Rabu, 16 Jun 2010

Gaza Vs FIFA World Cup.

Assalamualaikum

Masa kes Israel serang gaza hari tu, semua kecoh nak tukarkan profile picture kepada gambar hitam atau Gaza, Tak kurang juga yang berkempen kesana ke mari nak suruh orang tukar profile picture. Kononnya kalau tak tukar, tak support Gaza lah. Tapi kan, tak boleh blah bila masuk je musin FIFA, semua dok pakat letak gambar jersi sebagai profile picture.


So, mana perginya semangat sokong Gaza anti Israel anda. Mana perginya ukhwah anda? Mana perginya... Hm, actually, nak gak aku mengata korang kaw-kaw. Tapi bila di fikir-fikirkan balik, aku pun letak gambar jersi Germany sebagai profile picture. Well, biasalah, Germany kan champion, kena la letak.

Spain? Brazil? England? Oh peh-lis lah. Hihihi



33 ulasan:

  1. rasanya kena kat diri sendiri kot

    BalasPadam
  2. kali ni sy sokong mr.k 100%

    profile pic fb ikut musim je~ huhu

    ouh, satu lagi germany memeng power. walaupun palyer tak star tapi main mantopp. yg team glemer2 tu... publisiti je lebih. tapi main bese2 je. entahlo. sengat lum kuar lagi kot? HAHA.

    BalasPadam
  3. hahaha... biasalah tu kan... hangat-hangat time tuh jer..

    sokong Germany gak! best time kalahkan Australia 4-0 tuh! =]

    BalasPadam
  4. hahhahaha, sy tgk skang kwn2 sy yang profile picture gaza dulu sekarang dah jersey bola pulak . hehe

    BalasPadam
  5. GUA KENAL ZARAH ZAIMUL ITU!!!!


    >>_____________<<









    ...
    RTM TIPU RAKYAT???????

    BalasPadam
  6. hahha comei je kot~ tak boleh belaaa. hhaha

    BalasPadam
  7. Germany? haha...

    Tengok spain mlm ni mcm mana.

    BalasPadam
  8. haha! aku pn pasan mende neh. haih. entah la. lenkali buat benda ikut keikhlasan. jgn ikut org ja keje. hee.

    BalasPadam
  9. perasan tak? lain orang yang guna gambar gaza, lain pulak yang guna gambar jersey. kalau yang memang terasa pedasnya, memang dia la yang makan cili. tapi yang tak makan cili, kita cool je.

    saya tertinggal subuh pagi tadi, tapi saya tak tukar gambar palestin saya kepada jersi afrika. so you see, bila dah tak letak gambar palestin tak semestinya kasih dan perjuangan berkurang. let's just say it's unfair to judge. sebab kat dalam. Tuhan je yang tahu.

    BalasPadam
  10. @Huhu- Err. Apa kena mengena dengan kau tak solat subuh dengan tukar gambar?

    BalasPadam
  11. kau mmg Mr K..
    uit. aku rindu berblogging sama kamo. :D

    sti ko dh lupakn ak kn.. T.T

    BalasPadam
  12. orang yang stay dengan gambar palestin dan gaza segala masih boleh tinggal solat?! boleh pulak macam tu? boleh. sebab human is flawed, sebab tu tak boleh nak baca niat orang. dan sebab tu jugak Dia tuhan, bukan kita. Dia la yang patut tahu kenapa orang tu letak gambar itu ini sebaai profile picture.

    boleh jadi je orang yang dah tukar gambar palestin kepada jersey ni esok pagi nak bertolak ke Gaza bergadai nyawa. yan penting, niat bukan profile picture

    BalasPadam
  13. mcm2 la.. n entry nih, mmg kena btol2 kt aku.. hahahha!!

    germany?? aish.. spain lor!!

    BalasPadam
  14. hahah..ckp kat diri sendiri ke tuh??

    BalasPadam
  15. gua baru nak komen macam haha komen. lu punye judgement tu rawak lah. orang lain-lain

    BalasPadam
  16. @Haha - Hmm? Ya of course. Aku rasa kau tak baca perenggan pertama baris dua dan tiga.

    BalasPadam
  17. saya juga risau bila isu gaza kejap je hangatnya.

    tapi saya tak penah tuakr profile pic sejak sekian lama.

    BalasPadam
  18. like this post...=D

    n one more..german byk pe star...
    klose..podolski...lahm...
    suke dorg since 2006...
    lahm comel...haha

    BalasPadam
  19. jadi, bila dah tukar, kita katakan rasa marah tu dah hilang?

    BalasPadam
  20. woyt. woyt.
    aq sokong germany gak wey!!
    chmpion r jerman!

    wohoww...y psal isu gaza tu,
    dlu profile pic aq pon bendera palestine...tp sat je aq letak...

    haha! besela, aq xske mende cliche..~

    BalasPadam
  21. nice
    ;)

    pandai buat jersey ni supaya sibuk cakap pasal bola

    BalasPadam
  22. nasib laaa i gne dua2.. heheheh :PP
    kira sokong dua2 la...

    BalasPadam
  23. adoii baek punye perlii
    GO SPAIN!
    oops :P

    BalasPadam
  24. امين21 Jun 2010 pada 7:10 PTG

    Salam.. mohon disyer ya... tq

    BalasPadam
  25. assalamualaikum.. haha. oke kerol. aku nampak nama aku. actually bukan aku yg nak tukar dari profile gambar gaza ke jersi, tp atas permintaan sroang kawan aku, dia kata kalau kau betul2 minat bola, kau tukar profile gambar kau. so aku tukar la, sebab nak jaga hati kawan. well, 2 3 hari je kot aku pakai jersi tu. but now, beralih ke gaza balik. 1 more, kau bukak lah wall aku, jangan kata aku hangat hangat taik ayam berjuang lagi ye? hehe :)

    BalasPadam
  26. aku x ltk mn2 pic prof yg ko kate tue sbb bkn aku x sokg Gaza dan aku x suke bola....org yg tkr pic prof tue myb die nk bgtau yg die sokg...tp bile die slalu tkr...btol cam kate ko....cam x de pendirian je kan....aku cam bese ltk muke kotak aku....hahaha3

    BalasPadam
  27. sukung germany gak
    jgn luper game mlm ni germany vs england
    jerman pemain muder2 & comel(lahm paling cumil)
    ader gak yg muslim...go germany go...chaiyokk

    BalasPadam
  28. stuju!! germany for the win! aku bru je tuka profile pic hehe ulang balek..baruu je td b4 bace post ni

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.