia bosan asek2 minah same je msg dia...hahah

    BalasPadam
  85. hahah..suke cara org dulu2 berkenalan *zaman aku jgk la,zaman takde internet.pkai phone je.

    bukan semua org memilih sgt rupa.kalao kt bernasib baik,dpt jodoh yg cantik/hensem.tpi rasanye lebih bernasib baik kalo dapat jodoh yg baik sikap.

    ape guna kalo ada rupa tpi sikap huduh.org selalu nak tgk rupa,tpi xpernah fikir pasal sikap.sebb sikap tu yg bwk hub boleh kekal 20 30 tahun.

    BalasPadam
  86. comel ker tak comel, bila dah sampai jodoh tetap kawin jugak kan.

    BalasPadam
  87. ak suke pic words player tu.. !!
    ayat dia semat gile.. so buat la ayat mcm tu khairul... daring with confidence.. msti ak lagi suke bace ayat2 ko.. =)

    BalasPadam
  88. alaa.. kalau jodoh xkemana jugak.. tp org yg comel , mmg untung laa kan.. ramai yg nak.. hehe

    BalasPadam
  89. mr K, based on entry ni. you ckp smua org cantik, kacak, comel bagai. jgn rsa rendah diri ape. but why u pun tak konfiden utk letak gmbar you? u rasa u tak hensem.

    kalo mmg btol u tak hensem pun (gila kejam ayat. haha) i still akn melekat dkat blog u. entry u super duper ohsemmm

    y not u tunjuk kekacakan u agar kami para pembaca mengenal dgn lebih dekat. ecece

    tanak pun tape. pilihan di tgn anda. tiada pksaan dlm islam. hee

    btw, nice entry yoo!

    BalasPadam
  90. ak suke,, lahhh cam ader harapan lepas baca mender nihh,, tp ak x untung,, yer lah x comellah katakan,, risau wehh.. x per kalo ak still single even dh keje,, ak nk pegi melancong,, saper nk ikut??

    saya-nk-kahwin

    BalasPadam
  91. hahaha...
    sweet gile entry nie...

    btw,
    yes,
    there is one man that make me hate all men ;p

    BalasPadam
  92. bhahaha.. sbenarnye.. orang yang cakap "aku xcomel" ni, nak suruh orang deny, nak soh org kate, "eh mane ade, u cantik lah, comel.." haha... so, jadi annoying sekali sekala dgn kate kite cantik macam angelina jolie, ape salah nye kan? haha.. :D

    BalasPadam
  93. for the first time aku baca entri kau yg sgt memotivasikan aku.. good entry!! :))

    BalasPadam
  94. erm..aku knl ngan tunang aku skrg pun dgn chatting...xpnh tgk muka lgsung lbh kurang sbln. jth hati sbb cara pmikiran dia..

    masa jmp ptama kali, agk tkejut gk lah.mat rock rupanya, dgn baju setan bjanggut rmbut pjg..

    insyaAllah kitorang kwin taun dpn.hii^^

    BalasPadam
  95. awek comel ke cantik lagi laku ea? haha.. laki sekarang bukan takut ke kapel dengan awek comel sebab banyaknya player dsb.. ada juga awek comel yg baik tapi tak laku.. mungkin yg penting hati serasi baru jalan hubungan tu..

    BalasPadam
  96. untunglah gadis yang comel lagi cantik. tapi kalau cantik dengan pandangan yang menusuk kalbu not means seksis. memang sejuk mata memandang...=)

    thats right jodoh tak datang bergolek..kadang2 Allah temukan kita dengan bukan jodoh kita lagi..bukan senang nak capai kebahagiaan. semua tu menyakitkan bila dah putus cinta. kena fokus belajar dulu bila masih belajar.dah kerja baru terkedek-kedek mencari jodoh. boleh kah cam gitu mr.K ? ngeeee

    BalasPadam
  97. Sejak dari hari itu. Saya give up. Wuu. Wuuu.
    sy?
    haha..
    klkar kau guna saya...

