Jumaat, 23 Disember 2011

Software Yang Patut Anda Download Untuk Tahun 2012

Assalamualaikum

Hello handsome boy and handsome girls sekalian.

So, tahun baru bakal menjelang. Kita akan masuk ke tahun 2012. Anda semua dah sedia doa-doa akhir tahun? Kalau dah, bagus. But, macam mana dengan laptop serta PC anda. Adakah ianya sentiasa up to date? NO? Well good because Abang K datang to the rescue.

Tapi, sebelum aku membebel panjang, aku kena lah letak disclaimer supaya Google tak membebel kat aku balik. Korang buat tak reti baca je ya?

Disclaimer:
  • All download-able form of file(s) shown on this blog are just for non-commercial use only.
  • I do not own any of the files.
  • This blog and the owners did not host and store the files in their server(s).
  • The link(s) are indexed drom the other sites which is not connected and not associated with the owners of this blog.
  • The files are for demo and general information only.
  • Those files and programs must be deleted within 24 hours after the download.
  • You are agreed with this term as clicking the download buttons and links.

So, dah ready untuk memperbaharui laptop serta PC anda? Let's start with the basic things for internet users which is the web browser.

Web Browser : FireFox + Google Chrome = RockMelt


Download RockMelt (Free software)

Aku bet yang korang semua suka guna Google Chrome kan? Kalau tak Chrome mesti Firefox kan? Tak pun, Opera. Actually, aku guna both Firefox dan Chrome. Personally, aku rasa FireFox lagi secure untuk log in benda-benda penting. Dan yang ke dia, even FireFox berat, dia punya function banyak yang aku suka. Nak bookmark mudah, save files mudah and banyak benda yang mudah dengan FireFox.

As for chrome, honestly, aku rasa seharian aku bukak Chrome adalah semata-mata kerana Twitter which is TweetDeck (Application Chrome untuk Twitter).

But, tahukah korang yang ada web browser yang dulunya so and so tapi sekarang dah superb? Nama web browser tu adalah RockMelt. Korang tahu apa yang best dengan RockMelt ni? Ianya best sebab ianya umpama korang menggunakan FireFox dan Chrome pada satu-satu masa. Dan they improve it dengan integratekan fungsi Facebook ke dalam web-browser. Cool kan?

Wait, what? Korang still guna Internet Explorer? Please, Internet Explorer tu orang guna tuk download Firefox dan Chrome je. Mana ada dah orang guna untuk browsing website. Kalau korang still guna Internet Explorer, gua memang tak boleh nak cakap apa lah.



AntiVirus & IS : ESET Smart Security 5 (Antivirus + Internet Security)



Click HERE to download.
Click HERE to make it full version for free. (Full license and boleh di update)

Kalau korang perasan dulu-dulu, aku dok promote BitDefender 2011 kan? Kalau korang search "Top AntiVirus 2012, korang akan nampak yang BitDefender sebagai yang antara Top 3. Dan most of it, ia di kedudukan nombor 1. Contohnya

  1. Top 10 Best Internet Security
  2. Top 10 Antivirus
  3. Top 10 Best Antivirus
  4. Tio 10 Best Internet Security Programs 2012.

BitDefender is good. Tapi ianya terlampau berat. Berat dengan Registry Editor, Defregler blablabla dan beberapa utility serta funtion yang aku jarang gila guna. Aku tak guna bukan saja-saja. Tapi sebab aku dah ada software lain seperti CCleaner, Smart Defrag, System Care 5 dan macam-macam lah. So buat apa aku nak beratkan Laptop aku dengan Antivirus yang gempak tapi function yang terlampau banyak dan tak digunakan ye tak?

That's why lah aku beralih ke ESET Smart Security 5. ESET ni dia adalah Antivirus dan Internet Security. Dan ini adalah Version 5 which is version yang paling latest setakat ini dan ianya adalah untuk keluaran 2012. Dan apa yang bestnya dengan ESET ni?

