Rabu, 6 Oktober 2010

Video Dunia Akhir Zaman dan Kenapa Aku 'Tak Percaya' Freemason & Illuminati.

Assalamualaikum


Aku buat entri ni adalah kerana aku tengok benyak sangat orang-orang kita di Facebook pakat forward video yang bertajuk "Dunia Akhir Zaman" yang pasal Freemason Illuminati yang entah apa-apa tu. Tapi rasanya tak perlu lah aku pertikaikan sangat pasal video tu sebab kebanyakkan benda yang di nyatakan dalam video tu korang boleh pertikaikan sendiri. Dan yang selebihnya dah dipertikaikan oleh Leokid. Masa mula-mula Leokid ni buat entri tu, aku tengok hanya ada dalam 3 comment. Tapi sekarang dah beratus tapi comment section dah di tutup. Mungkin sebab pergaduhan. Tutup comment section untuk elak pergaduhan adalah langkah yang baik.


Kat sini aku nak kasi situasi. Dua situasi. Dan situasi ni pula di pandang dari dua jenis sudut which is sudut Islam dan sudut 'Pencinta-Freeemason-dan-Illuminati-is-Everewhere"

Antara article (fakta benar) yang paling famous berkenaan dengan 'bukti kewujudan freemason' adalah pasal life president US iaitu John F Kennedy dan Abraham Lincoln. Mari kita lihat articlenya yea.

  • The names Lincoln and Kennedy each contain seven letters.
  • Lincoln was elected to Congress in 1846
    Kennedy was elected to Congress in 1946 (Beza 100 tahun)
  • Abraham Lincoln was elected (trial) President in 1860.
    John F. Kennedy was elected (trial) President in 1960.(Beza 100 tahun)
  • Both Presidents were shot on a Friday.
    Both Presidents were shot in the head.
  • Lincoln's secretary was named Kennedy.
    Kennedy's Secretary was named Lincoln.
  • Lincoln was shot at the theater named 'Ford.'
    Kennedy was shot in a car called 'Lincoln' made by
    'Ford.'
  • Andrew Johnson, who succeeded Lincoln, was born in
    1808.
    Lyndon Johnson, who succeeded Kennedy, was born in
    1908.

Bila benda di atas ni di tujukan ke geng-geng "Pencinta-Freemason-is-Everywhere!", mereka akan berkata;

See?! Semuanya adalah DIRANCANG! Dari pemilihan Kennedy dan Lincoln hinggalah mereka berdua di bunuh, semuanya di rancang secara rapi oleh orang-orang tertinggi Freemason!!! Pulak tu selama beratus-ratus tahun lalu! Termasuk lah sekarang. Semuanya di rancang untuk membunuh umat Islam!!! Sebarkan jika anda sayang umat Islam!!!.  

Normally, itu lah yang akan orang 'Pencinta Freemason-is-Everywhere' akan cakap. Fakta pasal JFK dan Lincoln tu memang betul. Aku pernah baca di sebuah buku keagamaan yang bercakap pasal takdir dan kebetulan. Masa aku baca buku tu, tak kecoh lagi kes freemason ni. Kira memang dah lama dulu.

Dan tahu kah korang apa komen dari sudut pendangan penulis Islam yang di tulis kat dalam buku tu (Berkenaan dengan Kennedy dan Lincoln)? Lebih kurang memberi maksud macam ni;

Allah adalah Tuhan sekalian alam. Hanya dia yang mampu tentukan apa yang dia kehendaki. Hanya dia yang mampu memberi dan menarik nyawa seseorang. Jadi, kalau freemason tu rancang dengan rapi mana pun, kalau dah Tuhan tak nak tarik nyawa dua president tu, memang tak akan mati. Semua benda yang berlaku di atas (article), adalah dengan izin Tuhan. Dan itulah yang di panggil 'kebetulan' dalam Islam yang bermaksud semuanya adalah di tangan Tuhan. ('Kebetulan' adalah tak wujud. )

So, soalan aku;

Who the is the Freemason anyway? Kenapa ramai sangat takut dengan dieorang? Macam mana semua rancangan yang dieorang rancang tu berjalan perfect gila? Diaorang tu Tuhan ke? Padahal semua tu adalah 'kebetulan'. Dan 'kebetulan' tu Tuhan yang rancang. Tuhan rancang supaya korang tau kekuasaan dia. "Lihatlah betapa hebatnya Tuhan boleh buat dua orang yang sama nama, mati pada hari, dan cara yang sama." Tapi boleh pulak korang pi cakap semuanya di rancang oleh Freemason. Aduh.