    BalasPadam
  98. Mr. K kau hodoh mcm mane pun..pastu org tau nie blog kau, sure2 ade org dtg merisik kau :P Hehehe.

    #kalau jodoh tak kemana :))

    BalasPadam
  99. Kebetulan entri aku sama tema dgn entri ko nie:

    http://citerjo.blogspot.com/2011/09/confession-of-mabuk-kopi-sobriety.html

    BalasPadam
  100. le tnye x? MR K ni da kawin ke? mcm ada pngalamn jer or mb pngalamn b'couple mb..

    BalasPadam
  101. yeaaaa...laki memang pandang rupa dulu. tapi girl pun same. 2x5= 10. ahahaha. tapi yang tak ada rupa tak semestinya give up, personaliti yang menarik pun dapat tackle orang per. belum cuba belom tau~ hahaha *ok, aq merepek di tengah malam*. ok nite

    BalasPadam
  102. mr k, plis don say urs not handsome k...org ckp kalo kita rasa kita cantik/handsome, maka cantik/handsome lah kita...so jgn nak rendah diri sangat la ken..haha

    BalasPadam
  103. cute entry ni :-D tapi akan lebih cute kalau ada heading/tajuk setiap para...hehe boleh jadi e-book tentang mencari cinta gitu

    BalasPadam
  104. untung laa popular, mr k walopon x ensem, tp ramai org minat~~~ lalalallalala

    BalasPadam
  105. stuju...xsmestinya yg xcantek tu xde org nak..tgok...saya pon dah bpunya..wlupun x comell.. :(

    faratikah.blogspot.com

    BalasPadam
  106. seronok baca entry nh...dulu sy pun ada gak kenal ngn sorang laki nh melalui fb...rupa2nya satu tempat keje tapi x penah jumpe..first time jumpe x la hensem pun..tapi lama2 dah jadi hensem...sejuk mata memandang n hubungan kami terus kekal sampai sekarang..saya pulak bukan la comel pun..huhuhu

    BalasPadam
  107. hehe ok MR . K awk suka firl comel, dahi licin an? ok.. ILOVEYOU.

    BalasPadam
  108. hurmmm nice... tapi kan kalau dah byk kali kena hina kena cop gn laki 'ko xcntik la xya nk mimpi kwn gn aku' lama2 give up... cm pa yg trjd kt diri zahidah... but sokayy... xkesah la nk kata pa pon... yg penting allah tau pa yg kita wat... ^_^

    BalasPadam
  109. kewl la mr.k ni...idea giler2..tp sume cm leh apply la gak.. ;) ;)

    BalasPadam
  110. first n foremost. helo inche k. im not one of ur followers. err, sebab blog pun xder. heheh. but, entri nih msk akal. *logik*

    BalasPadam
  111. lelaki..
    entah laa.
    anyway, enjoy reading ur blog..

    BalasPadam
  112. Couldn't agree more.! Tapi sometimes bila kita keluar dengan boyfriend pernah gak terfikir "macam manalah aku boleh suka dia ni. tak hensem".
    kita sendiri tau tk hensem tk comel but then yeahh, since dah keluar selalu so okay jelah.

    BalasPadam
  113. yang muak 2 lawak..
    -eww-

    BalasPadam
  114. assalamualaikum... maaf mengganggu... kpd girls2 yg rndh diri!!! don't worry... ALLAH always in our side... rupa sapa yg bagi?? kan2... remember 1, cinta pada rupa, cinta hina... cinta pada ALLAH, cinta selamanya... smile as big as u can.. =)

    BalasPadam
  115. Hei... fest time baca, gud entry, tapi ayat,,,, MASYALLAH!! bengang baca but at de same time lawaklak pulak rasa... eum membantula bg aku yg x cantik nie.. tqvm .. oldo rmai gak kte aku cantik *perasanglengeh2* .. all da best

    BalasPadam
  116. mr k.. berbunga bunga hati aq baca writing ko nie, bukan sebab aq comel ke ap tpi sebabbbbbbbb memang aq ske. kenape ek?

