Selasa, 24 Mei 2011

Cara Nak Tahu Lelaki Betul-Betul Sukakan Perempuan (Serious)

Assalamualaikum


Hello overemo girls and steady boys.

Well, kalau di fikir-fikirkan balik, dah lama aku tak mengata perempuan kan. Aku ingat lagi dulu-dulu bila aku berhenti mengata perempuan, ada seorang awek pernah tanya:

"Kenapa Mr K dah tak mengutuk perempuan macam dulu? Bosan lah"

Bila aku dapat soalan seperti di atas, aku mengerutkan dahiku yang licin sambil menyelak rambut yang ikal tanpa kelemumur dan berkata "What the hell yang you guys nak sebenarnya ni?"

Then selepas tu baru aku realized yang perempuan ni suka bila kena sound direct-direct. Bila dah kena sound, buat-buat marah. Tapi follow juga belog ni. Cakap ah suka bila kena sound. Kan senang. ;)

Dan memandangkan aku asyik mengata perempuan dengan jujur, maka ramai lah awek-awek comel datang ke blog dan follow blog aku. So, boleh kata hampir 90% followers blog aku adalah perempuan. Dan korang tahu lah perempuan ni. Sikit-sikit nak eww-eww. Sikit-sikit nak eww eww. Mengada-ngada betul. Nasib baik comel.

Dan korang ingat lagi tak pasal post bergambar di bawah?



Rujuk entri ini.

Well, kesian betul kan bila aku tengok ramai awek-awek comel di luar sana asyik kena dump dengan lelaki penipu. Berkali-kali kena dump. Sebab tu lah aku tak support couple-couple ni. Aku tak pernah kata couple ni haram atau apa. Cuma, jangan couple dengan lelaki yang korang baru jumpa beberapa bulan. Sebab korang sure end up dengan heartbroken.

Apa pun gadis comel sekalian. Jangan risau kalau balak korang tinggalkan korang. Lagi pun, Abang K kan ada. Abang K baik tau. Baik dan setia. Setia pada yang empat. Atau mungkin lima.

So, memandangkan Abang K hari ni baik hati. Abang K nak bagi tahu sikit lah apa yang lelaki akan buat bila dia betul-betul suka kat perempuan tersebut.

Dengan kata lain, lelaki tu suka kat korang kalau...


Perangai dia berubah bila bersama dengan korang. 
Pernah tak korang jumpa lelaki yang garang gila. Bila lepak dengan member, pakai baju stock mat rempit ah koyak rabak. Rambut pulak tak kalah nak style punk je. Tapi bila dengan gadis yang dia sayang, dia jadi lembutttt sangat. Lembut macam bukan setakat pijak semut tak mati tapi pijak gajah pun tak terasa. Suara pun romantik je bila tengah gayut.


Lelaki macam ni memang taste perempuan suka. Ah, tak payah cakap you girls nak lelaki yang muka jambu macam pelakon korea. Bullshit je semua tu. Girls zaman sekarang suka lelaki yang muka jahat. Perangai jahat. Tapi baik. Err i mean, iyalah, lelaki tu pakai baju koyak rabak. Rambut punk. Naik motor RXZ. Baju seluar semua hitam. Tapi tolong nenek tua lintas jalan. Perh, confirm cair perempuan tengok.


Dia marah gila-gila, tapi bila korang pujuk, mudah je dia hilang marah.
Lelaki memang sukakan benda-benda cantik. Benda-benda cantik seperti.... ikan dan seahorse. Dan tak lupa juga perempuan. Lelaki memang sukakan perempuan cantik. Dan comel. Tapi tak guna gak kalau cantik dan comel kalau tak memikat kan? Apa yang aku maksudkan di sini adalah kemampuan seorang perempuan. Ada certain perempuan tu ada muka yang membuatkan lelaki rasa sejuk je bila tengok. Dan ada dertain perempuan yang amat pandai memujuk tanpa menggoda. Dengan kata lain, kalau lelaki tu marah gila-gila then anda la satu-satunya orang yang mampu buat dia sejuk then itu maksudnya dia mungkin ada wink-wink dengan korang.

Sebagai contoh, you girls lah. Korang emo gila. Mungkin emo sebab kena marah, atau sebab kena tinggal dalam mall atau apa-apa je lah. Mesti di saat tu anda inginkan lelaki yang anda sayang untuk pujuk anda kan? Actually bukan ada apa pun. Emo anda tu bila-bila je boleh hilang. Tapi still anda nak lelaki yang anda suka tu pujuk kan?

Mengada-ngada.


Bila lelaki luangkan masa dengan korang. 


Korang tahu tak betapa specialnya korang kalau ada lelaki pause dota semata-mata kerana korang? KORANG TAU TAK? God... seriously korang kena sedar nak-nak bila lelaki tu tengah main DOTA online (Garena). Lelaki kalau dia gilakan dota, dia memang akan utamakan dota. Tapi once dia utamakan korang, maknanya dia utamakan korang dari game? It's a big deal. Duh.

Dan biasanya, kalau lelaki tu suka kat korang, dia akan cuba sebaik mungkin untuk cari masa untuk korang. Tak kira lah situasi apa sekalipun, dia mesti akan ada masa untuk korang ye tak? Paling busuk pun tengah lunch mesti dia boleh text kan? Dan bila dia kata 3 hari straight dia tak ada masa langsung untuk anda, itu maksudnya anda dalam bahaya dan mungkin anda dah membosankan dia.


Bila lelaki tu perasan akan benda-benda yang paling kecil yang korang ada / buat. 
Kadang kadang, lelaki bila dia bergayut (Calling-calling) atau borak-borak dengan awek dia. Si lelaki bukan dengar sangat pun apa yang si perempuan tu cakap. Kadang-kadang lelaki romantik macam aku hanya akan tengok gelagat dia, cara dia bercakap dan sebagainya. Kalau bergayut pula, aku lagi suka dengar dia bebel. Dengar dia ketawa sensorang then ikut dia ketawa bila dia ketawa. Kelakar doe. Kelakar dan comel. Dan sweet.


So, apa yang lelaki akan perasan? Lelaki akan perasan tentang cara dia bercakap. Lelaki akan perasan bila masa biasanya si gadis akan ketawa. Lelaki akan perasan tentang cara si gadis susun ayat. Contohnya bila ada "Tapi" di belakang ayat. Dan most of the time, lelaki akan perasan si gadis punya nada. Actually lelaki romantik macam aku je yang perasan. Biasalah, romantik. Lelaki melayu kan romantik.


Dia mula kenalkan korang dengan famili dan kawan dia.
Ini adalah benda yang amat common. Aku nak cerita pun malas. Tapi bila si lelaki ajak lepak-lepak dengan kawan-kawan dia, tu ada beberapa maksud. First, itu bermaksud dia nak cakap "Oi kawan-kawan, tengok ah sini. Walaupun aku huduh, tapi awek aku comelllll. Tak macam korang. Muka handsome. Tapi awek tak der gak. Dan maksud yang ke dua adalah... Wait, why the hell bila lelaki kenalkan awek dia kat kawan-kawan dia bermaksud lelaki tu serious?