Bab yang paling tak boleh blah bila aku baca geng-geng freemason lover tulis;

"Kini geng Zionis tengah sibuk membina Istana (Haikal Sulaiman) untuk Dajjal dari serangan Nabi Isa apabila Nabi Isa turun ke dunia yang bermana"

Soalan aku senang je. Who cares? Dajjal tetap akan turun. Dieorang nak bina menara ke, tembok cina ke atau istana ke, suka hati dia lah. Sebab Nabi Isa tetap akan menang bila lawan dengan Dajjal. Isunya satu je iaitu berapa ramai umat Islam yang akan tersesat dengan 'dakwah' Dajjal. So, aku still tak faham, apa point video tu diwujudkan. Dajal tu akan mampus. Tapi tak tau lah kalau korang tak percaya kat al-Quran.

Dajjal ni fungsinya nak memosongkan umat Islam. So kalau keimanan korang kurang, baik korang naikkan sikit. Baru lah tak mudah di hasut oleh Dajjal kecil. Kan? Lagi pun, ianya lagi bagus dari dok kaji benda-benda freemason ni.


Sebab semakin korang kaji, semakin terpesonglah korang. Kalau korang nak tahu, dulu-dulu masa benda freemashit ni start kecoh, aku dengan housemate aku download lah juga benda-benda yang illuminati ni semua. Contohnya, book of Mormon, Black Bible dan The Roots Of Ritualism In Church & Masonry. Sedikit sbanyak memang ada baca. Bukan sikit, memang banyak ah juga baca. Bila dah baca kitab dieorang, memang mudah sangatlah akidah korang tu nak terpesong. Dah tu, kenapa nak baca? Sebab nak tahu. Sebab nak kaji. Nasib baik lah kiteorang baca sambil kutuk-kutuk.

So, memang betullah freemason ni menyesatkan umat Islam. Ia menyesatkan bila makin ramai yang kaji. Bila ramai yang dah kaji, start la baca kitab-kitad dieorang. Then tersesat akidah. Pastu nak juga salahkan freemason. Even aku sendiri pernah 'nampak' pengakaji Freemason ni (Melayu Islam) lari akidah. Dia kaji-kaji sampaikan dia tak percayakan Tuhan. Semuanya sebab dah fanatik dengan freemason. Belajar tanpa guru.


Aku pun nak percaya gak pada benda-benda freemason ni. Tapi, aku tak boleh. Nanti mungkin akan wujud beratus video baru yang pasal freemason yang macam The Arrival. And then, whats next? Apa point video-video tu di keluarkan? Untuk membuatkan kita takut kepada apa? Untuk membuatkan kita lari dari apa? Ya, untuk memberi tahu yang kiamat dah nak dekat. Tapi tak perlu lah nak kaitkan dengan freemason dan illuminati apa semua. Sampaikan tengok gambar orang tutup mata satu, marked sebagai ahli freemason. Lagi tak boleh blah bila logo Mara pun di cop sebagai logo Freemason. Duh.

Aku percaya organisasi freemason dan illuminati tu wujud sebab ianya memang wujud. Kat malaysia pun ada banyak. Tapi aku tak percaya yang AJL2010, Lady Gaga, Taylor Swift, Menara KLCC, Tragedi 11 September, Iklan Tv3, Kerajaan Malaysia, Papan Catur dan kematian seseorang (Michel Jackson contohnya) ada kaitan dengan freemason.

Ps : Even pembuat video tu pun mengaku yang fakta-fakta yang dinyatakan dalam video tu salah. Dan dia juga mengaku yang dia agak terpengaruh dengan teori-teori konspirasi freemason dan illuminati ni. Blog dia pun dah dia sendiri dah tutup (Tak ada hack-hack seperti yang korang cakapkan). So, aku harap, selepas ni, tak ada lagi orang post link pasal video tu di facebook.

