Jumaat, 22 Julai 2011

Jenis Status dan Comment Facebook Yang Boleh Membunuh.

Assalamualaikum


Hello manusia-manusia sekalian. What's up?

Actually, aku bet yang 99.9999% di antara korang yang baca blog aku ni confirm ada Facebook kan?  Facebook ni dah di kira sebagai medium wajib yang mesti ada untuk pengguna internet tak kiralah untuk lelaki gatal, perempuan gatal atau sebagainya. Seperti yang kita tahu, Facebook boleh buat korang hilangkan bosan, boleh buat korang rasa happy. Tapi, kadang-kadang ada Facebook pun tak best gak. Iye lah. Banyak kes-kes di dunia Facebook yang boleh buat korang rasa stress. Stress dengan pengguna Facebook lain yang perangai macam sial.

The Spoilers
Ketika mengupdate status Facebook. Aku bet yang mood korang mesti excited gila kan. Tapi once ada mamat or minah yang datang serta buat spoil, mood korang sure down gila-gila. So, mari aku tunjukkan contoh spoiler di dunia Facebook.


Mr Realist / Elmo Emo



This is one of the biggest sucker ever. Andaikata korang tengah dok bebel-bebel kat wall korang, then tiba-tiba datang mamat pelik dengan seriously komen di status anda. Dah la comment lain macam, topik pun larik. Nak-nak kalau korang tak kenal langsung dia. Seriously rasa spoil gila. Nak reply komen dia pun tak tahu nak tulis apa.


The Mr "So? Ada aku kisah?"


Ouch. Kesian my Lisa. Well pernah tak korang excited gila nak update status Facebook then bila dah update status macam "Yay dah siap assignment" Then ada orang reply. "So? Ada aku kisah?." Perh, menyirap betul. Kalau ada "Haha" di belakang ayat dia tak apa la jugak. Ni tak, ayat serious semacam. Pulak tu, comment dia ramai pulak yang like. Lagi lah menyirap ye tak? Perkara ni banyak terjadi kat lelaki yang suka bergurau kasar (Lelaki tak der hal). Dan ianya turut terjadi kat kaum perempuan nak-nak bila dieorang tengah gaduh. Girls gaduh kat wall Facebook? Eww. Real life gaduh sambil tarik-tarik sambut lagi best untuk di tonton sambil layan popcorn.

True story.

The Manipulator


Ding ding ding ding. Fasha Sandha PWNED! Relax Tizz, just joking. But seriously perbualan di seperti status di atas wujud. Aku pernah mengalamninya. But oh well, aku tak sebaik Fasha Sandha untuk diam seperti itu. See? Fasha ni bukan sahaja comel. Malah baikkk. Well, korang pernah mengalami situasi di atas?

Dekat Facebook ni ramai je manipulator. Ianya juga termasuk dengan mamat-mamat dan minah-minat yang suka twist ayat orang. Bab twist ayat orang ni aku memang pantang gila. Seriously pantang nak-nak bila aku tengah cakap pasal bab-bab serious. Iye lah, bila dah seorang twist ayat kau, orang yang membaca akan start terikut dengan apa yang dia twistkan. And then tak pasal-pasal, point yang kau nak sampaikan, dah lari dari point asal.

Actually, bergaduh di facebook amatlah tak awesome. Tetapi ianya menjadi awesome bila ada orang cari pasal dan dia berniat nak malukan kita tetapi kita pulak yang malukan dia. Dan bila itu terjadi, maka ianya adalah amat awesome.


The Alim Taik Kucing


Aku perasan yang some of us suka malukan orang lain dengan menggunakan agama. Aku ingat lagi dulu-dulu masa kanak-kanak ribena, bila ada kawan tanya "Kau kalau kau banyak duit, kau nak pergi mana?" Then kalau korang jawab tempat-tempat lain selain Umrah dan Haji, suka korang akan kena ejek. The fact is, whats wrong kalau melawat tempat-tempat lain? Melihat keindahan dunia tu berdosa ke? Lagi pun, ingat nak pergi Umrah dan Haji tu senang ke? Kalau Umrah tak der hal lagi. Tapi kalau dah Haji? Hari tu aku pergi register Haji, dia kata aku punya waiting list selama 10 tahun minimum. Minimum. Dengan kata lain, sekitar tahun 2020+ baru aku boleh pergi Haji.

Dunia Facebook memang best kalau nak buat joke-joke yang kasar. Aku pun suka sebenarnya (even terasa). Tapi kalau dah masukkan bab agama semata-mata dengan niat nak malukan, then baik tak payah. Bukan setakat isu agama tapi juga termasuk dengan bermain dengan hadis sesuka hati.

