Jumaat, 16 September 2011

Cara Untuk Detect Fake Facebook Awek Melayu Comel.

Assalamualaikum


Hello awek-awek comel yang fake sekalian. What's up?

Aku bet yang korang semua ada Facebook kan? Aku bet ramai diantara korang pernah terserempak dengan Fake Facebook Profile yang kurang kasih sayang yang menyamar jadi orang lain kan? Tak kisah lah owener fake facebook tu lelaki ke, perempuan ke, pondan ke, still, korang mesti pernah jumpa kan? And, why the hell dieorang wujudkan profile facebook palsu? Kenapa nak menyamar?

Well, bukan setakat menyamar je, mengurat pun ada. Contohnya, si lelaki. Dia pakai gambar Aaron Aziz and then tackle plenty of fish in the seas. Nak tackle fishes tu, bukan sebarang tackle. Dia tackle yang comel-comel je. Tapi tu yang bestnya, bila kita tengok facebook dia, mesti semuanya di kalangan awek-awek yang comelll belaka. Secara tak langsung, kita boleh usha tau. Mana tau kot-kot ada yang berkenan ye tak?

Untuk si perempuan pulak, bila faking the profile, mesti nak pakai gambar taraf Hamis Jalika and then tunggu pancing mengena jejaka-jejaka kesunyian yang kekurangan belaian. Iye lah. Dah la lawa, comel pulak tu. Sure tanpa buta apa-apa, akan ada jejaka datang tackle kan? But why? Adakah kerana bilangan lelaki terlampau sedikit sehinggakan semua perempuan menjadi desprate untuk mendapatkan boyfriend sampaikan perlu menyamar jadi gadis 'cantik'? Relax girls, there are plenty of boys in the land. You just need to err... errr... you know... comelkan diri, merahkan bibir, cantikkan muka, licinkan dahi, hilangkan jerawat, kerenggakan badan and pooofffff, sure ramai jantan datang tackle. Never failed... Yeah.

Antara Top 3 awek-awek comel yang di gunakan untuk fake facebook
Elly Tran Ha (Model)
Honeykyuki (Unknown)
Heliza Hilmi (Pelakon)

So, berbekalkan pengalaman aku menyamar jadi awek-awek comel di Facebook yang... er... errr i mean berbekalkan pengalaman aku meng-add awek-awek comel di Facebook, aku... err.. erm. Hey, what? You can't blame me. I just being a man you know. And berbekalkan pengalaman aku being a man, aku ada beberapa tips on How To Kesan Fake Facebook User dengan jayanya.

Tip 1 : Real awek biasanya akan malu-malu bila di puji gambarnya.
Pernah tak korang lepak di Facebook awek-awek comel? Sure akan ada ramai yang komen gambar tu kan? Iye lah, kalau perempuan lawa dan comel, bukan je lelaki yang akan suka. Perempuan pun akan suka. And mostly, perempuan akan kata:

"Wow, comelnya Kak Ariana." 

Then the owner akan jadi tak tahu nak jawab apa. Most of then akan jawab

"Eh tak ada lah. Lagi pun awak lagi comel. Saya nampak comel sebab kebetulan angle tu cantik :)"  

But, as for the fake facebook user, dia akan cuba sedaya upaya untuk tak kata yang gambar tu dia punya. Most of then hanya akan buat smiley senyum or apa-apa je lah. Tapi tak boleh blah bila still ada fake facebook user ni yang mangaku yang tu gambar dia. Tak malu. But obviously, mudah gila nak detect seseorang yang pakai fake picture orang lain. Korang sendiri akan perasan bila bertanyakan pasal gambar tu.

Tip 2 : Too much horn for the horny creature?

Pernah tak masa korang dok chat-chat dengan awek comel or jejaka auummm, tetibaa korang perasan ada satu notification di Facebook. Korang bukak ah and then tengok-tengok ada awek pakai baju sarung kelapa yang tak cukup kain yang add korang. Apa respond korang? Untuk most of lelaki mesti korang akan kata "Wah awek seksi add aku weh. Happy gila aku.". Then terus approve kan? Tapi aku tak. Approve friend invitation Facebook semata-mata sebab dia berpakain seksi dan tak cukup kain? That is so not me. Korang tahu apa aku buat? Aku buka gambar-gambar dia dulu. Then cari muka dia. Kalau lawa baru la approve. HAHA.



