Sabtu, 13 Mac 2010

Dalil Cinta : Khas Untuk Gadis Yang Tak Reti Masak.

Assalamualaikum

Cute girls must know how to cook. Hehe!

Aku pernah menulis pasal gadis-gadis yang tak reti masak kat sini, sini, dan sini.

Dan aku banyak mendapat respond seperti "Alah, nak kawin nanti, aku belajar la masak". Atau "Kenapa perlu masak? Kedai kan banyak" dan juga "Amik pembantu rumah kan boleh". Well, kalau anda adalah perempuan dan pernah berkata sedemikian, anda patut menonton cerita Dalil Cinta. Cerita ni keluar Cerekarama di TV3. Movie ni gila kelakar. Fahrin Ahmad dan Sharifah Amani berlakon.

Download Cerekarama Tv3 : Dalil Cinta
Dalil.Cinta.2010.SDTV.DiMENSi.part1.rar
Dalil.Cinta.2010.SDTV.DiMENSi.part2.rar
Dalil.Cinta.2010.SDTV.DiMENSi.part3.rar

I did not own this links or files. The links just indexed to this site for demo purpose only. These files must be deleted within 24hours you downloaded it. (Penat dah kena sound dengan Google sebab langar hak cipta)

Kalau anda budak Micet dan nak tonton cerita ni, try la cari external yang aku kasi kat kalangan para gadis hostel. Dalam tu ada cerita ni. Kualiti tak seteruk RMVB file dan tak adalah sebaik DVDrip. Tapi still boleh buat korang puas hati. Lagi clear dari DVD screener.




Florensia

Actually, ni adalah first time aku download cerita Melayu kat internet. Buang tabiat dah diri aku ni rasanya. But well, aku rasa ianya agak berbaloi sebab banyak nilai-nilai pelik dalam cerita tu cam "Modern Couple", kahwin di usia muda, gadis yang tak reti masak dan kehidupan sebenar masyarakat Melayu yang standard dan bukannya yang macam cerita lain kalau buat cerita je mesti nak rumah gempak-gempak. Kalau movie melayu lain, kereta tak boleh blah nak jugak BMW 10series. Pastu kalau ada dialog pasal business, mesti sembang kencang sampai berjuta-juta ringgit. Orang melayu hanya kaya kat Malaywood je. Hais.

Well, mesti korang pernah rasa pelik kan kenapa ada lelaki bujang begitu sukakan janda. Semuanya di sebabkan si janda dah expert bab-bab layan suami. Suami sebenarnya amat sukakan masakan si Isteri. So kalau si Isteri tak reti masak, macam mana?

 Whats good

Dan seperti yang dinyatakan oleh Fahrin Ahmad dalam cerita Dalil Cinta tu "Dia andartu pun, dia reti masak dan reti layan saya. Awak apa tahu?" Heh lancar je dia cakap. Bagus-bagus. Aku boleh katakan yang apa yang di katakan oleh Fahrin tu adalah mewakili majoriti lelaki. Serta, dalam cerita ni, Fahrin Ahmad memainkan peranan yang penting. Over all cerita ni, dia agak kelakar kerana dia lah suami, dia lah isteri (?). Dia yang memasak, dia yang lipat kain.

See? Punya la baik dia tu. Ada potensi jadi suami misali. Kenapa Linda Onn tak terpikat?






29 ulasan:

  1. adehh..semenjak 2menjak ni sume heboh pasal dalil cinta

    (xtau nk komen apa sbb xtengok)

    p/s:i xpandai masak.lalalala

    BalasPadam
  2. Aku pun reti masak. Dan semestinya bakal bini kena pandai dan sedap masak.

    BalasPadam
  3. ramai yang nak mula belajar masak bila nak kawen..
    pity of them..
    masa bujang ni lah elok belajar masak..

    dan, masak untuk suami akan jadi pengikat kasih..
    x de la suami pi cari no 2..

    BalasPadam
  4. aku pn tgok cte ni masa mlm aku kat spore..best gle dow..tp seyes agk sentap ar ble dia ckp gtu kt amani....tp amani pn kuang ajar gak.hahaha

    BalasPadam
  5. tugas lelaki memasak, basuh baju, lipat kain, kemas rumah...
    orang perempuan tolong - tolong jek..
    sebab tu masa hari raya
    " yang, abang nak mintak halal ( semua - semua) ye yang"

    haha. =)

    BalasPadam
  6. cam besh je...tp xleh nak tgk >_<"

    BalasPadam
  7. Aku ada tengok cerita ni kat tv3. Memang best.
    Isteri yang pandai memasak memang penting.

    BalasPadam
  8. sweet jer cita ni tp fahrin mcm lembut sangatlaa...smpai dpjak2 oleh bini dia...
    tp,kalu pompuan x tau masak sblm kawin,as long as dia memg mo berubah after kawen tu n blajar msak..it's quite ok i guess..:)

    BalasPadam
  9. @Mui - Belajar la masak cepat -cepat

    @Shah - Kan bagus kalau dua-dua reti masak.

    @Afzan - Apa salahnya kalau suami cari no. 2. haha!

    @Amina - Aku tak terserentak pun. Dah boleh jangka doe.

    @Brader Joe - Tak. Dia masih belum kawin. Dia tunggu cinta aku kot.