The Syok Sendiri
Have you heard about SS? Yeah, SS stands for 'Syok Sendiri'. Di Facebook banyak tau status-status yang syok sendiri.

The Self Like

Ohhh Seri, I lap youuuu. Hey, aku perasan yang ramai gila up status Facebook then like. Dia up status, dia like. Tak boleh blah, comment dan gambar diri sendiri pun dia like. I know that you love your self. But....Aw.

Mr Self Comment.


Oh hai Nabil. Waaa, Nabil ada sedikit persamaan dengan my Fouziah Gous. High amount of selfloveness. So, don't you wanna tackle my Fauziah? I heard that you are a player and you like tu kiss mulut-mulut. Sekejap dengan girl tu, skejap dengan girl ni. Maybe if you keep doing something like this, you gonna end up like ahli Senario.

The Loner


The loner ni biasanya lelaki yang tak handsome dan anti sosial. *Terasa*. Biasanya lelaki macam ni, bila dia update status facebook, tak ada orang kisah pun. *Terasa lagi*. Dan kadang-kadang, bila dia malu sebab nampak macam tak ada kawan, dia akan tunjukkan kat dunia yang kononnya dia ada ramai kawan. Dan cara dia tunjuk tu adalah dengan post status-status seperti yang di atas. *Yang ni tak terasa*. Perempuan biasanya jarang menjadi The Loner. Nak-nak yang comey lotey.

The Annoying-ness
The Love-eww-eww


This is so annoying. Annoying dan kelakar. Seriously, most of us akan update status dengan banyaknya (Spam) bila dia dalam mood yang tertekan. Bukan setakat tertekan, malah masa tengah putus cinta dengan pak we chipsmore atau dapat result Final Exam yang teruk pun macam tu. Contohnya macam "Kenapa dia buat kat aku macam ni...?" akan di update setelah mendapat tahu yang pasangan dia dah curang sejak 2 tahun lalu. Padahal couple baru setahun. Then ada juga yang update status yang macam "Kenapa result exam aku teruk gila? Aku dah study kaw-kaw, aku dah berdoa gila-gila. Tapi kenapa Tuhan tak nak tolong aku?" Well, don't you know that setiap apa yang berlaku ada reason nya?

Don't spam status di Facebook sebab... well, who cares anyway? Out of 500 friends korang di Facebook, rasanya tak sampai 10 yang kisah. Mana taknya, yang kenal berapa kerat je.

The Alien.


Facebook adalah sutu jaringan yang paling mengegarkan dunia. Hanya dengan beberapa tahun, ianya dah mampu menyaingi Google. Why? Sebab bukan je manusia yang guna Facebook. Alien pun turut guna skali. Tak percaya, korang tengok la home feed facebook korang. Sure korang akan jumpa perbualan antara dua alien yang tengah mengawan seperti di atas.



Awek Perasan Hot yang Nakkan Perhatian.


Oooo Emmm Gieee. I hate awek attention whore. Seriously. Ewww gila bila tengok facebook dia. And, korang nak tahu tak ciri-ciri minah or gadis attention whore?

Ciri-ciri awek attention whore:
  • Make up tebal nak mampus.
  • Setiap kali bergambar, pipi di kembungkan dan mulut di muncungkan.
  • Angle camera mestilah berada di sudut yang membuatkan si awek nampak konon comel di tahap maksimum.
  • Sanggup buat apa sahaja untuk mendapat perhatian. 
  • Bercakap lucah untuk menarik perhatian lelaki.

Dan mostly, bercakap pasal seks. Yeah, bercakap pasal seks dan called it sebagai OPEN. Open you head.


Awek Hot Yang Sentiasa Mendapat Perhatian.



Okay this is kelakar. Aku rasa korang sendiri dah tersedia aware dengan situasi cute girls always get the popularity kan? Kadang-kadang, blog awek tu comel tak best pun. Entry tulis pasal "Hari ni saya makan chokelat bersama pisang. Tapi tengok-tegok, ada 200 comments. Tapi bila awek yang tak comel tulis benda yang sama, mesti dapat kosong comment. Double standard. Well, mostly yeah. As for the Facebook, every hot girl just need a "Hmm" or "Hurm" or "..." and then, guess what, seluruh lelaki akan like dan comment. Feeling like a boss. Feeling like sekali petik, 10 yang datang. Sekali on YM, 10 yang buzz. Sekali buka facebook, 10 likes. For ugly girl? Umm. Sorry, but you need to work hard for that.

True story.

Semua watak adalah rekaan. Tak ada kena mengena dengan yang hidup atau mati.