Pss: Apasal video-video macam ni hanya ada di Malaysia? Sebab sebahagian rakyatnya memang 'unik'.



57 ulasan:

  1. everywhere-la-sgt... tu yg smpai ketupat pon ada unsur iluminati :P

    BalasPadam
  2. lu cakap elok2 bro
    freemason memang wujud!!

    nak panggil geng hack blog ni!!

    BalasPadam
  3. Salam bro. Hehe.
    Pada anggapan aku, pembuat video tu hanya nak mengingatkan semua org je.
    Aku dulu rajin jugak lah baca. Tapi sekadar pengetahuan. takde smpai obses.

    haha.

    BalasPadam
  4. i've been waiting your review on that video (oh well ade beberapa orang lagi juga yang aku harap depa kupas pasal video tu), sebab aku tengok ramai sangat yang pakat dok forward then yes, some of the facts tu pasal sejarah tu maybe boleh terima la sebab everyone knows charles darwin is a liar. tapi bila masuk part freemashit tu aku dah macham - "oh! apa ini..?". anyway good point there, dajjal tetap datang, n tetap akan mampus. yg penting akidah kita, thanks for sharing. \o/

    ps- ko tak rasa ke scene lisa surihani minum coke + cicak dalam lagenda budak setan tu, tak real?

    BalasPadam
  5. @Khairi - Aku tak tengok lagi Lagenda Budak Setan

    BalasPadam
  6. http://www.youtube.com/watch?v=zN3Mct_EuoM
    dlm video nie pun cite pasal dajjal dan system dajjal...oleh Maulana Imran Hosein.

    BalasPadam
  7. he he.... macam2...... kekadang benda remeh pun dikaitkan ngan freemason tu, iluminati ni................ aku tak amik port, sebab tak paham sangat pun....

    BalasPadam
  8. at least ko tau jgk Mr K, yg aku ni lg la..haram aku xtau pe bnd suma tu..


    lalalalala~

    BalasPadam
  9. dey!

    aku agent freemason.

    nak join?

    kah kah kah!

    balik2 isu freemason and illuminati ni? bila nak tamat kajian dorang ni? sudah2 lah tu kan. HAHA~

    BalasPadam
  10. ku tak tgk pun video tu semua.
    ada gak niat na ktgk tapi memang tak sempat.
    rupanya dikaitkan dgn freemason eh.
    erm, malas ar tgk.
    pelihara akidah diri dulu. Dah kuat baru boleh tgk dan kaji.

    BalasPadam
  11. haha... ak pon agree dgn ko...
    taksub sgt diorg ni, sampai sume mende diorg tgk pon mcm illuminati etc2...

    BalasPadam
  12. Dan brown byk tulisan pasal benda2 ni. so far, kat buku dia aje aku tahu detail sikit. bacaan lanjut aku tak buat plak sbb aku taknak amik tahu huhu.

    anyway, aku rasa ia semacam satu 'mazhab' dalam kristian yg 'liberal' sbb freemason takde religion block. they are religiously free. Itu umpan untuk pancing orang masuk kristian ekceli.

    kita pun ada Islam Liberal di europe yang free dan tak berpihak pada mana2 mazhab, tetapi bedasarkan 'pure understanding in the particular subject'. Dan mmg ini satu cara dakwah.

    At the end, dua dua ini bertemu di titik 'anggukan semesta' atau 'general acceptance' atau ' general code of conduct'. tanpa bias pada agama masing-masing.

    Dari satu sudut, well, nampak mcm okey jugak kan?

    BalasPadam
  13. mmg sgt true lah! bile tgk video ni rasa mcm ni, tgk video tu rs cmtu. sudahnye kepala aku pun pusing...

    yg paling penting berpegang pada Quran dan Sunnah. paling selamat!

    BalasPadam
  14. part agama nak amik yg menarik ja.

    aku ska bila bro hamka keretamayat pernah cakap, lebih kurangla.. org kita faNATIK salah tempat. takutkan kiamat, sejadah berdiri, padahal solat lewatkan, pegang tangan bukan mahram, x solat jemaah di masjid etc.

    suka fanatik benda2 yg fun saja. mcm x-files. padahal alquran dah jelas nyata. tak nak fanatik pula.

    BalasPadam
  15. Nice artikel, video tue aku suka explanation ko.