Cer korang tengok gambar di atas. Ya, gambar di atas adalah gambar profile Facebook seorang awek comel yang aku ragui keaslian jantinanya. And... Tak ke korang rasa yang gadis ni overhorny? YA! Y U SO HORNY, HUNNY? How old are you? You are on the wajib kahwin stage already? Oh-oh what? You lessbian? Y U LESBIAN? What so special about girls? Errrr. Okay fine girls are cute and smell nice. Make sense kalau ada girls yang jadi lesbian. BUT! But, jangan ar doe. Sedih aku tengok awek-awek comel yang dah di kebas dengan penkid.

But seriously, aku rasa semua owner Facebook yang ada gambar tak cukup kain tu mostly mesti lelaki dan gay. Iye lah, bila lelaki normal tengok ada awek comel, dia mesti add / approve / accept Facebook invitation kan? Bila dah jadi friend, sure dia akan geli-geli kan? Then sure gay tu dapat apa yang dia nak which is geli-geli dengan lelaki lain.

'Real' Lesbian = Lelaki. Fake Lesbian = Juga lelaki. Tapi gay.


Tip 3 : Google email dia.
This is the easiest trick to be done. Bayangkan, korang ni lelaki. Dah lah tak handsome, perangai buruk, otak pun tak bijak tapi ada awek comel nak add Facebook. Tak ke korang rasa curious dengan situasi ini? Mesti ada something yang tak kena kan? Begitu juga dengan perempuan. Tak ke pelik bila tengok ada lelaki yang tak dikenali add korang di Facebook? Dah lah mutual friends ada sorang je. Tak ke korang rasa macam something tak kena?


Yea, so bila korang rasa pelik, cepat-cepat mintak email dia. Kata lah nak add YM ke, Skype ke, webcam ke apa ke. Dia mesti bagi punya. Kalau dia tak nak bagi, check je kat Info Facebook dia. Biasanya as the default setting Facebook, dia punya email akan shown up. Then bila dapat email dia, terus Google. Selepas Google tu, korang akan tahu identiti sebenar si dia melalui Social Network yang lain. Ya, bila korang Google email dia, korang mungkin akan sampai ke Twitter, Friendster or Myspace dia. Dan dari situ lah korang akan tahu sama ada dia tu lelaki, or perempuan. Or gay. But, if dah google tetapi result tak memberangsankan, tu maksudnya dia baru create email tu which is probably bermaksud yang itu ada satu fake Facebook account. Peh-lis. Zaman sekarang setiap orang dah ada email at least kan?

Tip 4 : Gambar Facebook dia tak banyak dan putus-putus.
Don't you think yang ianya amat pelik bila gambar user tu hanya ada satu atau pun dua gambar je? Ya, the less is more. Semakin sikit, semakin tertarik. But, seriously perempuan yang hot-hot (termasuk yang perasan hot) akan suka  letak gambar dia banyak-banyak di Facebook. Aku tak pasti kenapa. Tapi seriously any perempuan in fact suka letak muka dia di Facebook. So, kalau korang nak detect tu Facebook palsu or tak, just check gambar-gambar dia. And then, make sure gambar dia tak putus-putus. Pastikan yang tak ada gambar dia yang sekejap di Langkawi. Then Melaka. Then Langkawi balik. Then Melaka balik. So, kalau korang nampak gambar dia macam terlampau sikit dan tak ikut flow, then memang sah lah ianya adalah fake Facebook account. Experience talks. 

Tip 5 : Always single. Always available. 


No offence but aku rasa ada jenis-jenis user yang buat fake Facebook ni doe antaranya adalah kekurangan kasih sayang dan dia inginkan lebih perhatian. So, dengan kata lain, dia akan jadi amat-amat cheap dengan jantina yang berlainan. Dia akan layan semua jejaka yang gatal dan mesra alam dengan sesiapa sahaja. But how? Well, bila dia buat account fake Facebook yang menggunakan gambar dan profil awek comel, sure di akan mendapat perhatian dari jejaka-jejaka Malaya kan? Perhatian macam mana tu? Ya, perhatian seperti sekali on YM, 10 lelaku buzz. And then surely dia akan feeling-feeling dengan perasan yang paling girls suka which is perasaan ketika di-mengurati oleh lelaki. You girls mesti suka bila ada lelaki kacau and swiiiiiiit swiiiiiiiiit kat korang kan? Eleh, macam la aku tak tahu.

Well. Actually, aku menggunakan gambar dR Rozmey yang handsome sebagai DP Facebook aku. Aku ni kekurangan kasih sayang sebenarnya. Ada sesiapa nak volunteer kasi sikit kasih sayang? Girls only.