217 ulasan:

  1. like a bosss..haha.. ade matluthfi lak tu..nice2..:D
    betol woh wujud status2 camni.
    kalo yang somel2, buat status smiley je, besepah2 yang nge-like. haha :D

    BalasPadam
  2. ade juga yang post nak tunjuk perasaan...marah, syg, benci..( hehe..i buat jugak, but sometimes )..

    and then, bila kena kutuk...that owner boleh ckp.."ko sibuk kat wall aku nape, suke hati aku la nak tulis ape "

    BalasPadam
  3. entri perli dan menyindir yg kaw2..kah3...like it!!

    sindir blogger x nk eh?

    BalasPadam
  4. HAHAHAHAHAHAHA, so fcking EPIC ! :D



    lawak la bai.. ^^

    BalasPadam
  5. mwahahahahah...superb betul..saya paling jarang update status...=DD

    BalasPadam
  6. yg last tu.. need to work hard for that *terasa* haha

    BalasPadam
  7. terasa bab ugly girls tu...tengs k

    BalasPadam
  8. hahahha LIKE entry kali ni..baca sambil tongkat dagu tanpa perasaan stress..suka suka suka.

    *tgh cuba menyelowkan diri di FB..

    BalasPadam
  9. abg saya dulu dia tanya 'noi, ada?' saya tanyalah 'ada apa?' dia kata 'ada aku kesah?'. Rasa macam mau sepakk ja. hahah

    BalasPadam
  10. xde sape komen. ak jeke??bapak x hot blog ni.wakakaka... weh, cmne ko buat screenshot kat atas tu?btul ke mereka sumue tu?ataupon kobuat byk2 profil??

    BalasPadam
  11. yah true story..kesian org yg kurg cntik tu, teraniaya.. hu2

    BalasPadam
  12. 99.9% adalah btol..best entry ni...dlm facebook mcm2 jenis manusia kita blh kenal...yg suka menunjuk, riak, mcm2...

    BalasPadam
  13. yeah..some tu agak terasa becaoz happen to me..

    BalasPadam
  14. Hahaha..entry ni serius membunuh ^_^

    BalasPadam
  15. Tak pernah rasa nak update status dekat Facebook dah since Twitter tempat membebel sorang2 paling best. Heee. Buatla psl golongan2 kt Twitter pulak. :D

    BalasPadam
  16. yep..tempat bebelan utama adlh twitter..kalo bebel panjang2 kt facebook cm cari publisiti plak..hahaha

    BalasPadam
  17. haha. funny.. Ted Mosby & Barney Stinson pun terjebak. Gelak guling2.. =)

    BalasPadam
  18. hahahaha.. semua buatkan aku tergelak besar. ish3

    BalasPadam
  19. *terasa*
    yeah..selalu jadi kat saye. gasak ah. haha

    BalasPadam
  20. terbaik!!!
    sokong milimilo, nk bebel skrg kt twitter jer...

    BalasPadam
  21. hahaha..bab alien tu kalau jumpa memang rasa nak sepak muka dia lelaju...
    senang cita, kalau tengah emo sila away dari FB..kalau x..mcm2 status nak keluar...

    BalasPadam
  22. imprez giler... betol sangat2. aku pon kekadang ader gak yg jadik cam
    The Annoying-ness
    The Love-eww-eww
    Hahahaha

    BalasPadam
  23. LOL.yang komen byk kali status sendiri tu macam pathetic la pulakkk..haha

    BalasPadam
  24. Mr K, jangan buat lawak pagi-pagi boleh tak? hahaha

    BalasPadam
  25. this is epic beb!
    seriously terbaek entry for today yg aku bc so far
    thumbs up man!

    BalasPadam
  26. Susah-susah je Mr K ni tau. nampak sangat lew mnipunyeww Mr K dr saat yg pertama pon boleh tahu. Pasaipa? Pasai font tu. Kehkeh!

    BalasPadam
  27. kat facebook tercover2 nk update status..skali kt twitter, pedulik hape SS pon SS ler....=p

    BalasPadam
  28. slalu gak snap picture pipi kembung , mulut muncung itik tu hahaha :D

    BalasPadam
  29. memang mau terguling-guling baca entri ni..hahaha

    BalasPadam
  30. hahahaha....

    awat lawak sgt..

    tp mmg btol la....

    BalasPadam
  31. haha. kelakar.
    kelakar.
    kelakar.
    kelakar.

    how did u do this mann?
    dah banyak tengok orang buat.

    yang tajuk dia "kalau facebook ada zaman dulu" tu pun lebih kurang camni.

    ada hang tuah, sultan melaka, dato' maharajalela. pastuh ada putri gunung ledang lagi.

    haha.

    sriyes kelakar^^

    BalasPadam
  32. serius aku tergelak baca.. tp mmg its true! realiti nyer mmg betul!