Yes, dia akan kenalkan korang kat kawan-kawan sebab lelaki dan kawan-kawan memang tak boleh di pisahkan. Dan kalau boleh, lelaki nak semua kawan-kawan dia berkawan dengan si awek. So boleh la si lelaki tu keluar dengan awek dia bersama kawan-kawan dia. Dan pada masa yang sama, lelaki tak nak si perempuan tu mengongkong dia dari keluar dengan kawan-kawan lelaki.


Well, korang boleh tanya kawan dia.
Korang boleh menyamar sebagai bekas kawan sekolah bf korang then korang tanya la kawan baik dia. Most of kawan lelaki akan tahu samaada kawan-kawan dia sedang bercouple / playboy atau tak. Tapi lelaki biasanya tak ceritakan siapa awek dia kat kawan-kawan dia even kat kawan rapat dia. Tapi, kawan lelaki sure tau samaada your boy tu dah ada special someone or not, kan? So, korang boleh susun langkah track your boy.


Bila korang lari, lelaki tu akan kejar.


Lelaki mudah bosan. Iya. Kadang-kadang, dia rasa nak main game je memanjang. Dia mungkin akan main PC game sampai ignore awek dia. Tapi once dia habis main that game, dia akan mula tercari-cari awek dia. Then bila awek dia ignore, perh, lagi la si lelaki rasa nak cari. Yup, semakin perempuan lari, semakin kuat lah si lelaki kejar. Well, aku pernah tonton sebuah movie di Diva. Tajuk citer tu adalah Play The Game. Antara quote dalam movie tu adalah

"Love; You either know it when you meet her, or when you lose her." 

So bila si lelaki tu rasa dia kehilangan that girl, dia biasanya akan rasa gelabah. Masa ni lah korang boleh gelak-gelak tengok apa yang dia buat untuk dapatkan you balik. Fun thing yang lelaki biasanya tak boleh buat kat perempuan.



Kalau dia betul-betul suka kat korang, dia akan hormat segala batas.
Hormat yang aku maksudkan di sini adalah pergaulan korang. Tak adanya kalau korang bercouple, si lelaki usap-usap tangan korang sambil bayangkan benda bukan-bukan. Dan tak adanya lelaki tu pandang punggung korang sambil meleleh air liur. Okay fine memang ada. Tapi lelaki macam tu mostly kejar seks semata-mata. Dan kebanyakkan girls adalah bodoh tak bijak sebab fall for him.

Tapi cuba you all fikir balik. Andai kata korang sayangkan satu benda, korang nak jaga elok-elok tak? Kalau aku lah kan. Kalau aku jumpa seorang awek comel, bertudung litup, muka suci then pakai baju kurung setiap hari, aku rasa macam nak culik dia dan sorok dalam almari. Iyelah. Dia tu comel. Tapi macam mana kalau ada lelaki playboy yang jahat tapi pandai mengurat nak tackle dia? Macam mana kalau awek tu TERjatuh cinta kat that boy? Mesti rosak that girl kan? See, aku dah kata aku ni baik korang je tak percaya. *Ehem.*


Tapi korang kena ingat. Lelaki ni pandai. Perempuan pula tak berapa nak pandai. Eley, perempuan belajar tinggi-tinggi tapi balik-balik kena tipu dengan lelaki lepasan SPM gak. End up masuk bilik gak.

Yes, most of perempuan tahu yang lelaki serious bila lelaki tu ajak kahwin. Tapi korang kena ingat. Lelaki pun tahu yang perempuan tahu. So, bila-bila masa je lelaki boleh ajak perempuan tu kahwin dan berpura-pura serious. Then bila perempuan setuju dan happy gila, si lelaki dengan bijaknya akan berkata "You you. Kita akan kahwin nanti kan. So, apa kata you buktikan cinta you kat I. Malam ni check in hotel jom?"

Eh, jangan terkejut kalau aku kata ramai dah terpedaya dengan lelaki buat ayat macam tu.

Dan, conclusionnya, yes, seseorang lelaki tu MUNGKIN sukakan kau kalau dia buat benda-benda di atas. Persoalannya, lama mana dia akan suka kat kau?


291 ulasan:

  1. just arrived here for the first time ..

    ~~kalau utk couple gay , boleh tak guna tips ni ? haha ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. weh cool..kawan ngn ak jom..ak tringin nk ad kwn gay..serious weh tringin..

      Padam
  2. owww.. tak suka lelaki gila game... punah ms depan! huhu
    mmgla sblm kahwin dia sgup pause kn dota utk kte tp ble dh ank msh lg kelek game n ble nk mtk tlg ya rabbi pya la ssh. duh..

    *bkn pengalaman sdri, tp pngalamn kwn2 & sdara mara*

    BalasPadam
  3. tersentap hati...bila sampai part last


    Persoalannya, lama mana dia akan suka kat kau?


    hahahha..btw,,good job mr.k!

    BalasPadam
  4. Mr. K, wanna ask u something. Betul ke lelaki ni bile nak ngorat satu girl bukan main lagi tiap2 hari dok calling, message, caring habis lah. Tapi bile dah couple, semua2 tu dah makin kurang sampai kadang2 girl tu rase lelaki tu dah berubah.? Kenape kenape? Jawab jawab, hehe!

    BalasPadam
  5. aku xtau ade laki suka aku ke x....hahhaha ok,redho2..

    BalasPadam
  6. oh, beta xfaham sgt entry ini. heheh

    BalasPadam
  7. Bab janji kawin ni memang ramai perempuan yang tewas. setuju!

    BalasPadam
  8. sekejap ja, lepastu dia suka kat lelaki pulak. haha

    BalasPadam
  9. alahai~~ tu je nk kata... not bad this entry yaww.. euw euw la jugak,, hahahaXD

    BalasPadam
  10. tersenyum aku baca entry kau ni. expert kau ni, Dr Cinta. hahaha

    BalasPadam
  11. ok layan. lelaki sendiri pon tak tahu pasal ni. hakhakhak

    BalasPadam
  12. kusutnye fikir pasal lelaki. kenape bukan perempuan je yang dicipta dalam dunia ni.-_-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha...klau pnpuan je dcipta xguna la ad 9nafsu...heheheh

      Padam
    2. Klau pmpuan je dcipta...xguna la dberi 9nafsu hehehe

      Padam
    3. kerana lelaki perempuan saLing memerlukan...

      Padam
    4. sebab lelaki dan perempuan saling memerlukan

      Padam
  13. interesting. hm.

    well, girls selalu tanya Mr. K tentang how to know whether that guy like them for real or not, kan? Mr. K tak pernah terfikir ke nak tanya soalan yang sama?

    ke tak de isu pun?

    saya curious jugak la. macam mana nak tahu yang girl tu betul2 serious dengan lelaki tu. sebab ada je jumpa girl yang tukar lelaki macam tukar baju. (-___-")

    BalasPadam
  14. weh betul ke lelaki suka seahorse? macam pelik bunyiknya. hahaha

    BalasPadam
  15. bace n forward kasi boypren bace... mr k ni akhir2 ni ayat dah lain dah~ dah mcm ayat org bercinta :) hehe...

    BalasPadam
  16. "Lama mana dia akan suka kat kau?" I LIKE THIS!

