Memaparkan catatan dengan label Info. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Info. Papar semua catatan

Sabtu, 3 September 2011

Kita Semua Menuju Ke Zaman Ais (Ice Age)

Assalamualaikum


Hello flesh warm meat sekalian. What's up?

Tahukan korang yang setiap benda di dunia ni, Allah dah ciptakan dengan perfect? Which is, ada keseimbangan dalam cycle dan putaran masing-masing? Cer korang tengok, malam akan cycle jadi siang. Hidup pula akan cycle jadi mati. Dan begitu juga dengan musim di dunia nih. Kalau kemarau, cycle dia adalah tengkujuh. Tu belum masuk lagi winter, autumn, summer dan spring. Dan bermacam-macam lagi lah.

But then, how about our global warming? Global warming is a nature thing. It's a natural phenomena, you know. Just like the putaran bumi di atas paksi dia. Just like the peredaran bulan dan just like the other planets in this universe. Semuanya adalah natural phenomenon. Walau kita tanam beratus-ratus batang pokok sehari pun, kadar peningkatan untuk global warming tetap akan berlaku. Menanam pokok dan mengurangkan pengeluaran Carbon Dioxide hanya akan melambatkan peningkatan untuk global warming. Bukan menghalang dia untuk dari terus berkalu. Why? Sebab kita, manusia dan those haiwan diserata dunia melepaskan 'gas mentana' yang juga menipiskan lapisan ozon. Tu belum kira kereta-kereta dan kilang-kilang yang terpaksa di jalankan. Itu belum kira. Kan? AND. And itu belum lagi termasuk dengan radiation dari sinaran matahari ke bumi. Which is benda yang kita tak boleh halang. Sebab itu lah aku kata global warming ni di katakan sebagai natural phenomena.

So, if this Global Warming is a nature phenomena just like those putaran-putaran planet. Adakah ianya juga ada cycle yang tersendiri supaya ianya boleh diseimbangkan balik? Kalau semua natural phenomenon ada dia punya cycle dan putaran dia. Kenapa global warming tak ada? Actually, ada. Dan bila bumi mencapai klimax global warming or global climate, secara semulajadi nya ia akan mengimbangkan diri dia sendiri. But how? Yeah, with this Ice Age.

How the hell Malaysia yang panas boleh di landa Ice Age?


Aku dah baca banyak gila article yang berkaitan dengan the next Ice Age. In fact, dalam Astro pun ada. Well ada article yang kata Ice Age adalah mustahil untuk berlaku, tapi ada some other article lain pula kata yang Ice Age ni adalah amat tak mustahil untuk berlaku. For example, the sulphur dioxide. Beberapa lapisan suplhur di permukaan bumi dah cukup untuk turun kan suhu bumi kepada tahap beku. Bukan je takat nak turun kan suhu bumi, tapi juga sulphur ni boleh halang sinaran dan radiation matahari dari masuk ke permukaan bumi. Plus, kita mungkin tak akan merasa cahaya dan haba dari matahari untuk sesuatu jangka masa tertentu.

Tapi ada ke benda-benda semula jadi yang akan melepaskan sulphur dan bahan yang sewaktu dengannya di udara? Yup, ada. Dan itu adalah volcano (gunung berapi). Korang tahu tak yang asap yang bekepul-kepul yang keluar dari mulut gunung berapu tu bukannya asap bakar biasa? Ianya juga tentu sekali bukan wap. Ianya adalah sulphur dioxide, CO2 dan bermacam-macam lagi. Imagine kalau sesebuah gunung berapi tu mengeluarkan banyak suplhur and those ashes surely akan lindungi cahaya matahari, apa yang akan berlaku kepada semua penghuni di Bumi for a long term period? Yeah, we all are dead meat.

Bumi lari dari paksi. 


Korang ingat tak kisah pasal Gempa Bumi di Jepun yang dah gerakkan sedikit paksi putaran bumi? Gempa bumi dan tsunami dah banyak mengubah bentuk muka bumi. Tapi bukan je bentuk malah keadaan putaran bumi tu sendiri. Sila tonton video di atas. Ignore pasal Mayan dan 2012. Mayan tu semua bullshit. Dan kalau korang layan clip video youtube yang aku kasi tu, aku bet yang korang akan faham kenapa bila paksi bumi berubah, kita akan mengalami dunia Ice Age mini. Bila benda ni betul-betul berlaku, Malaysia tak perlukan gunung berapi dan gempa bumi untuk merasai zaman Ais.

Then, korang tahu tak tentang supervolcano? Imagine if those supervolcano meletus pada masa yang hampir-hampir sama. Apa yang akan berlaku? Yeah, ianya akan mengubah paksi bumi dengan banyaknya. Which is polar or kutub utara dan kutub seletan kita akan berubah tempat. Yeah, awesome.

Apa yang aku berlaku semasa Ice Age?


Mesti fun kan kalau kita dengan member-member berangan tentang cara-cara untuk lari dari serangan zombie. Tapi macam mana pulak kalau kita nak lari dari 'serangan' Ice Age? Kita yang dok setiap hari complain panas pun secara tak langsung dah boleh adapt dengan cuaca panas. Then tetiba kita dilanda cuaca sejuk yang membeku. Agak-agak, berapa ramai antara kita yang boleh bertahan?

Bad things about this Ice Age? Yeah, no electricity, no transportation, no network connection. No blog, no twitter, no facebook, no nothing. Macam mana kita nak hidup tanpa those social network?