    BalasPadam
  33. hahaha soo true. tapi lps nie i nk update status or comment pape msti fikir byk kali. scary dowhh. haha.

    BalasPadam
  34. This is why i love to read your blog mr.k :)

    BalasPadam
  35. serius meluat dengan golongan alien kat facebook tu. semak semak semak!

    BalasPadam
  36. aku the loner and ugly girl..

    forever alone gila!

    BalasPadam
  37. terbaikla entry nie..i like..hehe

    BalasPadam
  38. kahkahkakah mmg true story, lawak2 pulak tu. aku pon ade buat entry SIKITT je pasal benda seangkatan dgn ni.



    http://kucingjambu.blogspot.com/2011/07/sumpah-aku-pelik-dan-tak-faham.html



    ;DD

    BalasPadam
  39. haha! aku sangt suke ini entry...

    BalasPadam
  40. hahahaha..! awek cun takyah update status pun, wall dah dipenuhi dgn wall post org lain. haha..

    BalasPadam
  41. adei... hahahhaha.... yes.. kbnykn ramai mcm tu... :D

    BalasPadam
  42. hahaha.. guwa bace dari ats smpai bwh.. semuaye betol!! hahaha

    BalasPadam
  43. memang explanation yang betul pastu kelaka... tapi facebook dah jadi gaya hidup kite. kene admit je ler.. :)

    BalasPadam
  44. you are right man..
    that's reality.
    duniaaaaaaaaaaaa !

    BalasPadam
  45. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  46. Hai K!

    "Rndu gila, sebanyak kereta di musim perayaan."

    Haha. Aku macam pernah tengok ayat ni kat formspring Mili.. Ayat yg cute! :)

    BalasPadam
  47. bila baca blog nie, mesti senyum and gelak sorang2..bende betol plak..*even kadang kadang terasa =P

    BalasPadam
  48. i loike Acid Splasher .hahaha dia pun ada facebook? cayalah!

    BalasPadam
  49. artis as examples tu lawak gilaa. menganjing. HAHAHAHA

    BalasPadam
  50. hahahaha damn!
    kalau aku la, aku terus delete org yg suka update status mengarut

    BalasPadam
  51. terbaeklahhhhh hehe


    semuanya betul slalu terjadi :P

    BalasPadam
  52. dunia facebook..
    seriously...pas aq bce blog ko, aq tros bukak fb n bace status2 lame aq..
    then, ewww...ermm ok fine ko watkan aq rase xkn post pape da..

    BalasPadam
  53. Suka ayat 'Feeling like a boss' tuu, hahah. Memang kenalahh Mr K :DD

    BalasPadam
  54. ye Mr.K. aku setuju dengan kau!! HAHAHAHA..Best.

    BalasPadam
  55. haha, cool gila entry ni, penyampaian secara bersahaja je pon, tapi mampu beri impak buat aku gelak and senyum sorang sorang dalam bilik ni time baca entry ni..

    BalasPadam
  56. hahahahahahahahaaaha

    *gelak terasa*
    demmit.

    BalasPadam
  57. yg cntek tu untunglaaahhhhhh . haha;D

    BalasPadam
  58. bagi cara cara untok ugly girl work hard cmna boleh? sobsob -_-"

    BalasPadam
  59. haha.terbaik la mr. K !

    BalasPadam
  60. hahahahha.. gile klakar lar jenis2 status meraban macam nie

    BalasPadam
  61. HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

    x tau la nak kata apa, mmg sokong semua cth status 300%!!!

    hebat la abg khairul!!

    daripada mereka2 tu up status fashion lagu tu, better share apa2 link yg pntg2 ke.. x pun x yah post status lgsg. much better :D

    BalasPadam
  62. golongan alien tu, patut kena buang dari dunia je. macam budak cacat je eja.

    BalasPadam
  63. urgh.
    kau maksudkan 'work harder'?
    *terasa*

    BalasPadam
  64. kelakar betol. hari2 baca status camni kat facebook. gelak sorang2, tp biler baca penerangan kat sini....hahaha, tak tau r nak cakap camne....dunia2...

    BalasPadam
  65. Ni lah entry terbaeekkkk untuk tahun ni ak rasa!! -syahmin nizam-

    BalasPadam
  66. ak bkn nk ckp pe weh..... tp ak de jpe spe nth..... like status dye sndri.... ak ingt dye sorg je yg cm2.... rpenye Mr K pon de pengalaman sme..... even blog ak LURVEMYSELF pon.... xd r smpai nk like status sndri.... plik plk....haha....

    BalasPadam
  67. yang main post status dengan kapel dier tuh camne mr k...nape ko tak letak skali dalam kategori kat atas...macam dier je kapel atas muka bumi ini...