  • Ianya ringan gila.
  • 98% major function sama dengan software lain yang gempak termasuk Firewall.
  • Virus definition sentiasa di update (Kadang-kadang lebih 3 kali sehari)
  • Rank no 2 as stated HERE.

Setakat ni, dah berminggu dah aku guna ESET Smart Security ni dan memang aku puas hati gila. Dia tak ada bunyi pelik macam Kaspersky dan juga tak banyak false alarm macam Panda serta Norton antivirus. Personally, aku bagi 8.5/10.

Selepas dah apply patch, korang punya ESET akan dapat "No License" and korang boleh update 24/7. Dan juga, bila dah dapat "No License", korang boleh guna ESET tu sampai korang dah tua bangka.


Internet Download Manager 6.xxx


Download IDM, click HERE
Make IDM full version for free click HERE or HERE.

Aku rasa, semua orang dah tahu bab IDM kan? Internat Download Manager aka IDM adalah software yang paling famous yang digunakan untuk mendownload. Tak kisah la korang nak download lagu ke, video YouTube ke or apa-apa je lah, korang better guna IDM. Dan ianya adalah satu-satunya downloader yang tak banyak saingan luar. Dan kalau cakap pasal speed, yeah, laju gila download guna IDM ni. Even website dia buruk gila tapi servis dia mantap.

DO NOT UPDATE THE IDM. IDM ni dah stable. So yeah, even dah ada newer version pun, jangan update IDM anda. Sekali update, bye-bye. This is not antivirus yang perlu diupdate-update ya.

PainTool SAI


Download PaintTool SAI full version HERE.

Korang (Girls, of course) suka melukis? Suka doodle macam budak pendek keras kepala ni? If yes, korang patut klik link tu dan tengok betapa mudahnya dia guna PainTool SAI tu. Actually, aku tak ingat dah mana aku dapat PaintTool SAI ni. Tapi sampai sekarang aku simpan. Sebab ianya ianya ringan dan mudah untuk melukis. Bukan stakat mudah untuk melukis, tapi juga dia punya colour agak solid dan cantik. Nak tengok contoh colour dia? Click sini. Cuma satu je kelemahan dia. Dia tak ada fungsi untuk tambah Text. Cara terbaik untuk overcome prob ni, just guna bersama Photoscape.   


Folder Lock Portable


Click HERE to download.

Siapa kat sini ada file peribadi? Okay, aku kasi contoh, korang ada letak satu folder dimana dalam tu ada gambar pakwe pakwe serta skandal-skandal korang tak berbaju. Folder tu pulak, korang nak kasi kat kawan sebab kawan korang nak tengok koleksi topless skandal dan pakwe-pakwe korang tu. Tapi bila korang nak transfer folder tu ke pendrive or external hard disk, korang takut folder itu akan tersebar kan? So, yeah ini lah masanya korang perlukan Folder Lock Portable.
 
Kenapa Folder Lock Portable ni best? Sebab ianya fleksibel. Dan korang tahu tak kenapa ia dipanggil portable? Sebab ianya tak perlukan installer serta sistem dia amat mudah. Andai kata selepas korang lock folder tu tapi ada orang delete, korang just perlu copy paste the new Folder Lock then pastekan kat situ. Selepas tu, korang boleh bukak balik guna password lama korang. Amat portable kan?

Advance System Care 5



Click HERE to download. Kalau ada problem, korang boleh download kat dia punya website.
Make it Pro for free click HERE.

Korang ada CCleaner? Sure ada kan? Kalau tak ada, aku bet yang korang punya laptop lembab macam siput kering. Well, CCleaner penting untuk buang benda-benda sampah yang diguna oleh computer anda (Tak termasuk files). Dan pada masa yang sama, ianya penting untuk fix registry laptop anda. Tapikan, CCleaner sekarang dah tak se-free macam dulu. Kalau nak CCleaner yang best, dah kena bayar dah. So, sebab tu lah aku cari utility lain untuk replace CCleaner. And tup-tup, aku terjumpa Advance System Care ni. Korang nak tengok apa yang ada dalam Advance System Care 5 ni? Tengok bawah.


