Ahad, 28 Oktober 2012

Apa Itu Kolagen Dan Kenapa Perempuan Nak Sangat Benda Ni?

Assalamualaikum


Hello gadis-gadis yang kekurangan kasih sayang sekalian. What's up?

Jika anda semua perasan, produk kesihatan dan kecantikan di Malaysia (dan dunia) sebenarnya mengikut trend. Kalau dulu, untuk cantik semua pergi Yoga. Lipat kaki sana lipat kaki sini, puff badan jadi mantap. And then, selepas itu, kalau nak cantik lagi, pakai produk dari dR Rozmey. Minum beberapa gelas produk dR, badan akan jadi slim macam anak dara. Dan selepas itu, trend berubah kepada produk Herbalife. Shake-shake-shake dan anda kan mendapat result yang menawan hati. Tiga cara di atas memang terbukti bagus untuk kesihatan. Tapi rakyat Malaysia ni pesen mudah bosan. And bila dia bosan dengan produk dan cara tertentu, dia akan berubah ke produk yang lain.

Yang terbaru, trend di Malaysia (Mahupun dunia) adalah kolagen (Collagen). Actually, kolagen ni benda yang lama. Amat lama. Cuma, bila aku buka mata sikit, aku nampak orang di sekeliling aku dah mula bercakap pasal kolagen.

The Question is, Apa Itu Kolagen Dan Kenapa Perempuan Sanggup Beli Kolagen yang Mahal?
Well, kita semua tahu yang gegirl ni pesen nak nampak cantik dan mantap je setiap masa. Maklum la, bagi mereka kecantikan itu sumber keyakinan diri. Kalau nampak ada gadis lain yang lagi cantik dari dia, mesti dia jeles. Bila dah jeles tu, faham-faham la. Sure akan jadi drama ye tak? Sebab tu perempuan banyak drama. Haaa.

Untuk pengetahuan anda, bila seseorang itu (gadis atau jejaka) meningkat dewasa, banyak protein yang ada dalam kulit mula hilang. Bila dah hilang, kulit akan mula menjadi kedut dan bewarna kusam. So, apa kena mengena dengan kolagennya? Well, kolagen sebenarnya adalah sejenis protein yang ada pada kulit. Boleh dikatakan 80% dari kulit-kulit kita mengandungi kolagen. But apa akan jadi kalau kulit kekurangan kolagen tertentu? Well, anda akan jadi tua.

(Klik gambar untuk tumbesaran)

Sebab itu lah ada makcik-makcik yang pakai kolagen akan kata "Kolagen ni kasi awet muda wehh". Sebenarnya, kolagen ni umpama refill. Kolagen adalah protein yang terdapat dalam kulit. So, bila anda ambil supplement yang berunsurkan kolagen, ianya membuatkan kulit anda nampak cerah dan tak kedut sebab dia dah ganti protein yang dah hilang / kurang. Bila dah cerah dan tak kedut, korang akan nampak makin muda la kan? Itu je yang berlaku sebenarnya.

Siapa yang Patut Makan dan Guna Produk Kolagen?
Pelajar (Perempuan dan lelaki)
- Kolagen bagus untuk sesiapa yang ada masalah mudah lupa. Like me and Lefsak.
Artis / celebrity
- Semua manusia sukakan model / artis yang berkulit cantik. Admit it. Dan Shila Amzah ada produk kolagen dia sendiri. Ning Baizura juga kalau tak silap.
Mangsa kebakaran 
- Kolagen amat diperlukan untuk replace semula semua kulit yang dah terbakar / melecur.
Lelaki dan Wanita yang nampak tua (Or orang yang makin tua)
- Seseorang itu akan nampak tua bila kulit dia dah start berkedut dan jadi kusam kan? You will need this kolagen untuk counter masalah kulit yang berkedut dan rosak.
Perempuan yang baru lepas bersalin
 - Make sure your husband tak lari selepas dah dapat anak pertama. Hihi.
Bekas pesakit yang ada masalah kulit / parut
- Replace the dead skin and mengurangkan kesan parut dan kulit kasar.
Orang yang mempunyai masalah tidur 
- Collagen bagus untuk orang yang ada masalah tidur. Kolagen ni akan membantu anda supply collagen material in the first sleep cycle. Normal sleep cycle adalah 90 minutes.
Orang yang mudah sakit
- Improve the metabolism