    BalasPadam
  68. Sangat terbaik.Ada pula yang terkena batang idung sendiri huhuhu

    BalasPadam
  69. hahaha setuju sangat!
    cuba buat pasal jenis soalan dan jawapan formspring yang boleh membunuh.
    terbaik!

    BalasPadam
  70. awww.. nama I disitu.

    BalasPadam
  71. aku berjaya membaca entry yang ibarat pedang dan aku masih hidup ..... giler terasa siot .

    BalasPadam
  72. nak tido pun nak ckp apa..

    'k, dah lewat, nak tido~ tata, esok fb lagi~'

    i wan no body2 but hang..
    perg suka ayat ni..

    BalasPadam
  73. Damn... down bc en3 ko yg ni... double standard...

    BalasPadam
  74. Mr K...

    please laaa...

    hang buat den terguling-guling dari tadi ni....Dermmm,lawak nak mamposss...realiti facebook masa kini

    BalasPadam
  75. pjg entry..cane kau edit fb jadi ayat sumetu, rajin kau.

    BalasPadam
  76. seriously blog kau agak bosan lately tapi this is best bro.keep it up (dah macam apek komen ML pulak.hewhewhew)

    BalasPadam
  77. eh, nape xckp pasal seller? hehe :D

    BalasPadam
  78. hahahaha...lawak gila..

    lagi satu ppuan/lelaki yg suka show off gf/bf dia.sangat annoying.

    BalasPadam
  79. Kelakar2..Wakakkakakaakka....Menyampah tul la ngn org bajet HOOTTTTT..kih3

    BalasPadam
  80. muahahahhaha

    tergelak,terlentang,terguling,terjatuh katil aku.nagahahaahahhaha

    BalasPadam
  81. haaaa....memang.belambak manusia2 spesis2 diatas.klo xsbb membe, mmg da remove da.

    BalasPadam
  82. betulke lisa surihani ade komen? mesti lompat2 tuh si k nih :p
    ntah mr k, entri ko lately kurang menyengat but ths is epic gilos okay? :p lepas ni aku nak vote hengkau kat digi wwwow pulek. ngeh3

    BalasPadam
  83. haha, betul la apa yg kau ckp...

    censored....zarina ann juling, haha

    BalasPadam
  84. bagus la aku suke sgtentri ko ni!btw status yg syok sendiri cam orang ckp rmbut die cam retis la pe lah pun nk update geli ketiak aku.hahah

    aku tau aku xcomel,xpe kite tgk bini ko comel x.=P

    BalasPadam
  85. yeahh true story. ada mathluthfii wohhh, hahaha

    BalasPadam
  86. http://misonlyme.blogspot.com/2011/07/oh-status.html

    peace ! :)

    BalasPadam
  87. thumbs up!!it's reality rite..=))

    BalasPadam
  88. klaka laa entry ne..! haha
    nice job mr k..!
    eh, cm kenal je eim abey tue.. ??

    BalasPadam
  89. waaaa...suke giler baca entry nie..mmg kaw2 nye r..suke3..thums up..!=)

    BalasPadam
  90. @Sale - Matlutfi kan lelaki. well, boys. ;)

    @Jujus - Aku pun buat jugak. -,-

    @Hazman - Tak nak lah. Blogger baik2 semuanya.

    Ana - Semua orang need to work hard, actually.

    @Zai zai - Saye juga terasew.

    @Nurul - Tu abang nak bermanjaaa. ;)

    @ifudin - Blog murahan mcm aku ni biasalah.

    @Mili - Awak memang suka membebel sensorang ;)

    @Ilya - Lawak di pagi hari bagus untuk memulakan hari dengan ceria ;)

    @Jue - Thanks.

    @Muntos - Damn. Kantoi. HAHA.

    @Maicher - Ada banyak cara. Paling best guna Fake status la kot.

    @Zety - Thanks.

    @Hana - Saya sebagai ugly boy pun terasa -,-.

    @Ca'ah - Marah betul -,-

    @Anies - Sama la kita.

    @Wan Nur - Told you, semua orang ada facebook ;)

    @Yonna - Garangnya. Aku pun kadang2 guna gak bahasa alien. HAHA

    @Anonymous - Terasa -,-

    @Eim - Aku censored dia punya rambut. Aku tak nak letak gambar haram di blog.

    BalasPadam
  91. hahahaha...sengal ah mr.k..sakit perut aku gelak! btw, apsal Matluthfi aku pun terbabit gak nih? lol~

    BalasPadam
  92. weh, betullah, aku selalu je nampak status semua ni, kecuali yg seks2 tu, hahaha,,,yang paling best, i want nobody, nobody but hang!

    kahkahkhah

    BalasPadam
  93. haha. nice one! yg barney , ted mosby, damon salvatore tu klaka. muahahaha.