Then, apa yang akan berlaku selepas Ice Age?


The real cycle untuk bumi adalah; Warm and then Global Climate (Where Ice Age is possible) and then Snowball Earth. Yup, akhir sekali seluruh bumi akan menjadi a snowball sebelum dia balik semula jadi bumi yang seperti sekarang.

Off topic. Pernah tak korang dengar tentang orang yang beku, tetapi apabila dah di frozekan, dia hidup semula? Ya, ada banyak kes macam ni di seluruh dunia. Ada kes anak jatuh dalam air ketika winter. Then beku selama beberapa jap. Bila dah beku, secara klinikalnya dia dah mati. Tapi bila dia di warm up, dia hidup semula. Amazing kan? Bayangkan kalau manusia dapat determine macam mana nak froze kan manusia tanpa perlu cabut nyawa, perh, mesti tak seimbang dunia ni. Iye lah. Sure ramai orang yang ada sakit-sakit kronik mintak di froze kan sehingga penawar di jumpai kan?

Ref :
Global Warming
Volcanoes & World Climate
Global Dimming
Discovery Channel
My Dad's Reader's Digest : Why in the World.



Ahad, 12 Disember 2010

Bagaimana Kalau Psychopath dan Pembunuh Bersiri Adalah Ahli Keluarga Kita?

Assalamualaikum


Yo guys. Ini adalah sambungan kepada entri sebelum ini which is People Around You. Di entry yang lepas, aku ada bertanyakan 3 soalan.

Soalan-soalan yang aku tanya tu, kadang-kadang di gunakan untuk menetukan samaada seseorang itu psychopath atau tidak. But, apa itu psychopath? Well, akan aku terangkannya nanti tetapi, anggaplah sesiapa yang cenderung kepada this personalty disorder, akan berpotensi menjadi pembunuh bersiri.  Berikut, adalah jawapan bagi soalan-soalan yang aku tanya,


Soalan 1

Seorang perempuan sedang menghadiri majlis pengkebumian kakak sulungnya. Di majlis itu, hanya ada saudara mara yang terdekat yang hadir. Dan ketika itu, that girl ternampak seorang lelaki. Lelaki tu dah la hensem, kaya pulak tu. So, that girl jatuh cinta kat lelaki tu tangkap leleh punya cinta. Biasalah, girllssss *rolling eyes*. Tetapi, that girl agak pemalu, so, dia tak mampu untuk bercakap, bertanyakan nama dan meminta nombor kat lelaki tu. Kemudian, keeseokanya, that girl membunuh adik perempuannya. Kenapa dia membunuh adik perempuannya?

Jawapannya :
Dia membunuh adiknya, kerana sebelum ni, dia nampak lelaki hensem tu di majlis pengbumian kakaknya dan yang datang itu adalah saudara mara terdekat. So, dia bunuh adiknya adalah semata-mata berharap untuk lelaki tu datang ke pengkebumian adiknya pula. Even kemungkinan itu adalah amat rendah.

Soalan 2

Anda sedang berdiri di balkoni luar rumah pangsa anda. Okay fine. Korang kan kaya, so, korang tengah berdiri di luar bilik Hotel JW Marriott anda yang tinggi dan mengadap ke luar. Anda padang ke bawah, anda nampak seorang lelaki sedang membunuh dan mengerat-ngerat badan seorang perempuan. Then, lelaki yang membunuh tu pandang ke atas dan ternampak anda. Dia perasan yang anda adalah saksi pembunuahan yang dia buat. Then lelaki tu membuat pergerakan/isyarat tangan. Apa pergerakan tangan (gesturing) yang dia buat?

Jawapannya:
Lelaki itu sedang memandang anda sambil tangannya membilang tingkat bilik anda.


Soalan 3


Anda di beri satu pisau tajam. Anda perlu membunuh seorang lelaki ni at any cost. Lelaki ni berada di dalam tandas yang tertutup dan jauh dari penempatan orang lain. What would you do?
Jawapannya:
Tunggu orang tu keluar, dan kemudia membunuhnya dari depan.

Soalan 4

Korang terjumpa seekor anak kucing yang baru lahir. Comel gila. Macam amoi. Di sebabkan korang rasa yang ianya terlampau comel, korang rasa geram sangat-sangat. So, korang membunuh kucing tu. Bagai mana cara korang bunuh kucing tu.

Jawapannya: 
Membunuhnya dengan cara paling susah dan paling lama untuk ia mati.




Sesiapa yang menjawab betul, tahniah. Anda berpotensi menjadi pembunuh bersiri.

Okay fine, soalan di atas tak memberi 100% sebab untuk anda di cop sebagai psychopath, tetapi, itulah pemilkiran orang-orang psychopath ni. Why? Sebab pemikiran mereka amat berbeza dengan pemikiran manusia biasa. Mereka akan bertindak dengan bijak dan pantas bila hendak membunuh. Kalau ikut kajian, dalam apa-apa hal, mereka akan cenderung untuk membunuh dengan cara yang paling best dan menarik untuk menyelesaikan masalah. Dengan kata lain, masalah akan hapus jika terhapusnya orang yang mendatangkan masalah itu. They love blood. They love to kill. But, they love to hear you scream, more.