 ***************

Aku rasa lah kan. Kebanyakkan owner Fake Facebook profile ni biasanya dia curi gambar kat Google je. Tak caya, try Google Image dengan menggunakan keywork "Awek Melayu Comel" or "Awek Melayu Sexy". Dan kalau bukan dari google pun, mesti dia curik gambar manusia-manusia yang hot yang dia nak jadi tapi tak mampu, kan?


Good news, you boys boleh detect fake facebook awek-awek comel. Bad news, now those 'awek comel' (and lelaki gay) akan tahu cara untuk tak kantoi bila buat fake Facebook bila baca entry ni. Damn.



63 ulasan:

  1. banyaknya fb lesbo ? *super stalker*
    farhana, amira. nama nak baik je bunyi :D

    BalasPadam
  2. waaaaaa.. power power mr. k punya research. tabiklaa :D

    BalasPadam
  3. Nicee :D
    Good info for boys.. Haha

    BalasPadam
  4. haha, lawak gila gadis2 yg buat fake fb account just utk mendapatkn kasih syg, tlglahhhh.....

    BalasPadam
  5. alah laki pempuan same je fake..tp aku ske la care ko ni..patotla xde awek..hehe

    BalasPadam
  6. HAHAHA.. perenggan akhir, SETUJU! yang REAL, they'll get to know the tricks. tapi untuk yang FAKE, they'll how to twist the tricks. -,-

    BalasPadam
  7. hahahaha.. org cam ni mmg xtau malu.. serius.. hehe~

    BalasPadam
  8. hahahaha.. org cam ni mmg xtau malu.. serius.. hehe~

    BalasPadam
  9. ahahaha..
    bgus pengalaman ko tu..

    whoishhhh,,,
    kalau aku yg menyamar,gerenti hari tu jugak akan terkantoi..

    xreti la der ~,~"

    BalasPadam
  10. HAHA.. mesti faker facebook panas hati baca entry ni

    BalasPadam
  11. Tiba tiba akan ada banyak FAKE owner FB yang pandai mengelat nanti if orang tanya macam macam . Adoi awat la pergi bagitawu camne nak detect dorang . Tengok , dorang dah belajar new thing dah -_-

    its all your fault MAN , Your fault ! :DD

    BalasPadam
  12. Kawan aku pernah kena. Ada sorang perempuan guna profile pic muka kawan aku. Gatal pulak tuh. Tak pasal kawan aku tu kena.

    BalasPadam
  13. ko jadi mangsa ke ? HAHAHAHA
    merujuk tip ke 3 ..
    agak2 ko terkena sbb ko cmtu gak ke ?
    HAHAHAHAH . no offence !

    BalasPadam
  14. betui daa nie.....bnyak dah terkena...:)

    BalasPadam
  15. wew~~lucky..so far x pernah terkena lagi.. :)

    BalasPadam
  16. kesian fakers . tak cukup kasih syg . haha

    BalasPadam
  17. wohooo...SUKA entry nih..byak yg nyamar jadik santek dlm fb...natural beauty kan senang...eheee

    BalasPadam
  18. @Alice - No way Im a stalker. Haha.

    @Anisa - Yup. Pengalaman.

    @Kero - Ahhh. Padan muka. HAHA.

    @Anonymous - None taken.

    @Joe - Kecewa ke joe dah tak leh menyamar?

    @Anonymous - Doesnt matter. Aku tak minat pun Heliza tu.

    BalasPadam
  19. Woi gay yang kau dedah operasi kita selama ni apasal? Dah tu, tulis macam kau tak terlibat je... Grrr

    BalasPadam
  20. patut lah xramai yg add i,
    rupanya i ni xcumel mcm dr. rozmey..

    eh,u suka stalk minah less ke?
    *byk nya minah less add u..
    hahaha..

    BalasPadam
  21. ' Approve friend invitation Facebook semata-mata sebab dia berpakain seksi dan tak cukup kain? That is so not me. Korang tahu apa aku buat? Aku buka gambar-gambar dia dulu. Then cari muka dia. Kalau lawa baru la approve. HAHA. '

    Kau approve aku. Nampak sangatlah aku LAWA . Huahuahuahua . Thanks for your compliment :))))

    BalasPadam
  22. fake untuk gadis bernama tierani adalah paling ramai kot...
    anggaran dah nak masok 2000++...
    dasyat sangat =p

    BalasPadam
  23. hahaha,ayat last paling stylo derrr

    http://azrijohan.blogspot.com/

    BalasPadam
  24. aku tak hot ke? sebab takder gambar dalam fb... emm.. jangan kata aku fake lak..