    BalasPadam
  94. gambit si mr loner mmg membuatkan aku gelak guling2..hahaha cam shiall.. :P

    BalasPadam
  95. Demmmmn aq benci kau K..Kau buat aq senyum n gelak sorang2 tgh2 mlm mcm ni hahaahaa..

    -ilyana-

    BalasPadam
  96. haha,nak sibuk jugak, ada sejenis lagi yang macam ni

    awek hot: harini i nak remove 247 orang from my friendlist. sorry guys, friends i dah 4758, dah ramai sangat.

    baik buat fan page je. nak remove pon nak cakap, remove remove je lah.haha :D

    okay,bye.

    BalasPadam
  97. mak aihhhh... terase kot yg kembung mulut, muncung -.-"...

    BalasPadam
  98. huhu ..
    memang betul semua ni ..
    realiti yg tak dpt disangkal lg kan ..huhu

    BalasPadam
  99. very true..sy sokong..
    paling menyampah tgk org snap pic sndri dgn pipi kembung+mulut muncung itik..klu 1 ke 2 je xpe la..ni 1 album style cmtu je..
    pastu like status sndri=sgt tak cool..

    BalasPadam
  100. haha so true :3
    Another golongan lagi is those yang update every single thing macam nak makan apa, ada mana, buat apa semua. Taggers yang suka tag photo and post pun ramai supaya banyak comments and likes.

    BalasPadam
  101. haku tertanya..hat semua fb acc kat entri ats uh mne ko dpt hah?xkn real nye kot.xkn ko yg create kot..

    BalasPadam
  102. hahaha.semua pic xleh blahh.kelako lahh. hehe.btw, veryy nicee entry. i loike :)

    BalasPadam
  103. agree.... but xkisahlah ugly or pretty .ikut la ape purpose seseorg untuk buat fb.. rsenya fb tu just suka2untuk update status.. not more than that :)

    BalasPadam
  104. like 10000 kali! hahaha.klaka la wey =]

    BalasPadam
  105. lawak gila ok. aku mula2 tengok yang edited screen aaron aziz dengan remy tu wtf takkan la remy komen camni kot. pastu tengok yang second baru perasan just for fun. hahahahha pandai kau edit eh. terbaik ok!

    BalasPadam
  106. hehe..sangat betul..yg plg x mnahan part girl fight kat fb. aq da pnah kene.ade sorg gurl ni x puas ati aq post link or post something kat wall bestfren aq(my bff is a HE). siap ngadu kat kwn aq lagi.hahaha.tp kwn aq ckp, wat pndai je dgn bdk tuh. sekali, bdk tuh attack aq dgn wild comment, then aq men sindir dy smpai la dy give up sbb kwn aq mng an aq..hahaha..best doe tgk pmpuan gedik2 yg suke2 na attack org dgn malukan org laen..and end up termalukan diri sendiri..

    pdulik ler sape pun yg x suke aq, jnji aq x ggu dy..

    BalasPadam
  107. you forgot the one who post tumblr quotes and get likes for their supposed originality. which describes me.

    love the post btw! :D

    BalasPadam
  108. hahaha..memang betul sesangat..menandakan manusia itu ada pelbagai ragam..

    kalau free singgah yer..

    http://erniefaizalsiti.blogspot.com/2011/07/eleh.html

    BalasPadam
  109. aku nak add lah acid splasher punye fb..HAHAHA

    BalasPadam
  110. setuju ngan entyr nie..
    ~gmbar2 fb tue semua kreatif+klakar pnadai Mr K wat ....:)

    BalasPadam
  111. ye, jangan lupa bagi mereka yang suka post quote orang lain, quote tumblr ke lirik lagu ke cerita ke, pastu tak bagi credit.


    then semua orang like, thinking the statuses are original. pfft. kalau orang sedar itu dikopipes, takpe. ni tak sedar, siap puji lagi.




    aku paling tak suka sesetengah melaun yang merosakkan status orang dengan comment kurang hajar. bajet nak buat lawak sarkastik, kau fikir kelakar sangat lah tu, tapi menyakitkan hati dan memalukan.


    kang aku delete kang cakap aku emo pulak, macam-macam hal.


    OH YE SESAPA MINAT HARRY POTTER SILA KE BLOG SAYA, mekaseh.



    ps: nasib baik kau tak masukkan sekali bagi mereka yang suka promote blog kat fb. jarang buat, tapi still rasa panahan di dada.