So, apa itu psychopath?
Kalau dulu, aku tulis pasal pedophilia di kalangan kita which is seseorang yang tertarik dari segi seksual terharap kanak-kanak bawah umur. Dan kebanyakan pedophilia adalah tidak diketahui sehinggalah mereka di tangkap.  Dan, begitu jugalah dengan psychopath. Psychopath adalah sejenis personality disorder which is termasuk dalam masalah mental. Psychopath adalah sejenis mental problem yang boleh di kata amat susah nak di kesan di kalangan kita kerana mereka umapam monster yang berada di dalam manusia yang bermuka baik. Dan lebih-lebih lagi, mereka biasanya terdiri dari orang yang mempunya otak yang amat bijak.


Most of psychopath, akan ada masalah dengan diri samaada based dari masalah keluarga atau tekanan dalam hidup sejak lahir. Masa kecil, orang yang akan ada masalah mental ni, akan berasa seronok apabila mereka menyiksa binatang. So then, mereka akan terus menyiksa binatang tanpa rasa bersalah langsung. Tapi, lama kelamaan, mereka akan merasa bosan membunuh dan menyiksa binatang, so, mereka akan mula menyiksa manusia. Korang boleh tengok benda-benda macam ni dalam cerita Life (Jepun series), Dexter, The Loved Ones dan Criminal Mind.

Cuba lihat kawan anda di sebelah anda. Muka dia gila innocent. Pendiam. Tak kisah pun dengan apa yang orang kata tentang dia. Tapi, pernah tak ada terfikir yang dia adalah psychopath yang berpotensi menjadi serial killer?

Ciri-ciri psychopath yang mungkin akan jadi pembunuh bersiri.
  1. Hidup ceria, tetapi anti-sosial.
  2. Suka menipu dan memanipulasi
  3. Mempunyai otak yang amat bijak ketika berfikir untuk terus membunuh.
  4. Tak ada perasaan bersalah.
  5. Tak ada perasaan kasihan.
  6. Berasa puas selepas membunuh dan seksa binatang / manusia.
  7. Suka mendapat kuasa (Ala-ala gila kuasa)
  8. Sanggup buat apa je termasuk membunuh asalkan dapat apa yang dia nak.

Ted Bundy

 
Bagi sesiapa yang suka menonton cerita bunuh-bunuh, mesti kenal dengan Ted Bundy. Ted Bundy. A boy of psycopath serial killer, yang ada kakak dan ibu sebagai orang yang sama. Serta, atok dan ayah juga orang yang sama. Yea, dia adalah anak kepada kakanya, dan cucu kepada ayahnya. Sila berfikir macam mana benda itu berlaku. And, all of them stay dalam satu rumah pada masa tu.

Kalau Ted Bundy ni main Dota, dah boleh kata dia buat hampir 20 rampages dah. Atau dengan kata lain, dia dikatakan mungkin dah membunuh serta merogol sekurang-kurangnya 33 hingga 100 orang perempuan. So, 'pretty cool'. Aku tak pernah pun dapat rampage main dota.

Monster dalam badan orang-orang yang terdiri dari psychopath ni ada masa dia kecil lagi. For Ted Bundy, dia di katakan memculik dan membunuh budak perempuan berumur 8 tahun ketika dia berumur sekitar 14 tahun semasa menjadi menghantar surat khabar (paper boy). Then, sebelum tu, masa dia kecil, dia selalu torture binatang termasuk anjingnya sendiri, tak terkecuali binatang peliharaan orang rumah sebelah. Jenis torture adalah dengan mengerat-ngerat bahagian badan binatang seperti telinga, kulit dan kaki contohnya, tetapi tidak sampai ia mati. Which is amat menyiksakan. Oh, korang nak contoh? Dulu aku ada jumpa satu video ni. But then, sekarang bila ku cara balik, dah tak ada. Tapi korang boleh tengoknya di SINI. Link yang aku kasi tu adalah amat-amat ganas. Dan anda akan bencikan kat that bitch so much.

Ted ni, dia ada degree in law tapi, dia memulakan karier dan hobi membunuhnya dengan binatang, then di akhiri dengan membunuh orang ramai. Dia adalah manusia yang tak boleh memahami pertalian. Dia tak faham kenapa seseorang perlu berkawan dan menjalinkan hubungan. Dia tak tahu kenapa dia perlu bersosial. Then, bila dia rogol dan bunuh seseorang, dia lalukannya bukan dengan cara lembut. Dan korang sure tak nak tahu cara dia merogol seseorang.

Psychopath versi kanak-kanak.


Antara kes yang menyerupai psychopath yang lain adalah pasal budak yang bernama John Caudle yang berumur 14 tahun. John Caudle ni, dia bunuh ayah dan mak dia semata-mata dia tak nak pergi buang sampah etc. Dia mulakan dengan bunuh mak dia. Then selepas dia bunuh mak dia, dia lepak tengok TV sambil tunggu ayah dia balik. Bila ayah dia balik, dia bunuh ayah dia. Selepas bunuh, dia pergi main PC game. Mayat ayah dan mak dia atas lantai, dia tengah duduk main PC game (Dota maybe). Dia tak ada perasaan, dan tak ada rasa bersalah. Then, keesokannya dia pergi ke sekolah dengan wajah yang happy bak kata gurunya.

Banyangkan kalau korang ada adik macam ni. Adik suruh top up henpon. Korang pulak kedekut tak nak topup. Sure adik korang bunuh korang.

Well, what would you do, if, one of your family members, is a serial killer?

Mesti menarik kan.



Khamis, 28 Oktober 2010

Kenapa dan Apa Itu Pedophilia.