    BalasPadam
  117. Ρretty niсe post. I just stumblеd upon your
    blog and wаnted to say that I've truly enjoyed surfing around your blog posts. After all I'll be
    subѕcribіng to your rss fеed аnd I hopе уou
    write аgain soon!
    Also visit my web blog - loans for bad credit

    BalasPadam
  118. People whose body mass indexes are in between thirty
    five and thirty nine may also qualify for the surgery if they are suffering from weight related health risks like diabetes or high blood pressure.
    HIV and Single's mission, as stated on their website is to help people living with HIV find friendship, love and companionship without the fear of disclosure, stigmas or judgment. Many Thai sellers sell it on e - Bay and ecrater though, so if you're interested in trying some it shouldn't be too difficult to get.

    My website :: moodle-efn.Unc.edu.Ar
    my page > Get More Info

    BalasPadam
  119. Τhanκs in favor оf ѕhаring such a nice thought, pіece οf wгiting is faѕtidiouѕ, thats why i havе read it comρletely

    Heгe is mу blog pоѕt: payday loans uk

    BalasPadam
  120. Hanya mak aku je yang dapat menerima aku seadanya..hehe. im still single.

    BalasPadam
  121. Hanya mak aku je yang dapat menerima aku seadanya..hehe. im still single.

    BalasPadam
  122. Lepak atau pergi mana2..selalu perhatikan org bercouple...ada yg awek cun gila pakwe tak hensem...ada awek tak lawa. Pakwe hensem...

    BalasPadam
  123. Assalamualaikum.. sy pn knl someone melalui alam cyber ni. Now kami baru masuk 4 bln... die dr jb.... selalu turun kl utk jmpe sy. Sy x penah couple. This is myfisrt time couple umur pn dah 26. Bile kenal ngan die sy mls dah nak pike couple lame2. So adr gak la tnye die. Nal kawen ngan sy x? Just nk tgk die siyes ke ngan kite. Jwpn die mcm ngelak2 n kate tugu kumpul duit dl. Ok la. Sy sebenrnye x suke buang mase nak couple lame2. Tp bile pike apekan daye ade org rezeki jmpe terus kawen. Ade yg mcm tu ade yg mcm ni... sy kdg2 selalu berprasgke pade die. Kalu die x siyes ngan sy. Xkan die sggup turun kl setiap miggu... itu mule2 . Xtau la lps ni mcm mane kan. Lgsug x jmpe ke.. sy xtau lelaki ni mcm mane sebenarnye..

    BalasPadam
  124. akan ada jee orang yg kata kita cantik, in sha Allah.. tak cantik pon manis maybe.. hehe.. sbb Allah kan dah tetapkan jodoh kita, so sabar je laa.. there will be someone for someone..

    BalasPadam
  125. ASSALAMUALAIKUM,
    Jodoh bukan terletak pada rupa.
    Ramai lah kalau tgk pasangan yang agak ada suami tak berapa hensem tapi bini cun melecun, ada juga sebaliknya. kalau kita pergi Mid Valley, mane ke, tak susah nk jumpa pasangan yang camtu. Macam aku pun, tak hensem, bini yang paling meletop masa kat sekolah, tapi anak2 semuanya lawa2. Alhamdulillah. Jodoh...
    Cuma nak ingatkan, jadilah yang terbaik, untuk dapatkan yang terbaik.

    BalasPadam
  126. wow ohsemm! sdp giler bace blog Mr.k . Sbb byk crite tentang khidupann .

    suke sgt!

    BalasPadam
  127. hye mr.k ,saya suka awak! xramai laki yang suka membaca dan menulis, i think they r so cute ;p

    written by me: playgirl in cyber expert

    BalasPadam
  128. You're annoying, I swear. But somehow, entri kau ni kadang buat orang yang insekiyooo dia tinggi namatey, boleh berkurang sikit la HAHAH. tahniah :)

    BalasPadam
  129. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. dd7ee7de0c2c88bd85aa8c47f91c54a5
    numara onay
    sms onay
    website kurma

    BalasPadam
  130. Thank you for your explanation, very good content. 57095203da95b2ba1765b0aae01fcb5b
    define dedektörü

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.