    BalasPadam
  25. ahahahaha..cam tu ker..info baru ni..hehehe..

    BalasPadam
  26. oh oh dah pernah kne org wat fake profile.gune gmba org tak malu.mcm siyes btol ape yg Mr K cakap lg2 bab always single ngan gmba sikit tu.tegedik2 dye ngan laki tp gune gmba org len aisehmenggg.sng2 wat private lah all ur gmbar kt fb.xde org nk curi.dah insafff dahh xmoo letak gmba kasi org tgok dah kt fb uhukuhuk

    BalasPadam
  27. hah. best. lagi satu nak detect. dia nampak sempurna.

    muka cun dah, konon anak orang kaya, belajar tinggi2, masalah semua nak up dekat public, bila story, ada gaya menunjuk. nama nak moden saja.

    duh. tolonglah. bajet nyewww.

    tapi yang tak letak gambar, pun ada kena tuduh fake. apa kes?? -___-"

    BalasPadam
  28. you're so lame :) fakers are way more advanced than that.

    BalasPadam
  29. haha. memang kurang kasih sayang sungguh.

    BalasPadam
  30. ada gak sorang fake user add. aku terus letak image dia kat google image search.

    bingo. dari blog awek melayu bertudung lak -.-

    BalasPadam
  31. hmm..yg no 4 tu mcm x bpe stuju...sbb skang ni ramai jugak girl lawa2 yg xske letak gamba bnyk2..mungkin sbb masing2 dah bijak berfikir atau kerana nk menjaga hati sesapa saya tak pastila... dan ada jugak kwn2 saya yg btol2 hanya ada 1 profile pic & di privtekan album tu. camna tu?? rasanya, cara tebaik...cek fren list dia..klu dia kata study kt 'U' dot dot..tgk kwn2 dia jugak study kt 'U' mne.. mst ad ramai yg berkaitan....tp er err..mcm terok sgt plak nak sebok hal orang :P

    BalasPadam
  32. @Amoi - EH, mengada-ngada.

    @Lolipop - Prasan.

    @Naziyatul - Siapa dia tu?

    @Najmah - Yup-yup. Too perfect to be true.

    @Hareez - Prove me wrong.

    BalasPadam
  33. hmmm.. ade kekeliruan kat sini.. akaun fb sy da bkak dekat 3 thun.. gune email yg same.. but then..pas bce entry mr k.. sy try la google email sy.. but.. nothing found.. so.. conclusion??

    BalasPadam
  34. ce letak gambo abg K sekeping.. mana tahu nanti ada org menyamar ke

    BalasPadam
  35. over nyer image "activities n interest" tu mr.K...rase nk lempang laju laju pule.

    BalasPadam
  36. some bwat fake acc untuk troll.or untuk hack.

    dengan 3 fake acc, klau 3 tu kau f=da approve, ada cara untuk dia dapat password kau. xcaya, google.

    so beware budak perasan hot yang main approve je, lol.

    BalasPadam
  37. muahaha. macam-macam dunia. Risiko bila menjadi hot stuff. ;)

    BalasPadam
  38. alahai apesal sumenye sooo trueeeeeeeeee..hahahha..
    well actually some of dem tak semestinya guna fake acc utk mencari kasih syg yg kurang..tp ade certain yg create dat fake acc utk mengetahui perkembangan diorg punya ex..i mean EX BF/GF..nak tahu dorg dh bahagia ke skg..dgn sape...haha..talk from experience too!

    BalasPadam
  39. mmm, funny stuff! Interesting contents.
    Jujur cakap, tak semua perempuan/lelaki begitu predictable. Sometimes, personality tak semua merangkumi majority, err.. not to say imma hot chick or deliberately mengangkat bakul sendiri or anything, Alas! Banyak perkara unexplainable without a deeper conversation (YUNA!)
    so, detecting awek melayu comel ka, terakhir ka- virtually impossible simply by reading up a lil public info or tengok2 gambar2 yg tertera terang-benderang gitu.... to be honest....
    WAI U WAN to do DAT???

    Go for personality. SURE! Muka comel, add ajelah, tapi yang penting, try writing msgs to her/him, see if this girl/boy gots some real 'personal' conviction or not. Kalau muka tulen & cantik puun, no use kalau hati dia keras cam concrete lak kan? simple task!