Assalamualaikum


Uh, semalam adalah hari terakhir ada kelas. So, maksudnya, selepas ni, kelas mungkin tak ada. IT IS STUDY*Dota* WEEK.

Btw, masa tengah lepak-lepak dan borak-borak, aku perasan ada satu email yang termasuk dalam Spam Yahoo!. Yahoo! Ni servis dia teruk ah. Suka sangat mark email orang lain sebagai Spam. Email spam tak pula kena spam.

 So, melalui email awek ni, dia ada satu request. Tapi sebelum tu, apa kata kita baca email dia dulu.



Click to enlarge
Okay fine korang malas nak tekan gambar dan full view it. So, aku dengan berat hati akan menulis balik email yang di kirimkan tu yea.


Assalamualaikum

Hai Mr Khairul tersayang.

I baru je follow belog you. You tau, you ni menarik even you suka mengata perempuan. Bukan sahaja menarik, malah romantik. I suka.

Lagi pun, you I amat-amat suka bila you puji perempuan. You nampak comel. I nak kutuk pun tak sampai hati.

Tapi kan, apa kata you tulis pasal pedophilia. I rasa dieorang ni amat-amat lah mengeramkan sebab kita tak boleh detect orang yang ada dengan masalah ni. Entah-entah, orang kat sekeliling kita ni adalah pedophilia. Bahaya untuk rakyat Malaysia yang comel macam you.

P/s : Sorry lah kalau I ni gedik sikit. Dah memang macam ni nak buat macam mana.

Oh, oh. Email tu, aku tak edit tau. Tak edit.

Btw, aku terfikir juga lah kan. Aku ni student psychology ke? Mana la aku tahu pasal pedo pedo ni. But actually, aku tahu lah juga sikit-sikit.

So, how many of you yang tahu what the hell is pedophile?
Rasanya, ada yang tahu bahawa pedophilia bermaksud mental illness di mana orang dewasa yang tertarik terhadap kanak-kanak bawah umur. Ya. But that is not the scary part. The scary part is, they are interested to the kids, in sexual-manner-thingy-so-bad-bad-way.


Benda yang korang patut tahu pasal pedophilia:


Myth : People with pedophilia hanya tertarik kepada kanak-kanak.
Fact : Actually, that is so wrong. Lelaki/perempuan yang pedophilia tak bermaksud mereka hanya tertarik kepada kanak-kanak dari segi seksual. Mereka kebanyakkan ada keluarga. Mereka dah kahwin, dah ada anak, ada awek, ada skandal, ada booty-call. Ada sahabat handai. Kalau nak di ikutkan, 'penghidap' pedophilia tu tak bermaksud mereka hanya target kanak-kanak. Mereka juga tertarik dengan orang yang sebaya dengan mereka. Tapi, their mental illness, membuatkan mereka kadang-kadang tertarik kepada kanak-kanak bawah umur, and super abuse them dari segi seksual.

Myth : Orang yang menghidap pedophilia tertarik dari segi seksual terhadap kanak-kanak yang dia tak kenal/random.
Fact : They fact is, most of the case, pedophile ni akan terdorong untuk cari someone yang dia rapat dan kenal, serta fantasize about them. Dia akan belanja ais kerim, jajan, toys dan sebagainya dengan kanak-kanak tu. Dan, mostly juga, kanak-kanak yang menjadi mangsa adalah kanak-kanak yang amat rapat dengan si pemangsa. Family kanak-kanak tu mungkin kenal rapat dengan pemangsa. Jarang si pemangsa nak cari mangsa yang dia tak kenal. Lagi pun, dia tau yang budak tu percaya kat dia. So, kalau dia suruh budak tu tutup mulut dengan kasi chocolates, memang tak ada hal lah. 

Myth : Pengidap pedophilia adalah lelaki.
Fact : Hell no. Ada some cases, perempuan adalah pengidap pedophilia. Tapi, tak ada lah banyak. Cuma, still ada. Samaada tak banyak atau tak dilapor kan.

Myth : Depressed people might turn into pedophilia.
Fact : Actually, anyone could be pedophilia. Tak semestinya seseorang tu perlu depressed dulu. Kawan, jiran, guru dan saudara mara semua berpotensi menjadi pedophilia. Kawan sebelah korang pun mungkin pedophilia. Cikgu korang pun mungkin pedophilia. Lecturer korang pun mungkin pedophilia. Roomates korang pun mungkin pedophilia. Try check-check laptop/pc dieorang. Tengok-tengok kot-kot ada video-video kanak-kanak yang tak sepatutnya. Termasuk anime.


Sebab-sebab yang seseorang itu berkemungkinan dan berpotensi untuk menjadi pengidap pidophilia.
  • Di dera semasa kecil.
  • Hubungan dengan parents semasa zaman kanak-kanak
  • Some kajian menunjukkan yang pengidap pedophilia ni tertarik dengan kanak-kanak sebab psycologinya tidak berkembang. Masa umur 13 tahun, suka budak umur 12 tahun. But then, masa dia umur 18 tahun, still suka budak yang umur 12 tahun. Something like that.
  • Ingin kan so-called-kuasa. Contohnya kes rogol. Ada certain kes, perogol bersiri bukan tak handsome dan tak mampu cari perempuan untuk check in hotel. Tetapi dia suka merogol. Mostly, dia yang suka bila tengok perempuan sakit dan melawan tapi tak mampu buat apa-apa. Hardcore punya style.