    BalasPadam
  16. dlm quran ada sebut pasal illuminati takk?

    BalasPadam
  17. aku percaya wujudnya konspirasi...
    tp yg dah jd mslhnya skrg, sgelintir org dah jd tlalu taksub...
    skit2 tuduh "ini yahudi punya kerja!"
    failed exam pom "ini freemason lar ni.." etc..

    neway, pndangan aku... golongan yg kaji pasal iluminati or freemason ni skdr nak myedarkan umat manusia yg bstatus ISLAM. Tgoklah skrg umat Islam mcm mane, tp hakikat ade juga yg amek kesempatan dlm hal ni...

    kpd yg xde ilmu sal ni, jgnlah nak memandai tuduh ini freemason or yahudi, bla bla..

    bg sy, pendedahan oleh pengkaji2 iluminati or freemason ni adalah untuk myedarkan kite agar kembali BERTAKWA kpd Allah..

    kite xperlu takot hadapi kemunculan dajjal kerna itu sudah pasti, cuma adkh diri kita mampu utk melawan fitnah dajjal...
    tak salah nak buat video tu skdr nk bg peringatan, support juga penjelasan akh, bg yg dah terlalu taksub.. mmg xboleh..

    maaf kalu salah~

    BalasPadam
  18. Alah..kalau freemason tu ada pun, datang Malaysia..pastu buat AJL2010 pun, so what?

    Yang paling penting, kenapa korang tengok AJL tu? tanya diri kenapa.

    Aku setuju betulla dengan ko K. dajjal memang akan datang dan mati. yang telah tersurat juga Nabi Isa dan umat islam yang berpegang kepada al-quran dan sunnah akan menang. So? kita jadila umat islam itu...dan kaji cara2 nak sign up dan upgrade. bukan merepek benda2 lain yang takde pekdah nyer

    BalasPadam
  19. no komen la.. aku pun xde la fanatik sgt..

    apa2pun aku minat sgt tgk video2 dari the wake up project...

    Entri terbaru ->Perkhidmatan Design Header & Banner Rm 5

    BalasPadam
  20. bagi aku benda macam tu mmg wujud, cuma klu taksub sgt mengkaji, tu yg masalah...

    conthnya klu betul la media hiburan ada unsur illuminati, kan terang2 agama dah cakap hiburan yg melekakan boleh menjerumuskan kita dlm dosa, itu baru yg melekakan, nak aku cakap yg lagi teruk?

    klu pasal AJL tu ada illuminati atau x, bagi aku klu tak ada sekalipun, patut ke tengok?dah trg2 ada unsur maksiat...

    mmg xnafikan semua nie dah dirancang awal2 oleh golongan elit nie, tapi kita perlu tau yg yang maha esa sebaik - baik perancang....

    cuma kita tak tahu, antara kita yg mana ikut jln yg lurus, atau yg terpesong, video tu cuma nak sedarkan mnusia2 moden yg tak sedar lagi...

    BalasPadam
  21. sometimes ignorance IS a bliss i guess.
    & lady gaga, truly out man. truly out.

    BalasPadam
  22. ishh bnde ni mmg wujud la..kat campus aku sndiri ustaz2 da terangkan pasal bnde ni..korang2 yg tatau je ta diberi pndedahan lg pasal ni..pasal ajl tu mmg ade simbol illuminati tu part amy search nyanyi lagipon tu da mmg logo dorang (tatau la sama ada dorang tatau atau logo tu dirancang oleh org laen n kmpulan search setuju utk amek logo tu..

    BalasPadam
  23. ok..freemason @ illuminati @ whatever name thay called it is exist..mmg wujud...

    so, apa yg perlu kita lakukan ialah...ambil tahu so that we wont be ignorance. tp jangan sampai taksub as obsession would lead us kpd kesempitan akal yg memungkinkan kita semakin jauh dr kebenaran.

    cth kpd akibat taksub da byk kan...syiah, al-arqam, al-ma'unah, nabi melayu etc.

    sekadar peringatan kpd diri sndri n sume.

    BalasPadam
  24. hahhaha....
    baik kita mula mengkaji tentang punk rock,ramai owang tak paham punk rock,ingat punk rock ni makan sampah je ke?tak tau ke ramai punk da jadi pencinta alam.kalau setakat tau melalak dalam internet tp tak tau turun ke real life contohnya di jalanan,simpan sahajalah.......