    BalasPadam
  17. so, kalau dye tak pause masa main game then tak betul2 suka lah? bukan dota pun, game kereta. tak paham aku. best sangat ke main game? huh

    BalasPadam
  18. Salam Abang K, really love this entry ! :) and saya quite setuju dengan statement statement abang tu :)

    BalasPadam
  19. thanx 4 d advise encik khairul... :)

    BalasPadam
  20. fulamak! rasa nak salin. lupa beli pen doww.. HAHA=D

    anywy nice entry. tuela ramai benor kaum hawa yg terpedaya dek laki.. kononnya nak buktikan cinta. chewah!

    satgi dah dapat madu, sepah dibuang...akhrnya tinggal airmata shja..mudah sangat cair dengan kata2 laki otak sempit. Huuuu~

    BalasPadam
  21. haha. point terakhir aku suka, K. thats really true. tapi apesal ko tak tekan kan kat point terakhir tu, perempuan ni.. err.. lembab. NO. maksud aku kurang pick-up. haha.

    BalasPadam
  22. lama mana tu yang takut tu.. suka tu kadangkadang memang da confirm.. tapi tataw boleh kekal ke x

    BalasPadam
  23. haha . no comment , but i want to comment jugak . how is it ?

    BalasPadam
  24. Mr. K, kalo 1 pon kat atas tu xde, kre bukan la ea?? huhuu..
    tp kan, yg last tu slalu je ada...tp cam x bes lak yg last tu..heee...

    BalasPadam
  25. tolong la jwb persoalan slame mne die bole syok kt girl tu plak, hehehe

    BalasPadam
  26. dem true! susah nye nak cari lelaki sanggup buat tu semua tuk kite.

    suke yg no 1 tu..muke jahat tapi tolong nenek lintas jalan,hahah,ade tak kat sini?kalau ade ehemmm jom kenal?haha

    BalasPadam
  27. haha..stuju la ngan statement mr.k yang pompan suka yg nakal.. kah2.. suka2...

    BalasPadam
  28. love is about me and you
    about give and take
    but!
    that"give and take"
    depend on ur iman and brain too :)
    use akal bkn brain :)
    ~~relax je kami msh muda???~~
    *crapping*

    BalasPadam
  29. so jgn percaya la dgn sesiapa yg tidak dikenali. ada kaitan x komen nie ngan entry nie. hehehe

    BalasPadam
  30. well nice one...from mr.k! kutuk2 tanda prihatin+sayang kan..haha

    BalasPadam
  31. Abang K baik tau. Baik dan setia. Setia pada yang empat. Atau mungkin lima.

    series sengal ayat kau..hahaha..

    BalasPadam
  32. perempuan tak berapa bijak?

    kah3 aku suka analogi kau

    BalasPadam
  33. Mr. K,semua yg mr. K mention kat ats tu, ex-bf sy penah buat. and that was 4 years ago.

    bagi sy, cinta ni ada fasa-fasanya.mula2 dia try tackle, bila x dpt, dia kejar smpai dpt. then bila dh dpt, hubngan tu pon dah masuk fasa steady r/ship, mulalah pengabaian berlaku. mula2 bolehlah consider kan, tpi lama2 bengkek jugak r.pastu bila mntk putus, dia pujuk.bila kapel semula, dia abaikan balik. so akhirnya sy buat kesimpulan, this r/ship is not working anymore. sy yg putuskn hubungn kami.and now, i'm happy being single.for now, at least. =)

    BalasPadam
  34. Salam Abang K!
    Aku setuju bab Game tu! Even aku girl, aku pun boleh ignore semua benda bila dah main game! Hahahaha~
    Girls always lose against game, lagi2 DOTA!

    BalasPadam
  35. emm..ada dalam list..n ada yg xder dlm list..emm..cmne ye..penipu kah dia...? huhu..

    BalasPadam
  36. part nak ajak kawen tu aku akan anggap dye serius bile dye da jumpa bapak aku..haha..btoi x???

    BalasPadam
  37. "Eh, jangan terkejut kalau aku kata ramai dah terpedaya dengan lelaki buat ayat macam tu."

    hang penah buat dah ka??

    BalasPadam
  38. ok,honestly my first time baca ur entri sampai habes. Nice entri nway :)

    BalasPadam
  39. sumer tuh bley jadi betul, boleh jadi tidak kan..?
    well, lelaki melayu ni kan romantic. takutlah sebenarnya apa yang dia act tuh is just as a good manner. so, camne dah bezakan plak sama ada dia suka atau itu memang pekerti dia? :P

    BalasPadam
  40. eventho ko letak mende2 ni dalam list serious and almost semua ko tulis memang kene dekat aku...

    tapi still aku consider lelaki pandai berlakon.

    sebab ada lelaki yang konon nak sangat dekat aku dan buat SEMUA POINT dalam list serious ko ni, but...

    last2 aku figure up dia guna aku buat rebound je.........

    best actor ever-lah. cayalah.

    so, i never know how serious is the serious.

    BalasPadam
  41. huhu entri semua nie abg alin pun ada cerita sama mcm abg k tulis. pasal cerita play the game tu, cerita mmg bestlah. 1 kesedaran buat semua wanita diluar sana dan juga alin. tQ 4 ur info. happy blogging :D

    BalasPadam
  42. ooOOoo..
    mcm ni, mr.K akan btambah pminat n secret admire! haha since you r the only guy y bgelar 'lelaki melayu'.eww. wait. THE ONLY..? eh, ramai lg kt luar sana tuh. cuma, susah nk jumpa..~

    BalasPadam
  43. saye macam suke pulak entry ni..=)...-nabila

    BalasPadam
  44. hahaha...
    kelakaar la entry kali ni.

    keep writing!
    (^^)

    BalasPadam
  45. macam nak betul je.. wuwuwuw. siyesly suka ngan ayt last tuh. memg lelaki tuh suke korang, cume persoalannya brapa lame dye akan suke.. wuwuwu..

    BalasPadam
  46. mostly mmg btol.
    but then, dota? mmg prmpuan ssh nk fham n xnak pham what the.. yg boys slalu ske sgt with that.
    pnah dgr, a quote DOTA- Dunia Orang Tanpa Awek.
    so, bleh kate true love ke utk org yg tgglkn dota utk girls? not accepted, slps mnjadi plhan ke2

    TERbuat entry plak kt sini~

    BalasPadam
  47. phewww. ada part yg dah kena kat samwan, ada yg belom.

    BalasPadam
  48. eyh , suke je lelaki muke korea yang jambu2 tuuhhh XD

    nampak je muke jambu , tapi hati kental macam batu punye keras . heish , ego an lelaki nih :)

    btw , nice *wink*

    BalasPadam
  49. pergh . salute . paling last tu setuju, sebab memang betul, laki tu takkan sentuh kita kalau kita belum sah untuk dia . skrg dah jumpa guy macam tu, memang aku tak lepas . :)

    BalasPadam
  50. haha, maybe true, but ade je guy yg wat sume nie sebab dia desperate..