And, collagen ni juga bagus untuk tumbesaran bayi. Dan jangan lupa, Collagen juga boleh didapati dengan banyak dalam baby. So, memang ada collagen yang di ambil dari bahagian badan baby yang dibunuh (digugurkan). So, untuk precaution, sila dapatkan kolagen yang asli ya. Sebagai contoh, Click here. Ala-ala raw lagi dia punya kolagen. Anda mesti tak nak guna kolagen dari mayat baby kan? Eh.

Anda juga boleh pergi ke Blog Ini kalau anda berminat untuk membeli kolagen yang asli. Boleh di minum dan dibuat sebagai facial mask. 



47 ulasan:

  1. erk... hahaha hanis zulaikha pun ade promote tak silap..

    anyway.. perempuan memang nak cantik..lelaki makin tua makin laku..

    perempuan bila tua, ada perempuan lagi muda..so mmg kena compete..

    :)

    percayalah pada wuduk.. hahahah
    kemungkinan

    BalasPadam
  2. patut la sume org sibuk dok pakai collagen skang ni..

    BalasPadam
  3. sekrang nie produk collagen2 nie memamg tengah amcam goireng pisang panas..almaklumlak semua nk jaga kulit tak berkedut dan takut nampak gelap / tak cantik... #obsescantik

    BalasPadam
  4. ak penah makan sekali weh rasa diaa erm erm rasa tak lalu nak telan.haha

    BalasPadam
  5. haha! admit it yg kecantikan itu sumber keyakinan diri.

    tp cantik luar cantik dalam itu lagi double triple ohsem.

    btw, mr.k ambik kolagen jg ke?

    BalasPadam
  6. sedap x? kalau xsedap xmau lah.haha

    BalasPadam
  7. sekarang,dah macam-macam jenis kolagen wujud sebenarnya.

    yang adira AF makan tu,
    isma AF pun..

    beutskin & SNE.

    BalasPadam
  8. Haa betul dah tu. Pernah dengar ni 'Girls actually dress to impress other .... girls'. Hahaha. Btw Hello Mr. K :)

    BalasPadam
  9. kena cari kolagen ni.hhehehehe..

    BalasPadam
  10. tak dinafikan sebab sekarang pun tengah amalkan minum soy collagen. memang nampak perbezaan. huhu.

    BalasPadam
  11. hehe..sempat jgk nk promote..klo ade sape2 yg cari fish powder collagen sila2 ke blog saya.. http://clashop.blogspot.com/p/100-pure-marine-collagen.html

    BalasPadam
  12. Aku makan 55nutrient, 18 asid amino. Klu collagen aku xtaw la, blum try lgi. Anyways tq for sharing, Mr K :)

    BalasPadam
  13. i think this is normal situation. .sila lah terima hakikat kehidupan untuk perempuan di luar sana..............semakin lama usia anda, semakin wrinkle anda, semakin dekat dengan Allah, semakin Allah sayang...

    BalasPadam
  14. entri copy paste ke? macam pernah baca la.

    BalasPadam
  15. Betul tu... kolagen skrg dah ada macam-macam. tinggal lagi kebijaksanaan kita untuk memilih... Alhamdulillah pilihan saya telah menampakkan hasil.

    BalasPadam
  16. Kolagen memang elok sebagai pelengkap nutrisi yg diperlukan oleh badan. Lebih elok kalau kolagen tu asli dan xde campuran kimia dalam proses penyediaannya.