    BalasPadam
  25. aku beter ko tak yah nk jadi pengkritik tentang video tu..
    sekurg2nya itu dakwah untuk elakkan umat manusia ni tenggelam dalam kesesatan..
    amik yang baik..ko teruskan ngnblog ko sal dunia ni..
    dajjal memang akan turun dan kalah tapi objektif video tu tuk elakkan kite dari termakan dakyah dajal..
    sebab yang lawan dajal adalah IMAM MAHDI..betulkan statemen ko tu.,
    yang NABI ISA akan lawan nanti adalah yakjuj makjuj...

    BalasPadam
  26. @Anonymous - Apa kata kau yang pergi study balik siapa yang akan bunuh Dajjal kat pagar Ludd? Kau better tak payah berlagak macam alim. Tak hairan lah orang2 macam kau di benci ramai.

    BalasPadam
  27. blaja jgn guna buku bro..pergi dengar kuliah akhir zaman dekat masjid atau surau.. semua org blaja tasawuf jadi gila sebab blaja tanpa guru dan belajar guna buku...tak kesah pun aku dibenci ramai,nape aku nk kesah...belajar daripada orang ada ilmu dan jgn guna tafsir guna akal ko...
    p/s: ader ko wat rujukan buku agama atau pertanyaan dari pengkaji 40 hadis akhir zaman ke masa posting tu??

    BalasPadam
  28. emil : salam..der tolong wat study pasal ni.
    ko cam gempak je kalau wat research ni..hehe

    BalasPadam
  29. emil : sory der..aku nak sent url ni kat ko..n nak ko wat research skit..
    http://www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz15owzILyo
    hello aku balik pas tu..
    sembang2 ilmu..harap ko cool nak sembang ngn aku..hehe

    BalasPadam
  30. nabi Adam bina ka'bah? adik aku cakap, ustazah die cerite, nabi Ibrahim y bina. adik aku pon taulahh. ishh org melayu. pengetahuan cetek. y diorg tau diorg nak menang dgn pengetahuan y entah ape-ape entah. bile ade org bantah, mulelaa melenting. panas je aku dgn budak2 FB

    BalasPadam
  31. "kebetulan"??
    c'mon la..don't be an ignorant.

    x salah klau nk kaji..apa yg buat kita terpesong hanya jika percaya dan lemah iman..Klau ko rase tragedi 9/11 tu "kebetulan", then sape yg mrancangnya?al-qaeda?Islam?Jihad?
    Do ur research la..kau x rase ke yg 9/11 tu false-flag attack?

    BalasPadam
  32. Sorry la klau tersinggung..xde niat pon..cuma aku ni x brapa pndai nk menulis :P

    BalasPadam
  33. ustazah sekolah mana yang ajar adik ko ckap nabi ibrahim yang bina....kan 1st lg kite dah tau start nabi adam 2run bumi dia bina umah ibadat iaitu kaabah...i2 pembina kaabah dan al-aq'sa yang sebenar....bek ko wat researh ko betul2......ko marah orang tp sendiri ntah pe2....klu dlm Quran ade sbut psal illuminati x perlulah kite wat video 2 tuk orang minah oi...1 lg minah nie cakap suka ati je....n pasal diorang nak post bnda 2 kat facebook suka ati diorang arh....yag ko x puas ati pehal....bukan facebook 2 keturunan ko yang punya wahai mr.k....heiiiiiiiii.....

    BalasPadam
  34. semua nie ade unsur illuminati.....kat maner2 ade....video 2 suh korang sedar....aku panas tgok ko mr.k.....x puas ati.....klu ko ade dekat ngan aku aku tonyoh muka ko kat lubang jamban.....ko cakap je ade wat researh,tp proof ko ckit....ceh....cakap x serupa bikin....ko cuma tau sape klahkan dajjal,abiz peristiwa sebelum2 2 ko ade kaji.....ceyh....

    BalasPadam
  35. Anonymous VS Anonymous. Bagus betul lah.

    Btw, untuk kaabah yang sekarang ni, memang betul Nabi Ibrahim yang bina.