    BalasPadam
  51. "Tapi tolong nenek tua lintas jalan"

    ak cair wehh..

    haha~

    BalasPadam
  52. setuju dengan semua tips di atas

    BalasPadam
  53. masalahnya Dokter Love K, ramai lelaki yang buat semua sign ni kat semua perempuan.

    jadi semua perempuan dia nak serious lah kot. bagusnya lelaki-lelaki macam ni. harus dijadikan contoh :)

    BalasPadam
  54. Mr K!
    FYI, i xpernah tau pon games dota tu cmner..haha naif kan?? u msti suka perempuan naif :-)

    nway, setuju sgt bila u ckp, perempuan blaja tinggi2 pon kena tipu dgn laki lepasan SPM gak...

    silap perempuan sbb terlalu mudah percaya lelaki..dan salah lelaki sbb suka ambil kesempatan..

    lain kali buat entry kutuk diri sndiri and laki lain boleh??? baru fair..hahaha

    BalasPadam
  55. alamak aih.. main dota pon jd isu ker.. hahaha

    BalasPadam
  56. thanks khairul, hehe.... u ni lelaki sempoila, nak berkenalan leh...haha

    i pun setia jugak tapi x berapa comel....erkkk. btw thanks a lot for the tips

    BalasPadam
  57. Saya setuju ngan Najmah A. M

    Ape kate Mr.k buat entri pasal how to know whether that girl like them for real or not?

    kalo xboleh, buat² boleh lah ek.. hehee

    BalasPadam
  58. bile mase awak kenalkan kite kat kengkawan awak?heeee.n sampai bile awak nak suke kat kite ni? ehemmm. ^^

    BalasPadam
  59. ohhhhhhh..lagu tu rupenyer laki2 ni ye...

    pe kata ko buat versi pompuan plak??
    from ur ponit of view..ehem ehem slalunyer camne..heeeeeeeheh

    BalasPadam
  60. sy jamin..pastinya setiap pmpuan y bca entri ni akn tersenyum sndri trmsuk sy..:)..tp sbnrnye apa y pling pnting ialah...bila llki 2 mncintai kita krn Allah..n ikut lndsnNya..pasti indah..cz..jika hbngn y trbina dr mahligai penuh dosa..hbgn 2 akn x dredhai..tp jika bcinta krnNya..pasti kbhagiaan dnia n akhirat..:)

    BalasPadam
  61. smpai part menangis dlm mall aku dh takleh tahan gelak miahahaha

    BalasPadam
  62. satu benda jek...apehal lu pecah rahsia bai....adoyai...

    BalasPadam
  63. setuju :)

    but, what if perempuan ni rse mcm hbgn derg dh x serasi, bkn sbb prmpun tu curang or wht. tp rse lelaki tu lbh pntingkn bnde lain dpd awek dia. then prmpn ni ckp baik break up je tp laki tu xnk??

    and

    apa pndgn mr k ttg lelaki yg sygkn awek dia tp x knlkn awek dia kt kwn2 dia?

    thanks :)

    BalasPadam
  64. lawak,creative,cool.
    suka semua entri Mr.k
    xoxo
    dyapunyabelog.blogspot.com

    BalasPadam
  65. haha..mari lari..biar mereka terkejar2..tapi sampai bila maw lari maa.....

    BalasPadam
  66. Salam. This is an entry, a reply to this entri. selamat membaca

    Cara nak tahu perempuan sukakan lelaki;
    http://syafiqa-belle.blogspot.com/2011/05/cara-nak-tahu-perempuan-sukakan-lelaki.html

    BalasPadam
  67. kenapela jejaka malaysia jeles sngt kat jejaka korea???muahahaha~ erk.

    BalasPadam
  68. dapat idea caner nak track boy aku!! hahaha.. mekaseyhh..

    BalasPadam
  69. ala,senang ckp laki ni mcm advertisement..mg la dea buat apa yg kau tulis tu but in the end,bila dah dapat,abaikan jugak..huh,guys *rolled-eyes..

    BalasPadam
  70. part kejar kejap tuh paling best.
    hahaha !
    :P

    BalasPadam
  71. AHHHHHH YE KE????????

    LAKONAN LAGI!

    BalasPadam
  72. semua dah berjaya ditawan...hehehe...selamat tinggal all the games,selamat tinggal dunia mat rempit...1 fakta yang betul, i mmg suka lelaki muka jahat! once dia bertukar, oh wow!!!

    BalasPadam
  73. @Azri - Err? Kau gay?

    @Miss F - Tu based on individu. Kalau pandai kawal diri, than okay je.

    @Iman - Yup, sebab dah bosan la kot.

    @Nobita - Yup yup.

    @Scar - Gay?

    @Fana - Ewwww.

    @Azeya - Sebab kalau tak ada lelaki, tak boleh lah rasa fun.

    @Najmah - Jarang ada perempuan tukar lelaki mcm tukar baju.

    @Zuliya - Tak juga. Tu based on individu.

    @Red - Aku nak suruh dieorang fikir sendiri. HAHA

    @Aqila - Hai..

    @Wawa - Oh, tak juga. Lain orang lain caranya.

    @Ciput - Tak ada chemistry.

    @Puteri - Tak juga.

    @Sara - maybe.

    @Norfa - Thanks.

    @Marie - Kena selidik lah. Trust no one. :)

    @Aslina - Sebab tu la aku kata lelaki pandai dan perempuan tak seberapa pandai.

    @Mera - Good for you.

    @Ilya - Yup, ramai buat that signs tapi still menipu. Sebab tu la aku kata lelaki PANDAI.

    @Milimilo - Haha. Nak kenal kawan-kawan sy, jom ah turun kuantan. ;)

    @Along - Sebab aku kesian tengok perempuan comel kena tipu dengan lelaki tak guna.

    BalasPadam
  74. MR K ad pengalaman ke lam bab2 nie...=)

    BalasPadam
  75. Korang tahu tak betapa specialnya korang kalau ada lelaki pause dota semata-mata kerana korang? KORANG TAU TAK?


    ok, lawak. haha

    BalasPadam
  76. aku paling suke kalau dia hormat pendirian aku...

    kalau aku kate jangan sentuh, tp dia sentuh jugak, dgn sekelip mate kaki aku dah ade kat mulut dia ~,~"

    ahaha. bio padan muke dia

    BalasPadam
  77. persoalannya,lama mana?

    ans: refer our limbic system. :)

    BalasPadam
  78. Perangai dia berubah bila bersama dengan korang.
    Checked.

    Dia marah gila-gila, tapi bila korang pujuk, mudah je dia hilang marah.
    Nope. Dia tak pernah marah. *kot?

    Bila lelaki luangkan masa dengan korang.
    Checked. Dia risau saya tak makan then dia ajak kuar makan eventhou mase tu dia tgh study. anddd banyak lagi dia tak study.

    Bila lelaki tu perasan akan benda-benda yang paling kecil yang korang ada / buat.
    Checked. Dia ingat baju sama yang saya pakai gi kelas.

    Dia mula kenalkan korang dengan famili dan kawan dia.
    Nope. Dia betul betul sembunyi saya dari kwn2 dia. even kat kelas, masing2 buat macam tak kenal je.

    Well, korang boleh tanya kawan dia.
    Dah tanya dia stretttt. He has a crush.

    Bila korang lari, lelaki tu akan kejar.
    He's the one yg call me even berminggu2 tak contact.