    Kalau ada yang berminat dengan kolagen dari sumber semulajadi, jemput ke blog saya www.seaweedzy.blogspot.com

    BalasPadam
  17. Untuk org yang mudah sakit.

    Improve the metabolism or immune system?

    BalasPadam
  18. Hi.. Korang nak cube produk kolagen yg halal dan dari sumber yg selamat? Sila lika page saya di www.facebook.com/MaixaraByAneez kolagen yg diperbuat dr sisik ikan talapia.. Mengandungi 9000gm dan 1000gm vitamin c.. Juga mengandungi gluthathione.. MRS. K... tumpang iklan.. Tq

    BalasPadam
  19. Sy ada jual jugak.. Call or sms 0122757963

    BalasPadam
  20. hari tu sy ckp nk cari collagen kan?sekarang sy dah jumpa..Email sy noorsuraya2385[@]gmaildotcom

    BalasPadam
  21. Iye sekarang nie kolegent adalah satu product yg sedang boom dipasaran...... yg terhangat kini di pasaran EL MARINO dr ELKEN mmg terhangat dipasaran....

    BalasPadam
  22. Sangat membantu dalam proses kecantikan wanita. Produk herbal yang harus menjadi pengganti produk kimia

    BalasPadam
  23. Orang tuaku makan ulam raja, pagaga dan minum air suam, pantang air batu, mandi pukul 5 pagi, banyak baca quran, tak suka bangkang redho dan bersyukur..bukan saja sihat kulit muka tak berkedut dan berseri seri..amalan ini dapat mencegah pelbagai penyakit spt darah tinggi kencing manis dll...waullahualam..

    BalasPadam
  24. Shaklee Collagen Powder..
    Beli 6 free 1
    Free keahlian
    Cash bonus RM100+ next month
    sms/wassap 0132710590

    BalasPadam
  25. mane ade wanita yang nak tue, sume nak mude je..nak kekal umo 25 thn even da 40 tahun..

    ape2hal yang penting sihat dulu, kalo cantik tapi sakit pun xde makne..

    BalasPadam
  26. saya pun salah seorang wanita yang sedang mengambil kolagen, memang hasilnya sangat memuaskan.

    Tapi pastikan kolagen yang anda makan adalah dari sumber yang halal tau! ;)

    BalasPadam
  27. Bersetuju dengan apa yang dinyatakan oleh penulis. Saya cuma menambah kenapa wanita lebih memerlukan kolagen tambahan. Kerana wanita sinonim dengan kecantikan. Walaupun tubuh badan menghasilkan kolagen tersendiri, namun begitu, semakin meningkat usia, kolagen yg dihasilkan oleh badan kita sendiri tidak mencukupi, berbanding kolagen atau hormon yang semakin berkurangan setiap hari dek faktor persekitaran,usia, pemakanan, aktiviti harian, cuaca dll. Wanita yang telah melahirkan anak, dewasa, bekerja berat, pastinya amat memerluka gantian kolagen yang banyak untuk melawan faktor-faktor yang melanda tersebut.
    disebabkan itu, mereka memerlukan kolagen tambahan. Kolagen tambahan boleh jadi dari pelbagai nutrien, sumebr hidupan dan lain2.

    BalasPadam
  28. Yes...collagen memang penting especially bila makin meningkat umur, makin kurang collagen...so, kalau nak kulit macam orang muda, kena topup la collagen tu...tapi pastikan collagen tu telah diyakini selamat dan tidak bertoksin ye :)

    BalasPadam
  29. As salam .... ummi rozie merawat ibu bersalin dengan sebagai makanan tambahan kolagen untuk ibu-ibu bersalin terutama di bahagian perut,kecantikkan selepas bersalin ....dan kesihatan ibu bersalin ...untuk sebarang pertanyean boleh hubungi ummi rozie sama ada sms, tel, wahassp ....tel: 012 -!60 26 451....