    BalasPadam
  36. Hem.. kalo rasa freemason tuh hebat sangat.. nape tak kate aktiviti penyebaran bende-bende freemason ini juga salah satu rancangan dorang. macam mana pertubuhan yang rahsia bole diketahui oleh orang lain? Asal tak cukup kebal pulak identiti dorang tuh??

    BalasPadam
  37. Assalammualaikum....

    Aku quote balik kata2 saudara:-

    Bab yang paling tak boleh blah bila aku baca geng-geng freemason lover tulis;


    "Kini geng Zionis tengah sibuk membina Istana (Haikal Sulaiman) untuk Dajjal dari serangan Nabi Isa apabila Nabi Isa turun ke dunia yang bermana"


    Soalan aku senang je. Who cares? Dajjal tetap akan turun. Dieorang nak bina menara ke, tembok cina ke atau istana ke, suka hati dia lah

    ----------------------------------
    Kenapa? Sebab yahudi akan menggunakan kuasa tersebut untuk menghancurkan Masjid Al-Aqsa sekaligus. Kita sbg umat Islam mesti mempertahankan. Anda patut tahu pasal hal ini. Kenapa palestin bersungguh2 untuk menentang Israel disana? Penindasan dan kezaliman yg dilakukan oleh yahudi. Klu mcm tu bt per rakyat palestin bersusah payah untuk menentang mereka. Biarkan jelah Yahudi menjarah & memusnah palestin. Betul x?

    Walaupun ianya tiada kaitan langsung dgn freemason atau illuminati tetapi sbg umat Islam serangan Israel atas palestin adalah serangan umat Islam keseluruhannya.

    Oleh itu pembinaan Istana Sulaiman adalah patut dihalang.

    BalasPadam
  38. Nice..

    Aku ada jugak tgk video tu and masa hari tu, my abang, akak and me berborak psal Dajjal, hari akhirat, kiamat and Yahudi.

    Akq ada baca buku yang bertajuk Travelog Misteri : Israel Kuasai Dunia.

    My sis kata nice. (wanna buy it but tak kluar rumah..)

    Lepas tu, abang aku kata, "knpe orang islam boleh buat rilex je pasl yahudi ni dan pasal bnde2 len? Sbb dia org taw yang umat islam akhirnya akan menang jugak bila dajjal muncul."

    Tapi, akak kata, nak kata umat islam menang tak boleh jugak sebab .... (seriosly lpe sbb apa, tp ada kait mengait pasal hari kiamat.)

    Lagipun, akq kata, semua umat islam yang punya kebaikan walau sebesar bijik sawi pun akan mati dulu. So, hanya orang yang hatinya penuh dengan kegelapan sahaja yang akan merasai hari kiamat.

    ~ ouh, sorry sgt2... keluar tajukkan? and sorry dengan tulisn short form nie.. Bila tulis kat komen kdg2 pakai short form.

    dulu nak kte obses pasal iluminiti (betul ke eja nieh?) tak jgak.. Tapi, skunk biasa2 je, kdg2 rse mnyampah sgt dgn org yg tergila2kan psl freemason nieh.

    sikit2 sudahlah.. Tak payahlah smpai kertas grid segi empat tu boleh nampak macam lmbang freemason. Tak pernah plx terfkir cmtu. Tgk Mr. K lukis baru taw..

    sorry again klu rse annoying (heh, bpe byk nak sorry ba.)

    BalasPadam
  39. salam....

    tak kata betul,tak kata salah. tahu boleh, percaya nanti dulu. Yang penting,siapkan diri. Islam memang akan menang,tapi tak semua orang islam akan menang. Tapi adakah kita termasuk dalam golongan yang memenangkan Islam tu? dengan cara kita, gaya hidup kita?agak2nya layak x? teguran untuk diri sendiri juga.

    wassalam...