    So, for you Abang K....whyyy the guy behave like this? for fun fun fun?

    BalasPadam
  79. seberapa lama lelaki akan suka perempuan? mungkin seberapa lama perempuan tu ego dengan perasaan sendiri.

    BalasPadam
  80. HAHAHA part games tuh sokong habes lahh Mr. K, since ak as a gamers pun tak suka if someone kacau ak time main games, btw, ak single jd tadak mslh buat ak, honestly couple sggh membebankan, :))

    BalasPadam
  81. Harap masih ada lagi jejaka yg baik hati :)

    Guys.. please be nice to us. :(

    BalasPadam
  82. haha no satu tu setuju gila wehh , tapi kan kadang2 perempuan pon kena berusaha untuk menjdikan hgbn tu realiti . kehkeh , contohnya sprti encik bf suka Manchester United tapi eira lak suka Liverpool . wootwoot time game bola je gaduh . lama2 mesra haha ^^

    BalasPadam
  83. Persoalannya, lama mana dia akan suka kat kau?

    well, i play my part. if he wanna stop loving me, then its his problem ;)

    BalasPadam
  84. hakhak betul3. muke jahat tp hati baik!i like!

    BalasPadam
  85. betul.

    and who are youuu anyway? *supercurious*

    BalasPadam
  86. "Persoalannya, lama mana dia akan suka kat kau?"

    Selama mana dia tak jumpa perempuan lain yang lebih dia suka.



    ..and the cycle goes on and on and on..

    BalasPadam
  87. salam mr k,saye pon x paham la apa yang kaum adam ni nak sebenarnya.dulu bile x dapat kite,beria2 nak,sekarang bila dapat kite.macam hampeh!
    yang kitorang plak,dulu kitorang memang x nak kat orang,tapi bila saat kitorang dah betul2 fall in love dengan korang,korang buat dek je,main game tengok bola,boleh pulak x msg ngan call sepuluh hari tanpa rindu.sedihh doeeeeee camnih.xpahamla ape yang ade dalam kepala otak korang ni sebenarnya!huh

    BalasPadam
  88. haaa... entry mcm ni la yg sy nanti nantikan :D
    dah boleh carik lain dah pasni.. wink wink!

    BalasPadam
  89. May I ask u something?? "Girls zaman sekarang suka lelaki yang muka jahat. Perangai jahat. Tapi baik. Err i mean, iyalah, lelaki tu pakai baju koyak rabak. Rambut punk. Naik motor RXZ. Baju seluar semua hitam. Tapi tolong nenek tua lintas jalan. Perh, confirm cair perempuan tengok".. Adakh awk mksudkn sume girls zmn skrg or certain girls zmn skrg? Cz sy pn girls zmn skrg but I DON'T LIKE THIS TYPE OF GUY.. better tulis certain girls zmn skrg.. correct me if i'm wrong..thanx

    BalasPadam
  90. dah termaktub laki 9 akal, pompuan 1 akal. x heran la girls x bape bijak yedak.
    so boys yg bijak ni pk la betul2.

    point2 kat atas ni suma ada DULU.
    skang dah xde, kira laki dah x nk kat girl tu la ek?

    sobsob Y_Y

    BalasPadam
  91. nice entry!
    tang kenalkan kat mak ayah, memang buktikan dia betul2 serious dengan kita. :D

    BalasPadam
  92. macam mana nak tahu kalau lelaki tu betul2 benci kat korang...?haaa...

    nyit2^^

    BalasPadam
  93. macam mana nak tahu kalau lelaki tu betul2 benci kat korang...?haaa...

    nyit2^^

    BalasPadam
  94. owh, slepas baca this whole load of shit neh baru aku tau rupanya aku nie lelaki... kahkahkah...

    BalasPadam
  95. wow ! Tia suka baca entri ni sebab most of it ada pada si dia . susah nak kata pasal lelaki . sebab Tia pun dah banyak pengalaman jumpa dengan macam-macam perangai lelaki ..

    BalasPadam
  96. ahh entri ...............



    hemmm yg penting perempuan BAIK hanya untuk lelaki BAIK.

    BalasPadam
  97. jahat, muke ganas, naik rxz mmg my taste..

    actually da jumpe sum1 mcm tu & im fall in love..

    BalasPadam
  98. saya suka entry ni...mr.k ni mcm dah pernah dah byk sgt pengalaman in love....hehehe

    BalasPadam
  99. first time jejak sini~

    oww~ so sweet lelaki ini.
    ssh nk jmp kot.

    BalasPadam
  100. Mr K!! ko mmg romantik ye..
    hihi btw, aku suke giler2 eww eww ngn entry ni..

    BalasPadam
  101. 100% apa yang ko cakap tu betul.. aku dah jumpa lelaki yang sebijik macam kat atas tu

    BalasPadam
  102. btollll.. sgt.. kalau die dh buat sume tuh.. hahahah suwiiitttt

    BalasPadam
  103. ohh...like2 entry ni..^^

    my bf ada juga la ciri2 kat atas tu..hoooo~ selamaattt~ hak3~ ;p

    BalasPadam
  104. as salam. haha. klakar entry ni.ada btol nya jgk, hmm. so girls out there, we should be more more careful after this! gagaga... but still best la ! keep it up :)

    BalasPadam
  105. slambe ko cakap pompuan tak bape pandai. ah. benci lah!

    hahahaha...

    ntah. tapi aku tak kisah pun. cakap je selagi nak. janji je selagi boleh. memang since aku first broke up da aku tak caye lelaki. nak kapel? carry on, tak suke? bleh clash. tak berparut pun hati aku. haha.

    cume kalo tetibe ade laki gigih hunting no fon abang aku dan plan nak meminang aku tanpe pengetahuan aku, itu aku rase sweet sikit lah.

    more or less baru naik kepercayaan sebanyak 20% yang dier serius :D

    BalasPadam
  106. 100 % agree!
    nak tanya Mr. K bole?

    kalau perempuan akan ceritakan problem or something pasal boyfriend dia kat best friend dia akan rasa release tension or rasa happy.

    lelaki ponn akan cerita kat best friend dia jugakk kee?

    BalasPadam
  107. first time baca blog Mr.K..nice one bro..lepas ni jd pembaca setia lah sy ;-)

    BalasPadam
  108. Knp tak tulis salah satu proof laki betul betul sayang is laki tu betul betul menitiskan air mata utk perempuan tu

    BalasPadam
  109. ouh. tersengeh sorang2 bace post nie. macam memang betul. tapi tataw la kan sebab ade jugak player yang buat macam nie. huhu. btw, bout the bad guy. its so true!i ade buat post related to bad guy and good guy.here the link.

    http://fizahensem.blogspot.com/2011/06/bad-boy-vs-good-boy.html

    BalasPadam
  110. seriously aku ckap.. aku pom mmg suke cara kau slamatkan maruah gadis2 y mostnyer dah n hmpir t'pedaya ngan kata2 laki2 buaya ni.. aku pom actually kurg ngn laki ni.. almaklumlah,, ~ takoot ~..^_^..
    however, aku mngaku dalam kita takot2 tu pom..kita mash ad ras tpikat kat laki tu eventhough kita tau y laki 2 tak ikhlas.. and kadg2 kita rasa nak ubah laki2 y tak ikhlas tu coz kita *sayang* die.. maybe lar,, coz tak sure gak prasaan ni..yelah.. kata org dulu2,,hidup kita ending ngan laki gak an.. haha.. however.. I LOVE YOUR BLOG

    BalasPadam
  111. sye nie perempuan but yes DOTA is like drug.. u wont even look at k-pop star if u are playing dota. PERCAYALAH!! I'm not pengkid or boyish but i like games more than love? I guess..i do understand if the boy stop the dota for girls cause tht wht i do when mom tell me to stop! :D So yeah it's quite a proof he love you LOL

    BalasPadam
  112. Untunglah awek kau MR K . HAHAHA

    BalasPadam
  113. ang asek ckp pasai pmpuan comel ja.. yg xcomel cm na? haih.