Yup, ada bermacam-macam jenis function dan utilities lain. Dan tak lupa juga, ianya datang sekali dengan Smart Defrag 2. Memang complete set untuk kesihatan laptop dan PC korang.

Mozzila Thunderbird
Click HERE to download.
Korang selalu guna email tak? And korang ada lebih dari satu email account tak? Well, as for me yes. Aku ada 6 email accounts. 2 untuk blog, dua untuk mailing, 1 untuk terfaktab, dan selebihnya untuk iklan. So, tak akan nak bukak satu-satu email tu kan? Gila apa nak bukak satu email, pastu log out pastu bukak email lain pulak kan? Mesti susah dan menyusahkan. Sebab tu lah aku guna Mozzila Thunderbird.


Korang tengok gambar di atas, aku ada 6 email yang aku dah set kan. Dan aku boleh check semua ke enam-enam email tu sekali gus. Korang boleh log in semua email korang dalam ThunderBird ni. Ya, semua major email provider boleh digunakan kecuali Yahoo mail. Yahoo mail sucks. Banyak spam. So, bagi aku, email free yang paling bagus adalah Hotmail.

So, apa yang korang tunggu lagi? Cepat-cepat lah download.


78 ulasan:

  1. yg IDM tu memg superb even x cantik

    btw,tenkiu 4 sharing ^__^

    BalasPadam
  2. yuhuu abang k...hahahha....idm tu betul ke leyh downlod??sy nye dolu2 juz trial version je hehehehe....

    BalasPadam
  3. saya x reti nak gune IDM macam mne. sungguh, x tipu langsung. boleh ajar cara? kalu free lah.. terima kasih

    BalasPadam
  4. nape i istall eset tp yg kt part update tu error?pastu nk crack pon fail.help2

    BalasPadam
  5. sy skang memg pakai rockmelt..besttt..:P

    BalasPadam
  6. Bro, link untuk Advance System Care 5 ada prob lah.

    BalasPadam
  7. wow.. rambang mate kot nk pilih yg mne satu dulu.. sume mantap2 !! terutame yg anti virus tu.. awesome ~

    BalasPadam
  8. Salam...nak tnya, mcm nk gna crack unt ESET tu ea?sori la, mmg xbpe pandai sgt bnda2 software ni..tq

    BalasPadam
  9. wah.. Thanks a lot! :D tk sia2 aq bukak blog Mr K arini. haha

    BalasPadam
  10. rockmelt dgn painttoll tu dh lame ade :) yg lain je takde lagi

    BalasPadam
  11. can you teach me how to use paint tool n portable lock. blur.

    BalasPadam
  12. thank u.. sangat menunggu post ini.. huhu..

    BalasPadam
  13. smuanya nice, nice nice!

    aku terus donlod rockmelt, eset antivirus, dgn file lock!

    BalasPadam
  14. mr k, tau x app ape bole ge utk detect org download pape x kt wifi kte?saya share2 wifi ngn bdk rumah. kdg2 slow jugak line. anyone tau??sng sket nk sound sape2 yg berkenaan tu.

    BalasPadam
  15. dear Mr K ,

    have problem installing the ESET anti-virus . Cracking the thing , in safe mode ? .__. dont know how to do it

    BalasPadam
  16. bro, advance system care 5 software xleh donlod, ejas tukar link cepat :))

    BalasPadam
  17. menarik.. nti den dowload.. skrg dh over limit dh.. sempuk..
    :)

    BalasPadam
  18. aku reti pakai photoshop je.
    antivirus memang bitdefender sejak 2009.
    tapi apesal kalau bubuh defrag, systemcare bagai laptop jadik berat ha? bila takde jadi smooth pulak.

    tensen gak kengkadang.

    BalasPadam
  19. terbaek.. =) thanx utk perkongsian besh mcm ni.. ^^

    BalasPadam
  20. awat bila aku da install dan crack, dia tulis no license, abes tu macam mana nak masukkan username and password? or aku salah cara tu? bley terangkan x mr k?