    BalasPadam
  40. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  41. setuju gila pandangan anda! terbuka minda sikit kan,yeahh,so what pon kalau nk tunjuk video video segala bagai nih,dajal still akan turun,orang sekarang obses sgt dengan freemason,yang perlu kita risau sekarang iman and amal kite je,

    BalasPadam
  42. ‎"Allah tidak menurunkan ke muka bumi, sejak penciptaan Adam as hingga hari Kiamat, fitnah yang lebih besar dari fitnah Dajjal." (Hadith Riwayat Thabrani , 1672)

    BalasPadam
  43. So, memang betullah freemason ni menyesatkan umat Islam. Ia menyesatkan bila makin ramai yang kaji. Bila ramai yang dah kaji, start la baca kitab-kitad dieorang. Then tersesat akidah. Pastu nak juga salahkan freemason. Even aku sendiri pernah 'nampak' pengakaji Freemason ni (Melayu Islam) lari akidah. Dia kaji-kaji sampaikan dia tak percayakan Tuhan. Semuanya sebab dah fanatik dengan freemason. Belajar tanpa guru.

    #sangat setuju dengan pandangan mr.k..saya pelajar diploma usuluddin, dapat assignment pasal freemason ni....huhu ustaz agak obses dgn freemason ni...huhu tp kalau ye nak takluk dunia pun, ALLAH kan ada...ni la yg d katakan "syirik freemason" taksub sgt smpai lupa kekuasaan ALLAH...

    BalasPadam
  44. Soalan aku senang je. Who cares? Dajjal tetap akan turun.Sebagai seorang umat Islam boleh ye saudara cak begitu..sebab tak care la umat islam berpecah dan ditakluk..sebab who cares lah Umat Islam di palestin di bunuh dengan kejam..so fikir2 lah ye..

    BalasPadam
  45. http://adam-thehiddentruth.blogspot.com/2012/08/senarai-pembunuhan-illuminati.html?m=1 semua ni pon secara tiba2 ka? jwb laa wat lgi blog aku nk tau jawapan bengap hg...sebab who cares tu laa org melayu x maju2 kenapa tak boleh sentuh anjing..whocare alquran sbut haram camtu kita ikut jaa laa bagoss btoi cra hg......nasa tipu kita tentg titik pusat bumi yg dipakai waktu dunia GMT Greenwich mean time sedgkan titik pusat bumi dikaji berada di kaabah.Kenapa umat islam disuruh pusing sekeliling kaabah...jawapan budak khairul blur ni who care org pusing aku pusing laa....blur toi pastu whocare nasa nk tipu kita tipu jaa laa dia syok tgok melayu smua blur....mmg aku tau melayu jenih dia ni bodoh akal singkat xtau fikir....perkara tu walaupun sekecil kecil pon kena fikir sia2 laa manusia yg boleh melihat bentuk bintg2 di langit dan ada maksud disitu hingga digunakan sebagai arah pelayar...haih...sbb apa bangsa islam x leh cipta enjin kereta(body jaa boleh) dan pelbagai teknologi nanopaint pon depa sah xtau nanopaint tu apa py tgok utube kat cat tu klau pkai kat baju x kan basah atau kotoq ko x cayalaa sbb whocare!! bodo sial otak singkat

    BalasPadam
  46. http://adam-thehiddentruth.blogspot.com/2012/08/senarai-pembunuhan-illuminati.html?m=1 semua ni pon secara tiba2 ka? jwb laa wat lgi blog aku nk tau jawapan bengap hg...sebab who cares tu laa org melayu x maju2 kenapa tak boleh sentuh anjing..whocare alquran sbut haram camtu kita ikut jaa laa bagoss btoi cra hg......nasa tipu kita tentg titik pusat bumi yg dipakai waktu dunia GMT Greenwich mean time sedgkan titik pusat bumi dikaji berada di kaabah.Kenapa umat islam disuruh pusing sekeliling kaabah...jawapan budak khairul blur ni who care org pusing aku pusing laa....blur toi pastu whocare nasa nk tipu kita tipu jaa laa dia syok tgok melayu smua blur....mmg aku tau melayu jenih dia ni bodoh akal singkat xtau fikir....perkara tu walaupun sekecil kecil pon kena fikir sia2 laa manusia yg boleh melihat bentuk bintg2 di langit dan ada maksud disitu hingga digunakan sebagai arah pelayar...haih...sbb apa bangsa islam x leh cipta enjin kereta(body jaa boleh) dan pelbagai teknologi nanopaint pon depa sah xtau nanopaint tu apa py tgok utube kat cat tu klau pkai kat baju x kan basah atau kotoq ko x cayalaa sbb whocare!! bodo sial otak singkat