    @Dila - OOo. So, perempuan ni tak adalah berfungsi sangat yea? Hehe

    @Aya - Feel free to download it.

    @Mimpi - Yup

    @Yna - Fahrin tu penyabar.

    @Star - Yup

    BalasPadam
  10. ngahahhhahhahha~
    knap aku tak leh donlod












    nk tgk


































    aku tau masak skrg tapi dulu 0 knowledge




































    ada sbb knp aku bgitu
    kahkahkah

    BalasPadam
  11. tengok gak cerita ni. Tapi tak tengok dari awal. kenapa dharifah amani tu macam tak suka je kat c fahrin ahmad tu?? (dalam cerita tu la)


    linda onn siapa?? *tiba tibaaaa :D

    BalasPadam
  12. @Jane - Aku boleh je

    @Epal - Mereka suka sama suka. tapi syarifah tu gedik sket.

    @Crazy - >,>

    BalasPadam
  13. bahaha. baiklah. agak terasa di situ. hoohee.

    anyway, ayat last tu memang tak boleh blah lah kan. tiba tiba linda onn. haha XDDD

    BalasPadam
  14. Nak rasa rendang saya masak tak?

    =P

    BalasPadam
  15. bibik kan aderr ...
    wa x kesah mini x pandai masak
    yg penting reti kemas katil
    kira dah ok



    wahahahahhahaha


    >>_____<<


    linda on dah kawen ke?

    BalasPadam
  16. di sbb kn cerita tue,
    mak aku, akk aku & semua family aku, tmsk BF aku srh aku blajar msk..
    sbb aku msk xsedap..
    *bkn xreti yee!

    BalasPadam
  17. @Yana - Aku tak suka rendang.

    @Frodo - Linda masih single.

    @Liez - Tak sedap? Kenapa tak sedap? Sebab tak reti masak lah. Haha!

    BalasPadam
  18. biar mr k dpt gf xreti masak..
    hahaha

    BalasPadam
  19. weh aku tengok dah cerita ni.
    pergh memang pemalas gile perempuan tu. haha~


    *cooking is fun*
    bhahah~~

    BalasPadam
  20. eh dh tgk cite nie awal2 dah.
    sgt comeyy cite tu :D

    BalasPadam
  21. ak bkn la nk argue ke ape kt tapak 0rg kn..tp sbab cm byk entry psl p0mpuan x pndai masak,s0 rse nk brsuare 2 ad la sbab da lme gak simpan ses0rang nehh
    xcely kn,x adil la,asyik p0mpuan je yg kne pndai msk..p0mpuan skunk bleh kgsi cri duit,x kn la kje rumah laki x leh kgsi..n byk lg ketidakadilan yg jlas ak napak tp x rmai 0rg pasan k0t
    n ustazah ak pnah ckp lu,melayan suami je tugas isteri,yg len sume tggungjwb suami trms0k la jge anak etc..n ak agak suke la n buatkan ak ase Islam mmg adil
    n drpd cte kak ak tym pg US dlu,kak ak cte,d0rg tde mslh wat kje p0mpuan,masak utk istri,w'pn kje hbat..sharing is caring,wat kje sme2,pe mslh..
    tp laki melayu lain,lbeh kpd menghambakan p0mpuan bg ak,,sume p0mpuan kne wat,kalu x wat,mcm tr0k,x s0lehah la,n mcm2 la term gune..adil ke cni??kalu kmu p0mpuan,kmu rse cne..put yourself in someone else shoes
    p/s;s0ry la argue kt bl0g 0rg,tp kritikan lbeh baik dr pujian

    BalasPadam
  22. ak bkn la nk argue ke ape kt tapak 0rg kn..tp sbab cm byk entry psl p0mpuan x pndai masak,s0 rse nk brsuare 2 ad la sbab da lme gak simpan ses0rang nehh
    xcely kn,x adil la,asyik p0mpuan je yg kne pndai msk..p0mpuan skunk bleh kgsi cri duit,x kn la kje rumah laki x leh kgsi..n byk lg ketidakadilan yg jlas ak napak tp x rmai 0rg pasan k0t
    n ustazah ak pnah ckp lu,melayan suami je tugas isteri,yg len sume tggungjwb suami trms0k la jge anak etc..n ak agak suke la n buatkan ak ase Islam mmg adil
    n drpd cte kak ak tym pg US dlu,kak ak cte,d0rg tde mslh wat kje p0mpuan,masak utk istri,w'pn kje hbat..sharing is caring,wat kje sme2,pe mslh..
    tp laki melayu lain,lbeh kpd menghambakan p0mpuan bg ak,,sume p0mpuan kne wat,kalu x wat,mcm tr0k,x s0lehah la,n mcm2 la term gune..adil ke cni??kalu kmu p0mpuan,kmu rse cne..put yourself in someone else shoes
    p/s;s0ry la argue kt bl0g 0rg,tp kritikan lbeh baik dr pujian

    BalasPadam
  23. sy tgk jgk cerita nih.hehe & mengaku tak reti masak.HAHA tak minat oii :) kalau bab makan,mmg suke.tehee~

    BalasPadam
  24. time2 cuti sekolah ker sem ker belajar la masak daripada tido je memanjang.... xpayah tunggu lepas kawen baru nak belajar..

    BalasPadam
  25. kalo janda pun demand lelaki bujang...abis tu anak dara nak kawin dgn sapa......

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.