    BalasPadam
  114. tol ker ??
    haha ~~
    bgoz2 !!
    mr. k ,,
    npe laki ske sngt bnde2 seks nieyh ??
    plz jwb !!!

    BalasPadam
  115. betul tue...en.khairul nie suke ckp pmpuan yg comel2 jer..lebih penekanan yg comel or cntik. bg dia, dia akan pandang yg comel2 je kut, kalau x comel xpandang...

    BalasPadam
  116. bagus article ney. mohon kebenaran tuk copy

    BalasPadam
  117. Fuh. Nice. If forever kaki dota boleh pause just for a girl, that girl mmg terer. hahahh

    bagus ah kau. buat aku gelak guling guling terlanggar meja. Thanks.

    BalasPadam
  118. Dan, conclusionnya, yes, seseorang lelaki tu MUNGKIN sukakan kau kalau dia buat benda-benda di atas. Persoalannya, lama mana dia akan suka kat kau?

    ------thank you. :)

    BalasPadam
  119. Ohhoi Mr.K
    Patik nak betulkan sikit.. pernah dengar tak 'solat yang sempurna menghalang seseorang itu dari melakukan kemungkaran'.. so, someone yang beribadah cukup tapi still buat maksiat, mungkin ada something wrong ngan solat dia.. mungkin hukum tajwid lari..wudhuk x proper, time semayang khayal masuk hotel.. bila ibadat dah jadi rutin instead of ikhlas dari hati, nothing can touch de rohani.. faham tuan hamba? faham? Ok bagus.

    BalasPadam
  120. entry ni buat sy tergelak...thanx MR.K

    BalasPadam
  121. hmm..sori tu say ~ rasany tk suma btl..bg saya, laki baik time nk tackle ladies je..sggup koling, msj tiap mlm, stiap mnit..bila dh dpt jd awek, hmm hampeh!! entry ni bt sya gelak..hehehe....

    BalasPadam
  122. hurmmm..entry ni btul2 kne kt btang hdung aq sndri.. ni la tnda2 yg xbf aq tnjukkan sblom die tggalkan aq..sedih kn??? but it's ok... now, I want 2 find suami not bf...smile..:))
    ~931~

    BalasPadam
  123. Haihh.. comel! *sengih nampak gigi* ayat kau comel, tips yg kau bg pun comel. kau kutuk perempuan pun nampk comel, pendek kata sepanjang aku baca entri ni, aku rasa comel je. hahahahah.. :p

    BalasPadam
  124. Salam,

    Aku dah nak kawen lagi 2 hari. Honestly, even aku suke bising2 si dia jarang luang masa, tapi betul gak kata kau, bila dia lunch dia text aku even text time makan n sampai uma je. Dan call mungkin dalam seminggu ade dalam 3 hari. Tapi still ade ruang untuk aku kan.
    (kalau aku dah banyak call dia, sempat pulak dia nak cal aku kan)

    Tapi sebab ko dah senaraikan kan entry ko nih, aku ucapkan tahniahlah.Dan aku dah post entry ko kat wall dia tanda yang aku membayangkan cara dia treat aku sebagai kekasih hati dengan kesederhanaan. Dah kawen nanti baru dapat lebih-lebihkan:)

    yang gelabah n funny things tuh aku dapat rase time break up nam bulan sebab dia layan pompuan gedik. Aku dah kena tackle dengan laki lain, dia lak gelabah n tackle aku balik...Hmmm cepatnya masa berlalu. Doakan kami bahagia hingga ke syurga:)

    BalasPadam
  125. Mr K , nak tanya sket .
    Guy ni dia kata tak ready nak kapel and dia cakap dia nak cari yg betul2 nak jadikan wife dia .
    Ok , acc sy suka kat dia .
    Tapi dia ni suka flirt wif other girl yg comel2 .
    Sy jeles and sy ngaku .
    Tapi npe dia jeles bila sy hangout wif other boy and dia tak bg sy kuar malam .
    Sy pelik sbb dia cakap dia anggap sy sme je mcm membe2 girls dia yg len .

    BalasPadam
  126. mcmana nk deal dgn lelaki yg terlalu cemburu ? >.<

    BalasPadam
  127. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  128. saya rapat dengan seorng yang lelaki tapi dia baik, tapi pernah baper kali dia tersentuh tangan sya, sya sebenar nak mengelak tersentuh dari tangan dia, tapi dia yang sentuh tangan saya.kadang2 pun sya ada tersentuh tangan dia juga. kalau lelaki yang main mata dekat perempuan tu, dia sukakan kita ke?

    BalasPadam
  129. saya rapat dengan seorng yang lelaki tapi dia baik, tapi pernah baper kali dia tersentuh tangan sya, sya sebenar nak mengelak tersentuh dari tangan dia, tapi dia yang sentuh tangan saya.kadang2 pun sya ada tersentuh tangan dia juga. kalau lelaki yang main mata dekat perempuan tu, dia sukakan kita ke?

    BalasPadam
  130. ah mu.. berenti2 la tulis mende merapu..bukan senang nk bace org..so stop letak statement2 dlm list tu semua.. sbb Allah create hati budi len2.. and kalo same pon sipi2 je.. lol

    BalasPadam
  131. Pause dota 2 mmg legend larh. nak pulak tgh gangbang awek text. tobat ah xbace. call pon wat xdengar je. alasan-sori yang silent td. lol

    BalasPadam
  132. kalau seseorang lelaki pause game ubtuk solat maka pilihla dia sebagai calon suamimu

    BalasPadam
  133. hmm.. tipu je sume ni... lelaki ni mule2 je... sume nye mcm yg ditulis kat atas ni... tp, bl da bosan.. buat la camne pun, baik la camne pun.. die buat x nampak je sume tu... bullshit!

    BalasPadam
  134. wei 1st time aq bce blog ko ni!!!!!MEMANG SUME YG KO CAKAP TUHH ADE KAT BF AKU...TP AKU CUME MUSYKIL JEK SBB AKU BARU JE CPLE GN DY..ADELAH DLM 2 BULAN...AKU DGR LAKY NI MLE2 CPLE MEMG OK.,SUME PERFECT...BTOL KE AH????PLZ ANSWER MY QUESTION!!!!