    BalasPadam
  47. http://adam-thehiddentruth.blogspot.com/2012/08/senarai-pembunuhan-illuminati.html?m=1 semua ni pon secara tiba2 ka? jwb laa wat lgi blog aku nk tau jawapan bengap hg...sebab who cares tu laa org melayu x maju2 kenapa tak boleh sentuh anjing..whocare alquran sbut haram camtu kita ikut jaa laa bagoss btoi cra hg......nasa tipu kita tentg titik pusat bumi yg dipakai waktu dunia GMT Greenwich mean time sedgkan titik pusat bumi dikaji berada di kaabah.Kenapa umat islam disuruh pusing sekeliling kaabah...jawapan budak khairul blur ni who care org pusing aku pusing laa....blur toi pastu whocare nasa nk tipu kita tipu jaa laa dia syok tgok melayu smua blur....mmg aku tau melayu jenih dia ni bodoh akal singkat xtau fikir....perkara tu walaupun sekecil kecil pon kena fikir sia2 laa manusia yg boleh melihat bentuk bintg2 di langit dan ada maksud disitu hingga digunakan sebagai arah pelayar...haih...sbb apa bangsa islam x leh cipta enjin kereta(body jaa boleh) dan pelbagai teknologi nanopaint pon depa sah xtau nanopaint tu apa py tgok utube kat cat tu klau pkai kat baju x kan basah atau kotoq ko x cayalaa sbb whocare!! bodo sial otak singkat

    BalasPadam
  48. lihat kejadian WTC(world trade central) yg dikatakan smua angkara umat islam sedangkan ramai ahli bijak pandai(Ko BoDo okey) nk kaji tpi dihalang dan tidak diterdahkan agen cia(dah msuk islam brader bodo) yg kaji tentg hal tu smpai masuk islam dan membuat buku art of deception(telah di translate melayu jgn risau brader bodo)bnyk bukti dia kemukan bahawa kejadian tu dirancang oleh illuminati sendiri atas sebab rancangan mereka islam telah digelar terrorist dan diserg us(kejadian ni tahun( 9.11).2001 okey 911? kenapa smua ada sbbnya sbb ko bodo) jawapan ko whocaresssssssssss....tu jaa ko tau sbb ko BODO!!!!!! 911 tu no.yg dimuliakan kaum setan tu sial no.dimuliakan disisi-NYA 7(jgn kata aku sesat aku ada jawapan bernas si BODO) 7lapisan ozon 7langit,7lautan 7hari 7 benua 7syurga 7neraka 7......... https://peribadirasulullah.wordpress.com/2010/04/30/kenapa-allah-swt-mementingkan-angka-7/ baca laa sendri si bodo yg malaih tak tau apa komen mcm sial whocares klau kau tu bodo ckp pandai!!!!!

    BalasPadam
  49. "kebetulan"??
    c'mon la..don't be an ignorant.

    x salah klau nk kaji..apa yg buat kita terpesong hanya jika percaya dan lemah iman..Klau ko rase tragedi 9/11 tu "kebetulan", then sape yg mrancangnya?al-qaeda?Islam?Jihad?
    Do ur research la..kau x rase ke yg 9/11 tu false-flag attack? betoi apa ko ckp tanpa nama bodo ni still bodo laaaa otak dia ni ....whocaress haha tk tau nk ckp org yg x pandai befikri buat blog bodo2 camnilaaa

    BalasPadam
  50. NAK KAJI PASAL DAJJAL AKHIRZAMAN... KAJI PASAL SYIAH KERANA HADITH MENYATAKAN DAJJAL KELUAR DR ISFAHAN

    TERNYATA SYIAH MEMANG SGT KEJAM DAN JAHAT TERHADAP UMAT ISLAM.

    BalasPadam
  51. KAJI ILLUMINATI JGN SAMPAI DILUPAKAN KEPADA DAJJAL SEBENAR IAITU SYIAH.

    DAJJAL AKAN KELUAR DR ISFAHAN DAN DISAMBUT SYIAH.

    JGN SAMPAI ILLUMINATI MELALAIKAN/ALIH FOKUS KITA DPD KEKEJAMAN DAN KESESATAN SYIAH DAJJAL

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.