    BalasPadam
  112. terbaik Mr K..rjin ko wat homework..like2..alasan status rubbish "wall aku,aku punye suke r"

    Hot - Kenapa Harimau Malaya bolos 10 gol

    BalasPadam
  113. lisa surihaniii mcm kayuuuuuuuuuuuuuuuu!

    *i bet u gonna delete my comment..haha

    BalasPadam
  114. terbaiklah

    walaupun ade sikit terasa...

    hahaha

    BalasPadam
  115. For ugly girl? Umm. Sorry, but you need to work hard for that. Well, don't you know that setiap apa yang berlaku ada reason nya?

    BalasPadam
  116. saya selalu buat semua di atas....
    untuk trolling.

    trollface.jpg

    BalasPadam
  117. Who cares.This post sucks!!

    BalasPadam
  118. mathlutfi pun terlibat gak...
    hahahahaha
    lawak la

    BalasPadam
  119. tak nafi..
    kebanyakan mcam itu kan?huhu..sama ada just the way he/she is a loser or ..err...
    anyway,jemput singgah my blog :D

    BalasPadam
  120. hahah sbb status2 cenggini ler buatkan aku menyampah dgn facebook.pastu ada pulak member butthurt xpsl2,komen taik kat wall aku sbb aku post status komen psl issue bersih dulu.last2 aku delete fb trus.baik aku lyn blog je.stakat ni xrasa terjejas pun bila xda facebook.

    BalasPadam
  121. soo true..killing status at fesbuk..hua3
    new entry http://antisipasielmyra.blogspot.com/2011/07/jarak-itu-menjaga-aku-dan-dia.html

    BalasPadam
  122. hahahaha!!! pecah perut ak bace post kali ni.. mane nk dpt FB acid splasher?? hahahaha

    BalasPadam
  123. i dunno,,,but i try untuk merewang....so this is my link...

    http://marimembebel-darianis.blogspot.com/2011/07/meh-sini-nak-merewang.html

    BalasPadam
  124. dem ! kena batang hidung aku sendiri ;p

    BalasPadam
  125. hahahahaah, aku gelak sorang2 kot baca entry nih, matlutfi pon ade skali..seyesly the best lah, weeee !! :D

    BalasPadam
  126. mostly point ang tepat 101%! haha, plus, aku annoying gila tang post status sepasang belangkas kat FB, dok "hai sayang", "i love u Mr.K", masing2 dok berbalas komen romantika depa kat wall FB,macam takda hp..HAHAHAA..klako! XD

    BalasPadam
  127. hahaha kecian kat ted mosby... jahat la kawan dia, barney yg gatal tuh!!

    how i met ur mom...

    BalasPadam
  128. da abis sindir mat/minah fb? sindir blogger xmau? ;)

    BalasPadam
  129. untungla orang hot. letak status noktah saje pun dah 1juta like. untunglaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ok, aku tiada semua ciri2 p'update status di atas. hikhik

    BalasPadam
  130. tang wat status n like sendiri tu mmg betul la sgt..benci gila org wat camtu...1 g nak tmbh status yg kata dia dah putus gan bf dia..rasanya dah 99x kot ulang...asal la diorg x letak je status "saya single,sila la ngorat saya"..xyah guna bahasa tersirat..

    BalasPadam
  131. haha...mmg btol la pe yg de dlm entry nie... :p mmg berlaku di dlm fb. LIKE DIS! btw klu korg sumer rajin singgahla kt enciksyazwanpunyablok.blogspot.com br tulis tips shopping dgn bijak kt situ. :)

    BalasPadam
  132. gila kelakar. masuk sekali istilah2 tumblr. suka2. ;)

    BalasPadam
  133. haha..namaku disebut (perasan kejap)
    LOL terbaekk

    BalasPadam
  134. nice one!!..hehe...

    tgk dok pikir, myself falls under which category..hahha..yg ugly kot!..

    BalasPadam
  135. terasa, terasa juga. kelakar, kelakar juga. hehe^^

    BalasPadam
  136. wakakakaa...aku hot girl..aku nak matluthfi je komen aku.

    BalasPadam
  137. aku rasa kau kalau buat entri yang jenis macam ni serius superb la...

    tp pasal adat kahwin, nikah, tunang & etc tu serius nampak kelakar. sampai aku baca komen-komen entri tu pun aku rasa macam diorang pun jenis xpaham sangat pasal tu, juz kau angguk, diorang pun angguk. tulah namanya peminatkan? haha. no offense. ini pendapat je.

    tapi serius aku memang suka kalau kau buat entri santai-santai macam ni. awesome! siap ada fazura, fasha nangis-nangis kena buli dengan tizz. ada matluthfi90. yusri jeles... haha

    BalasPadam
  138. Brilliant! Absolutely Brilliant!