    Btw, I've been there (and ashamed to admit, twass being shallow, selective and all myself) in the end, menyemakkan hidup... baik offline aje, baca blog, kenal orang dari tulisan, not faces...

    Conclusion; the whole adding some strange people for no apparent reason alone is shady to begin with... i say, DON'T DO IT! And cuba cari gadis/teruna 'offline'... kat campus kaa... office kaa... kenduri kahwin kawan punya kawan kaa... anything REAL ~baru kelaasss!~~~ ;)

    ~Fin~

    BalasPadam
  40. seriu like3 sangat post ni.
    aku pon besemangat buat post pasal ni rujuk blog kamo.
    tengok sini.

    http://kakachanterritory.blogspot.com/2011/09/dah-detect-fake-facebook-saya-sudah.html

    thanks master. =D

    BalasPadam
  41. poyo je tak kenal honey koyuki tu sape..derr..tak yah nk bajet cool sgt k..tak kan blogger ngn blogger pon tak kenal? zzz *menyampah gila org pura2 tak tahu..-,-

    BalasPadam
  42. haha sorry but this is not always true.

    my FB account is so definitely real but I'm not the kind of girl yg nak elak2 pujian and buat2 malu, paling2 pun ckp thanks bile org puji or buat smiley je.

    kalau tgk FB wall I mmg nampak mcm horny gile sbb I like making dirty jokes. sorry, thats just me. :)

    if you google email me I don't think you'll find anything sbb the only social network I join is facebook.

    unlike most girls, I don't like putting hundreds of pictures on my FB. well, actually I used to but something happen and I deleted lots of pictures so skrg dah x byk.

    and last but not least, all my life I've always been single and available. I have commitment issues.

    I guess if I start adding hot guys people akan terus assume my FB profile is fake la eh? heh

    BalasPadam
  43. actually funny gila bila kita dapat tawu fb yg d create tu adalah fake fesbuk. tambah lagi bila buat luahan hati. lesbo belambak2. laki dgn laki love euw2.. so gay. annoying ah.
    nak app kawan pun malas. haha. mr.K bagi tips untak para faker. ~

    BalasPadam
  44. wth.. kerol.. anis pon faker gak ke???

    BalasPadam
  45. haha..mantap la entry ni...snyum ak bace :)

    BalasPadam
  46. haha...naseb baik la muke aku tak nak beraper hendsome...kalo tak aku jadi mangsa faker yang fu*ker

    BalasPadam
  47. mr.K..if laki yg fake..camne nak detect pulak??cm rmai jek yg fake..nme nk tengku+syed+engku..muke mesti nk mix.xpon hot lar.pastu mmg xsuke webcam.

    BalasPadam
  48. hahaha.. Nice lorh , fb sy real n x tipu pnya ,even pic sya hnya s'potong 2 kt fb .. 1 utk headshot then 1 g utk bukti yg sya x pkai pic org len .. ada sorg boy kt frenlis sya tu ckp kt sya , yg sya nie real or fake, sbb pic sya kt galeri cma 1 je dia kta .. hahaha.. sya ckp kt boy tu , sya fake!! trus dia remove sya dr frenlis dia .. tp sya x kisah , sbb sya tahu boy tu x ikhlas kwn ngn sya , and dia nk tackle awek2 comel ja,.. p/s: jrg add org , kecuali gurls :D

    BalasPadam
  49. jgn lpa follo blog sya eh .. hehehe

    BalasPadam
  50. aishh !!
    rasa geram baca entry ni sebab pnat kna fake !!
    malu ohh !!
    guna gambar orang tuk buat bnda tak elok....sumpah malu !!

    BalasPadam
  51. sye rase crush sye tu fake!! sbb dye tu perfect sangat. muka mmg dah hensem. anak orang kaya.. pandai pulak tu.. susah nak percaya..

    bila google name dye, gambar yg dye ambil sume da ade bbrape thn lepas. and it's really nonsense banyak sangat fake sekarang ni. so kena ade deep conversation ngan dye baru boleh pcaye..

    paling x boleh blah kawan2 fb dye xde pon dari skolah yg same. hmm maybe terlepas pandang mungkin. part fakers ny pakai bahasa alien tu sye setuju sgt2! ayat nk sweet2 je.. citer pon nak up2.. bangge diri.. owh pehlisshhh..

    detect fakers??? I'm working on it..

    BalasPadam
  52. siapa..wanita..yang kuat lancap

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.