    BalasPadam
  21. seronok betul guna eset. senang pulak nak full versionkan ia. terima kasih banyak2. :D

    BalasPadam
  22. Thanks sharing! Skrg ramai cakap pasal MAXTHON :D Browser jugak ;p

    BalasPadam
  23. xnk pkai tune up utilities? aq nie kaki antivir, eset 2 pnah pkai n mmg ringan, skunk aq pkai avast, aq suke sbub interface dye lawa n bile update nnti ade awek ckp dah update. haha

    BalasPadam
  24. Thnks Mr K especially ntk PaintToolSAI tuh..
    slama ni guna yg trial je..
    Kalau ada masa apa kata Mr K cari OpenCanvas lak? Hehe

    BalasPadam
  25. syok lah !
    thanks for them !
    pc aku dah sehat semula, yeay ~

    BalasPadam
  26. wah...banyaknyeee benda yg best bro !

    thx for share ^^

    BalasPadam
  27. baru la bermakna tahun baru 2012 kalau smua download..hohohoho

    BalasPadam
  28. Korang masih guna Windows? Amatlah ketinggalan zaman!

    BalasPadam
  29. rockmelt memang best, but kinda berat.

    BalasPadam
  30. nape idm sy nie prob r ? die kate update with fake serial . so kna block . da try banyak kali pun sme je . tolong ~~~

    BalasPadam
  31. assalamualaikum.
    so here, i really wanna know.
    if there any possible wujud nye software yg boleh connect phone's messages dgn laptop or computer or wut-so-ever ?? means, bkn only pictures in the phone yg kite boleh tngok in the computer, so do the messages. specifically,for phones yg biase2 je. not bb, iphone or yg menteri2 n million-billion airesss slalu gune.
    kthxbai.

    BalasPadam
  32. @Chemija - Welcome.

    @Erin - Yup. Boleh and full version.

    @Iha - Just install. Then setiapkali nak download, dia akan ambil alih.

    @ila & Nur & Len- Baca Read ME dalam folder tu.

    @Anony - Tak ada. Most people guna Windows.

    @Love - Tak boleh.

    @Kierul - Just continue je. Tak pun, download kat IObit.

    @Hush - Dah restart bagai? Kalau banyak sgt benda yang bergerak kat background, mungkin akan slow or clash.

    @Achillies - Itu dah betul.

    @X - Dah pernah guna Tune Up. Nak try benda lain pulak.

    @Mass - TOLD YOU DO NOT UPDATE. IDM bukan antivirus yang perlu di update.

    @Anoy- Ada kot. Kalau nokia, nokia sync.

    @

    BalasPadam
  33. so,klo dah skliupdate xleh download dah ke?

    BalasPadam
  34. i got something wrong with the mediafire.. it appears authorized download in red instead of green.
    how do i overcome this? when i entered the two words, nothing happens..

    BalasPadam
  35. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  36. thanks bro. Sangat membantu. :D

    BalasPadam
  37. hai....cmne nk update ESS5?dia mntk username dgn pasword ni,nk tulis pe?

    BalasPadam
  38. erm.. malangnya, i da ter'update' my idm sebelum baca your post. so, in your opinion, what should i suppose to do? get a new idm or anything??

    BalasPadam
  39. bro, asal Advanced System Care 5 xleh nk downlod pun??cm ada prob je?

    BalasPadam
  40. @Abib - Baca read me.

    @Kila - Uninstall dia and clean your pc guna CCleaner or ASC5.

    @Seven - Apa prblem dia? Bagi tahu apa error dia terus. Baru senang aku kasi solution.

    BalasPadam
  41. kenapa bila aku download antivirus tu dia keluar "communication error". tak paham lah. -.-

    BalasPadam
  42. waahhhhhhhhhh.......... sangat bermanafaat mas! :)

    BalasPadam
  43. Saya baru lagi kat sini.. Hehe.