 Thanks to Cik Girang for the info.

Actually, it is hard to detect pedophilia. Kadang-kadang, orang yang pedophilia ni mungkin berselindung dengan ayat "Saya suka kanak-kanak". Well, I dont know, really.

Tapi, kadang-kadang tu ada juga jenis 'cyber phedophilia'. Yang ni aku tengok kat astro beberapa tahun lepas. Ni adalah jenis cari mangsa yang dia tak kenal then dapatkan kepercayaan kanak-kanak perempuan/lelaki tu.

Caranya mudah je sebab gaya hidup zaman sekarang 'terlampau maju'. Ye lah. Budak-budak darjah 4 dah ada handphone. Dah reti main Facebook. Dah reti chatting kat skype, YM, Gtalk. Kalau kita tengok, zaman-zaman dulu zaman nenek moyang kita dulu mana ada banyak kes pedophilia. Why tak ada? Sebab dieorang mana main Facebook, Skype, Ym and Gtalk tu semua. Tu semua bullshit.

But nowadays, kalau nak cari mangsa perempuan yang muda-muda senang je. Buka facebook, then search guna email dengan keyword nama perempuan yang di hujungnya letak tahun. Contohnya 'Wani_94@yahoo.com' atau pun "Syaz_93@yahoo.com'. Kalau tak dapat, guna lah keyword dan tahun lain. Dan cara ni memang mudah lah. Cuma perlukan sikit usaha dan masa. Biasalah. Bak kata orang, usaha itu tangga kejayaan. Tanpa usaha, siapalah kita.

Modus operandi 


Modus operandi dia mudah je. Mostly lelaki lah. Sebab lelaki kretive bila buat benda-benda jahat ni. Biasanya dieorang akan cari target. Chat-chat. Tunjukkan kejantanan memalui perbualan. Topup handphone skali dua. Kasi ayat kaw-kaw biar si perempuan akan berasa cair (biasalah, budak-budak umur 14 tahun baru nak up. Mudah je cair). Dapatkan kepercayaan si perempuan. And puff. Your lil sister is gone. Sounds cute, but hell scary believe me.

Tapi kan, kalau nak di ikutkan, ada tau 'pedophilia' jenis 'tak underage'. kalau ikut law, pedophilia biasanya orang kata 'Tertarik dari segi seksual terhadap kanak-kanak yang umurnya bawah 14-16 tahun (atau sebelum baligh). Tapi kan, aku rasa belas-belas tu adalah angka je. Andai kata kalau lelaki tu umur 45 tahun. Then dia tertarik dengan awek berumur 14 tahun, then it will be super scarier kan? But since lelaki umur 45 tu kebanyakkan dah kaya. Rasanya perempuan lagi suka ye tak? Apa barang bagi gula-gula. Bagi duit lah baru boleh tutup mulut ye tak? Maklum lah. Banyak duit, masa depan pun terjamin. Realistik. Kan?

Kalau tak silap aku, dalam psykologi, pedo ni di kira mental illness. Tapi yea ke? Kalau pedo tu mental illness, kenapa gay bukan tergolong dalam mental illness? Ada budak yang ambil law dan belajar psokologi tahu pasal ni?

Oh, oh. Memandangkan korang yang baca blog aku ni ramai perempuan. Meh sini Abang K nak kasi sikit hadiah.

اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ

Dalam sebutan rumi : Allahumma In Kunta Ta'lamu Unni Aamantu Bika, Wa Birasulika Wa Ahsontu Firji Illa 'Ala Zawji Fala Tusallit 'Alayya Al-Kafir Wa Az-Zalim.

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )

Di atas adalah doa yang aku ambil dari blog Ustaz Z. Khas untuk kaum perempuan. Bagus untuk mencegah dari di rogol dan yang seangkatan dengannya.

Tak pernah lagi aku letak doa-doa ni kat blog agaknya. Ish.

Btw, bila yea aku nak jadi Ustaz K ni?. Ehem


Selasa, 5 Oktober 2010

Cover Page Model Majalah Remaja & Make up Tebal

Assalamualaikum


Hai sayang sayang. I sihat. You all sihat? Okay fine I tak sihat sebenarnya. Hati I sakit. Sakit sebab blog I tak visible kat Google search engine. Even kalau I search "Melayu Gay The Other Khairul" pun memang tak akan keluar link blog I. Ini semua malware punya pasal. Shit betul. Habis jatuh ranking alexa I yang dah sememangnya rendah. Sedih aw. So, kalau sesiapa yang datang kat blog I ni, memang you all superb ah.

Hari ni, banyak benda I nak cakap. Tapi semuanya adalah based on Majalah Remaja isu Oktober 2010.

Yang pertama, I nak cakap yang sejuk hati I bila Lisa I jadi model untuk cover page untuk Majalah Remaja kali ini. Tak sia-sia I ajar dia bergaya. Tapi, I kecewa gila dengan make up dia. Dia pakai make up agak GILA TEBAL DOE. Nasib baik tak super tebal macam artis lain. Apa? Make up tebal equal tu lawa? Bullshit. Berapa kali I nak ulang. Awek bermake up tebal adalah huduh. Tak comel langsung. So, kalau you all nak pergi event atau apa-apa, pakai light-light make up dah lah. Pakai foundation je. Tak payah on lebih-lebih. Bukannya boleh tutup jerawat korang tu.

Model : Diha (Alien).