    BalasPadam
  139. ni memang kesimpulan betul nih. hahahha

    BalasPadam
  140. hey! ini sangaaaaaaaatttttttt tepaaaaaaatttttttt!!!

    how come u know it??hahaha =D

    BalasPadam
  141. iloveyouuu mr.K <3
    terbaik . aku mmg terasa la part hot girl ngn super annoying tuu . haha really need hard work for that . :P

    BalasPadam
  142. gelak kat part 'the loner' tu. kesian gambit haha

    BalasPadam
  143. betul sangat. kadang2 meluat pun ada. hehe tapi version2 yg Mr.K buat tu lawak betul lah.. LOL!

    BalasPadam
  144. suka part attention
    whore tu..kembung2 pipi plak..aiii rase nk lmpang je.

    BalasPadam
  145. taktau ada orang komen lagi ke tak, banyak nau nak bace komen, tapi.. tapi.. itu bukan Seri! itu Citra! i mean Fazura.. jangan disalah ertikan Fouziah Gous n Fazura, tu K..

    BalasPadam
  146. Perghhhh pedas..HUHUHU..
    Selalu terasa sy dlm kategori "the loner". Selalu gak, klu dalam stgh jam up status baru..klu tak de like, saya padam status tu..HAHA maluuuuu..ada gak yg sy biarkan je (bila rasa tak malu;p)

    Tak semua tgkap gmbar buat mulut moncong tu bukan nk goda lelaki. Saya selalu buat mcm tu dgn jari 'peace'. Terikut2 adik yg obses cerita korea. Pastu realize yg bila buat cm tu, pipi jadi kempis. Muka jadi bujur..

    mode: terasa -.=' HAHA

    BalasPadam
  147. hehehehe best gila baca entry kali ni...sume tu mmg truee!!!! so terpaksa redho jelaaa

    BalasPadam
  148. Mr K so damn cool...love this..=)

    BalasPadam
  149. terbaik!!
    pling suke yg lisa surihani tu la
    haha

    BalasPadam
  150. owh em gieee....barney pon terselit jugak kat cni? ralit kot tieha baca status2 tu...huhuhuhu

    BalasPadam
  151. maybe mr.K dah tak sempat nak baca komen ni.. tapi seriously interesting gila. as a new, saya rasa entry ni paling best. semua betul..kadang2 annoying gila.. betul a.. even bukan artis n orang biasa.. sama je.. cakap benda x perlu.. gadoh benda kecik.. haah, if ada yg nak sue mr.K jgn a, sebab dalam ni tak da artis pun.. lisa suruhani, yusry KRU, n dll.. bukan artis ye.ahahha

    BalasPadam
  152. seriously aku benci menghadap tulisan beso kecik, euww? and the hot girl thing, gile double standard sampaikan org yg tak berapa nk cunn, tp writings hebat, tak dilayan punn.

    BalasPadam
  153. THUMBS UP MR K! Terima kasihlah sebab memahami perasaan kitorang yang makan hatiii je selama ni tengok status2 yang tersebut di atas. Mostly mmg tepat. Good job.

    :)

    BalasPadam
  154. Hahaha. This is so true! Nice entry Mr.K :)

    BalasPadam
  155. hahaha lawak tahap puaka

    BalasPadam
  156. ahahaha... true yang kenyataan.. erk! ahaha

    BalasPadam
  157. terasa giler aku ni 'ugly girl'
    hahaha :)
    xpe lah redha je lah

    BalasPadam
  158. woahhh best siott baca ni. ilang tensen aku..

    BalasPadam
  159. rofl! woiiii. lawak gileee! haha. tp betul la. pmpuan cantek update fesbuk ':'(" pun da ramai comment. ade yg tuleh pnjang2 tak de komen langsung. hahaha *tak terase tak terase

    BalasPadam
  160. Hehe. husna nak share eh? sebab ada kes skitt. nak bg org yang buat tu "terasa*

    BalasPadam
  161. so true! lagi satu yg jenis ciplak ayat2 dari tumbler then jadikan status.

    BalasPadam
  162. ayat hang. kelakar, membina, dan sakit kan hati. hahaha.

    BalasPadam
  163. memang kadang-kadang funny je tgk gelagat mereka2 ni kat fb...macam2...

    n saya pon ade cerita psl fb
    http://miela-tahril.blogspot.com/2011/08/pelik-sangat2.html

    BalasPadam
  164. hahaha! byk betol laaa... i likeeeeeee.. thniah ye Mr. K... ;)

    BalasPadam
  165. *giggles* suke post ini

    BalasPadam
  166. tah pape je post ni, xlwk langsung...same je standard mcm post2 fb yg fake tu..

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.