    Terbaik betul. Thanks Mr K thats so useful.

    BalasPadam
  44. suke guna IDM sebab laju nak download ^__^

    BalasPadam
  45. nk tnya...sy dh install eset smart security ni.. kt crack folder tu kne tekan enablekn..tp dye ckp failed.. mknanya sy punye nni kne pkai lesen ke cmne??

    BalasPadam
  46. nk kongsi sikit ea admin. bru prasan komen2 pasal eset. bagi yang ade masalah dgn eset tu. aku cadangkan korang install tnod. kat link ni Tnod 1.4.1. lepas install, scra automtik de akn msukkan srial nmber kat eset. bole update ^_^

    BalasPadam
  47. Wahhh terbaik ni! Thanx! :D

    BalasPadam
  48. eset nod32 memang antivirus terbaik!! haha..

    BalasPadam
  49. napa bila aku guna rockmelt, xleh download guna IDM lagi ek? any solution plz?

    BalasPadam
  50. hee dah dapat solution tuk setup idm in rockmelt! thanks for the link n info!

    BalasPadam
  51. bro,asc 5 tu update xde pape kan kan kan?
    thanks in advance sebab reply^^

    BalasPadam
  52. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  53. is it safe to use the crack idm? does it harm to my pc?

    BalasPadam
  54. Advance system care tak bleh upgrade dia kluar invalid licence walaupun dah tutup internet.camana nak buat bro?tq

    BalasPadam
  55. salam, mr. k,
    idm tu knp jd fake reg.?
    x update pon... pastu download blk 2-3 kli pon still mcm tu jugak, camne?
    ada video downloader yg lain yg best2 x?

    thanks.

    BalasPadam
  56. mr.k, how to update eset5 tu ? nak isi apa kat username & passwod tu ? lagi 1, kenapa ye saye tk boleh nak dw fullnye version eset yg mr.k dah bg link tu.(4shared link)

    kalau tk update, hanya trial la ye ? brape lame tahan ?

    BalasPadam
  57. thanks 4 da info....dah berjaya...^ ^

    BalasPadam
  58. kenape ye x blh nk download dah yg eset full lisence tu...kat 4shared die cakap da x de mnde tu

    BalasPadam
  59. salam,cne klu pasword folder lock portable kite lupe???
    ade care x nk bkak folder tu blik??

    BalasPadam
  60. salam Mr K..rockmelt tu cuma utk ipad jer ada? ..mcm mn lah tu..tlong sya budak baru bljar..hehe

    BalasPadam
  61. Assalamualaikum MR. K..ASC tu x dpat nak jadikan pegi PRO bab invalid license? So what is your suggestion..THnx A lot..hehe

    BalasPadam
  62. salam,bang kenapa i pegi dekat laman web rocketmelt tu,ada untuk ipad version je ?? cam na nak download ni

    BalasPadam
  63. mr kay , saya download terus jadi Advance System Care 6.boleh upgrade tak? mcm mana nak buat make it pro? ^^

    BalasPadam
  64. Terima kasih diatas perkongsian ilmu yang amat berguna...

    http://hasheenabeevi.blogspot.com

    BalasPadam
  65. salam tuan blog..tumpang iklan yee..

    menjual apps dan games untuk pengguna NON-JAILBREAK iphone...boleh update melalui appstore / itunes

    Lawat: www.facebook.com/IBeliUBayar

    BalasPadam
  66. salam tuan blog..tumpang iklan yee..

    menjual apps dan games untuk pengguna NON-JAILBREAK iphone...boleh update melalui appstore / itunes

    Lawat: www.facebook.com/IBeliUBayar

    BalasPadam
  67. HANYA DI QQ96ACE .ONLINE
    WhatsApp : +62 823 6229 3153
    * Bonus newmember 200%
    * Cashback PARLAY 100%
    * Bonus Harian 20%
    * Minimal Deposit Rp25.000
    * Semua Game Bisa Dimainkan di PC/Android/IOS
    * 24 Jam Customer Service

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.