Lagi pun, on average dari 10 lelaki yang I tanya, 9 akan berkata yang girl yang make up tebal-tebal letak warna hijau kuning merah apa jadah tu memang tak cun. Dah macam kertas lukisan yang di lukis oleh budak tadika dah. Ye la. Try you all bayang kan. Muka warna cokelet, pastu ada tompok-tompok hijau merah kuning, apa hal? Lawa? Hello~ Make up tebal lawa? Oh pehliss lah. Korang ni tak ada seni. Tak ada natural beauty langsung. Kecewa I.

Bagi si lelaki pula, kalau yang dah ada awek tu, korang tak rasa geli ke tengok awek-awek korang make up macam tepung? Nasihat la awek korang tu. Suruh dia bertaubat (?) sikit. Lagi pun, masa muda-muda ni lah masa nak tunjukkan beauty yang sebenar. Bila dah tua berkedut nanti, you all nak pakai make up tepung gandum ke atau apa-apa tepung suka hati korang lah.

Bagi lelaki yang tak ada awek, jangan risau. Tak salah tak ada awek. Lagi pun nak awek buat apa? Buat stok geli-geli? Setakat stok geli-geli tak payah awek lah bai. Lagi pun, bila ada awek, mesti nak kena guna banyak $$$. Sebut awek, ingat duit. Sebut duit, ingat awek. So, tak payah ada awek-awek ni. Konon awek boleh kasi motivasi lah apa lah. Bullshit je semua tu. Buang masa.

Isu ke dua pula... Errr...errr... I sambung esok-esok. Tadi awek call. Ada hal katanya. Bye.



Selasa, 20 Julai 2010

Adakah Bahaya Shisha Lebih Dari Rokok Biasa?

Assalamualaikum

Light

Sekarang ni pukul 4.20 pagi (masa aku menulis). Aku baru bangun tido doe. Dan tak boleh tidur. Kat luar baru je hujan berhenti. Memang sejuk gila babi lah. So, aku duduk lah kat kuar rumah sambil makan dark chocolates Tudour Gold yang aku beli kat 7e semalam. Memang perh sedap betul benda-benda macam ni. Pastu bila bosan, aku mesej lah beberapa gadis. Dua orang reply. Aku tak tau lah apa dieorang buat pagi-pagi ni. Tak reti tidur ke apa.

And then, masa tengah dok berangan sambil tengok minah-minah kilang berjalan, aku teringat pasal sebuah majalah yang entah datang dari mana tah. Majalah Maskulin (Edisi Julai 2010 Vol 106. Page 56-57. Article written by Fazrina Ayu Raduian.) Kat dalam tu, ada cerita pasal bahaya shisha. Cakap pasal shisha, aku teringat masa aku muda-muda semester satu dulu.

Made in Turki, Arab, India and Parsi.

Masa sem satu dulu, aku selalu lepak-lepak dengan member aku kat Melaka untuk hisap shisha. Tapi aku tak isap. Biasanya orang yang merokok kalau pergi mesti hisap shisha. So, aku tak lah sebab aku tak merokok. Actually, masa semester satu lah first time lah aku tau pasal shisha. Kalau tak kerana ikut member aku jalan, memang tak tahu lah apa benda shisha tu. So, ada lah sekitar 10 kali aku lepak-lepak kat tempat shisha. Then selepas tu, dah tak ada orang nak pergi shisha dah.

Actually, aku sangkakan yang shisha ni bagus sebab alternative kepada rokok yang bahya gila. But then, aku baru tahu dari Malajah Maskulin yang shisha adalah dalam 400 kali ganda lagi bahaya dari rokok. YA 400 KALI WTF. WTF. Tapi tu lah, stylo gila kan bila cakap ayat "400 kali ganda". Biasa sebut dua atau tiga kali ganda ni. Tapi ni dah main beratus-ratus dah.

What the hell is shisha?

 Most used

Sebenarnya, shisha ni ada banyak di jual kat kedai-kedai makan yang tidak berstatus restoran. Kalau kat Kuantan, yang dekat rumah aku, shisha mesti hanya di jual kat warung. Nak cari shisha kat restoran agak susah (mungkin kat kuantan sahaja). Shisha ni kiranya macam ganja arab lah bentuk dia. Dah macam bong dah panjang dia. Menggunakan arang tembakau sebagai bahan bakar dan sirap pekat sebagai perasa. (macam oren Sundquist atau rebina yang kena bancuh tu.)

Nama lain bagi shisha adalah hookah, sheesha, shisa, okka, kalyan, ghelyoon dan ghelyan.

Kenapa shisha best dan sedap?
Dari apa yang aku tengok lah kan, ramai suka shisha sebab shisha ada asap banyak. Macam feel je sedut, then hembus. Sekali hebus, berkepul-kepol asap keluar. Dah macam asap fogging bunuh nyamuk denggi dari rumah ke rumah dah. Memang perh. Memang stylo. Lagi satu, shisha ni ada banyak jenis perasa. Ada perisa anggur, epal, watermelon, strawberry. Dan yang bestnya, kebanyakkan perisa adalah mints. Kira macam hisap Dunhill menthol lah kononya. Dan perisa boleh di campur-campur.

Pastu, biasanya, yang pergi shisha ni akan pergi ramai-ramai. Dieorang akan share-share satu shisha tu ramai-ramai. Satu shisha boleh adalah dalam 10-12 ringgit. Oh, ya satu session shisha, boleh cecah satu jam. So, memang jauh lagi lama lah dari rokok. Memang puas.