    BalasPadam
  135. peh, banyak ilmu nih,.,.tp tul ar, pmpuan mmg suka yg ganaz2, yg rambut pacak, yg tought cam aaron, ombak rindu... tp bile laki jd baik sangat, pmpuan lak tak syukur, sbb dia rasa laki bek ni membusankan, padahal setia,senang ble bwak bincang, hormat pe yg pmpuan tu kata... tp akhirnya, tak puas ati sbb si laki tak de sikap berontak cam mat rembit, ego...

    BalasPadam
  136. urm...sekejap je tu, pastu bile dah awin tunjuk r perangai tembelang die...b4 kawin memang romantik tp dah dapat 270 darjah berubah... nak cari yang x menyamar, setia dan jujur uh susah...

    BalasPadam
  137. Assalamualaikum wbt. Mr K..^.^.. im new here..wow, ur blog is quiet interesting & fun...i like ur style..keep it up..=)...
    *slah satu methode bdakwah..pyampaian yg mudah dfahami& sng dhadam...
    *...Dunia ibarat perhiasan, seindah2 perhiasan ialah..WANITA SOLEHAH..

    BalasPadam
  138. nice.
    i saw a quotes somewhere tht... a guy know his LOVE when he first saw her and not thinking to f*** her.
    sory if this sound sooo harsh,.if unappropriate just dlete this mr.k.

    BalasPadam
  139. salam
    menangis bila baca entry ni.
    sbb...
    kebenaran da terungkai.

    u hv open my eyes. thnk u.
    Alhamdulillah.

    BalasPadam
  140. xhabes2 ngan 'comel'. haha. anyway, interesting, follow my blog kalau ada masa ^_^ http://www.amisamsuri.blogspot.com/

    BalasPadam
  141. HAHA. Aku yg laki ni pun leh tbayang kusutnye otak pmpn pkkan sume ni..
    BTW, the conclusion is PEREMPUAN YANG BAIK UTK LELAKI YANG BAIK :)

    BalasPadam
  142. Huhuhu time bercinta semua x nampak then pas dh clash barulah menyesal dan ckp buang masa jer aku ngan die selama nie..lelaki penipu..pas nie aku lebih nerhati2 dgn lelaki..xnk pisang berbuah 2 kali..

    BalasPadam
  143. bila bace semua tdy ......wat aq yakin ssorang telah muncul dalam hidup sy walaupun dye dah taw sy suka kn owng len

    BalasPadam
  144. ayat last.. " smpi bilew dia nk suke hat ko.." haha.. sempoi..

    pening la doq pkiq psai laki..

    BalasPadam
  145. ye la sangat mr k..tp jgn la nk susahkn diri nak wat benda2 cm nie..bab knpa?? Allah yang tntukn jodoh kita..jika kita bdoa kpd arah yg lbih baik Allah akn berikn yang baik..yang pntg kita usaha untk tingkatkan diri pas tu doa,tawakkal dan redha dgn ketentuan Ilahi..insyaAllah Allah akn tlg kita wlaupn kita berada dlm kesusahan..lau bab lelaki ti suka kita kah tidak..solat istikarah itu baik yang Allah tlh brikn jalan untuk kita berdoa apabila berada dlm kesusahan dan jg ia bguna untuk tahu dia tu jodoh kita atau tidak..sbb jika kita ialah orang yang btakwah insyallah tanda2 yang Allah brikn kpd kita adalah yg baik..itu sj la yang aq nk komen yak yah pnjg2 bab koe pun tw gak kan apa kmudahan yang Allah tlh brikn kpd kita..yang pasti lau nk cakap sal pmpn biar la sopan sikit..dan bdkwh dgn baik dan blh diterima positif leh org..babpmpn nie pun manusia jugak..dan ibu kau pun pmpn jugak..jd,di mata Allah pmpn ada keistimewaan yang tersendiri yang tdk akn lelki tu tahu..ianya tsmpn dlmhati nurani seorang pmpn itu.an lasty aq nak kata disini aq ingin myusun jari minta maaf jika tsalah cakap dan menyentuh hati kamu..maaf ya..hhuuhuh..yang baik itu datang daripada Allah yang jahat itu datang dari kelemahan saya sendiri..assalamualaikum

    BalasPadam
  146. terbaek lah entri Mr.K ni..ayat pun,,sempoi je..sng bca. kekadang,,gelak sorang-2 gak bla terbca part-part Mr.K perahsantan tu..hahaaa.... btw,, nice job ^^..

    BalasPadam
  147. Actually kann dy neh hensemm.. Cute ramaii sgt yg ske att dy.dy ckp dy syg aku tapi takpenah cll ak... Kdg2 uhh ak aser mcm frust gak.. Ummm slgi ak tak tgur sy slgi tu lhaa dy syp jerr.. Ak je ye ye jge dy bgai nk rak. Abg k blh tlg tak.. Laki ni dy lau bckp nan girl enn xiorg sker topik ap?

    BalasPadam
  148. salam mr k, aku tak tahu lau komen aku double sbb ada error td..lau double maaf la tp lau x,,..sku nak komen pasl last statement tu yg ajak check in hotel....honestly, aku prnh di ajak oleh ex ni brcuti n ajk tido sblik then dia kta aku tido katil dia tido bwh...mcm la aku xbole fkr apa akn jd...yes dlm 1 blik mang bole jd..plg teruk dia surh aku tipu mak aku spya dpt cuti ngan dia...cm apa jer kn...tp alhamdulilah aku xikt ckp dia..kmi bru sbln lps tu aku rejek dia sbb skp dia cm tu...n of kos dia maki2 aku sbb bnda2 ni...ktanya dara tu ptg sgt ke?....yes for a girl memang ptg...serius aku xsdh or ngs ke bla dia tgglkan aku..wlpn at the first aku yg rejek dia....aku ska laki yg nakal tp bkn lelaki yg jahat....

    BalasPadam
  149. salam bro...
    dalam banyak tips mengenal lelaki yg pernah sy baca... entri bro pling best.. lain dari lain bro... hope ada lelaki macam nih.. amin

    BalasPadam
  150. sebenarnya atas mak bapak, kalo mak bapak pandai jaga anak perempuan, tak kasik anak perempuan jumpa lelaki, takkan jadik gitu..anyway, u hansome boy..

    BalasPadam
  151. aku dota pun xreti maen aaa canne. lol tp game2 laen aku reti hehe.

    BalasPadam
  152. hye mr.k .....minta pendapat skit.....if our boyfriend kite tu pemalu..... so dpan org dia hanya senyum kat kite.....althought org tak tau knapa dia senyum.....after that lau alone....baru lah ada beraninye sikit nak talk n close dgan kite......n after that.....kitorang luangkan masa kat WA je......itupun saya yg slalu mulakan perbualan....lau tak seharian tak chat.....ade lah sesekali tu dia yg mulakan.... n nak kenalkan kitorang kat kawan dia tu...dia cuma gtau kat kawan dia je yg saya ne awek dia....tapi takde lah pulak dia nak kenalkan mereka pada saya....n if care tu adelah juga.......tapi taklah care sangat.... lagipun dia lebih care kat kawan saya yg dia anggap adik dia..em lagipun dia memang dh kenal lama sblum kenal saya n kalau bab called2 ne.....dia tak pernah buat langsung....miscalled pun tak.....n if hormat tentang batas.....dia sangat hormat akan disiplin diri saya......althought dia rasa sedih sikit(saya tahu sbb saya ada terbaca churhatannya dgan kwan saya yg dia anggap sbagai adik)....like ia tak pernah pegang tangan saya....coz he know I don't like it..sedangkan saya tak pernah pun britahu dia pasal perkara tu.....

    so apa pendapat mr.k tentang bf saya ne.....saya sendiri tak tahu adakan dia betul2 sayangkan saya tau tidak.....plllz help me to break this confusing mind...