    BalasPadam
  30. collagen memang perlu untuk setiap orang. tak kisah lah ambil supplement collagen atau ambil supplement yang boleh membantu collagen dlm badan. mcm saya ambil collagen Shaklee. tanpa ragu2. hasilnya memang superb

    BalasPadam
  31. Asalamualikum, mencelah. Kesan positif kolagen tu memang kita nak, tapi nak bancuh serbuk tu yang malas nak nak kalau keja pagi. Tapi alhamdulillah mama Ija makan jenis gel minum terus, boleh google je Collagell. Ok kot.

    BalasPadam
  32. KOLAGEN memang sangat diperluakn pada sesiapa yg mengutamakan kecantikan luar dan dalam.

    BalasPadam
  33. Terima kasih admin..Jom baca kisah sy bgmn sy bole jatuh cinta dgn kolagen.sekadar perkongsian..
    http://hairunissajopri.blogspot.com/2014/09/jatuh-cinta-dengan-kolagen.html?m=1
    Nissa
    0193584312

    BalasPadam
  34. Saya suka SCP, Shaklee Collagen Powder. Terbaik hasilnya.. Hehe

    BalasPadam
  35. Wanita mana yang tak ingin selalu kelihatan tampil cantik, awet muda, serta memiliki kulit sehat dan berkilau. Kulit memang merupakan salah satu organ yang sngat berperan dalam penampilan seseorang. Dengan kulit yang yang cantik dan sehat penampilanpun akan terlihat lebih segar serta awet muda. Itu semua berkat kandungan kolagen yang terdapat di kulit. Kolagen merupakan protein penyusun tubuh manusia, jumlahnya mencapai 30% dari total seluruh protein yang ada dalam tubuh manusia. Namun jumlah kolagen terbesar ada di kulit yang mencapai 70% dari total berat kulit dan bertanggung jawab menjaga kekencangan dan elastisitas kulit, didalam kulit, kolagen diibaratkan sebagai pilar karena diperlukan untuk kekuatan, kekenyalan, elastisitas dan menjaga kelembaban kulit.

    BalasPadam
  36. Bagi saya kolagen ni memang penting untuk perempuan kerana kolagen asli dalam badan akan berkurangan mengikut peringkat umur. :)

    Thanks 4sharing

    BalasPadam
  37. Jom Lihat Kebaikan Suntikan Kolagen.
    http://lemangpanas90.blogspot.com/2015/07/suntikan-kolagen.html

    BalasPadam
  38. Kolagen best. Kulit jd cerah..halus..mulus...yg pasti kolagen shaklee paling best. Order? Sms/whatsapp 0168427520

    www.bondasihat.com

    BalasPadam
  39. APA FUCKER KO PUNYE SALAM PERKENALAN.. SO EDEN PON BG SALAM PERKENALAN JUGAK LAH, "HELLO GADIS - GADIS YANG KEKURANGAN KASIH SAYANG SEKALIAN. WHAT'S UP ?"
    APA GAMPANG KO PUNYE AYAT.. NK SHARE ILMU, BIAR BERADAB SO EDEN XNK SHARE ILMU EDEN X PAYAH NK BERADAB, CIKGU KO AJAR SEKOLAH MANA? TREND SGT..!! HAH,, NI LAH KO PUNYE TREND...

    BalasPadam
  40. as slm, boleh tanya x, sy ni rsa pelik, collogen u kulit kn, tp apsal sy amik collogen nafsu sex sy teramat kuat, kulit biasa je, batinlak tinggi terlajak, smpai melecet gf sy pnye tut, blh bg pencerahn x?

    BalasPadam
  41. tahniah , blog kolagen dengan maklumat diperlukan. harap sama sama boleh kongsi lagi maklumat kalogen.terima kasih tuan tanah

    BalasPadam
  42. dekat mana nak cari kolagen yang halal dan bagus...boleh kongsi

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.