Satu lagi sebab shisha tu sedap adalah sebab shisha bahaya untuk kesihatan. Biasalah, benda-benda bahaya memang sedap kan?

Kenapa shisha bahaya untuk kesihatan?

 Smoke looks good only in pictures.

Shisha menggunakan tembakau yang di peram. Which is lagi bahaya. Dan juga arang. Arang adalah antara benda yang boleh trigger cancers. Sama macam makanan yang korang tak reti masak lah. Korang masak ayam, pastu hangus hitam. Korang makan juga hangus tu tanpa korang tahu yang hangus tu adalah amat berbahaya untuk diri anda yang boleh trigger cancers. Bab-bab tak pandai memasak ni mesti perempuan.

Macam rokok juga, shisha pun ada toksin yang tertentu. Dan air dalam shisha tak boleh tapis toksin-toksin yang ada.

Asap shisha memang banyak. Memang cool kalau tengok. Kalau semua hisap masa tengah malam yang hening dan sejuk, memang dah boleh berangan duduk di tempat sejuk dan asap tu dah boleh jadi macam kabus dah. Serious asap shisha banyak gila. Tapi asap shisha ada banyak benda-benda yang sedap yang ramai tak tahu. Contohnya, tar, carbon oxide, zink, nikotin dan carcinogen. Ya, carcinogen antara bahan yang paling sedap sebab dia boleh trigger sel kanser.

Penyakit yang boleh di hidapi oleh kaki shisha
Macam yang aku cakap kat atas-atas tadi, penyakit yang korang paling tak nak kena adalah kanser. Then bagi lelaki, penyakit yang korang memang tak nak kena adalah kemandulan dan kegagalan 'barang' (Denver) anda untuk berfungsi. Memang tak payah jadi lelaki lah kalau Denver korang tak berfungsi.

Penyakit lain adalah sakit jantung dan stroke. Semuanya di sebabkan nicotine.

Dan penyakit lain adalah emphysema yang boleh membawak kepada pneumonia yang bila dah sampai satu tahap, korang tak boleh di ubati dan hanya hidup menggunakan tiub udara di sebabkan masalah di dalam paru-paru dalam kes nak terima oksigen.

Dan satu lagi, kes sharing is caring. Kalau korang hisap shisha kat kedai-kedai, agak-agak, dia basuh cuci-cuci tak pipe penyedut shisha tu?

So, bagi yang kata hisap shisha sebab tak nak hisap rokok yang rokok tu lagi bahaya, memang silap. Macam yang aku cakap tadi, shisha adalah 400 kali ganda lagi bahaya dari rokok biasa. So, aku tak faham, mana datangnya isu hisap shisha lagi menyihatkan.

Jangan hisap shisha, jangan hisap rokok. Banyak lagi benda sedap yang korang boleh hisap. Choki-choki misalnya.


Sabtu, 15 Mei 2010

Nikmat. Cinta. Indah. Tuhan.

Assalamualaikum

My favorite girl. My Lisa Surihani. Hihi.

Lawak-lawak basi biasanya bila perempuan tanya " Kenapa lelaki suka sangat pandang perempuan lawa?" Dan lelaki akan reply "Kiteorang bukan suka. Kitaorang just nak melihat keindahan ciptaan Tuhan."

Well, entri kali ni, aku tak akan bercakap pasal lelaki dan perempuan. In fact, dah bosan la dah asyik kutuk perempuan. Tu dalam storage aku ada lagi 3-4 entries pasal perempuan yang belum aku siapkan. Nak post 3-4 entries mengata perempuan sekali gus, kesian pula. Lagipun, perempuan ni kaum favorite aku. Tak akan nak sakitkan hati nurani mereka setiap masa, kan? ;p

Up-up and away (to the stars)

Semasa di Melaka, hampir setiap malam pukul 2 hingga 3 pagi, aku akan pergi luar rumah aku dan baring kat kawasan luar rumah. Rumah aku paling tepi, so memang okay la tak kisah sangat pasal orang lain.

Dalam pukul 3 pagi, baring sambil pandang langit sambil minum nescafe sambil mesej-mesej dengan gadisku sambil layan perasaan memang best. Sejuk. Sunyi. Perh memang layan. Tu belum kira kalau mendung dan ada bau hujan. Memang boleh tidur aku kat luar rumah sewa aku tu.

Tapi sayang, aku tak boleh praktikkannya kat Kuantan. Dah la depan rumah aku ada taman perumahan baru. Nanti mesti tak banyak privasi. Nanti bila kawasan rumah aku dah membangun, dah tak rasa suasana sunyi punyalah. Aku tak suka tempat-tempat crowded. Aku suka tempat yang tak ramai orang atau tempat orang yang buat hal masing-masing.

Dan kadang-kadang, bila aku tengok bintang, bulu roma aku meremang. Rasa macam something.
So, aku terfikir untuk share suasana yang aku nak-pergi-tapi-macam-just-berangan-je la

Gambar-gambar di ambil dari Infomaya.net yea.


Sebuah fenomena alam yg terjadi krn berkumpulnya mikroorganisme dipesisir tempat bergabungnya air dari aut atau air sungai dan membuat air menjadi berwarna ungu dan merah.


Fenomena visual yang tercipta kerana pantulan cahaya.


Lebih di kenali sebagai aurora.