    BalasPadam
  153. Hahahahaha!!!klaka

    BalasPadam
  154. kalo laki 2 ckp die suke kite bleh percaya ke?ke die juz nk test market?konfius je..nmpk mcm suke tp bt xtau je..

    BalasPadam
  155. Bila da bca suma nya...i dpt rsa kn yg si dia x syg kn i betul2 pn...best gk info nie....well,tq...

    BalasPadam
  156. Sket haty glew ble boy xmcj cmata mata nx men game. .

    BalasPadam
  157. Gram gle bile dia x mcj i . .smata mata nx men game. . .lelaki memg kaki game ye

    BalasPadam
  158. MR.K , saya ada masalah . Lelaki nie yang nak kenal dengan saya dulu . Tapi lepas sebulan macm tu kami kawan , dia dah tak macam dulu . Lambat balas mesej , selalu off phone . Saya nak tanya kenapa tapi saya tak ada hak sebab saya just kawan dengan dia . Saya sayangkan dia walaupun kami kawan . Tapi dia dah buat saya macam syok sendiri jea dekat dia . Padahal dia yang mulakan langkah pertama nak kenal dengam saya . Sampai lah 2 Jun baru-baru nie . Dia ajak saya couple , memang saya happy sangat sebab dapat couple dengan dia . Tapi lepas tu , dia masih buat perkara yang sama . Nak kata dia seorang 'GAMERS' , tadee lah . Dia selalu check phone saya tapi saya tak pernah nak check phome dia sebab saya takut dia gikir saya nie kuat kongkong kea apa . Tapi apa yang patut saya buat . Saya taku dia just game saya jea . Sebab sejak dua menjak nie . Kawan2 saya ada main phone dia dan mereka cakap ada gambar perempuan lain dan bebudak saya pun ada cakap yang mereka terserempak dengan dia time dia tengah bercakap dalam phone menggunakan panggilam "Mama Papa" padahal saya dengan dia "Orang Dia" . Tapi padahal saya tak bawak phone saya pegi sekolah time tu . Dia jea yang gedik bawak phone pegi sekolah . Saya nak tanya dia kenapa tapi saya rasa serba salah . Saya percayakan dia tapi entah lah . Padahal saya pun ada ternampak scree saver die gambar perempuan lain tapi saya tak nak tanya lah "Masih couple lagi ke dengan dia tu?" . Huhu , apa patut saya buat , MR.K ?

    BalasPadam
  159. as-salam..
    mr k mntk kebenaran nk share posting2 anda..mntk ye..maseh...

    BalasPadam
  160. Ah, tak payah cakap
    you girls nak lelaki yang muka jambu
    macam pelakon korea. Bullshit je semua
    tu. Girls zaman sekarang suka lelaki yang
    muka jahat. Perangai jahat. Tapi baik.

    #NI AYAT APE NI...X PATUT...AKU TERASA MAT...AKU MEMANG TERASA...BUKAN NAK BANGGA...KAU TULIS BLOG MACAM NI KENAPA...AGAK2 LA...AYAT MACAM TU BOLEH JATUHKAN MARUAH BEBUDAK YANG TUHAN JADIKAN RUPA JAMBU/MARKET...BKN TAKNAK TAPI BERSYUKUR...KAMI SANGAT BERSYUKUR...AKU BOLEH HORMAT ORANG X KIRA RUPA ,HARTA OR APAPUN TAPI BAB MACAM NI SORY AR...AKU TERASA...NAK TULIS BLOG TULIS AR APESAL PETIK AYAT2 BUDAK JAMBU BAGAI...KOT IYE PUN X YAH BUAT BLOG MACAM NI..REZEKI ADA BRO...X PAYAH NAK BURUKKAN ORANG...SATU LAGI BUDAK2 JAMBU X SEMESTINYA KAKI PEREMPUAN OR ELSE...SETAHU AKU X SEMUA PEREMPUAN PANDANG RUPA...JANJI PANDAI BUAT GADIS TU HAPPY ,DIHARGAI N OTHERS...BUKTINYA AKU DAH KENALKAN BFF AKU KAT SORANG AWEK NI..LAWA TU...AKU JUST PESAN KT BFF JAGA HATI PERASAAN DIA...SAMPAI SEKARANG STAY N PLAN NK KAWIN DAH...X CAYA BOLEH JUMPA AKU TUNJUKKAN BFF AKU...SO TAKE A NOTE.

    BalasPadam
  161. hmm.tak bosan ke kalau lelaki berubah semata-semata sebab perempuan? I wouldn't want that.

    BalasPadam
  162. Hm.cmne lak lau mle mle laki to ske pas tu x ske da blh x lau nk pikat aty dy smla ?

    BalasPadam
  163. wah comel tak kite

    BalasPadam
  164. kesian aku bace soalan2 org perempuan yg nak tau ni. ada yg masih sekolah???


    lelaki suka?
    -bile dia mula kenalkan korang dengan famili dan buat persiapan berumahtangga.


    Perempuan?
    -bile korang boleh petik jari je kawal dia.
    -susah nak buang macam gam melekat kat jari.

    BalasPadam
  165. saya ada knal seorg lelaki....saya dan dia mula mesej2..tiap2 mlm msj..kndng2 dia ckp rndu kat saya....tpi kiteorg bkn psng kekasih....saya cuma nak tahu itu maknanya dia suka saya ke?...saya xtahu apa status hbung kami.....

    BalasPadam
  166. saya ada satu soalan yang berkait part yang terakhir, janji manis lelaki tu. apakah lelaki benar-benar hanya mahukan seks semata? kiranya niat dia bukan untuk memperisterikan?

    BalasPadam
  167. seronok juga baca ..hope dapt lelaky yg romantik mcm u tulis tu ....hahhaah

    BalasPadam
  168. Hurmm...mnarik2..tp klp dpt laki ginila kan.mcm sia2 je klo dia blah kita pn redho je blah gtu.mmgla kita kuat.cth kan.so agak2 ape cara terbaik utk ajar sikit laki gini spy dia rasa sakitnya tu ek??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Susah yeeh nak criii lakix2 yg betulx2 sayaaaaaang kat kite ...

      Padam
  169. Salam...bukanlah aktif sangat blog2 ni...tp feztime ter klik blog pe...abang K?.. x sempat nk cek... gudjob..lawak bace blog ni..tak bosan..tergelak2 bace artikel kt atas...hahahahah. actually, mayb nk tahu laki suke kite.....emmm... sgt2 imp0ssible kot..sbb bukn sng kite nak tahu pe yg simpan dlm hati kn?so, cre terbaik...jgn berharap sgt.. *tke note utk dr sndr gak . hahaha*. Ok . congratzzzz...best bce blog ni...untuk article yg ni la...tqvm. =D

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.