Pelangi terjadi karana matahari bersinar pada titisan air embun, biasanya terjadi setelah hujan. Moonbow lebih jarang terjadi, hanya dapat dilihat pada malam hari ketika bulan ada pada titik rendah pada saat bulan purnama sehingga hampir purnama. Satu tempat popular untuk melihat Moonbow adalah di air terjun Cumberland di Kentucky AS.



Awan Noctilucent adalah awan yang sangat tinggi secara atmosferanya yang membiaskan cahaya pada waktu senja ketika matahari telah terbenam.


Bentuk awan yang aneh ini sering diasosiasikan dengan badai, dan tidak dapat dimengerti sepenuhnya bagaimana awan ini terbentuk.

Gambar-gambar kat atas nice kan. Ya aku tahu ada banyak lagi gambar-gambar menarik macam gambar pantai atau apa-apa. Tapi aku lagi suka phenomena yang berkaitan dengan langit dan alam semesta atau apa-apa yang tinggi. Termasuk berada di tempat tinggi.


Snow snow snow

But then. Aku suka juga salji. Sesiapa yang add aku kat facebook, akan tahu yang aku jealous dengan student-student yang duk tempat salji then letak profile picture gambar bunga salji what the hell. Rasa macam nak letak gambar matahari je sebab matahari memang ketara dengan Malaysia yang oh my God ya rabbi panasnya Malaysia.

Isnin, 19 April 2010

Soalan Pedas Dari Pembaca Blog. Part 2.

Assalamualaikum

I taw muka I innocence aw. 

Oh oh. Ada ada surat. Tapi I tertanya-tanya. I tak ada haters ke.

1. What do you think about a girl that confess her feeling toward the boy that she loves?
Good. Sebab penantian tu satu penyiksaan. Harapan pun sama.

2. Ape beza unique dan view kat nuffnang tu ek?
View = Bilangan orang yang view tak kirala dari orang sama atau berlainan.
Unique view = Unique visitor = Visitor yang baru. Maksudnya, kalau kau view sesebuah blog 10 kali dalam sehari, ianya di kira satu unique visitor. Ianya berdasarkan cache/cookie/IP yang disimpan dalam lappy korang kot.

3. Berapa banyak dah wang penghasilan kau dapat dari berblog?
Tak banyak pun. Satu bulan nak cecah Rm1000 jangan harap ah. Dalam NN account ada beberapa ratus je sekarang ni. Cukup 1k, keluarkan kot.

4. Sy bosan. Ada movie best tak.
Knowing (2009), The Hurt Locker (2008), Crank 2 : High Voltage (2009). Crank 1 dan 2 sama best. Jason Statham adalah hero dalan Crank. Juga hero untuk Transporter 1,2,3.

5. Tahu tak macam mana nak hilangkan bosan?
Tahu. Hiburkan aku.

6. Mr k,esok free tak? jom kuar?
Esok ada test. Lusa pun ada. Eh, aku patut jawab ni dua minggu lepas kan.

7. Umur Mr K berapa?
Sweet '25' years old young

8. Pernah baca buku The Secret? Buku tu antara paling famous dunia. Apa pendapat ko pasal dia punya undang-undang?
Undang-undang? Buruk sangat bunyinya. Nama dia, Law of Attraction. Law of Attraction ni kira melawan dari Theory of Life (kononnya). Tapi aku rasa apa yang dia nak sampaikan tu betul. Ayah aku ada buku pasal Law of Attraction tapi yang lebih kepada Islam. Aku pernah nak baca buku tu dulu tapi abang aku cakap level aku tak sampai lagi (wtf). So dia suruh aku baca buku Follow Your Heart. Tak ada law, tapi konsep 60% sama. Law of Attraction dalam The Secret umpama tak percaya kepada Tuhan (walaupun apa yang dieorang cakap tu betul). Aku nak impikasikan dia punya Law of Attraction. Tapi tak banyak yang jadi. Tapi ada satu yang jadi. Tu pun baru tadi. Mungkin hanya kebetulan. Tapi dia still on the right path of Law of Attraction. Kau patut cuba sendiri.

9. (1)Kalau ade girl approach kamu, mula2 ape perasaan kamu? (2)Pastu ape pandangan kamu pada girl tu? (3)Sudi jawab kat formspring ni tak. (4)Senang tak soalan ni bagi kamu? P/s: sekadar bertanya...tak kenal kamu in real pon
1. Terkejut.
2. Biasa.
3. Sudi.
4. Tak.
From the way you talk (text), I think I know you.

10. I rasa baby i curang. apa yang patut i buat. patut ke i tinggalkan baby i.
I rasa you patut buat baby baru. Oh wait, baby = bf/gf?

11. Bila nak buat entry pasal Teruna VS Tak Teruna ? (Arianna)
Errrm... errr...Hmmm... Erm.. Cantik kan cuaca hari ni.

12. Kenapa ramai yang benci dengan Fasha Sandha? You suka dia tak.
Suka. I suka suara dia yang macam Ella. Dan I suka gila Ella. Tapi I lagi suka Lisa Surihani dan Alexandara Martiness yang berlakun dalam cerita Cave of The Golden Rose. I tak tahu la kenapa ramai orang (gadis) benci kat dia. Sebab jealous sebab dieorang tak ada suara macam Fasha kot.


I dont know which Arianna is that. Kevin's Arianna? Leave your link. Easy nak link kan. Apa-apahal, tanya gua kat formspring.me.